*~~*~~* Keskenmenon jälkeen plussanneet MARRASKUUSSA*~~*~~*

Täällä yksi joka joutui alistumaan ja ottamaan sen rokotuksen. :'( En olisi ottanut mutta pakko oli miehen mielenrauhan vuoksi. Ylipuhui mua koko viikonlopun. Se raukka pelkää niin paljon että tuo sen taudin töistä kotiin. Sillä kun on sellainen työ missä se joutuu käymään monien eri ihmisten asunnoissa päivän aikana. Pakko oli antaa periksi kun toinen oli ihan paniikissa. Oli lukenut lehdistä miten vaarallinen se on nimenomaan loppuraskaana oleville. Esikoisen raskaudessa meinasin kuolla auto onnettomuudessa joten kai sitä alkoi pelottamaan taas kerran..
No rokotus on nyt otettu ja käsi kipeänä... Pelottaa tietenkin vähän mutta yritän vain unohtaa koko asian.
Onneksi olimme silti yhtä mieltä miehen kanssa siitä että esikoista ei rokoteta. Sille ei ole tavallisetkaan rokotukset tehneet kovin hyvää allergian takia. Ja siinä rokotteessa on kananmunaa joten voi olla että sitä ei olisi edes annettu pojalle. Omissa lapuissa ainakin luki ettei anneta kananmuna allergikoille.

Meritähdelle onnittelut äippäloman alkamisesta :flower: Supistelut on ollut vähäisiä onneksi viime päivinä, ihan satunnaisia on vain tuntunut. Taisi tuo johtua vain siitä että tämä pikkumies kääntyi :heart: Odotan kanssa omaa äippälomaani, vaikkei se nyt muuten mun arjesta mitenkään pahemmin poikkea. En vain hiero ketään enää äitiyslomalla ollessani. :D

Onnea kaikille ultraan meneville, toivottavasti tulee paljon hyviä kuulumisia pian :D

Vernis ja Baby-J rv 32+4 :heart:

Meritähti Onnittelut äippäloman alkamisesta! :D

Vernalis Jospa se rokote oli loppujenlopuksi parempi vaihtoehto. Uskon kyllä, että pelottaa. :hug: Mulla olis rokotus ensi viikolla, jaiks.

Mä kans toivon, että kaikilla ultrassa käyneillä olisi iloista kerrottavaa. :)

Mulla on ilmeisesti ollut harjoitussupistuksia. :eek: Alavatsa siis kovenee tyyliin pariksikymmeneksi sekunniksi, ei mitään kipuja. Olen kyllä nyt ollut ahkerana verrattuna väsymyksen ja pahoinvoinnin viikkoihin. Täytynee viimeistään ens neuvolasa kysyä, onko nuo harkkasupparit ok, jos alkaa olemaan jokapäiväisiä niin sitten soitan aiemmin.

Empuuu ja Anni rv15+5

Joni Makuusäkki Pahoinvointi kiusaa varmaan keskimäärin rv 12 viikolle asti, sitten on niitä joilla se kestää jopa puoleen väliin tai koko raskauden :eek: Tsemppiä ultraan :hug:

Tiitu Ymmärrän tuon tunteen :hug: Tsemppiä huomiseen ultraan!

Nanakuu Meillä kans kone poksahti, ja jännään, et miten kuvien kans käy.. Pelkään myös ettei niitä saada pelastettua.. :ashamed:

Kellis Poksuonnittelut! :heart:

Meritähti Onnea äippälomasta! :heart:

Täällä välillä mietin kaihoisasti, että nyt piti olla mun kuukausi.. Ekan La olis ollu marraskuussa.. :ashamed: Jotenkin helpottavaa, kun oon uudestaan raskaana, muuten tämä marraskuu olisi ollut kova paikka..
Tänään tuli np- ja rakenne uä ajat. Np on JO tän viikon torstaina. :eek: Mulla alko sydän takoon ihan hulluna, ku aloin jännittään sitä, jotenkin on liian hyvin vielä muistissa edellinen np-käynti, joka päätty sitten surullisesti :ashamed:

Hei vaan! :wave:
Nopeasti tulin pyörähtämään...
Litkut on nyt juotu ja rakenteet tsekattu, jälkimmäisessä
kaikki kunnos ja tieto sukupuolest jäi mysteeriks..
Mutta pääasia että kaikki hyvin ja touhukas yksilö siellä asuu..

Joni M. ihanat ultrauutiset! :heart:

Nyt pitänee ruveta pakertaan taas sitä inhaa hensua.. :ashamed:
Tää viikko olis aikaa tehä ja edelleen kiinnostus nollassa...
Voiku se vaan tekeytyis itekseen...

Joni makkuusäkki Onneksi olkoon hyvistä uutisista :heart:

tinttamaariallaki ilmeisesti ollu rakenneultra? Oon joidenkin asioista vielä pihalla, mutt eiköhä tästä kärryille pikku hiljaa päästä. Onnittelut siis sinnekin hyvistä uutisista :)

Ja unohin minäki onnitella yhtä äippälomalle jäävää eli Meritähteä.

Omaan napaan ei kyllä sit kuulu yhtää mitään, paitsi tuntuu, ett on tosi herkillä entistä enemmän. Ukkelin ei kärsi sanoo mitään kun suutahan ja parhaassa tapauksessa alan itkeä. Tänäänki huumorilla heitti yhdestä asiasta ja suutahin siitä. Kaiken kukkuraks aloin vollaamaan sen asian takia. Täytyy kyllä olla hormoonit aika sekasi nyt :ashamed:

Mutt nyt kattelee sairaalaa ja salkkareita. Sit saunaan, sen jälkeen lämpimiä voileipä, nam!

JääKyynel ja Tuittu

Joni M. Onnittelut ultrakuulumisista! :flower:

Kopio toisesta pinosta:

Mun toiseksi vanhin isosisko sai eilen kolmannen tytön. Olen nyt viiden tytön täti. :heart: Vauvan synnyttäminen oli mennyt hyvin, mutta istukan ei. Siskoni menetti yhteensä yli 6 litraa verta (omat ja saadut), joutui teholle nukutuksessa jne. Kohdun joku iso valtimo (vai oliko laskimo) ratkesi, lääkärit olivat vähän hädissään kun ei vuoto meinannut lakata millään. Hänelle sanottiin, että seuraavasa synnytyksessä voidaan joutua poistamaan kohtu, jos menee samalla tavalla (jokaisessa raskaudessa ollut ongelmia istukan irtoamisen kanssa). Onneksi nyt on kaikki hyvin! :)

Soittelin tuossa äidin kanssa, ja hänestä tuntuu, että meille tulee poika. :)

Empuuu ja Anni rv15+5

meritähti: onnittelut äippäloman alkamisesta.. eikö olekki huippu fiilis.. tääl jäätiin kans tänään lomalle :D

onnittelut ihanista ultrauutisista kaikille niitä saaneille!!

Pitäs vauvan kamppeita alkaa ettiin esille, mut miks mua laiskottaa ajatuski :'(
Karsee väsymys tullu takasin, vois nukkua jokapäivä sellaset 2-3h päikkärit ja silti yöksikki riittää unta. Esikon kans meinaa sit olla hermot kirreellä, ku tietää mistä narusta vetää et saa äitin hermostuun, tosin on nyt flunssanen et seki kiukuttaa (neiti on nyt 1v8kk pieni minä ite).
muuten vointi on loistava.. neuvolassa kävin perjantaina ja sain sanktion, et pitää 2vk ottaa vähän rennommin, ku meinaa supistella ja vauva on jo laskeutunu alas tosin ei vielä ole täysin kiinnittyny. Eilen sit kävin esikon viemässä isännän tykö navettaan ja tohkeissani lähin sit sisälle, ku tiesin pääseväni yksin kylästeleen.. ni portailla sit tajusin; olin juossu koko 300m matkan :ashamed:
sukkis ja kakkonen 35+0

Empuuu hui, onneksi siskosi toipuu! On tuo aikamoinen tilanne ollut varmasti...
Onnittelut tädiksi tulosta, teillä onkin sitten ollut tyttövaltaista perhepiirissä :)

nanakuu en usko että joulu/tammialessa juuri vaunuja on, koska nythän juuri liikkeisiin tulee uudet 2010 kuosit ja myyvät vanhat pois loka/marraskuun aikana.
Niin tuskin sitten upo uutta 2010 mallistoa laittavat alennusmyyntiin vuoden vaihteessa. Eli ne alet on nyt.

sukkapari on se vaan hieno fiilis, onnittelut sinnekin äippäloman alkamisesta! =) :flower:

Vernalis hyvä että supparit on jättäneet sut rauhaan =) Älä liikaa murehdi siitä rokotteesta :hug: Tietysti kurja jos joutuu tuon ottamaan "vastoin tahtoaan" mutta kyllä Suomen terveydenhuoltoon pitää voida luottaa, että tietävät mitä meihin piikittävät :hug:

Tänään sain itsekin aamupäivällä tuon rokotteen. Ei ole vielä käsi kipeytynyt tai muutenkaan mitään oireita siitä ilmaantunut, saas nähdä kuinka käy.
Nytpä en ehdi enempiä, täytyy palailla paremmalla ajalla uudelleen.

Meritähti Tyttövaltaista todellakin, koska mulla on neljä siskoa ja nyt vielä viisi siskontyttöä. Jospa niitä poikiakin saataisiin. :)

Sukkaparille kans onnittelut äippäloman alkamisesta. Koita saada levättyä. :)

Onnea hyvien ultrakuulumisten saaneille :heart:

JK Samma här. Saatan purskahtaa itkuun ihan kummasta syystä ja ukko vain ihmettelee mikä nyt on ja uskaltaako mulle sanua enää mitään. Hei, sunnuntaina katseltiin Baywatchia kun ei jaksanut liikkua ja volalsin katsellesani sitä. Hormonit tai sitten olen muuten pahasti sekaisin :snotty:

Väsymystä täälläkin..eilenillalla seiskalta nukkumaan ja tänään aamulla viideltä heräsin. Nukahtelen ihan yhtäkkiä nykyään ja tuntuu että työt verottaa.

MLL
Joni M onnea ultra kuulumisista :) Nyt sitten yrität nauttia raskaudesta ja olla rennoin mielin, lääkärin määräys :)

Meritähdelle onnittelut äitiysloman alkamisesta :heart:

Eikös Tiitulla pitäny olla jo eilen rak. ultra? Vähän oisin ollut kiinnostunut kuulemaan mitä sielä näkyi, mutta kaipa ne uutiset sieltä ajallaan saadaan :)

Jääkyynel tääläkin on vähän tunteet pinnassa, ihan pienistä asioista mitkä on tuskin tiuskimisen arvosia tulee välillä karjuttua polla punasena, ihan hävettää mitä naapurit ajattelee :kieh: Itku tulee myös tosi herkkään. Kaipa sitä virittäydytään tässä herkälle vauvataajuudelle tai jotain.. Eiköhän nuo ukot pientä huutoa kestä, kuhan muistaa pyytää anteeksikin välillä. :saint:

Tämä lähtee aamupäivästä shoppailemaan vähän vaatetta, joku paita olisi löydettävä joka sopii päälle ja jotkut mukavat kotihousut myös. Vauvalle kattelen tavaraa, mutta yritän olla ostamatta mitään :)

MLL :heart: 20+6

Huomenta!

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Tää ois tänään menossa samaan possupiikkiä. Sinne suunnatessa piakkoin siis.

Me oltiin tosiaan eilen poitsun, tän esikon kanssa tutkimuksissa, kun sillä heittelee verensokerit, muttei diabetestä ole löydetty syyksi. Nyt osastolle joudutaan, millon lie aika tuleekaan, ja siellä tulee olemaan tosi rankkoja toimenpiteitä edessä... :ashamed:
Sille laitetaan mahaan joku laite joka mittaa koko ajan sokereita ja sit sen annetaan kirjaimellisesti olla nälässä koko päivä ja katsotaan kuinka nopeaan ne sitten laskee ja kuinka korkealle ne nousee sen jälkeen. Piti tämäkin nyt vielä tulla...

Jotenki muutenkin ressaan tästä raskaudestakin, ku tuntuu väliin että ei kai se siellä edes kasva, mut kai se kasvaa ku ihmiset huomauttelee et se on kasvanu. Mut itestä tuntuu ettei se ole.

Mut pakko alkaa raahautua pukemaan ja sitten kai sitä sinne piikille suunnata.

buam 14+6 (huomenna poksuu viikot)

Esikoistyttäremme syntyi lauantaina 31.10.2009 klo14.10. Elämän taipaleelle tyttö starttasi mitoin 3635g ja 50cm.

Minä pääsin kotiin jo eilen, mutta tyttö joutui jäämään lastenosastolle tulehdusarvojen nousun vuoksi saamaan antibiootteja. Tyttö siis oli ilmeisesti niellyt hieman vihertävää lapsivettä.

Nyt lähden katsomaan sairaalaan mein :heart: "Sammakkoprinsessaa" :heart:

pinkkimieli ja Sammakkoprinsessa 3vrk

Makuusäkki Hienoja uutisia! :heart: Jospa vihdoin nyt saisitte tämän vaavin syliin saakka! Yritä rentoutua ja nauttia raskaudesta! (Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty.. )

buam: Voimia teille kaikille pojan tutkimuksiin ja toivotaan että ongelma ja parannuskeino löytyisi mahdollisimman pian ja helposti.. :hug:

Mä kävin eilen shoppaileen ekat mamma-vaatteet. Tosin sellaisia ihan perusvaatteita, vaikka mama-mallistoa ovatkin, niin menevät sitten raskauden jälkeenkin hyvin.. :)
Isommat rintsikatkin jouduin ostamaan, alkaa vanhat jo ahdistaa. Mikähän siinä on että isoja (?) D-kuppikoosta suurempia liivejä ei saa yhtä nätteinä kun noita pienempiä.. ? :kieh: Hennesilläkin tosi kivoja A-C-kokoisia liivejä, D:tä vain muutamia, siitä isompia ei ollenkaan :eek: Lindexiltä löysin sitten isompia, mutta eivät ole kyllä ulkonäöltään mitään verrattuna noihin kivoihin väreihin ja kuoseihin, mitä pienemmistä löytyy.. :p
Vaan ei passaa valittaa, esikon jälkeen kun nuo rinnat on ollu ku vanhat kinttaat, niin ihan kiva että ovat saaneet jälleen vähän lisätäytettä, tosin väliaikaistahan tuo varmaan on, mutta mieskin on ollut silminnähden iloinen rintojen muutoksesta.. :LOL:

Kellis ja Aarre 18+1

MLL
Onnea Pinkkikselle tuhannesti tytöstä!! :flower: :heart: :flower: Tulehan kertomaan lisää kun ehdit :)

Kellikselle Onnittelut lisävarustuksesta :D Täälä on huomattu myös positiivinen muutos, tosin saisi jo alkaa toi kasvu hidastumaan kun alkaa nahka repeemään :/

Pinkkikselle isot onnittelut jakautumisen johdosta!
Toivotaan että pääsette pian kotiin koko perhe! :heart:

Jääkyynel juu, rakenneultra oli eilen. Tulee nyt käytyä
aika harvoin koneella kun yritän valmistautua näyttöön ja
saada sen suunnitelman tehtyä...Jospa sitte vierailisin useammin.

buam tsemppiä ja voimia lapsen tutkimuksiin...kurjaa
on, mutta toivotaan että syy löytyy! :hug:

Kellis täällä tuskailen saman ongelman kanssa, on se kumma
ettei noita liivejä löydä ku erikoisliikkeestä ja sitte saa maksaa
ittensä kipeeks! Epäreilua sanon minä!! :kieh:

Mutta mites kummassa mä tänne taas eksyin vaik piti sitä
hensua väkertää...ups...
Kuten huomaatte; kiinnostus on korkealla.. :(
Vaikka itsellenihän sitä hallaa vaan teen..

Hei, En jaksanut eilen tulla kirjoittelemaan.. niin tulinpa nyt ku sain nukuttua kellon ympäri melkein;)
ultrassa kaikki oli todella hyvin ja pientä prinsessaa meille veikattiin tai lupailtiin vaikka ultraaja sanoi sit viel että eihän se ole koskaan 100%varmaa mutta ei se siellä mitään haarojenvälissä nähnyt;) Pieni vastas paripäivää suurempaa kun mitä eilen oli.. mutta laskettua aikaa eivät muuttaneet. :)

Otin myös eilen possurokotteen ja käsi tuli illalla kipeeks pistoalueelta ja on vähän vielläkin mutta ei sen kummempaa ole tullut..

Tiitu ja Nella rv19+4

Pinkkikselle paljon onnea pikkuisesta!!!! :heart: :heart:

Ja hei, muutes, jos kukaan ei halua alkaa tätä pinoa päivitteleen, ni mä voin kyllä jatkaa. Mut toki jos joku muu haluaa, ni saa kyllä! =)

Nyt pitää jatkaa hommaa...
Ehkä hivenen huono olo on, mut en tiiä johtuneeko tosta rokotteesta vai muuten vain...

Yhteistyössä