.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Hienoa, että monella olo alkaa jo helpottamaan ja turvalliset viikot lähestyvät =)

Täällä on loppuviikosta edessä nt-ultra ja tulinkin kyselemään, että muistaako kukaan pitikö ultraan mennä virtsarakko täynnä vai tyhjänä? Sekoitanko nyt rakenneultraan vai miten on mielikuva, että paremman kuvan sai jos rakko täynnä.

Kesähaave ja pieni rv 11 (11+5) POKS
 
Kesähaave mielestäni se riippuu, mitä kautta ultrataan. Jos vatsan päältä niin rakko täynnä ja jos alakautta niin sitten ei ole väliä. Täällä tehdään nt alakautta. Toivottavasti en muista väärin. Kannattaa varmaan soittaa sinne ja kysyä ohjeet.
 
Vaelimerkki: iso halaus sinulle! :hug:

Täällä on ollut pientä paniikkia ilmassa, kun perjantaina tuli pientä veristä vuotoa. Tai siis muutamia pisaroita, mutta ihan punaista verta. Kävin ihan paniikissa lauantaina lääkärissä ultrattavana ja ei hätää, siellä se pieni voi hyvin ja sydän pompotti normaalisti. :heart: Ei nähny lääkäri, mistä veri olisi voinut tulla, mutta sanoi, että istukka on kohdun takaseinässä ja että näillä viikoilla, kun kohtu alkaa kasvaa, istukka ikäänkuin hilautuu eteenpäin ja siitä voi tulla hieman veristä vuotoa. Sanoi kuitenkin, että niin kauan kuin vuoto ei ole runsasta ja varsinkin jo siihen ei liity kipua, niin ei hätää. Kuulemma voi mulla vuodella tässä vielä, mutta ei tartte huolestua. Pelästyin kyllä ihan hulluna. Vaikka tiputtelu loppui lyhyeen, lauantaina ei mitään ja eilen sitten aavistuksen tuhrua & vanhaa verta, niin kyllä säikäytti. Yritän vaan muistuttaa itselleni, että jopa 20-30%:ssa raskauksista on vuotoa, että se on ihan tavallista. Ihanaa oli kuitenkin nähdä, että pienellä on kaikki hyvin.

Keskiviikkona on sitten vuorossa eka neuvolla. Jännää! :)

Hyviä vointeja kaikille!
 
Mun mielest se kans niin et jos ultrataa vatsan päältä on hyvä jos rakko täynnä. Täällä tehdään alakautta joten ei väliä.
Torstaita kovasti täällä ootellaa kun sitten se np-ultra. Tänää kävin labras verikokeis. Otettii ne mitä neuvolas ei saanu otettuu ja sit jotai mitä äitiyspoli laittan. En kyl tiiä yhtää mitä ne sit????
Väsymys on kyllä aivan tolkuton! Yhtä taisteluu et pysyy hereil..
 
Se menee niin päin että mahan päältä ultratessa ei saa olla rakko täynnä, viime raskaudessa kävin odotustilassa wc:ssä ja 10min päästä ku ultrattii nii rakko oli taas ihan täynnä ku jännitin sitä ultraa ja hyvä ettei se ultraaja huutanu mulle et mee vessaan ei täs näe mitää ku rakko niin täynnä.. Alakautte ei oo ikinä ultrattu nii en tiedä miten päin siel sit on..
 
Oli aika hurja viikonvaihde. Onnistuin perjantaina illalla lyömään itseäni alavatsaan kannettavalla tietokoneella. Ei se tuntunut koko viikonloppuna mitenkään kipeältä tai että olisi edes osunut kovaa, mutta eilen illalla löysin sitten mustelman alavatsasta. Pieni paniikki päälle ja itkuinen yö :( Aamulla soitin neuvolaan ja kun käytiin siellä niin ei eka kuultu sydänääniä. Lähdettiin sitten etsimään ultraa, jotka on muuten Pieksämäellä ihan järkyttävän huonoja. Ultrattiin ja siellähän se meidän pikkunen oli. Potki ja vilkutti kovasti :D
Kaikki oli siis ihan hyvin ja selvittiin pelkällä säikähdyksellä =)
 
Täällä ollaan kans vielä menossa mukana vaikka verenvuotoa ollut jo kuukausi..epätietoisuus helpotti tänään vähän ultrassa kun siellähän näkyi reipas pikkuinen :heart: verenvuodolle ei löytynyt mitään selitystä mutta tärkeintä kuitenkin että pikkuinen vastasi viikkoja jne. Koska viikkoja on vastaa 10+2 niin esim niskaturvotuksia ym ei mitata nyt ollenkaan ,seuraava ultra on sitten rakenneultra tammikuussa. Mutta itse sen valitsin näin, ja tuskin abortti meillä kuitenkaan olisi edes vaihtoehto ellei sitten jotain tosi tosi pahaa ois sikiöllä että eläminen ei onnistus mitenkää. Mut nyt on helpottunu olo! :)
 
  • Tykkää
Reactions: rockstone
Sain neuvolan vasta kahden ja puolen viikon päähän. Sitte kun raskaus on jo 10+ viikoilla.. Ei synkannu tädin kanssa puhelimessa, ei sitten yhtään. Ei edes onnitellut tai mitään. : / Toisaalta sillä nyt sinänsä ole mitään väliä, mut haluaisin jotenkin sellasen empaattisen tätin. Tää oli jotenkin tosi kireä.

Mulla ei ole hajuakaan miten toi virtsarakon täyttöhommelit pitää olla. Näillä näppäimillä mun np ultra menee kuukauden päähän kun on pyhiä välissä ja kaikkea. Hmph. Mitenhän sitä jaksaa neljä viikkoa ja rapiat ootella. Vitsi kun meilläkin olisi ultrat neuvoloissa.. *huokaus

Kenguruemo kyllä se vuoto aina säikyttää vaikka olisikin vaaratonta. Mielenrauhaa sinne :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kenguruemo
tuulentyttö mä taisin täälläkin valittaa, että mun neuvolantäti oli puhelimessa tosi inhottava, mutta sitten kun nähtiin kasvotusten niin tyyppi olikin ihan jees. :) ehkä sullakin ensivaikutelma vaan oli huono.
 
tuulentyttö toivotaan että olis kasvotusten eri asia. Itse en tule meidän neuvolatädin kanssa juttuun oikeen mitenkään, kaikki mitä sen suusta tuli oli jotain uskomatonta. Väitti vielä ettei lonkkaviat periydy kun sanoin että meillä suvussa tosi paljon lonkkavikaa...itselläkin väljät lonkat kun jalat joskus lumpsahtaa lonkasta niin huonoon asentoon että kipu on jotain ihan uskomatonta (ja minulla ei edes ole vikaa todettu), serkuista yli puolet on joutuneet siihen telineeseen syntymän jälkeen.

Itse ostin tänään käytettynä dopplerin (Angelsounds JPD-100B) mutten saanut sydänääniä kuuluviin vaikka yli tunnin tuhersin. Onko jollain kokemusta tuosta kyseisestä laitteesta kun en saanut käyttöohjetta. Näytössä on tietokone ja kello symbolit, mietin mitäköhän ne tarkoittaa? Välillä kuului sellainen viuh-viuh ääni mutta lukema näytti nollaa, sitten sain lukeman n.80 useaan kertaan ja muutaman kerran vilahti n. 156 muttei mitään ääntä kuulunut. Aika herkästi tuo tuntuu rutisevan. No täytyy yrittää taas joku päivä uudelleen, eipä ne äänet kaikilla vielä näillä viikoilla kuulu :)
 
tuulentyttö toivotaan että olis kasvotusten eri asia. Itse en tule meidän neuvolatädin kanssa juttuun oikeen mitenkään, kaikki mitä sen suusta tuli oli jotain uskomatonta. Väitti vielä ettei lonkkaviat periydy kun sanoin että meillä suvussa tosi paljon lonkkavikaa...itselläkin väljät lonkat kun jalat joskus lumpsahtaa lonkasta niin huonoon asentoon että kipu on jotain ihan uskomatonta (ja minulla ei edes ole vikaa todettu), serkuista yli puolet on joutuneet siihen telineeseen syntymän jälkeen.

Itse ostin tänään käytettynä dopplerin (Angelsounds JPD-100B) mutten saanut sydänääniä kuuluviin vaikka yli tunnin tuhersin. Onko jollain kokemusta tuosta kyseisestä laitteesta kun en saanut käyttöohjetta. Näytössä on tietokone ja kello symbolit, mietin mitäköhän ne tarkoittaa? Välillä kuului sellainen viuh-viuh ääni mutta lukema näytti nollaa, sitten sain lukeman n.80 useaan kertaan ja muutaman kerran vilahti n. 156 muttei mitään ääntä kuulunut. Aika herkästi tuo tuntuu rutisevan. No täytyy yrittää taas joku päivä uudelleen, eipä ne äänet kaikilla vielä näillä viikoilla kuulu :)
Tässäpä ohjeita. Mulla sama vekotin, sydänäänet sain kuulumaan kunnolla vasta viikolla 14:

Angelsounds doppler JPD-100B

1. Liitä adapteri laitteen yläpuolella olevaan reikään (+/- merkintä), ladattavat paristot alkavat latautumaan. Jumper -sanan vieressä oleva merkkivalo palaa latauksen merkiksi. Ensimmäinen lataus olisi hyvä olla 12-16 tuntia jotta ladattavat paristot latautuvat kunnolla.
2. Kun paristot ovat täynnä aloita kuunteleminen painamalla On/Off –kytkintä. Laitteen LCD näyttö valaistuu siniseksi. Täten laite on heti kuunteluvalmis. Säädä äänen voimakkuutta nuolinapeista laitteen etuosassa.
3. Levitä kapeaan kahvaosan lähettimeen (kahvan alapuoli) ultraäänigeeliä tai normaalia vesiliukoista vartalorasvaa. Tämän jälkeen aseta laitteen alapuolella oleva lähetin alamahalle ja siirtele lähetintä pikkuhiljaa mahalla ympäriinsä. Erotat vauvan sydämen sykkeen omastasi sen nopeammasta temmosta. Kyseinen ääni kuulostaa "laukkaavilta hevosilta".
4. Kun löydät vauvasi sydämensykkeet niin näet hetken kuluttua LCD näytöltä vauvasi sydämensykkeet (per minuutti).

Näyttösymbolit (käyttöohje s.9):

Battery Indicator:
Kun patterin kuva ilmestyy näyttöön vasemmalle ylös, on paristot lopussa. Patterin kuva ja tietokoneen kuva vilkkuvat näytössä.

Warning:
Kun kellon kuva ilmestyy näytön vasemmalle puolelle, tarkoittaa tämä että koneen saamat sykesignaalit ovat heikot, johtuen liian varhaisista viikoista, siitä että vauva liikkuu kuuntelu hetkellä tms. Tämä merkki varoittaa että saamasi sykkeet eivät välttämättä pidä täten paikkansa. Ota sykkeet uudelleen hetken päästä tai kun viikkoja on enemmän.

FHR Display:
Näyttö ilmoittaa sikiön sykkeet/per minuutti
 
^Kiitos! Tuo laite ei sitten ilmeisesti ole kauheen herkkä kun se nainen keneltä ostin niin sanoi että hänkin kuuli 11-12 viikolla vasta. Joku/jotkut ovat jo saaneet sykkeet kuulumaan, mikä laite teillä on käytössä? tiedän että on ihmiskohtaista tuo kuuluminen.

Elba & möykky 9+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
minulla on myös tuo ihan sama laite JPD 100B ja hyvin kuului syke viikoilla 8+2 jo!! se kuuluu siis hyvin alhaalta häpyluun "alta" eli pitää painaa aika lujaa vatsaa että äänet saa kuuluviin,mutta hyvin sain kuuluviin ja näkyviin 150-160 välillä syke
 
Mulla on se halvin versio: Angelsounds doppler JPD-100S. Siinä oli ne kuulokkeet, millä etsitään sykettä. Onko kenelläkään siitä kokemuksia? Mie kuulen häpyluun oik. ja vas. puolelta MUN OMAN SYKKEEN :D et vähän vaikee siinä sit yrittää bongailla pikkuisen sykettä :/ onko kenelläkään ollut samaa kokemusta?? :D

Jee, huomenna neuvolaan %)

Bf & tähtönen POKS 8+0 :p
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
heipparallaa :)

täällä olisi vielä yksi kesäkuun odottaja :) nyt LA on ihan kesäkuun lopussa, 30.6. se varmaan muuttuu vielä np ultran myötä. esikoisesta se meni viikon aikaisemmaksi, vaikka ovis oli tarkkaan tiedossa, tästä ei ole :D tuli pillereiden läpi, olin kierukkaa menossa laittamaan kun 6kk esikoisen syntymästä tuli täyteen, ei siis tarvinnutkaan laittaa!

matkassa oli kaksoset, toinen tuli ulos 5+ viikoilla jo :( parempi ehkäpä niin, oli se jo shokki kun olin raskaana, saatikka että oli kaksosraskaus joka alkoi pillereistä huolimatta, viikoista ei siis ollut tietoakaan silloin! mulla oli jatkuvaa tiputtelua joka loppui 3 viikoksi, testasin, koska tuntui oudolle ja varmuudeksi etten tuhlaa turhaan rahoja kierukkaan, onneksi :D sitten alkoi samainen tuhru ja kunnon vuoto, luulinkin että meni kokonaan kesken, mutta viime viikon ma kävin uudestaan ultrassa ja toinen pieni siellä oli vielä sykkeineen :heart:

esikoinen on siis vajaa 7kk vanha :) ikäeroa tulee sen 1v ja 2kk :D huhheijaa sanon minä..

ostettiin juuri uusi talo, joka on suoraan 60-luvulta, kamala remppa siis :( sitä ei helpota tää kauhee pahoinvointi ja väsymys, mitä mulla ei ollut esikoisesta!!! muutenki oireet on ihan erilaiset, ei nipistele mahaa, ei ole rinnat yhtään kipeet, ollu missään vaiheessa! ainoastaan pahoinvointi ja väsymys, siinä ne! mutta ne onki ihan kamalia :D ei sais valittaa, mutta nyt ymmärrän oikeesti kun joku sanoo että on kamala olo, sitä en tajunnu esikoisesta! mulla oli pientä pahoinvointia, muutaman kerran oksensin! nyt aamut alkaa kauheella yökkimisellä, viikkoon en oo oksentanut, mutta aikasemmin oksensin aamun parit eka tuntia kunnes pääsin nukkumaan takas esikoisen kanssa, sama alkoi iltapäivällä! nyt on melkein jatkuvaa öklö oloa, mutta laatta ei lennä! nukun ihan sairaasti, esikoinen ukkuu 2 kertaa päivässä 2h päikkärit, joskus saattaa nukkua jopa 4h mun kanssa 7-11 :D ja sitte menen illalla jo 9 nukkuu ja herätään 6 maissa, silti väsyttää!!! noh, kai tää ohi menee???

anteeksi omanapainen viesti, yritän päästyä reidän juttuun mukaan pikkuhiljaa :)

eli tiuhti_/22/2/PS

tiuhti ja M 6,5kk + salamatkustaja 7+2
 
Joskus munasarjoja ultrattaessa alakautta sain pukea päälle ja käydä kusella kesken kaiken. Täysi rakko tarkoittaa sitä ettei sen kusen läpi näe mitään. Oletettavasti siis täysi rakko potentiaalisesti estää näkyvyyden myös vauvaa ultrattaessa joten tyhjällä rakolla mennään ultraan. Tai en millään ilveellä keksi miten näkyvyyden estävästä pissasta olisi jotain hyötyä.

Lindacandy ota sitten jatkossa varovasti niiden läppärien kanssa, ne on vaarallisia! :D Ei vaineskaan, tosi kiva että ottavat tosissaan ja lähdetään katsomaan että pikkuinen on ok. Itsekin joskus miettinyt että miten herkästi pääsee tutkittavaksi jos tulee juuri tuollaista vastaavaa vastaan.

Tiuhti vau hurjalta kuulostaa! Babymachine! :D Onnea, kivaa sitten kun lapsista on toisille seuraa kun on melkein saman ikäisiä!

Täällä on vasen pakara ihan jumissa, ihan kuin muistaisin lukeneeni että jollakin muulla oli samaa vaivaa. Voiko kohtu painaa johonkin hermoon tms? Mietin että kannattaako edes yrittää hierotuttaa tällaista auki.

Ilon aihe: kävin juuri vessassa isolla hädällä. Eipä tullut aiemmin mieleen että tällaista kailottaisi mutta kyllä nyt hymyilyttää! Yhtä virnettä siitä lähtien kun poistuin vessasta. Viime kerrasta oli kulunut jo melkoinen tovi :D

Naene 11+0!!
 
Mieletöntä, että jotkut jo päässy nt-ultraan. Itellä vielä parin viikon odotus. Huomenna labraan antamaan näytteet.
Te joilla on kans ollu etukäteen labra-aika, ootteko saanneet mitä tuloksia tietää ennen ultraa? Mulle kuitenkin neuvolan täti sanoi, että soittaa heti seuraavana päivänä tuloksista, ettei tarvi jännäillä pidempään. Mutta mietin tosiaan, että mitä tuloksia sieltä jo nyt kerrotaan?

Täällä maha edelleen sekasin ja pahoinvointi kohtauksia mahtuu yleensä ainakin yksi/päivä.

Huomenna poksuu taas viikot. JEEE!:heart:

LittleOne ja Pikku Papu 9+6
 
Mulla on np-ultra ensi maanantaina! Mutta multa ei ole otettu mitään testejä joten en varmasti saa mitään tuloksiakaan ennen ultrausta (asun Helsingissä). Otetaanko muualla veritestit ennen ultrausta? Mä kun mietin että ultra-aika on aamulla 8:30, ja klo 10:00 mun pitää olla pitämässä alustusta muualla joten en ehkä kerkeä jäädä labraan vuoroa odottelemaan samana päivänä joten verikokeet jäänevät sinä päivänä ottamatta. Voisin mielummin käydä etukäteen otattamassa verikokeet jos vaan mahdollista!
 
Viimeksi muokattu:
Veriseulasta Oltiin eilen neuvolassa ja sieltä sanottiin että aika nt-ultraan tulee postitse ja sitä ennen pitäisi mennä verikokeeseen. Verikokeen tuloksista ei soitella ennen ultraa jollei ole jotain todella hälyttävää. Näin siis meidän neuvolassa, asun Helsingissä.
 
Mä tääl oottelen kieli pitkänä postia kättäriltä. Mä ymmärsin neuvolassa, et samana päivänä ennen ultraa pitäis käydä labrassa, toivottavasti saan viel jotain lisäohjeita, koska enhän mä enää muista puoliakaan, mitä neuvolassa puhuttiin. Ei siel vissiin virtsanäytettä annettu? Miten on näin voinu esikoisesta asiat unohtua, eihän siitä ole kahta vuottakaan kun nää asiat käytiin just läpi. :D

Neminka 9+5
 

Yhteistyössä