Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

onnea plussanneille!! :flower: Mulla tullu tässä vuorokauden todella pientä ruskeaa häiriövuodoksikko sitä sanotaan?! Menkkojen pitäis alkaa vasta 9-12 päivän päästä..

Varmaan renkaan jälkimaininkeja .. Onko kukaan plussannu heti ekalla yk:lla ehkäisyn jälkeen, vai vaaditaanko aina useampi kerta?
Voi olla että kroppa vaatii sen oman palautumisen normaaliin rytmiin. Odottavan aika on pitkä :headwall:
 
Vaniljainen Hienoa, että olette käyneet surusta huolimatta rakentavan keskustelun siitä kuinka jatkatte. Lääkärille meneminen on varmasti hyvä asia, saa sitä mielenrauhaa itselleen ja toisaalta jos jotain siellä on, niin mahdollista apua sitten nopeammin :hug:

Lily-Jane Onneksi on sielläkin mies hyvin mukana :hug: Tuli sellainen mieleen, että onko teillä paljon stressiä (siis muustakin kuin tästä yrittämisestä )? Yhden lapsettomuushoitoja käyneen ystäväni kanssa keskusteltiin aiheesta ja siellä heilläkään ei ollut mitään syytä miksi ei tärppää, mutta tämä tuleva äiti oli todella stressaantunut omista työkuvioistaan. Kun sitten työpaikka vaihtui ja hoidot tietysti jatkuivat, niin tuli kuitenkin raskaaksi. Muutenkin jotenkin kuvittelisin stressin olevan monelle sellainen tekijä, joka vaikuttaa noihin kuvioihin. Työelämässäkin nyhdetään nykyisin ihmisestä ihan niin paljon, kun on vain valmis antamaan.

Greippimehua on juotu täälläkin ja nyt kun alkaa ovis olla käsillä, niin ne limatkin vaikuttaa ihan hyviltä. Eli siis tuon greippimehun sanotaan parantavan noita ovislimoja, jotta simpoilla olisi paremmat olosuhteet päästä perille ;)

MM-fudista katsotaan täällä meilläkin. Kyllä mä itsekin sitä seuraan, mutta nyt harmittaa niin vietävästi, kun pitäis ennemmin pupuilla. Mut pakko se peli on tänään katsoa :whistle: Espanjaa kannatetaan täällä jos Saksasta pitää valita.

ON Jippiiiii!! :heart: Täällä saatu tänään ovisplussa, että niin ne vaan haamut vahvistuivat komiaksi plussaksi :) Ja siis selvästi on ovis käsillä jo ihan muillakin keinoilla todettuna, kun panettaa niin järjettömästi :LOL: Että siis tuli peli illalla tai ei, niin pakko on saada. Täytyy sit vaikka hajottaa tuo töllö, että saan mitä haluan :saint: :saint:
 
Lumpe sama homma, ei meilläkään sais kotona hössöttää.. Mut ku sitä vaan on niin innoissaan =)

Vaniljainen ihana kun te pystytte tolleen keskustelemaan. Meillä jos on joskus sama tilanne niin mies varmasti vaan hiljaa itsekseen ajattelee, eikä rupea asiasta juttelemaan.

Ralliperuna[/b] tosiaan ONNEA!!

Niiskunenä ihan nauroin ääneen tolle sun töllön rikkomis suunnitelmalle :LOL: [/b] Me oltiin Saksassa reissussa vasta ja siellä oli kyl kaikki ihan huumaantuneita jalkapallosta, että alko ihan äsyttämäään. Saksan lippuja parvekkeilla, autoissa, saksan lipun värisiä kukkanauhoja kaulaan, monilla saksan pelipaita päällä (esim myyjät kaupoissa), joka puolella jätti-isoja screenejä, televisiot kannettu ulos kahviloiden terassille, autot koristeltu lipuilla sun muulla krääsällä. HUHHUH!!

ON: Täällä ovista odotellaan, viikko vielä! kylläpä tää aika menee hitaasti...

muoks taas.. En tajuu miks nää lihavoinnit menee ihan päin....
 
Liitynpä uutena jäsenenä tähän ketjuun!

Meillä yk1 menossa ja esikoista toivotaan :) Nyt menossa kp 20/28-29, ovis bongattu omien tuntemuksien mukaan todella selkeästi ja käytetty hyväksi ;)

Greippimehu kiinnostaisi, mutta estikös se lääkkeiden imeytymistä? Itselläni on säännöllinen lääkitys.

Niin ja ONNEA kaikille plussanneille!
 
Plink tervetuloa!!!
joo on monia lääkeaineita, joiden kanssa greippimehu ei sovi. Se voi joko estää lääkkeiden imeytymistä tai sitten nostaa lääkkeen tehoa.. Yleensä niissä lääkepaketeissa on kuitenkin merkintä mikäli greippimehua ei saa juoda. Mikäs lääke sulla on käytössä jos saan udella?
 
Meep ONNEA!!! =)


Karoliina87 Itselläni on yk 1 e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt on jo kp 49 eikä menkkoja kuulu.. Eli ainakin mulla ilmeisesti kierto erittäin pitkä ja tämän vuoksi ovistakin vaikea hahmottaa. Raskaustestin oon tehnyt kolmesti, negoja ovat olleet. Olen kuitenkin kuullut että jo ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn jälkeen voi tulla raskaaksi. Eli peukut pystyyn vaan! ;)

Eli edelleenkään ei tietoakaan menkoista :( Tulis nyt jo niin pääsis kunnolla touhuilemaan ja metsästämään sitä ovista... =)

niiskunenä-78 ei hitsi, täälläkin repeilin sun tekstistä :LOL: oikee meininki! B)
ralliperuna ONNEA!!! =)
 
Plink: Itse hoitoalalla olen ja tossa tarkastin asiaa niin en miekään löytäny mistään et Pentasanin kanssa ei Greippimehua saa ottaa. Mut suosittelen ettet samanaikaisesti ota mitään lääkettä greippimehun kanssa, ettei yhteisvaikutuksia sitten tule. Muistaakseni lääkkeistä ainakin verenpaine-, verenohennus- munuais- ja psyykelääkkeet oli semmosia joita ei tulis greippimehun kanssa ottaa.. Ei kyl nyt äkkiseltään tuu mieleen mitä muita lääkkeitä ei saa ottaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu1984:
Plink: Itse hoitoalalla olen ja tossa tarkastin asiaa niin en miekään löytäny mistään et Pentasanin kanssa ei Greippimehua saa ottaa. Mut suosittelen ettet samanaikaisesti ota mitään lääkettä greippimehun kanssa, ettei yhteisvaikutuksia sitten tule. Muistaakseni lääkkeistä ainakin verenpaine-, verenohennus- munuais- ja psyykelääkkeet oli semmosia joita ei tulis greippimehun kanssa ottaa.. Ei kyl nyt äkkiseltään tuu mieleen mitä muita lääkkeitä ei saa ottaa..
Eli voisin kokeilla greippimehun juomista, mutta varuilta niin, että lääkkeiden oton ja greippimehun juonnin välissä on useita tunteja? otan lääkkeet aamuin illoin ja tuossa välissähän voisi mehua hörppiä. Jos se siis vaikuttaa vain silloin juonnin aikana imeytymistä estäen, eikä jätä mitään pitempiaikaisia vaikutuksia.
 
Plink: Kyl miun mielestä, mut voithan sie vielä varmistaa asian esim. Apteekista. Netistä pikaseen lukasin niin siellä suositeltiin parin tunnin väliä ennen lääkkeen ottoon. Mut ite oon kyl esim allergialääkkeet greippimehun kanssa ottanu eikä siitä oo kyllä ollu mitään vaikutusta.
 
PLUSSA tuli! Eli joo, testasin eilen, ja ihan ällistyneenä totesin, että siihen testiinhän piirtyy toinenkin viiva. En meinannut uskoa silmiäni, mutta oli siinä ihan selvä vaalea viiva! Testi oli david, normaaliherkkä. Tänään tein vielä varmistuksen herkällä testillä, ja ihan selkeä viiva siihenkin tuli. Joten tärppi se sitten on tästä kierrosta. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Vaniljainen, kyllä se voi tosiaan mielenrauhan antaa, jos päättää mennä yksityiselle ainakin ne perustestit teettämään jo ennen kuin on vuosi yritystä takana. Eipä se siinä vaiheessa varmasti edes niin kalliiksi tule. Ja pääsee sitten tarpeen vaatiessa jatkotutkimuksiin tai muuten asian kanssa eteen päin. OIkein paljon tsemppiä jatkoon!

Nyt lomamatka jatkukoon. Palaan varmasti vielä kuulumisia lukemaan ja kertomaan, kunhan kotiudutaan.
 
Novelle78 UPEETA!!! Onnea paljon!!!! Paljon tarrasukkia pikkuiselle ja onnea odotukseen!!! :flower:

niiskunenä Itseasiassa tällä hetkellä ei niinkään ole stressiä, kirjoittelen gradua kaikessä rauhassa. En oo pariin kertaan tikuttanut ovistakaan, niin mennyt kyllä kierrot aika stressittä. Sanotaanko, että tää tärppäämättömyys enemmänkin vaivaa ja surettaa, kuin stressaa. Mutta tottahan se on, että monella tärppää, kun unohtuu se yritys. :) Hassua, mies kyllä sano mulle eilen, että hän paljon mielummin tietäisi, että milloin tasan tarkkaan ovuloin, niin ei varmasti mene tärppipäivät ohi. Olin ihan et wow, okei, ensi kierrossa sitten tikutetaan ovista :saint:

Mä lähden huomenna maaseudulle vähän rentoutumaan, joten palailen alkuviikosta tänne toheloimaan taas :)

Plussatuulia kaikille ihanuuksille!!!

:wave:
 
Jeeee,mähän sanoin Novelle,että sä plussaat!! Paljon onnea! :flower: :hug:

Tervetuloa Plink!

Täällä kp 3/27 ja tokan clomikierron eka clomi napattu. Millon mä alan tikuttaan ovista? Minkä kierron mukaan lasken?Viime kierron,joka oli tuon 27 vai jonkun muun kierron mukaan ,haarukalla 17-28?! Tossa ovistesti-paketissa on että jos kierto 22 pvää niin tikutus kp 6 ja jos mulla oli pari kiertoo 17 niin alottasin tikuttamisen ööööh tänään?! Jospa mä alotan vaikka ylihuomenna ja tilaan muutaman lisää ettei lopu,ku ilmeisesti viime kierrossa ovis oli kp 13 ja just sillon ukko pihtas,kp 12-15! Hemmetti,nyt ei muuten pihtaa! |O :D Lueskelin että ovis myöhästyny clomeilla,niin joo-o ei mulla ainakaan ole ovis ollu varmaan ku kerran aiemmin tolla kp:lla.
 
Mahtavaa Novelle, onnea hirmuisesti plussasta!! :flower: :heart:

Lily-Jane Pidän peukkuja, että seuraavassa kierrossa sitten plussat pärähtää ovis- ja raskaustesteihin ;) Ja varmasti aiheuttaa stressiä ja harmistusta se, ettei ole vielä tärpännyt. Kyllä niitä raskautumisia kuitenkin vielä tapahtuu pidempäänkin yrittäneille, että täytyy vain yrittää pitää mieliala ylhäällä. Onneksi tosiaan miehesi on täysillä mukana jutussa.

Tipetsu Aloita vaan aikaisin tuo tikuttaminen, ettei vahingossakaan mene ohi. Jotkuthan saattavat ovuloida jo heti menkkojen loputtua.

ON Täällä on nyt sitten ovis hyödynnetty (eilen illalla nappaili tosi kovaa alavatsalla ja aamullahan sain sen ovisplussan) ja ei tarvinnut edes sitä tv:tä hajottaa :) Nyt sitten odotellaan kuinka käy :p
 
Onnea kovasti kaikille plussanneille! :flower:

Täällä on mahdollisesti bongattu ovis ja sitä yritetty nyt hyödyntää. Kattellaan miten käy. Huonoahan tässä on nyt se, että ei ole mitään ajatusta koska vois alkaa testata mahdollista plussaa. Mun kun täytyis työn puolesta tietää aikaisessa vaiheessa, jos oon raskaana, että se otetaan huomioon työjaoissa. Mut nää nyt on tällaisia mietintöjä, ei vielä ajankohtaisia.

Nyt lähden nauttimaan ihanasta hellepäivästä ulos kahvikupin kanssa, lapset on päikkäreillä. Saa lukee lehden rauhassa! :)
 

Yhteistyössä