*~~*~~* Keskenmenon jälkeen plussanneet MARRASKUUSSA*~~*~~*

MLL
Nanakuu miäki pitkän aikaa mittailin peilin eessä että kehtaako sitä lähteä kun en omista ku bikinit, mutta kyllä sitte lähettiin eikä sielä uimassa sitte enää tuntunu missään. Veden allahan sielä ollaan :)

Heipä hei,

Kanellalle jaksuja raskausdiapeeteksen ja väsymyksen ym. kanssa kamppailuun :hug: Toivottavasti saat apua sieltä yksityiseltä.

Pinkkimieli aivan ihan tyttö teillä :heart: ihanaa vauva-arkea koko perheelle! =)

Millenialle tsemppejä ja paranemisia sinne! :hug: Mustakin on välillä tuntunut kurjalta miehen puolesta, mutta korvaan sitten aina kun on parempi olo, vaikkei mies sitä odotakaan. Mutta tulee sitten itselle parempi mieli.

Aappa tutulta kuulostaa :) mulla tosin on loppua kohden enemmän ollut noita mielialan vaihteluita, kuin alussa. Hormoonit ne siellä hyrrää, kannattaa yrittää suhtautua itseensä huumorilla ( jälkikäteen, eihän siihen noissa tilanteissa pysty )

tinttamaarialle onnittelut puhtaista papereista sokereiden kanssa :flower:

kellopeliappelsiini oli positiivisemmissa tunnelmissa, kiva juttu että fiilikset on olleet paremmat =)

rituri toivottavasti pääset pian tositoimiin, uskon että olisi jo hinku saada pikkainen maailmaan! :)

Mitäköhän vielä...ei riitä muistikapasiteetti. Itsellä olo on tukaloitunut aika lailla. Liitoskivut on aikamoisia ja selkä vaivaa, yöt on melko unettomia. Mutta edelleen olo on ihan siedettävä kuitenkin.
Menkkamaisia kipuja ollut vajaan viikon verran joka päivä useampaan otteeseen, veikkaisin että paikat on sitten alkanut aukeamaan? Pömppiksestä on tullut hirmu vahva, koko maha kirjaimellisesti heiluu kun toinen myllää tuolla =)

Meritähti :heart: Pömppis 35+5

Huomenta.

pinkkimieli sulonen kuva tytöstä.. :)

Olikos täällä muuta? No mennään heti omaan napaan :p

Tasan kaks viikkoo rakenneultraan, itseasiassa aika tarkaan näihin aikoihin se olis. Miks aika ei vois kulua nopeempaa! Huomenna poksuis viikot ja iltaviikko ois taas tiedossa. Ei nappais kyllä yhtään, mutt kai sitä jaksaa kun tietää ettei yhteensä montaa viikkoa ole äippälomaan....joulut ja talvilomat välissä :)

Tänne ei edelleenkään maata mullistavaa, ärsyttää vaa kun en eilen löytäny dopplerilla taaskaa niitä sydänääniä, kamalaa möyrinää vaa kuulu...onkoha kui vilkas kaveri *miettii* Mutt nyt aamupalalle.

JääKyynel ja Tuittu

Noin. Nyt on varattu ultra Femedasta marraskuun lopulle.. Pelottaa. Jotenkin vaan olen varma, että siellä ei mitään kuitenkaan ole. En mä vaan osaa saada raskautta aikaiseksi.. Tai varsinkaan mitään elämää. Ihan semmonen olo on.. Nyt saa jännittää monta viikkoa tota ultraa. En iloitse ennen kuin näen sydämenlyönnit.. ja senkin jälkeen pelkään.

Tartteis joku päivä kommentoisa kaikkeen mtä ootte kirjotellut mutta kun ei aina vaan saa aikaseksi..
Täällä poksui viikot eilen.. ja isänpäivä meni oikein hienosti kyläillessä..
Tenavalla alkaa olla sellaiset jumpat päivittäine ettei kyllä jää epäselväksi ja joka aamu on ihana herätä siihen että massussa joku pyörii.. :heart:

Hyvää alkanutta viikkoa taasen.. :wave:

--BabyHope ja Tigu rv 23+1 :heart: --

hitsi mua jännittää.. mulla on huomenna 8.00 rakenne uä. enää ei niinkään pelota mut jännittää että saadaanko tietää sukupuolta ja sekin et minkä kokoinen kaveri siel nyt on :)
ihan omituinen päivä kun mies on sairaslomalla kamalasti kutisevan ihottuman takia. eilen piti päivystykseen mennä ja vihdoin saatiin taas uudet lääkkeet siihen. tää on aina joka vuotinen riesa monia eri lääkkeitä kokeiltu mut mikään ei auta.. jos vaikka nää nyt sit auttais. tyhmää vaan kun taaskaan ei saatu diagnoosia että mikä tuo ihottuma oikeen on. :(
nanakuu 20+1

Mä olen ihan peloissani täällä.. Kiukuttaa ja itkettää! Mulla alkoi sellainen pistävä kipu oikealla puolella munasarjassa (luulisin). Edellisessä keskenmenossa oli k.u epäily ja nyt tuli sellainen vahva tunne että tää on sitä.. Se kipu on niin pistävää, että se kiipeää kylminä väreinä selkärankaa pitkin päähän asti! Hyi miten ilkeä tunne! On muitakin viiltoja ja poltteluita ollut mutta tää tuntuu ihan erilaiselle.. jotenkin vaaralliselle.. Voi kun pääsis nopeammin ultraan että sais asia pois päiväjärjestyksestä ja ei ehtisi tulla mitään vakavaa repeämää tms..

MLL Kiitos!

Aappa Mää sain sillon varhaisultrasta neuvolakortin :)

Nanakuu Teidän sintti on sut oikein säikäyttäny, mut onneks saitte ultralla kurkata ja mikä parasta, että kaikki oli hyvin :heart:

Meritähti Kiitos! =)

Tillukas :hug: Toivottavasti pääset pian meidän joukkoon uudestaan! Voimia ja paljon uusia plussatuulia :heart:

Jääkyynel Täällä kans dementia vaivaa ajoittain. Tässä jokunen viikkoa sitten unohin hellan levyn päälle puoleks tunniks :eek: Mulla mies jaksaa muistuttaa aina tästä dementiasta :D

JM Kurjaa, että toiset saatekevät tuollaista. Jokaisella pitäisi olla oikeus purkaa tuntojaan tänne :hug: Tsemppiä ja voimia raskauteen :)

Kanella Toivottavasti saat apua verensokereihin :hug:

PinkkisOih, onnea vielä kerran! :heart:

Milleniia Toivottavasti siellä ollaan paranemaan päin :hug:

Tinttamaaria Onnittelut hyvistä sokereista! :)

Nanakuu Poksuonnittelut! Ja tsemppiä huomiseen ultraan! :)

marjutti ei munkaan maha näytä maatessa miltään... :/

Aappa Eiköhän siellä ultrassa ole kaikki hyvin :hug: Tiedän tuon kurjan tunteen :(

Kellis ja babyhope Poksuonnittelut! :)

(.) Toissayönä meni nenä tukkoon ja kurkku tuli kipeeks. Siitä kärsin eilisen päivän, illalla nous sitten ihan yht'äkkiä kuume (37,9) Olin jo ihan varma, että nyt on possunuha iskeny. Yöllä heräsin siihen, että mulla oli kauhee nälkä. Kävin syömässä jugurtin ja se tuli saman tien ylös oikein kohinalla :/ Ajattelin, että oksutauti nyt vielä tähän päälle. Aamulla ei oikeastaan muuta kuin väsynyt olo. Ei kuumetta, lievää kurkkukipua ja aavistus nenän tukkoisuutta. Toivottavasti pääsen näin helpolla.
Täällä eilen kuunneltu dopplerilla sydänääniä ja uskon, että Hippu oli tuolla oikealla suoliluun lähellä. Sieltä nimittäin kuulu sellanen "fiuh, fiuh, fiuh" :heart: pitääpä taas alkaa sydänäänten metsästykseen ;) :whistle:

Mua hieman ihmetyttää nää mun alavatsa kivut. Kipuja/pistelyitä on oikeastaan joka päivä. Ne on sellasia hetkellisiä, mut niitä tulee aika usein.. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa.
Eilen muuten kerrottu vauvasta miehen vanhemmille ja he kuulemma olivat asian jo arvanneet meidän edellisellä käynnillä (n. 3vkoa sitten) :eek: :D

aamu alkoi sitten mukavasti oksentamalla ja naamakin repes taas.. tai sellaisia verenpurkaumia tuli poskii ja silmien ympärille :x oli tosi kiva sen näköisenä lähtee ultraan :LOL:
mutta joo kaikki oli pikkuisella hyvin painoa oli 342grammaa pituus jäi vähän epäselväks ku en tiiä noista numeroista mikä on mikäkin :D

viikkoja nyt 20+2 mutta vastas viikkoa 19+5 mut ei muutettu laskettua aikaa.. ultra kesti jopa 40min ja kaks kuvaa saatii mukaan
sukupuoli jäi vähän mysteeriks mutta veikkas et enemmän vaikuttais tytöltä mut ei ollu varma.. eli en nyt sit säntää ostaa kauheeta kasaa vaaleanpunaisia vaatteita :D
mut jotenkin odotin enemmän tolta rakenne ultralt ja nyt jäi jotenki tönkkö olo hih.. en kyl tiiä miks.. mut nyt kyl kivi vierähti sydämeltä (ainaki hetkeks) joten eiköhän tässä uskalla pikkuhiljaa ajatella että tämä kaveri tulee kotiin asti :)

Onnellinen nanakuu 20+2

nanakuu paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Vaikka sukupuoli ei selvinnykkään varmuudella, ni tärkeintähän on että vauva oli siellä kunnossa! :heart:

Ite saan vielä oottaa tuota rakennultraa kuukauden ja viikko päälle. Pitkä on sinne aika...Mut onneksi ens viikolla on neuvola..
Kuuntelin kuitenkin tossa äsken sydänääniä ja siellä ne poksutti.

Nyt taas jatkamaan jotain hommaamista...

buam 15+6 (huomenna jo poksuu!)

Huomenta!

Ensimmäinen kymppituntinen ilta lusittu, kolme edessä....enää.

Onnea nanakuu hyvistä ultrakuulumisista ja luultavasti tytöstä :) :heart: Ikävää, ettei ultra menny ihan toivomallasi tavalla.

Alisa84 Ettei vaa ne hetkelliset pistelyt ois kohdu kasvukipuja. Itelläki on niitä enemmän ja vähemmän. Eikä ne muuta voi ollakkaa. Ois varmaan eria asia jos jatkuvasti koskis johonkin, sit huolestusin minäki.

Omaan napaan ei ihmeitä. Työnjohtaja tuli eilen kysyyn, kun pääsin töihin, ett nii millon mulla se äitiysloma alkaa. Sanoin vaan etten tiedä vielä. Käski vaa sit ne paperit toimittaa suoraan palkanlaskentaan. Mietin vaan, ett kuinkaha moni kuuli, ku minun mielestä aika isoon ääneen sen kysy (omasta mielestään varmaan iha normaalisti) ja siinä oli porukkaa ympärillä. No oletetaan ettei kukaa kuullu, vaikka iha sama kai se on, kun ei oo salaisuus enää. Rupee nimittäin muutenki jo leviämään tää raskaus kulovalkeen tavoin. Pieni kylä ja kaikki tietää kaikkien asiat!! Eipä omaan napaan muuta....paitsi viikot poksuu ja uskomatonta, mutt totta 20.viikko lähtee pyörimään! :heart:

JääKyynel ja Tuittu

*POKS*

MLL
Nanakuu hienoa että pienellä oli kaikki hyvin :heart: Meillekkin vaikka kerrottiin se sukupuoli ja aika hyvin sen itsekkin näki :LOL: Niiin, on nyt silti alkanut epäilyttää, että mitäs jos se olikin väärin kun kuulemma tytöillä saattaa olla paikat turvoksissa juuri näillä viikoilla. Yritetään siis edelleen mennä matalalla profiililla ja laittaa unisexiä kamaa pienokaiselle :)

Poksu onnittelut täältäkin :) Mullakin vaihtuu huomenna taas viikko :wave:

Aamulla heräsin siihen että napaa vihloi ja "salamoi" tosi inhasti, onneksi oli vaan hetkellinen, mutta aattelin jo et hitto! Varmaan vaaratonta, mut tosi inhottavan tuntusta. Mulla on aina ollut syvä napa ja sen matkaa valoon on tässä seurattu mielenkiinnolla, alkaa olla jo aika lähellä pintaa :LOL:

Olihan taas yö! :kieh:

Heräsin joskus kolmen aikaan varmana siitä, että joku on kakannut ripulit housuihinsa. Nousin ylös ja aloin unenpöpperössä tiuskia miehelle että "senkin kakkapylly haisunäätä" :LOL: :LOL: Juoksin pois makkarista oksennus suussa ja sohvalle. Siellä keskityin etten oksentaisi. Sitten palasin makkariin enkä haistanut sitä kamalaa katkua enää. Koskaan ei ole noin pahalle mikään haissut!! :x

en sit tiedä oliko osa siitä unta vai mikä ihme se oli.. haisi kyllä todelliselle kun heräsinkin siihen. Luultavasti mies oli röyhtäissyt... Ei jumankekka tätä raskaana oloa :D

Jääkyynel Toivon mukaan ne kivut on jotain sen suuntaisia.

Empuu, buam ja MLL Kiitos! :)

Onko kellään kokemusta kantoliinasta tai imetystyynystä? :wave: Onko jollakin aikomusta hankkia ko. tuotteita? tuossa netistä kattelin, että joku oli imetystyynyä käyttäny jo raskausaikana hyvän nukkuma-asennon saavuttamiseen :) Tuo kantaliinakin kiehtois kovasti, ku on tuo koira. Vauva olis helppo laittaa liinaan ja napata koira matkaan lenkille (tai niin kuvittelen :D ). Aina ei tarvis vauvaa vaunuihin punkea. En vain teidä miten tuo kantoliina toimii lyhyemmillä ihmisillä, itellä kun ei ole pituutta kuin 157cm.. :/

Voi prkle mikä päivä taas.. Tai eilen jo alkoi. :( Poltin illalla käteni tulikuumassa höyryssä ja jouduin kipushokkiin :'( Esikoinen oli kuulemma ihan järkyttynyt (ei mikään ihme) kun makasin, tärisin ja huusin sängyllä. Itse en muista oikein mitään siitä, tuntui vain siltä että pää räjähtää.. Onneksi paloi vain käden päältä, kynsinauhojen alapuolella on joka sormessa kamalat vesikellot :headwall: Pystyy sentään kirjoittamaan yhdellä sormella.
Yö meni kamalassa kivussa ja valvoin. Vasta klo 4 aikaan aamulla alkoi kipu helpottamaan ja sain nukuttua vähän.
Ja täällä kotona ei ole mitään sidetarpeita, joten en saa sidottua kättä mitenkään. Ja esikoinen aloitti päivän kakkaamalla housuun!! Oli siinä miettimistä miten saan sen yhdellä kädellä pestyä.. No jotenkin siinä onnistui lopulta..
Mies on vasta klo 17 jälkeen kotona, eli siihen asti pitäisi kestää ilman että sidetarpeita :'(
Itku on ollut herkässä koko päivän ja viime yön ja silmät on ihan tomaatit :'(

nanakuulle
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! :flower: :flower:

Alisa. Ostin nyt imetystyynyn kun opin käyttämään sitä esikoisen saatuani synnärillä, mutta kotiin se itten jäi ostamatta. Nyt ostin jo hyvissä ajoissa. Kyllä se niskoja säästää imettäessä :)
Ja kantoliina on paljon kätevämpi kuin mikään kantoreppu. Yritin lenkittää esikoinen kantorepussa koiraa ja se oli yhtä tuskaa. Vauvan jalat heilu ihan holtittomasti ja oli epävarma olo kun vauva oli ns. irrallaan. Kantoliinalla saa vauvan tukevasti sidottua. Trikoinen liina on paras. Kudottu on ihan hanurista..

Nyt yritän taas selviytyä päivän haasteista..

Vernis ja Baby-J rv 33+5 :heart:

Oli kyllä Vernaliksella pelottavat hetket. Onneksi kuitenkin kaikki kunnossa. Täällä on tänään tyttö säikkynyt kun mummo löi päänsä kaapinoveen ja äiti sai haavan sormeen. Kuvitella kuinka pelottavaa olisi ollut jos jotain noin kamalaa olisi tapahtunut :(

Alisa: Meillekin saatetaan ehkä nyt ostaa imetystyyny, esikoisessa mentiin ilman, mutta ei ne paljoa maksa, luulen että hihkaisen äitilleni asiasta niin semmoinen ilmestyy maagisesti ;). Kantoliinaa minä en vaan oppinut käyttämään, semmoista trikoista yritin solmia ympärilleni mutta en vaan saanut mitään järkevää asentoa aikaiseksi. Luulen että asiaan vaikuttaa se, että olen lyhyt ja minulla on aika massiivinen etumus :whistle: . Minusta vaan tuntui ettei siihen saanut paikkaa vauvalle vaikka mitä teki. Sen Ergon repun vauvatuella hommasin sitten, mutta ei me sitäkään paljoa käytetty. Vaunuilla, sylissä ja sitterissä.

Kiitoksia kaikille parantelutoivotuksista. Täällä tosiaan jo parempi olo, ei enää lämpöä. Kyllähän tuota silti väsyttää, mutta mahtaa olla vaan raskaudesta johtuvaa tämä.

Possupiikille olen menossa torstaina, onnistuin saamaan ajan jo ennen ensimmäistä neuvolaa, joka on ensi maanantaina.

Saiskohan tuon pikkuisen kohta nukkumaan ja saapa nähdä sammuuko itsekin samalla, houkuttelis vähän katsella noita tv-sarjoja, joista olen jäljessä.

Yhteistyössä