.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Hei kaikille ja pahoittelu Soo soolle surulllisista uutisista!

Täällä ollaan oltu keskiviikosta alken kotona saikulla poskiontelontulehduksen takia ja nyt viime yönä nousi pojalle korkea kuume. Tuntuu, että koko ajan sairastetaan ja koko ajan joutuu olemaan töistä pois. Inhottaa. Mulla onneksi on vakkaripaikka ja toisaalta tuntuu, että tällä alalla työtilanne on vielä ainakin hyvä. Tessin mukaan saan taas sen 72 päivää palkallista ja siitäeteenpäin sitten kelanrahaa. Itsellä tässä olisi enää alle 5 kk töitä jäljellä, kun huhtikuun lopussa alkaa äitiysloma, jos kaikki menee normaalisti.

Oireet: iltakrapula ehkä alkanut hieman helpottamaan. Toivotaan siis, että kohta taas maistuu kaikki ruoka ilman pahoinvointeja. Masu kasvaa ja kohtu tuntuu selkeästi.

Matalista verenpaineista olitt puhuneet. Mulla ollut aina matalat paineet ja tuntuu, että nyt raskausaikana ne aiheuttaa pyörryttävää oloa vähän väliä. Verikoetta otettaessa rv 11+3 meinasin pyörtyä. Ja viime raskaudessa kesken terveystarkastuksen teon meinasin pyörtyä. Mies joutu töistä muutamaankin otteeseen tulla hakemaan.

Mutta nyt esikoinen alkaa tuolta heräilemään.

*Birre86 ja Nyytti 14+0 POKS
 
mä just mietin tota 3kk palkkaa äitiysrahan sijasta, koska ehdin olla sen 2kk duunissa välissä, kesälomalla olen kk ennen sitä, mutta koska mulla on vakituinen työsuhde ja olen ollu työsuhteessa 4vuotta, niin riittää palkkiksen mukaan että käyn edes kääntymässä töissä! eli jos olen edes 1 päivän noista 2kk :) mutta meinaan yrittää loppuun saakka, vaikka tuntuu tyhmältä mennä edes 2kk! työmotivaatio on varmaan huipussaan :p
 
Heippa kaikille!

Ensinnäkin pahoitteluni soosoolle ikävästä tapahtumasta. Voimia teille :(

Hirmuisen paljon oli jälleen tullut kuulumisia, niitä on kiva lueskella.

Minulla odottaa kotidoppler postissa noutoa, se tuli yhdessä päivässä. Saa nähdä häsläänkö sen laitteen kanssa jo tänä iltana ja kuuluuko sieltä mitään.

Mitä mieltä olette tästä? Neuvolassa kysyttiin alkupainoa, johon ilmoitin 66 kg, koska sen verran olen painanut ja sitä kotivaaka näyttää. Mainitsin tosin, että meidän vaaka näyttää kyllä vähän mitä sattuu.
Neuvolan vaaka näyttikin sitten 69,7 kg eli melkein neljä kiloa enemmän! Joten terkka merkkasi molemmat luvut korttiin eli nyt näyttää siltä kuin minulla olisi heti alussa noussut paino noin paljon vaikkei se olekaan noussut vielä yhtään (kotivaaka näyttää siis edelleen sitä 66 kiloa)
Eihän sillä nyt mitään väliä ole, mutta entä sitten kun se paino alkaa oikeasti nousta, niin millaisiinkohan lukemiin sitä sitten päästään.. :snotty:
 
soosoo pahoittelut :hug:
Ikävää myös että täällä tunnetaan olonsa yksinäiseksi. :(
Itse en kerkeä paljoa kirjottelemaan mutta lukemasa käyn päivittäin tai
ainakin joka toinen päivä ;) Toisin sanoen olen laiska kirjottelija...

Aivan mahtavia ultrakuulumisia on tullut. Onnea niistä! :heart:
Mulla vasta nt-ultra 17.12, mutta ei sinnekkään ole kuin päälle kaks viikkoa.
Toissa päivänä kuultiin kotona ensimmäistä kertaa sydänäänet. Meillä siis
se halvin malli Angel Soundsin dopplerista ja viikkoja on nyt 10+3. Hyvin kuulu ja
mieskin riensi niitä kuuntelemaan.

Tiuhtin piikuinen on sairastellut, toivottavasti saatte kunnon lääkkeet ja pikaista paranemista. Meillä oli myös pari viikkoa sitten pian 2vee tytöllä elämänsä ensimmäinen korvatulehdus, on ne niin reppanoita kun ovat kipeitä. :heart:
Ja äiti parka ei kyllä nuku paljoa niinä öinä kun pikkunen on kipeä.

Mukavaa pikkujoulua teille kaikille! :heart:

T: Lilleri ja ylläri 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: tuulentyttö
Tänään olin ultrassa ja näin ihanan valioyksilön. Turvotus oli 0,8, eli ei hälyyttävä. Toki ikä vielä vaikuttaa riskiä kasvattavasti, olenhan vanhimmasta päästä täällä. Oma ikä tuntuu ihan hyvältä hankkia lapsia, vaikka monet täällä olivat eri mieltä...

Päivä mennyt leijuessa. Pahoinvointikaan ei tunnu yhtään niin pahalta. Kyllähän ultra kummasti tsemppaa tekemään kaikkensa pienen puolesta.
Saatiin tosi hyviä kuvia, kasvoistakin suurennos. Ihan oli isänsä nenä=) Laskettua aikaa muutettiin päivällä. Ihan en ymmärtänyt miksi, puhui jotain, että heidän kone laskee näin. Sanoi vain, että jatkossa 15.6 on virallinen la, jonka mukaan äitiyslomat menee.

Onnea muillekin ultrassa hyviä uutisia saaneille ja soosoolle iso hali.

Kurjaa, että joku jää täältä pois, koska musta näiden palstojen rikkaus on ihmisten erilaisuus. Vastahan tässä ollaan yhteisen matkan alussa.

Elselli 11+4
 
Ihanaa, että on tullut jo näin paljon uusia hyviä ultrakuulumisia!

Soosoo:lle syvät osaanotot. Ei riitä sanat kuvaamaan sitä surua.

Minä olen taas vaihteeksi _aivan_ paniikissa. Esikoiselle nousi tiistaina korkea kuume ja sen laskiessa seuraavina päivinä ilmestyi näppyjä. Ensin suun ympärille ja siitä muualle kroppaan. Mä en voi olla pelkäämättä, että se on parvorokko! Ei jumaliste, jos se on sitä. Mulla ei äitini mukaan ole parvoa ollut pienenä. Parvo on sikiölle vaarallinen, jos sen tartunnan saa alkuraskauden aikana. Tietenkään en saanut tänään soitettua neuvolaan enkä muualle palavereiden takia (vain tunnin soittoaika neuvolaan). Nyt vaan kelaan, että mitä jos tässä vielä käy hullusti. Päiväkodissa ei kuulema ollut muita rokkotapauksia. Yritän nyt vakuuttaa itelleni, että se on todennäköisemmin vauvarokko tai enterorokko. Mites teillä muilla, onko kokemuksia mistään rokoista? Mitään, mikä vois lepyttää mun pelkoja? Pelkääkö muut parvoa alkuraskaudessa?

Kurjaa muuten, kun monella on kinkkisiä työkuvioita. Itsellä hyvä tilanne, kun sain just ennen esikoista neuvoteltua vakkarisopimuksen. Silti olen juuri vaihtanut työnkuvaa firman sisällä ja nyt tunnen huonoa omaatuntoa, että joudun keväällä jäämään pois. Saisin pikkuhiljaa enemmän vastuuta juuri keväästä alkaen.. Mutta kyllä ne vastuut minua odottaa. Ei minun ole kuitenkaan taloudellisesti mahdollista jäädä hoitovapaalle. Joten alle vuoden poissaolo tulee.

Hattiainen + tulokas 13+6
 

Yhteistyössä