*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

heipskukkuu...
edellispäivänä kaaduin mahalleni / oikealle kyljelleni tuossa jäisellä pihalla. alkuun se vaan nauratti ja lapsille oli hauskaa kun mutsi levis illalla alkoi supparit ja eilen ihan järkky kipu vatsan seudulla. kävin ensin neuvolassa ja sieltä suoraan sairaalaan jossa lääkäri ultrasi ja tutki. olin loimaan sairaalassa ensimmäistä kertaa ja jäi todella positiivinen kuva ko sairaalasta. aivan mahtava henkilökunta ja lääkärillä ei ollut kiire minnekkään, ultrasi tunnin ajan. ja tutki todella tarkkaan. vauvalla siis kaikki hyvin. mutta istukka onkin etuseinässä joten sen tilanne tarkistetaan ensi viikon rakenneultrassa.
harkitsimme jopa että menemme tutustumaan loimaan synnäriin myös, miehellä olisi lyhyempi matka sinne, ja ensivaikutus oli niin hyvä. totta on että jos jotakin sattuu niin vauva lähtee sieltä tyksiin ja minä jään loimaalle. mutta on tässä aikaa vielä harkita asiaa.
ja sukupuoltakin kysyi ja lääkäri todella perehtyi asiaan ja tutki: munat siellä näkyi. itsekkin näin kun jalkansa levitti
olen 3 tytön jälkeen uutisesta vielä hieman hämilläni. ja jos ne munat onkin kadonnut ensi viikon ultrassa
olen tytöiltä säästänyt kaikki vaatteet, joten mahtaakohan pojusta tulla sukupuolisesti kieroutunut jos käyttää vaaleanpunaisia vaatteita?

[/b]kivunlievityksestä meillä kolmannen synnytys kesti n.2 tuntia... joten tämän kanssa otetaan epiduraali jos ehditään :D asumme n.30km päässä loimaan sairaalasta ja tyksiin matkaa n.50km. ja tytöt täytyy myös vielä sitä ennen jonnekkin hoitoon joten voipi olla että kiire tulee... ;) paljon tietysti riippuu siitä millätavalla synnytys käynnistyy.

paljon onnea vauvan saaneille :flower: nauttikaahan vauvan tuoksuisesta arjesta :D

koska teillä on lievittynyt km:n pelko? pelko kun hiipii täällä yhä edelleen aika ajoin esiin...

iltsu & beibe 18+6

Kaa
Hurja pöllähdys on iltsu-natsulla ollut, onneksi kaikki on hyvin. Aika hyvinhän se vauva on siellä kohdun suojassa. Kysäisit tuosta km:n pelon väistymisestä. Itselläni viimeinenkin pelko katosi rakenneultrassa, kun näki että kaikki on hyvin. :heart: Onnellista odotusta ja hyviä ultratuloksia teille, pikkuveljeä perheeseen odottavat. =)

Onnittelut pienokaisen syliinsä saaneille :flower: :heart:

Hyvä iltsu-natsu ettei käynyt sen kummemmin. On nää hurjia nämä liukkaat...

Täällä on ollut puhetta keskenmenon pelosta. Mä en oikein tiedä.
Tavallaan en pelkää keskenmenoa, mutten kuitenkaan usko että meille olisi vauvaakaan tulossa...
Se ajatus tuntuu yksinkertaisesti niin kaukaiselta, että en oikein osaa niin ajatella.
Jotenkin tuntuu ettei siellä kuitenkaan mitään ole/mitään tule.

Onko muilla ollut tällaista raskauden alussa?

Meritähti :heart: Jellona 5+6

Huomenta!
Orchid ompas paljon lunta sielläkin päin. Varmasti aivan mahtavaa pienille päästä laskee mäkee ja leikkii muutenkin lumen kanssa.

s-anttu meil on kans ollut pientä kodin laittoo meneillään. Mies kun on kiireinen, niin se nyt on ollut mun hartioilla. Nyt kun minäkin oo ollut kiireinen (tai väsynyt), niin ei sit olla saatu mitään tehtyy... Eli pitäis saada enemmän pistorasioita seiniin. Kuka tahansa rakennutti tän talon on pihtaillut niiden kanssa...... Sit on vaarallista kun on noita jatkojohtoja meil aika paljon... Eli mun pitäis valmistella noi seinät ja sit kutsuu sähkömies vetää ne piuhat. Sit taas pitäis peitellä noi jäljet ja maalata.... Jos sais tehtyy sit kun mun loma alkaa niin olis mahtavaa...... :ashamed:
Tauski Sullapas siis on ikävä juttu tapahtunut. Minkä ikäinen sun nuorin on? Onneks lekurit voivat siis leikata sen. Onhan parantunmis/onnistumis % hyvä? Silleen ilkee juttu jos nuorelle ihmiselle jää tuollainen vaiva... Ikävää olisi sellaisen kans elää loppu elämän... :x
Frizzante Ihana kuva masusta!
Sullakaan ei oo kauaa aikaa enää. Niin se aika menee. Joo, oon kuullu tosta "luonnon keinosta pitää isit maisemissa". :LOL: Jännä juttuhan se on. Kyl huomasin neidin kans et miehen suku oli heti aivan ihastuneita kun tuli samaa väritystä kun he ovat. Tietty minunkin suvun piirteitä löytyy pimusta aika paljon, mut kuitenkin... Silleen on jännittävä odotella miltä tämä tulokas näyttää. Voi olla aivan samanlainen tai aivan eri... Sitä ei tosiaankaan voi tietää... :heart:
Toive En tiiä kirjoittelinko sit epäselkeesti... Mä löysin tuolta Vimpulan yhden normaalin kirjoituksen: http://kaksplus.fi/keskustelu/t985288,25#m10131157 . Eli jos laittaa Vimpulalle yv:tä, niin pitäis saada sen salasanan.... Noin oon ymmärtäny... :whistle:
Nimra Sulla alkaa siis olla tosi jännittävät hetket siis käsillä. Harmi et sun mutsi saa osan noista kyselyistä. Voi parkaa! :kieh: Mä oon kans alkanut saamaan kyselyitä. Mulla nyt on niin vähä kerrottavaa, joten eivät sit jaksa kysellä sen enempää. :kieh:
mymmyryy jaksuja sinne ton pahan olon kans! :hug: Kyllä se siitä! :heart:
iltsu-natsu onneksi selvisit vaan säikähdyksellä tuon kaatumisen kanssa. :hug: Kyllä nauru voi tosiaankin loppua jos tulee kipee olo. :|
Km peloista. Olisko ollut rv14 jälkeen, kun sillon ultrassa kaikki näytti hyvältä. Toinen iso asia oli minulle et et aloin liikkeitä tuntemaan. Eli pikku hiljaa. Jonkinlainen "jokin vielä menee vikaan" olo mulla on vieläkin. En oikein osaa olla 100% varma et kaikki menis hyvin. Täytyy aina melkein nipistellä itseäni et tää ei oo unta. Mut positiivinen on pakko yrittää olla, kun pienokainen ansaitsee iloisen ja onnellisen äidin. :ashamed:
Kaa :wave:
(.) Masussa on ahdasta. Liikkeet tuntuu tosi inhoilta. Sellasta muljuamista se nyt on.
Kirjojen parissa olen siis ollut nyt ja on ihan kiva opiskella. Paitsi et alkaa usein nukuttaa jos liian pitkään kirjaa tuijottaa. Onneks niihin kokeisiin on aikaa... En vaan haluu olla pihalla kun niille tunneille meen viikonloppuna... :headwall:
Kivaa päivän jatkoa kaikille!

NullPoints ja Tirri :xmas: 35+0 (POKS!!!!!!!!!)

Iltsu-natsu hui sentään! Mutta onneksi kaikki on hyvin ja ihanaa!!! onnea pienen prinssin odotukseen! =) :heart:

Meritähti mulla on vieläkin sellaisia oloja. Siis ajatus siitä että vauva oikeasti syntyy ja että se on elossa kun se syntyy on aika käsittämätöntä... :ashamed: En mä ehkä oikeasti vieläkään usko että me saadaan tää lapsi. Saa nähdä milloin mä uskon sen. :)

NP onnea poksuista!!!

(.) muutaman päivän on masussa ollut tosi hiljaista niin johan se Dodo-murunen yöllä taas herätti äitin.
Tai aamusella kuuden aikaan.... heräsin taas ilman syytä kunnes tunsin masussa muljahduksen... Dodo se siellä heitteli kuperkeikkaa ja muksi!! :D Makasin hissukseen unenpöpperössä ja pitelin käsiä masulla ja ihmettelin...

EM ja Dodo 16+2

Meritähti Mulla on samanlainen olo vieläkin... Kun tulin raskaaksi, niin ehkä siihen keskenmenoon oli pessimistisenä varautunut. Km päättyneessä raskaudessa sitä ei osannut edes pelätä - eihän MULLE voi käydä niin... no niin vaan kävi kuitenkin... Yhä edelleen sitä miettii, että onkohan kaikki hyvin. Vaikka np ultrassa on käyty ja neuvolassa on sykkeet kuulunut, niin silti tämä on ihan epätodellista. Sitä ei vaan usko. Ei meillä ole vielä mitään edes hankittu kotiin vauvalle. Tosin olen sopinut että serkulta saan vaunut ja vannan, siskolta sitterin ja turvakaukalon ja kummipojalta tulee sänky. Ehkä siitä sitten tulee todellisempaa kun niitä tavaroita alkaa toden teolla kotiin hankkimaan ja kantamaan.

Iltsu-Natsu Hurjan kuuloinen lento sunulla, varmasti säikäytti. Hienoa että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin :heart:

(.) Tänään on taas ollut niin kuvottava olo, ettei mitään rajaa, aamu alkoi taas oksulla :x mutta kyllä se tästä taas iloksi muuttuu. Siihen hommaan alkaa olla jo niin tottunut :whistle: Joten tsemppiä Mymmyyrylle pahoinvoinnin kanssa jaksamisessa, tiedän miltä tuntuu... :whistle:

Eilen olin kaverin kanssa katsomassa Lauri Tähkän konserttia ja oli aika hyvä :D Ei menneet rahat hukkaan ja nyt on taas ihan uusi olo kun on käynyt vähän tuulettumassa.

Nyt taas työn pariin... Hauskaa päivää kaikille

-snowball ja peikko 16+3

Heippa taas tytöt!

NP: Kiitos linkistä! Pistinkin heti vimpulalle yv:tä ja pahoittelin kun näin ajoissa olen liikkeellä. Pyysin oikein yksityiskohtaiset ohjeet miten sinne sitten löytää kun/jos vauveli on syntynyt :D Ja onnea poksuista!!!

Meritähti ja iltsu-natsu: Jaa-a...Mulla keskenmenon pelko oli enempi ja vähempi mielessä aina siihen rv22 vai 23 asti (koskas se vielä keskenmenoksi luokiteltiinkaan?). Ja kun ne viikot ohittui niin aloin laittamaan itselleni "etappeja":"kunhan saapuu rv24 niin vauvalla voi olla jo tsäänssit selviytyä jos nyt syntyisi", "kunhan saapuu rv27 niin pääsen 4D-ultraan jossa olen taas viisaampi vauvan tilasta", "Kunhan saapuu rv30 niin vauvalla taas huomattavasti suurempi tsäänssi jäädä eloon jos silloin syntyi" JNE. Noita etappeja oli kyllä mulla enemmänkin...Itseäni siinä varmaan kiusasin, mutta minkä sitä ajatuksilleen voi. Kuten NullPoints tuossa kirjoittikin niin vieläkään ei 100% varmuudella uskalla luottaa, että se vauva sieltä tulee :ashamed: Mutta olen kyllä nauttinut jo useampina viikkoina odotuksesta ja toivon, että tää loppuaika menisi vauhdilla ja odotuksella olisi onnellinen päätös! On vaan niin pirun raastavaa kun tietää ettei näille asioille itse voi yhtään mitään. Mulla ainakin on hirmuisesti auttanut peloista kirjoittaminen täällä pinossa ja tietysti juttelu omille läheisille. :)

EM: Dodo oli varmaan vain sellaisessa asennossa ettet hetkeen häntä tuntenut. Mutta oli varmasti huojentavaa herätä pienen melskaukseen :D

(.): Mies sitten lähti aikaisin aamulla työmatkalle ja lievästi sanottuna orpo olo! :| Koirakaan ei ole oma itsensä. Täällä me kaksistan nyt möllötetään.
Taitaa tuo Minikin tuolla masussa painaa jo sen verran, että lantiot huusi hoosiannaa yöllä kun koko ajan sai olla kylkeä kääntämässä :kieh: Siis puutuivat ihan hirveästi ja vihloivat. Ja tää kääntyminen toiselta puolelta toiselle on jotain ihan hirviää...Tuntuu kuin sisuskalut käännettäisiin väärinpäin väkivalloin |O Mutta kova oli yöllä Mini venkomaan. Nyt jopa heräsin siihen kun oli niin kova meno päällä :D Yleensä havahdun siihen etten ole Minin liikkeitä tuntenut! :eek: Mutta saa venkota. Pitää edes se meikäläisen mielenterveyden täällä kunnossa :LOL:

Toive81 ja Mini 34+4 :heart:

Hirmuisesti onnea Pikkutiikuri ja Valssu! :flower: :heart:

Kuvittelenko vai syntyykö tyttöjä enemmän kuin poikia?! Meidän piirissä on viimeisen vuoden aikana syntynyt ainoastaan sööttejä pikku tyttöjä. Mutta meille tulee poika, voisin lyödä siitä vaikka vetoa!

frizzante hieno masu sulla!! Kyllä oon sulle kade, että saat jäädä jo mammalomalle! Viimeiseen asti mäkin pyrin töitä tekemään, mutta jotenkin kummasti toi työmotivaatio on heikennyt hieman odotuksen myötä. Onneksi viikot menee nopsaan :)

Toive sun neuvolasta olisin kysynyt kun puolustelit painoasi, et onko 11,3 kiloa liikaa tuossa vaiheessa? Hienosti kaikki menee, vaikka miehesi on matkoilla, usko pois! Ja kyllä tarvittaessa yhteinen kieli löytyy, vaikka sitten puumerkeillä. Onneksi sulla on koira seurana!

Nimra voimia sullekin! Mä olen kuule kirmannut kaiket kesäni Saarijärvellä, kun äitini koko suku on sieltä. Paikka on tosiaan pieni, mutta rakas! Toivotaan, että pikkuinen ei pidättele sua ihan niin pitkään kuin äitinsä on aikoinaan :LOL:

iltsu-natsu onneksi ei käynyt kaatumisessa pahemmin! Mun pikkuveli on käyttänyt paljon mun vanhoja vaatteita pienenä (ei ehkä ihan vaaleanpunaisia, mutta kukkia niissä saattoi olla, hih) ei jäänyt traumoja! Ja siihen päälle, mulla oli ala-asteelle asti ihan lyhyt tukka ja ihmiset arvailivat aina väärin päin. Joku ehkä pitäis julmana, mut ei se ollut :heart:

Meritähti kyllä ne pelot siitä helpottaa. Yritä saada muuta ajateltavaa. Mulla auttoi kun en hysteerisesti seurannut viikkoja, silloin aika menee nopeammin. Ja vaatteita, tarvikkeita, nimiä tai kummeja en myöskään ole miettinyt vielä. Yritän elää mahdollisimman normaalia elämää.

NP Mukavaa päivän jatkoa sullekin!! Vielä kaksi tuntia pitäis kärvistellä toimistolla...

Lumi pysyy täällä Hämeessäkin sinnikkäästi. Eilen tein reilun tunnin reippailulenkin koiran kanssa ja kyllä teki hyvää! Maisemat on vaan niin kauniit, että jaksaakin paremmin. Kiva että huomenna on perjantai!!!!

Ensimmäinen varovainen kurkistus tänne, monta tuttua nimeä sattuikin silmiin.

Hei vaan kaikki tutut ja tuntemattomat!

Tänään sain niin selkeän plussan =) Vieläkin on vain idioottimainen hymy huulilla =) Nyt on hyvä olo, vielä ei tunnu siltä, että tarvitsisi jossitella mutta varmasti epätoivokin iskee naamalle pian tai sitten myöhemmin, oma keskenmenoni oli vajaat 1½ vuotta sitten rv 19.

Saanhan liittyä joukkoon, kunhan oikeasti uskallan ja osaan ajatella, että olen todellakin raskaana ts. alkaa muutaman kuukauden pahoinvointi!?!

Tervetuloa joukkoon Unicco :flower:

iltsu-natsu
, hurhalta kuulostaa kaatumisesi! Onneksi vauva voi hyvin ja pääsit osaavaan tarkastukseen. Olen horjahdellut vaikka täällä ei liukasta olekaan, tuntuu, että tasapainossa on tavallista vaikeampaa pysyä.

Meritähti ja muut - kyllä pelot nostavat edelleen välillä päätään, vaikka nyt on juuri ohitettu keskenmenoni "viikkoraja" (20). Mutta onneksi olen oppinut olemaan onnellinen tästä raskaudesta ja uudesta mahdollisuudesta. Ajattelen välillä, että haluan vauvan tuntevan, että äiskä on rento ja onnellinen. Ehkä vähän tyhmä ajatusleikki, mutta auttaa minua. Toivottavasti meillä kaikilla menee loppuun asti hyvin! :heart:

toive, teen ihan samoin ja asetan raskaudelle "etappeja", erityisen tärkeänä pidän noin viikkoa 28, jolloin olisi jo hyvät mahdollisuudet vauvan selviytyä jos päättää aikaisemmin syntyä. Ei kai sille mitään voi, että jotenkin yrittää mieltään rauhoitella. Olen KM:n kokeneita kavereitani seurannut uusissa raskauksissaan ja kyllä heillä epävarmuus on säilynyt ihan synnärille asti - vasta kun vauva on sylissä niin uskoo sen oikeasti olevan olemassa, sanoi eräs ystävä.

Puoliväli siis saavutettu! Ja huomenna on rakenneultra. Tietysti jotain voi ilmetä, mutta ihmeen rauhallinen on olo. Vauva riehuu vatsassa ja liikkeitä tuntuu paljon ja usein, joten ainakin masussa on elämää :) Katsotaan vaihtuuko LA viikkoa aikaisemmaksi.

Oxford ja nimetön 20+1 (21+1)

ONNEA hirmuisesti unicco!!! Ihanaa! :heart: Tervetuloa!!! :hug: Oli se jo sinun aikakin tulla tänne! :)

Oxford tsemppiä huomiseen ultraan! :wave:

(.) sorruin käymään sitten mäkissä. :x voi yökötys. Se tuntui hyvältä idealta siinä hetkessä. Mul on auto lainassa pari päivää ja kävin sit tiimarissa ja kirjastossa ja sorruin... :headwall: No se oli Dodon eka hampurilaisateria. :whistle: Seuraava kerta onkin varmaan vasta hamaassa tulevaisuudesa ens vuonna. :LOL: Ystävä sai ihania uutisia rakenneultrasta ja mä oon ihan tosi iloinen ja fiiliksissäni! :D

EM ja Dodo 16+2 :heart:

EM kyllä joskus voi sortua, kun ei joka päivä... ;)
oxford :heart: :heart: onnea puolivälistä!!! Ja peukut huomiselle!
unicco :heart: :heart: tervetuloa tälle puolelle, meitä on monta tässä kuussa plussanneita paikalla ja nyt pysytään täällä!!!!!
iltsu-natsu onneksi kaikki on kunnossa. Hui :eek: .
meritähti mulla on tosi epäuskoiset fiilikset tän raskauden loppuun menosta. Miksei tämäkin menisi kesken, kun ne kolme aiempaakin ovat menneet! Mutta pelkoa se ei ehkä ole, en tiedä. Mutta mitä pidemmälle mennään, niin sitä rupeaa taas toivomaan, että kaikki menee hyvin, kun ollaan jo näin pitkällä. Kesken heti alussa, jos kesken on mennäkseen. Se on paljon vaikeampaa myös henkisesti mitä pidemmälle mennään nimim. been there, done that.

(.) Hammaslääkärissä käyty ja voi *piip* mikä eukko siellä oli!!! Mun lähetteessä luki, että potilas raskaana ja esitietolomakkeeseen vielä laitoin, että juu raskaana ollaan. Lääkäri otti paperin ja tutki sen läpi ja puudutti. Sen jälkeen hoitaja jutteli, että ihanaa saat kesävauvan jne. Sen jälkeen lääkäritäti rupesi huutamaan, ai oletko raskaana, millä viikoilla. Ei noilla viikoilla olisi saanut puuduttaa jne. Käytti hyvin värikästä kieltä.
Mähän olin sitten ihan pissit housussa ja soitin neuvolaan, että mitäs nyt. Siellä neuvolan täti ja neuvolan lääkäri lohduttivat ja sanoivat ettei todellakaan pidä paikkaansa, ettei saa puuduttaa, että ole huoleti kaikki on ihan ok. Se vasta olisi haitallista, jos jättäisi hampaat hoitamatta. No parin viikon päästä uudestaan olis meno sille ihanalle tädille :( :headwall:

Mä tänään jo vähän huolestuin kun pahoinvointia ei ollut. Mutta onneksi tilanne korjaantui nyt illalla, kun joutui olla pitkään syömättä ton paikkaamisen takia, niin johan nyt oksettaa :x :D :D

unicco: Oikein paljon onnea ja tervetuloa upeaan pinoon! :flower: =)

niinuska: Siis en missään nimessä ole sitä mieltä, että olisi liikaa tullut kiloja! Päinvastoin olen tyytyväinen, että niitä kiloja on tullut kun mulla paino nousi TOSI hitaasti pitkän aikaa ja sitä jo neuvolassa välillä ihmeteltiin ja pientä sf-mittaa. Sittenhän vasta huoli iskikin, että kasvaako Mini tuolla massussa kuten kuuluu ja kasvaahan se. Oli vain hitaasti syttyvää sorttia :D Nyt vaan tuntuu, että painoa tulee ihan kohisten niin leikkimielisesti puolustelin taas painonlisäystä :D Ja välillä kun tuntuu, että taitaa mun herkuttelutkin hieman edistää sitä vaikka muistan toki kunnon ruokaakin syödä! =)

mymmyryy: Mä olin samanlainen alussa! Välillä kun oli hetkiä ja päiviä ettei pahaa oloa ollut niin kyllä sitä kaipas! :D Mulla pahaolo loppui juuri ennen rv10, mutta etova olo muisti mua rv 31-32 tienoilla ja oli ihan samanlaista kuin alussa. Onneksi on taas helpannut!

Toive81 ja Mini 34+4 :heart:

Moikka Toive, niin arvelinkin että ajattelit :) Mulla ei ole oikein syntynyt käsitystä, että missä tahdissa sen painon pitäisi nousta. Neuvolasta sanottiin, et 300 gr viikossa on ok, mut eikös se ole jonkinlainen keskiarvo? Pyrähdyksissähän se pikkuinen kasvaa. Mä odottelen kans nousua. Viikkoja on nyt 15+6 ja kaksi kiloa on tullut lähtöpainoon. Ja ei se vatsa vieläkään ole pullahtanut, paitsi jos oikein nyt annan ryhtini lösähtää :LOL: Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa. Olen kyllä niin onnettoman pieni ihan kooltanikin, että tämä "pehmeä lasku" on varmaan ihan hyvä! Huomiseen!

niinuska: Samma här. Oon kans tosi "sintti" ja oiskohan mulla tullut 3kg painoa vaikka puoliväli ylittyi. Sitten rv25 jälkeen se lähtikin yhtäkkiä huimaan nousuun vaikkei ruokailussa tullut muutoksia :D Neuvolassa olivat aluksi ihan tyytyväisiä kun painoa tuli niin maltilla vaikka hoikka olin kun raskaaksi tulin (48kg). Sitten tosiaan vasta ihmettelivät kun sf-mittakin hillui alakäyrillä. Mutta nyt se mittakin on kivunnut keskikäyrälle joten nou hätä =)

NullPoints: NYT mä tajusin miten sen kerhon ja pinon löytää! :p Mä pistin vain siihen Hae kohtaan (en siis hae keskusteluista) kerho ja sieltähän se löytyi :D

ÖITÄ!!!

Oxford: Onnea puolenvälin saavuttamisesta :flower: :heart:

Unicco: Hirrrmuisesti onnea plussasta :heart:

(.) Olipas aamu.... Ensin yritin päästä 20 min meidän pihasta tielle (siinä on semmoinen "pieni" mäki). Muutaman kirosanan ja ehkä noin sadannen yrityksen jälkeen sittes pääsin ja huomasin ettei kukaan ollut aurannut tietä. Siinä oli vain ehkä 25 cm loskaa (lumet sulaa pois ja täällä sataa vettä :( )joten päätin, että lähden ajamaan töihin sitten isomman tien kautta. Sen ansiosta sitten työmatka piteni 10km:stä 25km:in. Pysyin kuitenkin tiellä ja siellä oli tie sula, joten ihan hyvä ratkaisu. Lopputulos oli kuitenkin se että myöhästyin töistä 20 min... Ja arvatkaa vaan jäänkö tänään tekemään niitä takaisin?? :whistle: Ei se onneksi ole niin justiinsa kun on itse muitten pomona, ja oma pomo ei ole paikalla, niin mie vähän niinkun olen täällä johdossa :D

Muutamana päivänä on tuntunut mahassa semmoista ihmeellistä muljuamista. Edelleenkin mietin, että onko se vaan eksynyt pieru, vai tuntuuko jo peikon liikkeitä... :heart: Paha sanoa, kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Kyllä mie niitä kuitenkin vähän liikkeiksi epäilen, mutta tiedä sitten sitä.

-snowball ja peikko 16+4

Huomenta!

EM Kiitti. Juu viikot siis menee aivan kauheeta vauhtia nyt.
Toi oli hauska juttu tuo sun macissä käynti!
Tais Dodo saada ekan lastenaterian siis.
No jos ei tosiaankaan joka päiväistä ole, niin tuskimpa tosta on haittaa. ;) (nimimerkillä "en ole yli-intoinen, kaikki-ruoka-on-raskaana-vaarallista-mutsi")
snowball Mä luulen et synnärillä mulle tulee vasta se "ahaa-elämys" kun vauvan saan käsiini...
Et sillon vasta tajuun sen olevan totisinta totta. :ashamed: Noi tavarat eivät oo minua ainakaan saaneet vielä ymmärtämään et mun masusta tulee asukki joka niitä tarttee. :|
Toive Minäkin kävin nyt mutkan siellä kerhon "portilla". Sinne siis joskus matka käy...
Sulla taitaa alkaa masu kans painaa nyt kun nukkuminen on hankalampaa... Eilen totesin itsekin et NYT alkaa tuntumaan.... Saa nähdä miten tää kasvaa.... Luulen et moni joutuu taas päivittelee mun masun kokoo... Olisko sellanen 4kg patukka taas tulossa. :eek:
niinuska tää pino on ainakin nyt poika voittoinen. Sit KAIKKI vauvat jotka on tääl päin syntyneet ja me tiedetään ovat olleet poikia. :eek: Sillon kun meiän neiti syntyi KAIKKI mun tutut saivat tyttöjä... Eli jotenkin ryhmissä noi tosiaankin menee...
Saa nähdä aloitanko minä täällä toisen typy kauden, vaan jatkanko sitä poika sarjaa.......
Unicco Onnee aivan mahdottomasti plussasta!!!!!!!!!!!!!!!!
Kiva et löytyy tuttuja nimiä. Tää onkin kiva pino olla ja ei tosiaankaan saa kadota ilman nyytiä täältä pois! ;)
Ilmoittele tietosi kun siltä tuntuu, niin minä (tai SuukkoSuulle joka ottaa tän päivityksen itselleen pian) laitan sun tiedot tonne listaan.
Sulla taitaa olla LA ihan heinäkuun lopussa vai meneekö jo elokuulle???
Oxford Onnee puolivälin ohittamisesta! :heart:
mymmyryy huh mikä akka sul oli siel hammaslääkärinä. :eek: Ei tollasii säikäyksii kukaan tarte ihan huvin vuoksi.
Hitto sentään........... :$
(.) Kaikki hyvin. Opiskeluu vaan ja ihmettelen joko pääsen ens pe lomalle ja siitä sit äippälomalle. Se selvii tänään. =)
Niin ja mul on tänään neuvolakin, mut siel ei varmaankaan sen kummempaa taas tapahdu....

NP ja Tirri :xmas: 35+1

Huomenia! Niin se valkeni (?) harmaana äippälomalaisen ensimmäinen aamu. Vettä sataa täälläkin ja talvinen maisema tiessään. :'( Mutta on se vaan mukavaa olla kotona. Koko yön näin työaiheisia unia - oon kai ollut aika työelämäsuuntautunut viime vuodet, joten voi mennä hetken aikaa, ennen kuin pääsen irtautumaan. Mutta onhan tässä aikaa, kun suunnitelmissa on olla kotona reilut 1,5 vuotta.

Kiitos masukehuista SS, Toive, EM, Nimra, mymmyryy, NP, niinuska.

Toive, oli kiinnostavaa kuulla mitä sanoivat noista kivuliaammista supistuksista, kun ollaan aika samoilla viikoilla. Olenkin miettinyt, että joko niitä saisi tulla. Ei kyllä ole tullut, mutta harkkasuppareita edelleen samaan malliin kuin jo jostain rv 18 asti. Vitsit kun oot saanut painoarviot ja kaikki! Meillä ei sellaista saa, paitsi jos päätän mennä pienempään sairaalaan synnyttämään (en oo vieläkään päättänyt...), niin siellä tehdään joskus rv 36-37 synnytystapa-arvio. Olis vaan niin kovin jännää tietää minkä kokoinen tuo tyyppi jo on! Tässä vaiheessa kun kokoerot voi kai olla jo aika suuria.

Iltsu-natsu, onneksi ei käynyt kuinkaan! Varoivainen saa kyllä näillä keleillä olla. Onnittelut sukupuolitiedosta. On varmaan jänskää saada poitsu kolmen tytön jälkeen. =)

Keskenmenon pelosta on puhuttu. Mulla suurimmat pelot lähti vasta ehkä joskus rv 28 tietämillä, kun tosiaan saattoi jo ajatella, että vauva vois pysyä hengissä syntyessään. Sen jälkeen oonkin ollut ihmeen rauhallinen. Neiti myllää niin ahkeraan, ettei ainakaan tarvi hänen elossa olemisesta olla huolissaan. Ja jotenkin vielä en oo osannut alkaa pelätä mitään kauheaa synnytyksessä tai sen jälkeen tapahtuvaa.

Tsempitykset kaikille pahoinvoiville! :hug: Voi miten muistan kesällä, kun sitä oloa vaan jatkui ja jatkui. Silloin olin sitä mieltä, ettei ikinä enää raskaaksi jos se tällaista on! Mutta nyt kaikki on onnellisesti unohtunut, ja tuntuu vain pikku hetkeltä (vaikka siis kesti 1,5kk) :LOL:

Unicco, tervetuloa! :heart:

Mymmyryy, no olipas toimintaa hammaslääkärissä! :eek: Ei kyllä kaipaisi tässä mitään ylimääräisiä sydämentykytyksiä. Mutta onneksi kaikki on ok.

Painonnoususta: mulla tuli kans puoleen väliin mennessä vaan pari kiloa, mutta sen jälkeen onkin sitten noussut ehkä keskimäärin 700g/vko. Ja ihan normaalina ovat tuota pitäneet. Se kokonaiskilomäärä siinä kai tärkein on (mulla saa kuulemma tulla yht. 16kg ennen kun aletaan huolestuun) ja tietty sit ihan lopussa, jos menee yli tai jotain, ei kai ois hyvä että hirveesti enää nousee, ettei kasva mikskään jättiläiseks.

Yksi (tyhmä?) kysymys teille kokeneille synnyttäjille. Tässä pitäisi kai pikku hiljaa alkaa miettiä jotain sairaalakassia, ja mua on häirinnyt yksi asia. Että minkälaiset housut sitä kannattaisi itseään varten pakata kotiutumiseen? Farkut ei tunnu oikein hyvältä ajatukselta, jos on vaikka paikat kuinkakin riekaleina, vai? Ja kun on vielä talvikin, ja sitten kun ei tiedä mahtuuko siinä kohtaa mihkään tavisvaatteisiin, tuskin... Niin että hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

lomalainen frizzante + neiti rv 34+1

Frizzante nopeeta vaan tohon sun kysymykseen..... Eli mul ei ainakaan tavisvaatteet mahtuneet heti, joten katsii olla vähä löysemmät vaatteet kotiin menoon. Ajattelin itse laittaa trikoo mekon ja leggigsit niiden kans. Noi mahtuu nyt joten kai ne sit mahtuu kans...
Toinen juttu on tietty miten on hanuri riepaleina, joten ehkä farkut ei tosiaankaan oo kivat sit. :x

Voi kun hienoa!! Uniccolle suuret onnittelut plussasta!! :flower: :flower:

Frizzante. Itse kun viimeksi synnytin helmikuun alussa niin ei kanssa tullut mieleenkään laittaa farkkuja jalkaan. Eikä kyllä olisi varmaan mahtunutkaan. Alapää oli niin hellänä että käytin ekat ajat äitiysverkkareita ja siellä alla oli puuvillaiset sukkahousut. Masukin oli aluksi jotenkin hassun arka ja kummallisen tuntuinen että sitä ei tehnyt mieli kiristää millään. Joten äitiysverkkarit oli täällä ihan pop! :D

Mun täytyy mennä pojan kanssa perhekahvilaan. Kun vain jaksaisi...

Leinikki ja Onnimuru rv 7+4?

Unicco: Tervetuloa joukkoon mukaan :wave: ....

NP: Operaatio itsessään on kuulemma tosi pieni, mutta sitten olen kuullut että joillakin apu on ollut todella lyhyt aikainen. Täytyy vaan sitten heti reippaasti jatkaa lantiopohjalihasten jumppaamista ja toivoa parasta. Onhan tää kiusallinen vaiva :ashamed: , mutta lääkärin mukaan ei mitenkään kauhean harvinainen. Naiset ei vaan kehtaa puhua tämmöisestä ongelmasta. Tutuille kun olen puhunut niin aika monella on samanmoisia ongelmia. Niin ja tää vaiva tuli tosiaan tuon miun kohta 4vuotiaan tytön synnytyksestä. Näiden vuosien aikana kävin ensin kolmella eri lääkärillä ja edes asiaa tutkimatta vaan päättivät että kyse on lihaksista ja joka kerralla sain pelkät jumppa ohjeet. Onneks vihdoin tämä neljäs lääkäri päätti jo tutkiakin asiaa ja totes heti et leikkaukseen tämän neljännen lapsen jälkeen jos ei kerta enempää meinata tehdä lapsosia. Ikinä en ole leikkausta näin innoissani odottanut :D . Onnea muuten viikkojen poksumisesta.... :heart:

Snowball: Luulenpa että siellä se teidän Peikko ilmottelee, että täällä ollaan...Onnea liikkeistä.

mymmyryy:
Se on kyllä aina yhtä mukavaa, kun ihmiset eivät tiedä mistä puhuvat ja saavat sitten toisen huolestumaan... :/ . Itsellä olis kans edessä toi hampaiden tarkistus, kun sais aikaiseksi sen ajan tilattua.

Täällä on mennyt suht hyvin. Eilen yritin vähän jouluostoksia tehdä, mutta niinhän siinä kävi etten mitään löytänyt. Oli muutenkin yhdet ylimääräiset silmäparit tarkkailemassa, joten vähän sekin vaikeutti asiaa. Onneksi on jo tiedossa mitä oman perheen jäsenille ostan, muut sukulaiset ne vähän päänvaivaa tuottaa. Toivottavasti saadaan valkea joulu, vaikka nyt vähän huonolta näyttääkin....

Tauski ja Nuppu rv 23+0

Moikka kaikille :)
Voisin minäkin varovaisesti ilmoittautua mukaan. Tiistaina tuli vahva plussa ja tätä iloa on vaikea kuvata :heart: Jotenkin vaan tuo keskenmeno varjostaa ja ei ihan täysillä uskalla vielä iloita, no ehkä se tästä, kiva olla tällä puolella :heart:

Heitu!!! Tervetuloa tosi paljon ja kasoittain onnen toivotuksia täältä! Samoja sanoja sinnekkin kuin Uniccolle et ilman nyytiä täältä ei sit pois lähetäkkään. ;) Niin ja sit kun haluat, niin ilmoittele sun tiedot, niin lisätään tonne listaan mielellään. :heart:

Yhteistyössä