.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

MiiJane. Kauhea kokemus.. :( Tuollaiset pistää hiljaiseksi. Ja omaa kuolevaisuuttaan on joskus kyllä ihan tervettäkin miettiä. Pitää jalat maassa. Toivottavasti sulla kaikki hyvin ja ihana kun saat levätä miehen kainalossa :)

Täällä ällöä oloa ja satunnaisia repäisykipuja. Niitä on joka päivä, mutta joskus enempi ja joskus vähempi. Mitään vuotoa ei ole.. Huomenna ultra. Himpan verran jännittää. Ultra on 16 jälkee. Pitäkäähän peukkuja, että siellä on sitä ihteään eli terve ihmisen alku :)

Mites voi zipuli?

Voimia tilanteeseesi Vaelimerkki.. Miten jaksat? Onko sulla ollut keskenmenoja aikaisemmin? Kauhean surullista.. Toki runsastakin vuotoa voi olla ja silti kaikki hyvin. :hug:

Terkuin tuulentyttö ja toivotoukka 6+5
 
tuulentyttö Täällä ainakin on peukut pystyssä että kaikki on hyvin.

Vaelimerkki Toivotaan parasta :hug:

).( Tänään ultrassa näkyi viikkoja vastaava ihana ihmisenalku. Sydän sykki niin vimmatusti. Ei harmita yhtään että mentiin toisen kerran tarkistamaan että siellä on kaikki hyvin, edelliskerta on niin tuoreessa muistissa... Tämä on nyt jo pidemmällä kuin mitä kkm tapahtui joten se "rajapyykki" on onnellisesti ylitetty. Maanantaina on sitten neuvola, sinnekin mennään nyt varmemmin mielin :)

Ruska ja Sissi 8+6 <3

Muoks. Oli muuten hinnoissa eroa vaikka oli sama firma ja jopa sama yksikkö. Eri lääkäri kylläkin kuin ekassa ultrassa. Eka maksoi 150€ KELA-korvauksen jälkeen, tämä toka 117 euroa. Taitaa lääkäreiden taksat vaan olla erilaiset vaikka ovat samassa paikassa tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: rockstone ja Naene
tuulentyttö Kysyit onko mulla ollut aiemmin keskenmenoja ja joo on. Useita varhaisraskauden ja yks keskeytynyt keskenmeno, mikä huomattiin vasta ekassa ultrassa...
Ihan hyvin mä voin, koska en missään vaiheessa oo uskaltanut uskoa tän raskauden jatkuvan. En silleensä kauheen korkeelta tippunut, koska tiedostan keskenmeno riskin ihan kokoajan.

Onnea itsellesi huomiselle, toivottavasti näet kuinka pieni sydän sykkii. :) Täällä ainakin pidetään peukkuja !

Onnea myös kaikille muille, jotka on hyviä uutisia saanut !
 
Voi Vaellimerkki.. Onko sulla yhtään onnistunutta raskautta ja onko tutkittu mistä nuo johtuu.. Itselläkin noita keskenmenoja jonkin verran takana ja minusta ei ole varsinaista vikaa löytynyt. On tosin kaksi lastakin... Että lääkäri vielä veikkailee huonoa tuuria. Turhauttavaa se on. Että kokee uudelleen ja uudelleen alkuraskauden "ihanuuden" saamatta sitä päätökseen. Rukoilen, että elämää kohdussani on.

Palaamisiin sitten illasta.

Tuulentyttö ja Toivotoukka 6+6
 
Tulinpa poksumaan, 9+0, wuhuu! Ja luurin odotusaovelluskin hehkuttaa, että alkiosta on tullut nyt sikiö. Mut onkohan se nyt niin, mä jotenki muistelin, et vasta viikon päästä..

Olikohan mulla päivityksiä rästissä, eilinen meni niin kokonaisvaltaisen kooman alla taistellessa, etten saanut mitään aikaan. Toivottavasti tänään on parempi päivä, pitää jaksa shoppailla!
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Voi Vaellimerkki. Tuhruvuotoa sitä pelkään itsekin eniten, kun kokemusten (8) perusteella niistä ei hyvää seuraa. Toivottavasti ultraajan taidot olivat hiukan heikot ja pieni huonossa asennossa, että siksi oli niin pieni. Vaikka aika huonolle yhtälölle kyllä kuulostaa.

MiiJane Sisko pyöräytti toisena lapsenaan myös potran yli viisikiloisen pojan ja melkein kuoli verenhukkaan heti synnytyksen jälkeen, kun ei kohtu osannutkaan lähteä äärimmäisen venytyksen (sf 44 cm) supistumaan ja suonet jäivät selälleen vuotamaan. Olet melkoinen sissi, kun sellaisen kokemuksen jälkeen uskallat vielä ajatella uutta perheenjäsentä. Siskoni ei siihen pysty henkisesti enää. Hänella on takana kaksi vaikeaa raskautta, joista jälkimmäinen todella vaikea ja synnytyksetkään eivät ole olleet mitään oppikirjasynnytyksiä.

Edellispäiväinen ultralaite oli heikoin ultralaite, johon olen törmännyt. Kyseessä oli vielä paikkakunnan johtava lääkäriasema. Jopa kunnallisella on ollut paremmat laitteet kuin tuolla oli, olin hämmentynyt laitteen antamasta kuvalaadusta.
 
Viimeksi muokattu:
tuulentyttö Mulla on yksi lapsi. Hän ilmoitti tulostaan yli 2 vuoden yrityksen ja usean keskenmenon jälkeen, n. 2 viikkoa ennen lapsettomuuspolin ensikäyntiä... :)
Eli siis mitään muuta ei ehditty tutkia, kuin miehen siemenneste. Se kun piti itse omakustanteisesti yksityispuolella tutkituttaa ennenkö voi tonne polille päästä.
Ei siis ole tutkittu ollenkaan minua, mahdollista syytä keskenmenoille tms...
Tämä ilmeisestikkin tuloillaan oleva keskenmeno on ensimmäinen lapsen syntymän jälkeen. Tärppäsikin jo viidennestä ehkäisyn lopetuksen jälkeisestä kierrosta.

tillukas
Tuhrusta ei mullakaan yhtään hyvää kokemusta ole, aina on päätynyt keskenmenoon mun kohdallani. Tokihan mm. netin syövereistä löytyy montakin onnellistakin loppua, vaikka alussa olis kovastikin tuhruttanut...
Ultrauslaitteistohan tuolla meidän neuvolassa ei ole häävi, eikä ilmeisesti ihan hirveen hyviä ultraajiakaan... Kun vertaa sitä kuvaa, minkä sain tällä viikolla siihen, minkä sain esikoisesta otettuna samoilla raskausviikoilla, niin eron todellakin huomaa ! Silloin olin siis eri neuvolassa ja siellä erilaiset vehkeet.

Mulla ei oo tullut tuhrua enää eilis iltapäivän/illan jälkeen kun pyyhkiessä...

Näinköhän mä kestän tässä epätietoisuudessa viikonlopun yli, vai päädynkö maksullisten ultrauspalveluiden puoleen. Ja jos päädyn, niin mä niin varmasti tarkastan että niillä on huippulaitteet ja lääkäri joka tarvittaessa katsoo sisäkautta !


Hui, kun ootte pelottavista synnytyksistä puhunut !
MiiJane76 olet kyllä rohkea, kun uskallat tollasen synnytyksen jälkeen lähteä yrittämään vielä uudelleen lasta/synnyttämistä. Ja tsemppiä tukoksesta paranemiseen. :)

Vaelimerkki ja ???
 
Täällä eka neuvola takana. Ihan mukava täti, vaikka ekan puhelinkeskustelun jälkeen pelkäsinkin muuta... Sydänääniä kuunnellaan kuulemma vasta ens kerralla. tää vaikutti olevan muutenkin aika omatoimineuvola, jossa painot ja muut on ihan omalla vastuulla. Oli niitä kiloja sitten viikossa tullutkin 1,4 lisää. Jaiks!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Voimia kaikille, jotka epätietoisuudessa kituuttaa. Haluaisin valaa uskoa, että kaikki voi silti olla hyvin, mutta ymmärän, jos ei halua pitää toivoa yllä. Silloin ei voi yllättyä kuin positiivisesti. Itse olen myös juuri niin pessimistinen, etten halua yhtään liikaa alkaa uskoa siihen, että kaikki on hyvin. Vaikka kyllä päätin, että tässä raskaudessa _nauttisin_ enemmän, edellinen onnistunut meni melkeen saliin asti täysin panikoidessa.

Eilen tuli minullekin nt-ultraan aika kotiin. Sitä ennen pitää vielä käydä siinä veriseulassa. Nyt olen alkanut panikoida sitä, että entä jos sieltä löytyykin jotain riskiä. Valitettavasti olemme miehen kanssa niin erimielisiä, miten asian kanssa toimitaan, jos jotain löytyy. Ihan itkettää pelkkä ajatus. Yritän kovasti siirtää ajatuksia muualle, ettei turhaan etukäteen panikoisi.

Minulla huono olo vaan jatkuu! Mukava on lukea, että muilla jo alkaa vähitellen helpottaa. Edellisessä onnistuneessa raskaudessa minulla helpotti aika pian pahin huonovointisuus, eikä se edes ollut näin pahaa kuin nyt (ainakaan muistaakseni). Nyt yhä joutuu kakomaan päivittäin ja jos antaisin itselleni luvan voisin oksentaa vaikka samantien. Tietääköhän tämä tyttöä...? Kun edellinen siis oli poika.

Turvotuksesta on ollut puhetta, mulla on jo saman näköinen maha kun viimeksi 7:llä kuulla! Viimeksi maha kasvoi todella hitaasti, eikä raskaus alkanut todella näkymään kun paljon yli puolen välin jälkeen. Nyt tosin maha on turvoksissa tasapuolisesti ylhäältä asti, kunnon pallo siis. Aamuisin maha on kyllä melko littana, mutta turvotusta tulee, kun joutuu pahan olon takia syömään vähän väliä. Vatsalaukku ei pääse rauhoittumaan välillä ollenkaan.

Onko muilla, joilla lapsia ennestään, niin vatsalihakset menneet edellisten raskauksien jälkeen takaisin yhteen edessä? Vai onko jäänyt väliä? Kun minulla vatsalihakset eivät palautuneet yhteen ja niiden väliin jäi aika iso rako. Aion kysellä vielä neuvolasta, että voiko se aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa (napatyrää tms..)

Hattiainen + tulokas 10+0
 
Pahoinvointi ja sukupuoli En lähtisi vetämään yhtäläisyysviivoja ainakaan tyttöällötyksen suuntaan. Meillä on kaksi tyttöä ja kummastakaan ei ole tarvinnut oksentaa. Kerran esikoisesta yöllä mietin, että pitääkö lähteä vessaan, en sitten kuitenkaan jaksanut, käänsin kylkeä ja ällötys helpotti hieman ;) Toisesta en edes harkinnut.
 
Miijane herranjestas!! Tosi hyvä että sulla on kainalo missä oleskella nyt. Arvaamattomia on nämä asiat!

Te joilla on aiempia lapsia jo, niin rauhoittuuko tämä finnitilanne jossain vaiheessa? :D Ei ole yhtään normaalin näköinen naamavärkki mulla.

Naene 10+2
 
Nyt on np-ultra ja verikoeaika varattu. Ultra on 4.12. ja verikokeisiin menen 1,5 viikkoa ultraa ennen. Mua jännittää niin paljon tuo ultra, kun viimeksi narahdettiin suhdeluvulla 1:120 ja siitä alkoi elämäni siihen asti pahin 1,5 kk:n ajanjakso :( Lopulta kaikki oli onneksi hyvin. Oon sitäkin miettinyt että miten mä tota mahaa peittelen ulkopuolisille jos käry käy. Ekassa raskaudessa mun maha kasvoi vasta noiden punktioiden jälkeen. Nyt mun maha on aivan turvoksissa niin kun sullakin Hattiainen vissiin ;) Muutenkin mulla on jotenkin ihan läski olo :(

Täällä kanssa huono olo jatkuu vaan. Sais loppua että pääsis vielä hetkeksi muokkaustunneille ennen kun sitten täytyy se lopettaa. En nimittäin usko että loppuun saakka kuntotunneilla pääsen käymään. Ihanne olis se, että kävelylenkkejä pystyis tekeen loppuun asti.

Mulla rupeaa olemaan kriisi noiden ulkoiluvatteiden suhteen. Mitä ihmettä sitä talvella laittaa tonne ulos päälle?! Mulla jäänyt jo yhdet toppahousut pieneksi ton mahan turvotuksen takia. Toiset menee vielä jonkin aikaa, mutta mitä mä sitten laitan päälle? Ton kaksivuotiaan pojan kanssa pitää kuitenkin ulkoilla ja sitten koiraa pitää lenkillä käyttää kanssa. Ootteko te muut miettineet tätä jo, tai onko jollakin edellisistä raskauksista kokemuksta? Viime raskaudessa en talvisaikaan mahaa kasvatellut.

Terese ja rv 8+3
 
Ääkk käy jännittämään. Äitin pulssi taitaa olla siellä 150 pintaan tällä hetkellä. :/ Tänään taas niin "normaali" olo ilman mitään kuvotuksia, että epäilyttää koko raskaus. :O

Mulla ei oo tietoa finneistä kun mulla aina raskaana ollessa iho on ihan yberhyvässä kunnossa. Ei oikeestaan meikkiä tarvis ollenkaan laittaa. Turvottaa muakin iltaisin, mutta muuten ei kyllä mitään vauvamasua ole, ihan muuten vaan masu. ;) Mulla bmi on 21, eli olen hoikanpuoleinen, mutta raskauksissa tullut sitten aina päälle 20 kiloa painoa mitä on sitten saanut tiputella. Ja maha on kärsinyt, koska se on ollut aina aika valtaisa. Ja on toki vauvatkin olleet ihan hyvän kokosia.

Ihailtavaa, et jotkut jaksaa käydä sallilla. Mulla menee kaikki illat töiden jälkeen ihan maatessa. Paitsi nyt ei nukuta eikä makuuta kun ilmeisesti kroppa täynnä adrenaliinia. Tunti vielä ultraan. Huh.
 
Mun toppahousut/ulkoiluhousut on mallia ”lökäpöksyt” :D Ei tuu maha vyötärönauhan tielle. Lautailutakkikin on sen verran kookas, että menee varmasti koko talven ulkoilutakkina.

Täällä pahoinvointi tullu taas takas kummittelemaan : /

Repäisykivut myös uutena tuttavuutena ja väsymys edelleen todellakin aivan järetöntä.

9+1
 
Terese Olkaimelliset lasketteluhousut toimii oikein hyvin, jätät vain vetskarin yms. auki. Voit ostaa normaalia kokoasi olevat housut, niin niillä on käyttöä myöhemminkin.

Ongelmaksi tulee muodostumaan kevään ulkoilut toppapukukauden jälkeen, kun maha on jo ihan järjettömän kokoinen, mikään takki tai housut ei mahdu jalkaan ja ilmat ovat kuraiset ja kylmät. Tai seuraavan kevään ulkoilut, kun lapsi haluaa jo pois rattaista sinne vuoden pahimpaan kuraan mönkimään, mutta ei vielä kävele.
 
Hellou!
Mulle tuliki äippäpolille aika jo ens viikolle! Sillo on 9+4. Ymmärsin kuitenki et yleens 11-12 viikol se. No mut eipä tarvi oottaa enää ku vko et pääsee kurkkaa onko kaikki jees :)
Labraa pitää sit maanantain marssii. Otetaa sit kerral kaik ku tosiaa eilen neuvolan täti ei saanu otettuu joten neuvolan putkien kans oon muutenki menos labraa ma.

Häpimama ja toukka 8+4
 
Kääk, tartten kaikkien apua.

Meillä on hääpäivä sunnuntaina, samoiten kuin on isäinpäiväkin. Mennään kahdestaan lauantaina syömään.

Lahja. Mitä ihmettä miehelle lahjaksi? Aluksi mietin isyyspakkausta, mutta luovuin ideasta. Kirja? Joku kasvo - tai energiahoito? Ei siis leikkaa yhtään, mitä voisin hommata? Kalsareita? :LOL: En viitsi tällä jalallakaan kamalasti köpsytellä, mutta pakkohan se on raahautua jonnekin jotain hommaamaan.

Olin ostanut Grouponista kyllä meikkauksen, mutta en tiiä, kannattaako sitä nyt "tuhlata" -- toisaalta kyllä haluaisin. Musta kolttu päälle ja nätti meikki. Ja sitten vaikka lapset (on isoja, vanhin 17v kohta) olisivat täällä yötä ja oltaisiin sitten me vaikka miehen luona? Vai? Olisi kyllä aika kivaa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
ultrassa käyty ja siellä hän möllötteli. syke oli 150 pintaan ja pituutta "herralla" (kuinka minulle tämä on poika) 9mm, eli vastasi viikkoja 7. (nyt siis mun laskujen mukaan 6+6, eli ajallaan menee.)

Olen ihan pihalla.. Pahoinvointia ei juuri ole ja oireet ovat kyllä jo vähentyneet verrattuna viime viikkoon, mutta kait se vain on niin yksilöllistä. Kohdussa tuntuu kipuja aina välillä, mutta hän ilmeisemmin siellä tekee pesää itselleen. :heart:

Olo on ihan pöllämystynyt. Voi vitsi. Näinköhän tää nyytti tulee syliin asti.

Ikionnellinen tuulentyttö ja toivotoukka 6+6
 
Miijane76 Miten olis niska-hartiahierontaan lahjakortti. Mun mies, joka ei välitä mistään "naismaisista" jutuista, on kyllä jäänyt koukkuun tuohon hierontaan. Kunhan hieroja ei ole mies :LOL:
Jotain tuommoista mietin. Olen kerran, ennen häitä saanut mieheni kasvohoitoon. Tykkäsi jopa. Myös maailmaakierrellessä on tykännyt jalka- ja käsihoidoistakin. Ja yleisesti kaikki hieronta on uponnut. :)
 
Tänään käyty np-ultrassa ja verikokeissa. Pikkuisella kaikki hyvin, vaikka ei millään olisi halunnut näyttäytyä. Yritettiin ensin mahan päältä ultrata, mutta kohtu oli niin alhaalla ja takana että ei saatu pikkuista kunnolla näkymään. Ja kun vihdoin pikkuinen näkyi, ei hän olisi millään halunnut liikkua, aika paljon kätilön piti tökkiä ja herätellä. Rauhallinen ainakin vielä :)

Kaikki näkyi mikä pitikin ja niskaturvotusta oli n. 1mm, nyt vaan pari viikkoa jännitetää verikokeiden tuloksia.. Laskettu aika pysyi samana kuin neuvolassa, eli toukokuun puolelle sittenkin. Mielellään kuitenkin täällä jatkaisin kirjoittelua kun täällä alusta asti ollutkin :)

Eli uudet tiedot LA 28.5/ murkku/24/1./HYS/. Ehkä sitä pitää viikonloppuna jo kertoa äidille ja siskollekin kun on vihdoin ultrakuvatkin mitä näyttää :)

Murkku ja pallero 11+2
 

Yhteistyössä