.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Naene ite meinasin ostaa itse itselleni bola-korun joululahjaksi :xmas: Nellyssä oli edullisesti niitä ketjuja bola-koruihin. Ite en ainakaan välitä siitä mustasta nyöristä. Pitää tilailla se ketju sit erikseen kun tilailee jotain muuta...
 
Poliklininen synnytys tarkoittaa sitä, että käydään synnyttämässä ja kuuden tunnin ja
lääkärintarkastuksen jälkeen kotia. Kolmen päivän päästä sitten uudestaan
lääkärintarkastukseen. Minusta oikein mukava tapa synnyttää. Pääs samantien vauvan
kanssa kotiin. En pidä sairaaloista ja synnyttäminen ei ole sairaus. Toki vaatii normin
synnytyksen+vauvan sun muut.

Kotisynnyksen jälkeen varmaan "luomuin" tapa synnyttää.
 
Ja ultraan AINA rakko tyhjänä, otettiin kuva alakautta tai mahan päältä. Mulle nyt np-ultran yhteydessä sanottiin samantien ilmoittautuessa että vessan kautta odottelemaan vuoroa, otettiin vatsan päältä.

Naene 13+1 (13!! ollaanko nyt turvallisilla vesillä! :))
Tää on taas tätä, että joka paikassa ohjeet on erilaiset. Mulle sanottiin puhelimessa ilman että ees kerkesin kysymään, että ultraan tullaan sitten rakko täynnä. Niin mulla oli viimeksikin. Siis täällä ohjeistus että nt-ulraan rakko täynnä ja rakenneultraan rakko tyhjänä. En mä ymmärrä mistä nää erot voi johtua, onko laitteet erilaisia vai mitä?!

Terese ja rv 11+3
 
Kiitos selvennyksestä Tuulentyttö, olen pikkuisen fiksumpi taas.

Voi että, olen minäkin kyllä hullu.. Minä nyt sitten menin katsomaan tuota Lindacandyn linkkiä ja siinä saman tien sitten tilasin itselleni kotidopplerin ja geeliä :ashamed:
Onko kokemuksia tuosta Angelsounds kotidopplerista?

Ollaan kyllä sovittu miehen kanssa, ettei ostella mitään ylimääräistä, kun rahatilanne on mitä on, mutta.. Kyllä se tosin sanoi minulle, että osta sellainen jos se edes hiukan helpottaa tuota murehtimista. :)
 
Mitä ihmettä, todella outoa! No, naistenklinikalla ja yksityisellä lekuriasemalla (nkl:lla ultrattiin vatsan päältä, yksityisellä alakautta) molemmissa piti olla rakko tyhjänä. Jos ei ollut, passitettiin vessaan tyhjentämään rakko.

Kai se näkyvyys rakkojen läpi on sitten eri luokkaa sairaalakohtaisesti :LOL:
 
Se varmaan on sitten jotenki koneista kiinni? :O Kun mulle sanoivat vielä sata kertaa sen ja muistutti että sillee näkee paremmin :O Varmaan naistenklinikalla ja yksityisillä uudemmat vempeleet nii näkee hyvin vaikka miten kattois :LOL:

Tänään tosiaan pitäis lähtee ostamaan sopivia pöksyjä ja ehkä muutama paitakin missä ei näytä ihan mammutilta. Oma masukin on sen verran iso että tää jatkuva ja järkyttävä pömpötys ei oo oikee edullista mulle. :D
 
Hyvinkäällä pitää olla rakko tyhjä,
ainakin np-ultrassa kun ultrataan emättimen kautta.

Itse ainakin ajattelen että eihän se ees tunnu mukavalta olla siinä tutkittavana jos rakko täynnä.

(.)
Eilen oli lääkärineuvola,paineet vähän kohollaan,muuten kaikki ok.

Oli ihana kuulla pikkusen sydämensyke:heart:

Äippä ja masunasu rv.tasan 13
 
Tänään neuvolassa käyty. Pahoivoinnin takia oma paino tippunut takaisin kesän lukemiin (jolloin aloitin itseasiassa lihotuskuurin, kun paino oli päässyt turhan alas..) ja verenpaineet madaltuneet entisestään..

Pikkuisella kuitenkin ilmeisesti kaikki hyvin, kun sykekin oli siinä 160:n tietämillä. Yritti kyllä kovasti päästä dopleria karkuun :) Pieni huoli itsellä ollut miten toinen pysyy matkassa, kun en ole juuri mitään saanut syödyksi moneen viikkoon. Toivottavasti pahoinvointi tästä helpottaa pikkuhiljaa..

Ainiin ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

murkku & pallero 14+1
 
Vielä tuosta nt-ultran rakkoasiasta sen verran, että 2,5 vuotta sitten kun edellisen kerran siinä kävin, niin ohjeistus tosiaan oli myös silloin että rakko täynnä. Rakko täynnä sinne menin ja eka ultrattiin vatsan päältä. Masuasukki oli kuitenkin huonossa kuvausennossa ja kätilö passitti mut samassa huoneessa olevaan vessaan tyhjennykselle ja sit ultrattiin vielä alakautta. Olin tuolloin vielä hyvin hoikassa kunnossa, eli ei mulla ainakaan sen takia näkyvyys ollut huono vatsan päältä ultrattaessa.
 
MiiJane76

Itse en kanssa luota noihin synnärilääkäreiden ja kätilöiden kokoarvioihin.

Keskimmäistä kun synnytin ,pelotti kun edellisenä iltana oli ultrattu ja painoarvio yli 4kg..
seuraavana aamupäivänä kun tyttäreni syntyi totesin kätilölle,ettei vauva nelikiloselta näytä,
vastasi takasin "hyvä että painaa kolmea kiloa"
Tytön syntymäpaino 3060g
Kilolla siisheitti:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin itestäni vaihteeksi ilmotella. :wave:

Ihania ultrakuulumisia monella. :) Mulla humenna np ultra ja jännittää kyllä. Yksin pitää mennä kun ei saatu lapsille hoitajaa joten mies jää kotiin lasten kanssa :( Harmittaa kyllä mutta ei voi mitään. Mullakaan ei doppleria ole, olen sitä jo aiemmissakin raskauksissa miettinyt mutta aina jäänyt hommaamatta joten saan kyllä nytkin pärjätä. Huomenna kuitenkin ultra ja odottelen kyllä kohta liikkeitäkin tuntevani. :) Tokasta tunsin rv 15.

Joku oli aiemmin sektioista kysellyt. Mulla on siis molemmat muksut syntyneet sektiolla ja samoin tulee tämä kolmas syntymään. :) Insuliinihoitoinen diabeetikko kun olen on vauvat ollu kookkaita joten leikkaamalla turvallisin tapa syntyä. :) Tämäkin siis leikataan viimeistään 1-2 viikkoa ennen laskettua aikaa jos kaikki muuten menee hyvin :)

Sukupuolesta, halutaan se siis tietää. Esikon raskausaikana kysyin varmaan 5 eri ultrassa sukupuolta ja aina sanottiin että tyttö tulee, kuinkas ollakaan syntymähetkellä olikin iloinen yllätys kun lääkäri totesi että potra poika syntyi :heart: (olimme salaa miehen kanssa esikosta poikaa toivoneetkin) Toisessa raskaudessa sanottiin myös että tyttö tulee monta kertaa ja se pitikin sitten paikkansa. (vaikka ekan kokemuksen jälkeen ei kyllä miehen kanssa meinattu uskoa että pitääkö paikkansa, ajattelin kuitenki että ei ne joka kerta voi erehtyä :D )

Mitään Hankintoja ei olla vauvalle vielä tehty. Tosin kaikki isommat meillä onkin valmiina, turvakaukalo vain puuttuu. :) Ehkä rakenneultran jälkeen voisi jotain pientä vaatetta käydä ostelemassa :heart: Ja tosiaan mulla on äippäpolilla 2.1 ultra ja sitten sen jälkeen kolmen viikon päästä rakenneultra. Jotain positiivista seuraa sokeritaudista kun pääsee poliklinikka maksun hinnalla raskausaikana kymmeniä kertoja ultraan :D

Mutta palailen huomenna kertoilemaan ultrakuulumisia. :heart:

Kotiäiti & Nappula rv 12+0 POKS!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Miten ihania ultrakuulumisia teillä onkaan :) Aina niin lämmittää mieltä!

Kiitos huolenpidosta ja kommenteista tuulentyttö
Ei auta kun mennä päivä kerrallaan ja odotella kahden viikon päästä olevaa ultraa. Minulta on siis loppunut tissikipu, äklötykset ja kahviakin join tänään ja hyvälle maistui. Eli kaikki ne pienet ja vähäiset oireet mitä tähän asti on ollut on poissa. Ainoastaan vessassa pitää edelleen käydä 1-3 kertaa yössä, mutta en tiedä onko tuo nyt sitten mikään oire. Kyllä mua vaan niin hirvittää :| Haluaisin ostaa dopplerin, mutta entä jos sitten ei mitään kuulukaan...

Minä en oo hankkinut ensimmäistäkään vauvajuttua. Enkä uskalla sitä tehdä ennen kuin saan varmistuksen että jokin pieni tuolla masussa kasvaa :)
 
No mulla angelsounds doppleri sillä digitaalisella näytöllä ja ei kyllä tarvitse mikään taitava olla, että äänet löytyy. Riippuu tosin varmaan kohdusta ja sen sijainnista ja istukasta. Mulla on edespäin kenottava kohtu ja ilmeisesti istukka takana kun äänet kuului ihan selvästi ja melko helposti 9+3. Eilenkin kuului parin minuutin hakemisen jälkeen :heart: Tilasin sen diginäytön ni ei tartte arpoa että kenen äänet ne sieltä kuuluu. Jos 130-170 ja itse rauhallinen ni aika selkee juttu =)

Minä ostin bodyn. Risto-Matti Ratian suunnitteleman sieni bodyn, sellaisen veluurisen! Nyt mies kutsuu masukkia sitten Risto-Matiksi. :LOL: Olkoon sitten Risto-Matti. Kunhan on kunnossa.
 
Onko sun rinnat olleet turvoksissa sitten aikaisemmin? Minusta tissikivun loppuminen on ihan ok, jos rinnat ei kutistu takaisin ennalleen. Toisaalta jos ekaa tekee, niin rinnat ei mulla ainakaan paisunut samalla tavalla kun nyt. (edellisten jälkeen kun ovat olleet vähän onnettomat, mokomat)

Mullakin uppoo kahvi ja ei enää ällötä. Vessassa ravaaminen on oire. Mulla on loppunut muuten sekin seinään kun olen keskenmenon saanut. Sulla on varmasti kaikki ihan niin kunnossa kun olla voi!! :hug:
 
mul oli viimeks syöksysynnytyksien vuoksi käynnistys (niiku nytkin on sit) ja käynnistys aloitettiin klo 14 puhkaisemal kalvot ja poika oli ulkona 15.17 =P pääsin kotiin seuraavana päivänä klo 10 lääkärintarkastuksen jälkeen..olisin halunnut lähteä jo samantien mutta eivät suostuneet Jorvissa..
 
Ultrakuulumiset meiltäkin, kaikki hyvin! Rauhallinen tapaus, istua kökötteli tyytyväisenä ja vähän venytteli. Esikko aikanaan oli niin villi, ettei mittoja meinannut saada. Tämä oli pari päivää laskettua pienempi, esikko taas oli isompi. La ei kuitenkaan muuttunut. Turvotus 0,9, esikko 0,5.

Ihana nuori kätilö oli ja mukaan saatiin yhdeksän kuvaa tyypistä. Mittojen jälkeen kätilö esitteli tulokkaan viel moneen kertaan päästä varpaisiin ja jotenkin vaikutti lumoutuneelta itsekin. Esikoisesta Jorvissa saatiin semmoselta kääkältä vain kaksi kuvaa, tai enempää en löytänyt, kun koitin vertailuksi etsiskellä. :D Pienuudestaan huolimatta oli minusta ruumiinrakenteelta jytkympi kuin esikoinen, saapa nähdä kumpa sieltä sitten tulee!

Vatsan päältä ultrattiin tyhjällä rakolla.

Päivitän listan viimeistään huomenna ajantasalle, onkin tullut paljon päivitettävää!

Neminka 11+6 (ultrassa 11+4)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, mitä te tarkoitatte syöksysynnytyksellä? Tiedän kyllä käsitteen, mutta miten siihen määrittelyyn on päädytty? Itsellänikin ns. syöksysynnytys papereiden mukaan. Olin siis 3cm auki ja siitä 10min ja vauva sylissä. Syntyi "huntu päässä" eli kalvot eivät ehtineet edes mennä rikki. Koska en ehtinyt mitään puudutusta edes saamaan, sain luvan lähteä polikliinisesti. En ole tiennyt, että syöksysynnytyksen takia synnytys käynnistettäisiin. Kuka ja missä se on otettu puheeksi? En käynnistystä sinällään halua.
 
Sitten vielä sellainen kysymys, että mitä teille on kerrottu Naistenklinikan osittaisesta sulusta kesällä? Olen ekan synnyttänyt siellä, koska asuimme keskustassa. Tokan synnytin, koska halusin samaan paikkaan, vaikka Jorvi meille lähin. Kolmannen olen nyt ilmoittanut synnyttäväni siellä, mutta saa nähdä sulun takia kuinka käy.
 
Heipsulis kaikkille:) Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista kaikkille:) Onneksi kenelläkään ei oo enään pitkäää aikaa kun vihdoin pääsee näkemään pikkuisen ultrassa:heart:

Tää kuukaus on mennyt niin vauhdilla.Oon käynyt välillä lukemassa. On ollut tässä vähän netti lakossa...siis yrittänyt olla vähemmän koneella,että tulis tehtyä täällä kotonakin jotain:D

Voi mäkin niin ootan ,että liikkeet alkais tuntumaan. Esikosta alkas tuntuus joskus +16rv niin siihen ei oo enään pitkä:heart:

Neminka Sää jossain vaiheessa huutelit päivittäjää ens kuulle. Lupautuko siihen joku jo? Jos ei niin mä voin ottaa sitten taas ens kuulle;)

Eilen meillä oli "np-ultra" siis lähinnä vaan tarkistettiin raskausviikot. Me ei haluttu tietää sitä...mutta sitten se kätilö sano,että jos jotain hälyyttävää on niin sanoo kyllä:D kaikki oli kunnossa. Ei tosin osallistuttu seuloihinkaan.

Pitää vähän myöhemmällä lukea,että mitäs kaikkea täällä onkaan kirjoteltu:D

muffi 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Sitten vielä sellainen kysymys, että mitä teille on kerrottu Naistenklinikan osittaisesta sulusta kesällä? Olen ekan synnyttänyt siellä, koska asuimme keskustassa. Tokan synnytin, koska halusin samaan paikkaan, vaikka Jorvi meille lähin. Kolmannen olen nyt ilmoittanut synnyttäväni siellä, mutta saa nähdä sulun takia kuinka käy.
Tulin tuolta heinäkuisista huutelee, että mulle just terkkari sanoi eilen neuvolassa, että naistenklinikka ei remontin aikana hoida mitään muuta kuin riskiraskauksia, kaikki ns. normisynnyttäjät ohjataan kättärille tai jorviin. Ultratutkimuksia ym. kuulema tekevät normaalisti.
 

Yhteistyössä