.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Täällä ensimmäinen neuvola ja siellä ultra takana <3 Kaikki hyvin, syke nähtiin ja sytkytti niin hienosti että <3 La:ksi arvioitiin 15.6.2013 eli tänään viikkoja 8+5. Varmistuu sitten nt-ultrassa, kun mullahan nuo menkat aivan miten sattuu ja hedelmöitysajankohdan mukaan koitettiin arvioda. Ihana tunne että kaikki oli hyvin ja raskaus tuntuu paljon todemmalta! Seuraavaksi parin viikon päästä verikokeet ja lääkärineuvola 4.12. Samalla viikolla oletettavasti päästään myös nt-ultraan.
 
Onpa täällä tänään ultrailtu :D Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

tuulentyttö Mä ainakin olen erittäin onnellinen kun ei ole muuta oiretta kuin rintojen arkuus. Mikäs siinä jos pikkuinen kuitenkin voi ja kasvaa hyvin. Aluksi tietenkin pelotti kun monet kertoivat että keskenmenoon päättyvissä raskauksissa ei ollut pahoinvointia mutta ei niin ole (oliko se nyt) 30%:ssa onnistuneissakaan raskauksissa.
 
Niin ja jokainen varmaan kokee pahoinvoinnin eri tavalla.. Sinä päivänä kun multa mitattiin hgc 4+3 viikoilla olin ihan varma et ei oo mitään kohdussa ja tulokset oli kuitenkin pitkälle päälle sen 4000.

Mullahan oli viime viikolla jonkin verran kuvotusta ja yökkäilyä joka nyt jo helpottunut, kuvotusta tulee lähinnä iltaisin ja sekin on pientä mielestäni.. Ehkä kun sitä oksetusoloa vertaa heihin, jotka oksentavat ja joutuvat jopa sairaslomalle, ni tuntuu tosi vähältä omat olot. Jokainen kait tottuu hormooneihin sit omalla tavalla ja omaan tahtiin. Ja varmaan oksetuskynnyskin on kaikille vähän eri. Kuhan tässä tuumailen :) Vai mitä ootte muut mieltä?
 
POKS täälläkin <3 Huomenna olis aamulla neuvola, pikkasen jänskää :) Mulla ihan lista mukana kysymyksistä että muistan kaikki kysyä :D Täällä ollut nyt kolmisen päivää pientä alavatsakipua, kai tuo pikkanen pesää rakentelee :heart:

Ihania ultrakuulumisia kaikilla!

 
Moikka taas! :D
Isän päivää tuskin sillai juhlistan meillä samoihin aikoihin kihlajaispäivä niin ehkä siin samalla jotenkin!
Huono olo jatkuu mut ehkä vähän helpottanut kuitenkin..
Mä sain tänään postissa koti doplerin.. :heart: Mietin onko millä viikoilla muut sillä kuullut sydän äänet?

Maja12+masuasukki 6+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa.

Jäin breikille, kun suuntasimme miehen kanssa kaksin matkalle. Sen jälkeen oli tyttäjen 3pvän yhteissynttärit, jotka imivät mukavasti aikaa. Nyt varhaisultrassa käyty ja siellä sykki sydän.

Olen elänyt kaksi raskautta rv 5-18 ihan helkkarinmoista tuskaa. Nyt rv 7+6, eikä käytännössä oireen oiretta. Lähiaikoina ikäviä uutisia varhaisultran jälkeen kuulleena, on fiilikset aika ristiriitaiset... Toisaalta turha murehtia. Niin käy jos käy.

Osui silmääni jokin FB-ryhmäkysely. Oletteko sellaista ajatelleet?
 
Hei! Ihanaa kun on viikonloppu pian alkamassa. Keskittyminen töissä taas täysin nollassa!

Ensi maanantaina olisi np-ultra. Meillä käydään myös verikokeissa vasta ultran jälkeen ja sitten odotetaan tuloksia 1-2 viikkoa. Ja viikon päästä siitä lääkärintarkastus. Meillä ei ole käyntejä nähtävästi uudelleen synnyttäviltä vähennetty, vaan sama määrä kuin ekaa kertaa raskaana olevilla.

Monet on neuvolasta ja ultrista saanut kivoja uutisia, onnea!

Vaelimerkille voimia odotukseen! Toivottavasti ensi viikolla saat viimeistään selkeitä vastauksia tilanteeseen!

Doplerilla sain ite kuuluviin viikolla 8+. Samoin kuin viime raskaudessa.

Isänpäivää vietetään, kun tämä ei eka lapsi ole. Olen lahjaksi hankkinut tuoksun ja kasvovoiteen. Katsotaan miten aamiaisenteon kanssa sitten menee :D. Me kun aina noustaan viikonloppuisin yhtä aikaa eli silloin kun esikoinen herättää.

Oireet: väsymys on erittäin voimakasta. PAhoinvointi edelleen joka iltaista, eikä tietoa helpotuksesta :(. Rinnat turvonneet ja arat ja vatsa kyllä reilusti turvonnut myös. Itse olen kanssa tuota lopputalven pukeutumista pohtinut, mutta eipä sitä vielä kannata stressata. Sitten vaikka miehen takki lenkeille päälle, niin taisi mennä viimeksikin vikat viikot kun vatsa oli niin valtava ettei omat syystakit enää mahtuneet (esikoinen syntynyt marraskuun alussa).

Nyt töihin keskittymään ja kahdelta viikonlopun viettoon!

Birre86 ja nyytti 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Ongelmaksi tulee muodostumaan kevään ulkoilut toppapukukauden jälkeen, kun maha on jo ihan järjettömän kokoinen, mikään takki tai housut ei mahdu jalkaan ja ilmat ovat kuraiset ja kylmät. Tai seuraavan kevään ulkoilut, kun lapsi haluaa jo pois rattaista sinne vuoden pahimpaan kuraan mönkimään, mutta ei vielä kävele.
Ite en kyllä nää ”ongelmaa”… Kaupastahan niitä vaatteita saa, isoja kun lämpimiäkin. Ja kura lähtee pesussa.
Tuskin malttaa oottaa sitä aikaa...:heart:

Olipahan vähän tämmönen kommentti :stick: mutta piti laittaa. Sori :saint:
 
Neuvola oli vähän pettymys. Ihan mukava täti oli muttei dopplerilla suostunut sydänääniä kuuntelee kun ei kuulemma näillä viikoilla kuulu ja paskat! Eli ultraa odotellessa menee sitten seuraavat viikot ja verikokeessa käydään siellä samalla. Nyt kun sais aikaa nopeutettua jotenkin :p

Elba & möykky 9+1 <3
 
Omista vaatteista puheen ollen toivon, että selviän mahdollisimman vähillä ostoksilla. Ei yhtään huvittaisi törsätä mammavaatteisiin, kun tämä raskaus jää hyvin todennäköisesti ekaksi ja vikaksi. Yhdet farkut on ostettu ja ne toivottavasti riittää. :)
 
Ai että, onhan ollut taas oikein tunnekuohujen päivä..

Mutta sentään olen ollut niinkin energinen, että jätin omat päikkärit väliin ja olen touhuillut kaikennäköistä rästiin jäänyttä kotiaskaretta. Oliskin mukavaa, jos tuo tolkuton väsymys alkais jo pikkuhiljaa helpottaa, mut saattaa tää hetkellinen mielenhäiriö johtua tuosta kummallisesta valoilmiöstäkin, joka iloisesti paljastaa jokaisen pölypallon, ja jestas noita meidän ikkunoitakin!

Mammavaatteita ei vissiin tarvitse hankkia, mulla osa mammahousuista jäi pieniksi edellisessä odotuksessa, mut verkkareita riittää sit loppuajaks. Toistaseks oon pärjännyt ihan tavallisilla vaatteilla, mut himassa oon toki muutenkin lähinnä collareissa.

Ai että kun esikko on ollut oikea maanvaiva ja hammaspeikko muutaman päivän. Kitisee hampaitaan ja kieltäytyy syömästä, eikä panadolista tunnu olevan kummoistakaan helpotusta. Voihan tuo olla jokin takertumisvaihekin samalla päällä, mut sekuntiakaan ei saa hengähtää ilman, et yks roikkuu lahkeessa tai kiipeilee päällä. No, tää on taas vaihe, enköhän taas pian saa pienen aurinkoni takaisin. Toivon...

Neminka 9+1
 
On ollut niin keakaikkiaan kiireviikko, etten ole ehtinyt edes lukemaan tänne! Tällä viikolla oli gynen ultraus, jossa kaikki oli kuin olikin hyvin <3
Vauva vastasi kahden päivän heitolla laskettua aikaa, kuten oli myös varhaisultrassa. Eli ihan turhaan huolestuin neuvolan tätien ultratulkinnoista, joiden mukaan vaavi olisi siis toista viikkoa jäljessä kehityksestä!

Pahaa oloa on vielä, mutta se on jotenkin siedettävämpää jo. Tähän mennessä olen oksentanut vähiten näitä neljää raskautta jos vertaa keskenään. Ehkä juuri nyt työstressiä ei ole niinvaltavasti ja kun nuorimmainenkin on pian 4-v, niin pääsee kotonakin hiukan helpommalla kuin kahdella viime kerralla...

Maha minullakin näkyy jo niin, että pian pitänee vaihtaa äitiyshousuihin, iltaisin ei enää ole epäilystäkään turvotuksen laadusta ;)

Isäinpäiväviikonloppuja toivotellen

Rakkauslapsi 10+1
 
Ähpuh, pitäisi lähteä edustamaan mutta mikään vaate ei istu kunnolla. Näytän ihan turvonneelta pallolta. Varsinkin kun mitä ilmeisemmin olen aina ollut huomiotaherättävän hoikka. Kohta kaikki käy kyllä arvaileen ja vielä ei ihan tarttis arvailla :ashamed:

Oon muutenkin jemmaillu neljän seinän sisällä kohta kolme viikkoa kun pelkään et kaikki näkee minusta mikä tilanne on. Ja ei siinä mitään mutta jos jotain kävisi.. On tää ja. Ihanaa aikaa mutta niin piinaavaa kun ei voi olla reilusti oikein raskaana ja noin. Tänään poksuu.

Tuulentyttö ja toivotoukka rv 7 (jes)
 
Taas on yhdestä työviikosta selvitty. Pahoinvoinnista on puhuttu. Sekä on varmasti hyvin yksilöllistä ja oksennusherkkyys vaihtelee. Mä ainakin olen huomannut, että oksennusrefleksi on tän pahoinvoinnin myötä tosi herkillä. Vähänkin nopeampi juominen, yskiminen tai hampaiden harjaus saa yökkimään ja mahan kouristelemaan.
Nyt onneksi muutama vähän helpompi päivä, jolloin lamaannuttava olo vallannut vain iltaisin. Huomaa eron mielialaan heti, kun kaikki voimat eivät mene perusasioista selviytymiseen. Jaksaa nauttia lasten kanssa olemisesta ja iloita raskaudestakin ihan erilailla.

Neuvolassa kävin tänään. Ihmeitä en odottanut. Katoin edellisestä neuvolakortista, että sydänääniä kuunneltiin viikoilla 10+, joten en odottanutkaan kuin papereiden täyttämistä ja rekisteröitymistä ultrassa varten. Kysyttiinkö teillä neuvolassa, onko raskaus suunniteltu? Multa kysyttiin, että miltä tuntui nähdä kaksi viivaa raskaustestissä.

Huomenna matkalle. Kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että pahoinvointi ei veisi kaikkea iloa matkasta.


Elselli8+4
 
Oi mä haluaisin matkalle. Pitäkää hauskaa!

Perjantaisin olen näköjään mennyt nukkumaan jo ennen vain elämää-ohjelmaa (höh, missannut sen) :D nyt heräsin jotta voisin katsoa leffan ukon kanssa. Huomenna messuille katsomaan koiranpentuja ja tupareihin, katotaan kauanko siellä viihtyy ennenkun kännisten ördäämisessä ei ole enää mitään päätä eikä häntää. Kotiin ennen uutisvuotoa varmaan silloinkin. Kohta pitää varmaan aloittaa pitsinnypläys.

Menin tänään sellaiselle ihmeen keskikehotunnille (cxworx), etsinnöissä on uusia lajeja täyttämään iltoja. Mä en enää tiedä onko se sittenkään fiksua noita vatsoja jumppailla kauheasti vaikka pitäisi tässä vielä armonaikaa olla. Välillä ärsyttää kun vatsa on mallia pallo muttei selkeästi raskausmaha kuitenkaan niin tuntuu siltä että näyttää vaan läskiltä joka ähisee kun pitäisi vähän vatsaa rutistaa :D

Ehkä aika ei käy yhtä pitkäksi sitten kun (jos joskus) odottaa toista, on siinä ekassa sen verran vielä hommaa. Koira vei ennen pirusti aikaa päivistä mutta se meni delaamaan eikä uutta ole tässä vaiheessa järkeä hankkia. Ja en ole eläissäni oikein viihtynyt vaan kotona niin kai se on todettava että tylsää on. Mutta ei varmaan kannata valittaa, jossain vaiheessa ei varmaan ole enää tylsää. :D

Eipä mulla mitään asiaa näköjään ollut senkun kirjoitin :)

Naene 10+3
 
Joo jaan Naenen mielipiteen, että tylsää on.. Kun ei oo oikein "kunnolla" raskaana ja joutuu sitten kaikissa kinkereissä keksimään tekosyitä miksei juo.. Minä en ole muutenkaan ollut ikinä mikään "unelma" raskaana ollessani vaan tila on mielestäni lähinnä välttämätön paha että sen lapsen sitten saa.

Tämä jää meille luultavasti viimeiseksi , niin yritän nyt kuitenkin nauttia. tiedän et se nauttiminen helpottuu sitten 12 viikon jälkeen kun massu näkyy ja voi jo melkein rauhassa hehkuttaa sitä raskauttaan. Nyt on olo kun jossain välitilassa :D Onneksi töissä on hirvee kiire ni menee aika sit ehkä nopeemmin :)
 
Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille ja tervetuloa ja onnea tietysti muillekin :)

Mulla oli tuskainen viikko. Viime viikon torstaina kävin ultrassa ja sykettä ei näkyny. Vauva vastas sillon viikkoja 5+3 vaikka piti olla 6+2 menkkojen mukaan. Nyt torstaina kävin uudelleen. Viikko oli PIIIIITKÄ! Mutta siellä se pieni sydän pamppaili ja uudeksi lasketuksi ajaksi tuli 1.7 joten sen saa mulle muuttaa :) ROikun täällä kuitenkin teidän kanssa. Jos tulee yhtään isoihin siskoihin, niin niin pitkään mahassa ei pysy, mutta tietysti toivotaan että päästään nyt pitkälle viikoissa!!! :heart:

Mainostan nyt vielä vikan kerran fb-ryhmää eli mulle tai jollekin muulle ryhmäläiselle voi laittaa yv:nä nimen, nii lisätään kaveriksi ja sitten ryhmään. Se on salainen eli kukaan muu ku ryhmässä oleva ei nää kirjoituksia :)

Hauskaa viikonloppuu mammat! :heart:
 
Etusivulla lukee, että fb-ryhmästä kiinnostuneet voivat laittaa yksäriä emiliaiselle. Emiliainen tai muut ryhmässä olijat, kertoisko joku muutaman nimimerkin lisää, jotka voin tuohon ohjeistukseen lisätä? :)

Neminka 9+2
 
Aamulla heti herätessä oksentamaan.. Eli voi näemmä oireet katoilla, lieventyä, voimistua tai jotain siltä väliltä.. tämä olkoon "lohduksi" niin minulle itsellenikin kun kaikille muille, jotka niiden kanssa arvuuttelevat.

Emiliainen[/B, sulla oli varmasti raskas viikko.. toi odottaminen vasta kauheeta onkin. Onneksi kaikki hyvin. :heart: Arvuuttelen vielä sen fb ryhmän kanssa :D skeptikko kun olen. (voi kun voisi jo uskaltaa katsella vauvojen vaatteita ja vaunuja ja kertoa kaikille ja olla huiman onnellinen) vaan ei... Ei vielä. Kuukauden verran vielä ennen huokasua.

Eli milloin ootte saanu dopplerilla äänet kuuluviin? Ajattelin sellasen tilata.. Hmm. vai aiheuttaisiko se vain enempi stressiä.. Mitä ootte mieltä?

tuulentyttö ja toivotoukka 7+1
 
Mä sain esikosta äänet kuuluviin 7+6, tästä tulevasta 8+3. Eilen yritin taas kuulostella, muttei löytynyt. Toki hän on viel niin pieni, että helposti katoaa lantion uumeniin (9+2), mut kyl siitä vähän tuli huoli, kun eilen oli niin energinen ja oireeton päivä, mitä nyt vähän itkeskelin omiani. Kyl mä silti olen sillä kannalla, että doppleri on ihan hyvä hankinta.
 
mä sain eilen omalla dopplerilla lähes heti kuuluviin sydänäänet (160 luokkaa syke) ja myös näkyviin kun mulla tollainen digitaalinen hyvä doppleri ja mulla oli eilen 8+2 viikot =) nyt alkaa todellistumaan tämäkin raskaus..=)
täällä pahoinvointi järkkyä..aamulla oksensin taas n.10 kertaa kaikki sappinesteetkin=S
mä olen ostanut kasan äippävaatteita huutonetin kautta muutamal kympillä ja myös yhet housut ihan uutenakin =P
huomasin että täällä paino tippunut pari kiloa=/ masuturvotus on kadoksissa,alussa oli kauhea turvotus mutta nyt ei juuri mitään enään..normi vaatteita käytetään siis..T.evamaria ja pikkumurbi 8+3
 
mie kävin neuvolassa keskiviikkona (10+4) ja sillon ei sydänääniä saatu kuulumaan ja lääkärin mielestä kohtu tuntui liian pieneltä viikkoihin nähden.. ja virtsanäytteessä näkyi kuulemma verta.
pikkuisen jänskättää.
kävin labraan viemässä aamuvirtsanäytteen torstaina, mutta en ehtinyt missään välissä soittaa ja kysyä tuloksia ja nyt on jo viikonloppu eikä labra ole auki. :|

meinaa pikkusen jänskättää. noh. maanantaina verikokeisiin aika ja tiistaina taas uudelleen neuvolaan. kaitpa nuo alkaa sitten selvitä.. toivottavasti.. meinaa nimittäin pelottaa..

11+0
 
Minä meinasin dopplerin hankkia, en jaksa odottaa ultraan saakka. Vaikka varhaisultrassa oli kaikki hyvin niin silti olo on jotenkin todella epäuskoinen. Katselin netistä videoita dopplerin käytöstä niin olikin ohjeina että joka kohta käydään millin tarkkuudella rauhassa läpi. Voi olla aikaa vievää puuhaa ja kunhan rauhallisesti etenee joka kohdasta niin syke pitäisi löytyä. Yhdessä videossa kuului äänet vääristä sykkeistä (oma/istukka) ja sikiön sykkeestä. Uskon että itse pystyn suhtautumaan rauhallisesti vaikkei sykettä vielä löytyisikään.

Mua jäi todella paljon ärsyttämään se eilinen neuvolakäynti. Sanoin virtsatieinfektion estolääkkeistä kun en saa niitä raskauden aikana syödä että pitäisi saada toinen lääke niin th sanoi vaan että menet sitten labraan jos tulee tulehdus. Minä kun en niitä edes syö koko ajan vaan vain silloin jos siltä tuntuu ja saan sillä yhdellä tabletilla voitettua tulehduksen. Estolääkkeethän on samaa antibioottia kuin tulehduksenhoitoon tarkoitetut, pienempi määrä antibioottia vain. Kärsin joskus loputtomasta virtsatieinfektio kierteestä ja lääkkeet määrättiin sen takia. Olenkin päässyt tulehduksista lähes täysin eroon ja onkin aika kauan aikaa mennyt täysin ilman estolääkkeitä. Nyt raskauden aikana on jo kerran yritänyt tulla ja löysin kaapista raskaana olevalle sopivan pillerin ja sain infektion menemään ohi. Mutta tämän neuvolatädin mielestä on ilmeisesti parempi että saan tulehduksen ja syön viikon antibioottikuurin kun sen yhden ainoan pillerin!! Itse kun teen vielä 3-vuorotyötä niin saan sitten ravata päivystyksessä ja tulee "turhia" sairaspoissaoloja. Ummetuksestakin kun kysyin niin sanoi vaan että syö rasvaa leivän päällä ja salaattikastikkeita. Sitten dopplerista sanoi ettei kannata hankkia kun tuo vaan enemmän stressiä ihmisille. Ja näitä Kaksplussan keskusteluja ei missään tapauksessa kannata lukea kun täällä vaan kerrotaan kauhutarinoita! Jäi kyllä niin paskamaku suuhun koko käynnistä enkä saa edes tätiä vaihtaa kun juuri halusi vaihtaa terveysasemaa niin sanoivat että vuoden pitää olla nyt sitten tämä sama täti.

Minulle voi päivittää synnytyssairaalaksi kättärin

Neminka saas nähdä ollaanko samaa aikaa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neminka

Yhteistyössä