Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

vaniljainen Voi että :hug:

mimmu1984 Kiitos rohkaisevista sanoista, toivottavasti tärppäis nopeasti sitten kun saa kierron kohdilleen. Toiveissa olisi oma pieni lapsonen mahdollisimman nopeasti :heart: Ja olo on niiin kärsimätön.. Huh.

Mieskin odottaa kovasti jo pienokaista (niikuin monella muullakin olin lukevinani) ja ymmärrän kyllä mitä paineita se muille tuottaa, kun itsellä on jo nyt paineet päällä. Tsemppiä kaikille jaksamiseen ja plussailuun! :heart: On ihana lueskella muiden onnistumistarinoita, ne luovat uskoa omaan jaksamiseen. Tietenkin suurin toive on se oma plussa..

Kiitos haleista kaikille :hug: En ole vielä soittanut miehelle asiasta, joudun kohta lähtemään töihin ja ajattelin tämän päivän nyt vielä totutella itse ajatukseen, että vituraksi se taas meni ja sitten illalla soitan miehelle. On niin kovin vaikeaa enää uskoa, että se tärppäisi luomuna, toiset ne vaan plussailee muutaman yrityskerran jälkeen. Koitan muistuttaa itselleni, että ei tämä seitsemän kuukautta vielä ole pitkä aika.
Tässä nyt kuitenkin pohdin, että varaisin ajan yksityiselle tämän kierron ovulaation aikoihin. Olin tutkimuksissa sillon viime maaliskuussa ja multa löytyi se pienen pieni endometrioosi ja follikkelikystia munasarjoista, joten nyt haluaisin ikään kuin varmistua, ettei ainakaan mitään pahempaa näy. Saisi ainakin mielenrauhan siltä osin.
Jossain vaiheessa pitää varmaan tuon miehen kanssa jutella josko se kävisi myös antamassa siemennestenäytteen, jotta nähtäisiin onko sillä kaikki kunnossa. Kuinkahan helpolla semmoisen näytteen saisi tutkituksi yleisellä puolella, onko kellään tietoa?

Hemmetti,kirjotin pitkät lätinät ja sitten sivusto jumahti..

Voi perse sentään Vaniljainen!!Tyhmätyhmätyhmä täti!!! :hug: Ensi kierrossa ihan varpilla plussataan!!!

Meep Onnea kovastipaljon!!! :flower:

Täällä ei tapahdu mitään!!Kp 27/17-28 ja ei menkkoja. Rinnat edelleen kipeet,lämmöt 37.1. Huimaa,väsyttää,vessattaa, janottaa,hiottaa,paleltaa!! en kylläkään plussaa oota vaan niitä pirun menkkoja ja vois ruveta nyt vuotaa kun kerran tuloillaan on!! |O Tuhrua siis havaittu,mutta vain veskireissulla pyyhkiessä ja eilen pupuillessa. Ärsyttää kun ihankuin tahallaan kroppa kiusais mua,kun tälleen tip-tip-tip -meiningillä enteilee menkkoja! Kunnolla vaan hanat auki kerralla,hittolainen! Mä olen niin raivona tälle kropalle,että ei ees muuten reagoi clomeihin kun että joku megapitkä kierto tulossa.No siis onhan se parempi kuin 17...Mutta siis jos nyt ei 30 asti yltäis. En tiedä..Äippä jo tänää laitteli viestiä että testaa loppuviikosta uudelleen jne.. Noh,varmasti testaankin jos ei ke mennes ala,mutta varmaan alkaa kun saan tän kirjotettuu..Tosi kiva vaan jos nyt sen normin 5-7 pvän tuhrun eka pitää ja sit 4 pvää menkkoja,niinku muinoin kierrot olikin. Silloin tuhru alkoi joka ikinen kuukausi kp 20 ja vuoto sit kp 26..

Ihan tyhmää! Meen murjottaa peiton alle!

Plussaonnee tyttelit!!

Vaniljainen Me mennään myös antamaan siemennestenäyte tän kierron jälkeen, jos ei tärppää. Luulen, että se toisi mielenrauhan myös tolle miehelle. Jos meet yksityiselle gynelle, niin varmasti se onnistuu, maksaa n. 80-100 euroa se analyysi. Sit ainakin se on tiedossa, että onko kaikki hyvin. Tiedän niin miltä susta tuntuu, vaikka mä panostankin seksiin ovulaation aikana niin siltikin sellainen olo, että ei kuitenkaan tärppää. Mennyt ihan toivo, ja jotenkin vaan vähän odotan, että vuosi tulee täyteen kunnon yritystä. Missä päin Suomea asut? Mähän asun ulkomailla, mutta siellä kävin kerran Felicitas- klinikalla Helsingissä (halvempaa kuin täällä) ja siellä ne ainakin oli tosi tosi kannustavia ja siellä voi antaa sen spermanäytteen. Mähän julistin sodan kun mun viime menkat alko, tuu mun rintamalle mukaan menkkoja vastaan! :D

Vaniljainen Kattelin tossa ja Felicitaksella ainakin siemennesteanalyysi on 91 euroa, josta omavastuu 56 euroa. Ei paha, jos sen saa ilman suurempia odotteluja. Niillä on klinikka myös Lappeenrannassa. Luulen, että muilla yksityisillä pyörii varmaan samoissa noi hinnat. En tiedä kauan sitten julkisella pitäisi odottaa tms.

Kiitos vastauksista Lily-Jane :hug: Eipä tuo kyllä paha hinta ole yksityiselläkään, me asustellaan Jyväskylässä ja mä olen itse käynyt tutkimuksissa Mehiläisessä jossa on yksi Jyväskylän pätevimmistä lapsettomuuteen erikoistuneista lääkäreistä, joten ainakin sieltä saisi luotettavan vastauksen :) Taidan jutella miehelle asiasta sitten kasvotusten kun viikonloppuna taas näemme. Se siis on siellä vanhempiensa luona kesälomaa viettämässä.
Päätin, että käyn itse ultrassa ovulaation aikoihin, mulla kun on silloin tällöin sitä painontunnettakin alavatsalla, joten haluan tutkia ettei vaan mitään myoomaa tai muuta ole :/ Oletko sä itse käynyt jossain?

Tipetsu Sullahan on inhottava tilanne myös! :/ Kunpa se täti nyt tulis sitten reippaasti, eikä arkailisi tolleen!! Tiedän miten inhottavaa tuo on, mulla on myös tosi niukat menkat olleet jo monta kiertoa ja nytkin odottelen että alkaisivat kunnolla kun mitään ei ole tullut sen pienen veritipan jälkeen, joka jäi paperiin pyyhkiessä :kieh:
Mutta, sulla on kyllä sen verran oireita, että entäs jos..? :heart:

Lily-Jane oot kyllä semmonen päivänpiristäjä, nauroin ääneen yksikseni tota sota-juttua! :D Ehdottomasti sait mut rintamalle mukaan! :kieh:

Vaniljainen Entäs jos sulla vielä näyttäis plussaa?! :)

En tiedä,siis ihanahan se ois jos vielä muttuiski plussaks,jos ovis vaikka olikin sillon kp 16 kun tuntu niitä menkkakipuja ja sikspä siis testeissä ei näkyny kp 22-24.. En kyllä jaksa uskoo,kun niin miljoonasti jo pettyny. Luulin ja uskoin ja toivoin,että tulen varmasti ekasta clomi-kierrosta raskaaksi,kun lääkärikin niin kannustavasti sanoi,että suht. helposti pitäisi tulla raskaaksi,mutta taitaa olla huuhaata nekin.Kattokaa nyt mua,heti luovutan niidenkin suhteen. :ashamed:
Mutta kyllä se vähän masentaa kun vihdoin sai apuja,mutta kroppa ei reagoinu niinku halusin=raskaus! Kyllä masentaa.Eilen itkeskelin tätä elämän kurjuutta ja epäreiluutta. Ajattelin jo elämää ilman lasta/lapsia ja vielä kamalampi itkuhan siinä tuli. Kerran kuitenkin jo käsittelin ja jopa hyväksyin asian,mutta kun erosi exästä ja löysin nykyisen mieheni,niin tokihan sitä taas halusi aloittaa yrityksen.Mutta olen todella pettynyt kroppaani,endo joka heti uusiutu.Clomit,muttei raskautta. Eikä kyllä näköjään menkkojakaan!!

%"#¤!!?*' |O

Heippa täällä olisi uusi piinajilija / vauvakuumeilija joukkoon mukaan! Ehkäisy laastarit jätin 30.5 pois ja menkat alkoivat kunnolla 2.6. Ennen aina ollut säännöllinen, 29/30pv kierto. Nyt jos vanha kiertoni pitää paikkaansa, niin menkat keskiviikkona myöhässä viikon, mutta edelleen näyttää negaa elivo raskaustestillä jossa herkkyys on 25 ml/IU. Todella vahvoja oireita, puolitoista viikkoa alavatsakipua kuin olisi menkat tulossa, ja eilen alkoi rintoja särkeä. Mietin jos plussa näkyisi vain myöhemmin, tai jos ovis on ollut myöhempään tässä kierrossa ja sen takia en vielä plussaa? Tai sitten en ole raskaana Tulisi ne menkat edes että voisi jatkaa yrittämistä. Plussatuulia kaikille! Lämpö oli äsken 36,6... Kai tuo vähän koholla on.

:hug: tädin yllättäneille
:flower: uusille tulokkaille
täällä taustalla oon käyny lukemas joka päivä B)
mitään uutta ei tällä rintamalla... huomenna röntgeniin ja kipsin vaihtoon.
plussaa en odota ollenkaan tässä kierrossa :/ buranaa menny ihan kiitettävästi ja sehän tiedetään,et se vaikeuttaa hedelmöittymistä :(
taustailen loppukierron ja ilmottelen ku alkaa uus yk

Voi hyvät naiset! Nyt ei saa päästää tappiomielialaa rintamalle! :hug:

Vaniljainen: Mulla on vahvimpana raskausoireena ollu oma intuitio raskautumisesta, joten jospa sulla ei menkat pisaraa lukuunottamatta tuliskaan? Toivotaan ainakin, kun fiilikset on noin vahvat.

Kaikille muillekin paljon rohkaisun sanoja ja lohdutuksen silittelyjä.

ON: Mullahan otettiin se hormonikierukka torstaina 1.7 pois. Nyt sen jälkeen mun rinnat on kasvanut noin yhden kuppikoon verran ja ovat aikas kipeät. Samoin alavatsa on ihan turvoksissa. Onko muilla ollut tälläista / kuullu, että jollakulla muulla ollut tällaista?

Teretulemast kaikille uusille :flower: Teitä oli niin monta, etten jaksa eritellä :D

Tipetsu ja Vaniljainen, kylläpäs teitä nyt kiusataan. Mä oon joka päivä täällä käynyt ihan varta vasten teidän tilanteita kyttäämässä. Mä niiin toivoisin teille molemmille sitä plussaa (ja tietty kaikille muillekin, mutta tää nyt on ajankohtasta). Joten toivotaan, että molemmilla kaikesta huolimatta pysyisi kunnon menkat pois ja plussa pärähtäisi testiin! Pidän teille peukkuja!! :hug: :hug:

ON: kp 18/24-29.. Ei tietoakaan ovisoireista :ashamed: Alkaa huolestuttaa, kun jätin pillerit pois tais mennä kolme tai neljä kiertoa niin, että puolivälissä kiertoa oli ihan selviä ovisoireita. Sitten kaksi kiertoa ilman. Viime kuussa taas oireili. Ja nyt ei taas mitään. On kierto jo niin pitkällä, etten usko mitään enää tapahtuvan :( Voihan se olla mahdollista, että en vaan oireile ja ovulaatio silti tapahtuu. Toivotaan. 1½ viikkoa on menty joka toisen päivän taktiikalla ;) Kerrankin on mahdollisuus siihen , kun oltiin yhtä aikaa lomalla. Ja vielä ollaan tää viikko, että eiköhän sitä vielä jatketa. Hitsi, tänään pitäisi kellistää ukko tai menee tasainen tahti ihan piloille :LOL:

Meillä on hirmuisesti muuttopuuhaa, tää viikko menee pakkaillessa ja ens viikko muuttaessa ja purkaessa, joten toivotaan, etten ehi hirveesti ees jännäillä. Menis vaan aika nopeesti ja jos ei tärppää, niin ens kuussa otan ne ovistikut tähän sotaan mukaan :p

Plussailkaa, ees mun iloks?? :LOL:

t84
Jännittää!
Vielä pitäisi 6pvää jaksaa odotella, sit selviää tärppäskö. Jotenkin on hyvä fiilis, tuli puuhailtua reilusti ja oikeaan aikaan. En haluisi liikaa toivoa, ettei taas tule pettymyksiä, mutta on kyllä vaikeeta :) Mies on tosi innoissaan, joka päivä kyselee että onko jo pahaa oloa, kauanko vielä ym :D

Voi kun harmi vaniljainen :hug: Kyllä se aina on rankkaa kun menkat alkaa. Ja varsinkin kun alkaa olla niin monta yrityskiertoa takana. Muistutan taas kerran, että meillä esikoinen tärppäs yk 14. Me mentiin jo alotustutkimuksiin samassa kierrossa, kun sitten tärppäsikin. Jyväskylässä muuten kunnallisellakin puolella se siemennesteanalyysi tehdään In-Timessä. Ainakin näin oli silloin v 2008. Ja se piti maksaakin muistaakseni itse. Joten ehkä ei ole suurta eroa, vaikka varaa sinne ajan muutenkin noihin perustutkimuksiin. Mutta ei sillä tietty vielä kiirettä ole. Meillä joillakin vaan ikävä kyllä kestää kauemmin saada raskaus alkamaan kuin monella muulla. Kyllä sen vuoden voi yrittää omin avuin ihan hyvin, jos on säännöllinen kierto eikä muutenkaan tiedossa mitään ongelmia.

En ehtinyt nyt oikein muiden kuulumisia lueskella. Paremmalla ajalla taas =)

ON: testaan, en testaa, testaan, en testaa...huomenna?

Olen mielenkiinnolla lukenut, vaikka olenkin aika huono kommentoimaan (ja etenkin muistamaan kenelle mitäkin kuuluu, nimet ja nimimerkit menevät minulta helposti sekaisin). Joka tapauksessa uusille tervetuloa, plussanneille onnea ja kaikille tsemppiä!

ON: Tässä kuussa lienee turhaa edes odottaa plussaamista, koskapa seksiä oli vain aivan kierron alkupäivillä ja mies lähti sen jälkeen matkalle. Sen verran olen asioita edistänyt, että olen kokeillut nyt juoda greippimehua, vähän niin kuin testatakseni, onko sillä oikeasti jonkinlaista vaikutusta. Myönnän, että olin aika skeptinen koko asian suhteen, en yleensä usko poppakonsteihin. Mutta niinpä vain näyttäisi siltä, että kaikenlainen limaisuus on tässä kuussa lisääntynyt aivan tavattomasti! Voihan se periaatteessa vielä olla sattumaakin, mutta aika hyvin alkoi juuri yhtä aikaa greippimehukuurin kanssa. Jatkan siis mehun juomista, josko se sitten jotain auttaisi. Onneksi tykkään greippimehusta ihan kamalasti, joten mielikseenhän tuota juon, vaikkei auttaisikaan, tuskinpa siitä haittaakaan on. Joten olen nyt ainakin oppinut jotain uutta ja mielenkiintoista omasta kehostani tämän palstan avulla.

Menossa siis kp 14/24 ja yk3, vaikkei tässä kuussa kovasti sitä yrittämistä harrastettu.

Uusi kuumeilija porukkaan! Eli olen 26v, ensimmäistä lasta yritetään.Ehkäisy jätetty pois toukokuun lopulla, kesäkuun puolessa välissä menkat. Käytettiin kondomi-ehkäisyä ja kierrot olleet säännölliset. Yritystä on, minä malttamaton =)

Vaniljainen :hug:

t84
Ihanaa kun mies on noin innolla mukana :) Meillä ei mies osallistu millään lailla tähän kuumeiluun, mut onneksi on tää 2+ sivusto!

ON: Täällä ei ole limoista mitään tietoa, tuntuu kyllä edelleen kuivalta kuin Saharassa. Et jos limojen perusteella katselisin, niin ei olis ovista tuloillakaan. Ovistestit sen sijaan ovat lähteneet tänään tummumaan jonkin verran, edelleen silti selkeästi nega on. Mut josko loppuviikolla sitten se ovis tapahtuisi... Nyt vaan täytyis saada tuo mies innostumaan peittojen heiluttelusta, mut se vaan onkin vähän hankalampaa, kun tän viikon jatkuu vielä noi jalkapallon mm-kisat.

Täällä kp 28/17-28 muuttui kp 1 ja yk 7. Pitäs kai nyt vaikka merkitä kp 1/27..Ihan kiva kun kierto nyt tasoittui,niin jospa tästä kierrosta sitten onnistas. Siis jos nyt järkevästi aattelee,niin en uskonu oikeesti plussaan viime kierrossa,kun ajattelin että kierto eka tasoittuu varmasti ekasta clomikierrosta,eikä voi olla mahdollista että heti tärppää. Ja siis ihan hyvä näin. Kyllähän se pikkusen kirpasee,mutta nyt ainakin joku järki on kierroissa.

Noh,eipä tässä sitten muuta kun täysillä uuteen kiertoon!

Tsemppiä kaikille!Halit kaikille jotka tarvii ja uudet: Tervetuloa!

Vaniljainen,mikäs siellä tilanne?!

Vaniljainen Juu, mä oon käynyt gynellä ultrassa ja verikokeissa ja kaikki ok. Edelleen noi niukat menkat vähän ihmetyttää, mut limakalvo ollut aina ok, joten en sit tiedä.. Sullahan on niukat menkat myös? Mulla ennen pillereitä oli tosi normaalit, jopa runsaat menkat. Ovulaatiokin mulla on todettu ultrassa, ainoa tietty mitä ne ei voi nähdä on se, että onko noi munajohtimet auki.. Tai torvet tai siis ne. Siks päällisin puolin mussa ei pitäisi olla mitään vikaa ja sehän tota miestä huolestuttaa. Onneks nykyaikana on niin hyvät hedelmöittymishoidot, se lohduttaa jotenkin, että jos ei nyt tärppää niin apua saa ainakin jossain vaiheessa.

Novelle Sä oot ihanan kärsivällinen :) Mä luulen, että jos tässä nyt vuoden sisään tärppää niin osaisin ehkä tokan lapsen kohdalla ajatella, että kyllä se jossain vaiheessa. Nyt vaan ei oo mitään takeita vielä, että tärppääkö ollenkaan. Mutta tsemppaa paljon toi, että sulla tärppäs vasta yk 14. Toivoa on aina siis :) Testasitko?!

Tipetsu Harmi, että menkat alkoi, mutta onhan toi kierron pidentyminen positiivista kuitenkin! :hug:

ralliperuna Mitä sinne kuuluu? Onko vieläkin epätodellinen olo plussasta?

Lumpe Tervetuloa! Mikä yk sulla on meneillään? :)

kapybara Mäkin tykkään greippimehusta :) En oo kyl tosiaan huomannut mitään vaikutusta, mutta eihän se mitään haittaa myöskään!

Mömmömmöö Älä huoli noista ovisoireista, mulla on paljon miedommat ne nykyään, enkä välttämättä huomaisi ollenkaan. En oo nytkään oikein varma, että milloin oli tai on :)

Täällä tänään kp 16. Luulin, että ovis olisi ollut kp 13-14 kun oli selviä nippailuja ja valkovuotoa, mutta tänään aamulla selkeästi tuli sitä kuuluisaa kananmunalimaa (Soriiiiiii.. :$ ) Joten nyt en oikein tiedä, että milloj se ovis oli. Noh, ei auta muu kuin heilutella peittoja illalla. Mulla oviksen ajankohta on vaihdellut kp 14-17, joten se voi olla ihan mikä päivä vaan tässä välissä. En tikuttanut tässä kierrossa, mutta nyt tuli taas sellainen olo, että ens kierrossa vois tikuttaa. Pupuiltu ollaan kp 13 ja 14, eilen ei, mut tänään taas kp 16. Sormet ristiin! :)

Voi teitä ihania, kun olette taas jo ehtineet muakin ajatella :heart: :hug:

Soitin eilen sitten miehelle töiden jälkeen ja kerroin, että niin ne menkat sitten kuitenkin alkoivat :( Se reppana musertui täysin ja tuli ihan kamalan surulliseksi. Mä olin koko eilisen työpäivän tsempannut itseäni ja päässyt sen ihan kaikista kamalimman järkytyksen yli, mutta sitten kun puhuttiin niin aloin itkemään ihan kauheesti :| Yhdessä sitten mietittiin, että mikä kumma siinä on, vaikka ajoitukset on varmasti osuneet nappiin..Kerroin myös, että haluan mennä vielä ultrattavaksi ja katsoa miltä mun kohtu ja munasarjat näyttävät ovulaation aikoihin. Mies piti sitä hyvänä ideana ja sanoi, että hän haluaa myös viedä sen näytteen. Saadaan sitten mielenrauha ainakin niiltä osin.
Mulla on nyt siis lääkäri 20.7 ja sille samalle lääkärille jolla olin viimeksi. Menkat on nyt alkaneet oikein kunnolla, joten eipä tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin katsoa taas kohti uutta kiertoa!

Huomasin, että olette puhuneet greippimehusta. Mä join sitä muutaman kierron, tämä oli nyt toinen kierto taas ilman. Ja Lily-jane mulla on menkat nyt ensimämistä kertaa normaalin oloiset, ei siis semmoiset niukat, mitä oli varsinkin silloin sen mehun kanssa. Ennenkin sitä oli niukkuutta havaittavissa, mutta nuo pari kiertoa jotka join, oli kyllä ihan huolestuttavia, koska en oikeesti tarvinut edes sidettä tai muuta suojaa. Joillakinhan se vaikuttaa juuri päinvastoin, eli kuivuukin kaikella mahdollisella tavalla, kuten minä..
Mites se nyt olikaan Lily, joitko sä sitä? Kantsii meinaa ehkä kokeilla ilman, josko se sullakin vaikuttais? Ei nää nytkään mitkään runsaat ole, mutta normaalin oloiset sentään, sidettä pitää kuitenkin vaihtaakkin joskus ;)

Mömmömmöö Älä huolehdi niistä ovisoireista, eihän ne läheskään kaikilla ole mitään hirmu voimakkaita, kyllä sinä silti hyvin suurella todennäköisyydellä ovuloit! :)

niiskunenä Toivottavasti saat miehen kellistettyä, muuten sun pitää ottaa järeämmät konstit käyttöön :whistle:

Tipetsu Pidän kaikki varpaat ja sormet pystyssä, että tämä on se tärppikierto myös teillä!! :heart:

Lily-Jane vielä ; Sun tilannehan kuulostaa kuitenkin hyvältä, kun ei ole mitään todettu missään :) Ihan varmasti te kohta saatte plussan!! :heart:
Mä muuten vähän ihmettelen, kun mulle se lääkäri totesi, että munajohtimet on ihan auki, joten mitään ongelmaa ei siellä ainakaan ole, että näkiköhän se sen varmaksi kuitenkaan, kun mäkin olen ymmärtänyt, että ei niitä näe ultralla. Löysin kyllä jonkun lääkärin vastauksen googlettamalla, että kokenut lääkäri pystyy jopa ne katsomaan ultralla, mutta tiedä sitten..Pitää ottaa asia puheeksi vielä nyt kun menen.
Pidän sulle superisti peukkuja, että nyt tärppää myös siellä tästä kierrosta!!! :heart: :heart: Ainakin olette pupuilleet hyvin, joten siitä ei ole kiinni!

Novelle Kiitos tosta muistutuksesta, tommoset on aina tarpeen :hug: Just juttelin myös mun serkun kanssa tänään ja selvisi, että he yrittivät heidän lastaan puolitoista vuotta. Tosin hänellä oli jotain kystia, jotka hidastivat raskaaksi tuloa, kunnes ne leikattiin pois. Jep, selvitin että yleiseltä puolelta tehdään just tonne In- Timeen ne siemennestetutkimukset, joten kantsii mennä suoraan yksityiselle puolelle. Eihän tässä nyt mikään kiire vielä tosiaan oliskaan, mutta päätettiin yhdessä että parempi mennä nyt, jos jotain löytyy niin ei turhaan odotella ensin puolta vuotta, kun voidaan saada apuja sitten aikaisemminkin.

Ainiin, semmoinen vielä (jopas multa nyt tulee tekstiä), että äitini oli jutellut yleisesti raskautumisesta tuttunsa kanssa, joka on naistentautien lääkäri, ja tämä oli todennut, että he ovat ihmetelleet kollegoidensa kanssa, että mikä ihme siinä on, että paljon enemmän tutkitaan nykyään sekä naisia, että miehiä lapsettomuuden vuoksi, että onko se kuitenkin ne pillerit tai saasteet tai mitkä, jotka nykyään aiheuttavat enemmän lapsettomuutta kuin aikaisemmin. Kyllä hän sen ainakin oli myöntänyt, että ei se jostain syystä onnistu nykyään ihan tuosta vaan monellakaan.

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

Vaniljainen kp 2/32-34

Vaniljainen Näin pitääkin toimia, jos jokin surettaa niin lääkärille vaan :) Turhaan sitä pitää odotella ja murehtia. Enemmänkin just ton mielenrauhan takia! Mä juon tosi epäsäännöllisesti tota greippimehua, en siis jokaisessa kierrossa. Mulla ei oo ollut vaikutusta sitten niin mihinkään suuntaan. Viime menkat oli mullakin myös aavistuksen normaalimmat, et elättelen toiveita että ne vähän runsistuisi (enpä olis ikinä ennen uskonut että tää olisi mun toivelistalla joulupukille.. heh). Ihana kun sun mies on yhtälailla mukana tässä yrityksessä, mä en tiedä mitä mä tekisin jos mun mies olis tosi vastahakoinen esim. viemään näytettä, kun itsellä tuntuu, että jokainen kuukausi vaan matelee. Mutta siis, tän kierron jälkeen viedään näyte, niin tuntuu paremmalta, että on jokin välietappi tässä. :) Mun äiti myös mietti, että kun hänelläkin on ihan heti tärpännyt (mun veli yk 1 ja mä yk 2, kuulemma meni mun ekassa kierrossa ajoitus vahingossa pieleen..), että voisko saasteilla ja pillereillä olla jotain vaikutusta, koska varmasti noi saasteet vaikuttaa jotenkin miehen spermaan. Tai sitten lapsettomuutta on aina ollut yhtä paljon, mutta se on vaan ollut tabu ja siitä ei olla puhuttu.

Mukavaa iltaa kaikille, kenellä kaikilla katsomaan fudista tänä iltana? Mä en edes osaa päättää, että kannatanko Espanjaa vai Saksaa, Saksa on musta pelannut jotenkin niin hyvin ja tyylillä, mut sit taas Espanja on ihana maa.. Hmm Hmm..

:wave:

Lily-Jane: Meillä olis menossa sitten yk2.

Mihin tuo auttaa tuo greippimehu, jota kaikki tuntuu juovan? Että pitääkö sitä lähteä kaupasta hakemaan... =) En ole sen kummemmin ajatellut ovulaatioita tms, mutta nyt kun lueskelee noita teidän juttuja, niin en kyllä ole havainnut mitään limaantumista niihin aikoihin. Kävin keväällä gynellä vuosihuollossa ja ultralla katsottuna kaiken pitäisi olla ok. Eli pitäis siis jaksaa malttaa odotella ja yritellä vaan...

Mies täysillä mukana hommassa, mutta ei halua että aiheesta puhutaan kotona sen enempää, ei saa kuulemma hössöttää. Että onneks on näitä palstoja, jossa vertaistukea. =)

Yhteistyössä