.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Päivityspyynnöt punaisella tai selkeästi erilleen muusta tekstistä, kiitos! :)

LA/NIMERKKI/ IKÄ/ MONESKO LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

28.5.
murkku/24/HYS/1

29.5.
Kesähaave /33/2

31.5.
Birre86 /25/2/LS

1.6.
Hattiainen/27/2/PHKS

2.6.
KatsuAmsku--35- neljäs- TYKS

3.6.
ToinenToiveissa /35/2/NKL
Kirsikkabanaani/29/1/NKL
Marigal / 34 /4/OYS

4.6.
Naene/29/1/NKL
Aamukaste77/35/3/TAYS

5.6.
Kuumeileva äippäx3 /30/4/HYS

6.6.
rakkauslapsi/4/SeKS
Caitlyn/23/1/OAS
Rockstone / 32 /2/K-HKS
Mustikkasuu/ 37/2/PS

7.6.
alkusyksy /22

8.6.
ellamariella/23/3/TAYS
muffi /28/2/SeKS
haavevauva/26/1/TAYS
Kesävauvva/2/SeKS

9.6.
Mikaela /36/2/K-SKS
ninni87/24/2/kotona?
hunajapuu~~25/1/LPKS

10.6.
Emppuli83/29/1/LPKS
hiirunhenkäys/30/2
10.06/lindacandy/18/1./?

11.6.
Sugarmama/24/1/TAYS
Hellioz/23/1./OYS
nelHM /3/4/KYS
kultakimpale2/2

12.6.
LittleOne/28/1/OYS
Ruska79/33/1/KOS
Hööpi/ 1/ PS
Tindis81/31/3/OYS
Oliivipuunoksa/28/1
Kotiäiti-88/24/3/KAKS/tyttöolo
*Elba*/26/1/KOS/poikaolo

13.6.
safu89/23/2/PHKS
Neminka/ 30/2/KOS/tyttöolo
18andpregnant/18/1/LPKS

14.6.

15.6.
Sheldon/25/1/SEKS
Elselli/37/3/KOS

16.6.
Inkkunen/33/1/TAYS
Terese/33/2/KHKS/poikaolo
häpimama/29/4/KOKS
Kananugetti/27/2./KOS
Annintähti/ 32/3/KOS
Ocelot/19/2/SeKS/poikaolo

17.6.
Kultatiuku/36/5/PKSSK

18.6.
Vanilla Tea/31/1/VKS
Pele/33/3/TYKS
evamaria82/30/4/jorvi

19.6.
iwi/20/1/ PHKS
tillukas/32/3/
MiiJane76 / 36 / 4/ Jorvi

20.6.
Onnellinen<3/25/1/Oys

21.6.
Sanuk/31/3/NKL
Janehh/20/2/SatKs

22.6.
zipuli/34/2/L-PKS
Nicola81/31/3/TYKS

23.6.
Linneat/26/Toinen/TYKS

24.6.
Kenguruemo/33/2/HUS
aronoele/2/Oys
Babyfever/26v/1/KOKS
tiuhti_/22/2/PS

25.6.
wilma79/33/2
Piimis/24/1./SATKS
amialia07/3/TYKS
Lilleri82/30/2./K-PKS/tyttöolo

26.6.
marme/26/2/MKS

27.6.

28.6.
tuulentyttö/30/3/KOKS/poikaolo
Brunet82/30/2/TYKS

29.6.
maja12/27/3

30.6.

1.7.
tiikkonen/25/2
emiliainen/18/3/SeKS

3.7.
Minix/26/2./LKS


LA ?
Kärhö

Taustalla
Pökön tyttö



Menetyksen kohdanneet
susupala
seinisipe
Naapurin tyttö
rakkaudesta äiti
Vaelimerkki
soosoo


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Facebook-ryhmästä kiinnostuneet, laitelkaa yksäriä emiliainen.

Linkkejä

Hyödylliset:
Videos | BabyCenter
Kela - Lapsiperheen tuet
Synnytykset
Imetyksen tuki ry

Hupi
Pregnancy Calendar - Your Pregnancy Day by Day
Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru
Raskaus, odotus, vauva, lapsen kehitys - Vau.fi
Raskaustestit ja ovulaatiotestit, Clearblue, Kestovaipat, Angelsounds doppler, Avent, Bola korut, Emma Jane, Funmum, BOOB, Bravado, Lasten sis

Tickerit ja kuvat
Lilypie - Pregnancy & Maternity Tickers

Testit ja ennustukset
Kiinalainen syntymäkalenteri


AIKAISEMMAT HÖPINÄT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...n-kullannuput/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193569-kesakuun-kullannuput-lokakuu/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Neminkalle uudesta pinosta! Laitan tekstini vielä uudestaan tänne...

Tervetuloa maja12, soo soo, tiikkonen ja kärhö ja onnittelut plussasta! :flower:

ellamariella Jaksuja epävarmaan tilanteeseen, toivottavasti pian selviää, että kaikki on kuitenkin kunnossa :hug:

evamaria82 Hyvä, että olet saanut apua raskaaseen arkeen. Itselläkin meinaa puhti loppua vähän väliä, onneksi on valmisruuat keksitty, jotta ei jää perhe ilman ruokaa... :ashamed:

Naene Onnea ihanista ultrauutisista! :heart: ihana tuo nallekarkkivertaus... ;)

Sea Band-pahoinvointirannekkeet ostin itsekin pari viikkoa sitten, mutta en saanut niistä mitään apua. Toisilla ne kuulemma auttaa, joten kannattaa varmaan kuitenkin kokeilla.

Raskausarvilta vältyin ekassa raskaudessa. En tiedä, oliko ahkeralla rasvauksella (vichy anti-stretch-voide) jotain merkitystä, mutta samaa jatkan nytkin. Pelkään, että niitä tulee nyt, kun vatsa varmaan kasvaa nopeammin kuin ensimmäisestä lapsesta.

Oma paha olo on ehkä ihan vähän helpottanut tai sitten on vaan parempi päivä välissä. Kamalinta on, kun mulle tulee keskipäivällä sellainen aivot seisauttava väsymyskohtaus, että en meinaa millään pysyä hereillä. Pakko silloin töissäkin keksiä jotain muuta tekemistä kuin olla päätteellä... Kolme viikkoa nt-ultraan! Juu ja osallistutaan siis kaikkiin seulontoihin.

rockstone & mini 8+2
 
mulle vois päivittää synnytyssairaalaksi LPKS ...tuskin tuli punaisella ku tää kännykkä ei koskaan toimi niinko sen pitäs.. Täällä odotellaan illan ultraa, jos saataisiin mittaakin ja kuvaa kun viimeviikolla ei vielä onnistunut. Järkyttävä huono olo jatkuu, eilen käyty eka kerta ihan pöntöllä.. Plaah.. Nyt takaisin viltin alle satsumia hotkimaan ja torkkumaan emppuli83 ja 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
mulle vois päivittää synnytyssairaalaksi LPKS ...tuskin tuli punaisella ku tää kännykkä ei koskaan toimi niinko sen pitäs.. Täällä odotellaan illan ultraa, jos saataisiin mittaakin ja kuvaa kun viimeviikolla ei vielä onnistunut. Järkyttävä huono olo jatkuu, eilen käyty eka kerta ihan pöntöllä.. Plaah.. Nyt takaisin viltin alle satsumia hotkimaan ja torkkumaan emppuli83 ja 8+2
satsumat...slurps... :p
 
Raskausarvista Mulla niitä jo ennestää ja eiköhän niitä taas tuu... Vaaleneehan ne sit taas joskus :D

Ummetus isken tänne... Oisko neuvoi? Tuntuu ettei mikää auta jotta jos jollai ois ideoit mitä itel ei oo tullu mieleen...?

Np ultraa tää menee kans sit ko se ajankohtanen. Muita seuloi tuskin sitte. Pitäs viel malttaa vaan oottaa sinne asti. Näkeep sitten pienen ihmisen alun ensimmäisen kerran <3
 
Oih, mikä helpotus. Mun äippäfarkut saapu tänään postissa, eikä paina farkut enää masua ei :)

Täällä aiotaan kanssa pelon sekaisin tuntein osallistua seuloihin. Ainakin viime kerralla kävin muistaakseni viikolla 9-11 verikokeissa ekaksi ja sitten viikolla 12 oli ultra. Samalla istunnolla kone sitten laski mulle tuon riskiluvun, joka siis mulla oli 1:120. Siitä alkoikin sitten pitkä 1,5 kk:n jakso joka onneksi päätyi onnellisesti. Mutta kyllä tuo takaraivossa vaan kolkuttelee ja pelottelee :(

Terese ja rv 7+2
 
Paska reissu mutta tulipahan tehtyä!!!!

Siis naiset, meidän ei vissii kannata testata kaupan ja apteekin testeillä ollaanko raskaana kun kuulemma näyttää vain että menkat ovat alkamassa, eli kuulemma veressä on aina hormonia yli 30 (miulla oli 47 se arvo)
Kuulemma en ole ollutkaan raskaana ja että mulla vaan tuli normaalit kuukautiset myöhässä!!

Siis mitä vittua (anteeksi) mutta voisiko joku selittää että onko tää vain lihavilla näin vai mitä vittua?!? (anteeksi kielenkäyttö)

Siis se ämmä haukku mut läskiks, sano että tuskin tuun tällä painolla raskaaksi, anto metut painonpudotusta helpottamaan ja sano että ei se raskaustesti tarkoittanut mitään.

On muuten itku herkässä kun suututtaa niin paljon!!! Nyt mä muitan miksi en oo mennyt 2010 vuoden jälkeen gynelle, toi sama paska on täällä aina, meet minne vaan!!!! Sellanen vanha kurppa, vois jo eläkkeelle jäähä.

Voisiko joku selittää nyt että miten mulla ei sit joka kuukautisten aikaan rtesti näytä plussaa vaan nyt vaan?

Kohtu ja kohdun suu oli puhdas ja tosiaan kohtu oli "koskematon" ja munasarjat ok, ei kystiä ei mitään...

MUA V*****AAAA!!!!!!!!!!!

Tais mun testaamiset olla sit jatkossa tässä!!! Pakko vissiin kaniksi täysin alkaa, niin se sano mulle, ei sipsejä ei pitsaa ei voita, no öljyä pitää hieman käyttää mutta SALAATTIA SALAATTIA SALAATTIA... siis oikeesti?!?! en oo tyhmä ja mistä ketusta se tietää mitä mä syön. Kun pudotan painoa, syön oikein mutkun se paino ei putoo...

No kait ne metut nyt sit auttaa siihen... ensin otat 1 päivässä sit 2 päivässä sit 3 ja lopulta nostat sen 4 päivässä, kaksi aamulla ja kaksi illalla...

AAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!!!!!!

Mie oon sit virallisesti vissii maho!!!!
 
Naapurin tyttö uskomatonta p*skaa oot saanu niskaas gynellä ! :O Mitä hemmettiä! Eihän tässä pinossa sitte puoletkaan meistä raskaana ole jos raskaustesti näyttää positiivista merkkinä kuukautisten alkamisesta!! Hitto että alko kiehuttaan sun puolesta nyt! Se gyne ei varmaan ole ollenkaan tietoinen siitä miten se raskaushormoni toimii ja että mitä se tarkoittaa kun sitä virtsassa on ja/tai veressä. Eihän tuo nyt oo asiallista ollenkaan. Sinuna tekisin siitä ilmoituksen ylemmälle taholle, tuon gynen luo menee vielä usea nainen saamaan pelkästään paskasangollisen niskaansa.
Tulisko nyt joku viisas ammattilainen kertomaan meille että miten voi gynekologi sanoa noin että on normaalia että istukkahormonia on kehossa vaikkei olisi raskaana koskaan ollutkaan?

Huhhuh, halit NP :hug: raivostuttaa nyt itelläkin niin että....
 
naapurintyttö tässä sille gynelle vähän tietoutta: hcg
Pitäisköhän sen päivittää tietonsa nykypäivän tasalle...huhhuh!

Ja joku mietti edellisessä ketjussa miten ultrassa nähdään kumpi munasarja on ovuloinut, niin ovulaation jälkeen tyhjä munarakkula jää ylläpitämään raskautta ylläpitäviä hormoneja. Jossain vaiheessa tämä munarakkula surkastuu pois kun istukka alkaa tuottaa hormoneja ja ylläpitää raskautta. Tässä myös erittäin hyvä linkki :) Kuukautiskierto ja ovulaatio

Minulla myös ultrassa sanottiin että vasemmalla puolella näkyy raskautta ylläpitävä munarakkula joka sitten jossain vaiheessa surkastuu pois.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
iwi
mun pahoinvointi on pahentunut tässä viikonlopun aikana tosi paljon :( en oo jaksanut tehä oikein mitään ja ei huvita mikään. oon joutunut olemaan sairaslomalla ja pitäis vielä huomisesta alkaen jaksaa kahden viikon harjottelu kahvilassa, huh.. tosiaan aamuisin en pysty syömään mitään, en edes kahvia juomaan (ennen join aamuisin 3-4 kuppia kahvia ja päivä ei vain käynnistynyt ilman sitä! näin on ollut monen vuoden ajan :D uskomatonta..) ja etova olo. tänään on pahoinvointi on muutenkin ollut pahimmillaan tähän asti, tuntuu koko ajan että oksennus tulee ja olen vain nukkunut, silti väsyttää ja päätä särkee. ruoka ei maistu mutta on nälkä.

onko mitään miten tätä vois helpottaa? mulla on eka neuvola vasta viikon päästä :-/
 
Naapurin tyttö uskomatonta! Miten tommonen ihminen voi olla tommosessa ammatissa? Huh. Koko yrityksen ajan vaikka tiristin minkälaisia kusia purkkiin, niin en kyllä saannu yhessäkään normikierrossa haamun haamuja tai edes viivan paikkaa. Jos muka paino vaikuttais noihin tuloksiin, niin kyllähän niissä tikuissa herran jestas ois painorajotukset. Uskomatonta. En kyllä osaa sulle sano mitään ”lohdutuksen sanoja”. Järetön tilanne. Toivottavasti jaksat vielä yrittää :(

iwi mulle neuvolan täti vinkkas, että monilla hänen asiakkailaan on pahinpaan oksetusoloon auttanu jonkun salmiakkipastillin imeskeleminen. Hyvin skeptisenä kokeilin tuota viikonloppuna järettömän pahan olon kourissa. Toimi hetkellisesti. Nyt töissä oon selvinny turkinpippurilla ne pahimmat hetket ohi. Toki nyt alkaa vähän jo ällöttää ajatuskin salmiakista :D
 
Uskomatonta käytöstä lääkäriltä, naapurin tyttö!! Nyt et todellakaan jätä asiaa tuohon vaan valitat heti johtavalle taholle tuon tyypin käytöksestä. Kerrot kaiken mitä se sulle sano! Kyllä tuollaiselle m*lkulle esimies löytyy!!
 
No ohhoh mikä juttu Naapurin tyttö. Kaikkea sitä uutta oppiikin kun vanhaks elää.. Ei tainnut eukko tosiaan olla ihan tällä vuostuhannella, tai sit ties jotain, mitä kukaan muu ei ole viel keksinyt. Kyl siel ihan varmasti joku hipaisu on tapahtunut, sen verran pitkään sulla testit oli ihan plussalla, ei puhetta edes haamuista, vaan ihan selkeät plussat.
 
Juuh, kivointa tässä on se että se on tän alueen johtava eli ylilääkäri... että eipäs valitettukaan siitä :(

Mutta se on varmaa että tuonne en enää mene ja jos vielä viikon päästä rtesti näyttää KOTONA plussaa, menen tampereelle yksityiselle, makso sitten mitä makso.

Elämä ei oo aina reilua mutta kun mun niskaan on viimiset 28 vuotta kaatunut paskaa niin olisi kiva välillä saaha niitä hyviäkin uutisia.

Kiitos kaikki, ootta ihania tsemppaajia :)
 
Naapurin tyttö Siis ihan uskomatonta kohtelua oot saanu. Valitusta vaan menemään, ehkä sen gynen on jo tosiaan aika jäädä eläkkeelle.

Mulla pahoinvointia on joka päivä ja melkeempä aamusta iltaan. Syöminen helpottaa aina vähäksi aikaa.. Mulla tekis mieli hirveesti kaikkee suolasta tai raikasta salaattia/hedelmää. Kävin tänään ostamassa suolakurkkua ja kyllä oli hyvää ja pahaolokin kaikkosi vähäksi aikaa ;) Kahvi pitäs vissiin laittaa pannaan ku tuntuu, että sen jälkeen tulee aina pahaolo.
Ja ihan kamala turvotus edelleen.. Oon jo huomannu, että yks työkaveri tiirailee jo siihen malliin, että taitaa jo miettiä jotain.. sillä on toosi hyvä raskaustutka ;D
 
naapurin tyttö :hug: oot kyllä saanut tosi törkeää kohtelua!! ehdottomasti valitusta vaan, potilasasiamiehelle tai jonnekin tän ylilääkärin yläpuolelle!! ei kenenkään tarvi sietää tollasta!

iwi miulla autto pahaan oloon esikoista oottaessa säännölliset syömiset ja tosiaan tuo LittleOnen vinkkaama salmiakkien imeskely! fazerin perinteiset salmiakit oli ihan parhaita siihen ja niitä kävin tänäänkin jo ostamassa ;) ja neuvolassa kehotti syömään paljon hiilaripitoista ruokaa.
 
URG, mitä paskaa Naapurin tyttö saanut niskaansa. Me kaikki tiedetääan, että olet ollut raskaana! Voimia ja rutistus!

Omaa napaa. Siellä se meidän mötkis köllötteli ja sydän pamppaili vimmatusti. Viikot vastasivat täysin menkoista laskettua aikaa, kuten itsekin arvelinkin.
Mittaa tulokkaalla 7.7mm!
Lääkäri oli ihana, asiantunteva ja hintaa jäi 113euroa, oli kyllä sen väärtti. <3

MiiJane ja Möhkis 7+0!
 
Nyt et kyllä luovuta Naapurin tyttö etkä jätä asiaa tohon. Ja pitää muistaa että viidakkorumpu on aika tehokas keino, jos sellaista haluaa hyödyntää.. Ei terve mitä toimintaa!!

Mullakin se gyne näki, että olin ovuloinu molemmilta puolilta ja sen takia on ollu melko pienestä kiinni ettei ollut kahta asukasta masussa :)

Mä oon nukkunu tosi huonosti viime aikoina, en tiedä olenko ylensyönyt aina iltaisin vai mikä mättää.. Maha tuntuu tosi pinkeeltä ja ihan kuin ois tehny hirveesti vatsalihaksia, tuntuu että ylämahassa kiristäis. Tosi kumma tunne :confused:

Me osallistutaan kans seulontoihin ja nyt pitäis käydä verikokeissa ennen nt-ultraa joka on n. kolmen viikon päästä, samalla viikolla on myös neuvolalääkäri.

marraskuu on kurjan pitkä ja pimeä mutta mä yritän selvitä työviikoista aina seuraava viikonloppu mielessä, onneks päivät menee nopeesti :) Toivottavasti teidän kokopäiväiset pahat olot jo pikkuhiljaa helpottaisi :hug:
 
Nyt on alkanu turvottaa parin päivän aikana ihan sikana. Ruuan jälkeen tuntuu että maha räjähtää, on kokoajan sellanen ilmapallo fiilis!

Poikaystävä on tosi huolissaan mun tisseistä, sano tänään että näitä pitäis alkaa jo rasvaa :D No kai täytyy käydä ostamassa joku tuubi ni saa sit ukko ite rasvailla kun on nyt muutenki tisseissä koko ajan kiinni. Onko kellään kokemusta jostain tietystä tuotteesta? rockstone ostitko ton vichyn voiteen apteekista vai mistä löytyy?

 
Viimeksi muokattu:
iwi
siis salmiakkipastillit..? :D no kaipa vois kokeilla! kunhan joku auttais. säännöllinen syöminen on joo tärkeetä ja auttaa mutta kun ei tee mieli syödä mitään, ällöttää tällä hetkellä kaikki ruoat vaikka nälkä onkin. pyysin tuossa aiemmin miestä tuomaan lakritsijäätelöä kaupasta mutta kun näin paketin, alkoi oksettaa koko ajatuskin ja piti lähteä vessaan.. huoh.
 
Mä luin kanssa viime raskaudessa tipsin noista salmiakeista ja kyllä se siihen pahimpaan pahaan oloon just sillä hetkellä auttoi. Toisin sanoen, niiden avulla yritin sinnitellä töissä ilman oksua ;) Hitsi kun en tajunnut noita tänään kaupasta ostaa.

Tilasin eilen meidän pojalle "Minusta tulee isoveli" -paidan ja aiotaan sen turvin kertoa isovanhemmille uudesta tulokkaasta. Tosin ajanjohtaa en vielä tiedä koska kerrotaan. Ainakin odotetaan toinen osa tosta varhaisultrasta, joka on vajaan kahden viikon kuluttua.
 
Iwi, mites hedelmät? Tai hedelmäsalaatti? Ananasta, satsumaa, viinirypäleitä? Mut on toi pelastanut usein, kun mikään muu ei maistunut. Onneksi pahin pahoinvointi näyttäisi menneen toistaiseksi ohi.

Ihmeellisiä kommentteja kyllä gyneltä. Olen niin herkästi palautetta antava, että etsisin takuulla potilasasiamiehen tms yhteytiedot ja laittaisin seikkaperäisen kuvauksen tapahtumista tälle. Kyllä ylilääkärilläkin on esimies.

Täällä kamppaillaan nyt vatsan piilossapitämisen kanssa. On aika raskasta vetää koko ajan esim töissä vatsaa sisään tai oikoa paidanhelmaa ettei pömpötys näkyisi. Ajattelin josko tulisin ultran jälkeen kaapista virallisesti, eli 20.11. Sitten on se 12 viikkoakin täynnä. Mietin myös milloin ja miten lapselle kertoisi tästä. Sekin on kurjaa, että kaikki - mukaanlukien isovanhemmat - puhuvat vauvasta jne, ja taapero on aivan ulkona mistä nyt on kyse. Toki voisi kierrellä ja kaarrella aiheen ympärillä, ennen kuin vatsa oikeasti näkyy kunnolla ja lapsi siihen huomiota kiinnittää.'miten te useampilapsiset olette tilanteen hoitaneet?

TT 9+1 (kai)
 

Yhteistyössä