.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Huh hei, kun olette kirjoitelleet paljon. Oon välillä käyny lukemassa tabletilla, mutta en oo jaksanu kirjotella. Mulla on ollu niin järkky pahoinvointi, että oksat pois. Lisäks oon ollu niin väsyny, et päivät tekis mieli viettää aamusta iltaan nukkumalla.

Pari päivää sitten kävin varhaisultrassa ja todella sekavat fiilikset on tällä hetkellä. Masusta löytyi oikein hyvinvoiva, viikkoja vastaava pikkukaveri, jonka sydän hakkasi hurjana. Sitten olikin melkoinen yllätys, kun löytyi toinenkin vauvanalku! Kurjaa tässä on vaan se, et toinen pikkukaveri oli pienemmän näköinen(ei saatu mitattua) ja lisäks syke oli heikompi. Suurella tod.näk. toisen kehitys ei kuulemma jatku. :(

Tässä pitäs nyt 1,5vko jaksaa odottaa uusintaultraa, miten mää kestän?!? : / Sekavat fiilikset on senkin suhteen, et toisaalta on onnellinen hyvinvoivan pikkukaverin puolesta, mutta toisen puolesta taas surullinen. Vähänkään jos on hetken parempi olo, niin tulee fiilis, et toinen on tippunu kyydistä. No, itse en mitään asialle voi eikä se auta kuin odottaa ja katsoa miten käy.

Huh, nyt täytyy taas mennä pitkälleen, anteeksi pelkkä omanapaisuus.

Papunen ja Minit 7+1

 
Täälläkin on tilanne selkiytynyt, harmi vaan huonompaan suuntaan...

Elikkäs eilisiltana alkoi verinen vuoto ja tänään kävin päivystyksessä. Lääkäri ei suostunut ultraamaan, mutta katsoi kohdunsuulle ja paineli mahaa yms... Selkeää raskausmatskua sieltä pulppusi pihalle.
Nyt tässä illalla tuli ihan selkeästi itse alkio+istukka ulos.
ERITEVAROITUS, herkät jättäkää väliin !!!Kirkkaassa nestepussissa, just sen näköinen ja kokoinen kun arvioiduilla n. 6+5 viikoilla kuvataan olevan. Tosi jännä että se tuli noin tunnistettavana ulos, aiemmissa keskenmenoissa on vaan tullut semmosta verimöhnää. Siellä se lillui omassa vedessään... Hämmentävää, mutta eipä ainakaan tartte enää epäröidä tän asian kanssa, kun sen on omin silmin nähnyt !

Mut siis listalta poistoon, ei tuu meille kesäkuun kullannuppua. :(
 
Vaelimerkki Voi ei! Voimia kovasti! :hug:

Täällä kaikki oireet on melkein hävinny. Pahaolo ei vaivaa eikä väsymyskään enää niin paljoa. Samoin rintojen arkuus on kadonnut. Nyt sitten huolesta soikeana mietin täällä onko kaikki hyvin. :( Viikko sitten ultrassa sydän pienellä pompotti mutta sillon mulla vielä oireita olikin. Tänään rv 9+4. Ja melkein kolme viikkoa vielä nt ultraan. Tuun varmaan hulluksi!!

Joku oli maininnut pissatulehduksesta, itse olen myös miettinyt onkohan joku infektio minuunkin iskemässä kun vessakäynnin jälkeen jää hetkeksi outo tunne :( Mietiskelen tässä soittaisko neuvolaan ja pyytäis lähetettä labraan tai neuvolalääkärille joka vois hiivanäytteen tms.. ottaa. jos neuvolalääkärille pääsis pakottasin kyllä ultraamaankin. :)

Kotiäiti & Nappula rv 9+4 :heart:
 
Tuulentyttö Onko oikesti noin jo tässä vaiheessa? Oliskin helpotus jos selittyisi tuolla. :) Kiitoksia! Miksihän sitä pitää aina olla näin hysteerinen. olis niin paljon helpompaa kun tuntis jo liikkeitä ni ei tarvis arvuutella koko ajan ja elää pelonsekavin tuntein. Ehkä minä nyt yritän nauttia siitä ettei pahaolo vaivaa enää ja yritän nauttia tästä raskaudesta :)
 
papunen84 kovasti jaksamisia uusinta ultraan saakka!! :heart: toivotaan että toinen pikkuinenkin pysyy matkassa mukana :hug:

vaelimerkki sulle myös jaksuja kovasti :heart: kovin pahoillani olen!! :(

ON täällä hankittu myös doppler, mutta vielä ei oo ainakaan ääniä löytynyt!! Nyt en ole huolissani, koska erittäin mahdollista ettei se vielä kuulukkaan!! :) toivotaan, et muut löytää sykkeet jo piakkoin ;) Täällä viety tulevalle isille aamupala ja lahja sänkyyn :p oli isi kyllä tyytyväinen!! :) Kaikille muillekin tuleville isille ONNEA!!!!!!!! :)

babyfever & tähtönen 7+6
 
Miten sitä on pystyny noissa aikasemissa raskauksissakin olemaan niin huolettomasti. Nyt stressaan huomattavasti enemmän. Ja tosiaan kahdessa ekassaa raskaudessa ei pahaolo vaivannut ollenkaan koko aikana. nyt sitä oli ja kun se nyt loppui ni heti panikoin :saint:
 
Mul on kans monta päivää ollut oireetonta. Päikkäreitäkään en ole ke jälkeen nukkunut, aiemmin oli pakko kaatua sänkyyn joko esikon päikkyaikaan tai viimeistään kun mies kotiutui töistä. Iltaisin kyllä oon sairaan väsynyt ja unta riittää öisin 10-11h. Vähän olin itsekin apeana, kun en sitä sykettäkään pe löytänyt, mut eilen onneks löysin niin nyt voi olla taas hyvillä mielin ja olla tyytyväinen oireiden katoamisesta.

Nyt on yhdet housut jääneet naftiksi. Olivat kotkeavyötäröiset ja piti kaks ylintä nappia jättää auki. Viikko sitten menivät vielä! Oon koko ajan ihan varma, et koht joku huomaa, mut eipä eilenkään kukaan katsonut pitkään tai kysellyt miehen sukujuhlissa. Ja niistä kyllä osa on sellaisia, etteivät omaa minkäänlaista suodatinta sanomisissaan.

Neminka 9+3
 
Minulla aikaisemmissa raskauksissa pahimmat oireet lievittyivät jo viikoilla 8-9... Nytkin on ihan ok olo, vaikka eilen makasin aamun pää pöntössä.. :x

Kotidoplerin meinaan tilata, jos tämä vauva sitten konkretisoituisi paremmin. Pari viikkoa kyllä vielä varmaan saa odotella että mitään kuuluu.

Toivotoukalla on tänään 7+2 viikkoa täynnä ja huomenna tilaan meille neuvolan. Jänskää :) Vaikka täällä onkin niin aataminaikaiset vehkeet, että ei varmaan ääniä kuunnella ennen 12 viikkoa. Katsoin aikaisemmat nvola kortit ja siellä on kuunneltu ekan kerran viikoilla 14 ja 15. Siihen aikaan ei ollut ees np ultraa tarjottuna vaan piti mennä yksityiselle jos halusi vauvan nähdä. Nykyään sen kuulemma jo saa.
 
Vaelimerkki voi ei ! Jaksuja sinne kovasti :hug:

Papunen tsemppiä sinne! On varmasti pitkän tuntunen odotus! :hug:

Täällä myös hurjimmat olot väistyneet mutta en osaa ressata asiasta. Väsymys kyllä painaa. Torstaina sitten pääsee ultraan kurkkimaan mitä masussa tapahtuu. Minäkin muistin tulevaa isää paidalla ja pikkuselle body ja pipo jossa lukee isin kulta :). Omalta tyttäreltään tietty myös sai kortin. Olisi tänään sitten ohjelmassa vierailuja ja tietenkin maha tuppaa olemaa hyyyvin turvoksissa :D.

Mukavaa isänpäivä sunnuntaita kaikille :)

häpimama ja toukka 9+0 POKS! :)
 
Moikka,

Mulla on olo paljon parempi kuin viime viikolla. Edelleen iltaa kohden hiukan ällöttää mutta ei ollenkaan häiritsevästi. Olen oikeasti helpottunut. Olo oli todella kurja. Uskon että näillä viikoilla helpotus voi jo alkaa eikä kyseessä ole mikään huolestuttava juttu. Itse hiukan pelkäsin että olen koko raskausajan samalla fiiliksellä. Töissä oli todella vaikea olla ja kotona ei tehnyt mieli kuin syödä ja maata. Nyt pystyn jo ajattelemaan jotain muutakin kuin omaa oloani! Tänään ulos syömään iskänpäivän johdosta :)

Vaelimerkille voimia uuteen yritykseen ja suruun kesken menneen kanssa:hug:

Mulla reilu viikko nt ultraan. Jännittää kovasti! Mulla ikää niin paljoin että kaikki riskiseulahässäkät pitää tehdä ja olo on aika kaksijakoinen. Niistähän ei oikeasti selviä paljon mitään. Jos on korkeampi riski esim. niskapoimun suhteen miten sitä pystyy mitään keskytyspäätöstä tekemään?? Ei mitenkään.
Toisaalta ei tässä nyt auta kuin mennä päivä kerrallaan. Kovasti haluttaisiin jo jakaa läheisten kanssa tätä ilouutista mutta mun pyynnöstä odotetaan tuo eka ultra ja sitten.

Ja niin jotain oikein positiivista (ainakin isukin mielestä) Uudet rintaliivit ovat kuppikokoa D normaalisti väljä C :) Mulla myös kaikki housut kinnaa. Ihan vaan turvotusta..kohdun kohdalla ei vielä mitään pullotusta ..siellä ylempänä sitäkin enemmän.. puuuuh. Olo on kohtalaisen pinkeä ja siellä pissalla ravaan jatkuvasti. Mulla ed. raskaudessa ekassa ultrassa todettiin kohdun painavan oikein lujasti virtsistä. Ja niin se tuntuu jälleen tekevän.

Tsemppiä kaikille huonon olon kanssa painiville ja epätietoisuudessa eläville.
Musta tuntuu että aika kuluu niiiin hitaasti. Katselen kaipaavasti kaupungilla vastasyntyneitä ja sylilapsia. Mulla on niin kauan siitä kun sain viimeksi pitää pientä sylissä. Poika on 15 vee..eikä oo suostunut oikeen syliteltäväksi muutamaan vuoteen ja nyt se on mua pidempi ja painavampi ettei taitas ees mahtua :)

Mustikka ja pikkupikku 9+6
 
Mulla taas tuo vessassaravaaminen on olematonta. Hyvin kykenen olemaan pissaamatta vaikka yhden työpäivän, ei tunnu missään! Sen sijaan kohdun kohdalla on selkeä kohouma ollut jo aikoja ja vatsa näkyy todella selvästi. Ei tässä mitään peitellä voi, mammahousut käytössä jo kuukauden. Kai se kohdun paikka on jotenkin tosi yksilöllistä, juttelin jonkun kanssa jonka kohtu on ilmeisesti tosi takana eikä sillä näy oikein mitään. Kysynkin seuraavalla käynnillä että miksi ei pissata ja miksi se on noin frontilla, miksi en ole kuin muut. :D

Oli hyvä isänpäiväbrunssi! Siistiä että ensi vuonna on joku nyytti toivottavasti menossa mukana.

Ummetus on jotain melkoista... Olen kuin muumi.

Naene 10+4
 
voimia vaelimerkille <3
täällä on niin kova väsymys että huh..niin kelatkaa mä vuodan vieläkin verta,vuotanut nyt kohta hetkinen..3 viikkoa=S mulla se on ihan kirkasta verta ja epäilen että mulla on TAAS etinen istukka..miksi juuri mulla taas=(
nyt 8+4
 
kiitos kysymästä tuulentyttö oon ollu aika heikossa kunnossa, väsymys painaa ja etovaolo on lähes kokoajan. sit vielä pukkas päälle aivan hirveän närästyksen, onneksi se on nyt helpottanut, mut tuntuu että sitä on kokoajan varpaillaan mitä suuhunsa uskaltaa laittaa.

papunen84 mulla oli vähän samanlainen tilanne kun kävin ultrassa, paitsi sillon ei löytynyt sykettä kummaltakaan, mittojen mukaan oli menossa vasta viikko 6+1. nyt on sitten pitänyt jaksaa odottaa kaks viikkoa ennen seuravaa tarkistusultraa. tää ultra on ens keskiviikkona, jännittää ja pelottaa ihan hirveästi. toisesta vauvasta ei saatu mittoja ollenkaan ja ultraaja totesikin että se on varmasti menehtynyt kun on niin pieni.

voimia sinulle vaelimerkki

tosi paljonhan tänne oli tullut hyviäkin uutisia, onneksi olkoon teille kaikille jotka olette jo saaneet varmuuden että masuasukilla kaikki on hyvin ja odotus jatkuu! :heart:
 
Voimia ja suuri hali Vaelimerkki..

Eilen kävin itse yksityisella ultrassa. Siellä näkyi pieni murunen, 7+2 ja pituutta 1,02 cm :)

Nyt vain olen jotenki kuutamolla. Ääretön väsymys masentaa, Viime viikko töissä oli yhtä h*lvettiä. Viikonloppuna olen nukkunut neljät päikkärit ja n. 10 h yöunet.
Mietinkin, että onko jotenkin säälittävää yrittää saada sairaslomaa väsymyksen takia? Pahoinvointia ei etovaa oloa ja huimausta lukuunottamatta paljoa, aamulla voi kahvi/tee yökäyttää..
Lisäksi huolettaa mahan juilaisut. Onko ne normaaleja? Kipuilu on lähinnä jommankumman munasarjan tietämillä tai sitten keskivaiheilla.
Ei oo helppoo tää vauvojen teko ei! Vuosi sitten alettiin yrittäminen, siitä siis takan km 06/12.

Onnea kaikille, toivotaan nyt iloisia odotusaikoja kaikille :heart:
 
Samoissa fiiliksissä mennään täälläkin. Kuvottaa jos ei syö, kuvottaa jos syö. Mahtavaa... Jatkuvasti yrjö kurkussa. Tai siis tää on päivä kohtaista. Eilen ei oksettanut, mutta nukuinkin melkein koko päivän...

Maha on niin turvoksissa, että normifarkkujen pitäminen tuntuu tosi tuskalliselta. Yritän tässä miettiä mihin mekkoon huomenna sonnustautuisin. Olis nimittäin työhaastattelu edessä. Vaikka aion kyllä kertoa, että oon raskaana, jos siis saisin paikan. On niin suosittu ala ja pesti, että ei oo ehkä vaaraa ;)

Hööpi 9+4
 
Viimeksi muokattu:
KAIKILLE ISOT HALIT

Täällä vaivaa 2 viikkoa rankka pahoinvointi ripulia, oksentamista, heikotusta, väsymystä ja turpomista :/. Hiljais eloa siis vähän.
Isänpäivä vietettiin ensin kotona ja sitte molempien vanhemmille.
KENELLEKKÄÄ EMME OLE KERTONEET katsotaan sitte viikon parin päästä.
Kuopuksen kanssa olku sairaalareissuja ja murehdittavaa niin paljon :(
Mutta eipä tässä muuta kiirettä pitää nyt mutta kaipa se tästä rauhoittiu niin pystyn kirjoittelemaan.

Katsu ja ? 11+1
 
Yksi myös väsymyksen kanssa painiva ilmoittautuu...! Kaikki ärsyttää nyt. Työt, asiakkaat, työkaverit, oma mieskin. :( On keljua kun mies suunnittelee työpaikan kinkereihin ja seminaareihin osallistumista ja minä kärvistelen vuoronperään väsymyksen/huonon olon/oireettomuuden ja siitä aiheutuvan pelon kanssa päivittäin. :mad: Lisäksi stressaa työtilanne. Siis töitä on ja vakituistaminen tapahtuisi pomon mukaan huhtikuussa. Noh, saa nähä kun tää massu käy kasvamaan. :whistle: Tiedän lapsen olevan tärkeämpi kun mikään työpaikka, mutta tämmöiset jutut käy vain psyyken päälle.

Ja pitää kaikki pikkujoulut jättää kyllä väliin kun kaikki heti arvaa että miten asian laita oikein on. Ja kaikki eniten harmittaa tämmöisestä turhasta naputtaminen kun tää on niin toivottu vauva kun olla voi. Kait näihin hormoonien piikkiin voi jotain laittaa? Siis näitä aaltoilevia onnen/surun/pelon tunteita?

Ei auta, töihin se on mentävä.

Tuulentyttö ja toivotoukka 7+3
 
Vaelimerkki Voi ei! kovasti voimia surutyöhön ja toivottavasti saatte pian uuden alun :hug:

Papunen84 Varmasti stressaava tilanne, toivottavasti tilanne selkiytyy pian ja molemmat kyytiläiset pysyvät kyydissä! :heart:

Elba Noita neuvolantätejä on kyllä joka lähtöön, olen kyllä itsekin yhden raskauden ja lapsen kanssa törmännyt yhteen jos toiseen "tapaukseen": toiset kertovat hyvin kärkkäästi oman mielipiteensä joka asiaan ja toisilta et saa mitään vastausta vaikka kyselet..

Kotiäiti-88 Ootko aiemmissa raskauksissasi palstaillut? Tämä tänne kirjoittelu ja toisten juttujen lukeminen saattaa välillä olla tosi stressaavaa, vaikka sitten toisaalta vertaistuki on ihan mieletön, kiitos teille kaikille siitä :flower: Jokainen päättää mikä on itselle hyväksi..

(.) Mulla on ainakin pahoinvointi helpottanut selvästi. Se tulee nyt selkeästi kohtauksina ja keskittyy lähinnä iltaan. Töissäkin on nyt helpompi olla, vaikka keskipäivän väsymys onkin jotain ihan järkyttävää. Nyt kun kahtena päivänä tuli käytyä kylässä, joi kahvia ja söi kakku ym. herkkuja niin niistä kyllä aiheutui ihan hirveä turvotus ja paha olo. No, pönttö sai mukavasti osansa herkuista.. Ihanaa, kun jaksaa kotonakin vähän jotain tehdä ja taaperon kanssa touhuta ihan eri tavalla kuin pari viikkoa sitten. Tänään oli verikoe ja viikon päästä on sitten nt-ultra, jee! Pääsee taas kurkkimaan pikkukaveria :heart:

Mukavaa viikon alkua kaikille! :flower:

rockstone & mini 10+0 ****poks****
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*

Yhteistyössä