Tanska kolminkertaistaa varusmiespalveluksen pituuden ja asevelvollisuus koskee myös naisoletettuja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Suomi seuraa perässä, tai niin ainakin monet toivovat. Minä tietenkin kannatan tasa-arvoa.

Kokoomus on nyt viides eduskuntapuolue, joka kannattaa koko ikäluokkaa koskevaa asevelvollisuutta. Laajennettua asevelvollisuutta kannattavat kokoomuksen lisäksi SDP, vihreät, vasemmistoliitto ja RKP. Eduskunnan paikkajaon mukaan enemmistö kannattaa nyt tasa-arvoista asevelvollisuutta.
Varusmiesliitto on tyytyväinen kokoomuksen linjaukseen.


Saa nähdä, pysyvätkö näpit jokseenkin kurissa:
 
vierailija
Jo on aikoihin eletty. Tästä aiheesta on video youtubessa kanavalla Bjorn Andreas Bull-Hansen. Hakukentällä tai kanavalta suoraan löytyy video "People Are Not Ready to Hear This". Mies on Norjasta kotoisin.
 
Tytöt ja miehet pitäisi kouluttaa intissä erillään. Esim IDF tekee niin.
Suomessa naiset ovat itse halunneet yhteismajoitukseen, eikä vaattteiden vaihto ole ongelma.
Monia naispuolisia ystäviäni on mietityttänyt vaatteiden vaihtaminen yhteistuvassa. Aluksi uusien ihmisten edessä pukeutuminen tuntui minusta kiusalliselta, mutta siihen tottui nopeasti. Ennen varusmiespalvelusta olin kuullut mahdollisuudesta vaihtaa vaatteet tuvassa sermin takana. Tällaista sermiä ei kuitenkaan ollut, eikä aina kerennyt juosta WC-tiloihin vaihtamaan tamineita. Kun harjoitusten välillä on vain viisi minuuttia aikaa vaihtaa vaatteet, ei ehdi miettiä kuka tuvassa on paikalla. Viimeistään ensimmäisen metsäyön aikana erilaiset jännitteet katoavat, kun varusmiehet ja -naiset nukkuvat samoissa teltoissa.

Tämän vuoden alusta yhteistuvista tuli pysyvä käytäntö.
 

Yhteistyössä