*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

Iltaa taas!

Leinikin Galluppiin: Mulla ei ole kokemusta synnytyksestä, mutta niin olen ajatellut (tietty kaikki menee sitten ihan toisin), että koitan niin pitkään olla ilman kivunlievitystä kuin vain kestän. Mutta en missään nimessä aio itseäni rääkätä! Jos tuntuu heti niin kamalalta, että tarttee heti jotain saada niin varmasti pyydän lievitystä. Jotenkin haluaisin vain nähdä mihkä asti sitä pystyisi ilman pääsemään :D Mussa taitaa asua pieni sadomasokisti :LOL: Mutta sen sitten aika näyttää miten oma synnytys etenee. Mielenkiinnolla odotan sitä kokemusta! Vielä ei ainakaan ole pelko iskenyt. Eniten jänskään saanko sen palkinnon siitä itselleni... =)
Niin ja kiitos Leinikki vinkistä (ensisynnyttäjille)! Oon sitä pienessä päässäni pohdiskellut koska sitä sitten ihan oikeasti kannattaa lähteä sairaalaan...Meillä on tosin reilu tunnin ajomatka synnytyssairaalaan niin ois kyllä tosi p:stä jos meitä ei sinne huolittaiskaan! Sitä matkaa kun ei viitteis (varsinkaan huonolla kelillä ) koko ajan edestakaisin ajella...

Mymmyryy: Oletpas nähnyt hurjia unia siellä! :eek: Mä en onneksi ihan noin pelottavia ole nähnyt. Tosin alkuraskaudessa näin paljon verenvuoto unia ja niinhän sitä verta myös vuosinkin. Toivon, että unesi muuttuvat ihaniksi vauvantuoksuisiksi uniksi B)

Tauski82: Mikäs olikaan syy sairaslomaan, ei pää taas muista!!! :wave:

Luminia: Hyvä, että ei ollut sokruissa häikkää! =)

EM ja Danjuska: Ihania kuvia ootte ottaneet :xmas: Ihan joulufiilis iskee kun on niin kaunista kun lunta maassa! Kunpa vaan pysyis!

Nimra: Sulla taas pian poksuu viikot!!! Onnea! Ja pian on käsillä se loppurutistus! :p

Kaa: Kivaa, että sielläkin pyyhkii mukavasti ja natiainen on vilkas =)

Omaa napaa... Eilen taisi tulla tämän mamman toinen kivulias supistus :eek: Ekan kerran koin moisen reilu viikko sitten ja se lamaannutti ihan totaalisesti. Vasta kyljellään maatessa helpotti. Eilen kipu alkoi alamassusta ja yhtäkkiä olikin sellanen "kiristävä vanne" alamasun ja alaselän ympäri. En nyt tiä osaanko oikein selittää. Ja vatsa ihan kivikovana. Tätä kesti yllättävän pitkään! Puhun siis ihan minuuteista. Monesta! Yritin itseäni oikoilla suoraksi, mutten kyennyt, veti ihan kaksinkerroin. Mies sitten komensi mut maate ja sillä kylkiasennolla lähti helpottamaan. Onneksi ei moinen toistunut, mutta kyllä vähän säikäytti. Mini liikkui eilen tosi ahkeraan ja liikkeet tekivät kipiää juuri tuonne alamasuun. Ehkä se laukaisi jonkin sortin kohtauksen? Olinkin loppuillan ihan veto pois. Vai oliko ne jotain liitoskipuja? Ei siltä tuntunut...Onneksi huomenna neuvola niin yritän osata heille selostaa nuo pari tapausta. Täällä ei ole kertaakaan edes kurkattu tuonne alakertaan niin en tiedä mikä mahtaa olla kohdunkaulan tilanne. Viimeksi rv 26+4 se oli 3cm , kiinteä ja kiinni, mutta silloin tuli vain nuita harjoitussupistuksia. Ne on muuten kanssa lisääntyneet ihan hurjasti, mutta uskoisin niiden kuuluvan kuvaan? Kohtu varmaan siellä alkaa valmistautua pikku hiljaa. Sais vielä kyllä valmistautua ainakin sen 3 viikkoa, että Mini syntyisi edes täysiaikaisena. Vai mahtoikohan vauva siellä puskea itseään vain kiinnemmäs? Ota tästä nyt selvää..
Tänään olo ollut ihan hyvä. Muutamia harjoitussupistuksia on tullut vaikka olen ollut koko päivän sisällä tekemättä mitään. Yksi koiralenkki on pian edessä, mutta sen lyllerrän todella hitasti. Noh, nopeeta en pääse enää kulkemaankaan :D

Toive81 ja Mini 34+2 :heart:

Nimra
Leinikki Joo kyllä mä tiedän, että voi mennä vielä kauan, mutta meillä ei mene tuon käynnistyksen takia LA:n yli, näin ainakin olen lääkärin puheista ymmärtänyt ;) ja siis LA on 6.12....., joten pian tässä pääsee hommiin joka tapauksessa. Mä vaan kovasti toivon, että käynnistyisi aiemmin, kun meinaa vaan vaavi kasvaa.. ja kasvaa.. ja se ahdas lantio :( Niin, kuten aiemmin olen sanonut niin haluaisin edes yrittää alatiesynnytystä...etten halua heti sektioon, vaikka synnytys se on sekin :D Mut jotenkin sen vaan haluaa kokea ja jos vauva on kovin iso (silloin LA:na ) niin mut arvioidaan uudelleen (joka tapauksessa ) ja mahdollisesti leikataan niin osittain siksi tahtoisin vauvan tulevan hiukka aiemmin =) Kiitos kuitenkin kirjoituksesta - Tiedän, että näiden loppu viikkojen aikaan tää on tuskallista vaan odotella ja odotella, mutta tavallaan sitä on "hyvä syy" toivoa synnytystä (jos näin vois sanoa ? )

Tuohon kysymykseen kipulääkityksestä niin mä otan sen mitä tarviin... En osaa valmiiksi miettiä siksikään, kun ei siis varmuutta tuossa synnytystavassa, MUTTA jos mennään normisti NIIN otan sen mikä on järkevää ja oikeasti tarvittavaa, en viitsi pumppauttaa itseäni aivan täyteen mömmöjä... ellei ihan viimoinen pakko :p Kyllä mulle on epiduraalia "suositeltu" kahden esikon tuoreet äipät, mutta sanoivat että se vei kyllä ehkä liikaakin "tuntoa", kun ei enää tiennyt että milloin supistaa... Hyvin henkilökohtaisia nuo asiat.. (? ) Ja onhan siinä sekin, että jos menee sairaalaan liian myöhään (tosin epäilen sitä esikon kohdalla :LOL: ) niin eihän silloin välttämättä anneta edes mitään..., joten emme mieheni kanssa juurikaan näe järkeväksi liikaa suunnitella, sillä synnytys on sellainen tapahtuma, että koskaan EI koskaan voi tietää että miten mikin menee.. Tulikohan jo vastattua liian pitkästi :whistle: :LOL: :LOL:

Danjuska Joo, en ole vielä kuullut, ettei yksikään masuasukki olis ulos tullut :LOL: Jaksamista sinne väsymyksen kanssa :hug: Ja IHANIA kuvia olet ottanut. Näin kuvausharrastajan silmää oikein lämmitti kauniit maisemat :xmas:

ElinaMaria Joo, saas nähdä olenko "eka" seuraavista.....Ehkä ?!?! Siis OIKEASTI...Olenko SE MINÄ :LOL: ?!?!? Paniikkia..paniikkia :whistle: Sinulla oli muuten kaunis massukuva profiilissa :D Mullahan oli kamalan paha iskias-vaiva ja mä olin työstäkin saikulla moneen moneen otteeseen tuon vaivan takia..eikä ole mukava tuo, jos siis tulee
|O |O |O Mua tuo vaiva on ehdottomasti eniten "ahdistanut", kun vasen jalka täysin tunnoton, jääkylmä ym.. ja se veto tuonne per****en :headwall: Toivottavasti sulla parempi tuuri eikä tule niin kovana :x

Mä kävelin tänään!!!! :D :p :wave: Mä siis TEIN SEN :heart: Noh, matka ei ollut pitkä, mutta se sujui ....melkeinpä ilman mitään kipuja :eek: Ihan kun ei olis raskaana ollenkaan.. :whistle: Mitenhän se menikin noin helposti.. ?!?!? :snotty: No sain kuitenkin siis lisää liuskoja sokerimittariin se homma selvis! Mä otin kamerankin mukaan matkalle, kun lupasin ottaa kuvia, mutta ei ollut aurinkoa ...harmaa ilma niin päätin, että tulee niin "mauttomia" kuvia että otan paremmat, kun on joko auringonlasku+järvi tai sit aurinkoinen päivä B)

kaverini soitteli... joka sai lapsen lokakuun alussa niin..kävimme kahvilla ja sit kävin myös heillä kotosalla.. Niin, voi että!! Hyvä etten TAAS pillahtanut itkuun :eek: Voi että miten tuntui ihanalta nähdä hänet ja poikansa kun tietää monista monista menetyksistä (aiemmin ) ja tutkimuksista missä ei selvinnyt mitään vikaa ja nyt heillä ON TERVE poika :heart: Ja oli niin vietävän suloinen ja ihana ja pieni.... ja voi... miten se voi olla niin IHANA nähdä pikkuisia vauvoja :p Sain häneltä myös nuo äitiyspakkauksen mukana tulleet kestovaipat (kun hän ei käytä ) niin olin siitäkin jo NIIN ONNESSANI :heart: Ollaan tutustumisen jälkeen koettu minä yhden km:n ja ystäväni 2 joten tätä onnellista odotusta ja vauva-arkea osaa toisen puolesta iloita tavallaan niin erilailla...

Mä jäin kamuni kanssa suustani kiinni niin mä en ole mitään ehtinyt kotona tehdä... :headwall: |O Noh, mulla on sit TAAS huomenna siivouspäivä :LOL: :LOL: Niitä onkin lyhyessä ajassa ollut monia, kun ei minään päivänä ole saanut mitään aikaan... :eek: No, tänään oli hyvä syy ja illalla ei oikeasti jaksa :ashamed:

Nyt mä rupeen lepäileen...tulee noita kipuja taas :p

Nimra + KultaMuru 39 POKS

Meille syntyi kaunis mustatukkainen ja nappisilmäinen TYTTÖ (3770 g ja 51,5 cm) tiistaina 18.11. Edellisenä lauantaina meni lapsivedet spontaanisti kotosalla, ja kolme pitkää pitkää päivää odottelin vuodeosastolla tarpeeksi tiheitä supistuksia, joita ei kuulunut. Välillä näytti jo hyvältä, sitten taas parin tunnin taukoja. Lopulta tiistaina käynnistettiin. Synnytys meni hyvin, vaikka kokemus olikin rankka ja kivulias, kaikki unohtui sillä sekuntilla kun pieni oli rintani päällä paidan sisällä ensimmäistä kertaa.

Päivää ennen lapsivesien menoa tutki neuvolalääkäri minut ja sanoi lantioni oleva liian kapea ja vauvan liian suuri, ettei mahtuisi syntymää alateitse. Lisäksi sanoi että menee vielä monta viikkoa syntymään, eli reippaasti yli lasketun ajan. Nyt vedet siis menivät 37+5 ja tyttö syntyi 38+1.

Päivät menevät ihmettä tuijotellessa. Imetys lähti sujumaan hyvin, vauva aloitti imemisen kuin vanha tekijä! Tämä on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Olen ihan valtavan onnellinen.

Vaikka en viime aikoina olekaan jaksanut täällä aktiivisesti vierailla, alku- ja keskiraskaudessa sitäkin tiheämmin. Kiitos siis kaikille kanssasisarille henkisestä tuesta, uskon valamisesta ja vastauksista lukemattomiin kysymyksiini. Toivo olikin Toivotar!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
pikkutiikuri eli pikkutiikeri.

Oi kuinka ihanalta kuulostaa pikkutiikuri!! :heart: :heart: Onnea sylin täydeltä!! :hug: :flower: :heart:

Mä arvelen, et meilleki tulee nappisilmä mustatukka jos vaa isänsä silmän- ja hiustenvärin perii :heart: (täysin suomalainen mies silti kummiski on :D)

Meil on kone reistaillu... Voi olla, et joutuu viemää huoltoon ku samalailla temppuilee ku jotai puol vuotta sitte. Sillo ol kai näytönohjaimes vikaa, nytkin tää ain aukee mut näyttö ei. En tosin tiedä aukeeko koko windowskaan ku mittään ei näy. Kauheesti aina vaan piippailee varotusääniä aluks mut mittään ei näy. Noh, saa ny nähä mite pitkään nettipimentoon sitä joutuu :p

pikkutiikurille oikein paljon onnea uudesta perheen jäsenestä! :flower:

Täälläkin mietitään josko oma tyttönen perii isältään myös tumman tukan ja kauniit nappisilmät =) Itsellä kun on tylsä maantieharmaa alla (väri siis päässä ) ja vihreät silmät. Mutta en missään nimessä tyttöä "palauta" vaikka perisi meikäläisen lookin :LOL:

Iltaa!!!!!!!!

Ensinnäkin aivan mielettömästi onnea Pikkutiikuri!!!!!!!!!! Aivan ihana uutinen!!!!!!!!!!!!!
Toivottavasti pieni typy tuo ihania hetkiä elämäänne! :heart:
Tauski Kateellinen oon kun kotona saat olla. :ashamed: Pian saan minäkin luojan kiitos.........
Nimra Sellaista se tosiaankin vaan on täällä: olemista. Jotenkin vaan ei tunnu konkreettiselta et vauva tulee pian. Jos olis kipuja, niin ehkä sit... Mut en valita. Ihan sopii mulle tää. Edellinen raskaus oli karmee, joten jos nyt näin helpolla pääsen, niin saa olla iloinen.
Danjuska Hienoja maisemia tosiaankin. Näyttää tosi kylmältä!

Leinikin galluppiin. Mua ei sais kyl synnyttämään ilman "huumeita". Oon aina ollut tosi kipu herkkä. Sit esikoisen kans mut käynnistettiin ja ne supparit oli siis jotain kauheeta... Tiedän et ne ovat kauheempia usein kuin normaalit supparit mut kuitenkin... Olin varautunut ja sanonut et kun en kestä vaan kaasulla, niin mulle epiduraali sit heti kun vaan on mahdollista... Se epiduraali piikin laitto sai mut kans huutamaan hulluna. Sen jälkeen katos kaikki kivut... Eli minusta ei olisi luomuna synnyttää. :ashamed: Oon suoraan sanottuna raukka tuon suhteen. Hattua nostan niille, jotka kestävät nuo kivut luomuna... Minä en. :ashamed:
Toive Sulla kans paikat valmistuu tulevaan. Onnea! Mul ei siis mitään. Olisin varmasti vieläkin raskaana ens jouluna jos tota sektioo ei oltais buukattu. :LOL:
SS :LOL: Mulle nettipimento olisi maailman loppu! :LOL:
(.) Meil on jo yksi nappisilmä täällä ja ruskee pitkä tukka. Mul on sit ne heikommat värit: vaalee tukka ja siniset silmät. Kuulemma toi neiti näyttää minulta, mutta tummempana versiona. :p Mut se on aivan outo juttu et ihan vauvana kaikki nuo muistuttavat isiään. Aika keljua se on kun ensin on raskaana 9kk ja sit tuskalla synnyttää ja kaikki ihailevat vaan et on niii-in kuin isä. :headwall: :headwall: :headwall: Naisen kohtaloa! :headwall:
Mul on opiskeluu koko viikonloppu, joten tän viikon tuun kirjoittelee pikkasen vähemmän nyt... Jos nyt sit "vaan" kerran päivässä tai joka toinen päivä.... Ilot siis vähenevät multa! |O

NP ja :xmas: 34+5

Hei piiiitkästä aikaa - ketkä vielä muistavat... olen vallan jäänyt pois palstailemasta, saamattomuutta kait... :snotty:
ilmoitan vaan, että meille syntyi pieni prinsessa viikoilla 40+4 eli 20.11.2008, 3300 g ja 52 cm, noin 26 h "alatie"yrityksen jälkeen lopulta sektiolla.

Oikein hyvää talven jatkoa ja joulun odotusta Teille Kaikille!

Valssu :wave:

Wau! Onnee Valssu!!!!!!!!!! Kiva kuulla et teilläkin on homma hoidettu kotiin! Olen sua kaipaillutkin et minne olet kadonnut, mut tuollaisten uutisten kanssa on varmasti mahtava tulla takaisin!!!!!!!!!!! Onnee tuhottomasti!

Onnea pikkutiikuri ja Valssu pienokaisista!! :flower: :flower:

Synnytyksestä vielä. Juu eihän synnytystä koskaan pysty eikä kannatakkaan hirveän pitkälle suunnitella. Mutta ainahan toivoa voi että kaikki menisi omien toiveiden ja haaveiden mukaisesti =) Voihan se olla että minäkin kiljun kurkkusuorana puolessa välissä tapahtumaa että "antakaa mulle epiduraali, mä kuolen!" :LOL: :LOL: Mutta toisaalta olen aika masokisti kanssa että kestän kyllä aikalaillakin kipua, niinkuin viimeksikin. Saas nähdä kuinka pitkälle pääsen vyöhyketerapialla. Toivottavasti loppuun asti :D Pääasiassa vain toivon että kaikki menisi hyvin, tavalla tai toisella =)

Nimra. Niin ihan unohdin että sinä pääset käynnistykseen sen ahtauden vuoksi jos ei meinaa eräpäivään mennessä syntyä. Kannattaa kokeilla sitä kolmea kuuluisaa ässää. Sauna, siivous ja seksi :LOL: mulla ne sai ainakin tosi kovat supparit aikaiseksi :D :D ja moni vauva onkin syntynyt tämän seurauksena. Toivottavasti myös sinullakin alkaisi pian tapahtumaan niin ei tarvisi käynnistää =) =)

Tosi väsynyt Leinikki...

ONNEA PIKKUTIIKERI JA VALSSU!!!!

Nimra toivotaan ettei se mun iskias äidy niin pahaksi... :| Nyt se on vaan pieni pistos alaselässä aina kävelyllä tms. Kiitos masukehuista... :) Sitä pitää esitellä kun oon mun masusta niin onnellinen ja ylpee! :D

(.) flunssa alkaa helpottaa selvästi. Viime yö meni jo tosi hyvin!! =) Dodo vaan on ollu niin hissukseen pari päivää et alan melkein huolestumaan... :ashamed: vaikka mä TIEDÄN että se on ihan normaalia ettei tässä vaiheessa vauva liiku koko ajan mut silti se heti pistää ajatukset liikkeelle... :headwall: :D Pöh mun kanssani. ;)

EM ja Dodo 16+1 :heart:

Huomenet, täällä yks ilmoittautuu kanssa flunssan kanssa painiskelevien seuraan
Tosi mukava viettää sitä ainuuta talvilomaviikkoa kipeenä, ja pitäis jaksaa koulujuttujakin tehdä.

Nimralla tosiaan ei oo enää kauaa oman nyytin saamisiin
jännä juttu, että synnytys voi olla milleistä kiinni on tarkkaa puuhaa, vähän ku toi istukan paikka kaksi milliä ku vielä siirtyy... Ihan mukavan kuulosia valmistavia supistuksiahan siulla tuntuu olevan

Meillä on sama nimi ehdotus tälle meiän tulokkaalle
mutta jätetään vielä se sukupuoli arvailujen varaan. Tosin oli esikoisellekin nimet jo valmiina, mutta ei vaan ollu yhtään niiden näköinen niin piti sitten vaihtaa ja nyt nimi sopii ku nenä päähän

toive Onnittelut tyttö varmistuksesta
ja jos saat tänään painoarviota luota enemmän siihen käsikopelolla tehtyyn :D mulla heitti esikoisen ultraarvio yli 500g vielä 3 päivää ennen synnytystä, ja neuvolassa saivat samana päivänä aikas oikeen arvion.
Tuosta sf-mitasta, ei mulla ainakaan kovin pienentynyt synnytyksen lähestyessä rv36 34cm, rv37 33,5cm, rv38 35cm, rv39 35,5cm, rv40 35cm ja 3 päivää ennen synnytystä 35cm. Ja toi eka on PT muut RT.

SS Onneks sinunkin kaatumises oli vaavelille harmiton

Onnea puolenvälin saavuttamisesta

mymmyryy jaksuja pahoinvoinnin kanssa

oxford kylläpä kuulostaa "heikolta" tuo neuvola järjestelmä
outoa että toisaalla jätetään melkein oman onnen nojaan ja toisaalla tutkitaan sitten kaikki mahdollinen.

surusydän kylläpä sinäkin oot jo pitkällä, ei kauaa ku saatte oman nyytin kainaloon

Danjuska mä tuskailin saman kysymyksen kanssa, seisomalauta ostaako vai ei? Kokeilin meiän esikon kanssa kaverin lautaa, ja ei kyllä tuntunu hirveen fiksulta ku vaunuja joutuu sitten työntämään sivusta ku ei mahdu omat jalat muuten liikkumaan, ja lumessa on ihan onneton vehje kyllä. Meillä on vaan "laiska" toi esikko, että koko ajan ituis rattaisssa

Meritähti onnittelut oireista :D

Leinikki jaksuja pahoinvoinnin kanssa :hug:

kärppis mukava kuulla, että kaikki hyvin :wave:

niinuska mukava kuulla sinustakin :wave:

Kaa kiva kuulla, että kaikki hyvin myös siellä

Luminia hyvä, että sokrut oli kohdillaan
mulle yks neuvola täti kanssa puhu, että laittais mut sokrutestiin, mutta oman mielestä se ei oo tarpeellista.

Tauski saako kysyä, miksi noin aikasin jäit sairaslomalle? Tsemppiä ja voimia remonttiin

pikkutiikuri Onnittelut pikku tytöstä
pitkän tien mahtava palkinto

Valssulle onnittelut pikku prinsessasta
pitkä on ollut synnytys mutta palkinto aivan ihana :heart:

Kivunlievityksestä En kyllä koskaan ole ajatellut synnyttäväni ilman kivunlievitystä, kipukynnys on niin matala, ettei edes hampaita saa porata ilman puudutusta :ashamed: Ilokaasu, epiduraali... amme olis kiva kokeilla. Mutta AQUARAKKULAT on ehdoton EI!!! Siis se oli jotain ihan hirveetä. Esikoisen kanssa olin 5senttii auki ku päästiin synnärille, ei kyllä ollu mitenkään kipee olo, mutta siitä olo kyllä muuttu nopeesti aika kamalaks. Synnytys sitten kesti yli 14 tuntia ja ponnistusvaihe 1h18min, että ei ilman huumeita KIITOS

ON Flunssa tosiaan pukkaa, nenä vuotaa ja yskittää, täytyy toivoa että menis kuumalla mehulla ohite. Närästys on vaan yltynyt, kuinka kamalaks se voi oikeesti mennä
Renniestä ei oo mitään hyötyä enää. Liitoskivut on muuttunu todella ilkeiks, ja harjotus suppareita tulee päivittäin. Todella mukavaa jos tämä olotila kestää (ilman flunssaa) seuraavat kaks kuukautta
Käveleminen tuntuu tosiaan ankan puuhalta ku tuntuu ettei jalkoja saa siirrettyä mihinkään ku haarovälissä tuntuu ilkeeltä. No ei saa valittaa, tätähän sitä on itse toivonut :ashamed:

Lunta riittää kyllä ihan tarpeisiin täälläkin, en muista koska olis pk-seudulla ollut yhtä paljon lunta. Esikoinen kyllä tykkää peuhata, äitee ei vaan enää oikein kykyne osallistumaan siihen riemuun
pulkkaakin kun vetää niin tuntuu, että ilmat loppuu kesken.

Masuasukki on erittäin aktiivinen ollut koko ajan, kantapäästä sain kiinni viikonloppuna :D ja kohta varmaan saa jo kuvankin otettua ku toinen tunkee jalkapohjaansa kyljestä läpi. Pyörii vielä tuolla yksiössään erittäin paljon, ja illalla tykkää sitten asettua poikittain. Hankalaa istua tuolilla kirjottamassa koko päivä opparia ku maha painaa keuhkoja kasaan.

Täytyy kokeilla josko sitä sais talvikuvan eilisillalta liitettyä tähän tekstiin...

Mun esikoinen tonttupuuhissa eilen illalla
aikamoinen kahlaaminen tossa lumimäärässä...

Orchid ja pikkuinen rv 30+0

Moi kaikille! Onnittelut lisääntyneille!!! =) :heart: :flower:
Kivoja talvikuvia teillä. Täälläkin on paljon lunta. Pysyis vaan nyt edes jonku aikaa. Sai sitten tehdä lumihommatkin eka kerran, olipa jännittävää. Muutettiin omakotitaloon syksyllä.
Mulla on periaatteessa kaikki ihan ok, enkä ihan hirveesti pelkääkään koko aikaa, mutta en tiedä... En jaksa ihan kamalan positiivinen koko ajan olla, vaikka tiedän, etten sillä pelolla ja kaikilla ajatuksilla, mitä voi sattua, mitään voitakaan... :( Maha on kasvanut, huomenna tulee 13 viikkoa täyteen ja ei ole fyysisiä ongelmia. Eli kaikki hyvin.
Joku muukin teki remonttia? Munkin pitäis. Tai siis teenkin, mutta välillä vähän vähemmän... :) Ihan vaan seinien maalausta ja tapetointia. Ja muutakin sisustamista tässä talossa vielä on.
Flunssaisille pikaista paranemista! :flower:
Kaikille helppoa ja mukavaa odotusta! :flower:

Valssulle ja Pikkutiikurille paljon onnea kääröistä!! :flower:

Orchid: Sama tahtoo olla meilläm tuon pojan kanssa että on suhteellisen mukavuudenhaluinen ja mielellään istuis rattaissa ;)
tosin ei sitten jos matkalla on lätäköitä tai ollaan metsässä/pururadalla kävelemässä :whistle:
mut jos löytäisin halvan niin voisin kokeillakkin.. pääsis kylällä liikkumaan sitten lapsien kans..

Voi kuinka moni on kipeenä! kaikille yhteisesti paranemis :hug:

Toive ja Orchid: Sairaslomalla ollaan ihan vaan siitä syystä, että tuon toisen lapsoseni synnytyksessä virtsarakko päätti sitten ottaa itteensä. Rakko laskeutui tavallista alemmaksi ja virtsaputki jäi osittain auki, joten virtsanpidättely näin raskaana ollessa on jotakuinkin mahdotonta :ashamed: . Nyt sitten tämän raskauden jälkeen lääkärit suostuvat tekemään korjaus leikkauksen, koska en meinaa tehdä enempää lapsia.

Valssulle ja Pikkutiikurille paljon onnea pienistä nyyteistä... :heart:

Kivunlievityksestä: miestäni olen jo järkyttänyt sanomalla että haluan yrittää olla ilman kivunlievitystä. Ukko oli sitä mieltä et ota vaan kaikki lievitys mitä irti lähtee :LOL: . Raukka on joka kerta ollut siellä niin orvon näköisenä, kun ei tiedä mitä tekisi kun toiseen sattuu. Kaksi synnytystä on menty epiduraalilla ja yksi ihan luomuna, joten saas nähdä miten neljännessä käy....fiiliksen mukaan.

Onnittelut Valssulle ja pikkutiikurille pikku prinsessoista! :flower: :flower: :heart: :heart:

Hyvä että saadaan tuota etusivun listaa vähän tasaisemmaksi sukupuolten osalta. Tyttöjä on kohta tulossa lisääkin ainakin Toiveelle ja itselleni, olikohan muitakin joilla on jo etukäteen tietoa...?

Ja nyt huomasin, etten ole tainnut Pamuakaan vielä onnitella pienestä pojasta. ONNEA!!! :heart: :heart:

Monet on sairastelleet - tsemppiä heille! Ei tosiaaankaan oo kivaa tässä tilassa, kun ei oikein mitään lääkkeitäkään voi ottaa. ootteko muuten koittaneet flunssasta kärsivät ilmankostutinta? Mulla se ainakin autto vähän yöllä nukkumiseen.

Luminian viestissä pisti silmään tuo 100km ajo päivittäin. Oot kyllä aika sitkeä sissi! :eek: Mulla tulee n.20km työmatkaa yhteen suuntaan ja jo parin kuukauden ajan oon sen matkan jälkeen ollut ihan jumissa. Hyvä kun pääsen könyämään autosta ulos...

Nimralla on kyllä jännät paikat. Täällä myös veikkaillaan, että oot seuraava joka lähtee! Tosin eihän noihin oireisiin oo aina luottaminen. On tää niin outoa miten kaikki aina menee: joillekin sanotaan että syntyy ihan just ja sit saattaa pysyä sisässä vielä vaikka kuukauden. Ja toisille povataan yliaikaisuutta, ja sit saattaakin yhtäkkiä mennä vedet ja vauva syntyä. Itsestä tuntuu, että juuri kun alan pääsemään ennenaikaisuuden pelosta alan pelätä, ettei se tule ikinä ulos! :LOL:

NP kirjoitteli miten vastasyntyneet muistuttaa isiään... Se on kyllä totta! Mutta eikös sanota, että se on luonnon keino pitää isukit maisemissa. =) Täällä kans vähän jännätään minkä näköinen tyttö sieltä tulee, kun ollaan molemmat miehen kanssa aika ei-suomalaisen näköisiä. Toivottavasti ei ainakaan mikään blondi sinisilmä, sillä sitten saattaa kyllä olla mies kummissaan. :LOL:

Omaa napaa sitten vielä: Mulla on huomenna viimeinen työpäivä! Ihanaa! Ja oon kyllä onnellinen, että pystyin olemaan töissä loppuun asti. Nyt on just hyvä aika jäädä lomailemaan, kun voi tehdä kaikkia jouluvalmisteluja. Tammikuu voikin olla jo sitten tuskaisempaa odottelua, jos neiti vasta silloin päättää syntyä.
Tänään oli taas neuvola ja kaikki ihan hienosti. Painoa tullut nyt n.10kg, sf 33cm (hui!) joka on aika suuri, mutta ollut toisaalta koko ajan ylärajalla. Ja vauva oli aivan ihme asennossa mitattaessa, sekin saattoi vaikuttaa. Terkkakin nauroi, kun oli ihan neliskulmainen masu. :LOL:
Muutenkin tänne kuuluu ihan hyvää, ja ehkä kohta äippälomalaisena saan aikaiseksi kirjoitella vähän useammin. Laitan vielä masukuvan rv 33+3 - aika muhkean näköinen, mutta ei kyllä tunnu noin isolta!

frizzante + neiti 33+6

Ihana masu frizzantella! :heart:

En ehi kirjotella enkä kahtella muide kuulumisia.. Tulin vaa pikasee ilmottelee, et ny tulee aina loppuvkon nettitauko ellei useampi vkokin ku kone menee korjaukseen taas.. Eli palaillaan sit ku joskus tuun tuas ja voikaahan paksunlaisesti! :heart: Heippa ja mukavaa loppuvkoa kaikille!! :wave:

En minäkään kerkee turisemaan.......
SS Sit kun oot takaisin maisemissa, niin voit aloittaa sit sen joulukuun pinon... Kuu kun tosiaankin vaihtuu maanantaina...
Minä pidän vahtia siihen asti et saat ittesi (tai siis koneen) kuntoon... :LOL:

:wave:

Päivää!

frizzante: Upea massu! Oi sinullekin tyttöä luvattu =) On hyvä, että tasotetaan listaa :D Hyvä, että neuvolassa kaikki kunnossa. Sullehan on ihan maltillisesti tullut painoa, ainakin mun korviin ei kalskahda yhtään B)

SS: Toivottavasti kone korjaantuu pian ettet saa meistä vieroitusoireita :D Onkos sulla ollut jo rakenneultra? :wave:

Orchid: Onnea poksuista! =)

s-anttu: Hyvä, että olo ok =) Niin ne viikot vaan vyöryy etiäpäin. Koitat vaan pitää mielen positiivisena vaikkei se aina ole niin helppoa, vieläkään! :ashamed:

NullPoints: Piti jo aikoja sitten kirjoittaa, että koitin syöttää tuohon `hae keskusteluista`sitä pinoa missä kirjoitellaan kun mukelot maailmassa...En osannut :ashamed: Eli tulehan sitten mua huhuilemaan vaikka yv:llä niin saat sitten mua neuvoa miten sinne tullaan, jookos!? =)

Oma napu: Tänään oli neuvola ja seuraava käynti sitten 2 viikon päästä ja silloin käydään kaikkea mahdollista synnytykseen liittyvää läpi. Ja tulkki taas mukana keskustelussa, hyvä niin. On kuitenkin tärkeä aihe niin kiva, että saadaan kaikki siitä irti kun meillä ei sitä valmennusta sitten ole. Ensi perjantaina päästään (jos ei tule muutoksia) tutustumaan synnytyssairaalaan. Sitä siis odottaessa. Meillä tulee silloin miehen kanssa kymppi täyteen yhteiseloa niin kiva päivä tiedossa :heart: Mutta tässä tuloksia:
- RV 34+3
- Hb 126
- Pissa puhdas
- verensokeri (sormesta) 5.9
- verenpaineet 120/80 (olin juri ähkinyt itseni liikkeelle eli siksi korkeampi kuin viimeksi oli 105/70 mitä ovat koko ajan olleetkin)
- RT
- vauvan syke 150
- liikkeet++
- turvotus -
- SF-mitta 31cm (tais jäädä aavistuksen alle keskikäyrän, mutta kasvanut kuitenkin)
- Painoa tullut nyt yhteensä 11,3kg :ashamed: Täytyy heti puolustautua, että oltiin juuri ennen neuvolaa syöty! :D
- Vauvan painoarvio oli viimekertaisen ultran mukaan (rv 33+5) 2330g ja sen hetken syntymäpaino arvio 3,5 kg eli edelleen ihan passeli =)

Lisäksi kerroin noista parista kivuliaasta supparista niin kuten arvelinkin aivan normaalia on. Eli paikat vain alkaa siellä harjoitella. Kunhan ei muutu säännöllisiksi ja voimistu niin kaikki ok. Kaiken kaikkiaan hyvä käynti ja kuulemma loppuun asti mennään tarkistuksiin kahden viikoin välein ELLEI tule jotain häikkää. Jos menee yliaikaiseksi niin sitten käydään kerran viikossa tai useammin.
Mulla on flikat jännät päivät edessä kun mies lähtee 4 päiväksi työreissulle ja jään kaksin koiran kanssa :eek: Käydään tänään kaupassa ja tankataan mulle kaappi täyteen ruokaa kun en suostu täällä yksin liikkumaan tällä kielipäällä :ashamed: No uskoisin kaupasta selviytyvän, mutta käy turhan jännäksi meikäläiselle :D Eli taidanpa viettää aikaa teidän kanssa aikast paljonkin =) Mutta ei nyt muuta!

Toive81 ja Mini 34+3 :heart:

Suukkis mukavaa palstataukoa... (vois tehdä mullekin ihan hyvää mut en malta olla täältä pois!!!) toivotaan et saat koneen pian kuntoon. :D

frizzantella IIIHANA masu! :D Ja onnea viimeisen työpäivän johdosta!!

orchid sen kun poksuu vaan!! :D Jee! voi vitsit, se oli varmaan ihanaa saada siitä vuvan jalasta kiinni!! :)

S-anttu me kaikki painiskellaan noitten samojen ajatusten kanssa... et uskaltaako nyt ajatella että vauva oikeasti tulee vai vai... :/

toive joo ota ihmeessä rauhallisesti siellä nyt!! Ei kannata mennä seikkailemaan tuonne liukkaille teille yksinään! :hug:

(.) sain pumpattua jumppapallonkin. :) Jei. Sillä kun keikuttelee niin saattaapi auttaa selkäkipuihin... :snotty:

EM ja Dodo 16+1

Nimra
Moikka :wave:

ElinaMaria Joo, mä todellakin toivon että vältyt noilta kovilta iskias-vaivoilta, ne siis oikeasti on kaameita :headwall: |O :headwall: Mä en todellakaan pahimpaan aikaan voinut olla tuntia pidempään jaloillani ellen itkua vääntänyt.. :x Ihanaa, että sn flunssa on talttumassa !!! :hug:

Orchid Mukava kuulla, että siellä on masuasukki vilkas.. ja kivahan se on ottaa toista jo kintusta kiinni :LOL: varmaan jännä tunne.. ;) Kaveri sanoi mulle myös, että oli ottamassa ensimmäistä AGUARAKKULAA ja tuumas ekan puolessa välissä, että Kiitos RIITTÄÄ :LOL: Oli kuulemma ihan SIKA KIPEET |O Toivotaan, että sun flunssa ei tosiaan äijy ihan kamalaksi :hug: Se on inhoittavaa olla kaamessa flunssasssa :$ Mulle on vaan todettu tuosta närästyksestä, että lapsella on tukkaa paljon, kun närästää :|

s-anttu Kovasti sinne jaksamista remppaan ja muutenkin :wave: Mukava kuulla, että menee mukavasti eteenpäin, vaikka ei joka päivä ehkä olekaan ihan niin positiivinen..niin se on itselläkin ja uskon, että on ihan normaalia, että mieli heittelee.. :hug:

frizzante kaunis massu sulla !! :heart: Joo, niinhän se on ettei tuosta synnytyksen alkamisesta oikeen koskaan voi kuitenkaan olla varma.., vaikka paikat olis "levällään" :LOL: Kyllä se vauva sieltä sit tulee..vaikka kaivamalla :whistle: Äidille just valitin, kun EI TAJUA vauva TULLA niin sanoi, että tulee ihan omaan äitiinsä - Eli ei ollut kuulemma mullakaan masusta kiirettä.... kolmatta viikkoa pidin äitiä yliajalla :x :whistle: Voi kamala, että mitä mäkin olen aikoinaan tehnyt.... tai jättänyt tekemättä :LOL: :LOL: Hyvä, että siellä menee muuten hyvin :wave:

SuukkoSuulle ja NullPoints Tulette sitten, kun ehditte/jaksatte ja pääsette - Eli mahdollisimman nopeasti :wave: :LOL:

Toive Ihana juttu, että neuvolassa on mennyt mukavasti ja kaikki on ollut kunnossa :p Se on aina lohdullista kuulla ja hyvä, että vauva on normaaleissa mitoissa LA:an aikaan ettei ole mikään jättiläinen... niin kuin mulla :ashamed: :ashamed: Sun pitää sit olla tosi varovasti koiran kans ettei satu mitään kaatumisia ym... Kyllä se hyvin menee!!! Ja hyvä, että kävitte kaupassa yhdessä :hug: Saatte sit taas muutaman päivän päästä nautiskella toisistanne :heart:

Omaa napsua...

Että mä olen väsynyt... ja kipeä |O Mä olen siivonnut koko päivän ja äsken käytiin miehen kanssa kaupassa... niin mä olen aivan "rikki" :headwall: Siis mun vasenta kylkeä on särkenyt puolipäivää.. sellainen viiltävä/pistävä kipu.. ja harkkasupparit on kestäneet melkein koko päivän |O |O Välillä viiltää tuolta alapäästä... On tääkin ja MITÄÄN EI TAPAHDU |O |O

No sain kuitenkin asunnon kuntoon ja isännälle ruokaa ja muuta tarviketta tarpeeksi kaappiin niin ei tarvii sit "hätäillä", JOS sitä pääsis lähipäivinä jo synnärille :whistle: Eihän isäntä mikään uusavuton ole, mutta helpompi itsellekin, että on kaikkea tarpeellista kaapissa eikä tarvii sit heti alkaa siivota, JOS ja KUN kotiutuu.. ellei siihen sairaalan lähtöön nyt monia viikkoja mene :eek:

Huomenna ajattelin mennä kävelylle... jos nekin saisi taas noita suppareita illaksi...niin kuin eilen, mutta TAAS loppui muutamassa tunnissa.. :x

Juuri äitini soitti ja sanoi, että sillä menee puoli päivää töissä, kun vastailee ihmisten kyselyihin, että joko joko ?!?! |O |O Siis EI SAA KIUSATA! Minä EN JAKSA :headwall: (Anteeksi tämä avautuminen :ashamed: ) Porukat asuu vielä pienellä paikkakunnalla (Saarijärvi ) niin siellä kaikki tuntee ja tietää toisensa niin...nyt on sit koko kylä yhtä MEIDÄN odotusta.. :/

Nyt kuitenkin ahdistaa taas mukavasti... mut nää harkkasupparit |O |O |O :kieh: :kieh: Ihan pe****tä :headwall: tehtiin tuossa äsken iltapalaa niin on nyt sit rauha maassa ja voi levätä :D

Valssulle onnea :heart: :heart: .
frizzantella on aivan ihana maha!! :heart:
toive sullakin noi viikot jo noin pitkillä :heart:

(.) Toissa yönä lensi ekan kerran oksu :x :x Tähän asti vaan ollu huono olo, mutta silllon yöllä lensi. Tänään töissä oli kanssa vaikeeta olla, suuhun saakka tuli, mutta sain oltua kuin en oliskaan... :eek:
Pelko edelleen pyllyssä, mutta ehkä jo hieman helpompi olla (siis henkisesti). Huomenna hammalääkäri, ai kun mä tykkään... On kyllä särkeny jo niin monta päivää, että ihan kiva, että huomena pääsee aina niin mukavaan paikkaukseen. Vähän jännittää, että miten käy, lentääkö yrjö!?

Yhteistyössä