*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

voihan RÄKÄ millainen yö täällä on takana.... :headwall:

kurkkuun sattuu! Niistämistä, yskimistä... :snotty: jokainen yskäisy ja nielaisu tuntuu kun kurkkuun olisi työntänyt piikkipallon!! sitten aamulla 7 aikaan otin kaks panadolia yhtäaikaa (500 mg+500 mg) niin johan helpotti. se hillitsi mun yskimistä ja sain nukuttua kymmeneen asti. :(

Dodo protestoi yskimistä monottelemalla aina yskänpuuskan jälkeen. :heart: Eiks istukka blokkaakin kaikki flunssapöpöt niin masumusulla on varmaan kaikki ihan ok vaikka äiti onkin ihan ihmisraunio? :/

Dodon potkut ei oo enää mitään pieniä kuplia vaan ihan kunnon potkuja. :D Ihanaa!

EM ja Dodo 15+6 :heart:

Nimra
Huomenta

Kävinpä tuossa aamutuimaan neuvolassa ja siellä ol sit seuraavaa:

Pissa: Puhdas
Hemoglobiini: 134
Paino: -300g/vko (nyt yht. 11,5 kg )
Verenpaine:130/80 (ekalla mittauksella sain samalla supparin... vähän arvot heitti :D )
SF-mitta:36 cm (nousua 0,5 cm/vko, vauva työnsi just ennen mittausta pyllyn navan kohdalta ylös :LOL: )
Vettä: Normaalisti
Turvotus:+
Liikkeet: ++
Syke:150

Sain ajan viikon päähän, ens viikon maanantaina siis.. =) Ai juu... Neuvolatäti sanoi, että ei tämä pää kyllä enää heilu, että kyllä siellä kiinnittyneenä ollaan :whistle: ja sanoi, että aikalailla on laskeutunut, vaikka mitta kasvoikin.. Selitin viimeyön kivuista ja sanoi, että tokkopa tulet enää maanantaina tänne.. :eek: Kuulosti niin kohdunsuuta avaavilta kivuilta :p Siis joko tämä tosiaan olis täältä tulossa :heart:

Mulle terkka sanoi, kun on tuosta synnytystavasta vielä hiukan "arpomista", että mahtuuko vai ei niin en saisi odotella kotona sit ihan liian myöhäiseen vaiheeseen, että osaavat siellä sitten tutkia kunnolla ennen tositoimia B)

Sain tänään tuolta Lasten Oma Kirjakerhostakin lähetyksen ja nyt olis jo niin ihanaa lukea tulevalle murulle... :heart:

Neuvolassa oli kolme melkein vastasyntynyttä tarkastuksessa ja Voi Että!!! Siis silloin massua silitin samalla ja tavallaan vasta tajusin, että HEI, Meillekin tulee nyytti :heart: ja olis tehnyt mieli kyynelkin tirauttaa.. Niin kauniita :heart: ja ME KAIKKI SAADAAN OMA, Mä oikeesti meinasin itkua siinä aulassa vääntää, MUTTA SILKASTA ILOSTA :D :wave: Mä olen jo nyt ihan TAJUTTOMAN ONNELLINEN KAIKKIEN PUOLESTA ;)

Mun pitäis tänään siivota.., mut jotenkin vihloo, suppailee...että josko jätän paremmalle ajalle :ashamed: Musta on tullut laiska |O Noh, ehkä mä pian saan sellaisen kovan inspiraation ja paikat on kiillotettuna muutaman tunnin päästä :saint: Pitäis tehdä sellainen "suurempi" siivous ennne joulua ja muutenkin, ettei sit heti tarvii synnytyksen jälkeen luututa kämppää lattiasta kattoon, mutta TUSKIN se on päällimmäisin ajatus, kun on vaavi sylissä, täällä kodin lämmössä, isän ja äidin kanssa... :heart:

ElinaMaria Kovasti jaksamista sinne flunssaan ja IHANAA, että tunnet jo ihan kunnon POTKUJA :hug: On ne IHANIA, kun laittaa käden masun päälle niin pikkuinen saa silloin aina muistutettua :D En osaa tuohon istukka-asiaan kyllä kommentoida..
:ashamed:

Täällä kuuluu aikamoinen pauke tuolta kalvoista.... milloinkohan mahtaa vedet tulla :eek: Nyt alkoi sit jo oikeesti jännittämään :D :eek:

Nimra + :heart: 38+5

ElinaMaria Toivottavasti paranet pian. Kovasti jaksuja sinne :hug: Mie oon melkein kade, kun en tunne vielä mitään liikkeitä... Eiköhän sitä vielä ehdi niitä potkuja kiroilemaankin loppuvaiheessa :whistle:

(.) Aamu lähti hienosti käyntiin. Auto ei käynnistynyt... Mies toi sitten töihin ja soitti äsken, että oli saanut auton kuntoon... Kaasi siihen bensaa, niin johan starttasi :LOL: . Ei näköjään pitäisi luottaa ajotietokoneeseen ja/tai bensamittariin... Kyllähän mie tiesin, että se on suht-vähissä, muttei vielä edes valo palanut ja ajotietokoneen mukaan piti päästä vielä yli 50 km. Ukko veikkasi, että oli ollut niin vinossa parkissa, ettei saanut bensaa, kun se oli muutenkin vähissä... tai jotain... Pääasia että toimii taas :D Saa nähdä millon tulee jotain muuta. Mie vaihdoin vielä kesällä autoa 12 v uudempaan kun mitä edellinen oli, ettei aina ole jotain häikkää auton kanssa. Siinä se sitten taas nähtiin.

maanantaita

ihanaa kun tuli lisää lunta :xmas:
tehtiin pojan kans aamulla osa lumitöistä.. nyt jätkä vetää unta nassuun.
ite pitäis kohta lähtee miettimään ruokaa.. tai no uunilohta kera lohkopottujen ois tarkoitus väsätä.. ja jos tekisin perunarieskaa kun jäi eilen muusia yli.. söisivät sitä vaikka kuinka paljon!

Nimrallahan kuulostaa hyvältä! ;) turhaa hössötät ja mietit sitä siivousta.. itse teen nyt pienissä erissä "katosta-lattiaan" siivousta ja sitten saa olla minun puolesta seuraava kerta vaikka ens syksynä.. kevään aion nauttia uudetsa nyytistä ja pojasta täysin siemauksin. toki nyt viikosiivoukset on pakko hoitaa tai hukutaan karvoihin mutta ymmärrät varmaan pointin ;)

Siis minä nauroin aivan katketakseni kun kävin tuota hiustenvärjäys ketjua lukemassa :LOL: ja vielä enemmän nauratti SS:n kirjoitus :D niin ihanan suoraa tekstiä! :D Lyhyesti ja ytimekkäästi! Melkein kuin minä jos multa pinna katkee..Itsellä vaan on aika suuri kynnys purkautua ihan totaalisesti.. aika paljon asioita siedän mutta sitten kun raja tulee niin se tulee kans. Mut etköhän pukenut aika monen mielipiteen sanoiksi ;)
enkä nyt siis pahalla takoita!!

NP: no me varmaan talvella mennään pulkalla/stigalla jos vaan on kelejä.. ja en usko että kovin hirvee lykkääminen on jos kiinnittää noihin seisomalaudan renkaisiin vähän huomiota että millaiset on.. niitäkin kun kai moneen lähtöön. ruokakauppa on onneks ihan nurkalla että sinne esikko jaksaa kävelläkkin.. jos tuo yhditelmä ei toimi niin sitten saa pidemmällä olevat asiat odottaa sinne asti aina kun mies tulee kotiin töistä.. tai sitten ajakoot pyörällä töihin ja minä ajelen autolla lasten kanssa :lauhg: ;)

Illalla tuntui että pikkuinen yritti tulla kyljestä ulos :eek: siis vahvoja potkut on mutta tuo oli jotain aivan uutta :D

Ihtee laknut huolettaa että millonhan neitonen aikoo kääntyä.. oli ultrassa pää ylös päin.. toivottavasti päättää myös kääntyä! vaikka onhan tässä vielä ruhtinaalisesti aikaakin kyllä =)

mutta nyt hommiin :wave:

Heippa,

Mä oon vähän laiska käymään täällä, kun tuo oma elämä pitää kiireisenä ja kaikki on hyvin raskausrintamalla. :D Papu kasvaa ja mutsi koittaa naatiskella menosta.

EM satuin huomaamaan sun kysymyksen tuolta ylempää: ainakin mulle kovasti vakuutettiin, kun tuossa jokin aika sitten sairastelin flunssaa, et vauvalla on silti hyvä olla eikä sairasta, vaikka mä olinkin ihan flunssainen. :) Pikaista paranemista! Se on ikävä tauti. :hug:

T. Kärppä ja papuvauveli 26+2

Heippa kaikille pitkästä aikaa!!!

Täällä ollaan edelleen, vaikka olenkin vain haamuillut taustalla työkiireiden vuoksi. Aivan mahtavaa on ollut seurata kaikkien vaiheita ja vatsojen kasvua! Uskomatonta, että me ollaan kaikki jo näin pitkällä :) Aika menee niin nopsaan. Viimeksi kun olen ollut täällä päivittäin niin me jännättiin Miikkistä ja Myangelsia. Tässä välissä on onnellisesti syntynyt jo monta nyyttiä; paljon onnea kaikille :flower: :heart:

Uusiakin on tullut tähän ihanaan ketjuun! Tervetuloa munkin puolesta
:wave: ja onnea plussasta!

Meillä on elämä rauhottunu sen jälkeen kun pahoinvoinnit loppuivat. On jopa aika pelottavan normaali olo, mutta se kai kuuluu asiaa. Ainoastaan vatsa muistuttaa tilanteesta, on se niin valtavan turvonnut. Pinkeää vauvamasua ei vielä näy kovin paljon, ehkä alamasu hieman pömppää :heart:

Sit meillä kuplitaan aina iltaisin, mikä on nyt muutaman päivän aikana ollut selvempää. On ollut niin ihana lukea EM sun potkutuntemuksista! Me ei ihan vielä olla niin pitkällä, mutta on ne kuplatkin kivoja!! Ikävä kuulla, että podet flunssaa. Mutta älä huoli, vauveli on hyvin suojattu meidän pöpöjä vastaan!

Nimra mäkin kävin lukaisemassa sen hiusketjun, mutta opin silloin siitä ekasta ruokahysteriasta, että parempi pitää lusikka pois noista sopista :LOL: Siellä ei vain voi sanoa mitään niin, ettei joku hyökkäisi takaisin! On muuten jännä miten näin viikkojen kuluessa oppii relaamaan. Kyllä mä vedän ihan hyvällä omalla tunnolla jo palviakin, vaikka tuolla hysteria-puolella mut ois varmaan jo naulittu!! Mulla on aika ihana, jalat maassa neuvolalääkäri, onneksi, jolta voi sit kysyä jos alkaa mielikuvitus lentämään :)

Onko muuten kellään muulla tilannetta, että neuvolatäti on joka kerta eri? Meillä on ollut nyt kaksi eri tätiä ja kuulema taas parin viikon päästä vaihtuu.. Ei se juurikaan meitä ole haitannut tässä vaiheessa, mutta tietty jatkossa ois kiva jos edes jotenkin täti meidät muistais! Eka täti olikin aika outo, toka oli aivan ihana ja nyt jännitetään mikä tämä kolmas on.

Kärppis sä oot niin oikeessa!! Musta tuntuu et vasta eilen liityin ketjuun ja silloin olin pinon alimmainen. Nyt on jo kesä- ja heinäkuukin mukana! Näin se aika menee.

Yritän pikku hiljaa taas päästä kärryille teidän jutuista ja vaiheista. Mulla on pieni hytinä, että maailman tilanne vaikuttaa jo meidänkin pieneen toimistoon, niin hiljaista on viime viikkoina ollut. Ehtiipähän enemmän tänne =)

:hug:
niinuska 15+2 (meilläkin edelleen työnimetön rakas :heart: )

kärppis kiitos... niinhän se vauveli taitaa pärjätä siellä ihan hyvin masussa vaikka äiti onkin vähän ihmisraunio.. =) ja hei -siis ekat elokuisetkin alkaa ilmestymään tänne... :D

Danjuskan masuvauveli oli yrittänyt tunkea kyljestä ulos. :D Hassua...

snowball kiitos :hug: kyllä tämä tästä.... ja äkkiä se aika menee ja säkin alat tuntemaan liikkeitä! Hih... joo auto kulkee vähän paremmin jos siinä on bensaa... :D

Nimra NII-IIN! Me kaikki saadaan oma vauva... käsittämätöntä! :heart: En mä vielä sitä oikein tajua... tai en jotenkin osaa ajatella että toukokussa meillä on lapsi. Kai se kun viimeks jäi niin kesken niin on vaikea ajatella siitä kriittisestä pisteestä eteenpäin... :ashamed:

(.) köh-köh. vähän tuntuu keuhkoissa ilkeeltä... toivottavasti ei iske keuhkoputken tulehdus. Kääk. Noh, nyt tekemään hernekeittoa. Jos se menis alas vaik tuntuu ettei mikään meinaa maistua.

TAAS TULEE LUNTA! :D toivottavasti se ei sulais heti pois! Täällä on jo komeat kinokset!

EM ja Dodo 15+6

Lumipyryn täytteistä maanantaita!

ElinaMaria: Flunssat on NIIIN kurjia! Pikaista parantumista!!! :snotty: Täälläkin yksi jos toinen köhii vieressä ja pelkään koska iskee itselle...Toivottavasti noista maitohappobakteereista olisi nyt jotain apua ja vastustuskyky parempi...Nähtäväksi jää :p Niin ja onnea, että liikkeet taas voimistuneet! =)

Nimra: =) Ihana sun kirjoitus! Mulla kanssa tuli ihan tippa silmään kun luin...Mä olen nyt joka ilta ihmetellyt vaunuja, pinnasänkyä ja hoitopöytää, että voi vitsit, meille tulee pian vauva! :heart: Ja sullahan se ihanuus on ihan pian sylissä!!! Kääk! :p

niinuska: Kiva, että sielläkin tunnetaan liikkeitä! =) Hyvä, että olo parempi ja kyllä se kuuluu "taudin" kuvaan :D

Kärppänä heinälatoon: Kiva että sielläkin voidaan hyvin!!! :)

Danjuska: Täällä kanssa vauva yrittää tosissaan tulla kyljestä ulos :D

snowball: :LOL: Voisin uskoa, että mulle kävis ihan samoin... :D

(.): Täällä siis lunta tulee ihan pyryttämällä! Heti aamusta alkaen. Todellakin on ennätykset kuulemma jo rikottu kun viime "talvena" oli ollut lunta maassa vain 2 päivää jonka jälkeen ei sitä ihmettä nähty. :eek: Voih, oispa joulunakin tän näköistä :ashamed: Me kun jurnutetaan täällä kolmistaan (minä,mies,koira) kun en enää uskalla matkustaa (eikä mua enää huolittaiskaa mihkään). Ja kaipaan saunaa ihan tajuttomasti! Kyllä täältä saunoja löytyy, mutta ei meiltä ja uimahallin saunassa ei "osata" saunoa: siellä ei "saa" heittää löylyä! Ei löydy kuulemma edes kauhaa ja astiaa...voi lordus! :LOL: No, enköhän pärjää ilmankin...

Mini pääsee taas pian neuvolavisiitille, sitä siis odotellessa =) Eipä kai tässä muuta...Jaksuja kaikille!

Toive81 ja Mini 34+1 :heart:

Väsyttää niin peevelisti! En viime yönä oikeen saanut nukuttua. Oli hammassärkyä ja tosi levottomia unia. Synnytinkin pienen tytön suoraan sitteriin ja sitten mulla olikin kasvain mahassa ja kaikkee muuta mukavaa. Mahassa kiersi ja oli kipuja, mä olin jo km:a povaamassa.. Otin siteitä paketillisen töihinkin, mutta jäihän ne käyttämättä. Päätä särkee ja koko ajan on nälkä ja jano... ja sitten pissahätä.
Ihana ilma ulkona, mä viritin jo eilen vähän jouluvaloja, ja ne on kivan näköset nyt tuolla pimeässä ja hentoa lumisadetta vasten.

Kaa
Mukana vielä ollaan, vaikkakin taustalla. Puolivälin yli ollaan menty reilusti. Oireita ei oikein isompia ole. Selkää särkee (kuuluu asiaan), öisin olen heräillyt vessaan viimeiset neljä kuukautta (kuuluu asiaan), ja väsymys on armoton. Natiainen on hyvinkin aktiivinen, ja liikkeitä tuntuu pitkin päivää (vaikka etuseinäistukka vaimentaakin kovasti). Kaikki on mallillaan siis.

Kaa 23+6

kiitos kaikille sympatiasta.... :hug: olo on aina parempi kun saa jollekkin vähän valittaa huonoa oloaan. :ashamed: :saint: :heart: Inhottavaahan tää on mut ei auta kun kärsiä. Flunssa menee ohi vaan sairastamalla...

mymmis voi voi... toivottavasti pian uskallat jo alkaa nauttimaan raskaudesta... milloinkas sulla on eka ultra?

Ihanaa kuulla että KAAlla on kaikki hyvin. :)

Nirtsu :wave: Voi että! :( Kurjaa et taas piti noin mennä! :'( Olet ollut mun ajatuksissani taas. :ashamed: Mulla ei oo tietoo noista tutkimuksista, kun mulla oli "vaan" kaksi km:a. Toisaalta tääl varmasti oliskin eri systeemit tuonkin kanssa, joten vaikka olisinkin hoitojen kautta tähän tilaan päässy, niin silti tuskin minusta olisi apua. :headwall: Toivon niin et selviäis teille miks noin taas kävi ja sit et onnellisesti tulisit raskaaksi. :heart:
SS Kuulostaa tutulta toi sun mielipide ko. alasta. Mua alkoi v-tuttaa jopa ihmiset (asiakkaat) lopussa... Heh, et joo... parempi oli siis lopettaa se... Olenhan mä nytkin puoliks "asiakaspalvelussa", eli ihmisten kans tekemisissä, mut en koko aikaa niin suoranaisesti. Eli eri hommissa eri tavalla.
Muuten vielä tosta eilisestä. Ihan peesasin sua kybällä. Liika on liikaa... kuukausia oon tota kakkaa lukenut vahingossa (siis ihan välttelin hänen kirjoituksia), mut sit eilen mullakin kilahti... :ashamed:
EM Mulla oli viime viikko siis aivan karmee. En pystynyt nukkuu kun yskin vaan. Viime yönä heräsin vaan kerran yskii...... Eli ei oo hauskaa. Mun tavoite on et tää tauti olisi taisteltu ennen joulua! :LOL:
Nimra kuulostaa ettei sun kipuilut oo olleet aivan turhaa, kun paikat pehmenevät! :flower:
snowball autojen kans sattuu ja tapahtuu. Muutama vuosi sitten kun olin ostanut edellisen auton sen myyjä oli varoitellut ettei se mittari aivan toimi täydellisesti. Se mittari toimikin ihan ok, paitsi silloin kun bensa alkoi olee aika lopussa. Sit yks kiva päivä se sit loppukin ylämäessä ruuhka-aikaan. :headwall: :headwall: :headwall: Voi piru et hävetti! :whistle: Onneks en ollut kaukaa kotoa, joten mies tuli sit mut pelastamaan...... :ashamed:
Danjuska mullakin tuli pulkka mieleen. Sit taas ajattelin et jos asutte hiekoitelluilla teillä, niin pulkka menee sellaisessa pilalle...
Jos se lauta tosiaankin toimii, niin kannattaa sellaisen sit sun hommata, 3v alkaa olla niin iso et ei kannata tuplia ostaa sen takia.
Kärppä :wave: Ihanaa et sullakin menee hyvin masua kasvatellen. Niin se aika tosiaankin rientää. Varmasti on itseasiassa jo elokuunkin pino pian pystyssä. :eek:
niinuska kiva kuulla et siellä on alkanut kuplimaan!!!!!!! Sellasta perhosen lentoa se aluksi tosiaankin on. Ja lopussa mojotellaan et on kyljet kipeinä! :kieh:
mymmyryy kauheita unia oot nähny! :hug: Juu ei oo tollaset hauskoja.... Yritä olla stressaamatta, joten jospa voisit sit yöt nukkuu paremmin! Jos jotain voisin sulle tehdä et sulle tulisi parempi olo, niin tekisin. :heart: Nyt vaan joudun virtuaalihaleja lähettelee! :hug:
Toive heh. Ihana toi sun sauna juttu! :LOL: Kyllä ulkomailla saunaa kaipaa. Jos joskus meil on rahaa ja rakennetaan talo, niin sinne laitetaan ehdottomasti sauna. Mieskin tykkää siitä tosi paljon, vaikka onkin siis ulkomaalainen.
Niin ja toinen mitä kaipaan joulun alla on glögi. Ainoota mitä oon löytäny niin siin on alkoholia. Se on samaa ainetta mitä viime joulun alla nautin ja se kolahti heti päähän. Eli ei sellaiseen aineeseen oo koskemista. :whistle:
Pipareita täällä on, mut ei ne mua niin kiinnosta. Torttuja ei oo, mut niitäkin ilman tulen toimeen......... Ainoo siis harmittaa on se glögi tosiaankin..... :p
Kaa Moro sinne kans! Sulla on tainnut se pelottaminen kans kadota? Onnea seesteisestä odotuksesta! :flower:
(.) Mulla tuli tuossa mieleen et kun ootte lumesta puhuneet, et jos joku jaksaa/huvittaa jne laittaa lumisen kuvan tohon, niin minusta olisi mukava katsoa.... Se tulee sit olee ainoota lunta mitä mä ainakin vähään aikaan näen. ;)

Yöstä selvitty ja selvästikin oli parempi yö kuin edellinen. :) En yskinyt niin paljon enkä niistänyt koko aikaa! :D Kyllä tämä tästä!

NP tuossa on meidän keittiön ikkunasta otettu kuva. :D

EM ja Dodo 16+0 (POKSIS!!!) :heart:

Tervehdys!
Vihdoin lomalla, ehkä täälläkin ehtisi piipahtaa useammin :) Joulukuussa on enää ihan pari työpäivää, sitten saa jäädä kokonaan kotiin.

Talvi tuli tosiaankin. Ihanaa kun on lunta ja valoisaa. Sunnuntaina tosin kirosin koko myräkän jonnekin tosi syvälle, kun ajelin lasten kanssa Helsingistä kotiin.. :kieh: Matka kesti n.7 tuntia ja olin välillä aivan varma, ettei pysytä tiellä, kun ei sitä tietä näkynyt missään. Oli kyllä rankka reissu. Seuraavana päivänä olikin selkä ja niskat aivan jumissa kun jännitti tuota ajamista niin. Mutta ehjänä perille, se pääasia. Ja mukava päästä kotiin, josta oli sähköt poikki aamuun asti -samoin tietty sähkölämmitys+vedentulo :) Tällaista tämä talvi on..

Nimralla tosiaan taitaa olla lähtö vauvanhakureissulle aika lailla lähellä! Teillähän saattaa olla jo ensi viikolla nyytti sylissä, voi kun hienoa. Taidat sitten tosiaan olla se seuraava meistä joka vauvan saa kotiin. Muistahan nyt kirjoitella ahkerasti, että tiedetään, oletko vielä maisemissa :) Onneksi sait sen sairaalakassinkin pakattua. Keksitte muuten nimet tosi nopsaan! Luin pinoa ja kirjoittelit että nimiä ei vielä ollut ja seuraavassa viestissä olikin jo!
:) Oliko helppoa? Tuntuu, että mukavia nimiä on niin paljon ettei niistä ikinä osaa valita..

Uusille tulokkaille oikein lämpimät tervetulotoivotukset! :flower:

Tämä aika menee tosi nopeasti. SuukkoSuullekin on jo puolivälissä, voi hurjaa! Ja kun noita heinäkuisiakin näyttää olevan. Se alkuaika oli niin hidasta kituuttelua, ettei voi uskoa miten aika nyt vain lentää..

EM oli laittanut söpön kuvan massusta! Noita kuvia on niin kivaa aina katsella (eikä itse saa aikaiseksi laittaa.. ) Voimia sinne taudin kouriin! :hug:

Lucelle ja Pamulle mahdottoman suuret onnittelut pienistä pojista! Mukavaa että Pamu jäi noin hyvä mieli vauvan syntymästä, kun mietit sitä palautteen antamista niin kyllä kannattaa. Tuskin kiitosta on ikinä liikaa, luulen että se mitä yleensä henkilökunta kuulee, on sitä marmatusta vain.

Sophia taisi kysellä istukasta etuseinässä. Se tosiaan vaimentaa niitä liikkeiden tuntemisia. Minullakin on etuseinässä ja potkut alkoivat tuntua 14+jotain. Eli aika aikaisin kuitenkin. Mutta vaimentaa kyllä hyvin.

Mymmyryylle onnittelut ultrakuulumisista, ihanaa että vauveli näkyi

Muutenkin täällä on ollut niin mukavia uutisia, vauvoja ja kivoja ultrakuulumisia, joista Herkkupeppu ja Sophiakin kertoivat. Tosi hyvän mielen sai, kun taas kahlasin pinoa läpi =)

Aika jännä tilanne teillä Niinuska neuvolassa, että työntekijät noin vaihtuvat. Johtuuko ihan työntekijöiden vaihtumisesta/sairastelusta vai onko ihan käytäntö ettei ole "omaa" terkkaa? Varmaan se oma terveydenhoitaja olisi kiva juttu, onhan monet asiat ja kysymykset niin herkkää aluetta ja tosiaan jos on sellainen tyyppi itse, että miettii rohkeneeko asiat ottaa puheeksi niin ainahan se vakityöntekijä on siihen eduksi. Ja tuntuuhan se aika tylsältä selittää samoja asioita useampaan otteeseen, kun eihän he sieltä koneelta ehdi kuitenkaan niitä asioita niin lukemaan..

(.) Viikot on poksuneet täälläkin. Maanantaina oli neuvola, jossa täti "innostui" 4D-ultran kokoarviosta ja laittoi saman tein sokerirasitustestiin. Ettei vaan vauvan iso koko johdu siitä. Vaikka pissassakaan ei ollut mitään. Sf-mitta oli kasvanut parissa viikossa kylläkin vain sentin, viimeksi 4 viikossa 7cm.. Eli nyt oli 27cm (rv29+3). Perjantaina sitten istuin sokerirasituksessa. Tulokset olivat kuitenkin hyvät, ei lähelläkään mitään hälyyttävää. Onneksi. Mutta tulipahan sekin koettua. Neuvolan täti olisi laittanut saikulle ajamisen takia, kun työmatkaa tulee yli 100km päivässä, mutten huolinut kun työpäiviä on oikeasti enää muutama jäljellä ja lomapäiviä suurin osa. Ei ajaminen kyllä mitään herkkua ole ollut, kun vauvakin oli kääntynyt perätilaan ja puskee itseään ylöspäin. Ajaessa ahdistaa aika lailla. :eek: Muutenkin on vilkas neiti muljahtelemaan ja möyryämään :heart:

Nyt koiruleiden kanssa lenkille.. Ihanaa kun ei tule rapaakaan niin kauheasti sisälle, lunta vain

Luminia ja pikkumimmi 30+4

Kiitos NP :)

Laitan vielä yökuvan.... :p On niin ihanan näköistä kun valot tuikkii hankien alta. :D Vähän ne on lupaillut tänne plussakelejä loppuviikolle että saa nähdä miten lumien käy!

MUOKS*

Luminia kiitti masukehuista! :) Onneksi sokerirasitustestin tulokset oli sulla hienot. :D

Ihanan talvisia kuvia tosiaan. Täytyypä ottaa kamera tuonne metsään mukaan niin saa itsekin ikuistettua. Ja tuosta koirulin pennustakin vielä otettua, luulen että kuvausinto sitä kohtaan vaihtuu mielenkiintoisempaan kohteeseen alkuvuodesta.. =)

Toive taisi tuossa aikaisemmin kertoa käyneensä joulumarkkinoilla. Ne on aivan ihania, tahtoo myös.. Niissä on ihana tunnelma..

Toivottavasti lumet ei sula..

EM Kiitti! Joo on kiva toikin kun on pimeetä ja valot tuikkii!!!!!!!! :p Mukava on noita todellakin katsella. =) Toivotaan et ei tulis ihan plussaa vaan olis sellanen pikku pakkanen... Loska kun ei oo hauskaa.
Luminia Tulee hurjaa vauhtia perässä! Taidat pian minut ohittaa!!!!!!! :LOL: Nuo ajomatkat ei kuulosta mukavilta. :| Mulla on yhteen suuntaan puol tuntia vaan per päivä ja puolet on motaria, joten ei oo paha....
Hienoo et pääset rentoutumaan kuitenkin pian! Niin ja et sokrut on ok. Ne kun on pirulliset, jos ne alkaa heittää. :headwall:
Kai tästä on taas liikuttava... Paljon olis taas tekemistä. :/

Olipahan tullut tekstiä paljon viime käynnin jälkeen.....vaikka onhan siitä vissiin viikon verran mennyt kun viimeksi kävin.... :ashamed: .

Pamulle ihan mielettömän suuret onnittelut pojasta :heart: .

EM: Paranehan pian. Täällä kans viikonloppuna sai niistellä koko ajan, mutta eipä se sit kestänytkään kun pari päivää...(koputtaa taas puuta...)

Luminia:
Täällä on yks kateellinen kun joku voi vielä koiria lenkittää...Meillä on ihan vaan yks koira ja sen lenkitys loppui multa tossa Rv 12 paikkeilla. Mies nyt kuuliaisesti joutuu hoitamaan sen asian meidän perheessä.

Täällä on päivät mennyt yllättävän nopeasti...ottaen huomioon että kotona vaan kökötän. Jäin sairaslomalle loppu raskauden ajaksi jo Rv 13, joten höpöily aikaa on. Hiljakselleen yritän remontoida meitin huushollia...Onneks on aikaa vielä suht paljolti jäljellä, koska en ole mitenkään nopea Remontti-Reiska =) . Välillä kun keittiöjakkaralla huojuu, niin olo on kuin rantautuneella ryhävalaalla :LOL: . Jaa, taitaapi tää neiti vetästä miehensä verkkarit jalkaan ja lähteä lumi töihin.... :D

Nimra
Huomenta huomenta Rakkaat Ystävät

Täällä on aamu alakanut...taas aivan liian normaalisti, kun eilen jo näytti niin hyvältä, että olis sairaalaan menty, mutta EI |O Täällä sitä vielä ollaan.. :LOL: Eikä tunnu toisella olevan muuta tarvetta, kun kylkeä kääntää :/ Noh, jospa sitä sais tänään aikaan taas kunnon suppareita, kun meinasin kävellen uskaltaa mennä neuvolaan hakemaan sokerimittariin liuskoja ja samalla voisi itsekin ottaa muutaman kuvan... tuosta lumesta kun sitä nyt KERRANKIN ON :heart: On tuo kuvaamisharrastuskin jäänyt vähälle, kun on ollut ja on edelleen kaikkia kolotuksia.. siksi(kin ) sitä jo mielellään haluis sen nyytin ulos tuolta, että pääsis jo liikkumaan paremmin :D

ElinaMaria Kivoja kuvia, talvi on siis sielläkin ... Ihanaa ja mukava juttu, että oma olosinkin on jo parempi :p Tuo flunssa, kun EI OLE mistään kotoisin :headwall:

Mymmyryy Täältä myös suuren suuri :hug: ja kovasti tsemppiä :wave:

Snowball Auton kanssa yleensä saattaa käydä ihan mitä vain ... Ne on välillä just tuollaisia, että toimii ei toimi, toimii, ei toimi... :|

Kärppänä Heinälatoon Mukava kuulla, että sielläkin menee mukavasti aika eteenpäin ja massu ja vaavi kasvaa hyvin :heart: Kyl menee aika nopeaan!

niinuska Mukavaa, että siellä menee kivasti kanssa elämä ja vaavin kasvatus masussa mukavasti eteenpäin :wave: Mulla on melkein kaikilla kerroilla ollut sama neuvolatäti. Kerran oli kätilöharjoitteli ja sai kyllä mun verenvärin valkoiseksi...säikäyttämällä, kun ei löytänyt vauvan sykettä :eek: |O mut sit oma terkka etsi ja löyty HETI :heart: ja sain "lohdutukseksi" katsella vauvaa ultralla :saint:

Danjuska Kyllä se pikkuinen siellä vielä kääntyy ja varmaan monta kertaa :D Mulla on välillä ollut vaikka miten päin, mutta ultrassa aina ollut nätisti RT-tilassa... =) Kuhan on välillä kiusannut mutsia vaihtamalla kotona paikkaa :LOL:

Toive Kyllä, se on uskomatonta, kun näkee tosiaan pikkuisia elämänalkuja... Niin silloin aina havahtuu, että onhan itsellekin tulossa :eek: :heart: Siis IHANAA!! Tuo sauna on kyllä sellainen mitä kaipaa, jos sitä ei ole. Meillä oli kerran ranskalaisia kavereitani eräältä leiriltä ja he halusivat saunaan niin istuivata vaatteet (uikkarit päällä ja pyyhe ympärillä ) lauteilla EIKÄ puhettakaan siitä, että olisivat heittäneet löylyä :D No isä heitti sit löytyä niin johan tuli koko poppoo ulos saunasta, kun eivät tajunneet isää :LOL: Mukava, että siellä menee hyvin ja on tullut luntakin :D

Kaa Mukavaa, että kaikki on siellä hyvin B)

Luminia Hyvä, että siellä on mallillaan sokerit :p Niiden kans on kylä inhaa, jos eivät ole kohdallaan.. :/ Itsellä on ihan hyviä arvoja tullut, mutta silti sitä miettii, että onko synnytyksessä sit miten iso lapsi ja mahtuuko oikeasti.. ja mites sit vauvan vartalon koko ja hartiat ym..., mut eiköhän kaikki ole ihan ok.. ? Niin, siihen on vain luotetteva. Ajelehan varovasti sitten ne työmatkat :wave: No meillä oli nuo etunimet jo sillai "suht" tiedossa ja sit kyselin, että mikä niiden kanssa kävis ja ehdotuksissa nousi esille nuo kaksi Linnea ja Elias ja me ihastuttiin niihin ja isäntä sanoi, että parempi ei hän keksi niin ne on sitten nyt keksitty. Tosiaan äkkiä tuli nimet, mutta Ah miten helpotti!! Nyt ei muuta kuin odotellaan tosiaan joko Anni Linnea tai Aapo Elias Karvista saapuvaksi.

NullPoints Mä olen suorastaan kade sulle, kun sulla on niin seesteinen vaihe, ilman kipuja ja muita tuntemuksia :whistle: Mahtavaa, että on hyvä olla! Joo, mä olen maistellut glögiä ja pipareita silloin tällöin ja Ai että, ne ON HYVIÄ :p Piparikakkutalo pitäis leipoa :heart: Olishan se nätti tuossa olohuoneen pöydällä :xmas:

Omaa napaa vois sit hiukka kirjoitella.. Siis kaikki on valmiina ja vauvaa odotellaan ja tässä on nyt menty 2-3 yötä niin, että selkää, reisiä, polvia polttaa ja kivut ovat enemmän ja enemmän siirtyneet tuonne alavatsalle kireinä poltteina :p ja myös vihlonta alapäässä (noin muutenkin ) on lisääntynyt :D Eilen jo ajateltiin, että josko tässä pääsis sairaalaan, mutta ÄH, vielä ollaan kotona ...eikä nyt tunnu mitään :headwall: :headwall: Jospa se pikkuinen hiljalleen suostuisi tulemaan tosiaan isän ja äidin lämpöiseen syliin :heart: ja uuteen, toisenlaiseen kotiin :saint: Mä ajattelin tosiaan tänään siivota ja sit käydä lenkillä, vaikka veikkaan, että se lenkki ottaa koville, kun tuo kävely ei enää ole mikään mielekäs puuha...kaikkine kolotuksineen, mutta kaipaan niitä suppareita :wave:

Nimra + :heart: 38+6

Nimra. Tää ei nyt hirveästi sua lohduta, mutta silloin kun odotin meidän poika ihan viimeisilläni, niin mulla oli rv 38+3 väärä hälytyskin jo. Eli koko yön supisteli säännöllisesti ja lähdettiin sitten sairaalaan että nyt se syntyy. Siellä sitten makasin käyrillä ja hoitsu oli myös sitä mieltä että kyllä se nyt sieltä tulee kun niin tasaiseen vaan supistelee. Sitten sain peräruiskeenkin jo ja sairaalan vaatteet päälle ja jäätiin odottelemaan että mitä tapahtuu niin parin tunnin kuluttua supparit loppui ja meidät laitettiin kotiin. No seuraavat kaksi viikkoa vihloi ja supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti. Ja odoteltiin että koska se lähtö oikesti tulee. No vasta rv 40+3 illan suussa jotakin vähäsen lorahti ja alkoi olla veren sekaista vuotoa. Taas lähdettiin näytille ja olivat sitä mieltä että ei ollut lapsivettä. Mutta sanoivat että tervetuloa parin päivän päästä synnyttämään :D No niinhän siinä kävi että rv 40+5 alkoi yöllä sen sortin supistukset että hyppäsin sängystä ylös ja huusin melkein kurkkusuorana kun sattui niin maan per**leesti. Ja seuraavana iltapäivänä syntyi meidän poju :heart:
Mutta just se että voi kestää sullakin vielä helposti reilun viikonkin ennenkuin mitään tapahtuu. Mulla meinas mennä ihan totaalisesti hermot kun aika vaan matoi ja supisteli inhottavan tuntuisesti eikä juttu edistynyt yhtään. Eli kannattaa ennemminkin suhtautua niin ettei se sieltä vielä hetkeen tule. Ja jos kuitenkin tulee niin sehän on vaan tosi mukava yllätys.
Mutta mun arvio on se että sitten kun verensekaista limaa alkaa näkymään niin sitten ollaan tosi lähellä :xmas:
Tsemppiä viimeisiin päiviin! Sitä todellakin saattaa tarvita =)

Nyt tuon rasavillin perään... :heart: :heart:

Leinikki ja Onnimuru rv 7+1 kierron mukaan..

heipat

ja edelleen väsyttää |O viime yönä en saanut unta sitä vähää mitä edellisinä :|
ja nyt on vasta päivä about puolessa.. miten ihmeessä jaksaa iltaan asti. tekis mieli vaan kömpiä peiton alle nukkumaan kun poikakin tursoo...

Leinikki:
Oliko sulla kuinka nopea/pitkä synnytys sitten kun noin kauan supisteli ja paikkoja valmisteli??

Nimra:
Kyllä se vaavi sieltä tulee.. sitten kun sitä vähiten odottaa :D
itse kävin kans väärän hälytyksen reissun ja kätilö varma että syntyy ennen aamua.. ja pah.. ei vielä sen pv:n iltanakaan :whistle:
10 joulukuuta sitten saatiin vaavi kainaloon, vaikka linnanjuhlia katsoessa alkoi hirveet poltot ja ennen kaikkea selässä... mut sitten kun supistukset loppui laitoksella niin mitään kipuja ei ollut ennen kuin sitten yöllä kun uusinta reissulle lähdettiin :)

ElinaMarialle
paranemisia flunssan kourista!

Ja sitten NP:n pyynnöstä =)

Tosin kuvat on otettu sinä talvena kun poika syntyi eli 3v sitten. mut talvikuvia kuitenki :D
On otettu lapsuudenkodistani.. siis missä porukat edelleen asuu. Noita kuvia kun katsoo niin en ihmettele hetkekään miksi sinne tekee aina niin kovasti mieli käymään.. ja kesällä maisema aivan erilainen.. näkyy jopa puijon torni hyvällä, kirkkaalla säällä kun ylimmälle mäelle kiipeää vaikka kuopioon onkin matkaa..

jos lähtis lisäämään uuniin puita ja vessan ja tuon toisen eteisen pesemään niin sais urakkaa alta pois.

Iltapäivällä ois tarkoitus lähteä uimaan. tai mies vie ainakin pojan jos en ite jaksa lähteä.

Kiitos Danjuska, kyllä tämä flunssa alkaa jo helpottamaan. :) ja MAHTAVAT maisemat! :D

Siis mä oon ihan varma et kirjotin aiemmin aamusella yhden kommentin Nimralle mut ei sitä näy...
oonkohan mä uneksinu jotain....

Nimra se onkin sun vuoro sitten varmaan seuraavaksi!! varmasti alkaa jo olemaan malttamaton olo ja tässä vaihessa se sana ODOTUS saa oikean merkityksensä... jaksuja odottamiseen!! :hug:

(.) kävin "lenkillä" eli töpöttelin ja vaapuin kuin ankka tuon 1,5 km matkan siwalle ja takaisin. Siis hitto miten liukasta! Ne kun auraa tiet niin ne jää sellaisiksi kiiltäviksi ja tasaisiksi ja TOSI liukkaiksi!!
Mä kärsin vähän sellaisista selkäpistoista, luulen et kyseessä on joku hermo joka jää puristuksiin kun kohtu kasvaa. Iskias ehkä... no se aiheuttaa sen mun vaappumisen.
mä tiedän et ne jotka on jo pitkällä saattaa alkaa vaappumaan mut ei kai vielä 17. viikolla!! :LOL:

EM ja Dodo 16+0

Danjuska. Synnytys sitten itsessään kesti 14 tuntia ja 14 minuuttia. Eli ihan perusmittainen ensi synnytys. Mutta nämä pitkät supistelu pätkät ei vaikuttanut mihinkään. Paikat oli aikaisemminkin jo pehmeät ja kohdun ulkosuu sormelle auki, ja sama tilanne oli myös senkin jälkeen alapäässä kun kun turhaan kävimme sairaalassa rv 38+. Eli vasta ne ihan järkyttävän tajuttoman kipeät supistukset avasivat tehokkaasti kohdunsuuta.
Synnytys lähti kokonaan käyntiin klo 3 aamuyöllä ja klo 11 kun menimme sairaalan aamupäivällä oli jo 4 senttiä auki. Klo 16.15 syntyi poika 15min ponnistuksella.
Mutta joo kyllä sen sitten tietää kun se synnytys käynistyy, sitä ei kerta kaikkiaan voi olla huomaamatta :D
Niin ja sen sanon ensisynnyttäjille että kannattaa kärvistellä niin kauan kotona kuin suinkin pystyy, koska sairaalassa ne eivät päästä synnytyssaliin ennenkuin siellä alapäässä jotakin näkyvää tapahtuu, eli on muutaman sentin auki. Ja synnytys vastaanotto on tosi kurja paikka olla jos kivut on kovat. Kotona on aina mukavempaa. Minä olin ihan kiukulla 9 tuntia kotona ennen kuin oli ihan pakko lähteä. En vain halunnut istuskella turhaan siellä vastaanonossa. Ja sitten kun päästiin sairaalaan niin pääsin heti synnytyssaliin :D

Voi että kun taas pääsisi ensi kesänä synnyttämään! Mä jäin ihan koukkuun siihen hommaan. Oli se niin upea kokemus! Hirveän kivulias mutta niin ihana =)

Siitä tulikin mieleen Galluppia! Aiotteko yrittää synnyttää mahdollisimman luomusti, vai tiedättekö jo että mitä kivunlievityksiä haluatte ottaa? Ja onko jotain muita toivomuksia synnytyksen suhteen.

Minä haluaisin yrittää tällä kertaa synnyttää ihan luomuna, jos vain mahdollista. Viimeksi halusin epiduraalin kun kouhdunsuu oli jotakin 6 cm auki. Jäi vain harmittamaan että se vaikutti vähän turhan hyvin ponnistusvaiheessa, enkä oikein tuntenut mitään. Haluaisin myös kokeilla ammetta mutta se on Taysissa yleensä aina varattu, joten ei taida onnistua. Olen myös miettinyt että jos liityisin aktiivisen synnytyksen ryhmään missä oppisi hallitsemaan kipua. Vyöhyketerapiaa käytän myös tällä kertaa (siis jos tämä kerta nyt ylipäänsä tulee). Eli opetan hyvissä ajoissa heijaste pisteet miehelle joka sitten toimii kivulievittäjänä :D Mies tuntui olevan aika innokas tästä suunnitelmasta, pääsee hänkin konkreettisemmin osallistumaan synnytykseen. Viimeksi torkkui keinutuolissa :LOL:

Äh, nyt jos yrittäisi taas tehdä jotaki järkevääkin välillä eikä miettisi asioita johon vielä piiitkä aika =)

Leinikki taas

Yhteistyössä