Täytyy tuosta synnytyssairaalasta sanoa, että sitä ei tosiaan voi etukäteen tietää, missä sitä synnyttää pk-seudulla, vaikka valitsisi minkä. En ymmärrä ylipäätään, miten synnytykset hoidetaan, kun Naikkari ns. suljetaan. Kun 2v. sitten synnytin kuopuksen, päästiin haluamaamme paikkaan eli naikkarille, mutta esim. vkoa ennen kun synnytin, oli mieheni työkaverin vaimo joutunut Lohjalle synnyttämään. Asuvat siis Hgissä ja oli ollut sulku päällä sekä naikkarilla, kättärillä että jorvissa. Ja silloin oli lokakuu. Puhumattakaan nyt kesäkuusta, joka on tunnetusti kovan syntyvyyden aikaa. Mulla tosiaan tuo vimonen oli syöksysynnytys ja ekankin kohdalla olin 8cm auki sairaalaan tullessa, mutta koska oli kasvotarjonnassa, laskeutui hitaasti. Siten suurin toiveeni on, etten synnytä mihinkään tien päälle.
Ja nyt, kun olen tässä guuglaillut Naistenklinikan remontista, niin monessa artikkelissa törmää siihen, miten kättäri&jorvi voivat suoriutua tästä synnyttäjien määrästä. Kun tosiaan kaksi vuotta sitten kuopuksen synnytin polikliinisesti, oli naikkarin liinavaatevarastotkin osastoilla käytössä synnyttäneillä. Mikä mahtaa olla perhehuoneiden laita nyt remontin ajan, onko niitä saatavilla ollenkaan Jorvissa&Kättärissä ja onko haikarapesä normissa toiminnassaan?