.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

[QUOTE Sekin on kurjaa, että kaikki - mukaanlukien isovanhemmat - puhuvat vauvasta jne, ja taapero on aivan ulkona mistä nyt on kyse. Toki voisi kierrellä ja kaarrella aiheen ympärillä, ennen kuin vatsa oikeasti näkyy kunnolla ja lapsi siihen huomiota kiinnittää.'miten te useampilapsiset olette tilanteen hoitaneet?

TT 9+1 (kai)[/QUOTE]


Mä oon miettinyt samaa ton meidän kaksi vuotiaan kanssa. Poika ei vielä puhu mutta ymmärtää kyllä. Osittain ehkä tän takia ei olla haluttu asiasta vielä kertoa isovanhemmille, koska kyllä musta jos asiasta puhutaan ääneen sukulaisten kanssa, niin täytyy toi lapsikin saada kartalle asian tiimoilta.
 
tosta pahoinvoinnista: mullahan se on ollut niin järkyttävää myös että en ole kyennyt tekemään juuri mitään..mutta tänään ostin rennietä ja kas kummaa se auttoi koko illaksi,monta tuntia olin ilman pahoinvointia..=P miten se voi siihen auttaa??=P
täällä mennään noihin seulontoihin ja np-ultraan 29.11 =)
Naapurin tyttö: järkyttävää palvelua olet saanut,mä tekisin valituksen!! ei minullakaan ole koskaan muulloin näyttänyt r-testi plussaa kuin vaan ja ainoastaan raskaana! jos on joku mikä sen nimi nyt olikaan (menopaussi tai joku tollainen) niin silloin voi näyttää plussaa,eli jos hormoonitoiminta on jotenkin jo loppunut (vaihdevuodet jne) jostain luin tollasesta...täällä tänää poksui viikot 7+0 =)
 
naapurin tyttö ei ihme että sua vtuttaa!!! Törkeetä paskaa tollanen käytös, juu valitusta vaan ja toivottavasti löydät toisen gynen.

Mullakin alkoi piinaviikot, kävin nimittäin tänään varhaisultrassa ja sykettä ei löytynyt. Ruskuaispussi löytyi ja sisällä oli alkio joka vastas viikkoja 6+1, limat ja paksuudet oli ihan ok. Mut mun laskujen mukaan pitäs olla 6+5. Nyt jäi sit epäselvyys onko pikkuinen kuollut vai onks se vaan vielä niin pieni ettei sykettä näy. Pitäs jaksaa odottaa kaks viikkoo tän epätietosuuden kans! Se lupas ultrata samaan hintaan toisen kerran. Ois myös mahdollista mennä naapurikaupunkiin hänen vastaanotolle viikonpäästä. Niin tosiiaan, siellä oli myös kaksonen mutta se oli mennyt kesken ja varoittelikin että siitä voi tulla hiukan vuotoa. Mun pää on ihan pyörällä....miten kestän odottaa.
 
Naapurin tyttö Yhtään lääkäriä puolustelematta, paljonko sinulla oli viikkoja, kun meni kesken? Jos niitä oli alle 6+0, et lääketieteellisesti ollutkaan raskaana, vaan kyseessä oli kemiallinen raskaus eli myöhässä olevat kuukautiset. Kemiallisia raskauksia ei myöskään lasketa keskenmenoiksi, eli vaikka niitä olisi takana kolme, ei pääse kunnallisella keskenmenotutkimuksiin, kuten kolmesta keskenmenosta (rv 6+0-22+6) pääsee. Yksityiset tutkivat kemiallistenkin raskauksien syitä, mutta totta kai rahalla... Mutta siis lääkärit ovat sitä mieltä, että pikkuviikkojen raskaudet eivät ole raskauksia, mutta harvemmin he tuovat asiaa noin selkeästi esille. (Itselläni takana synnytys, km, kem, km, kem, kem, synnytys, 3 kem ja nyt tämä raskaus.)

Toista odottaessa kerrottiin kyllä lähipiirille (kun ei asiaa piiloonkaan saanut), mutta sanottiin, että asiasta ei puhuta, ennenkuin esikoinen tietää. Tyttö (rapiat 2½vuotta) kiinnitti saunassa huomiota äidin ulkomuotoon jossain rv 18 ja silloin asiasta tuli julkista. Nyt, jos kaikki menee hyvin, raskautta pimitetään lapsille niin pitkälle kuin mahdollista, mutta tuolta vajaa viisivuotiaalta ei ihan helpolla enää kiertoilmauksiakaan käyttäen asiaa salata. Ja jos raskaus menee kesken, ei asiasta lapsille edes puhuta.
 
Viimeksi muokattu:
Elba juu apteekista ostin, on aika tyyristä, mutta mä en vaan niitä arpia haluais... vaikka taitaa ne tulla jos on tullakseen..:(

Salmiakki on mullakin välillä auttanut pahoinvointiin, turkkarit tai ne fazerin supersalmiakit

Taaperolle on mainittu, että äidin masussa on vauva, on sitä sitten vähän aikaa ihmetellyt, mutta ei oikein vielä ymmärrä, ehkä sitten paremmin kun masu kasvaa ja voi tunnustella liikkeitäkin

zipuli voi kun ikävä tilanne, toivottavasti saat pian selvyyden, pidetään peukkuja, että kaikki on kuitenkin hyvin :hug:

ON: eilen illalla sanoin miehelle, että olisikohan se pahin olo mennyt ohi, kun tuntuu, ettei ole enää iltaisin niin paha olo.. puolen tunnin päästä nousin sohvalta ja juoksin suoraan vessaan... ehkä salmiakki ja satsumat ei tykänny toisistaan :D no, joka tapauksessa pöntön haliminen on vähentynyt 3-4 krt/pv vain yhteen, joten toiveita olisi, että tämä tästä olisi kuitenkin jo helpottamaan päin

rockstone & mini 8+3
 
Heips :wave:

Naapurin tyttö: Uskomatonta toimintaa! Mä ottasin kanssa sairaalan potilasasiamieheen yhteyttä, hänen tehtävänsä on puuttua tällaisiin epäkohtiin, olipa kyseessä ylilääkäri tai joku hoitaja.

häpimama: Mulla on kanssa ihan järkyttävä ummetus. normisti kun oon lähes läpipaska, niin tää on kamalaa. Mä nyt Pegorionia joka päivä x 1, hiukan se auttaa.. tosin välillä tuntuu, että leijailen vaan ilmaan sen vuoksi :headwall:

zipuli: En olis huolissani, jos ei vielä muuta näkynyt. Mulla oli sama kohtalo rv 6+4 tässä ja edellisessä raskaudessa. Ed. on kohta 5 vee =). ja uskosin kyllä tämänkin rusinan tuolla kasvavan näistä oloista päätellen. Mulla on esim. aina nuo vaavit niin pieninä kasvanut, että siksi ei alussa edes näy, vaikka periaatteessa pitäisi noilla vkoilla syke näkyä. Tiiä vaik sulla sama? Mutta ymmärrän täysin, miltä se tuntuu, kun tuollai sanotaan. Mulle sanottiin molemmilla kerroilla, että nyt vaa odottelet vuotoa ja varaat ajan kaavintaan sitten.. : /. Ei nää oikein osaa valita sanojaan hirveen hyvin.

Pahoinvoinnista:.. SALMIAKKI??? Siis sitä ostamaan ja viis turvotuksesta :D. Mä oon jättänyt kahvin jo ajat sitte, Rennie on käytössä, ei auta, Sea Bandit on, ei auta... hermo meinaa mennä. En ole varmasti mikään paras puolisokaan tän olon vuoksi. Odotan sitä "energistä ja kiihkeää toista kolmannesta".. ja mies varmaan vielä enemmän :LOL:

Masun kasvusta: Joko teillä näkyy maha? Mä kyllä joudun jo käyttää äippähousuja ja näkyy tuo jo selvästi. Töissä pukeudun telttaan.. mutta mietin kyllä kahdesti jaksanko enää maanantaina, kun töihin taas lähden, jos huomisen ultrassa kaikki ok. Ois kiva pitää normaaleja kivoja vaatteita töissäkin!

Ultrista: Me mennään molempiin, eli np- ja rakenneulrtaan. Veriseuloista en ole kuullutkaan.. mitä ne on?

Arvista: Mulle niitä tuli jo eka raskaudessa, ja tokassa vähä lisää, kolmannessa ei enää kauheesti. En liiemmin ole rasvaillut, liekkö ois pitänyt. Mutta kyllä ne mahasta multa on hälventynyt, eipä niitä siitä ole nähnyt. Jaloissa, pohkeissa varsinkin rumimmat, siihen päälle vielä suonikohdut mitkä tulleet tyttöjä odottaessa kahdessa eka raskaudessa.. argh! Ne on kamalia. Eli ei mikään säihkysääri meikäläinen.

Nyt pitäs miettiä, miten sitä selviäis taas tän pvän edes kohtuudella..:headwall:. Pitää ulkoilla, se auttaa vähän ja hakee sitä salmiakkia =). Kiva kun on vapaata vielä 4 päivää!! Saikku loppu eilen. Mukavaa torstaita kaikille :wave:

Nelli ja rusina 8+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Varhaisultra takana ja pieni papunen masusta löytyi vastaten viikkoja 5+1. Sykettä ei vielä näkynyt mutta muuten kaikki ok ja oli oikessa paikassa :) Hieman jäi harmittamaan ettei sykettä nähty ja että raskaus on vasta näin varhaisessa vaiheessa vaikka ekan raskaustestin tein kaksi viikkoa sitten ja maanantaina digi näytti 3+.

Laskettuaika siirtyy minulla heinäkuulle 3.7.2013
joten taidan hipsiä myös tuonne heinäkuisten pinoon. Kirjottelen myös täällä, jos teille sopii :)

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Minix ja mini 5+1
 
Mulla näkyy myös mahaa, mammahousut otin käyttöön kolmisen viikkoa sitten enkä edes kuvittele käyttäväni mitään muuta. Nää on kivat, venyy ja on mukavat <3

Mitä apteekkituotteita tuohon ummetukseen tosiaan voisi käyttää? Tuntuu olevan ”käyntien” väli väähän liian pitkä tällä hetkellä…

Mulla on ollut hyvä olo nyt jo pari viikkoa, en tiedä mikä takauma tänään on mutta hyi ssaatana. Iltapäivästä on vaan onneksi vasta tänään kokous, pitää yrittää päästä tästä olosta eroon ennen sitä. Huomenna olisi heti aamusta tärkein kokous vähään aikaan, pakko saada tämä olo paremmaksi. Ja niillä rannekkeilla voi ihan saman tien heittää vesilintua, v***u mitä paskaa ne meille myy. :D

nelHM: eikös ne veriseulat ole tyyliin np-ultraa täydentäviä mekanismeja todeta onko skidillä jotain poikkeamia, ei sen kummempaa. Mulle sanottiin että verinäytteet otetaan siinä np-ultran yhteydessä naistenklinikalla.

Ainiin: meinaatteko ottaa influenssarokotuksen? Nyt niistä taas ilmoitellaan että saa tulla hakemaan, raskaanaolevat saavat ilmaiseksi. Mä ajattelin että mikäs ettei.

Naene 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä eilinen tokaosan ultra takana ja kaikki mainiosti, kaveri on 1,7cm ja sydän jumpsutti niin mahottomasti :heart: kohtu on taaksepäin kallistunut, joten kipuja kuulemma odotettavissa. Kaveri vastasi aikaansa, tai yhden päivän näytti olevan pienempi, mut laskettu aika pysyy samana.
Onpas täällä koettu kovia! Harmi. Että itellä on niin surkea olo, ettei oikein jaksa täällä kirjoitella.. :x toivottavasti helpottaisi kohta... Mut nyt kaikki tyäret pitäkää lippu korkealla tuommosten puoskareiden jälkeen jaehdottomasti valitusta eteenpäin!!

Siirtyy sänkyyn kera keksien.. Emppuli ja 8+3
 
Raskausarvista, apteekissa myytävää Decubal rasvaa on moni kehunu, eikä oo kallis. Sitä ajattelin käydä tänään ostamassa miehelle…eikun tisseihin :p Myöhemmin masua varten aattelin kokeilla body shopin kookosvoidepuikkoa.

Mahan näkymisestä ei vielä tietoakaan. Taitaa olla meillä esikoisen odottajilla pidempi odotus sen asian suhteen : /

evamaria meillä sama päivä nt-ultralla :heart: Verikokeessa mun pitää käydä seulontaa varten viikkoa etukäteen.

LittleOne + Pikku Papu 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Tarkennetaanko jossain se laskettu varhaisultran mukaan? Mulla ekassa odotuksessa yksityisen varhaisultra täsmäs mun ovulaatiotuntemuksiin, mut neuvola laski epäsäännöllisen kierron mukaan viikolla pieleen, eikä neuvolakorttiin ainakaan tullut uutta merkintää ennen np-ultraa. Varhaisultrassa mulle ei taidettu edes ilmoittaa arvioitua laskettua, vaan ihan vain mitä viikkoja papunen vastasi. Mulla np-ultrassa sikiö oli vu:n arviota viel kaks päivää pienempi, ja sen mukaan tuli sit se lopullinen laskettu aika.

Tänään on sellaset päivät, kun esikko-odotuksessa kuulin sykkeen, eli ehkä kaivelen taaperon päikkyaikana dopplerin naftaliinista. Toivottavasti löytyy, mut en kyl ole huolissani, jos viel ei kuulu kuin omia suhinoita. Mut wish me luck!

Nemi 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Verinäytteestä otettu tieto tosiaan vaan täydentää ultrasta saatua tietoa.

Neminka meillä muuttivat nyt jo ekassa neuvolassa lasketun ajan varhaisultran mukaiseks, koska muuten ois heittoa ollu viikko mun myöhäsen ovulaation takia.

Influenssarokotetta töissäkin joka vuosi ovat tarjoilemassa ja tarjosivat tosiaan neuvolassakin. Aattelin jättää välistä. Lähinnä sillä ajatuksella, että eipä oo aijemminkaan tullu megaflunssia mistä en ois niistelemällä selvinny :rolleyes:
 
Heissan!

Juupasta juu.. Täällä kans sellai pömppömaha et juu... Varmasti alkaa kohta ihmiset kyselee. Oikei möhköfantti taitaa musta tulla :LOL: .

Meinasin et käy tänää apteekis ja kyselee tost ummetus vaivast, et mitä sopii kokeilla ja samal ostaa sit rasvan.
Aamusin ei oo ollu paha olo pitkään aikaa, mut seki sit on taas tänää. Yleens ku tosiaa iltasin ollu. Pitää käydä ostaas hedelmii tänää, ihan pakko! Ja sitä salmiakkia. Ja herraisä tät hiusten toimintaa! Kunnon liima letti!! Joka päivä saa suihkus käydä ja se sit taas kuivattaa ihoo.. Oravanpyörä.

Rokotuksesta Oon vähä kahen vaiheil sen kans.. Täytyypi miettiä.

Minix mun puolesta ainaki ois kiva kuulla sun kuulumisia myös jatkossa :)
 
Plaah, joskus tuntuu, että tämä meidän maamme yhtenäinen neuvolakäytäntö on kyllä kaikkea muuta kuin yhtenäinen! Kävin tuolloin 6+1 neuvolassa, jossa raskauden laskettiin olevan 7+1, VAIKKA sanoin tunteneeni ovulaation, mut koska mun kierto oli pillereiden jäljiltä kaikkea 22-35 väliltä, niin ilmeisesti laskettiin tuon varhaisimman mahdollisen hedelmöittymisen mukaan. Kolme päivää myöhemmin kävin varhaisultrassa, jossa koko vastas täsmälleen mun ovistuntemuksia, mut tätä yksityistä ei kiinnostanut mun neuvolakortti, eikä seuraavalla neuvolakäynnillä hoitajaa kiinnostanut mun varhaisultra, sanoi vain, että synnytyssairaala määrittää sitten lopullisen ajan np-ultrassa. Sentään sen verran huomioitiin tuota heittoa, et se ultra-aika oli mahdollisimman myöhään sen neuvolan lasketun puitteissa, koska oikeasti masussa pötkötti viikkoa pienempi tapaus.

Että näin on käytännöt erilaiset. Ja ai että mä olen kateellinen niille, joilla on neuvolassa ultralaitteet! Ehei meillä sellaisia, doppleritkin on varmaan jostain 90-luvulta... Ja hoitajilla ei minkäännäköisiä käytöstapoja, hyppäsivät koputtamatta toistensa huoneissa lainailemassa jotain samperin nitojia välittämättä yhtään oliko huoneessa joku ja missä tilanteessa. Että hyvin varautuneesti ja valmiiksi jo savu korvista nousten suhtaudun käynteihin tossa meidän puljussa.
 
Tillukas Siis lääkäri laittoi ylös eilen että 7+1 eli km olisi alkanut hänen laskujen mukaan 6+2.
Mutta annan nyt olla, tapahtunut mitä tapahtunut, toiste en samalle enää mene ja kun ei kuunnellut mua yhtään mitä vielä sanoin. Esim painosta että olen pudottanut 17kg tämän vuoden puolella ja aion jatkaa vielä niin se kuuli että 7kg ja moralisoi vielä mua niin että mulle tuli sellainen tunne, että olisin huono ihminen ja musta ei ole mihinkään...
 
Heips!

Ilmoittaudun sitten minäkin mukaan. Laskettu aika olisi 22.6, ikää löytyy 31-v, 3.lapsi tulossa ja synnärinä TYKS .

Esikoinen täyttää 5 vuotta ja nuorempi 9kk eli hiukan lyhyempi ikäero on nyt tulossa :) Miehen lisäksi vain paras ystäväni ja "helmikuun mammat" tietävät, mutta kohta on pakko kertoa muillekin kun nämä edellisen raskauden raskauskilot eivät enää mihinkään katoakaan.

Mitään oireita ei ole ollut jatkuvan pissahädän lisäksi. Rinnatkaan eivät arista niinkuin ovat aiemmissa raskauksissa tehneet, voi olla että asiaan vaikuttaa se, että olen imettänyt. Sekin touhu kyllä loppui jo pari viikkoa sitten, kun ei enää tytölle maito kelvannut (lihaa vissiin yritti irroitella terävillä hampaillaan, auts)

Ensi maanantaina olisi ensimmäinen neuvola ja silloin sitten kuulumisia lisää

Nicola81 ja mini 6+5
 
Mutkin vois lisätä sinne listaan kun ei sietä viellä ole.. kävin maanantaina ultrassa ja siellä oli pieni mutta vastas viikkoa pienempää kuin pitäis.. sydän kuitenkin löi :) Ajattelin ens viikolla käydä yksityisellä jossa laitteet parempia joten saa mitat otettua helpommin.. Meen kuitenkin itse siinä laskussa että la on 12.6 ja toista odottelen.

kultakimpale2 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka ja Hööpi
Hei!

Täällä iltapahoinvointi kanssa ihan kamalaa eikä millään jaksaisi! Etovaa oloa on siis pitkin päivää, mutta illalla siinä tulee huippuja. On hirveä nälkä ja kaikki tökkii. Mulla on kotona salmiakkia eli täytyy tuota salmiakin puputtamista koittaa jos auttaisi! Mulla oireet helpottivat 13 raskausviikolla viimeksi ja sen jälkeen voin erittäin hyvin koko loppuraskauden. sitä odotellessa siis!

Mahan näkymisestä: maha kyllä näkyy itselle hyvin selvänä ja varsinki iltaa kohti turpoaa. Käytän töissä vanhoja löysiä farkkuja (joita käytin normisti kun painoin 10kg enemmän) ja löysiä paitoja jotta maha ei näy. Aloitin muutenkin uudessa toimipisteessä 3 viikkoa sitten joten eivät välttämättä huomaa niin helposti pömppöä mahaa kun edellisessä paikassa. Itse olen siis melko laihassa kunnossa joten jos on vartalon myötäiset vaatteet niin tuo maha kyllä hyppää silmille :D. Viime raskaudessa mulla tuli iso vatsa ja tässä nyt sit varmaan vielä isompi.

Raskausarvista: mulla tosiaan maha kasvoi hirveästi, mutta yhtään arpea ei tullut vatsan alueelle. Olen aina ollut kova rasvaamaan ja kuorimaan ihoa, joten voi liittyä siihen. Mutta oon myös kuullut että jos on tullakseen niin ne tulevat. Ja kaverilla oli että laskettuun aikaan mennessä ei ollut tullut mitään, mutta yliajalle raskauden mennessä niitä arpia alkoi tulemaan sitten kunnolla. Suosittelen ihonhoitoa, mutta ei välttämättä auta.

Tukisukat pitäisi myös taas hankkia piakkoin. Varsinkin kun tekee istumatyötä niin on tärkeät suonikohjujen ehkäisyssä ja turvotukset ehkäisyssä. Mulla siis äidillä ja isällä hirveät suonikohjut joita on pitänyt leikata, joten siksi tuo raskauden aikana mulla niin tärkeää!

NP ultra ja seulonnat mulla molemmat 1,5 viikon päästä viikolla 11+0. Ja aion siis seuloissakin käydä. En sitten tiedä mitä tekisin jos sieltä jotain löytyisi...

On kyllä Naapurin tyttö saanut inhottavaa kommentointia! Kyllä itseäkin ottaisi päähän! Muutenkin masentunut olo keskenmenosta niin sitten vielä kuuluu, että ei olekaan koskaan ollut raskaana ja muutenkin tollasta törkeetä kommentointia! Yritä jaksaa!!

Birre86 ja Nyytti 9+3
 
Tsemppiä zipuli! Sun tilanne vaatiikin kylmiä hermoja, toivottavasti saat hyviä uutisia. Vaikuttaako kaksosuus alkion kokoon alusta saakka, vaiko vasta raskauden edetessä, oliko puhetta, tai tietääkö joku?

Minä nyt koitin sitä sykettä metsästää, eikä toivoakaan. Välillä jo luulin kuulleeni jotain, mut sit luiskahti pois. Lisäks mun maha piti niin tolkutonta porinaa ja pauketta, että koko maha tuntui heiluvan, niin koita siinä nyt ottaa tolkkua mikä on pieru ja mikä ehkä jotain muuta. No ne porinat kuului vähän ylempänä, siellä missä oletin mahdollisesti kohdun sijaitsevan, ei kuulunut mitään selkeää. Veikkaan ilmakupliksi niitäkin, jotka hetken kuuluivat alempana. Noh, huomenna neuvola, ja jospa ens viikolla jatkaisin tätä omalla laitteella metsästelyä.
 
Ite tuun huomenna ilmottamaan että pääsenkö mukaan ketjuun :) Huomenna nimittäin ultrataan yksityisellä.. Huhhuhh että jännittää! Vaikka oon kyllä 99% varma että on kesken mennyt koska viikko sitten tuli päivä verta ja lieviä kipuja samaan aikaan. Mutta silti toivon että elävä pieni vauvan alku sielä olis.. Ja 13 päivä tätä kuuta olis ensimmäinen neuvola aikakin ja nyt tosiaan viikkoja pitäis olla 9+. Noh huomenna tuun varmaan sitten itkemään tänne :'(
 
Minä varasin ajan yksityiselle gynelle, ensi viikon loppupuolelle pitää vielä jännäillä.

Viikoilla 6+1 mennään nyt omien laskujen mukaan ja oon niin turvonnu ku olla vaan voi. Vois ennemmin luulla että viikkoja ois 16 :)

Edellinen ja eka raskaus mulla päätty keskenmenoon 7:llä viikolla, nyt sit jokainen vihlaisu pelottaa.

Olo on omituinen, tuntuu että pyörryttää ja vois vaan nukkua koko ajan.

Naapurin tyttönä tekisin valituksen, lääkärillähän on menny kaikki päin mehtiä..

Ja halit kaikille jotka sitä tarvitsevat!
 
Täällä eka neuvola ohi ja se ei sujunut kovin kivasti, sillä kaksi th:ta yritti löytää sykettä vatsan päältä ja alakautta ultrataan (kipeää teki) ja viimein olivat sitä mieltä että löytyi, mutta viikot olis yhtä vähemmän. Se ei voi pitää paikkaansa, joten joudun odottaaensi tiistaille lääkärineuvolaa, joka toivottavasti osaa tarkemmin mitata. Niin huolissani olin, että soitin tänään tutulle gynelle ja hänen kanssaan juteltuani rauhoitun (säikähdin eilen niin, että pahoinvointikin hävisi, mutta nyt tuntuu taas palanneen). Sanoi, että syke on näillä pikkuviikoilla merkityksellisin ja se nyt toivoakseni ainakin löytyi, vaikka itselle jäi tosi epävarma olo.

Mutta voi huokaus. Ehdin jo eilen menettää toivoin tämän raskauden suhteen...

Rakkauslapsi 9+0 (ehkä vähän vähemmän?!)
 
Iltaa armon leidit!

Riemunkiljahdukset iloisia uutisia ultrassa saaneille.
Kurjaa, että naapuri tyttö olet saanut noin ankeaa palvelua ilmeisen sosiaalisesti taitamattomalta lääkäriltä. Silloin ku ihminen on haavoittuvaisimmillaan, niin olettaisi saavansa empaattista tukea ja ne tosiasiatkin voi esittää monella tavalla.

Pahoinvointirannekkeista on ollut puhetta. Mäkin ne hankin, mutten ole helpotusta niistä saanut. Olen kuullut, että pisteiden etsintään kannattaisi panostaa, jotta niistä on apua. Eli pallerot pitää saada osumaan juuri oikeaan paikkaan tai niistä ei ole apua. Joten minunlaiselleni suurpiirteiselle hätähousulle oli tuhoon tuomittu yritys.
Mutta mitäpä sitä ei yrittäisi, jotta helpotusta tähän saisi.

Töissä kaikki varmasti arvaavat mun olevan raskaana tai sitten sairastuneen ahmimishäiriöön. Ihmettelen, kun kukaan ei ole kommentoinut kahvinjuonnin lopettamista tai jatkuvaa pupeltamistani. Toki alkusyksystä avoimesti kerroin, että vielä joskus haluaisin kolmannen lapsen, joten tämä ei tule kenellekään yllätyksenä.

Suurin ongelma mulla on juomisen suhteen. Kotona juon mehukeittoa ja aiheutan suurta kateutta ja kiukkua lapsissa. Vesi aiheuttaa välittömän oksennusrefleksin, samoin tietysti kahvi ja tee. Töissä istuskelemaan kuivin suin hedelmiä kahvitunneilla jyystäen. Sitten varmasti ihmeteltäisiinkin, jos mehupullon kahvipöytään toisin.

Lapsille kertomisesta. Juuri sen takia, kun tuntuu tärkeimmältä kertoa ensin omille lapsille(3 ja 5) yritän pitää asian salassa kriittisimmät 12viikkoa. Haluan kertoa ensin omille lapsille, etteivät he vain kuule asiasta "vahingossa". Toki onhan sekä nytkin mahdollista, että ymmärtävät nytkin jonkin muuttuneen juuri miehen huolehtivaisuuden ja jatkuvan nukkumiseen vuoksi.

Tietoni puuttuivat etusivulta:
Elselli/37/3.lapsi/16.6/KOS


Elselli 7+3
 

Yhteistyössä