.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Nt-ultra ja sukupuoli. Mä asuin esikon aikana Briteissä. Siellä mä sain nt-ultrassa ja heinäkuussa tietää, että tyttö tulee. Tosiaan esikko syntyi tammikuussa ja tuo ultra oli ihan eka. :)

Mä ehkä salaa toivon tyttöä. Tosiassahan sillä ei ole merkitystä. Raskaus llut melko oireeton ja niin kolme aikaisempaakin.

Pari tyttömäistä potkariakin ostanut, vaikka tiedän peittojen heiluneen ovulaatioajankohtana. ;)

Huomenna poksuu, MiiJane ja möhkis 10+5
 
Täällä oli ultrassa kaikki hyvin! Pää-perämitta 5,6 cm, niskaturvotus 1,1 mm. Laskettuaika päivitty 12.6.2013 Ensiks liikku paljonki mut sit kävi päiväunille eikä suostunu liikkumaan vaikka mahaa heiluteltiin. Nosti kädenki naaman eteen ettei vahingossakaan nenää näkyis eli vastahakoinen tapaus <3 Ultraus tehtiin vatsan päältä.
 
Jes, täälläkin nt-ultrassa käyty ja kaikki hyvin! Voi uskomaton, miten huojentavalta tuntui kuulla, että ei ole kohonnutta riskiä. Seulat olivat myös negatiiviset (sen sainkin heti kuulla paikanpäällä). Ja ihana, että mies pääsi kanssa mukaan, näki uuden tulokkaan nyt ensimmäisen kerran. Mutta kyllä oli hoitajalla kovia vaikeuksia saada kunnolla mittattua niskaa sekä pää-perä -mittaa, kun ei meinannut millään suostua pikkuinen selkää kääntämään laitteelle. Oli vaan etuperin kohdussa, kuten esikoinenkin. Lopulta päädyttiin ottamaan mitat mahan päältä katsottavalla ultralla. Liikkui muuten hyvin ja kaikki raajatkin näyttivät olevan kunnossa.

Laskettua aikaa minulla ei siirretty, kun muuttui mittausten mukaan vain 4 päivää ja 5 on se raja nykyään täälläkin, että sen ylittävät muutetaan. Ihan hyvä minusta, kun esikoinenkin tuli hyvissä ajoin etukäteen ja olin suunnitellut koko äippälomakuukauden täyteen ohjelmaa. En sitten kerinnytkään mitään :D

Matkustelusta: me ei kyllä varmaan lähetä ennen uuden tuloa mihinkään, ei ole yksinkertaisesti rahaa mihinkään ylimääräiseen. Varsinkin kun olisi oman talon osto toiveissa pian. En tajua, miten jengi saa saa säästettyä sitä vaadittavaa 10 % omarahoitusosuutta, jos se uusi laki tulee voimaan. Kun tuntuu, että itsellä kaikki menee, eikä mitään jää jemmaan, vaikka ei osteta yhtään mitään ylimääräistä.. puuh..

Hattiainen + tulokas 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Mulla on maanantaina ultra Jorvissa. En oikein usko, että lähtevät arvailemaan.

Olen joka tapauksessa menossa Brunolle 20+ viikoilla. Mulla on niin isoja vauvoja ollut, joten haluan kunnon tarkastuksen ja arvion syntymäpainosta.

Kättärillä Palo (muistaakseni oli johtava lääkäri) arvioi poikani 3.8 kiloiseksi päivää ennen synnytystä. Erehtyi melkein kolmella voipaketilla..Eli mä en luota välttämättä noihin synnärilääkäreihin, ultrissa ei nähdä keskivartalon pullukkuutta.
Bruno erehtyi arvioissaan vain 200g. Arvio siis tehtiin jo 20+ jotain. Mä luotan ko.ihmisen ammattitaitoon valtavasti.

Fiilistelin taas 135*sykkeestä. :heart:

Btw -- kotidopplereiden käyttö on ihan turvallista. Luin jostain, ettei ole haittaa vaaville, kuten joku epäili.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. Tuntuu että tosi monella on tällä viikolla ultra. Mites muuten te joilla ultrattu vatsan päältä, pitiko rakon olla täynnä? En löytänyt siitä ultrakutsusta mielestäni ohjeistusta asiasta. Luulisin siinä lukevan jos pitää olla täynnä.

Sukupuolen määrittämisestä näin aikaisin. Tuolla linkissä 13. raskausviikko sanotaan: "Lapsen sukupuolen selvittäminen ultraäänikuvasta on vielä tässä vaiheessa vaikeaa, vaikka sikiön ulkoiset sukuelimet alkavat jo muodostua." Eli vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Itse en edes odota että vielä selviää, rakenneultrassa sitten toivottavasti saadaan tietää.
 
Neminka: Tunnistat mut tosiaan punaisesta nenästä jos ollaan samoissa tiloissa huomenna :)

Terese: Meillä on niin isot (9 ja 7) lapset että jaksaminen ja iltatoimet on erilaisia hoitaa yksin kuin pienten lasten kanssa. Mutta se mikä tuottaa ongelmia on kuljetukset limittäin ja lomittain harrastuksiin. Sekä se, että aina meistä joku tai kaikki on miehen reissatessa sairaana, tällä kertaa (toistaiseksi se olen minä). Lapset ikävöivät isäänsä paljon, ja mielellään nukkuisivat sitten mun vieressä. Ovat myös itkuherkkiä ja kiukkuisia kun on isää ikävä.

Matkustelusta: Meillä lapset ja miksei kaikki hinkuis päästä reissuun ennen vauvan syntymää, mutta taitaa jäädä väliin. Kevätpuolella on tiedossa kaksi isoa remonttia jotka nielee rahaa ihan kiitettävästi, pojille tehdään yläkertaan huoneet jossa nyt meidän jätti-iso makkari, itse muutetaan alakertaan ja rempataan toisesta makkarista meille huone ja toisesta vauvalle. Ja sitten tulee vielä kylppäriremppa, tehdään kaikki uusiks. Pakko ois ehtiä nämä kaikki ennen kun jään äitiyslomalle.

Jee, huomenna np-ultra!!!

Annintähti 11+2
 
Oon mäkin kuullut että jotkut kätilöt ovat pyydettäessä antaneet arviota sukupuolesta nt-ultrassa, mutta tää lienee TODELLA harvinaista. Ja toisekseen virhearviot on tietty myös suuria. Mun tuttavapiirissä on paljon niitäkin, joille on käynyt niin, että rakenneultrassakin annettu arvio sukupuolesta on mennyt väärin ja sitten 3/4d:ssä onkin ollut aika ylläri tiedossa ;) Mun gyne sano että Suomessa ei oteta kantaa lapsen sukupuoleen ennen rv 13, päivitteli samalla sitä mikä "vastuu" lääkäreille on tuolla muualla maailmassa, jossa on noita lapsi/sukupuoli kiintiöitä. Siellä kun pitää jo heti alkuvaiheessa äitien tietää kumpaa sukupulta lapsi on ja päättää raskauden eteneminen sen mukaan :(

Ihanaa, että olette saaneet hyviä uutisia ultrissa. Mua vaan pelottaa, että mun kohdalla sitten taas napsahtaa tuo "käry" viikon päästä. Ois niin ihanaa, että tällä kertaa käryä ei kävis vaan pääsis nauttimaan tästä raskaudesta (ja etovasta olosta) oikein kunnolla :)

Terese ja rv 11+2
 
Mä olen henkisesti valmistautunut lisätutkimuksiin. Ikää 36v. ja olen varma, että lisätutkimuksia luvassa. Tosin en ota siitä mitään suurempaa stressiä.


Mä ehkä pelkään tätä synnytystä.
*Esikoinen oli hätäsektio
*Kakkosen kohdalla meinasin itse kuolla, syöksysynnytys (3h) ja poika 5285g. Ilman kipulääkkeitä ja veri valunut kohtuun.
*Kuopus sai jonkun ihme tulehduksen. 9h synnytyksen jälkeen hoitaja hoitaja huomasi, ettei pikkuinen hengitä kunnolla. Tulehdusarvot oli 500 pahimmillaan ja poika oli Jorvin N2´lla viikon. Nopea synnytys tämäkin, ekasta supistuksesta 2.5h ja poika oli mahan tällä puolella.

Eli mikään ei ole mennyt putkeen. Mietin, mitäs sitten nyt?
 
Helou, tuon minäkin terveisiä ultrasta! :wave:
Eli kaikki oli ihan hyvin, nt oli 0.8mm eli aika olematonta, sydän sykki hienosti ja kaikki oli "paikallaan" :heart: Tyyppi oli niin vilkaskin että huhhutihei!!
Napa oli kätilön mukaan lievästi "pullea", mutta vakuuttelivat mulle lääkärin kanssa (tietysti mun paniikkinaaman jälkeen), ettei kyse ole mistään vakavasta ja kuuluu vielä kehitykseen tässä vaiheessa ja on täydellisen normaalia, kun ei ole siis edes 12 viikkoa vielä täynnä. Lääkäri vain sanoi että hienosti näyttää olevan asiat tällä hetkellä. :)
Tänään siis 11+2, ultran mukaan 11+4. Kysymys kuuluukin nyt, että kumpaahan mä noista käytän? :D Varmaan tuota pienempää.

Eli KAIKKI ON HYVIN. :heart:
Uusi LA on siis ultran mukaan 14.6., mutta päättivät mennä siltikin neuvolan LA:lla, eli
mulle saa merkitä uusi LA 16.6 ja poikaolo. :heart:

Ihanaa ihanaa ihanaa, nyt tästä raskaudesta saa alkaa kunnolla nauttimaan!

- Ocelot & Benji 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille :flower: Itse kuuntelen sykettä täällä ja kyllä se vain lohduttaa :heart: varsinkin taas yhden jotenkin oireettoman päivän jälkeen. Voihan tuo olla, että oireet jää mulla jo pikkuhiljaa pois kokonaan.

Huomenna neuvolan mukaan poksuisi rv 10, mutta omien laskujen mukaan 9+5. =) Kohta pääsee jo kaksinumeroisiin lukuihin! JEE..!
 
Naene Aloin katsoa tota äitiyskorttia tarkemmin niin se laittoi tohon todennäköisin laskettu aika 12.6.2013 en tiedä sitten kumman mukaan eletään..? Varhaisultrassa rv 7+3-4 vastasi viikkoa 7+5 ja nyt 11+6 vastasi viikkoa 12+1. Yhä mulla siis lukee tossa laskettu aika 13.6 mutta todennäköisin laskettu aika on 12.6, auttakaa kokeneemmat :D

Ruska ei minulle mitään ohjetta ollut ennen ultraa annettu, menin tyhjällä rakolla ja suosittelen muillekkin. Kätilö nimittäin heilutteli mahaa kun yritti saada pikkusta liikkeelle, siinä hyllyttelyssä olis pissa tullu housuun jos rakko olisi ollut täynnä :p

Todella ihana kätilö oli, nimeä en kylläkään muista... Sisään mennessä sanoi että mahan päältä näkyy näillä viikoilla todella selvästi, osasi kyllä asiansa ja sanoikin että onhan näitä tuhansia tullut katsottua. Kävi kaikki kehonosat rauhassa läpi ja selosti hyvin kaikki mm. kehui että napanuora todella hyvännäköisesti kiinnittynyt, niska turvotus todella olematon ja selosti kokoajan mistä mikäkin mitataan ja katsotaan. Päästiin ajallaan tutkimushuoneeseen eikä meilläkään mennyt kuin 15 minuuttia, ymmärtääkseni oli 30 minuuttia varattu. Kai siellä sitten kauemmin kestää jos jotain huolestuttavaa löytyisi. Nyt on kyllä niin huojentunut olo vaikka veritulokset tuleekin myöhemmin niin kätilö vakuutti että kaikki näyttää todella hyvältä :heart: Ääk, tuleeko musta nyt ihan ihan oikeesti äiti...?! Ihanaa!
 
Elba onnittelut hyvin menneestä ultrasta. Sillä lasketulla ajalla ei ole niin kovasti merkitystä, meillä päin ei ruveta muutamasta päivästä edes ruuvaamaan.. Eli mene sillä mikä lukee kortissa. Se on kuitenkin plus/miinus kaksi viikkoa suuntaan tai toiseen. =)

Mulla on aina mennyt viikon-kaksi yliaikaa mun lapset ja ovat myös olleet isoja, vaikka itse olen melko pienikokoinen. Synnytykset ovat myös olleen syöksysynnytyksiä, johon en ole lääkettä saanut. Toisen lapseni synnytin muuten poliklinisesti, se oli hyvä kokemus. Nyt varmaan kaikki tutut ainakin tunnistaa :p. Mutta onko kellään muulla tämmöisestä synnytyksestä kokemuksia? MInusta oli tosi jees.
 
hellou :)

mulla vähä kiireistä elämää ollut esikon ja rempan keskellä niin pikaseen huikkasen vaan :)

mulla olikin vasta eka neuvola eilen, siellä laskettua aikaa muutettiin eli se olis 24.6, lasketaan "menkoista" :D

np-ultra-ajan sain ens viikon perjantaille :)

sydänäänetkin saatiin hyvin eilen kuulumaan neuvolassa :heart: mulla on pikkuhiljaa alkanu olo helpottaan ja pelkäsinki onko enää elämää masussa, mutta kyllä siellä vaan on =)

kaikille oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista
:heart:

MiiJane, sovitaanko, että yrität olla stressaamatta synnytytstä? sulla on kyllä hurjia kokemuksia, mutta tosiaan, kaikki synnytykset voi olla erilaisia ja toivon tosiaan että tää menee hyvin =) nopsaan varmasti tulee, mutta uskoisin että tällä kertaa on onni matkassa :hug: ootko miettinyt pelkopolia?

me ei varmaan oteta tällä kertaa sukupuolta selville :) vähä kyllä ajatus kutkuttaa mutta tää koko homma on ollu alusta asti ylläri niin pidetää se sellasena sitten loppuun saakka ;)

tiuhti ja salamatkustaja 10+0 POKS POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Onnea kaikille hyvistä ultranäkymistä! :heart: Itsellä vielä edessäpäin.. Minulla on nt-ultra vasta 12.12 ja silloin on siis jo rv 12+3. Minulle ainakin ohjeistettiin, että pissalla kannattaisi käydä juuri ennen ultraa.

Eilen oli siis neuvola ja vaikka ultran mukaan nyt olisi rv 10+0, niin neuvolassa se laskettiin kuitenkin kuukautisten mukaan ja neuvolan mukaan nyt on siis jo 10+3. Eli sen mukaan nyt siis kai mennään ja lasketun ajan saapi muuttaa listalle, se olisi nyt siis 23.6.
Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, mikä harmittaa ihan hirmuisesti, vaikka toisaalta järki sanoo että eihän niitä välttämättä olisi vielä kuulunut. Mietin edelleen sitä kotidoppleria.. Mistä te olette sen ostaneet ja oletteko ostaneet siihen myös sen geelin? Sille tulee kyllä sitten hintaa. Hmm.

Tuulentyttö mitä tarkoittaa poliklinisesti? Pitäisi varmaan tietää :ashamed: Sinulla on kyllä MiiJane76 ollut aika hurjia synnytyksiä, ei mikään ihme jos hieman pelottaa tulevakin synnytys. Mutta voihan se olla, että nyt saatkin kokea oikein helpon ja ihanan synnytyksen, toivottavasti :)
Minulla esikoisen synnytys oli perätilasynnytys, joten jännitin sitä ihan hirveästi. Synnytys sujui muuten ihan hyvin, mutta kun esikoinen syntyi hänellä oli napanuora kahdesti kaulan ympärillä eikä hän hengittänyt. Hänet siis kiidätettiin saman tien elvytettäväksi. Saimme myös molemmat jonkin pahan infektion synnytyksessä ja antibioottikuurin suoneen, eli esikoinen joutui viettämään ensimmäiset päivänsä tehohoidon puolella. Mutta hyvin hän siitä toipui :)
Mulla oli siis esikoinen koko raskauden ajan perätilassa ja sen takia oli myös ylimääräisiä kontrolliultria. Kyllä sitä yritettiin kääntääkin jossain vaiheessa, mutta ei se siitä mihinkään hievahtanut, ilmeisesti pää ylöspäin oli niin mukava olla :)

Mä yritin viime raskaudessa kysyä joka ultrassa sukupuolta, mutta vauva piti aina tiukasti jalat edessä, joten sukupuoli pysyi yllätyksenä synnytykseen asti. Tässä raskaudessa aion jälleen kysellä sukupuolta, saa nähdä näkyykö tällä kertaa :)
 
Mua harmittaa se ettei laskettua aikaa vielä ainakaan aikaistettu vaikka se oli viikkojansa isompi kaveri. Asiaan vaikuttaa varmasti just se että se tarkoittaa sen verran enemmän päiviä kun pitää odotella käynnistykseen pääsemistä, en tiedä miksi oletan että asiat eivät ala itsestään tapahtumaan mutta näin sitä kuitenkin oletan. Ja etenkin jos skidi jo nyt on osoittanut olevansa kasvuhalukas kaveri.

Mites se meni, urheilijoilla usein syntyy lapset ihan ajallaan? Pitäisikö päivittäin juosta ja loppuvaiheessa hyppiä vaikka trampoliinilla jotta muut saavat nauramista :D

Ja ultraan AINA rakko tyhjänä, otettiin kuva alakautta tai mahan päältä. Mulle nyt np-ultran yhteydessä sanottiin samantien ilmoittautuessa että vessan kautta odottelemaan vuoroa, otettiin vatsan päältä.

Naene 13+1 (13!! ollaanko nyt turvallisilla vesillä! :))
 
Noista hankinnoista ollu puhetta. Ite oon uskaltanu varovasti ostaa vauvakirjan, yhet potkarit ja yhen äitiysmekon. No mies osti meille isomman auton :D Se siitä varovaisuudesta :D

Huominen ultra pelottaa aina vaan enemmän ja enemmän! : / Oon kai jonkin sortin ”matematiikkaihmisiä”, joten väkisin miettii todennäköisyyttä omalle kärähtämiselle, kun kaikki muut täällä saaneet hyviä uutisia :confused: Hulluksihan tässä ehtii tulla ennen huomista :whistle:

Sukupuolesta ei olla niin kiinnostunut etukäteen. Todellakin, jos näkyy niin halutaan tietää, mutta jos päättää pikkunen pitää jalat ristissä rakenneultrassa niin saa pysyä yllärinä loppuun asti. Vauvan huoneen sisustukseen, vaunujen väriin yms. ei mulla kuitenkaan sukupuoli vaikutua, joten pystyy joka tapauksessa kaiken laittamaan valmiiksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*

Yhteistyössä