Relaatio 1051

vierailija
Sama ärsyttää. Oma osaamisen hehkuttaminen.

Tai sitten kysytään just sitä mikä minultakin puuttuu ja kysyjä tuleekin kohta sanomaan, että "en tarvitse enää tietoa, löysin sanan" . Niinkuin mitä hittoa, kuvitteleeko porukka tätä omaksi päiväkirjaksi. Huoh
Ei se ole minusta hekuttamista jos sanoo, että 5 sanaa puuttuu ja näihin tarvisin apua. Päin vastoin, itse haluan sellaisella viestillä tuoda ilmi, että hei olen melkein valmis, eli voin auttaa, kysykää. Aina vastaan, jos osaan. Esim. edelliseen kyselyyn en osaa, niin odotan, että joku muu vastaa.

vierailija
Vieläköhän joku täällä olisi auttamassa? Alarivi jumittaa ja pahasti. (Kiitos tähän mennessä kysyttyjen, pääsin aika pitkälle niiden avulla!)

2.1
Oikealla alhaalla Mors 5+7 (Minkä Mors? Onko tää kirja, biisi, leffa? On kokeiltu pedon, suden, nuori, villi, kylmä....) biisi, paholaisen

2.2
Pääsanasta oikealle yläviistoon 7+8 ja sen jatko 5 (vastassa Ruo) eräs pyöreä syötävä italiaksi
Kon vasemmalle 14 (vastassa Lum) täsmennyssivulla ja 9+8 biisi (tähän ei oo vastasanoja. Tätä ylempänä vinkattiin, mut en tajua mistä hakea)
I. A. alas 11 (toinen vastasana Poi löytyy) ja siitä jatkuva 8 jossa vastassa Tyr
Viimeinen on jouluinen näytelmä, josta saat sen jatkon.
-lamppu

Maailma muuttuu, Eskoseni!

Mitäs sulta uupuu, voin vinkata.
Ihan out of case osiltaan, miten tämä rellujen ns keskustelupalsta oli ennen eri meinigillä, täytelteltiin, kyseltiin ja vastailtiin (ja kirottiinkin :D ) se mikä tiedettiin toisten avuksi. Nyt hihkujia että yksi sana vailla! Hei sain tokana täytettyä! Olin eka, kiitos laatijalle! Mutta ei vinkkejä huonommille osaajille.
No, itse ajattelen edelleenkin ettei tämä nopeuskilpailu ole, kuka täyttää mihkin tahtiinsa ja ennättämisineen.
Mielipiteitä?
Moi Esko,

Oon ihan samaa mieltä. Tuntuu myös, että ei oikeasti haluta antaa sellasia vihjeitä, joilla pääsis eteenpäin, ainakaan jos on itsellä vielä kesken. Ilmeisesti jotenkin enemmän kilpailuhenkistä on nykyään keskustelupalstan porukka.
Mua ainakin turhauttaa ihan sikana sellaiset vinkit, mistä ei ole *mitään* iloa. Tuntuu typerältä joutua sen seitsemän kertaa täsmentämään, että kyllä, tiedän, selvästikin kyseessä on "artisti ja kappale", mutta voisko saada jonkun vinkin millä ne löytäisi.

vierailija
Moi Esko,

Oon ihan samaa mieltä. Tuntuu myös, että ei oikeasti haluta antaa sellasia vihjeitä, joilla pääsis eteenpäin, ainakaan jos on itsellä vielä kesken. Ilmeisesti jotenkin enemmän kilpailuhenkistä on nykyään keskustelupalstan porukka.
Mua ainakin turhauttaa ihan sikana sellaiset vinkit, mistä ei ole *mitään* iloa. Tuntuu typerältä joutua sen seitsemän kertaa täsmentämään, että kyllä, tiedän, selvästikin kyseessä on "artisti ja kappale", mutta voisko saada jonkun vinkin millä ne löytäisi.
Jännä. Minulla on ihan erilainen kokemus. Aina olen apua saanut ja monesti sitä myös annan. Monesti itsekin kyllä annan vinkiksi, että kirja tai löytyy kirjasammosta. Helkutistako minä tiedän, että sinä jo tiesit tai arvasit, että se on kirja, jos et ole sitä kertonut. Tuntuu hölmöltä sanoa vaikka , että reijo mäen kirja, menee koko etsimisen ilo siinä. Toisaalta on tosi hankalaa ja aikaavievää keksiä vinkkejä, jotka olisselkeitä mutta ei liian helppoja. Ei tähän kuitenkaan loputomasti ole aikaa käyttää.

Jännä. Minulla on ihan erilainen kokemus. Aina olen apua saanut ja monesti sitä myös annan. Monesti itsekin kyllä annan vinkiksi, että kirja tai löytyy kirjasammosta. Helkutistako minä tiedän, että sinä jo tiesit tai arvasit, että se on kirja, jos et ole sitä kertonut. Tuntuu hölmöltä sanoa vaikka , että reijo mäen kirja, menee koko etsimisen ilo siinä. Toisaalta on tosi hankalaa ja aikaavievää keksiä vinkkejä, jotka olisselkeitä mutta ei liian helppoja. Ei tähän kuitenkaan loputomasti ole aikaa käyttää.

No, tässä on varmaan samaa kuin ihan relluissa: joidenkin kanssa on samalla aallonpituudella, joidenkin kanssa ei vaan synapsit napsaa =D
Mutta siis esimerkkinä tässä rellussa oleva 1.2 pääsanasta lähtevä 6-4-10. Jotenkin tuntuu, että ihan jokainen joka relluja tekee, ymmärtää, että tämä on "lähes sama kuin pääsana", ja jos se olisi jotenkin sillä löydettävissä, sen olisi jo löytänyt. Vinkkinä se ei siis ole erityisen tuottava.
Samoin jos kysytään että mikä ihme on jatko sanalle "auto" ja siihen tulee vinkiksi että "kirja" tai "biisi", niin kyllähän se tietysti niistä tuhansista vaihtoehdoista karsii ehkä sata pois, mutta aika heppoinen on vinkkinä sekin. Jossain muistan että sain vinkin laulajasta, että sellanen jolla on huivi päässä =D Se oli hauska, koska joku joka tietää sen laulajan varmasti siitä sai kiinni, mutta jos ei ole ikinä kuullutkaan jostain suomalaisesta iskelmä tai räp-starasta, niin se huivi ei helpota tyypin löytymistä tuon taivaallistakaan.

Kiva kuitenkin, että ihmiset ylipäätään on valmiita auttamaan, edes jollain tavalla. Hauskaahan tän pitäisi olla, eikä hirveetä kilpailua.

Tämä rellu ei oikein mulla lähde etenemään, tökkii ja mietin että saatan jättää sen kesken, koska en näistä vinkeistäkään pääse kiinni ilman jatkokysymyksiä. Yritän nyt kuitenkin hetken vielä, ja pistän oman kysymyslistan, aiemmista kryptisistä vinkeistä huolimatta =D

Noniin, nyt on kahlattu kaikki vinkit, juuri mitään niistä ymmärtämättä. Jossain on siis myös ilmeisesti virhe, mutta missä tai mikä se on, se ei selviä.

Näihin pyytäisin asiaa edistäviä vinkkejä, jotka eivät ole niitä mitä on jo annettu.

1.1
Vasen ylälohko, Bon ylöspäin 7,3 ja siitä seuraava 6,5 . Ymmärsin aiemmista vinkeistä että kyseessä on biisi ja laulaja, mutta en saa kiinni mistään suunnasta.

1.2
Vasen ylälohko, Lin 6,8
Oikea ylälohko, Elä 6,7 ja siitä lähtevä lähes-sama-sana-kuin-pääsana.
Oikea ylälohko, Run 6,5 ja siitä lähtevä 4,9 ->bea

2.1
Ylhäällä keskellä, por 8,8
Sat - 4,6
Tal - 3,4
Pääsanan alta Els oikealle 5,9 ja siitä 8,7

2.2
koko vasen ylälohko käytännössä puuttuu, eli
ryi alas 6
ruo vasemmalle 6,7 ja siihen yhdistyvä 9 joka kuulemma paistetaan muurikalla.
hii yläpuolella oleva pitkä rimpsu joka päättyy huutomerkkiin

Jos joltain puuttuu jotain mitä tässä ei ole mainittu, autan mielelläni.

vierailija
Noniin, nyt on kahlattu kaikki vinkit, juuri mitään niistä ymmärtämättä. Jossain on siis myös ilmeisesti virhe, mutta missä tai mikä se on, se ei selviä.

Näihin pyytäisin asiaa edistäviä vinkkejä, jotka eivät ole niitä mitä on jo annettu.

1.1
Vasen ylälohko, Bon ylöspäin 7,3 ja siitä seuraava 6,5 . Ymmärsin aiemmista vinkeistä että kyseessä on biisi ja laulaja, mutta en saa kiinni mistään suunnasta. Itse sain laulajan toisesta suunnasta. Tällä hetkellä ehkä maailman suosituin laulajar, seuraajia kutsutaan nimellä swifties. Biisi toivottavasti löytyy sillä

1.2
Vasen ylälohko, Lin 6,8 eka sana on tuo sama lin, sitten pilkku, sitten sama sana ja loppuun -nen
Oikea ylälohko, Elä 6,7 ja siitä lähtevä lähes-sama-sana-kuin-pääsana. ei kaksin vaan kahd... sana nelikirjaiminen sana ja sana kaunis-sana
Oikea ylälohko, Run 6,5 ja siitä lähtevä 4,9 ->bea tää on se sama swiftie-laulaja

2.1
Ylhäällä keskellä, por 8,8 sekä ehittomerkillinen? Veistos, jälkimmäinen sana por monikossa. (Jos et tuolla vielä löydä niin eteen ranskalainen paikkakunta)
Sat - 4,6 Muita teoksia mm. Maailmantappi ja Tikkari-Tiina
Tal - 3,4 Samuli Putro
Pääsanan alta Els oikealle 5,9 ja siitä 8,7 tytär-. HAe wikipediasta pelkällä sukunimellä.

2.2
koko vasen ylälohko käytännössä puuttuu, eli
ryi alas 6 Ryi-wikissä Historia-kappaleessa punaisella (Pariisin maailmannäyttelystä kertovassa kohdassa)
ruo vasemmalle 6,7 ja siihen yhdistyvä 9 joka kuulemma paistetaan muurikalla. nää puuttuu
hii yläpuolella oleva pitkä rimpsu joka päättyy huutomerkkiin puuttuu

Jos joltain puuttuu jotain mitä tässä ei ole mainittu, autan mielelläni.
No minä nyt yritän laittaa sellaisia vinkkejä, jotka eivät ole vain kirja tai elokuva. Toivottavasti auttavat, mutta eivät ole liian helppoja.

Yhteistyössä