Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 23.1.-06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiuhti ja anu: aina saa ja pitää haaveilla! Kyllä ne plussatuulet kohta tulee, uskokaa pois! :)! Mulla tätiä ei näy vieläkään, sais tulla jo että lakanoiden välissä tehtäisiin taas muutakin kun nukuttas.. ;-D! Päätin odottaa ne yhdet, selvintä niin. Palaan myöhemmin. Nyt papin puheille liiton siunaamisen puitteissa.. 14.2 lähestyy! :)

Iltaa kaikille!

Vielä lisää noista kahdesta edellä mainituista veriryhmistä.

Luettelen kohta muutamia ruoka-aineita, jotka jakaantuvat kolmeen lohkoon: -erittäin hyödylliset, neutraalit ja haitalliset.
Näitä alaryhmiä voi selventää seuraavasti:
A) ruoka-aineet, jotka vaikuttavat lääkkeen tavoin, ovat hyödyllisiä
B) r. aineet, joilla ei ole mitään erityisvaikutusta, ovat neutraaleja
C) jotkin r. aineet ovat haitallisia ja niitä on syytä välttää.

O-tyyppi:

LIHA:
A) Esim. Hirvenliha, lammas, maksa, naudan jauheliha, nauta, sydän, vasikanliha
B) kaikki linnun lihat, paitsi *
C) hanhi, kinkku, pekoni ja muu sianliha

KALA:
A) Esim. hauki, lohi, makrilli, sardiini, silakka, silli, turska
B) esim. ahven, etanat, simpukat, katkaravut, kuha, ravut, sammakonkoivet
C) Barrakuda, kaviaari, meritursas, piikkimonni, silli suola- tai mausteliemessä

MAITOTUOTTEET JA MUNAT:
A) ei ole
B) Esim. feta, mozzarella, soijatuotteet, voi, vuohenjuusto
C) Esim. Cheddar, edam, emmentaali, gouda, hera,jogurtit, jäätelö, piimät, maidot, raejuusto, sinihomejuusto, sulate- ja tuorejuusto ...

ÖLJYT ja muut RASVAT
A) oliiviöljy, pellava-""-
B) kalanmaksaöljy, rypsiöljy, seesamöljy
C) maapähkinä-, maissi-, puuvillansiemenöljy

PÄHKINÄT ja SIEMENET:
A) kurpitsansiemenet, saksanpähkinät
B) Esim. auringonkukansiemenet, hasselpähkinät, mantelit, pekaanipähkinät, seesaminsiemenet
C) Cashewpähkinät, maapähkinät, pistaasipähkinät, unikonsiemenet

PAVUT ja PALKOKASVIT
Voi syödä kaikkia, paitsi* vältettävä
C) * kidneypavut, navypavut,linssit, tamarindi

VILJA ja VILJATUOTTEET:
A) ei ole
B) Esim. ohra, riisihiutaleet ja suurimot, spelttivehnä, tattari
C) Esim. kaurahiutaleet ja ryynit, maissi, kauralese, karkeat jauhot ja ryynit, mannaryynit, mysli, vehnähiutaleet, ym. vehnää sis. viljaseokset.

LEIVÄT ja LEIVONNAISET:
A) essealaisleipä ja hesekielinleipä (??)
B) gluteiinittomat, riisikakku, ruisleipä, vehnätön näkkileipä ...
C) muffinit, grahamleipä, sekaleivät, vehnäbagelit ...

JAUHOT, PASTA, RIISI:
A) ei ole
B) Esim. ohrajauhot, ruisjauhot,riisijauhot, tattari, riisit ...
C) Esim. gluteiinipitoiset, kuskus, pinaattipasta, valkoiset jauhot ...

KASVIKSET:
A) Esim. sipulit, kurpitsa,kyssäkaali, lehtikaali, maa-artisokka, nauris, parsakaali, pinaatti, pun. paprika, valkosipuli, voikukka ...
B) fenkoli, inkivääri, salaatit, kurkku, porkkana, tomaatti ...
C)Esim. avokado, herkkusienet, kiinankaali, kukkakaali, maissi, munakoiso, musta oliivi, peruna, siitakesienet, valkokaali...

Sorry, täytyy keskeyttää. Täytyy lähteä vielä kaupas käymään ja sit mennään kyläilemään, joten palailen huomenna taas. Hyvää illanjatkoa kaikille.

Heips Anu:

En ole unohtanut sinua, on vain ollut kiireitä ja olin iltapäivän työasioilla.

Nyt kauppaan, kun mies kotiutu töistä. Sitten mennään kyläilemään. Vastailen huomenna.

Moi kaikille!

Tatille kiitos ohjeista, nyt tuleekin todella tarpeeseen. Tiuhtille ja Anulle voimia...

Ei ollut oireita eikä tuntunut et plussaa tulis mut toisin kävi.Eilen tein kotitestin ja plussaa tuli.Aamulla tk:hon tarkistuttaan vielä kertaalleen ja plussaa tuli. Päivä kerrallaan eteenpäin ja täytyy vain toivoa et kaikki menee ok!

Toivotan kaikille oikein paljon plussaa!!!

Voi itku ja harmi :-( anu ja Tiuhti. Toivotaan että ne plussat sieltä tulee seuraavalla kerralla.

Ja kiitos tatti noista ruokaohjeista. Täytyy ihan printata ne ja tutustua tarkemmin.

Olin parin päivän työmatkalla ja nyt taas kotona. Elin ihan umpiossa, kun ei ollut nettiä käytettävissä. Mitäs meinaatte viikonloppuna tehdä? Meille tulee la vieraita, lähtevät sunnuntaina, kun heillä on sellainen pieni, n. 5kk:n ikäinen vauva mukanaan. Nyt on jännää sitten kuinka hän viihtyy meillä yön yli ja saako kukaan meistä nukuttua :-) Kissat voipi olla aika ihmeissään. Hyvää illanjatkoa kaikille!

Onneksi olkoon, TI80!

Aivan mahtavaa aina, kun joku pääsee pois tältä listalta.
Koittaisipa se päivä joskus itsellenikin ja kaikille muillekin täällä oleville.

Muistathan vaan, TI80, että raskaana olevalle on vielä ""omat"" kielletyt tai vältettävät ruoka-aineet, kuten esim. tuorejuustot, joihin kuuluvat esim. myös kotijuusto, feta, raejuusto sekä sulejuustot. Maksaa ei myöskään suositella, ainakaan suuria määriä ja jotain muitakin on...
Korjatkaa, jos olen väärässä.

HUOMAUTAN sitten vielä, etten vastaa näistä listoista, enkä väitä, että nämä ovat ainoat oikeat. Toimin vain ""välikätenä"" tekstin siirrossa. (Ettei sitten vaan joku ala esim. kasvissyöjäksi ""minun takiani"" ja on sitten häjynä. ; ) )

Mutta O-veriryhmän ruoka-aine lista jatkuu vielä :

MARJAT ja HEDELMÄT:
A) luumut ja viikunat
B) Esim. ananas, aprikoosi, banaani, boysenmarjat, greippi, karpalot, kiivi, kirsikat, mango, mustikat, papaija, persikat, omena, punaherukat, päärynä, sitruuna, taateli, ym. muut marjat ja meloonit, paitsi* ...
C) appelsiini, cantaluponmeloni,hunajameloni, karhunvatukat, mansikat, kookospähkinä, pisanki, raparperi ja tangeriini

MEHUT ja MUUT NESTEET:
A) ananasmehu, luumumehu ja kiiltotuomenmarjamehu
B) aprikoosi-, greippi-, karpalo-, kasvis-, kurkku-, papaija-, porkkana-, selleri-, rypäle- ja tomaattimehu sitruunan kera vedellä laimennettuna
C) appelsiini-, keräkaali-, omenamehu ja omenasiideri

MAUSTEET ja SUURUKSET:
A) ja B) lista mahdottoman pitkä, joten laitan vain kohdan...
C) Balsamivinietikka,kaneli, kapris, maissisiirappi, maissitärkkelys, muskottipähkinä, mustapippuri (jauhettu), omenaviini-,punaviini- ja väkiviinietikka, valkopippuri ja vanilja

MAUSTEKASTIKKEET ja MUUT HÖYSTEET:
A) ei ole
B) hillot, hyytelöt, salaatinkastike ( väh. rasvainen), sinappi
C) ketsuppi, majoneesi, pikkelssit ja makeat happamet sekä relissit

YRTTITEET:
A) Esim. inkivääri, piparminttu, ruusunmarja, sarviapila, voikukka ...
B) on ...
C) aaloe, sinimailanen, auringonkukka, isotakiainen, leskenlehti, maissintähkä, mansikanlehti, mäkikuisma, puna-apila, raparperi, sennanlehti, ...

JUOMAT:
A) kivennäisvesi
B) olut, punaviini, valkoviini ja vihreä tee
C) kahvi; tavall. ja kofeiininton, kolajuomat, musta tee; tavall. ja kofeiiniton, virvoitusjuomat; sokeriset ja sokeroimattomat, väkevät alkoholijuomat

Lopuksi vielä hieman O-tyypin PERSOONALLISUUDESTA, josta jokainen saa vetää omat johtopäätösensä. (Uskokoon ken tahtoo).

Geneettisesti hänellä on muistissaan noista kaukaisista alkuajoista, voimaa, kestävyttä, itseluottamusta, uskallusta, intuitiota ja sisäsyntyistä optimismia.
He ovat vahvoja ja sinnikkäitä, pysyvät vauhdissa valkuaispitoisen ruoan avulla ja tarvitsevat raskasta fyysistä toimintaa - ellei sitä ole, he masentuvat, vaipuvat epätoivoon ja lihovat. (SORRY! Ei ole minun keksimä lause).

Monet ovat perineet myös onnistumisen tahdon ja johtamiskyvyn - molemmat luontaisia ominaisuuksia vahvalle ja itsevarmalle O-tyypille, joka uhkuu hyvää terveyttä ja toiveikkuuta. Esimerkiksi Yhdysvaltain entinen presidentti Ronald Reagan kuuluu O-veriryhmään ja sopii kuvattuun muottiin.

Tässäpä tämä tältä erää O-ryhmäläisistä.

Lauantaita kaikille!

Malttakaa viela A- ryhmäläiset. En ole unohtanut teitä, vaikka noi jutut kiepsahtikin toiste päin.

Anu: Menen kirjoittamaan sulle hetken päästä.

Meidän perjantai ilta meni mieluisasti. Olimme ystäväpariskunnan luona ja he olivat saaneet hiljattain lahjaksi (joululahja?) monopolipelin. Aloitimme sen pelaamisen kymmenen maissa, kun heidän lapsensa oli nukahtanut. Peli jatkui ja jatkui, mutta kukaan ei malttanut lopettaa. Sinnittelin mukana pitkään bisneksissä, mutta lopulta olin rahaton ja taloton. ( Pelin tuntevat, tiedätte mistä puhun). Lopettaessamme klo oli 1.30.

Aamulla kissamme piti kuitenkin huolta siitä, että saa isäntäparin taas klo 7.00 hereille.

Moi!

Kiitos paljon onnitteluista!

Tatti:En ole kuullutkaan noista juustoista ettei sais syödä.Maksan tiedän ja sit light limsat yms.Viime kersänä antoi neuvolasta oppaan jossa oli kielletyt ruoka-aineet. Pitää aloittaa taas sen lukeminen...Kiitos erinomaisista vinkeistä!

Sunnuntai huomenta kaikille tasapuolisesti! Jaahas, äänestyspäivä tänään.. Vaikka samapa se loppujen lopuksi kummasta tulee, mulle käy kumpi vaan! :)! Mua ihmetyttää kauheesti yksi juttu.. Km:n jälkeen mua ei ole pätkääkään huvittanut petipuuhat..! En tiedä miksi!? Vaivaa jo omaa mieltä, puhumattakaan miehestä. Onhan km:sta kohta kuukausi! Onko kellään samanmoista ollut? Itse olen itselleni sitä selitellyt et ei huvita kun pitäs käyttää kumia ekoihin menkkoihin asti, mutta onko se tosiaan vaan sitä? Miehestäni se ei ainakaan johdu. Päivänjatkoja!

heippa!!

pakko kommentoida noita ruoka-aineita...
Eli tuorejuustot ovat sillä kielletyllä listalla, mutta kyllä raejuustoa ja fetaa saa syödä.
Ainakin mulle lupa tuli kun olin raskaana vuosi sitten?!?

Hyvää sunnuntaita,
Vauvavieras on lähtenyt. Vauva oli ensimmäistä kertaa meillä kylässä ja taisi olla kyläily sille vähän rankkaa. Itseänikin rupesi mietittymään, kun huomasin, että kuinka paljon ne voikaan itkeä. No olihan niitä hymyjäkin välillä. Ja kaikki vauvat on yksilöitä. Ja eikös se oma ole aina oma :-)

Sannalle: kyllä mulla oli aika samanlaisia fiiliksiä tuon sekstailun suhteen, mutta kun ensimmäiset menkat tulivat ja hormoonihommelit palanneet kutakuinkin uomiinsa, niin nyt ovat halutkin palautuneet. Ja hyvä niin, sillä huomisesta alkaen täytyy ruveta tositoimiin :-) Ei muuta kuin su-jatkoja kaikille. Lähdetään tästä lenkille ja illalla jännätään sitten uutta pressaa.

Hei vaan kaikille !

Siirryn tuolta elokuun odottajista tänne. Viime viikolla 3 eri sisäultrassa todettiin että keskenmeno on tullut. Kumminkaan en voi uskoa sitä...Sikiö vastasi vain 6 viikkoa kun piti olla jo yli 10. Mulla ei ole ollut mitään vatsakipuja vain tosi miniä vuotoa nyt yli viikon ajan. En halua uskoa tätä todeksi. Onko se siis ollut jo 4 viikkoa minun sisällä kuolleena ja miksei se tule itse ulos ?

Vaikeammaksi tämän vielä tekee se etten tarkkaan muista milloin viimeisimmät kuukautiset oli, joten ei lääkärikään mielestäni 100 % varma keskenmenosta ollut, viittasi vain minun kertomukseeni. Plussasin 23.12. Sydänääniä ei kuulunut mutta nyt kokoajan tuntuu että jos vaikka siellä olisikin tulokas ja nyt tapan sen kun menen huomenna kaavintaan...

Tää on ihan hirveetä. Aamulla pitää popsia jotkut tabletit ja mennä sairaalaan 8.00.

Millaisia kokemuksia kaavinnasta teillä on ? Vuositteko kauan ? Kaiken kukkuraksi olen lähdössä etelän lomalle tiistai-iltana, mutta lääkäri sanoi ettei siinä mitään riskiä ole.

Kauankohan tämä surkea olo jatkuu...

Todella harmittavaa, Mariia, sinun keskenmenosi. Aina vielä, jos ei ole edes ollut mitään siihen viittaavia oireita. : (

Minulle tehtiin lääkkeillä kerskeytys, rv 8+1, joten en oikein tiedä vastailla sinulle, mutta kyllä silloinkin vuotoa oli 2 vk ajan. Surkean olon tunne on tietysti yksilöllistä. Pahinta oli 2 seuraavaa kk ja kyllä siihen sellainen puoli vuotta meni, ennenkuin tuska alkoi kokonaan hiipua. Lasketun ajan pm oli aika ahdistava, varsinkin kun erään toisen samassa hoidossa olleen lapsi syntyi samoihin aikoihin.

Mut voimia sulle ja tervetuloa ketjuumme!

Hei Mariia!
Pahoitteluni teille keskenmenosta:(
Tiedän todella nuo tunteet, meillä kanssa oli jo melkein 10 viikkoa menossa kun kävin ultrassa... Kuinka ollakkaan sikiö oli jo kuollut viikolla 6-7:( eikä mitään tietoa ollut meillä että pikkuinen oli jo niin alkuvaiheessa kuollut. Ei minkäänlaista vuotoa, pahoinvointi oli viikko ennen utraa vasta helpottunut hieman... turvotus kauhea, maha oli isompi kuin olisi luullut "" mukamas viikkojen"" suhteen ynm:(
Kyllä se elämä on vaan niin epäreilua:( Tiedän!!!

Ja milloin olo helpottaa, en tiedä, ei ehkä koskaan kunnolla, tuska lieventyy, mutta muistot tuovat aika ajoin taas tuskaisen olon.

Samaa minun mieheni kanssa ajattelimme, että jos se lääkäri katsoikin ihan väärin ultralla tai että siellä olisikin toinen vauvan alku sen kuolleen takana ynm... voi niin uskomattomalta kun se tuntuikin ja ajatteli kaikki mahdolliset vaihtoehdot, että ei olisikaan menettänyt sitä kaikkea ihanaa, niin kauan jo odotettua ja jo valmiiksi niin rakastettua pienen ihmeen alkua:(
Sitten vielä että jos siellä vielä olisikin elämää, niin menemme pian tappamaan senkin elämän alun kun menen lääkkeelliseen tyhjennykseen... voi kaikki nuo ajatukset pyörivät meidän ajatuksissamme... Ihmismieli kun ei jaksa vaan sen iloitsemisen ja onnistumisen jälkeen suvaita sitä mitä ei itse silmillään voi oikeaksi todeta ja senkin jälkeen kaikki tuntuu niin mahdottomalta ja katkeralta!!!! Ja niin epäreilulta!!!

Minulla ensimmäinen km. kaavittiin ja samalla lailla oli sikiö kuollut viikolla 9 ja ultra oli viikolla 12. Kaavinnasta ei tiennyt mitään, paitsi se loputon tyhjyyden tunne sen jälkeen kun heräsi heräämössä. Vuoto ei kestänyt kuin noin viikon. Ei kipua!

Toinen km. lääkkeellinen tyhjennys, kovat kivut ja se mitä joutui kokemaan ja näkemään:( Vuotoa yhteensä kaksi viikkoa, kipuja vielä viikko tyhjennyksen jälkeenkin... seuraavat kuukautiset tulivat miten tulivat ja vasta kahdeksan viikon päästä. Palautuminen hidasta. Mutta se mikä oli ""helpotus""ei vaurioita kohdulle eikä kohdunlimakalvolle.

Koittakaa jaksaa molemmat, miehellesi tämä on myös varmasti erittäin kova pala:(
VOIMIA!

taidetaan tatti vierailla netissä suhteellisen samoihin aikoihin:)
Täällä tulin pyörähtämään tuossa kokeiden lukemisen ohella.

Kuinkas viikonloppu kermiteillä meni?
Täällä vietimme koko viikonlopun tytön kanssa kahden ja mässäiltiin oikein urakalla.

Lämmin osaanottoni sinulle Mariia. Itselläni oli keskeytynyt keskenmeno (ei tullut kohdusta itsellään pois), joka todettiin rv12 niskapoimu-ultrassa. Joko tuulimuna tai aikaisessa vaiheessa kuollut sikiö. Tiedän siis miltä tuntuu. itse luulin kaiken olevan hyvin kun neuvolaan menimme. Minä kanssa ajattelin jos se lääkäri oli katsonut väärin, mutta sitten poliklinikalla toinen lääkäri totesi saman niin pakko se on uskoa. Sikiön pitää olla tietyissä mitoissa tiettyinä aikoina ja kohtu kans kasvaa samaa rataa, eli kyllä ne lääkärit varmasti tietävät mistä puhuvat.
Mulle tehtiin lääkkein se sikiön poisto ja vaikka se tyhjennyspäivänä olikin kivuliasta, niin vuotoa ei ollut kuin noin viikon.
Hassua nyt on se, että kun tulin sit heti uudelleen raskaaksi. Piti pitää yhdet kuukautiset välissä, mutta en käyttänyt ehkäisyä kun ajattelin ettei kroppani todellakaan vielä voi raskautua. Noh, vielä ei tiedä miten tässä käy, joten en siitä vielä iloitse. Mutta se, että elimistö kuitenkin on heti valmis uuteen sai ainakin minut iloiseksi. Välillä tietty itkettää vieläkin se menetetty sikiö mutta täytyy vaan oppia elämään sen asian kanssa. Yleensä nämä varhaiset keskenmenot liittyvät vaikeaan sikiön kehitysvammaan, kromosomipoikkeavuuteen, ja silloin keskenmeno on helpompi hyväksyä. Tietty varmaan jokainen joka on keskenmenon kokenut, takuulla pelkää seuraavan raskauden aikana eri lailla kuin ennen.
Paljon voimia sinulle. Ehkä se loma tekee hyvää tämän jälkeen. Ja sitten kun olet valmis niin uuteen yritykseen !
Tällä palstalla voit aina kertoa tuntemuksiasi. Meitä on hei tosi paljon, jotka olemme keskenmenon kokeneet. Ihmiset ei vaan kerro niistä muuten kun tällaisen palstan avulla.

Eipä muuta. Piippa elää jännityksessä/ pelossa onko kaikki hyvin. Oireita on niin niukalti. tiistaina gynekologille ja katsotaan ultralla mikä tilanne kohdussa. Pitäkää peukkuja !

Voi että kiitos teille !

Nyt tuntuu jo vähän paremmalta kun saa tietää että muillakin ajatukset on kulkenut samaa rataa. Välillä jo luulin että hulluksi olen tulossa. No menen nyt sitten kiltisti aamulla sinne kaavintaan ja mies on ihanasti ollut mukana joka lääkäri käynnillä ja minusta hirmu huolissaan. Olen siltäkin yrittänyt kysellä että miltä tuntuu mutta se on vanha konkari, ennestään jo 4 lasta - minulle tämä ensimmäinen. Eikä se varmaan raukka ole uskaltanut näyttää tunteitaan kun pelkää että ratkean kokonaan.

Asun tällä hetkellä Ruotsissa joten tulen varmastikin vierailemaan täällä sivustolla tässä uutta yritellessä. Täällä kun ei oikein juttukaveria vielä ole kun vasta vuoden olen täällä asustellut. Olen siis 35 vuotias ja ensimmäistä tässä yrittelen. Eka kerta tuli yllättäen mutta nyt yritetään tosissaan...

Toivossa elellään ja positiivisin mielin...

Sanna 32v. Uusimaa
Anu 27v. Vaasa
Tatti 30v. Pohjanmaa
kauris 24v. Etelä-Karjala
Katri 28v. Helsinki
Sämpy, 30v, Satakunta
Hanna, 26v, Helsinki ♥
Tiuhti, 28v, Turku
Nice, 27v. Pirkanmaa
Piippa, 34v, Satakunta♥
Inkku
Rita
Lyyli 38.v Keski-Pirkanmaa
Tuulimamma 35 v. P-Lappi
Mariia 35 v, Tukholma

Osanottoni, Mariia ja tervetuloa ketjuun. Kuten edellä huomasitkin, niin täältä todellakin löytyy samanlaisia surkeita kohtaloita ja sitä ehkä parhainta vertaistukea.

Minulla todettiin raskaus tuulimunaksi, viikolla 8+3, viikko ennen joulua. Km alkoi ruskealla tuhrulla ja yltyi voimakkaammaksi. Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys kaiketi siitä syystä, että km oli alkanut jo, joten en osaa tuosta kaavinnasta niinkään kertoa. Kivut olivat kovat, mutta sitten kun kohtu oli tyhjentynyt, niin vuoto oli niukahkoa ja kesti vain viikon eikä kipuja enää ollut. Fyysisesti olin ihan hyväkuntoinen, mutta henkisesti aivan paskana. Lasta oli yritetty hartaudella jo 1.5v ja sitten se olikin pelkkää feikkiä.

Ajattelisin vähän samoin kuin Piippa, että etelän loma voi tehdä ihan hyvääkin. Saa niitä ajatuksia vähän muualle. Täällä kuitenkin voit purkaa niitä ikäviä ajatuksiasi ja kannattaakin, ettei jää sitten mitään 'hampaankoloon'.

Minä odottelin yhdet menkat ennen uuden yrittämistä ja nyt sitten pitäisi alkaa uudella yrityksellä. Ihan positiivisilla mielin olen nyt ja tunnen olevani valmis uuteen koitokseen :-)

Piippa, uskon tietäväni miltä susta nyt tuntuu, mutta toivotaan parasta. Ja pidetään ne sormet ja varpaat pystyssä.

Moi!

Laitoinkin perjantaina viestiä, mutta onnistuin laittamaan sitä toiseen saman nimiseen ketjuun...

Eli minäkin ikäväkseni siirryin heinäkuisista tänne ketjuun, kun vajaa kolme viikkoa sitten np-ultrassa todettiin sikiön kuolleen joskus viikolla 8. Olimmen viikolla 7 olleet alkuraskauden ultrassa, jossa kaikki näytti hyvältä - syke yms löytyi.

Eli pudotus oli kova! Silloin seuraavana päivänä lääkkeelliseen tyhjennykseen, ja siitä toivutaan edelleen. Vuoto on tähän päivään jatkunut enemmän tai vähemmän tuhruisena, raivostuttavaa kun ei voi jo loppua!!

Vuodon loppumista ja ""normaalia"" elämää odotellessa...

Mukavaa maanantaita kaikille!

Maaria

Hei!
tulen pistäytymään tänne, kohtalotovereiden joukkoon tuolta aurinkovauvoista.
Eli lyhyesti kolme km.ää puolenvuoden sisällä.
Viime perjantaina olin sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Olisiko kellään tietoa? kun vuoto alkoi sairaalassa mutta minut kotiutettiin niin että sikiö oli vielä kohdussa ja kotona tuli vuotoa mutta ei mitään runsasta ja nyt enää vähäistä vuotoa. Voikohan olla mahdollista että sikiö on jäänyt kuitenkin kohtuun?
ei mitään jälkitarkastusta, käskettin vain tehdä raskaustesti viiden viikon päästä. Jos negaa kaikki ok jos plussa niin kaavintaan. Aika kylmää touhua toisaalti. Vai onko nykykäytäntö?
Mitä tekisitte minun tilanteessa?
Surun lisäksi vielä huoli kohtutulehduksesta yms....

Mulle tehtiin siis lääkkeellinen tyhjennys melkein kolme viikkoa sitten. Silloin just muutaman päivän päästä vuoto loppui, mutta jatkui sitten hyvin vähäisenä, niin että jatkuu edelleenkin...
Mulle neuvottiin menemään jälkitarkastukseen 4-6 viikkoa tapahtuneesta, jotta voidaan todeta kaiken tulleen pois, käsittääkseni.

Hei Mama !

Ehkä kannattaa varata yksityiseltä gynekologilta aika niin pääset pelostasi. Kyllähän se on mahdollista, että sisälle jotain jää. Uskon kyllä, että alat saada jotain oireita siinä tapauksessa. Näköjään erilaisia käytäntöjä eri puolella maata. Minä jouduin/ sain tehdä tyhjennyksen kotona omin nokkineni ja sanottiin että varaisin ajan itse gynekologille kun ekat kuukautiset tulleet. Ja sairaalaan yhteyttä jos alkaa ylenpalttisen kovat kivut tai jatkuva runsas vuoto, johon normaalit siteet ei riitä. Voimia sinulle!