*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Mun on PAKKO avautua.... :ashamed:

Mua siis ärsyttää tuo yksi nainen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |O |O |O |O |O |O Prkl, että voi olla elämä hankalaa... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Anteeksi avautuminen :ashamed:
Arvaan... anoppi?
Tiedättekö mitä! Yleensä mun eka raskausoire on se, että anoppi alkaa ärsyttää normaalia enemmän. Ja tämä on ihan tosi juttu! Oon nimittäin ollu seitsemän kertaa raskaana, ja jo ennen muita oireita alkaa anopin naama ärsyttää :whistle: Mies on sen myös huomannu. Sen verran oon viisastunu, että en sille kovin varhaisessa vaiheessa sano olevani raskaana. Se alkaa "asua" meillä ja hoitaa lapsia ja hössöttää kaikesta, että mä saisin levätä jne. Päinvastoin... mä olen paljon enemmän levännyt kun mä saan olla kotona ihan oman väen kanssa :saint:

-Sussoo-

diiba daaba..

mitähän sitä osais rueta seuraavaks tekemään.. tuntuu ettei kehtais tehä mitään.. sain eteisen ja kodinhoitohuoneen pestyä viimein katosta lattiaan ja vaihdoi verhot.. syötiin äsken niin tuntuu että virta loppuu..

no, jos kohta lähtis lenkille koirien kanssa ellei poika lähde ulos. ollaan ulkoiltu niin paljon viime päivinä että nyt ei välttämättä ees halua lähtee.. yleensä viihtyy ulkona ja tuntuu että ei sisälle saa.

No, mikäs (vai pitäiskö kysyä kukas) Nimraa ärsyttää??

Ala vaan kiljahdella NP ;)

no juu.. ei kai mullakaan mitään asiaa ollut.. kunhan palloilen :LOL:

hei mutta semmosen kysymyksen voisin heittää että onko kellään seisomalaudoista kokemusta??? :attn:
siis että onko joku merkki mikä käy abc:n vaunuihin vai pitääkö olla se abc:n oma.. sen löysin googlettamalla.. mieluiten ostaisin käyettynä kun en ole aivan varma edes että tarttetaanko kovin pitkään.. riippu miten tuo esikko alkaa kesällä sitten pyöräillä...

Täällä on monta joilla on jännät paikat ihan käsillä.. :heart: :heart:
nimra mua ärsyttää töissä yksi hormoonihirviö, se vaan kiukuttelee ja luo ympäristöön pahaa oloa kiukuttelullaan. Jäis jo pois töistä, kun lääkärikin olis suostuvainen.
NP :attn:
EM miten meni pikkujoulut?
SusSoo omg, onpas kiva kiva anoppi.
(.) Kävin sitten jumbossa shopping-reissulla. Olipas ihmisiä ja lahjat jäi ostamatta. Ei vaan jaksanu. Syömässä kävin ja nyt närästää. Tytölle sain kyllä toppahousut -50% vedenpitävät hyvät. Metsästin led-kynttelikköä, mutta en löytänyt ja sitten lähin pois...Että tämmönen reissu.

Nimra mä vaan repesin nauruun kun luin sen ketjun... :LOL: älä hermostu! Kato kun joittenkin pitää vaan päteä omalla erinomaisuudellaan. :D

mymmis hienosti meni pikkujoulut vaikka iskikin KAAMEE flunssa! :snotty: Pää on ihan täynnä räkää ja kurkku kipee.

juu.......... Tässä ketjussa oli kuollutta koko päivän ja sit eksyin ton Lentoemon juttui lukemaan. Sil on vissiin mutterit laitettu liian tiukille kokonaisuudessaan. :headwall:
Siis oli juttu kun juttu niin niis löytyy vaaratekijöitä. Siis meni yli ainakin mulla!
Niin ja tajusin hänen kirjoituslogiikan:
1) Hyökkäys
2) Puolustus
3) Säälipisteiden keräys.......
No multa ei sääliä heru ainakaan itseaiheutettuihin sotkuihin. :x

Positiivisella nuotilla. :wave: Täällä onkin nyt elämää! :LOL:

heh Nimra! Et oo ainoo.......
SusSoo Toi sun anoppi juttu on mainio! :LOL: Mul on kans sellanen anoppi et hörhöö liikaa....... Onneks se ei kuitenkaan tänne oo majoittunut vaan pysyy mökissään. Kyl se sit taas tiensä meille osaa kun Tirri saapuu. Se on aivan varma! Nyt se on vaan muuten rasittava. :headwall: Jopa miehen mielestä. :saint:
Danjuska Siis mikä on seisomalauta????????????
mymmyryy

ElinaMaria Sinäkin sairastuit nyt. :( Tää vissiin iskee kaikkiin nyt. :headwall:
(.) Onpas laiska olo. :ashamed: Ei oo ees tosi.......

Heippa naiset!

Suomeen luvattiin kovaa lumimyräkkää johki päin...Onko tullut? Täällä on rikottu kuulemma ennätyksiä kun lumi pysynyt jo 3 päivää maassa. Pieni pakkanen ollut tänään ja kova tuuli niin on tuntunut paljon kylmemmältä, hyrr. :snotty: Oltiin tänään Joulumarkkinoilla ja vitsit kun tuli jo vähän joulufiilistä... =)

Tänään poksui taas viikot...Pistänpäs taas kuvan sen kunniaksi profiiliin ja vaikka tuonne masuketjuun...Ei se paljon ole kasvanut, mutta nyt otetaan loppuaika joka viikko uudet kuvat :D

Illan jatkoja kaikille!

Toive81 ja Mini 34+0 (POKS!) :p

Heissan taasen! :heart: :flower:

Myönnän, että oli tyhmää avata edes keskustelua, hiusten värjäämisestä, mutta siellä se pino nyt on , jossa ihmiset tappelee keskenään puolesta ja vastaan, no asian tarkoitus ei ollut se, mutta tulipa opittua yksi asia, mitään ei kannata kyselle uudessa pinossa ainakaan. :heart: :D

Täällä pahoinvointi jatkuu entisenlaisena, hyvä niin, huomenna jo eka neuvola, jotta jotain konkreettistakin, on sitten odotuksesta! :heart:

Paljon lähiaikoina synnyttäviä tässä pinossa, Paljon Onnea kaikille synnytyksiin! :heart: :flower:

Alkupahoinvointien kanssa kamppaileville , tsemppiä, eiköhän se helpotu onneksi rv 12 paikkeilla;=) :heart:

Heissan taas! :heart: :wave:

Rouva pikkumyy: oon huomannu ihan saman. :) Aina joku on mielestään enemmän oikeassa kuin kukaan muu. Kannattaa luottaa omaan maalaisjärkeensä noissa asioissa. Mä oon sitä mieltä noista kemikaaleista yleensäkin että ei niiltä mitenkään voi välttyä jos elää tässä maailmassa. :)

toive täällä se myrsky on! :wave: Lunta tulee niin paljon että saa nähdä pitääkö lapiolla aamulla kaivautua ovesta ulos!!

NP juu.... no lääkkeitä nassuun, viltti, lepoa ja saunan lempeään löylyyn. Eiköhän se siitä.

Rouva Pikkumyy Ei se sun syy oo. Noi "pahat siemenet" oli jo laitettu itämään toisessa pinossa jo. Sulla oli ihan fiksu kysymys johon halusit ihmisten mielipiteitä. Tuskin nyt ajattelit et kävelevät tietokirjatkin sinne tulevat kieltämään kaiken.
Itse oon värjänny vähemmän kuin normaalisti. Toisaalta en haluu et on aivan hirveet juurikasvutkaan. Kun peilistä alkaa tuijottamaan karmee näky, niin sit laitan värii... Kolmannen kerran aion värjätä pian....
:hug:

Nimra
Rouva Pikkumyy Haluan ensin sinulta pyytää anteeksi, mutta mulla vaan kilahti tuohon Lentoemon tyyliin (taas ) kerran... Siis tietenkin saa kysyä =) Ei sitä kukaan kiellä ja hyvä se on, jos se omaa mieltä saa rauhoittumaan, mutta minä en vain pidä hänen tyylistä esittää asioita ja linkittää sillä hänen laittamat linkit eivät ole tieteellisiä julkaisuja missä olisi aiheita tutkittu niin paljon, että sen voisi todistaa niin vakaaksi asiaksi, että sillä olisi merkitystä. Haluan vain, että ihminen tekee oman päätöksensä asioissa ja tekee sen niin, että hänellä on itsellä ja puolisolla hyväksi kokema päätös :heart: Tuollainen ylenpalttinen linkittäminen ja hysteerisen elämän vahtiminen ei tosiaan auta tässä maassa ketään ja saa vain muut (ainakin minut ) pahalle päälle.. ja sanon vielä senkin, että olemme mieheni kanssa yrittäneet nyt lasta 3v ja kaksi menetystä on sille matkalle tullut :'( mutta emme siltikään jätä normaalia elämää elämättä.. :) vaan se on meille se paras, että yritämme elää mahdollisimman normaalisti niissä rajoissa missä tunnemme olevamme hyvissä voimissa niin sielun kuin ruumiinkin puolesta :heart: ja olemmehan menossa synnyttämään tätä kauan kaivattua vauvaa sairaalaan missä tämän vuoden lokakuussa syntyi sektiolla hoitovirheen takia kuollut vauva... :'( :'( eli vaikka heillä oli synnytykseen mentäessäkin kaikki kunnossa niin eivät saaneet elävää lasta syliinsä..eikä kotiinsa, joten näiden omien kokemusten ja tuollaisten asioiden ilmaantuessa pidän aika pienenä "pahana" sitä, että syön metua ja värjään hiukseni. Tehkää te kuitenkin kaikessa sellainen päätös mikä teille on paras ja mikä saa teidät tuntemaan olonne hyväksi, älkää antako toisen syllistämisen niihin liikaa vaikuttaa.

ElinaMaria ja NullPoints Kiitos kun jaatte tuota mun "tuskaa" tuosta aiheesta :hug: Siis mä vaan totaalisesti menetin hermoni, kun en ymmärrä tuota, että jokaiseen keskusteluun ja mielipiteeseen pitää heittää jostain "ties mistä" temmattu "tutkimus", että näin ei kannata tehdä.., kun silloin se vauva vasta sairas onkin.. Joopa joo |O |O |O Siis mä olen teille kertonut, että mieheni on kemisti niin se sanoi, että sitä ei mitkään linkit heilauta suuntaan eikä toiseen.. eikä kolmanteenkaan :LOL: :LOL: ellei niissä ole täydellistä tieteellistä julkaisua ja useita lähteitä missä ja miten asiaa on tutkittu, joten painan nuo Lentoemon "tutkimukset" siis aikalailla villaisella :whistle: Musta tuo syylllistävä asenne vaan ON TÖRKEÄ :headwall: |O |O |O Siis kukaan EI KUKAAN tee tahallaan lapsellee PAHAA eikä SAIRASTUTA lasta syömällä metua.. |O Siis, mua jos haluaa niin KAIKESTA löytää PAHAA ja KAIKKEA voi tutkia ja linkittää ja vaikka mitä, MUTTA silloin EI TARVITSE mitään tehdäkään.. Pitäisi asua jossain kalvon sisällä, olla syömättä ja juomatta..mites sit hengitys ?!? Eli maalaisjärjellä pääsee pitkälle :D ja se on TERVETTÄ! :wave: Kamalaa tosiaan lukea noita juttuja, että jos ette tee niin kuin MINÄ niin TEILLE tulee vähintää lapsi joka on päästä varpaisiin asti sairas |O |O Ja sitten tuo, että kerran sanoin laittavani leipäni päälle kinkkua metua niin sain vastauksen, että: Mä en sitten ymmärrä noita äitejä jotka ottaa TIETOISEN RISKIN sairastuttaa lapsensa |O Siis johan on perse!!! En ole yhtään sen HUONOMPI kuin "ARMAS Lentoemo " vaikka en jokaista pilkkua nu*****an raskaudessani ja se EI TEE minusta yhtään välinpitämättömänpää äitiä!! :kieh: :kieh: Prkl! Anteeksi kiehuminen..., mutta NIIN ÄRSYTTÄÄ, vieläkin :ashamed:

Danjuska Hhhhmmmm, mikä seisomalauta :whistle: ? Onko mulla vielä((kin ) jotain hommaamatta :LOL:

Mymmyryy Voimia sinne hormoonihirviön kanssa :hug: Mä olen niin tottunut tuolla omassa työelämässä kaikenlaiseen, että huh huh.... raksa on raksa, mutta silti niin rakas :heart: :LOL:

Toive Myös täältä löytyy myräkkä :whistle: :wave: Kyllä niitä kuvia kandee ottaa :D Mä en juuri ole montaa ottanut, kun mulla on tuota omaakin massua niin paljon ettei kasvua ihan heti edes huomaa :ashamed: Nyt sen jo kyl huomaa ;)

NullPoints Me suorastaan ollaan ihan rakastuneita noihin nimiin :heart: Mä haluun jo sen oman Anni Linnean tai Aapo Eliaksen :p !!! Meille on kyllä moni sanonut, että tyttö teille tulee... elikkäs Anni Linnea :heart: Voih... IHANAA :D

Tsemppiä kaikille jotka sitä tarvitsee :hug: :wave:

Mun piti tänään siivota.. |O Siis HUOM..piti - No huomenna se on viimeistään tehtävä :saint: Mä leivoin tänään pipareita ja torttuja niin jotenkin väsyin jo sit siitä.. :headwall: No, toivotaan että huomenna on parempi jaksu päällä :snotty: Tänään onkin suppaillut jo kipeämmin... :D En ole kyl aikaa ottanut...tai ees vilassut kelloa :eek: kai niitä oikeasti jo pitäis alkaa tarkkailla.. :whistle:

Meillä on kissalla edelleen tuo juoksu... EI jaksa kuunnella :kieh: :kieh: :kieh:

Mun piti myös mennä käymään kaupassa.. Joopa, eihän tuonne myrskyn keskelle viitsi mitään mennä tekemään... kävely ja olo on muutenkin hiukka tumpelon oloista niin ... jätin kaupoissa pyörimisen toiseen päivään B)

Mä tein tänään tuon karvojen siistimisenkin .. jos se auttais :LOL: :LOL: Tuskinpa Tirppi tajuaa karvojen lähdettyä alkaa syntymään, mut oman mielihyvän vuoksi...ettei ole kaamee sänki sit, JOS sattuis.. :D

Nimra + :heart: 38+4

Nimra
JESTAS B) Täällä on alkanut oikein kunnolla tosiaan vihlomaan, painamaan...ja KAIKKEE MAHDOLLISTA :wave: Jospa tässä vielä pääsis jonnekin :D :D IHANAA, mä en ole kyllä yhtään mitään kellotellut tai suuremmin seuraillut :eek: No, en mä kyllä vielä luota siihen, että tää vielä syntys :headwall: Ihanaa kuitenkin, että täällä jo olo ns. sattuu :saint:

iltaa ihaNaiset,

ensin kiitos sydämen pohjasta kaikille ihanista onnitteluista! :heart:
olette ihania kaikki, koko pino :hug:
kiitos myötäelämisestä, tuesta, iloista ja nauruista! Enhän edes tunne ketään, ihmisiä nimimerkkien takana, silti aidon välittämisen tunnistaa. KIITOS.

kyllä olen onnellinen! oon huomannut laulelevani meidän pojun korvaan useasti:

Joka päivä kaiken aikaa
mietin onko tämä totta ollenkaan
että kanssas tätä taikaa rakkauden me koetaan
että kantaa oikeasti
tämä tunne aina päivään huomiseen
ja taas hetken
ihanasti tunnen sydämeni lentoon lähteneen
tahdon oikeesti olla sinun
enkä vain leikisti rakastaa
kanssas oikeesti kokea kaiken
mikä ollut on unelmaa
tahdon syliisi painaa pääni
tahdon lämpöösi nukahtaa
olla kanssasi oikeesti onnellinen
sua oikeesti rakastaa

uskonut en silloin ennen
että todellisen onnen löytäisin
kun mä aina tullen mennen sitä juuri pakenin
mutta nyt on kaikki toisin
luotas lähteä mä koskaan tahdo en
olet nainen suurenmoisin
mulle lahjoitit sä aidon rakkauden

tahdon oikeesti olla sinun
enkä vain leikisti rakastaa
kanssas oikeesti kokea kaiken
mikä ollut on unelmaa
tahdon syliisi painaa pääni
tahdon lämpöösi nukahtaa
olla kanssasi oikeesti onnellinen
sua oikeesti rakastaa
-

tuntuu kuin kaikki minun rukoukset olis kuultu, kaikki mitä pelkäsin ja jännitin etukäteen sektioon ja vauvan syntymään liittyen, tiesinhän mikä on edessä, kääntyi parhainpäin. useat pelot tietty ovat turhia, mutta minkäs teet joitain asioita vaan jännittää ja pelkää.
kaikki vaan kerrassaan sujui loistavasti! ajattelin jopa kirjoittaa sairaalaan kirjeen ja kiittää kaikkia! hoitajat, lääkärit mahtavia! yhtään nyrpeää naamaa tai epäystävällistä sanaa en kokenut koko reissulla.

poika on rauhallinen, tissi paras kaveri! meidän rakas kuopus poika kiilusilmä. ;)
uutta elämää ihmetellen,
hyvin onnellinen kolmen äiti
Pamuk

Siis mä en osaa tulla tänne odottajien puolelle kirjoittamaan, kun automaattisesti avaan vieläkin tuon vauvakuume osion. :D On tää niin ihmeellistä. :heart:

Täällä on muuten tekstiä niin kamalasti ja porukka niin eri vaiheissa, että suokaa anteeksi jos mulla hiukan kestää päästä kuvioista kärryille. :whistle:

Omaa napaa sen verran että oireita pukkaa urakalla ja fiilikset on oikein hyvät.
Mä pelkäsin etukäteen, että sitten kun plussa tulee niin mä pelkään vaan keskenmenoa enkä osaa iloita alkaneesta raskaudesta, mutta ei mua näemmä pelotakkaan.
Tosin en mä oikein ole sisäistänyt että tässä nyt todella odotetaan.

Mutta juu, tissit on pirun kipeät, suuta kuivaa kun Saharaa, nälkä on vähän väliä ja pissalla saa ravata jatkuvasti. Kylmä/kuuma, aina jompi kumpi, mikään ei ole sopiva... Kumarrellessa etoo ( koitappa siivota ) Vähän väsyttäis... Toisin sanoen:
ELÄMÄ ON IHANAA :LOL:

Juupa juu, ei muuta kun hyviä öitä ja alkavaa viikkoa!

Meritähti :heart: Jellona 5+2

Voi tajuton tota hiustenvärjäys ketjua! :LOL: :LOL: Vaikka minäkin välttelen lisäaineita ja pyrin syömään luomuruokaa niin käyn silti joskus parturissa värjäämässä hiukseni, viimeksi reilu viikko sitten. Ja ihan oman mielenterveyteni vuoksi! En vaan kertakaikkiaan halua näyttää miltään harmaahiirulaiselta, koska olen aika räiskyvä persoona ja aina hiukset punaiset. Se on minun oma "tavaramerkki". Enkä missään tapauksessa halua menettää omaa persoonaani :saint: Ei aina vaan voi olla ihan täydellinen, ikävä kyllä. Ja miksi täytyisikään. Kävisi elämä aika tylsäksi... :LOL: :LOL: Ainut ihan täysin uusi juttu mitä aion tässä raskaudessa ensi kesänä välttää on aurinkorasvan suojakertoimet. Ne eivät kuulemma tee yhtään hyvää sikiölle, en tiedä miksi mutta siitä aion ottaa ehkä jossakin vaiheessa selvää. En vain kerinnyt juttelemaan tänään yhden koulukaverini kanssa tästä asiasta enempää tällä kertaa ja näen hänet vasta seuraavaksi vasta maaliskuussa. Muuten en aio yhtään stressata mistään jutuista, koska uskon ettei se ole hyväksi =)

SS ja Np. Täällä on kanssa yksi hapannaamainen vanha tarjoilija :D Monta vuotta tuli tehtyä paskaa hommaa ja pari vuotta sitten lopetin ihan oman mielenterveni vuoksi. En vain jaksanut katsella juoppoja ja kusipäisiä asiakkaita enää. Lisäksi mun kyynärpäät ei enää kestänyt kantamista.
Nyt opiskelen vyöhyketerapiaa/refleksologiaa ja olen mailman onnellisin ihminen ja ihana työ edessä. Odotan kaikista eniten että pääsen tekemään vauvojen koliikkihoitoja. Olen vihdoin ja viimein löytänyt oman alani :heart: :heart:

Mulla on joo kouluviikonloppu taas takana ja olo aivan tyhjiin vedetty. Tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa siellä oli tosi rankkaa istua ja keskittyä ankarasti. Seuraava kouluviikonloppu on onneksi vasta helmikuussa joten ei kai enää pitäisi olla näitä vaivoja.

Nyt ei jaksa enää. Painun saunaan ja äkkiä pehkuihin...

Leinikki ja Onnimuru rv 6+6 ? Toivottavasti vielä elossa...

vielä pikaseen...

Np ja Nimra:
siis semmoinen pyrillä oleva seisomalauta vaunuihin.. siis tuolle esikolle =)
Kiinnitetän vaunujen alaosaan ja isompi lapsi voi seisoa siinä jos ei jaksa kävellä kun vaavi nukkuu vaunuissa.. mutta älkää kysykö enempää ;) itsekkin vasta tutustumassa kyseiseen kapistukseen ja pähkäilemässä toimisko meillä... :LOL:
mutta olen kyllä sillä kannalla että jos sopiva löytyy niin se hommataan.. ei ehkä mikään turvallisin yhditelmä kylällä minä vaunujen kanssa ja siihen päälle vielä 3v kaistapää pyörällä :whistle: :LOL: (ainakaan viime kesänä ei vielä kunnolla jarruja poika älynnyt ;) )
ja monesti kun mulla on vielä koiratkin mukana kun liikenteessä ollaan..

Meritähti: Itsellekkin oli alussa ihan outoa tulla tänne puolelle kirjoittamaan :) aina alussa menin tuonne kuumeilijoiden puolelle.

tuo keskustelua herättänyt ketju pitäis käydä minunkin lukemassa jahka joudan.. kuulostaa mielenkiintoiselta ;)

Mutta jos oikein olen ymmärtänyt niin Nimra Ja rvaPikkuMyy: eihän se teidän vika ole jos jollain pipo kiristää... Tulee mieleen itellekkin yks nimimerkki jota en voinut kun ihmetellä..

täällä alkoi sitten myrsky kera lumen ja jäätävän tuulen :xmas: jee, aamulla lumitöihin pojun kans =)

danjuska ja vilma 22+1

Nimralle paljon paikkoja avaavia suppareita!

Pamu Niin onnellisen kuuloisena siellä.
Ansaitset kyllä sen kaiken onnen! :heart:
Meritähti Ihanaa oireilua sinne! :heart: Juu meitä on tosiaankin monessa vaiheessa menossa täällä. Itse tykkäsin kauheesti kun tähän pinoon tulin, niin seurailla pitemmälle menneiden menoo. Antoi jotenkin varmuutta et kyl minäkin voin loppuun asti päästä, niin kuin muutkin. :p
Leinikki Joo siin on eroo et on varovainen ja se et on hysteerinen. Meistä varmaan suurin osa on varovaisia ja jotkut enemmän. Se on normaalia. Mut tuo... no ei oo normaalia minun korvaani. Toisaalta jos joku haluaa tehdä elämästään monimutkaisemman, niin olkoon hyvä. Tarpeeksi on raskaana olevilta esim ruokia kielletty. Sit mul on RD ja laktoosi-intoleranssi, joten on aika kuivat eväät sit. Eikä siis ihan huvin vuoksi, vaan kun on pakko. :headwall:
Ai sinäkö oot kans entinen ravintolatyöntekijä. :LOL: Meitä on sit muutama, jotka ovat tehneet U-käännöksen ton uran kanssa. Toi kuulostaa ihanalta tuo sun uusi ura. :heart: Onnea et oot löytänyt oman paikkasi! Kyllä se on ihanaa, kun palat loksahtavat paikoilleen. :D
Danjuska Tuo lauta onkin aivan uusi juttu mulle. :eek: Onneks neiti menee itsekseen, joten ei tarte kahden kuljetusta ajatella. Miten tollanen toimii lumessa? Siis sullahan on kauhee työntäminen sit? Hurjan kuulonen väline tuo on.
(.) Mies meni taas duuniin. Taidan mennä lämmittää sänkyy nyt... Taas on siis uusi viikko edessä... :wave:

Hei pitkästä aikaa kaikille!
En ole vielä (valitettavasti) tähän pinoon palaamassa, mutta haluaisin kysyä teiltä joille on tehty tutkimuksia keskenmenojen jälkeen. Eli minkälaisia tutkimuksia teille on tehty ja onko niistä selvinny mitään syytä keskenmenoille? Entä oletteko saaneet jotain apua sit uuteen yritykseen?
Mulla olis sit ne kolme km:a takana. Viimesin alkoi viime kuun lopulla. Nyt olis joulukuun 9. päivä aika lääkärille ja alettais sit tutkia syytä keskenmenoihin.
Kiitos kaikille, jotka vastaatte!
Ja edelleen käyn aina välillä teidän viestejä täällä lukemassa. Paljon onnea kaikille odotukseen!

Juu ravintola-ala ei oo niit kaikkein parhaimpia :D Tosin mie tykkään hirmusti asiakaspalvelusta vaikka on vaikeitakin asiakkaita. Se puoli ei siin hommassa mua oo koskaa risonu.. Eli ei siis ne humalaisetkaan =) (usein baareissaki kävin selvinpäin ni en mie känniläisiä voi kovin inhota:D) Mut just se ku on mieletön kiire, huono työporukka ja vittuuntuneita ne muut, ni alkaa itteensäki joskus vaikuttaa semmone ilmapiiri.. Ja sit se kantaminen... Ei kyllä kestäis mun kädet/jalat tuota työtä jatkuvasti. Toki jalat tottuu ku koko ajan juoksee, mut ei se oo hyväks. Eikä sekään, et koko ajan on kauhee kiire ja syödäki joutuu kiireellä, jotain 10 minsassa. Noh, mut mie tosissaan varmaa alaa vaihdanki :)

Kyl tuo ko. ketju "hieman" alko täälläki tunteita nostattaa. Sit ku yritetään niin uhria, niin uhria olla.. Olis sentään rehellisen suoraan syyttelevä jos pitää kerran olla! Noh, onneks itse ei oo niin tiukkapipoinen hysteerikko.. Elämä o paljo helpompaa täten=) Ja helpompaa tulee oleen lapsellakin, ku ei oo niin hysteerisesti suojelevaa äitiä. Kohtuu kaikessa ja toki lasta tulee suojella, mutta tuommoset hysteerikot varmaan siivoo joka pvä jollai desinfiointiaineella lattiasta kattoon koko kämpän ni ei ihme jos sairauksia alkaa tulla.. Mut juu, se siit aiheesta :p

Nirtsu: Me mentiin miehen kanssa yksityiselle tutkimuksiin toisen keskenmenon jälkeen. Ei tullut halvaksi, mutta en halunnut enää ottaa selvää saanko vielä kolmannenkin keskenmenon. Eli ihan ensiksi minä jouduin "lihotus" kuurille. Painoin silloin 46kg ja vaikka olen aina ollut hoikka ja raskautunutkin 2 kertaa (ne mitkä meni kesken) niin käskettiin muutama kilo edes saada. No "työn ja tuskan" kanssa sain nostettua painon 48kg =) Multa otettiin seuraavat verikokeet: kilpirauhashormoni (TSH), prolaktiini, kromosomit ja hyytymistekijät. Kaikki olivat aivan kunnossa. Mieheltä otettiin vain kromosomit ja nekin kunnossa. Minut vielä ultrattiin ja tsekattiin munasarjat (vaikka jälkitarkastuksessa ne oli katsottu) sekä kohdun sen hetkinen tilanne. Kaikki ok. Miehen spermaa ei tutkittu koska olin kaksi kertaa jo tullut raskaaksi.
Mulla nuo keskenmenot vain pidensivät kuukautiskiertoa ja seuraavaksi sovittiinkin, että kun kuukautiset alkavat niin aloitan siinä kierrossa clomifenhoidon. Mulla oli siis aiemmin todella myöhäiset ovulaatiot, mistä myös tärppäsi (kp24 ja kp28). No clomien avulla ovulaatio tapahtui jo kp13 tienoilla (olin ultrassa sen toteamassa) ja kaksi munasolua näytti irtoavan. Siitä kierrosta tärppäsi! Toinen alkioista menehtyi heti alussa, joka todettiin rv7+4, mutta Mini porskuttaa jo rv34+0 :D Tässä raskaudessa tukena oli aina rv 9 asti Lugesteron (keltarauhashormoni). Mitään vikaa ei todettu omassa keltahormonituotannossa olevan, mutta siitä ei ollut mitään haittaakaan niin otin mielelläni kaiken "tukihoidon" mitä sai. Lisäksi halusin varmuudeksi syödä myös Primaspania (verenohentaja, ensin 100mg sitten 50mg), mutta kun toinen tuli ulos ja vuosin ihan hirveästi verta niin se lääkitys loppui silloin rv7.
En tiedä oliko näistä apua nyt, että raskaus on jatkunut kun kuitenkin menetin toisen alkioista...Mutta oltiin tyytyväisiä, että mentiin tutkimuksiin ettei tarvinnut jossitella onko vikaa vai ei. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua! Kysy ihmeessä jos tulee jotain vielä mieleen. Autan mielelläni jos vain voin! =)

Nimra: Täältä kanssa toivotellaan avaavia suppareita :D Ei sulla kyllä voi enää kaukana olla H-hetki!!! IIKS! :D

Mä kävin kans lukemassa sen hiusväriketjun ja ei voi muuta kuin nauraa ja ihmetellä...Noh, näitä sattuu. Nyt yöpuulle! Palaillaan!

Toive81 ja Mini 34+0

Yhteistyössä