.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Alkuperäinen kirjoittaja kuumeileva äippäx3;27614130:
Naene.
Jos joudut taksilla menemään hyvinkäälle tai lohjalle,
kela korvaa taksimatkan,koska pystyt perustelemaan asian heille (ei omaa autoa,ja kuka julkisilla uskaltaa lähteä kun ei tiedä kuin nopee synnytys voi olla) omavastuu on vissiin joku 20%
Kiitos vinkistä! Mutta asia on niin etten lähde Lohjalle tai Hyvinkäälle synnyttämään Helsingin keskustasta ja sillä siisti, synnytän sitten vaikka naistenklinikan pihalle :D Taksimatkalle keskustasta naistenklinikalle voin kyllä hakea korvausta, heh.
 
Mä arvoin viel pitkästi rakenneultran jälkeen viime raskaudessa, että vaihtaisko viel sairaalaa, ja kyl se kuulemma oli mahdollista ihan loppumetreille saakka.

Nää ajatukset on varmaan todella vieraita kauempana asuville, joilla on tasan se yks sairaala tunnin ajomatkan päässä. :D Mummotaksillahan pääsee, jos autoa ei ole. Mä en kyllä julkisilla lähtis laitokselle vaikka matkaa olis miten vähän. Saati kävellenkään.

Neminka 12+ *poks!*
JES!! Kiitos tiedosta, synnytyssairaala lähtee sitten vaihtoon sopivan hetken kohdalla :)

Ja pahoittelen tosiaan niille joilla on pitkä matka edes lähimpään sairaalaan. Tosin Helsingin keskusta-Hyvinkää, se on mun mielestä jo kuin minnekin ulkomaille lähtisi :D Enn suostu.
 
Aamuinen np-ultra takana ja hyvillä mielin :) siellä se meidän pötikkä köllötteli, ei oikein ollut yhteistyöhalukas noin aamutuimaan liikunnan suhteen, mutta suostui hiukan liikuskelemaan ja raapimaan päätään :D :heart:

Lopulliset tulokset tulee reilun viikon päästä ja täällä lpks ilmoitetaan vain jos on jotain ihmeellistä.

tänään olis kuukautisista laskettuna 12+3, mut pötikkä vastas 12+0, mut ei muuteta laskettua aikaa vaan odotellaan tammikuun loppuun rakenneultraan ja katotaan olisko kiriny sit ajan umpeen.

ja nyt reilun viikon olleeni oksentamatta voin vihdoin sanoa, että eiköhän tämä tästä helpotu!

emppuli&pötikkä 12+3
 
Terveisiä Np ultrasta! :wave:

Aamusta kävin np ultrassa jossa kaikki oli pikkusella mainiosti! :heart: Pää-perä mitta oli 5,2cm ja niskaturvotus 1,1-1,2mm :) Vastaukset tul kotiin 1-2 viikon päästä jos ei ole suurentunutta riskiä, jos on niin soittavat.

Olin niin huojentunut ja onnellinen kun näin sen pienen siellä lekottelevan. Leijun varmaan pilvissä tämän päivän <3 Ja tosiaan vastasi viikkoja tämä meidän pieni!

Kotiäiti & Nappula 12+1 :heart:
 
Onnea taas kaikille jotka saaneet kivoja ultratuloksia!

Tillukas Oot kyllä ihan oikeassa, että eihän tässä nyt oikeasti vielä vanhoja olla ;) Mä vaan itse olen aina kauhistellut niitä, jotka uskaltaa lapsia lähteä yrittämään yli 35 vuotiaana, puhumattakaan yli 40 vuotiaita. Mutta tää on vaan mun henk.koht ajatus ja sen takia koen jo itsenikin "vanhaksi". Ja tietty kun oma äiti on mut saanut 22 vuotiaana niin vertaan aina siihenkin :( Ja jaksuja sulle suppareitten kanssa. Mullakin ne alkoi ekassa raskaudessa rv 17 vuotoineen ja pelkäsin miten siinä oikein käy. No, hyvin lopulta. Rv 35 syntyi terve keskospoika :) Ei munkaan raskaudet ole ilman apuja lähteneet käyntiin joten onnellinen saa olla että yksi lapsi jo on ja toinen tulossa. Tän kun ihmiset aina muistais, esim. kun sukulaiset kyselee perheenlisäyksen perään. Ei se kaikilla ole niin helppoa..

Terese ja rv 11+4
 
Täytyy tuosta synnytyssairaalasta sanoa, että sitä ei tosiaan voi etukäteen tietää, missä sitä synnyttää pk-seudulla, vaikka valitsisi minkä. En ymmärrä ylipäätään, miten synnytykset hoidetaan, kun Naikkari ns. suljetaan. Kun 2v. sitten synnytin kuopuksen, päästiin haluamaamme paikkaan eli naikkarille, mutta esim. vkoa ennen kun synnytin, oli mieheni työkaverin vaimo joutunut Lohjalle synnyttämään. Asuvat siis Hgissä ja oli ollut sulku päällä sekä naikkarilla, kättärillä että jorvissa. Ja silloin oli lokakuu. Puhumattakaan nyt kesäkuusta, joka on tunnetusti kovan syntyvyyden aikaa. Mulla tosiaan tuo vimonen oli syöksysynnytys ja ekankin kohdalla olin 8cm auki sairaalaan tullessa, mutta koska oli kasvotarjonnassa, laskeutui hitaasti. Siten suurin toiveeni on, etten synnytä mihinkään tien päälle.

Ja nyt, kun olen tässä guuglaillut Naistenklinikan remontista, niin monessa artikkelissa törmää siihen, miten kättäri&jorvi voivat suoriutua tästä synnyttäjien määrästä. Kun tosiaan kaksi vuotta sitten kuopuksen synnytin polikliinisesti, oli naikkarin liinavaatevarastotkin osastoilla käytössä synnyttäneillä. Mikä mahtaa olla perhehuoneiden laita nyt remontin ajan, onko niitä saatavilla ollenkaan Jorvissa&Kättärissä ja onko haikarapesä normissa toiminnassaan?
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy tuosta synnytyssairaalasta sanoa, että sitä ei tosiaan voi etukäteen tietää, missä sitä synnyttää pk-seudulla, vaikka valitsisi minkä. En ymmärrä ylipäätään, miten synnytykset hoidetaan, kun Naikkari ns. suljetaan. Kun 2v. sitten synnytin kuopuksen, päästiin haluamaamme paikkaan eli naikkarille, mutta esim. vkoa ennen kun synnytin, oli mieheni työkaverin vaimo joutunut Lohjalle synnyttämään. Asuvat siis Hgissä ja oli ollut sulku päällä sekä naikkarilla, kättärillä että jorvissa. Ja silloin oli lokakuu. Puhumattakaan nyt kesäkuusta, joka on tunnetusti kovan syntyvyyden aikaa. Mulla tosiaan tuo vimonen oli syöksysynnytys ja ekankin kohdalla olin 8cm auki sairaalaan tullessa, mutta koska oli kasvotarjonnassa, laskeutui hitaasti. Siten suurin toiveeni on, etten synnytä mihinkään tien päälle.

Ja nyt, kun olen tässä guuglaillut Naistenklinikan remontista, niin monessa artikkelissa törmää siihen, miten kättäri&jorvi voivat suoriutua tästä synnyttäjien määrästä. Kun tosiaan kaksi vuotta sitten kuopuksen synnytin polikliinisesti, oli naikkarin liinavaatevarastotkin osastoilla käytössä synnyttäneillä. Mikä mahtaa olla perhehuoneiden laita nyt remontin ajan, onko niitä saatavilla ollenkaan Jorvissa&Kättärissä ja onko haikarapesä normissa toiminnassaan?
Taas tuun kuokkimaan :LOL: (No melkein mut voi kans kesäkuiseksi laskea, kun tällä hetkellä la 30.6 :) ) Haikaranpesästä tehdään kuulema normaali osasto ja perhehuoneita ei ole ollenkaan saatavilla. Jostain luin tuon.
 
Täällä huokastaan helpotuksesta!!! :saint:

Nt-ultra takana ja kaikki kuulosti olevan täydellisesti! :heart: Pituttaa meijän vauhtihirmulla oli 5,89cm ja hyppi ja pyöri aivan villinä. Hyppi jalat suoriksi ja kädet suoriksi ylöspäin. Osasi tuo ponnistaa ja liukua liukumäkeäkin kohdussa :D Uskomatonta! Pahoinvointikaan ei tunnu enään niin pahalta kun on vaan niin huojentunu olo.

Vastas 13+0, vaikka nyt 12+1. Ja tiedän tasan tarkkaan hedelmöittymisen, eikä se voi olla tuo 13+0 nyt. Sain itse päättää siirretäänkö LA. En halunnu, koska tiedän että se varhaisultrassakin saatu 12.6 on oikein. Todettiin siellä sitten ultraajan kanssa, että pitkiä kun ollaan (mies 2m ja ite melkein 1,8m), niin tämäkin pötkylä on vaan pitkä ikäisekseen :heart:

Sori omanapaisuus, mutta annan itelle luvan leijua tämän päivän pilvissä! ;)

Luin teidän kuulumiset (tietenkin) ja ihanaa, että oli hyviä ultrakuulumisia muillakin. Saadaan tulla kaapista ulos ja olla avoimesti raskaana. Ja muille malttia ultran odotukseen. (Helpommin sanottu kun tehty).
 
Heippa pitkästä aikaa.. nyt kun pahoinvointi on tainnut helpottua niin voimia alkaa olemaan tänne kirjotella enmmän. Np ultra oli viime perjantaina ja pieni siellä nukkui ja ultraaja joutui herättelemään hänet monta kertaa kun jatkoi aina vain unta. La vaihtui 11.6
Doblerilla olen koittanut kuunnella sydänääniä mutta pieni on alkanut liikkumaan niin paljon että aina kuuluu ihan pienen hetken ja sit kuuluu plop ym liikkumisen ääntä ja sit katoaa.. :D Siellä se kuitenkin nyt voi hyvin ainakin. <3

ONKO teillä muilla ollut nyt menkka kipuja? Mulla nimittäin on ollut kahtena päivänä nyt.. :/
En vaa muista esikoisen odotuksesta oikeestaan enään mitään.. :D

kultakimpale rv12+2
 
tillukas En mä itseäni pidäkään vanhana vaan olen jotenkin kuvitellut että yli kolmekymppinen ensisynnyttäjä on harvinaisuus ja riskin katsotaan noudevan jo tällä puolen. Kätilö palautti mut maan pinnalle ja sanoi että nykyään yli kolmekymppiset synnyttäjät ovat enemmistönä. Ja että riskiraja on 35 vuotta. Mullakin on vaikeuksia lasten saamisen kanssa. Todisteena siitä mulla ei ole vielä yhtään lasta. Sen takia varmaan olenkin hermoheikko ja näen joka paikassa mörköjä.

Mutta, tänään oli tuo pelätty ja odotettu nt-ultra ja meidän Sissi siellä kölli tyytyväisenä :) Turvotusta oli 1mm ja pituutta 5,4cm. Rakastan sitä pientä ihmettä jo nyt valtavasti :heart: Nyt voisi jo huokaista helpotuksesta. Kätilö oli erittäin mukava ja hauska. Kun kerroin että oltiin jo kahdessa ar-ultrassa, hän sanoi että et sitten millään usko olevasi raskaana :) Verikokeen tulokset olivat jo tulleet ja kaikki oli ok mutta vielä lasketaan erikseen se tulos kun turvotus lasketaan mukaan. Tieto tulee sitten joskus.

Jes kaikille muillekin ultrassa käyneille. Kesäkuu tulla jolkottaa :) Mä olen nyt vaan koko ajan yhtä hymyä ja välillä tulee onnen liikutuksia.
 
Haikaranpesään on siis varmaan turha yrittää tehdä varauksia. Ymmärtäähän sen.

kultakimpale Voisiko se olla kohdun kasvukipua? Mulla ei ole muuta kuin pientä vihlontaa välillä, sellaista kuin menkkojen aikaan on pienimmillään. Toisilla tuntuu enemmän ja toisilla vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Oih oih, ihania ultrakuulumisia. =) Itsellä vasta maanantaiaamuna ultra, jänskättää täälläkin. Onneksi on aamulla, niin ei tartte koko päivää olla kuin tulisilla hiilillä.

Mulla on rantautunut taas sokeriripuli. Esikkoa odottaessa ripuli iski aina esim.roskaruoan jälkeen. Tänään söin kermajäätelöä kinuskikastikkeella (uusi himokohde).. Alle tunnissa kaikki oli sitten taas ulkona. Mulla maha toimii on-off-periaatteella. Voi mennä viikko, ettei toimi tai sitten toimii vähän liiankin hyvin.

Ikä: Me "yritettiin" 4 vuotta lasta, kieltäydyttiin hoidoista (kummallakin on lapsia ennestään). Olin aina päättänyt, etten lapsia hanki yli 35-vuotiaana. Täytin 36-vuotta ja viikko sen jälkeen huomasin odottavani lasta, jota ei pitänyt luomusti koskaan tulla. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ultrakuulumisista! =) Mulla vielä 12 päivää sinne.. (onneksi on aamulla aika). Pahoinvointi ja pahin väsy on jäämässä taakse. Jee. En uskaltaisi olla näin riemuissani asiasta, jollen olisi äsken taas kuunnelllut pienen viuhtomista tuolla massussa. 155-170 on syke.. Voisin kuvitella, että on rauhallinen tapaus kun löytyy aika iisisti ja miltei samasta kohtaa. Itse lopetan aina kuuntelun parinkymmenensekunnin jälkeen. Se riittää, että se kuuluu, on vahva ja pikkasen vaihteleekin. En kyllä kadu tota digitaalista näyttöä, ei riittäis mun maltti laskea niitä itse. :LOL:

ITsekin mietin, että pitäisikö mun olla tuolla heinäkuisissa kun aina on menny reilusti yli nää mun raskaudet.. Mutta täällä viihdyn. Onhan kesäkuu aikaisemmin ;)

Eli siis kaikki jotka pelkäävät sitä pahoinvoinnin loppumista: Mulla ei ole ollut nyt kolmeen päivään mitään ja tenava ihan jyskyttää siellä kun pieni juna :heart: Toivotaan että me ollaan se ketju, jolla kaikki menee mallikkaasti eteenpäin.

Joku puhui omista kokemuksista raskautumisten suhteen: itse ymmärrän kyllä täysin sen, että jos homma on ollut iso urakka, epäonnistuminen pelottaa tosi paljon. Mulla itsellä aikaisemmat lapset tuli ihan luvattoman helpolla. Ja vähän naureskelinkin ihmisille, jotka ressaa milloin mistäkin raskausaikana. En naureskele enää.. Elämä opettaa. Joskus nöyryyttäkin. Ehkä se oli mun keskenmenojen tarkoitus... (työskentelen hengellisessä työssä niin mun ajatukset on joskus vähän tämmösiä, pahoittelen) :) Huomenna poksuu täys kymppi! :D
 
Kultakimpale, on ollut menkkajomotusta edelleen, joskin paljon harvemmin kuin alussa. Enemmän on nyt kaikkea muuta kummallista nipistelyä, repimistä ja paineentuntua. Mutta edelleen siis myös menkkajomotusta, ja kai niitä viel kuuluukin olla. Monilla. Mut vaikkei ole, niin on se vauva siltikin sielä. :D
 
Ihana ultra-kokemus taas ! :heart:
Pikkunen oli kasvanu huomasti ja niskaturvotus oli pientä =) Oli kyllä ihme säätöä siellä sairaalassa ennen ultrausta mutta päästiin kuin päästinkin sinne. Saatiin jopa 4D-ultrausta :D ja kuvakin siitä ultrauksesta (siis semmonen missä näkyy pikkusen kasvot!) Ei muuttunu laskettuaika, kun vastas tosi hyvin viikkoja :) Olin ihan tohkeissani kun pääsin sieltä!
Liikku tosi paljon sitten kun saatiin Hemmo hereille :D Heitti kuperkeikkaa ja jumppas. Sydänkin kuulosti tosi hyvältä :heart:
Oon nyt ihan kokonaan pelkkää sydäntä :heart:

Omanapaisuus kunniaan ja silleen :LOL:

Lindacandy + Hemmo 12+3
 
Ihania ultrauutisia kaikilla! :)

Soitin tänään neuvolaan niin meillä ainakin täytyy itse varata nt-ultran jälkeen neuvola-aika. Meillä on aika 15.1.2013. Ja kuulemma mennään sen 12.6. lasketun mukaan kun on kerran äitiyskorttiin todennäköisin laskettuaika niin merkitty.

*POKS* 12+0 tai 12+2
 
Viimeksi muokattu:
ensinnäkin onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille <3
tänään käyty np-ultrassa ja pikkunen oli 4 päivää isompi kun ar-ultrassa..ja menkoista katsottuna 2päivää isompi..neuvolassa oli vissii laskettu mun la väärin nyt se pitäis muuttaa tonne että onkin 18.6=P meillä oli niskaturvotusta 2,5mm joka oli kuulemma vielä ihan normaalin rajoissa (kättärin ja naikkarin mukaan olis hieman kohonnut riski kromosomipoikkeavuuteen) mutta katsotaan nyt vielä ne veriseulat-ne saadaan viikon päästä..mutta nenäluu löytyi hyvin ja kaikki muutkin mitkä piti ja syke 149..haarojen välissä ei näkynyt mitään uloketta hahahah =P löytyi muuten syy mun verenvuodollekkin (rv 6 lähtien vuotanut tauotta siis joka pv) mulla on etinen istukka niiku arvelinkii argh..myöhemmin se vuoto voikin yltyä kovaksi mutta mulle sanottiin että pitää tul sit heti vaan jorviin...nyt se istukka oli tosiaa ihan suoraan kohdunsuun päällä...=S hyvin oli muutes lapsivettä kertynyt ja kohtu kasvanut..
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
sanuk:mulla takana 3 syöksysynnytystä, se tarkoittaa juurikin sitä että ekasta kipeestä supparista aukeet tyyliin paris kymmenes minutis täysin auki...mulla on kyl sit noi ponnistusvaiheet olleet tällaiset:...ekasta kesti vaan 7min,tokasta 45min (avosuutarjonta) ja kolmannesta 12min...tokaa oottaessa kerkesin just ja justjorviin ponnistaa,olin 10cm auki kun tulin paikalle ja lähdin HETI kun synnytys alkoi ja meillä matkaa vain 8kilsaa...sen jälkeen mulle on kolmas käynnistetty..!
 
Hellurei tännekkin!
Kivoja ultra kuulumisia :)
Täällä myös siis tänää oli np-ultra ja pienillä kaik hyvin. Toisella kokoa 4,6 ja toisella 4,4cm :). Niskaturvotusta ei nimeksikään. Oikein eläväisiä tapauksia. Oli kyllä niiin ihana taas nähdä masun sisälle <3.
Seuraavaksi sitten 12.12 lääkärineuvola ja äitipoli sitten 20.12 ja rakenneultra 30.1.

häpimama ja urpo ja turpo 11+4
 
Vau kun on tullut paljon tekstiä!

Sukupuoli on tosiaan aika hurja juttu kun niin selkeesti näky näillä viikoilla. 12+ oli silloin kun ultrattiin! Olen jo ostellut pieniä poikavaatteita ja suhtautuminen on muuttunut innostuneeksi. Meidän kohtalomme on kasvattaa poikia!

Ikää on mullakin 37 eli toosi vanha moniin teihin verrattuna. Tosin mun sukulaisissa on yksi yli 50 v. luomusynnyttäjä eli siihen verrattuna vielä oon ihan nuori varsa :)

Mulle tuli postissa nt-ultran jälkeen otetut seulontatulokset ja olivat ok. Tosin siinähän testattiin vaan se down syndroomariski ja 85% jää seulaan. Tulee mitä tahansa niin otan avosylin vastaan. Mä en panikoi noita riskejä niinkään enemmän pohdin sitä että ihanko oikeesti tässä mennään loppuun asti ja vaavi tulee sylkkyyn asti. Haluaisin käydä joka päivä ultrassa kattelemassa mitä pikkuselle kuuluu :)

Kuukautiskivuista mulla tosiaan oli minikuukautiset kahteen otteeseen vihlontoineen ja särkyineen. En usko että on mitään ihmeellistä niin kauan kun ei ihan tosi paljon vuoda tai satu ja silloinkin kaikki voi olla ok. Jos jotain huolta on niin olisi niiin ihana päästä mahdollisimman nopeesti tarkistamaan asia!

Ihanaa masuttelua kaikille..Täällä masu pönöttää ihan hauskasti ja aina naurattaa kun katon peiliin. Kyllä se siellä köllii :)

Mustikka ja poikanen 13
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka ja *Elba*
Voi miten iloinen olen kaikista loistavista ultrakuulumisista. :heart:

Tänään tuli kirje, jossa todettiin että suurentunutta down-riskiä ei ole. Suhdelukua ei kerrottu. Mistä ne loput tiedot sitten saa...? Se jos sanottiin, meni multa ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka

Yhteistyössä