*~~*~~* Keskenmenon jälkeen plussanneet MARRASKUUSSA*~~*~~*

pinkkimieli Suloinen tyttö teillä. :heart: Kaikkea hyvää jatkossa!

Pari harjoitussupparia tänään taas! :kieh: Pitää mainita reilun viikon kuluttua neuvolassa asiasta.

Mokkapalojen tekoon! :wave:

rv16+3

JoniM. Kiva kuulla että kaikki oli ultrassa hyvin, harmi kun et enää halua kirjoitella :| Mutta ymmärrän hyvin jos lähipiirissä on tuollaisia jotka näkevät turhasta vaivaa.

Pinkkiksellä on aivan suloinen pieni tyttö :) Kaikkea hyvää teidän vauva-aikaan! :hug: Tulehan aina joskus kertomaan jotakin kuulumisia jos kerkeät :D

Empuu. Ei parista harkkasupparista kannata olla huolissaan, mutta jos niitä alkaa tulla kunnon sarjoina, esim. puolentunnin aikana, niin kannattaa mainita neuvolassa. Ja itetenkin jos muuttuvat kipeiksi ja tulee kunnon painontunnetta.
Jotkut ovat vain supistusherkempiä kuin toiset. Ne voivat myös liittyä kohdun kovaan kasvuun tai siihen että asukki möyhää siellä kovasti.
Kannattaa ajatella että kohdun pitää harjoitella tulevaan koitokseen, eli ovat vain hyödyksi.
Mulla on tullut kummassakin raskaudessa reippaasti harkkareita ja tässä raskaudessa en ole niistä ollut yhtään huolissaan, mutta esikoista oottaessa olin kyllä välillä vähän hermona. Kun ei ne mitään kovin mukavia ole.. :headwall:

Oma pää ja napa on aivan pihalla nykyään joten antakaa anteeksi jos olen jotakin tärkeää unohtanut ja muistuttakaa mua asiasta :saint: Yöt on niin katkonaisia ja ajatukset niin vauvassa ja kaikessa mitä pitää muistaa tehdä ja ostaa ennen synnytystä. Mieskin jo alkoi phtimaan tulevaa koitosta, joten sekin on hyvä merkki siitä että ei siihen h-hetkeen ole enää kauan aikaa :D

Vernis ja Baby-J rv 33+2 :heart:

Vernalis Hmm, johtuiskohan mulla sitten kohdun kasvusta? Ei hirveesti muita tuntemuksia ole nyt ollut, mitä nyt satunnaista vihlontaa ja kai niitä sukkapuikkojakin. Siskoilla kans tullut supistuksia aikaisessa vaiheessa, niin kuin äidillänikin, ja jopa niitä kivuliaita. Mulla ei mitään kipuja ole, se kovettumisen tunne vain, mutta ajattelin mainita terkalle sitten.

MLL
Empuuu Mulla alko supistella jossain rv 15-16 paikkeilla ja oli tosi kipeitäkin välillä. Mulla tuli kyl muutenkin kipuja kun pelkästään supistusten yhteydessä. Mua on tutkittu jokunen kerta sen takia ja oman mielenrauhan takia kävin päivystyksessäkin niiden takia. Nyt kuitenkin tilanne ihan viimisen viikon aikana rauhottunut. Kipujen/suppareiden alkaessa kohtu oli reippaasti navan alapuolella, nyt se on kohonnut yli navan, eli johtui todennäköisesti juurikin kohdun kasvusta. Jos huolestuttaa niin voit pyytää lääkärin aikaa missä kohdunsuun tilanne tarkistetaan, mutta toisaalta jos kipuja ei ole niin olisin ihan huoletta. Mulla oli tosi kipeä olo jossain vaiheessa, vedin panadolia ja laittelin kuumaa pyyhettä jne. ja silti ei tehnyt mitään. Mut tosiaan ollaan yksilöitä ja jos alkaa tuntua tukalalta niin kannattaa tutkituttaa.

Empuuu. Noilla viikoilla kohdukasvu on tosi nopeeta ja silloin mullakin tuli suppareita aika reippaasti. Niihin tottuu sitten aikaa myöden ja veikkaan että muutaman viikon kuluttua et enää pahemmin jaksa noteerata koko asiaa. Ja kumma juttu on se että noilla viikoilla ne kovettumiset huomaa kaikista herkimmin, jatkossa ne ei jostain syytä ole enää niin tuntuvia. Omalla mittarilla menen sitten että jos illalla on painava olo alavatsalla niin silloin on ollut liian kiireinen ja rankka päivä.
Mulla nuo ei ole tehnyt kohdun kaulaan mitään muutoksia. Rakennneultrassakin se oli 5cm vaikka aika paljon oli suppaillut.
Niitä kohtun tuntemuksia alkaa tuossa puolessa välissä olemaan aina vain enemmän ja niihin sitten pikkuhiljaa tottuu. :)

Kiitos vastauksista MLL ja Vernalis. Ei mua sinänsä huoleta nämä, kun tuntuu olevan vain viikonloppuisin (tulee puuhattua enemmän, töissä istun vain perseelläni). Inhaltahan ne tuntuu, vaikka ei satukaan. :/ Ainakin hyvin tuntui viime harkkasupparin aikana, millä korkeudella se kohtu nyt on, mieskin ehti kokeilla. Mahankasvua odotellessa. ;)

Argh! Istuin tänään koko päivän turhaaki turhemmassa koulutuksessa ja nyt selkä on ihan tulessa (ihan istumisesta johtuvaa lihaskuumotusta ja -särkyä) ja päätä särkee.. :( Inhaa!!! En kyl pystys millään tekeen jotain istumatyötä.. :/

Huomennakaan ei saa nukkua pitempään ku oon lupautunu aamutallin tekoon ku tallin isäntäväki on reissussa vklopun.. Plöäh!

Täällä on tullu koko päivän lunta, ihanaa! :) :heart:

Aappa: Mulla ainaki alussa heitteli tosi paljo mielialat ja oli sellanen yleisapea olo lähes koko ajan.. Jotenki ihan lohduton, melkein mistä vaan, tai ihan syyttäki! Mut kyllä se ohi meni, hormooniryöpyt noita mielialanvaihteluita vaan aiheuttaa.. Kysyy itseltä, sekä muilta ymmärrystä ja hyväksyntää.. Jaksuja! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja kellopeliappelsiini:
Argh! Istuin tänään koko päivän turhaaki turhemmassa koulutuksessa ja nyt selkä on ihan tulessa (ihan istumisesta johtuvaa lihaskuumotusta ja -särkyä) ja päätä särkee.. :( Inhaa!!! En kyl pystys millään tekeen jotain istumatyötä.. :/

Huomennakaan ei saa nukkua pitempään ku oon lupautunu aamutallin tekoon ku tallin isäntäväki on reissussa vklopun.. Plöäh!

Täällä on tullu koko päivän lunta, ihanaa! :) :heart:

Aappa: Mulla ainaki alussa heitteli tosi paljo mielialat ja oli sellanen yleisapea olo lähes koko ajan.. Jotenki ihan lohduton, melkein mistä vaan, tai ihan syyttäki! Mut kyllä se ohi meni, hormooniryöpyt noita mielialanvaihteluita vaan aiheuttaa.. Kysyy itseltä, sekä muilta ymmärrystä ja hyväksyntää.. Jaksuja! :hug:
:heart: "Ihanaa" kun jollain on ollut samaa! Just tolta musta tuntuu. Sellainen yleisapea olo ja mikään ei innosta. Ehdin jo pelätä että olenko sairastunut masennukseen ihan yhtäkkiä?? Ei kai raskaus voi sellaista laukaista??
Ihan höntti olo..

Kiitos noista viisaista sanoista. Se auttoi. Todella! :flower:

Aappa Kyllä raskaana voi masentuakin. Eiköhän sulla tuo ole ihan normaalia mielialojen vaihtelua. :) Mulla oli viime raskaudessa tuota todella paljon, olin kamalan mustasukkainen ja suutuin/kiukustuin mitä pienimmistä asioista. Nyt tässä raskaudessa on ollut tasaisempaa.

Täällä nyt omanapaillaan vaan voivotellaan omaa surkeutta :(
Minulla on myös tuota masentelun taipumista, alakuloinen ja saamaton olo jatkuvasti.

Ja nyt meillä on joku pöpö täällä. Miehen kanssa lämpöä ja kurkkukipua. Pelottaa niin että tästä tulee jotain sikaa ja keskenmeno sitten :'( . Tyhmäähän se on pelätä turhaan, kun pitäisi vaan keskittyä lepäämään ja paranemaan, mutta eipä tuota itselleen mitään voi. Ja paskaa oloa lisää se, kun mies joutuu tekemään kaiken.

Millenia Paranemisia teille! :hug: Meillä kans mies hoiti kaupassakäynnit ja kokkaamiset, kun mä voin pahoin ja olin törkeän väsynyt. Eipä sille mitään voi, raskaus on naisen homma, mies hoitakoon muita asioita. :)

Aappa. Älä huoli, kyllä on ihan normaalia että raskausaikana mielialat heittelee ihan laidasta laitaan. Mulla ei tässä raskaudessa ole missään vaiheessa edes tasoittunut tuo olo. Voin pillahtaa itkuun ihan koska vaan ja masentaa ihan hirvästi välillä. Tulevaisuus pelottaa :'( Pelkään että miehelle tai pojalle tapahtuu jotain tai vauvalla menee joku vikaan masussa.
Tuntuu ettei uskalla olla onnellinen jos yhtäkkiä tapahtuukin jotakin kamalaa.. Esikoisen raskaudessa oli ihan sama juttu ja se olo helpotti vasta kun poika oli parin kuukauden ikäinen. Onneksi mies on aina kannustava ja ymmärtäväinen. Tsemppiä sinne tunnemyrskyihin :hug:

Millenialle kanssa tsemppejä kovasti. Meillä mies joutuu kanssa tekemään hirveästi kotona kun olen ollut niin huonossa kunnossa koko raskausajan.

Vernis taas kerran :wave:

tillukas voimia jatkoon ja palaahan pian!
Toivotaan että kaikki sujuisi hyvin.. :hug:

pinkkiksen pikkunen on niin söpö! :heart:
Oikein ihanaa ja vauvantuoksuista jatkoa teille!

Aappa täällä myös yksi joka kärsii kamalista mielialan
vaihteluista ja pahoitan mieleni todella herkästi.
Eräänäkin päivänä mies tokaisi että kämppä näyttää
ihan kaatopaikalta, niin minä itkin sitten itelleni migreenin
tosta hyvästä ja rupesin oksentamaan. Tuli vaan semmonen
olo et musta ei oo mihinkään ja hommais sitte sellasen naisen
joka hoitaa kaiken tiptop. Mulla tällä hetkellä kova väsymys ja
näyttö tulossa just ni stressiäkin ilmassa..
Mutta eiköhän nämä ole näitä normaaleja "oireita" ja "kuulu
taudin kuvaan"..? :LOL:

Joni M. kurjaa jos joku voi noin pahoittaa toisen mielen.
Kyllä kaikkien pitäisi rauhassa saada kirjottaa mitä haluaa ja
saada mieltänsä purkaa mielin määrin. :hug:
Laita ihmeessä yv:tä jos haluat juttukaverin!
Ja jos nyt poistut täältä iäksi, niin toivotan oikein hyvää jatkoa
sinulle ja perheellesi!

(.) Minä sain sokerikokeen tulokset ja puhtaat oli! Jes...
Tai se paastoarvo oli just korkein mitä sai olla, mutta ei
johda tarkkailuun jossei sokeria tule pissaan. :D

Juuri sain hensuni valmiiksi ja nyt peukut vaan pystyyn että
se hyväksytään. Kyllä siinä aika melkonen homma oli, huokaus..
Jos hyvin käy, niin ens sunnuntai olis eka näyttöpäivä, kääk..

Tää väsymys on muuten edelleen aivan kamalaa, aamulla en olis
jaksanu millään nousta sängystä. Sitte leivoin pullaa ja saatiin
puhelu että esikon kummisetä tulossa just kylään monen sadan
kilometrin päästä...ja kämppä ku pommin jäljilta arvatenki!! Tuli
vähän kiire siivota...ja näiden kovien ponnisteluiden jälkeen olenki
ollu ihan poikki...voi vitsit..

Huomenna pitäs mennä illaks töihin, niin saavat isä ja tytär viettää
isänpäivää ihan kahestaan...
Väsyttää jo pelkkä ajatuskin...haukotus...nyt nukkuun, hyvät yöt!

Aappa Tervetuloa joukkoon mukaan! Paljon jarrusukkia pienielle matkaan.

Täällä tuskastellaan, kun ei vieläkään ole päästy synnyttämään. Odottovan aika on tooosi pitkä näin lopussa. On niin suuri halu saada pienokainen jo ihmisten ilmoille.

rituri ja öttiäinen 40+0

Kiitos kaikille vastauksista.. luin ne ääneen miehelle, haluan että hän on mukana tässä mahdollisimman paljon ja ymmärtää sitten paremmin että kuuluu asiaan tämä eikä tarvitse olla niin kauhean huolissaan koko ajan.

Kiitos kiitos :hug:

Millenia: Paranemisia sinne!! :flower:

rituri: kiitos, ja toivottavasti saat pian pikkuisen syliin :)

Mä oon ollu niiiiiin reipas jo tälle aamua. :) Tosi hyvät fiilikset! :saint:

Kävin ennen 7 jo aamutallin teossa, ruokin hevoset ja laitoin ulos ja ku aikaa vielä jäi (piti joutua mies päästään töihin) ni ehdin jo siivota suurimman osan karsinoistaki.. :)
Sit tulin kotiin aamupalan laittoon, herättelin typyn ja lähetettiin sen kans isi pusujen ja halien saattelemana töihin. Lastenohjelmien jälkeen aletaan täytteleen ja koristeleen kakku ja aletaan sit isännän tultua töistä isänpäivänviettoon.. :heart: Onneksi pääsee jo 13.30.
Iltapäivästä pitää sit mennä viel tallille siivoileen karsinat loppuun ja ratsasteleen hevonen.

Alkuperäinen kirjoittaja kellopeliappelsiini:
Mä oon ollu niiiiiin reipas jo tälle aamua. :) Tosi hyvät fiilikset! :saint:

Kävin ennen 7 jo aamutallin teossa, ruokin hevoset ja laitoin ulos ja ku aikaa vielä jäi (piti joutua mies päästään töihin) ni ehdin jo siivota suurimman osan karsinoistaki.. :)
Sit tulin kotiin aamupalan laittoon, herättelin typyn ja lähetettiin sen kans isi pusujen ja halien saattelemana töihin. Lastenohjelmien jälkeen aletaan täytteleen ja koristeleen kakku ja aletaan sit isännän tultua töistä isänpäivänviettoon.. :heart: Onneksi pääsee jo 13.30.
Iltapäivästä pitää sit mennä viel tallille siivoileen karsinat loppuun ja ratsasteleen hevonen.
Kuulostaapa ihanalle!! :heart: Mä heräsin taas alakuloisena.. ehkä vähän parempi fiilis nyt. Jaksoin jo osallistua aamiaisentekoon ja jopa petipuuhat kiinnosti :whistle:

Mutta silti mietin, että jaksanko lähteä vanhemmille viettämään isänpäivää.. oma koti tuntuis nyt houkuttelevammalta.. Huominen työpäivä pelottaa.

Ai niin, olen nyt raskauden alussa laihtunut.. ehkäpä se johtuu tästä pahoinvoinnista tms.. Onneksi on mitä tiputtaa..

MLL
Mukavaa isänpäivän jatkoa kaikille! Me käytiin uimassa ja vitsit että se teki hyvää, rentoutti ihanasti selän ja nyt oon ihan makarooni. Maha on täynnä hyvää ruokaa ja taidan käydä huilaamaan ja nauttimaan tästä olosta :) Suosittelen polskimista lämpimästi kaikille, ketkä kynnelle kykenee! :)

MLL :heart: 21+4

Aappa taitaa olla aika normaalia :hug: mulla myös tunteet viel normaalia enemmän pinnassa ja oon kyynelehtiny miehelle vaikka minkälaisista asioista, aika nopeeta ne mielenliikutukset on kuitenki menny ohi. mut esim sairaala sarja itkettää aina :'( aika hassua :LOL:

Tillukas :hug: :hug:

liikkeitä en oo viel tuntenu, eikä mun maha näytä miltään selällään maatessa. jostain syystä mulla on ollu nyt muutaman päivän epävarma olo jotenki, ei kivaa :'( viel melkeen 2 viikkoa neuvolaan.. mietin et mitenhän sitä pääsis esim huomenna kuunteleen vauvan sydänäänet neuvolaan, onko kukaan käyny ihan muutenvain, ilma aikaa?

marjutti & masuvaavi 14+6, huomenna taas poksuu :heart:

marjutti: Käy vaan sen päivystystunnin aikana 12-13, kerran käytiin esikoisessa kuuntelemassa, juuri noilla viikoilla kun edellisellä kerralla ei vielä kuulunut ja seuraava käynti siellä parin viikon päässä. Ei ne sitä siellä kummastele yhtään.

Täällä jatkuu sama lämpö ja väsymys. Ei mikään hirveän kuollut olo ole, mutta ei tässä nyt kyllä mitään pysty tekemäänkään. Nukun vaan ja makaan sohvalla katsoen telkkaria. Tänään pitää nyt sen verta koittaa pinnistää että väännän tuon suklaakakun miehelle. Ei oikein mennyt putkeen tämä meidän isänpäivä nyt...

Kiloja on täällä muuten tullut jo semmoinen 1-2, saas nähdä taas. Mutta pakko tuo on syödä koko ajan, enkä kyllä ala kipeänä ahdistumaan vaikka jotain suklaata maistelenkin. Koittaa saada tuota ruokavaliota kuntoon sitten kun pahoinvointi lakkaa.

Hyvää isänpäivää vielä kaikille!

MLL vitsi ku kehtaiskin käydä tuol uimahallis :/ mä kun en omista kun vanhoja pikkupikku bikinejä ja ei tulis mieleenkään laittaa niitä päälle :D

aappa mä laihduin 7kg alkuvaihees nyt on painoa tullu vaan 800grammaa lisää ja raskauden puoli välis ollaan ja kaikki on hyvin :)

(.) me ollaan nyt ilmeisesti päädytty siihen että myydään tää meidän pieni (49neliöö ) kaksio pois ja yritetään saada jostain vuokra kämppä 3h ja keittiö. raha on tosi tiukal ja pelottaa ettei ajois saada ostettuu kaikkia tavaroita pikkuiselle.. ainoo pelastus ois että saadaan tää myytyä suuremmalla hinnalla mitä ollaan tästä maksettu.. mut se jää nähtäväks.. mä vaan toivon et päästäis muuttaa viimestää helmikuun loppuun mennes..

Yhteistyössä