*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

perjantaita ja mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Unicco ja Heitu:
mollemmille onnittelut ja tervetuloa!

onneksi IltsuNatsulle ei käynyt pahemmin kun kaaduit. Ja hyvä kun pääsit tarkastukseen!

Niinu ja Toive
taisivat keskustella painosta.. Mulle on tähän mennessä tullut about 5-6kg... ja varmana tulee vielä toiset samanmoiset lisää.. esikon aikana tuli yhteensä 13kg ja lähtivät kyllä kuin itsestään pois onneksi! nty kyllä lähtöpainokin itsellä 7kg pienempi kuin esikoista kun rupesin odottamaan.
mutta eikö se 15kg:in ole aika normaali painon nousu raskauden aikana??

Mitse Oxfordin ultra mennyt??

Tauski:
Vatmaan aika inhottava vaiva mutta onneksi on tiedossa jo korjausta =) ja toivotaan että siitä olisi pitkäaikainen apu!

eipä taas nukuttanut viime yönä |O pikkuinen meuhkasi masussa ihan urakalla. aamuyöstä sitten nukahdin enkä tiennyt kun mies oli töihin herännyt. kello olisi tehnyt mieli nakata sienään kun soi 7.20.. piti joutua poika viemään kerhoon yhdeksään.

viikkosiivous suoritettu ja saas nähdä mitä viikonlopulle keksitään =)
Mut poitsulle ei uni tunnu tulevan joten lähdetään leikkimään.

danjuska ja vilma 22+6

Kiitos ihanasta vastaanotosta kaikille!

Niitä tietoja, mites ne nyt meni, kääk!
3 lapsi tulossa, MKS synnytyssairaalana, km 07/2007, laskettuaika selviää myöhemmin, mutta menee aivan heinäkuun vikoihin elokuun ekaan, tokaan päivään. Ilmoitan kun tiedän.

Eilen tajusin, että uuden vauvan ja keskeytyneen vauvan voivan syntyä vaikka samana päivänä, kahden vuoden välein, hän syntyi siis 29.7.07 (tai eihän sitä lueta synnytykseksi) Oli hieman karmiva ajatus, tuli vähän huonot fiilikset.
Ei oikeastaan tunnu lainkaan siltä, että olisin raskaana tai no rinnat on todellakin arat, mutta jotenkin odotan kokoajan, että menkat alkaa kohta. Mutta pahoinvointia odotellessa, makea ei maistu enää lainkaan huomasin kun tein marmeladia, eikä tehnyt mieli maistaa lainkaan :x

Unicco Tuo onkin hurja sattuma jos noin menee. Mun esikoinen on muuten syntynyt 29.07-04, joten ei tuo päivä siis ole aina tuhoon tuomittu... ;)
Laitan tossa sit sinut listaan mukaan ja jos oon jotain laittanu väärin tai haluut lisätä, niin ilmoittele! :heart:
(.)Mulla on kans vähä oudot fiilikset näinä päivinä. Tulee vaan viime joulu niin mieleen....... :ashamed: Sillon olin 5viikkoo raskaana...Näihin aikoihin siis viime vuonna tulin raskaaksi ja sit olenkin ollut on/off raskaana tähän asti...... :( Tää onkin nyt aivan tarpeeks pitkä raskaus: yli vuoden. Eikö elefantit oo raskaana vuoden??? Se oon minä sit...
Niin mulla viime joulu meni teeskennellen et juon enemmän alkoholia. Väsymyskin oli aivan tajuton... :| Nyt siis on luvassa se palkinto tästä vuodesta (kitumisesta & tuskasta). On vaan karmeeta kattoo taakse päin miten tähän on sit viimeinkin päästy. :/

Unicco Laitoin sulle LA 01.08 varmuuden vuoksi.... Sen saa helposti vaihdettuu suuntaan tai toiseen... ;) Jos laitat google:iin Oulun raskauskiekko, niin saat laskurin joka on helppo & tarkka määrittää itsekin oma LA. :hug:

Huomenia!!!

Oi taas uusia iloisia plussauutisia! Onnea Heitu ja tervetuloa mukaan rinkiin! :flower:

Frizzanteko kyseli mitkä pöksyt kannattaa ottaa sairaalaan? Vaikkei mulla kokemusta olekaan niin vastaanpa silti =) Itse ajattelin ottaa joko löysät verkkarit (pidän niitä nytkin sisätiloissa) tai yhdet mammahousuista. Jos sitä ei kuitenkaan mahdu vanhoihin niin ei ole sitten tuskaisa automatka kotiin. Niin ja onnea ensimmäisestä mammalomapäivästä =) Kyllä pian totut naatiskelemaan! Mä lupaan! :D

NP: Mulla ollut vähän samoja aatteita...Viime joulu meni siinä tiedossa, että voin hyvinkin olla taas raskaana (silloin oli ollut jo yksi keskenmeno takana) ja olin todella väsykin. No raskaanahan sitä silloin oltiin tosin sain sen selville uutenavuotena, mutta sekin päättyi huonosti. Sama olo, että tuntuu olleen koko vuoden raskaana ja välillä ei. Onneksi nyt näyttäisi se maaliviiva lähestyvän! Näin me uskotaan, eiks je NP?!? =) :hug:

Jaahas...Onkohan Nimra päässyt tositoimii kun ei ole vähään aikaan näkynyt!!!??? :wave: Vois olla vähän sellaiset fiilikset!!! :D Tulehan pian kertomaan nyyttiuutisia!!! B) MUOKS Nyt huomasinkin, että on hän kirjoitellut tänään tuohon toiseen ketjuun! Mä ja mun aavistukset... :p

(.): Nukuin tosi kurjat yöunet kun mieskin poissa. Siis aivan kurjat! Koira oksensi eilen illalla ja oli muutenkin aneeminen niin sitä kävin katsomassa aina kun kävin vessassa. On nyt normin oloinen, mutta ei syö. Täytyy seurata tilannetta. Siinähän sitä yöllä heräsi täysin ja taas ei meinannut uni tulla silmään. Yritin tossa torkkua pari tuntia, mutta olo on ihan vetämätön...Taitaa täytyä ottaa toiset päikkärit ja ehkä kolmannetkin!

Väsy Toive81 ja väsyn oloinen Mini 34+5 :heart:

Tulin vaa nopsaan anoppilan koneelta höpisemään, että rakenneultrassa eilen oli kaikki hyvin!! :heart: Painoarvio oli 335g ja pikkunen siel möyrysi! Sukupuolta siis ei haluttu tietää. Oli kyl ihana tunne ja saatiin viis ihanaa kuvaa mukaan, laittelen sit tänne kuha pääsen omalle koneelle (tänää vietii huoltoon siis) ku meil kotona on se skanneriyhistelmä masiina :) Eli siihen asti taas so long!! (ellen tuu useamminki tänne ku nytki tultii tänne makselee laskuja, ja toki ol päästävä moikkaan palstalleki :LOL: )

Vkotkin poksuu!! Ja mytty tänäänki monotellu, mut ei kovi kovina tunnu ku istukka ol etuseinämässä kute arvelinkin! Mut ei onneks lähelläkää kohdunsuuta :heart:

SS & mytty 21+0!!

uusille lämpimät onnittelut plussasta! :flower:

kuinkas paljon olette luottaneet ultralla määriteltyyn sukupuoleen? uskaltaakos sitä mennä ostamaan vaatteita beibelle vai noup? tokihan itsekkin näi ne "pallerot jalkojen välissä" mutta jotenkin sitä vaan epäilee. en tiedä miksi... voisi myydä tyttöjen vanhat vaaleanpunaiset vaatteet pois ja hankkia poikamaisempia tilalle jos se oikeasti on poika...
kaippa se vaan on vaikea uskoa 3 tytön jälkeen ;) mutta oletteko luottaneet sukupuoliarvioon?

iltsu & beibe 19+1

Iltsu, meillä arvailtiin tyttöä tulevaksi rakenneultrassa, mutta en olisi siihen uskaltanut luottaa ainakaan niin paljon, että pelkkää vaaleanpunaista olisin ostellut. Sitten kun pari viikkoa tästä kromosomit todistivat samaa, olen uskonut, koska ne ei varmaan valehtele. =) Mutta eikös keskimäärin varmempana pidetä sitä, jos poikaa luvataan. Eli enemmän tulee tapauksia, jossa tyttöarvauksista onkin syntynyt poika.

frizzante

Nimra
Hyvää alkuiltaa kaikille

Onpas tänne tullut kovasti tekstiä sitten viimekäynnin... Muistankohan nyt kaiken mihin vastailen.. No yritän kuitenkin!

Unicco ja Heitu Tervetuloa iloiseen joukkoomme ja hurjasti Onnea kummallekin

Mymmyryy Voimia siihen pahoinvointiin - Se ei kyllä ole mikään hauska juttu, jos kovin pahaksi äityy... Onpas sulla ollut varsinainen hammaslääkäri... Oli jotenkin aika uskomattoman kuuloista tuo touhu, mutta hyvä että kaikki on kunnossa ja hampaat hoidettu!

iltsu-natsu Hui, mikä kaatuminen sulla on ollut, mutta hyvä että kaikki on kunnossa Mulla hyppäs jo sydän ihan kurkkuun, mutta sain kuitenkin huokaista helpotuksesta! Mä pelkään aivan kaameesti tuota kaatumista ja nyt kävelel tooosi hiljaa ja joka paikkaan :) Puhuit tuosta km:n pelosta... Niin no mä olen sellainen, että varmaan sinne rv 28 asti pelkäsin keskenmenoa ja nyt sitten loppuajasta ollaan kohtukuolemaa pelkäämässä, että en mä tiedä olenko mä noilta peloilta ollut ollenkaan "piilossa", mutta onneksi olen kuitenkin osannut myös ottaa jokaisesta kipeästäkin vaavin potkusta ilon irti :D ja olen oppinut todella nauttimaan raskaudesta ja välillä tuntuukin siltä, ett miten siihen osaa suhtautua, kun kukaan ei enää olekaan masussa potkimassa vaan tuhisee vieressä... Mahtaakohan aamulla säikähtää, kun masu on poissa ? =)

Meritähti Puhuit tuosta, että ei osaa hahmottaa sitä, että oisi vauva tulossa... Mä olen vähän samanlainen.. tässäkin asiassa :D Välillä tuntuu, että ei meille vauvaa tule, että massu on vaan muuten kasvanut ja välillä kivistää.. =) Vasta taannoin, kun kävin ystäväni luona joka sai lokakuussa vauvan ja mitä nyt olen lyhyen ajan sisällä vauvoja nähnyt niin vasta nyt on tullut itselle se olo, että meillekin tulee VAUVA :D Se on siis todella myöhään konkretisoitunut ja varmaan synnytyksessäkin miettii, että mikähän tämän idea nyt taas olikaan... ? Vauvahan se idea on!

ElinaMaria Kiva, että Dodo on taas löytänyt paikan mihin äitiä voi muksia :D Hyvin siellä on kaikki - Mä olen aivan varma! Joo, mulla oli muuten yhteen aikaan noihin hamppari aterioihin himo, mut oisinko syönyt ihan muutaman raskausaikana... ehkä max 3 ateriaa... Eipä tullut mieleenkään, että se on sit ensimmäinen lasten ateria :LOL:

Snowball Mukavaa, että olet päässyt vähän puhaltelemaa höyryjä keikalle ! On se mukavaa, että raskaana ollessakin pääsee ja voi tehdä vielä ihan normaaleita asioita :D Ne on tärkeitä, että pysyy oma mieli rentona ja hyvänä =) uskon, että ne "eksyneet" pierut on niitä liikkeitä ja onnea niistä!!

Toive Tsemppiä sinne yksistään oloon =) Mulla tuo kääntyminen on ollut noiden kovien liitoskipuilujen jälkeen sellaista, että ihan rehellisyyden nimissä...en ole voinut edes seksin harrastamista miettiä, kun ei pysty haarojaan levittää :( Mutta toivotaan, että sinulla ei niin pahaksi mene... Mähän en siis voi juuri haaroja levitellä, kun tuntuu, että repee ihan jokapaikka =) ja sängystä/sohvalta nouseminen on jo ihan kovan luokan suoritus.. :eek: :LOL:

niinuska Ahaa, täällä on sit ihan paikkakunta tuttuja!!! =) vaikka en sillai sinua tunne niin kiva, että Saarijärvi on tuttua seutua :D Isäni on sieltä kotoisin ja äitini Jyväskylästä... Mutsilla on kangaskauppa Saarijärvellä ja ollut siellä varmaan kohta 20 v...Isä on sit putkimies ja työssä milloin missäkin =) että sellainen perhe siellä on ... ja pikkuveli asuu tuossa kerrosta alempana samassa talossa =) Tällä hetkellä kyllä Kolhossa työnsä puolesta viikot, mutta kämppä sillä on siis lähellä :D ja viikonloput on sitten avokkinsa luona (yhteisessä kodissaan) Lehtolassa.

Oxford: Onnea puolivälin saavuttamisesta ja ilmoittele sitten rakenneultra kuulumiset :wave:

frizzante: Onnea ensimmäisestä äitiysloma päivästä!! Siitä se odotus ja touhu sit vasta alkaa..tai ainakin itsellä tais käydä sillai, että sit vasta alkoi tosissaan sitä asuntoa ja elämää laittamaan uusiin kuosiin. Ihanaa, että olet kotosalla 1,5 v. Mäkin haluaisin olla mahd pitkään, mutta ex avokin tekemän velan (ja oman takaamisen) takia mun täytyy mennä mahdollisimman pian töihin... =( joten mä en valitettavasti ole yhtä onnellisessa asemassa, joten on ihanaa kuulla, että joku pystyy olemaan!

tauski: Kiva, että siellä menee tasaisen mukavasti =) Ja toivotaan sinne lumista joulua!!

Danjuska: Toivotaan, että nukkumatti sut löytää =) ja tsemppiä muutenkin :wave:

SuukkoSuulle: Mukavaa, että ultrassa oli hienot uutiset!!! Loistava juttu ja kovasti nyt onnea loppuaikaan =)

Noh, omaa oloa... sit. Aamulla heräsin TAAS tuohon pahoinvointiin ja huh huh, koko päivän ja toista ollut jo sellainen olo, että ellei ruokaa ole suussa koko ajan niin laatta lentää |O |O Mä haluun tän vauvan oikeasti jo masusta syliin niin pääsee normaalinpaan olotilaan :D Mut tuntuu, että EI se SYNNY, vaikka päällään hyppis :LOL:

Aamu alkoi sit muuten pyykin pesulla, tiskaamisella, suihkukäynnillä... ja aamiaisen laitolla.. Sit käytin isäntää yliopistolla ja kaupassa, kun meinas illalla grillailla... :p Mä taidan tosin tyytyä italian pataan, ettei sit tule TAAS oksu :x ... kun mulla on tosi huono olo...ja kaikki ylimääräinen haju etoo jne :ashamed:

Tässä on ollut tosissaan jo valmista kauraa sairaalaan jo pidemmän aikaa ja toivonkin, että kohta matkalla oltais synnyttämään :heart: Mä jo niin odotan ja odotan, että milloin ne vedet poksahtaa sohvalle :LOL: :saint: Noh, tulee jos tulee...ja odotuttaa jos odotuttaa... Toive taisikin jo huhuilla, että joko olen nyyttiä hakemassa... ? Voi kun oisin!!! B)

Eilen illalla tai yöllä.. Alkoi tekeen ihan sairaasti mieli mokkapaloja ja mä sit leivoin puoleen yöhön, että sain mokkapaloja :LOL: No, nyt niitä on sit tuolla kaapissa ja rd:n kanssa niitä ei sit koko aikaa mässytetä niin pittää vähän "säännöstellä" :whistle:

Isännällä on keskiviikkona (ens viikolla ) joku labratyöskentely niin oli tuumannut ohjaajalle, että synnytysvaroituksella tulee :LOL: Mä tuumasin isännälle, että uskon sun ihan rauhassa saavan siellä olla... EI tää tule täältä pois.. :headwall: :headwall:

Nyt kuitenkin ruoan pariin!!! :wave:

SuukkoSuullekin oli käynyt rakenneultrassa juuri, onnea kovasti hyvistä kuulumisista :flower:

Tervetuloa Heitu!

Voi Nimra olisin tuossa vaiheessa kyllä itsekin ihan kypsä odotteluun! Onneksi vauva sieltä tulee, ennemmin tai myöhemmin!

Aamulla oli siis meidänkin rakenneultra ja kaikki oli mainiosti :heart: Vauva on edelleen iso. Nyt siis 20+2 ja 385g painoarvio eli saattaapi hyvin mennä noin viikon edellä vai mitäs arvelisitte? Ultraaja ei tuohon sanonut mitään, mutta kaikki mitat paperissa jonka sain ovat viikkoihin nähden reippaasti isompia. No, väliäkö sillä kunhan kaikki on hyvin. Kuvia ei saatu mukaan, mutta söpön ja piirteikkään näköinen tyyppi siellä aukoi suutaan ja heilutteli sormiaan ja varpaitaan. Sukupuolta ei haluttu tietää - menisin varmaan ihan sekaisin ja ostelisin hulluna kaikkea, jos tietäisin kumpi tulee. Nyt kuitenkin aion tehdä ekat varsinaiset vauvanvaateostokset, siitä tulee varmaan mukavan jouluinen mieli =)

Onnellinen Oxford ja nimetön 20+2 (21+2, who knows?)

Kiitos kun pääsin mukaan :D
Tietoja tässä, eli 27v olen ja NKL.lle menen. Keskenmeno tapahtui elokuussa, pieni oli kuollut puolessa välissä raskautta. Tämä olisi minulle viides ja miehelleni ensimmäinen.
Tuntuu kyllä uskomattomalta, ei jotenkin vaan usko että raskaana ollaan :ashamed: Mulla jätti todella suuren pelon tuo keskenmeno ja kaikki mitä siihen liittyi kun oli jo niin pitkällä. Pakko se on vaan yrittää jatkaa eteenpäin ja luottaa tulevaan :heart: Nyt hyvää yötä kaikille :hug:

Heippa pikaisesti!
Tulin pikkujouluista, ei jaksa vanha kauaa juhlia :xmas: . Piti päästä kotiin, omaan sänkyyn nukkumaan :| .
Tänään ollut outoa mahakipua ja minä oon juossu vessassa, kun jotain lorahtelee housuun (onneksi vaan valkkaria). No pahoinvointia on ja tissit kipeinä, joten eteenpäin sano mummo lumessa...Lueskelen huomenna tarkemmin kuulumiset.

Tauski Toivotaan parasta et se leikkaus olisi hyvä ja tulos pitempi kestoinen. En tiedä miten yleistä tuo on, mut kuten sanoit, varmasti sellainen asia on et ei ihmiset tosi helposti myönnä. :x Kauan oot kuitenkin joutunut tosta kärsii, joten varmasti leikkaus kuulostaa ihanalta ratkaisulta.

Kiitti muuten poksu-onnitteluista... Juu... nyt on siis rv36 meneillään. :eek: Ei uskois...
Painosta Täällä alkaa sitä olemaan kauheesti. :( Mä en tajuu miten sitä silleen on tullut. Kaikki kehuu et näytän kivalta ja et mun masu on pieni (???). MIHIN SE PAINO ON TULLUT???????????? Eilen neuvolan puntarilla siis kauhistuin kauheesti... :eek: Jos sanotaan suoraan, niin nyt painan 90kg. :( :( :( :( :( :( :( |O
En vaan tajuu........... Mun takapuoli ei oo levinny, muutenkaan en oo turvonnu (eli naama on sama), kintut ok, rinnuksissa pari kuppii on lisää ja sit on tää vatsa, joka on pinkee........ Eli en tiedä. :ashamed: Kyl mä nää kilot ihan ok kannan kun mul on kuitenkin vartta se 173cm, mut hittolainen sentään... Ei vaan naurata nyt. :(
Toive Niin meil onkin vähä samanlainen tausta tän kanssa. Kyllä on ollut sellaista ylä-alamäkee meno viimesen vuoden... Jos nyt joku olis sanonut et minkälainen vuosi olis ollut luvassa, niin olisin lukinnut itseni jonnekkin...........
Mut kuten sanoit, nyt taitaa olla se loppusuora käsillä. Kyllä se on pian todellisinta totta.
SS :wave: Onnee hyvin menneestä rakenneultrasta!!!!!!!!!!! :flower:
iltsu-natsu Sukupuolesta... Meil on se ultra vasta rv31 mis voi katsastaa sukupuoli. Usein tossa vaiheessa vauva alkaa olee niin iso, et on hankalaa sanoo varmaksi kumpi on. Esikoisen kans ultraaja sanoi et taitaa olla tyttö. Eli ei ollut kauheen varman oloista. Mä sit menin ja osteli esim tosi neutraalit rattaat et ne sopii molemmille. Vaatteita ostin neutraaleja kans, mut kyl ostin vaaleanpunaisia myös... :ashamed:
Nyt sit oli kans aika epävarman kuuloinen arvio. Mä en itse ees kurkkinut kuvaa, kun ultraajalla oli muutenkin vaikeaa tehdä työtään Tirrin poikkitilan takia. Mul on noi vanhat vaaleanpunaiset kamat pestynä ja sit sain poikien vaatteita ison kasan, joten kumpi tahansa tulee se on ok.
Jos sä itse näit ja ultraaja sanoi samaa et pelikamat siel on, niin sit se on varmaankin varma nakki. :LOL: Luulisi ainakin.
On varmasti outoo muutaman typyn jälkeen odottaa poikaa. ;)
Nimra Jaksamista sen pahan olon kanssa. Kyllä sua koetellaan kaikin puolin. :hug:
OxfordHyvii uutisia oli sielläkin rakenneultrasta!!!!!! Paljon Onnea! Nyt vaan vauvan vaate ostoksille!

heitu Tänne mahtuu todellakin ja tää onkin oikee osoite. Mulla tulee ikävä tätä pinoo kun tästä sit jakaudun. :'(
Laittelen sun tiedot tonne listaan. Jos saat tarkemmat LA niin ilmoittele! :heart:
mymmyryy mulla olis kans pikkujouluihin meno just ennen jouluu ja saa nähdä miten siel sit jaksaa kun muut juo... :x Voi olla et mulla alkaa simmut painuu kiinni aikaisin. Ja parempi onkin häipyy paikalta etten vaan joudu muille kuskiksi. |O
(.) neuvola oli siis eilen ja kaikki oli hyvin, paitsi toi paino shokki........
Opiskelutkin meni kivasti ja sinne nyt mun tie taas viekin... Kuulemisiin!

NP ja Tirri :xmas: 35+2

Suukkis onnea tännekin kovasti hienoista ultrauutisista!!
Tervetuloa Heitu!! Ja onnea!

*kopioin...

Neuvolassa

Rv 16+3
paino 58,5 (nousua 1 kg edellisestä
verenpaine 108/76
Hb 129
sydän +145
Liikkeet +

Eli kaikki hienosti.

Tietokone temppuilee, että älkää ihmetelkö jos mua ei täällä näy kovin paljon. Sammuilee itsekseen milloin lystää - tosi kiva. Muutaman viikon päästä saadaan varmaan uusi tietokone, et siihen saakka pitää temppuilla tän läppärin kanssa....

Mut muuten kaikki on hienosti täällä. Dodo on vilkas aina muutaman päivän välein ja joskus päivisinkin potkii.

EM ja Dodo 16+4 :heart:

Kiitos onnitteluista! =)

Miul tosiaan tuo paino on pysyny hyvin kurissa, nyt siis 21+1 vko vasta tosin ja alussa paino oli 66,7kg, toisena kertana oli 65,5kg ja viimeks neuvolas 20+0 vkolla 66,2 tai 3 kg.. Eli ei oo tullu yhtää.. Mut ehtiihä mulle täs vähintää 19 vkossa tulla vaikka kuinka.. Et pittää pitää varansa :D Tosin kyl mie uskon, et jos se 20 kilooki tulee, ni sit tulee ja pitää vaa yrittää sit suaha pois se synnytykse jälkeen =) Me tosin ei välttämättä käytetä ehkäsyä siin välissäkään, ni voi olla et painoa sit kertyy :D

Heipsan!

Tännehän on yltänyt oikea plussa- ja vauva-aalto! Voi kun hienoa. Tervetuloa Unicco ja Heitu! Ja oikein rutkasti onnea Valssulle ja Pikkutiikerille tytöistä!

Juuri kuin uumoiltiin, että Nimra on varmasti seuraava nyytin kotiin kantaja, niin vauvoja alkoi ilmaantua! Mutta sitten ensi viikolla sinullakin on jo nyytti vieressä.

Oxford kyseli painoarviosta rakenneultrasta. Minulla oli juuri samoilla viikoilla (20+2) rakenneultra ja painoarvio oli 400g. On kuulema noilla viikoilla vielä ihan normaali paino, vaikkakin ylärajoilla. Sitten viikoilla 27+2 painoarvio olikin jo melkein 1400g ja vauva kaksi viikkoa isompi kuin la:n mukaan piti..

Iltsu-natsun kaatuminen tuntui tosi hurjalta, hui.
Täälläkin on nyt aivan mahdottoman liukasta. En ole hirveän mielelläni yksin lenkille lähtenytkään ja tänäänkin tuntui että hyvä jos autolle selviää pihan poikki, ihan kirkasta jäätä joka puolella. Ja vesikerros päällä.

Tuosta sukupuolen selvittämisestä, taisi Iltsu-natsu kysellä. Minä olen aika lailla luottanut 4D:n arvioon, että tyttö on tulossa. Ainakin on nyt vaaleanpunaista vaatetta.. Olisi varmaan ollut parempi ollut jättää selvittämättä, olisi rahaa säästynyt. Mutta olen sortunut, kun ne pikkuiset vaatteet on NIIN ihania..
Mies kyseli, että entä jos tulee sittenkin poika.. Tuumasin että sitten pitää vielä yrittää yhtä vauvaa, josko olisi sitten se tyttö! Mutta oikeasti, ollaan kyllä sitä dvd:tä tiirailtu aika useasti ja siinä zoomataan monta kertaa vauvan haaraväliin ja ei siellä kyllä pallukoita näy

Leinikin galluppiin vielä vastailen minäkin.. Jotenkin alkoi kauhistuttamaan synnytys sen 4D:n ja painoarvion jälkeen (että olisi iso vauva tulossa) ja otan kyllä kaiken kivunlievityksen minkä vaan saan.. Jotenkin sitä oli tuuduttautunut sellaiseen tilaan, ettei ollut miettinyt koko synnytystä ja sitten kun "lupailtiin" isoa vauvaa, niin tajusin että sehän pitää pungertaa uloskin vielä.. :eek: Täällä ei ole edes mitään synnytysvalmennusta tai synnäriin tutustumista. Onneksi edes sinne kokoarvioon ja lantionmittaukseen pääsen jos vaikka rauhoittaisi

Onnittelut muuten SS:n ja Oxfordin hienoista ultrauutisista. Ja EM:n neuvolakäyntikin oli sujunut hyvin. Sinullahan on viikot jo tosi pitkällä!

Snowball oli ollut katsomassa Lauri Tähkää. Mekin oltiin eilen illalla, ja oli kyllä hyvä. Sain jonkun ihme herkkis-kohtauksen siellä ja varsinkin konsertin alussa niiskuttelin liikutuksesta.. Juuri kun oltiin puhuttu että eipä ole meillä juurikaan mitään hormoonimyrskyä näkynyt

Kohta pitäisi lähteä kaveriporukan pikkujouluihin. Tosi mukavaa! Vähän jännittää vaan, miten sitä pystyy nukkua vieraassa sängyssä, kun jäädään sinne yöksi. Omassakin sängyssä tuntuu jo välillä olevan vaikeaa löytää hyvä asento..

Ihanaa tämä lomailu. Ennen lomaa olin ihan työtarmoa täynnä ja olisin vielä voinut tehdä töitäkin pidempään. Nyt kun on päässyt lomailun makuun niin kyllä maistuu hyvälle Pari työpäivää jäljellä ja sitten saa jäädä kokonaan kotiin

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Luminia ja neiti 31+1

Päiviä!!!

SS:Kiva kuulla, että rakenneultrassa kaikki hyvin :)

Oxford: Sielläkin saatu kivoja ultrakuulumisia, onnea! :) Mulla taisi silloin olla painoarvio 362g ja ihan normaali tulos. Tosin hoitaja sanoi ettei siinä kohtaa tuolla arviolla ole mitään tekemistä koko totuuden kanssa =) Tosin, en oikein sokeasti luota tämänkään hetkiseen arvioon kun ne tosiaan vain ovat arvioita. Sitten tietysti eri jos antaa jotain ihan kummalista! Esim selkeästi yli keskiarvojen tai alle... :whistle:

ilta-natsu: Meillä rakenneultrassa ei hoitaja osannut/suostunut veikata suuntaan taikka toiseen sukupuolta. Vasta 4D-ultrassa (ensin 27+1 ja toinen 27+4) eka lääkäri sanoi heti, että tyttö tulossa ja tarkemmin tiirattua tytöksi uskoisin minäkin. Toinen lääkäri kanssa heti alkuun onnitteli tyttövauvasta ja edelleen ne häppärit siinä oli :D Ja nyt vielä täällä ulkomailla 3D ultrassa (rv 33+5, painoarvioultra) hoitaja myöskin sanoi, että tytöltä näyttää. Ollaan ostettu aika paljon kuitenkin neutraaleita vaatteita. Mutta myönnän, että vaaleanpunaistakin on eksynyt joukkoon kun en vain ole voinut vastustaa kun söpöjä kävellyt vastaan :D

Luminia: Hauskaa pikkujoulujuhlaa! Toivottavasti saat nukuttua!!! :)

ElinaMaria: Neuvolassa kaikki hyvin, ou jee! =) Toivotaan ettei kone tilttaa täysin! :eek:

(.): Mulla näemmä menee yöt vähän vuoron perään: Edellis yön nukuin surkeasti ja viime yö meni paljon paremmin! Ounasteleekohan tämä, että ensi yön nukun taas huonosti? :kieh:

Onko muut huomanneet, että vauva olisi vilkkaampi silloin kun kumppani on paikalla ja taas rauhallisempi kun isukki poissa? :wave: Mä olen aiemminkin huomannut, että kun isukki on työmatkalla, Minikin rauhoittuu ihan selkeästi ja kun isukki taas höpöttelemässä niin auta armias mikä "ilomylläys" alkaa masussa! :saint: Liikkeitä kyllä tuntuu, mutta neiti ne hyvin rauhassa mulle esittelee. Välillä kun vähän massua silitän ja huhuilen niin kyllä hän sitten vähän jalkaa oikoo ja ilmaisee olevansa kuulolla, söpöä! :heart:

Mä olen possutellut nyt ihan hyvällä omatunnolla kun mies poissa! Toki terveellistäkin ruokaa olen syönyt, mutta sallinut itselleni herkuttelutuokion sitten iltaisin :D Täytyyhän sitä mammalla olla vähän lohduketta, eikö!? :LOL:

Onkos täällä kaikki jo laittanut joulun kotiin? Meidän ois tarkoitus ostaa ihan pikkuriikkinen joulukuusi. Ois meidän ihan ensimmäinen oma joulukuusi =) Joulut ollaan aina vietetty miehen kotona niin omaan kotiin ei kuusta ole ostettu. Toki olen sitten muuten koristellut! Toisaalta ei viitteis hirveästi ostaa joulutavaraa kun hirveä raahaaminen sitten keväällä kotiin. Taukki en tajunnut ottaa kotoota tänne mukaan joulutavaraa. Tosin oli jo muutenkin paljon kamaa ja ei sitä lokakuussa vielä oikein joulua ajatellut :/ Mut jos toi kuusi ainakin ja muutama koriste siihen. Kynttilöitä olen jo poltellut ja aattelin ostaa vielä joulukukkia tuomaan jouluntuoksua...Aaah!!! :p Ei varmaan huomaa, että olen jouluihminen?! :D

Toive81 ja Mini prinsessa 34+6 :heart:

Hui kauhistus!

Eka panikointi aamu takana... Aamulla olin ihan varma, että tämä raskaus on kuitenkin joko kohdunulkoinen tai tuulimuna, koska tuttuja repäisykipuja ei ole ollut oikeastaan ollenkaan, vain muutama lievä vihlaisu. :eek: Ei pitäisi ajatella lainkaan! Sitten kävin tyttöä viemässä harrastukseen ja tullessa mulla koski mahaan niin paljon, että meinasin pysähtyä tien viereen ja olin varma, että keskenmenee, no tuloksena olikin todella iso pieru, onneksi hajuton sellainen koska olisin muuten taintunut autoon :LOL: Siis mun maha on mennyt jostain syömisestä sekaisin :(

Oliskohan sittenkin syytä varata se varhaisraskauden ultra? Vai kestääkö pää joulunalusviikolle asti, eihän se montaa päivää ole mutta silti. No, katsellaan millainen huominen päivä on.

Kaikki muut osavat kirjoittaa pitkät tarinat ja muistaa jokaisen, mun on vielä opeteltava, olen niin sekaisin, täällä on mukavan paljon porukkaa ja mukavaa porukkaa :heart:

Uniccolle pikaiseen. Mulla on ollut vähäsen samanlaista oireilua. Ihan tajuttomia masunväänteitä ja ISOJA pieruja. Välillä masu ihan kuralla ja seuraavaksi taas ihan ummella. Ei aikaisemmissa raskauksissa ole ollut lainkaan tällaisia masuoireita. Eikä syömisestä ole ollut oikein mitään apua. Vaikka kuinka terveellisesti yrittäisi syödä niin silti masua vääntää ja pierettää :LOL: :LOL: Miehellä on ollut hauskaa :LOL:

Heitulle kanssa paljon onnea plussasta ja tervetuloa!! Vaikken itsekkään täällä ihan virallisesti ole. :flower: :flower:

Kiireinen Leinikki ja Onnimuru rv 7+5? Ja ens keskiviikkona ultraan :whistle: :whistle:

Lauantaita leidit!!
Nyt tulee pikakysymys ja suoraan omaa napaa, anteeksi, kun on outoja tuntemuksia. Mulla on koko päivän tuntunut kuin alapäässä "tykyttäisi". Kuulostaa hassulta ja tuntuukin hassulta. Tykytystä on ollut vaikea paikantaa. Tuntuu kuin elohiiri olisi aivan kohdun suulla tai jossain siellä päin, mutta sen sijaan että koko ajan tykyttäis, niin se syke tuntuukin muutaman minuutin välein. Onko tämä jotain normaalia ja jos, niin mitä uskoisitte sen olevan? Se ei satu ollenkaan, on vain hassun tuntuista. Yritin selittää miehellekin vain huomatakseni, et jotain asioita ei kai kannata edes yrittää selittää :) Jotenkin hän onnistui löytämään siitä(kin) jotain seksuaalista. Sellaista se ei kuitenkaan ole.
Onko muilla ollut vastaavaa? Onhan normaalia...?

niinuska 16+1 huolissaan :heart:

Heips!
Pikaiseen taas. Pää kun on aivan jumissa kaiken tieto tulvan jäljiltä.
niinuska Mullakin on noita tykytyksiä jossain vaiheessa ollut. Olisko ihan normaalia toimintaa, luulisin et joo... Nyt ei oo tykytellyt aikoihin.
No miehille kaikki tuollainen tapahtuma on tietty seksuaalista. :LOL:
Unicolle Ummetus ja muu on tuttua... :ashamed:
Toive Meille tulee joulu kunhan vaan jaksan laittaa tavarat... Ehkä parin viikon päästä?
(.) Väsy on täällä. Kuulemisiin! :wave:

"Huomenta"!

Unico: Ummetus ja ilmavaivat osaavat olla kyllä niin kurjia. Mulla välillä aivan kivikovaa ja välillä ihan ruikulilla. Riippuu niin pitkälti mitä oon syönyt. Jos kerran päivässä saa tyhjennyksen, olen hyvin onnellinen :D Mutta auta armias jos ei saa taikka menee kaksi päivää niin teen jo henkistä kuolemaa! |O Mulla on vatsan saanut lähes aina toimimaan seuraava: aamulla kuppi kahvia naamariin (käytän vielä maitoa "laimentamassa" ) ja sen jälkeen yksi luumupiltti. Mulla on lähes poikkeuksetta tehonnut ja voin sanoa, että välillä on meinannut tulla kiirus :D

niinuska: Voisko noi tykytykset olla peräti vauvan liikkeitä? Ne on aluksi niin epämääräisiä...Tuskin on kuitenkaan kyse mistään vakavemmasta! =)

Oma napu: Vitsit mä kaipaan jo NIIIN paljon omaan taloon Suomeen!!! Tää kerrostaloelämä voi olla välillä ihan helvettiä :kieh: Täällä on kellarikerroksessa sellainen "klubitila" missä eilen sitten pidettiin jumalattomat bileet: naiset kiljui ja tekno popitti ja kauhia kolina koko illan ja pitkälti yli kahdentoista! En tiedä koska partyt loppui kun sulloin korvatulpat niin en sen jälkeen onneksi kuullut enää mitään. Kolmelta havahduin ja silloin oli hiljentynyt. Me asutaan vielä ylimmässä kerroksessa (3) niin voin vain kuvitella miten möykkä kuului alempien kerrosten asuntoihin...huh huh. Eli yöunet olivat taas mitä olivat...Koiran lenkitin jo kuudelta ja äkkiä takasin peiton alle. Siksikin näin myöhäinen huomenen toivotus :| Ja äsken kun taas kävin lenkillä niin huomasin, että pulloja rikottu tohon kadulle. Toivottavasti koira ei astu niihin. Tän mahan kanssa ei enää paljon tuolla kyykistellä... :kieh: Vaikka äippälomalainen jo olenkin, eikä kiire mihinkään aamulla niin on se kuitenkin tylsää kun ei saa unta palloon silloin kun sitä haluaisi... :ashamed:

Mutta jotain kivaakin! Tänään poksuu viikot ja ensi yönä saan mieheni takaisin viereeni, jahuu!!! :D Tässä masukuva joka on hyvin huonolaatuinen kun yksin sen otin. Mies lupas ottaa huomenna sitten "virallisen" viikkokuvan niin varmaan päivitän sen sitten uudelleen profiiliin. =) Ympärysmitta nyt 94cm ja vaaka näyttää nyt 59.3kg. :)

Toive81 ja Mini 35+0 (POKS!) :heart:

Moi äitin ja iskän koneelta! :wave: :D

Pikaisesti tulin tännekin kertomaan että kone on aika tiltissä, ylikuumenee ja sammuu 10 min käynnistyksen jälkeen. Ehjää siitä ei enää saa, ja uusi kone on tulossa muutaman viikon sisällä... :) Että se on nyt pakollinen nettikatkos tälle tytölle. KÄÄK. :eek: En tiä miten kestän. :D Täytyy vissiin kehitellä kaikkea järkevää tekemistä... :p

Sain tietää että mun serkku on raskaana! Me ollaan pienenä tyttönä työnnelty yhessä nukenavaunuja kotinurkilla... eli meijän Dodo saa pikkuserkun ens elkuun alussa. :D Jee. Ihanaa kun vauvoja vaan putkahtelee joka puolelta! :D :D

Nyt taas :wave: koitan tulla käymään ens viikolla joku päivä!!! Täällä alkaa olemaan niin jännät paikat jo muutamalla... :whistle:

toiveella IHANA masu! :heart:

EM ja Dodo 16+5 :heart:

Moi! Joukkoon liittyy uusi odottaja, takana 4 raskautta jotka keskeytyneet syystä tai toisesta. Yksi lapsi minulla on joka syntyi 6/2001 ja nyt siis raskaana rv 11+0 =)

Ultria ollut nivusvihlonnan takia mm. rv5, rv6 ja raskauden keston määritys 9+4, jossa kaikki kunnossa =)

Suoraan tulin raskaaksi km:n jälkeen ilman menkkoja välissä..

Yhteistyössä