Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 23.1.-06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sanna 32v. Uusimaa
Anu 27v. Vaasa
Tatti 30v. Pohjanmaa
kauris 24v. Etelä-Karjala
Katri 28v. Helsinki
Sämpy, 30v, Satakunta
Hanna, 26v, Helsinki ♥
Tiuhti, 28v, Turku
Nice, 27v. Pirkanmaa
Piippa, 34v, Satakunta♥
Inkku
Rita
Lyyli 38.v Keski-Pirkanmaa
Tuulimamma 35 v. P-Lappi

Näytän todellakin olevan tämän ketjun junnuin iältäni, mutta silti vanhin listalainen ; )

Tatti: Kyllä on sinulla todella vielä ikävämpi tilanne kuin meillä : (
Harmi ettet saa tukea lähimmiltäsi. Minulla on äiti, paras ystäväni ja tietysti mieheni ylitse muiden. Saan korvaamatonta tukea heiltä kaikilta. Ei kovin moni muu kyllä tiedäkkään meidän touhuista.
Ja eihän meidän yritystä voi edes yritykseksi sanoa tuon sinun kertomasi jälkeen. Kyllä elämä on epäreilua. Toisia potkitaan päähän ihan urakalla ja toiset senkus vaan porskuttaa... Voimia sinulle ja miehellesi virtuaalihalauksen kera.

Pitäisikö tuohon listalaisten listaan merkitä lisäksi vaikka milloin on yritys aloitettu, km kuukausi/vuosi?

Esim.

kauris, 24v, E-Karjala, 08/04, km 10/04 ja 07/05

Vai meneekö liian vaikeaksi lukea?
Ajattelin vaan, että sitten voisi alkaa paremmin muistamaan toisten tilanteet...
Ampukaa alas vaan, jos siltä tuntuu : )

kauris
kp 21 ja masua kipristelee jo...

Jaahas, tänne olikin avattu kaksi kermit ketjua, no siirrän tänne tuolta toisesta, kun kerkesin jo siihen ketjuun kirjoittaa.

Täällä kirjoittelen pieni potilas sylissäni, tytölläni vesirokko. Eipä tässä paljoa muuta näin pysty tekemään, kun toista raasua kutittaa koko ajan. Yritän edes sylissäni häntä rauhoitella. Kohta lääkärille häntä viemään ja apteekista rauhoittavaa rasvaa hakemaan. Että tälläistä tällä kertaa meiltä päin.
Tänään taas ahdistanut on oikein urakalla toi keskenmeno:( kyllä kai tää tästä taas. Onneksi on täällä tämä tukijoukko:)

Kävin äsken tosiaan apteekissa ja ostin noita sinkkitabletteja lisää, kun syksyllä pääsi loppumaan.
Mistä tuota greippimehua oikein löytää...? Ei ainakaan lähikaupasta, vai pitääkö puristaa itse?
Lisätään vain nuo tiedot kans tohon listaan.

kyllä ootte nopeita:)

Tatti olikin jo kerennyt kirjoittamaan edellisen käyntini jälkeen!
Hei, täällä yks pöpi lisää!:)

Meillä äiti onneksi osasi jonkun verran lohduttaa ja yrittää rauhoittaa että kyllä teille se vauva tulee kun lopetatte tressaamisen...ja keskenmenojen jälkeen oli kans oiva tuki.(ehkä siksi että hänelläkin on ollut 1km.)
Meillä sattui oman äitini kanssa vielä sellainen juttu, että meillä tuli tuon minun toisen keskenmenon aikaan sellainen outo yhteen sattuma, että äitini oli just samana päivänä sairaalassa keskenmenon takia kuin minä, mutta näillä tapauksilla oli vaan 15 vuotta eroa.
Toivottavasti ei huono onni jatku niin että omalla tytölläkin on 15vuoden päästä sama tilanne.

Sitten on myös näitä kavereita kanssa olemassa, kuin minulla. Ei ole laittanut km:n jälkeen yhtään mitään, ei edes että kuinka voit ynm... Kivaa, kun kavereilta voisi edes odottaa vähän tukea...Mutta ei nähtävästi.. Toinen kavereista oli vaan huolissaan meidän toisesta kissasta joka karkasi samana päivänä ulos, kun lähdin sairaalaan. Jopa komenti minua etsimään sitä kissaa, kun tulimme sairaalasta. Arvatkaas vaan kiinnostiko yhtään mikään, sen jälkeen kun oman pienen elämän alun on juuri menettänyt lopullisesti ja kokenut keskenmenon kovat kivut.

Millaisia kavereita teillä muilla on?

Meillä tatin kanssa vissiinkin aikas pöpiä ite!:)
Voisin jo nyt sanoa, että minulla ei täällä paikkakunnalla ole niin hyviä ja ihania kavereita, ettenkö yhtään niistä vaihtaisi teihin! Ja ennemmin teidän kanssa vaihdan kuulumisia ja vietän aikaa, kun näiden joille lapset ynm. ei merkaa mitään!
Tulipa taas purkaus:)
Kuten jo tatille aiemmin kirjoitin, tää on taas näitä vit...s/masennus päiviä:)
Mutta kuitenkin hyvää alkanutta viikkoa:)!!!

Heissan!
Laivareissu tuli sitten tehtyä, ja olihan se erilaista kun ei drinksuja tullut juotua. Onneks nykyään saa ihania alkoholittomia juomia, niin ei ulkoisesti erotu joukosta. vointi on tosi hyvä, ja se täs pelottaakin. Eli onko taas tuulimuna. Siinähän usein oireet on vähäisempiä. ensi viikolla maksan taas itseni kipeäksi ja menen yksityisesti ultraan. Ajatukset pyörii taas koko ajan omassa masussa eikä meinaa pysytä keskittymään muihin asioihin.
Rita kyseli onko menkat ollut ennen yritystä. No mullehan kävi niin, etten uskonut helposti raskautuvani, ja siks en ehkäisystä pitänyt huolta. Ja tässä sitä ollaan ! Itse olen sitä mieltä että tuleen ei kantsi jäädä makaamaan eli yritystä vaan kaikille heti. Vaikeuttaahan se kyl sitä lasketun ajan määritystä näin aluksi, mutta eiköhän sekin ultrassa aikanaan valkene -jos sinne saakka pääsee.
Mä en ole tästä plussasta kertonut monellekaan, kun keskenmenon jälkeen huomasin, että osa ystävistäni on sen jälkeen karttanut minua. Olisin kaivannut rohkaisevia viestejä tms. tukea. Oma perheeni on tukea osoittanut ihan hyvin. Haikea olo tulee edelleen välillä, ja joskus käyn lukemassa kesäkuulaisten kuulumisia. kesäkuun 10. päivä tulee varmasti olemaan vaikea, koska se olisi olllut LA. Moni varmaan ajattelee, että pitäsi unohtaa jo se ja nauttia uudesta positiivisuudesta, mutta en vain uskalla. Eletään päivä kerrallaan. Hyviä vointeja teille kaikille!

Iltaa kaikille!

Minulla on karjalanpaisti (pataruoka) uunissa ja mies salilla, joten koneella on nyt tilaa.

Kauriille ja muille: Eihän tuo lapsettomuus ja km kokemukset ole koskaan kivoja, vaikka olisi vähemmänkin aikaa yrittänyt.
Siitä vain tuntuu meikäläisen kohdalla olevan iiiikuuuisuuuus, kun jätimme jännityksellä ehkäisyn pois.
Ja tuntee itsensä jo aika vanhaksi yrittäjäksi (saa kohta jo harmaita hiuksia asian suhteen). Heh heh! (huvittaa tuo sana yrittäjä, kun se on ammattinimikkeenikin.)
Minullakin on onneksi ihana ja tukea antava mies ja yhdissä jaksamme porhaltaa.

Kiitos kaikille virtuaalituesta ja halaus minultakin muille. ( :

Jaa, että muidenkin ystävät ovat kaikonneet km tapahtuessa, ihmettelinkin tuota. Ajattelin, että mitä vikaa minussa on, kun aina palaa tähän lähtö kohtaan ja ystävätkin välttelee kuin spitaalista.

Laitetaan minun puolesta listaan lisää tietoja. Eipä tässä ole mitään peiteltävää.
Osaisko joku tehdä sen oikealla järjestyksellä ja sydämillä.
Minä en niitä näppäimistöstä saa.

Tässä jo meidän kahden:

tatti 30v. Pohjanmaa, 06/98 km 04/03, 07/04 ja 10/04
kauris, 24v. Etelä- Karjala, 08/04, km 10/04 ja 07/05

Siis: kauriin ohjeella; milloin yritys aloitettu,km kuukausi/ vuosi.

Heii! Nythän mä vasta hokasin, että meillä on ollut samaan aikaan yks km ja toinenkin paitsi sulla vaan vuotta myöhemmin, kauris!
No, eihän tällaisesta pitäis riehaantua. Voi mietä; kaikkia!

Pakko ei ole tietoja antaa.

Iltaa leidit,

Tiuhti, 28v. Turku, 12/05, km 10/05

Minulle sopii myös, että lisätään tuohon listaan myös km:n ajankohta ja yrityksen alku. Itsellä on aika hassu tuo yrityksen alku, koska tuo km:n päättynyt raskaus tavallaan vasta herätti meidät yrittämään. Tuo eka raskaus oli iloinen yllätys =), joka suruksemme päättyi..

Olen pahoillani teidän puolesta, joilla ystävät ja tukijat ovat vähissä tai kaikonneet! Itsellä on ollut niin ihana tilanne, että kaikki joille asiasta olen kertonut, on elänyt myötä niin ihanasti. Tulee vähän huono omatunto, että mitä minä enää tänne kirjoittelen, kun kaikki on kuitenkin hyvin.. Vaan eipä km:sta johtuvaa surua ja tuskaa pysty ymmärtämään kukaan muu, kuin sen itsekin kokenut ja vertaistuen takia aikoinaan aloitin kirjoittelemaan tänne. Nyt tunnutte kaikki kuin vanhoilta ystäviltä, kiitokset siitä!

Omaa napaa sitten, tätiä ei vieläkään näy.. kp 35/29-35.. jänskättää, mutta testiä en tee ennenkuin vasta loppuviikosta, ellei täti purjehdi paikalle..

Mukavaa illanjatkoa kaikille,
toivoo Tiuhti

sämpy, 30v, Satakunta, 07/04, km 12/05

sämpy-pöpi täältä iltaa :-)

Kävi niin naurattamaan tuo tatin kavereiden kommentti noista pöpeistä, kun rupesin ajattelemaan, että tämä pöpi se vasta pöpi on, kun ei työmatkan takia päässyt kuin vasta nyt illalla koneelle ja meinasi melkein pimahtaa asiasta :-) nettiriippuvaisuuttako???

Teillähän tatti on surullinen tarina. Mutta toivotaan siitä huolimatta parasta. Ja koitetaan olla luovuttamatta. Ja kirjoitetaan tänne palstalle, jos se edes yhtään helpottaa.

Aika paljon yhtymäkohtia on teidän ihmisten kanssa. Ensinnäkin me kaikki ollaan koettu keskenmeno. Tatin kanssa meillä on ihan sama tilanne, eli me ollaan kanssa miehen kanssa oltu 10v, pian 11v yhdessä. Kauriin kanssa ollaan yritetty saman verran lasta eli sen 1.5v. Minä en ole ystävien kanssa paljoa puhunut asiasta, yhdelle mainitsin, mutta suhtautuminen asiaan oli ihan asiallista. Teidän kanssa minä näitä asioita ennemmin juttelen.

En ole vielä tuntenut katkeruutta ystävieni lasten saamisia kohtaan, paitsi nyt km:n jälkeen, joten tiedän kyllä miltä se tuntuu. Minulta leikattiin myooma tuossa kesällä -04, jonka jälkeen aloitimme heti yrittämisen. Tuolloin mainitsin asiasta yhdelle kaverilleni. No hän on ollut liian hienotunteinen kysyäkseen koskaan asiasta. Ilmoitti kuitenkin tässä syksyllä odottavansa toista lasta, jolloin olin todella katkera asiasta, siis siitä, että miksi en minä. No tämän jälkeen sain pian tietää olevani raskaana, jolloin nämä ikävät tunteet tietenkin hävisivät. Mutta nyt km:n jälkeen, muistan kyllä miltä ne ikävät ajatukset tuntuivat ja millaisia fiiliksiä ne herättivät.

Minulla on sinänsä hyvä, että kun sukulaiset ja ystävät tietävät tuosta myoomaleikkauksesta, niin eivät uskalla kysellä lapsista mitään. Hyvä niin, koska en varmaan jaksaisi selittää. Nyt olen kuitenkin positiivisilla mielillä, että jotain sentään tuolla kohdussa tapahtuu. Tuottaisi nyt vain vauvoja eikä tuulimunia.

Tarvitsisin oikeastaan anu sitä sinun lastasi tänne lainaksi. Minä en ole sairastanut vesirokkoa ja se olisi hyvä sairastaa ennen raskaaksi tuloak, tai niin ainakin neuvolan täti sanoi :-) Ja Tiuhtille pidän edelleen niitä peukkuja pystyssä. Plussaonnea meille kaikille!! :-)

Iltaa! Heitin koiran kanssa 5km:n lenkin illalla, samalla kävin katsomassa tuttujen 4vkosta tyttöä, kyllä oli ihana pieni! :')! En mä niitä pöpejä(!?) niinkään tällä palstalla ole huomannut mut esim. Lapseton elämä suorastaan pursuaa niitä. Käykääpä joskus kurkkaamassa.. Huh, kammoa porukkaa! Mun lähes kaikilla kavereilla lapsia joten hienosti suhtautuivat kun kerroin et oli km. Mutta muutama ääripääkin oli, toki. mun faktat voi lisätä listaan.. Sanna, keski-uusimaa, 2 lasta 6/00 ja 7/03, kolmannen yritys alot. 8/05, km 6+5 1/06. Öitä! :)

Hei,

Pahoitteluni keskenmenon saaneille!

Piippa, itsekin varmaan ekan kuukauden keskenmenon jälkeen kävin lukemassa noita kesäkuun juttuja, mutta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja lopetin. Huomasin olevani aina masentunut kun olin lukenut kuin muut kuulivat sykkeen..

En oikein osaa vielä iloita tästä raskaudesta, semmoinen tunne, että kesken tämä kuitenkin menee. Tuli tuossa sunnuntaina itkettyy miehelle kun pelotti, mahaa oli vihlonut aika kovasti päivällä. Tietty sitä toivoo että kaikki menisi hyvin. Luulen että sitä hieman rauhottuisi kun 12 viikkoo tulis täyteen ja kaikki olisi edelleen hyvin. Mutta kuten Piippa sanoi niin elen päivä kerrallaan.

Mukavaa päivän alkua kaikille.

Niin ja mitäs Tiuhti? Mikä on tilanne siellä?

Hei kaikille!

Luin eiliset viestit läpi. Hyvä, että juttuni sai toiset nauramaan, Sämpylle terkkuja! Niinkai niihin pitää suhtautua. Täällä voi tuntea itsensä tasavertaiseksi, eikä pidetä kummajaisena.

Anulle terkkuja: Kirjoitelehan, kun ehdit. Tiedän, että sulla riittää puuhaa. Kysyit siitä greippimehusta. Sitä saa ruokakaupasta,mehuhyllyltä, tosin ei ehkä aina pienemmistä. Ostin Rybb & Deckers, sokeroitua, joten ei niin kirpeää.

Hyvää päivänjatkoa kaikille! : )

Sanna, keski-uusimaa, 2 lasta 6/00 ja 7/03, 3.yrit. 8/05, km1/06
Katri, 28v. Helsinki, 8/05, km 11/05

Morjens,

tänään menossa kp 31/29-30. Viime perjantaina jos testasin malttamattomana etuajassa... Negan tietenkin. En tiedä, onko tuo kierto normalisoitunut vieläkään.

Sunnuntaina koski mahaan juuri sillä tavalla, että olin varma tädin olevan tulossa kylään ihan parin tunnin sisällä. Ei se vuoto sitten vieläkään ole alkanut.

Eilen oli kipeä olo, ei kuitenkaan kuumetta ja tänään ei onneksi mitään. Mutta ei ole kyllä muitakaan oireita, suuntaan eikä toiseen... joten odotellaas vielä.

Ja minunkin puolestani pahoittelut kaikille uusille listalaisille! Aika parantaa ja hymyä huuleen. Ei anneta periksi, eihän?! :)

Katri

Moi kaikille!
Katrille toivotan plussa onnea.Itse testasin aikoinaan kp27/28 ja nega tuli.Säännölliset menkat oli.Näytti plussaa vasta kp31...
Itsellä kp23/26-32.Väsynyt olo koko ajan,mut taitaa johtua siitä et oon kipiänä.Nousis vaan kuume ni plussa toiveet nousis kattoon.Molemmilla raskauksilla ennen plussaa kuume noussut korkeelle muutamaksi päiväksi.Onko muilla ollut samaa vikaa?
Mut saa kans päivittää listaan eli Tl 25 v,Pohjanmaa, lapsi 04/02 ja km 06/05. 0905 alkoi vauvakuume kasvaan ja päätettiin yrittää laittaa alulle pikkunen.
Pelottaa raskaus,mut pelon on välillä väistyttävä.Ensimmäinen lapsi oli keskonen ja esteiden kautta voittoon...
Sit vielä plussa onnia viikon jännääjille!

Kaipailen kasvispasta reseptejä! Muutkin käy, jos teillä on! Vähän vaihtelua noihin perusmössöihin..! Kiitos.. Varmaan tästä hyötyisi kaikki vaikkei ketjuun liitykään tämä teema.. =9

Sanna, Keski-Uusimaa, 2 lasta 6/00 ja 7/03, 3.yrit. 8/05, km1/06
Tl80, 25v. Pohjanmaa, 1 lapsi 04/02, 2.yrit. 09/05, km 06/05

Päivitin sinut Tl80 tuohon listaan. Ymmärsinkö oikein, että teille tuli ensin km ja sitten vasta rupesitte yrittämään? Vähän niin kuin Tiuhtille? Korjataan listaa, jos meni väärin.

En oikein tiedä mitä sanoa, Hanna, paitsi että koita olla pelkäämättä keskenmenoa ja elää päivä kerrallaan. Oon itsekin miettinyt, että miten sitä osaa elää uutta raskautta. Ensin sitä varmaan pelkää, että se on tuulimuna, sitten että keskeytyy ja sitten, että lapsi kuolee. En nyt haluaisi maalata mitään kauhukuvia, mutta kun olin silloin la-iltana polilla toteamassa raskauteni tuulimunaksi, niin siellä oli hyvin pitkällä raskaana oleva nainen. Vauva oli ilmeisesti kuollut, sillä nainen oli naistentautien polilla, eikä synnärillä ja näytti minusta hyvin surulliselta. Maanantaina kun menin polille uudestaan, niin tämä sama nainen oli jo leikattu, mutta vauvaa ei näkynyt missään. Uskon, että vaikka km on rankka kokemus, niin se on silti parempi vaihtoehto kuin menettää lapsensa myöhemmässä vaiheessa.

En tiedä, mutta niin kuin tiesin olevani raskaana jo ennen kuin tein testin, niin aavistelin myös, ettei tämä tule päättymään hyvin. Neuvolassakin kysyin, että miten sitten pitää toimia, kun km alkaa. Mutta silti, kaikista peloista huolimatta, vaihtaisin osia kanssasi Hanna. Enkä miettisi edes yhtään :-)

Katrillekin toivotaan, että tädit ei tuu ja seuraava testi näyttää plussaa. Tiuhti välttelee meitä nyt selvästi. Kerro edes jotain :-)

Ja Sanna kyseli kasvispastareseptiä. Mun 'kasvispastani' on sellainen, että keittelen nuudeleita ja kun ne on kypsät, pistän sitten jäisiä wokkivihanneksia sulamaan nuudeleiden sekaan. Mies tekee mulle joskus sellaista, että keittää nauhamakaronia, jonka sekaan pistetään aurinkokuivattua tomaattia, valkosipulia, oliiveja ja parmesaania. Vähän ruokaisampaa 'kasvisnuudelia' kun halutaan, niin keitellään nuudeleita, paistetaan broilerinfilesuikaleita ja wokkivihanneksia sekaisin ja sitten heitetään br-kasvikset nuudeleiden joukkoon ja maustetaan koko satsi hunajalla ja soijalla, jolloin saadaan vähän hapanimelä maku. Tämä ohje oli joskus jossain wokkivihannespussin kyljessä.

Sanna, Keski-Uusimaa, 2 lasta 6/00 ja 7/03, 3.yrit. 8/05, km1/06
Tl80, 25v. Pohjanmaa, 1 lapsi 04/02, 2.yrit. 09/05, km 06/05
anu 27v. Vaasa, 1 tyttö5v. 05/03, km 01/02 ja 11/05

Iltoja arvoisat leidit:)
Koulusta juuri pääsin, kokeet oli ja aikas kivat, huhuh.
Nyt täytyisi tämä pikku potilas viedä suihkuttelemaan ja laittaa se nukku-matin luona käymään:) Viime yö meni siinä valvoessa, tyttöäni kutisi niin että!!!
Kouluun taas huomenna, en kerkeä nyt kovin kirjoitella tänne, muutakuin iltaisin, mutta kait minä pärjään:)

Tatille: kirjoitan sinulle illemmalla:) Sen verran kyllä aina aikaa riittää!!!

Iltaa neitokaiset,
Väliaikatiedote:
tätiä ei oo näkynyt vieläkään, mutta koko ajan on sellainen tunne, että tuolla se jossain nurkan takana kuikuilee ja naureskelee partaansa (tää täti ei ookaan mikään kiva vanha mummeli vaan ennemminkin semmoinen noita-akka-tyyppinen ratkaisu=)).. Ja kohta se hypähtää paikalle räkäisesti nauraen.. Hihii, taitaa olla joku pääsiäisen ennakkoaavistus mulla, kun noidat on mielessä =)

Kp. tänään 36/29-35.. Milloinkahan sitä uskaltaisi testailla?

Sanna kyselit pastaohjeita.. Tässä yks, vaikkakaan ei mikään kasvisvaihtoehto =) Eli pannulle paistumaan pekonikuutioita ja sipulia, siihen päälle ruokakerma ja annetaan hautua paksummaksi.. Sekoitetaan tää pekonihässäkkä kypsän pastan joukkoon ja kas, valmista tuli! On namia ja tosi helppo tehdä, joskaan ei kevyt =) keveyttä tietty voi hakea tekemällä kyytipojaksi jonkun raikkaan salaatin..

Näihin mietteisiin,
Tiuhti

Iltaa vielä!

Sannalle ja muille:
Mä en ole kasvispastoista selvillä, joten vinkkaan, et oletko käyttänyt tota yllä olevaa Ideakeittiö palstaa? Mä olen muutaman kerran kokeillet sillä hakea ohjeita. Itse saa valita annetuista vaihtoehdoista ruoka-aineet, minkä tyyppinen ruoka ja helpois sekä valmistusaika. Sitten kone pläjäyttää ruudulle listan ohjeita, jos löytää hakuehdoilla.
Ai kun tuli nälkä, mut täytyy paastota aamuun.

Öitä!

Varmaan olettekin jo suurin osa tietoisia tästä, mutta niille, joille asia on uusi haluaisin vinkata, että foolihapon syönti kannattaa aloittaa jo hyvissä ajoin ennen raskautumisyrityksiä. Monista tutkimuksista olen lukenut, että foolihapon varhainen nauttiminen lisää raskautumisen onnistumisprosenttia ja antaa suojaa keskenmenoa vastaan. Ei se tietenkään estä sellaisia keskenmenoja, mitkä johtuvat luonnonlaista (sikiön epätäydellinen kehittyminen jne) mutta kannattaa kuitenkin kokeilla.