*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

helou

täällä tulee lunta :xmas: Ihanaa!

Pojan kans viritelty jouluvalot ulos nyt viikonlopun aikaan =)
Huomenna jattelin siivota keittöin katosta lattiiaan ja sitten ois suursiivous valmis.

Päästään laittamaan koristeita sisälle ja loppu viikosta leipomaan pojan synttäreille :D Ajateltiin tehdä täyte- ja voileipäkakku, torttuja ja mokkapaloja :p
kauheaa miten nopeasti aika menee! tuntuu että vastahan minä sitä laitoksella ponnistin..

Toive:
itse vihaan kans ylikaiken noita pullon rikkojia!! :headwall:
Vaikka nuorempana kun menojalka vipatti ja sidukka ja kalja viikonluppuisin maistui niin ikinä ei siitä autosta viskelty pulloja missä minä olin :kieh: todella ärsyttävää kun ei voi ajatella omaa nenäänsä pitemmälle vaan pitää paiskoa hajalle.. jättäsivät ennemmin vaikka yhteen kasaan ne että joku pullomummo vie kauppana jos on niin vaivalloista itse viedä :|
Ihana massu sinulla! Niin sievä =)

No joo.. mulla ei mitään uusia kuulumsia.. rento vkl vietetty. vaavi ollut taas todella aktiivinenn ja eilen illalla meni pitkään ennen kuin sain ruettua nukkumana kun pikkuinen potki. ja aamulla kun poika kömpi viereen ja käänsin kylkeä ekan kerran niin heti sain masustakin vastauksen.

danjuska ja vilma 23+1

Iltaa!
Viikonlopusta oon siis selvinnyt! ;)
Tervetuloa mukaan kleopatra!!!!!!!!!!!!
Paljon onnea mukaan toivon! Noiden kaikkien pettymysten jälkeen kyllä ansaitset ihanan ja helpon raskauden! :hug:
Laittelin tonne noi sun tiedot listaan. En ollu varma LA:sta ja en iästä, joten tossa oli mun arvaus.... :ashamed: Jos on muutakin muutettavaa tiedoissa, niin ilmoittele. Ei oo ongelma ollenkaan muutella niitä. :heart:
Ihana masu Toiveella!
(.) Nyt on mentävä sapuskalle ettei vaan mun paino pääse laskee. :LOL:

NP ja Tirri :xmas: 35+3

kleopatra84:Onnea raskaudestasi ja tervetuloa mukaan! :flower:

Danjuska:Joo se on kumma, että ne pullot täytyy ehdottomasti saada rikki! :kieh: Onneksi joku ystävällinen oli suurimman osan korjannut pois, mutta pieniä sirpaleita siellä vielä killuu... :| Täytyy vain varoa koiran kanssa mihin astuu.

Hmm...Jokohan Nimra nyt ois päässyt jo tositoimiin???Jostain luin, että pahoinvointi ja oksetus voivat myöskin olla "oire" lähellä olevasta synnytyksestä... =) Jänskättää jo hänen puolestaan!

Toive81 ja Mini 35+0 :heart:

Heippa kaikille!
Viikonloppu on mennyt vauhdikkaasti ja "tykytyksetkin" loppuivat yön aikana. Kiitos NP ja Toive avusta! Pakko se on vain ajatella, että normaalia on ja kuuluisi asiaan. Täytyy muistaa kysyä neuvolastakin, kun 10.päivä taas mennään.

Nimra tää maa on tosiaan niin pieni! Mulla on vielä serkkuja ja lapsuuden ystäviä Saarijärvellä, että varmasti löytyisi yhteisiä tuttuja jos alkaisi vertailemaan. Niin käy isompien kaupunkienkin kohdalla, saatika sitten pikkuriikkisten!! Mun vanhemmilla on edelleen mökki siellä ja itsekin pyrin ehtimään sinne ainakin kerran joka kesä.

Onnea SS ja Oxford hyvistä rakenneultrauutisista! :)

Toive vau mikä massu!! Nyt uskon, että kyllä se munkin vatsa vielä kasvaa =) Ollaan tosiaan lähtöjään hyvin samankokoiset. Piti oikein miehellekin näyttää et noi upea vatsa mullekin varmaan tulee ;) Sitä odotellessa...

Tervetuloa kleopatra! :flower:

Taas kerätään voimia alkavaan viikkoon. Voisin ottaa vielä yhden viikonlopun tähän perään :) Huomiseen!

Yötä kaikille!
Niin missä on muuten Nimra???????????
kleopatra laitoin sit sun synnärinkin listaan mukaan. :heart: Totta turiset et joulukuulle nyt siirrytään. :eek:
Sen takia vielä kirjoittelen... SS sul on vissiin nettikatko meneillään........ Aloitanko uuden pinon? (jos vaan siis saat tän viestin....) Mä voin huomenna laittaa uuden ja sit voit vaikka laittaa "Vol 2." kun oot kunnolla maisemissa?
Ajattelinkin tuossa et mitä ootte kaikki mieltä et jos laitettais toi etusivu taas uusiksi ja laitettais jouluinen etusivu????? Vai jatketaanko näillä eväillä??????????
Eli kommentteja kiitos! Kaikkien pinohan tää on, joten mitäs sanotte: joulu mukaan vai ei???
Kiitos! :wave:

NullPoints Laita minun puolestani jouluiseksi, kivempi sitä on näin joulun aikaan katsella. Huomasin muuten etten ole varmaan kertonut kohdallani sairaalaa. Sinne voi lisäillä KOKS.

Kleopatra Tervetuloa :flower: :heart:

Toive Minua ärsyttää myös yli kaiken nuo pullojen rikkojat. Saa olla todellakin varovainen koiran kanssa liikkuessa ettei telo tassujaan niihin...

(.) Ei mitään erikoista, masu on alkanut selvästi jo kasvamaan. Täytyi ottaa mammafarkut käyttöön ja ne ovat NIIIIN mukavat kun ei mistään kiristä eikä purista :D Tosin jos ei tiedä niin tuo röllykkä saattaa mennä vielä ihan siiderimahastakin :whistle: Nyt pitää palata taas työn pariin. Tänään laskeskelin töihin ajellessa, että enää 4 kk ja pääsee äitiyslomalle :LOL:

-snowball ja peikko (17+0) POKS! :heart:

Tip tap JOulukuu kurkkii ovelta!! :saint:

Aivan ihanaa että tänään on joulukuun ensimmäinen päivä!! vaikka sataa vettä... mutta aatella, että tässä kuussa on laskettu aika ja vauvan voi saada kainaloon! :saint: uskomatonta, olo on itsellä aika pöllähtynyt siitä, että oikeasti nyt on näin pitkälle päässyt....loppuhuipennus tietty vielä edessä, mutta täytyy vaan luottaa että kaikki menee hyvin!! tai ainakin suurin osa ;)

joo...tänään ohjelmassa (ehkä...jos jaksaa ) niin valokuvia voisin järjestää albumiin...on meitin hääkuvatkin vielä ihan nipussa...oisi sitten iskän ja äiskän kuvat albumissa ennen kuin tää rakkauden suklaapala syntyy...niin kuin se mitään niistä ymmärtäisi..
mutta vähän sellanen touhutiinamainen fiilis iskenyt, että tekemistä ois paljonkin jos jaksais...en kuitenkaan aio ottaa dedlinea itselleni..teen yksinkertasesti sen mikä tuntuu mukavalta..

nullpointisin idea joulusivusta on mahtava!! minä ainakin kannatan täysillä! ihanaa jos saadaan joulua kehiin!!! :saint:

tää jäi nyt omaan napaan viesti..pakko rientää taas, :wave:

kathe ja kulta 36+2 tai 37+0!!!

Moikka moi pitkästä aikaa...

Onnea kaikille uusille pinolaisille...pienille tarrasukkia... =)

Juttua on niin paljon...niin paljon...että..enm tiiä mitä kommentois ja mitä ei...ja kelle...

Mutta aattelin kertoa että täällä sitä ollaan...ja loppu suoralla tässä ihanassa mutta aika rankassa odotuksessa. =) taustailen...ja luen juttujanne...
Ja niin ihanaa meillä rupee remontti olee lopussa...on saanut laittaa kämppää ojennukseen jo ja matot lattialle...pikkusen vaattetkin on omassa laipastossaan...ja kehto valmiina.Tänää meinasin laittaa oman vaatekaapin ojennukseen...poistaa kaikki ylimmääränen ja laittaa hyllyt ojennukseen...Aaah niin ihanaa kun tää torppa rupee olee ojennuksessa.Joulu verhotkin laitoin jo tupaan...saa niistä nauttia kauemmin.Ja kun ei tiedä millon se lähtö tulee... =)

Täällä siis voidaan nyt vihdoin ihan hyvin...ja sokerit o ojennuksessa...eikä meijän pikkunen kasva liikaa...ihan nätillä omalla käyrällä menee painoarvio..toivon vaan et se ei heitä paljookaan.Viimeksi viime torstaina painoarvio vkoille 33+6 oli 2200g...ja pikkunen voi oikeen hyvin..teki ahkeraan hengitysharjotuksia oli niin söpön näköistä. :heart: :heart:
eikä meille nyt tehä sit sitä punktiota mistä uhkailtiin ekalla äpoli käynnillä...on pikkunen sen verran nätisati kasvanut..ja äitin pinnistelyt ruoan suhteen on auttanut.
IHANAA :D :heart: :heart: :heart:
Täällä sit jännitellään tuleeko lähtö joulu aattona vai uuevuoje aattona vaiko mitenkä...saamme sittenkin kokea kai kotoo lähdön sairaalaan...täältä mörrimöykyn selän takaa... :whistle: he heh....pyryttää tietenkin lunta ihan tyaivaan täydeltä ja vielä jäätävää sellasta...siin onki sit isännllä tai taksikuskilla ajamista...huh... :p

Täällä siis voidaan paksusti... :D
Ja vihdoin oon saanu pikkusen jo nauttia tästä raskaudesta...ja ihanasta kodista joka on aika piakkoin valmis asumiselle...ja odottelulle...että millon se meijän niin rakas pikkunen päättää lähteä tulemaan pois tuolta pötsin lämmöstä...
Mä oon ukkelille puhunu et toisaalta mä haluaisin pikkusen syliin ihan heti mut toisaalta mä en halua eroon tästä mahasta ikinä...mitenköhän sitä osaa elää iliman tätä eloisaa mahaa...heh :D

Mutta kaikille ihanille :hug: ...hienoa että on paljon pikku nyyttejä tulossa...

Kohta mulla on taas kai aikaa teille...kun saan tän kodin kondikseen...Nyt mä poistun pikkuhilijaa oman vaatekaapin kimppuun...

Daizz ja ihmelapsi sydänkäpynen mötkyn pötkylä NIIIIIIN RAKAS :heart: 34+3 :heart:

Oi onnea plussista taas on tullut uusia! :heart: :flower:

Mie oon jo ihan joulutunnelmissa.
Joulusiivot on hyvällä mallilla ja lahjoja kivasti jo hankittuna. Nyt pitäisi päästä jo leipomaan pipareita :xmas:
En tiedä mikä siinä on, mutta mie olen aina onnellisimmillani joulun aikaan. Silloin kaikki tuntuu kivemmalta ja on sellainen rauhallinen, onnellinen olo.
On se kyllä vuoden kohokohta. Jouluihminen on ennen kaikkea, sitä ei voita mikään.

Neuvolaan kait vois tällä viikolla soitella. Aika kuluu ihan älyttömän hitaasti, edelleen vasta rv7.
Miten niin malttamaton? :ashamed:

Onko joku käynyt raskaana ollessaan ulkomailla? Ollaan tammikuun lopulla lähdössä Madeiralle, silloin ois kait viikko 15 ja 16 menossa. Vähän tietty tommoinen mietityttää, mutta ei kait siinä mitään kun vaan katsoo mitä suuhunsa pistää?

Meritähti :heart: Jellona 6+3

Ja taas on maanantai..

Meritähti olet oikeassa :) Reissuun vaan, jos on mahdollista lähteä. Pieni lisäannos aurinkoa ei voi tehdä kuin hyvää! Olen reissannut paljonkin työn takia ja vielä olisi ainakin kaksi pakollista matkaa ennen viikkoa 23. Olen syönyt aika huolettomasti, mutta pyrkinyt valitsemaan hyvin kypsennettyjä ruokia salaattien sijaan. Varoisin lähinnä alkupaloja, mistä helposti löytyy esim pehmeitä juustoja, ilmakypsennettyä kinkkua tai äyriäisiä kylmänä. Irtojäätelöä olen aina varonut ihan ilman raskauttakin. Näistä ruoka-asioista on monenlaisia näkemyksiä, niinkuin tuolla ruokahysterian puolella on nähty... Maalaisjärki mukaan reissuun, niin kaikki menee hienosti :) Voi kun ois ihana päästä lämpimään, edes hetkeksi!

Ja sit ehdottomasti suosittelen tukisukkia jalkaan heti sängystä lähtöaamuna ja kunnon pullo vettä koneeseen.

NP minunkin mielestä joulusivu olisi oikein kiva! Mukava kun jaksat nähdä vaivaa. Tämä on paras ketju ikinä :heart:

daizz ja katherine: Vaikka olenkin varsin uusi tässä porukassa, niin on kiva kuulla teistä kohta jo synnyttävistä! Toivottavasti jaksatte kirjoitella vielä tämän kuun ja kertoa, miten tilanteet etenee! Ja tosiaan, mitäköhän Nimralle kuuluu...? Joko on tosi toimissa?

Nimra
Olitte kaipailleet... ? Täällä minä edelleen olen.. YHDESSÄkasassa...,valitettavasti :headwall: :headwall: EI meinaa tämä jakautuminen onnistua, mutta eipä olla sitä kyllä yritetty millään spemukalla käynnistääkkään.. Mulla kun ei tuo alapää kyllä ole nyt kovin.. miten sen sanoisi...suotuisa, kun sitä särkee |O

Oxford Hyvä, että ultrassa kaikki mallillaan. Meillä oli painoarvio rakenneultrassa 465 g ja vko oli ultran mukaan 22+1 eli en osaa kyllä tuon pelkän painon mukaan sanoa, että onko teillä miten "edellä" tuo aika.. ?

Mymmyryy: Kovasti jaksuja täältä sinne :hug:

Painosta: on ollut puhetta.. Mulla sitä on tullut nyt yhteensä.. hhmmm 11,6 kg MUTTA mullahan sitä oli jo omasta takaa liikaa, joten onneksi ei ole tuon enempää noussut!!! Eikä oikeastaan enää voi niin noustakaan, kun kohta se pikkuinen sieltä jo tulloo - Oli keino mikä tahansa

ElinaMaria: Mukava kuulla, että siellä on kaikki kunnossa ja neuvolassakin kaikki mallillaan. Onnea serkkusi raskauden puolesta myös! Toivottavasti saatte piakkoin uuden koneen

Toive: En ole huomannut sillai isännän poissa ollessa tai vieressä ololla olevan mitään vaikutusta vauvan liikkeisiin, mutta siivotessa ja Iskelmä-radiota kuunnellessa (kaksi äidin suosikkia :p ) niin silloin laittaa kyllä vaavi jalalla koreasti! Ikävää nuo bailut ja pullojen särkemiset |O - Mä en ole ikinä sellaisesta välittänyt ja mä olen kyllä sellainen, että jos vaan itsellä on ollut vähänkin huonompi päivä niin käyn vähintään kerran sanomassa tai kaksi ja sit jos EI LOPU niin mua ei ahdista soittaa kyllä poliiseille! Sen verran mä haluan rauhalliseti olla, että en ala kuuntelemaan mitään yletöntä möykkää enää klo 24 jälkeen... Meillä on ollut täysi joulu jo viikon ainakin :D Mä olen vähän sellainen joulufriikki :D Rakastan joulua.. Ihana massu sulla :heart:

Unicco: Hauska oli lukea sun juttu :D Mä muistan itse alkuajoista nuo kaameet masun ilmavaivat... Aivan jotain tajutonta :( EI siis kertakaikkiaan mitään mielekästä enää ollut..., ku tuntui että peräpää paukkas ihan missä ja milloi vain ja aina täysillä.. :whistle:

Niinuska: En osaa noista tykytyksistä sanoa, mutta uskoisin niiden olevan liikkeitä :) ? Onnea siitä!! Jos tunnet tuolta Saarijärveltä yhtään Reinikka sukunimistä niin voisin sanoa, että sammaa sukua on kanssani :D Mun nimihän on Suvi Karvinen, mutta os. Reinikka

Kleopatra: Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon turisemaan :wave:

Daizz, Katherine ja Danjuska: Mukava kuulla, että teillä kaikilla menee hyvin B) On se ihanaa, kun saa vaan olla ja nauttia! :p

Snowball Mukavia hetkiä sinnekin - Se aika alkaa jossain vaiheessa mennä niin nopsaan eteenpäin =) ettet huomaa, kun tuo 4 kk on jo mennyt ... :eek:

NullPoints: Sinun ideasi saa myös täältä kannatusta :wave:

Omaa oloa..sitten.. Täällä EI siis mene hyvin |O Mä en oikeen enää saa nukutuksi ja joka paikkaa särkee, närästys on AIVAN KAAMEE |O |O ja tänä aamuna herätessä sai juosta vessaan, kun valkovuotoo vaan tulee ja tulee... :eek: :kieh: :kieh: Siis mä jo luulin, että pääsen synnärille, että vedet meni niin.. EIKÄ MITÄÄN :headwall: :headwall: Noh, sain tässä sit toissapäivänä vai eilen.. kuulla, että olen mitannut sokerit väärin |O |O |O |O Voi hoosianna sanon minä!!! :headwall: Siis, nyt EN epäile etteikö olis sokerivauva tulossa ja mahdollisesti vielä makrosominen.. Mä olen siis mittaillut nuo paastosokerit niin kuin paastokokeessa 12 h tauko eikä sellaista siis saa olla (pitkää taukoa ) ja mulla oli sit ihana ylläri aamulla kun mittasin (8 h tauolla ) niin arvo 6,2 |O |O Joopa, oli kyllä 4,8 sit 12 h jälkeen, MUTTA SILTI :x Ruoanjälkeiset arvot kai suunnilleen olleet ok, MUTTA niissäkin on siis UUDET ohjeet... ja mä EN tiennyt.. :kieh: Pitäis mitata 1 h arvo ja alle 7 (muistaakseni ) ja mulle on annettu ohje, että 7,8 ja 1,5 h arvo :headwall: Että mukava juttu!!! Noh, pahaa oloa täällä on vieläkin ja eilen otin hiukan glögiä niin Huh huh, kun tuntui että oksu tulee ihan het.. :$ Ei onneksi tulut B)

Neuvolassa käytiin tänään ja ... Siellä kaikki kunnossa, painoa lisää 100g/vko ja sf 37 (NOUSSU !! |O ) Muuten kaikki ok.. Eli siellä EI tullut hullua hurskaammaksi eikä antaneet enää aikaa neuvolaan, kun poli aika on to ja siellä saavat kuulemma jo sitten tehdä tutkimuksia.. ja sanoa, että mitä tehdään ja milloin :LOL: Mut jos sanovat, että normi synnytystä odotellaan niin neuvolaan on mentävä.. Mä en odota kyllä mitään "normaalia", kun kuulin että olen mitannut sokerit ihan päin p*****tä :headwall:

Olen mä täällä kotosalla touhuillut joten kuten.. miten jaksan ja tänään käytin isäntää vielä autolla pienellä lenkillä niin ei tarvinnut sen vesisateessa ajella ympäri kyliä..kyllä tuleekin TAAS mukava "talvi"

Sain kuitenkin avata kahdesta kalenterista ensimmäiset luukut :heart: Isäntä avas sit yhdestä :xmas: Jotain mukavaa kuitenkin!

Tuossa se teki itselleen hiilijauhetta...niin yhtäkkiä kuulu kauhee kilinä ja kolina ja kaikki hiilet ja murskaamiskuulat levis lattialle, vaatteille ja tietokoneen näppiksille :kieh: Ei muuta kuin imuri käteen... :LOL: ja just eilen siivosin koko kämpän

No ei täällä muuta.. joulutorttuja leivottu, karjalanpaistia oon tehnyt... Yritän pitää kämppää kasassa ja isännän ruoassa, että voin sit "huolettomana" olla sairaalassa, vaikka ei mun tarviis nytkään huolehtia :LOL: Vähemmällä ja helpommalla isäntä pääsee, kun EN ole kotona

Nimra + KultaMuru loppumetreillä....

Yhteistyössä