Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 29.11.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi Polgara!

minulla tuoreessa muistissa lääkkeellinen keskeytys, koska se oli viikko sitten lauantaina. minulle lääkäri kertoi molemmista tavoista keskeyttää, mutta tavallaan teki sen päätöksen, että lääkkeillä tyhjätään kohtu. Sanotaan, että kaavinta on limakalvoille rajumpi asia, eli vaikka se sitten puhdistaa kohdun hyvin, niin voi sitten kestää pitempään, että alkoi voi kiinnittyä. Minä pelkään kipua, ja siksi pelkäsin kovasti tyhjennystä. meillä sitä paitsi ei otettu sairaalaan, vaan annettiin suulliset ja kirjalliset ohjeet mukaan plus lääkkeet -ja ei kun kotiin. Jälkeenpäin voin todeta, että selvisin ihan hyvin. Kipu oli tietty kova, mutta ne lääkkeet auttoi. 5 päivää sairaslomaa sain ja nyt jo vuoto lähes loppu. sanoivat, että vuotoa voi olla neljäkin viikkoa, mutta ainakin minulla se näyttää nyt loppuvan. Riskinä on, että tulee tulehdus, mutta mikäli tulee myöhemmin kipua ja kuumetta niin ei muuta kuin yhteys lääkäriin. Kyllä minä tekisin samoin uudelleen jos saisin valita näistä kahdesta. Mutta toivon ettei sitä enää ikinä tarvi kokea, sillä henkisesti tämä on raskasta aikaa. Uskon kyllä, että ei kavinnalla sen helpompaa olisi ollut. Silloin kun on surua, pitää surra se pois. Kaikkea hyvää sinulle, voimia ja toivon, että masuvauvallasi kuitenkin kaikki hyvin.

Kiitso Piippa, Anu ja Tatti kommenteistanne.

Tilanne oli nyt selvä: sykettä ei enää näkynyt. Hieman oli alkio vielä viime keskiviikon ultrasta kasvanut, mutta oli nytkin vain n. 6-7 mm.

Vaikka tilanne on surullinen olen jotenkin hirveän helpottunut siitä että tilanne on nyt selvä. Se epätietoisuudessa eläminen ja murehtiminen oli jotenkin niin raastavaa.

Nyt tietysti ensin odotellaan josko kohtu tyhjenisi itsestään kun tässä alkion siirrossa käytetyt tukilääkitykset jätetään pois. Jos näin ei käy suositteli lääkärini ensisijaisesti lääkkeellistä tyhjennystä ja se kuulostikin paremmalta vaihtoehdolta koska sen vaikutukset kohdun limakalvoon ovat pienemmät ja näin jatkohoidoille on paremmat mahdollisuudet.

Tämän ketjun lukeminen oli jotenkin lohduttavaa, kun sai huomata että ei ole ainoa jolle on käynyt näin, vaikka eihän tätä kenellekkään toivo. Onnea jatkon kanssa kaikille. Meillä edessä uusi IVF hoitokierros joskus helmi-maaliskuussa.

Keskenmenon jälkeen vuoto jatkui ja jatkui, kun kävin gynekologilla hän totesi että keltarauhanen ei ollut vielä surkastunut ja se aiheutti vuotoa. Kävin mittauttamassa HCG joka oli <5. Nyt odottelen kuukautisia ja vuotokin on nyt jo loppunut pari päivää sitten. Voin varmaan tulla jo raskaaksi, vai kuinka? Keskenmenosta nyt reilu 7 viikkoa. Onko kellään ollut samanlaista tilannetta?

No voi harmi:(
Koita Polgara jaksaa!
Osasit todella hienosti kuitenkin suhtautua tuohon asiaa, vaikka varmasti suru on erittäin kova!!
Voimia kauheasti teille! Kyllä se elämä vielä meillä kaikilla joskus menee nappiin:(
Koittakaa jaksaa, toivon että joulu toisi hieman helpotusta ja paremman mielen.
Itsellänikin on vasta nyt alkanut helpottaa, kaikilla on oikeus surra niin kauan tätä asiaa, kuin itsestä parhaimmalle tuntuu. Itsehän me tiedämme milloin olemme tämän asian käyneet lävitse, mutta varmasti kaikille meille aina joskus mieleen tulee nämä surulliset muistot!
Katseet on vaan pakosta suunnattava tulevaan, jospa siellä olisi se valo meille kaikille!
-ja varmasti onkin-

Pahoittelut ja virtuuaali halaus Polgaralle.

Minulla ensimmäinen keskenmeno hoidettiin kaavinnalla. Ei kukaan kysellyt mitään. Silloin menin lääkäriin vuodon vuoksi, eikä ultrassa näkynyt elävää sikiötä. Tämä oli siis rv 7+5.
Toisella kertaa np-ultrassa todettiin kuollut sikiö ja sain ajan kohduntyhjennykseen parin päivän päähän. Kuitenkin vuoto ja kivut alkoivat ja jouduin lähtemään päivystykseen. Yöllä yrittivät tyhjentää kohtua lääkkeellisesti, mutta kun kaikki ei tullut ulos, niin aamulla taas kaavintaan.
Silloin olin myös tosi helpottunut, vaikkakin surullinen, koska sain ns. paikat puhtaiksi. Ei ollut kovinkaan mukava olla, kun tiesi masussa olevan kuollut sikiö : (

Olenkin miettinyt, että voisikohan limakalvoni olla kahden kaavinnan jälkeen huonona ja siksi en oikein tahdo raskautua...
Pillereiden lopettamisen jälkeen kun kuitenkin raskauduin heti, mutta sitten taas ensimmäisen kaavinnan jälkeen meni puolisen vuotta, ennenkuin onnistuin tulemaan uudelleen raskaaksi. Ja nyt on viimeisimmästä kaavinnasta kulunut melkein 5 kuukautta.

Mitä luulette? Kait sekin on yksilöllistä ja tietysti minä kuulun siihen sakkiin, jotka palautuvat huonommin...

hei Kauris !

Tuolla on ryhmä, joka uskoo greippimehun vahvistavan kohdun limakalvoa. En tiedä onko asiaa tieteellisesti tutkittu, mutta ite ajattelin juoda pari lasia päivässä jahka ne kuukautiset alkaa.
Surua on tietty tosi paljon keskenmenon takia, mutta itse olen tietoisesti yrittänyt ajatella muuta ja täyttää päivät työllä ja touhulla. Ainakin energiaa on jo ihan eri lailla kun raskaana ollessa eli elän toivossa, että keho palautuu pian normaaliin tilaan hormoonien osalta.
Polgaralle osanottoni. Silti se epätietoisuus on kaikista pahinta. Sure surusi pois ja sitten onnea uudelle yritykselle!

Lääkkeellisestä tyhjennyksestä on nyt kaksi ja puoli viikkoa.
Ilmeisesti nyt alkoivat kuukautiset.

Miten nopsaan muilla on menkat tulleet lääkkeellisen jälkeen? Ihmettelin kun näin nopeasti tulivat, mutta toisaalta olen riemuissani siitä, että kroppa alkaa palata normaaliin tilaan ja toivottavasti normaaleihin rytmeihin =)

Voih ja voih. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 3.11. eli lähes 6 viikkoa sitten, mutta mulla ei ole tullut menkkoja vieläkään. Eikä oireitakaan mihinkään suuntaan..

Tulis vaan pian, niin saisi aloittaa yrityksen!

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Hei!
Siirryn tuolta heinäkuulaisista nyt tänne... Eilen alkoi vatsaa kivistelemään ja limainen verinen vuoto. Ekassa neuvolassa rv 9 ei kuulunut sydänääniä ja sitä ennen näin unen keskenmenosta.... Jotenkin siis olin jo varautunut uutiseen, mutta shokki se oli silti. Tänään oli siis lääkärineuvola ja ultrassa ei näkynyt elonmerkkejä... Sikiö vastasi rv 8+6 vaikka pitäisi olla 11+2. - Lääkäri sanoi että odotellaan pari päivää tuleeko sikiö luonnollisesti ulos... Perjantaina tsekataan vielä tilanne ultralla ja jos elonmerkkejä ei näy niin edessä on kaavinta... Olo on todella surkea, mutta täytyy lohduttautua ajatuksella, ettei pienokainen ollut tähän maailmaan tarkoitettu...

Tsemppiä teille kaikille, jotka olette saman kokeneet!

Kaikille lohtua pimeään! Uusille kuten Tuulimammalle erityisesti voimia, toivottavasti löydät täältä lohtua ja tukea!

Kauriille pahoittelut kp 2:sta (tulin tänne varta vasten uutisesi tarkistamaan) tai taitaa nyt jo olla 3. Mutta jospa rentouttava loma tekisi tepposensa.. ja eipä tarvitse rokoitettakaan sitten miettiä!

Greippimehu kai lähinnä lisää ovulaatiossa liman määrää (ehkä), mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole, jos ei ole mitään lääkitystä (vissiin vaikutti joihinkin tehoa rajoittaen). Toivotaan kauris, että nyt vihdoin loma tosiaan auttaisi! Kyllähän nuo kaavinnat varmasti vaikuttavat raskautumiseen, ainakin useampi kaavinta voi heikentää limakalvoa, mutta eivät kuitenkaan raskautumista pitäisi pidemmällä aikavälillä estää. Kyllä tämä vaan ottaa aikansa joillain - ja toisilla sitten tuosta vaan raskautuu!

Omasta navasta sen verran, että jos vaikka vihdoin saataisiin pitkästä aikaa tänne iloisiakin uutisia... huomenna aamulla aion testata, jos ei vuotoa kuulu. Tosin iloon ei tietysti pidemmälle ole heti aihetta, kaksi km:ää pitää kummasti jalat maassa. Eli nyt kp taitaa olla jo liki 35 (norm. 28) ja oireitakin on havaittavissa, mutta toisaalta ovis oli tuntemusteni mukaan viikon myöhässä ja oireet voi olla kuviteltujakin, joten ei tässä vielä mikään varmaa ole.

Vähän sama kuin työtön yrittäisi nauttia työttömyydestään ns. lomana. Jälkikäteen sitä katuu, ettei nauttinut siitä ajasta, mutta vaikeaa se silti on silloin.

olipa hyvn sanottu :) toi on kyllä ihan totta, että jälkikäteen se on helppo sanoa.

mukavaa joulun odotusta kaikille!!

en jaksanut odottaa aamuun... mieskin oli sopivasti pois (tulee vasta myöhemmin), joten pääsen sitten heti yllättämään uutisilla, kun tulee kotiin.

Eli plussaa näytti (taas kerran...) ja hyvältä tuntuu, mutta kyllä täytyy sanoa, että ei sitä osaa enää ihan täysin rinnoin nauttia. Pelko on persiissä ja kova. Tosin on kyllä ihan selkeitä vahvoja oireita väsymyksestä, huonosta olosta, janosta ja rintojen kivusta, mutta kuten täällä kaikki tietävät, niin eiväthän ne loppupelissä mitään meinaa.

Kauriin olisin niin halunnut samaan henkäykseen mukaan ja tiedän, että ihan varmasti pikkaisen riipaisee, kun taas yksi vähän vähemmän aikaa yrittänyt plussaa. Mutta toivotaan, että se sinullekin sieltä pian tulisi. Ja kuten sanottu, niin mikään ei vielä kyllä anna varmuutta siitä kuka ja milloin on ensiksi äiti - vaikka haluaisinkin uskoa, että kaikki menee hyvin nyt, niin ei parane kyllä liikaa iloita vielä.

Jokatapauksessa siis taas yksi esimerkki, että kyllä se plussa sieltä keskenmenonkin jälkeen tulee (aiankin joksikin aikaa..). Ainakin minua auttoi heti km:n jälkeen ajatus, että kyllä tästä vielä raskautuu. Keskenmenot ovat yleisiä, eikä yksi keskenmeno vielä tarkoita mitään muuta kuin huonoa onnea. Ja oppii todella arvostamaan taas ihan uusia asioita!

Voimia kaikille teille ja kiitos toivotuksista!!!

Onnittelut Milla2! Toivon täydestä sydämmestäni ettet joudu enään tänne=)

Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille, voimia teille.

Omaan napaan hieman:
Kohta alkaa kp26/26-34. Normaalisti ollut 30.
Enemmän ja vähemmän kuviteltuja oireita alkaa taas ihmeen kaupalla ilmaantumaan.
Välillä paleluttaa (asunto varmaan kylmempi), pari pv lämmöt olleet 37.0-37.3 (yleensä illalla tuo 37.3. ja aamulla 37.0). En tiedä onko noilla merkitystä, olen vain lukenut että lämpö alkaa laskemaan menkkoja kohti. Väsymystä havaittavissa, johtuu varmaan lääkekuurista ja särkylääkeistä. Eilen menivät ja poistivat hampaan. Valkovuodon eritys on jo kolmannen kerran tässä kuussa vähentynyt, olen kuin saharan aavikko.. kun ei kostu niin ei kostu=/.

Eli pieni toivon kipinä taas syttynyt. Yritän vaan pitää jalat maassa jotta pettymys ei olisi lopulta niin suuri. Kaikelle on nimittäin järkeväkin selitys, siis oireille..

Pitänee vain rauhassa katsella kuinka käy.. ehkä lämmöt rupee kohta laskemaan..

Onnea milla2 selle, ja tiedäthän että me kaikki odotetaan tuota tietoa vuorollamme!!!

Kiitoksia tatti miehen kehusta, kylläö minäkin olen aika tyytyväinen että on noinkin innostunut asiasta.

Joo, soitinpa sitten neuvolaan ja kyselin mitä tehdä kun nuo viidennet kuukautiset alkoi sitten kaavinnan jälkeen niin ja ketrroin että olen teroja syönyt monta vuotta niin suositteli varaamaan lääkärin ja sitten varmaan (toivon mukaan) sairaalaan parempiin tutkimuksiin. Jospa tuo tk lääkärikin osaisi vastata muutamaan päivän visaiseen niin saisi etes jotain mielen rauhaa tänne pääkoppaan. No täytyypä ilmoitella mitä siellä sanotaan kun tosiaan on tuo PCO epäily, terot ja 2 kekenmenoo niin jospa tähän homman olisi mahdollisuus saada jotain apua! Tai etes tieto kuinka huonosti sitä todellisuudessa mun vehkeet toimii!

Mukavaa odottelu aikaa kaikille!!
->kaikki me taidetaan jotain odottaa!!

kamalan paljon onnea Milla2:lle!!!!!
Jee! Kivaa saada positiivisia uutisia tännekin puolelle!

Kauanko teillä meni keskenmenon jälkeen että raskauduit uudelleen?Tuliko monet menkat sitä enne?
Olikos teillä lääkkeellisesti vai kaavinnalla tehty?
Kamalasti tarrasukkia pienelle!
Saitte kyllä parhaimman joululahjan tälle vuodelle!:)

Hei Tuulimamma!

Pahoillani olen teidän puolesta, nämä keskenmenot riipii niin sydäntä.Aina kun saa taas lukea jonkun keskenmenosta, niin selkäpiitä karmii ja muistuu niin kuinka itsellä tuntui niin pahalta myös ja tuntuu edelleen, koska en todellakaan toivo kenellekkään tätä samaa mitä itse ja me muut olemme kokeneet!!!
Koittakaa jaksaa!
Elämä voi sitten olla julmaa,mutta ehkä joskus mekin huomaamme että jokin tarkoitus näillä kait sitten on:(

Hirmuisesti onnea milla2.

Luin yhteen putkeen näitä viestejä ja kun kerroit ""huomenna testaavasi"" tiesin heti, että raskaanahan sinä olet. Tai ainakin arvasin ; )
Onnea ihan vilpittömästi.
Vaikka jonkun muun raskautuminen aina vähän kirpaiseekin, niin eihän se minulta ole pois. Hyvä vaan, jos muut ei joudu odottelemaan ja kärvistelemään.
Ja ehkä plussauutisesi aiheuttamaa pettymystä (siis pettymystä siitä, etten itse ole vieläkään plussannut) lievittää se muutaman päivän päässä siintävä matka. Plussasit minun kannaltani aivan oikeaan oikeen ; ) Heh!

Joo, mutta vakavasti ottaen, en usko että kukaan täällä voi rehellisesti sanoa, ettei tunne pettymystä, katkeruutta ym. kokemuksiemme aiheuttamia tunteita, kun joku muu plussaa. Mutta silti varmasti kaikki ovat onnellisia aina kun joku onnistuu ja luo sitä toivoa.

Plussatuulia kaikille Kermeille ja tarroja, liimaa, kittiä ja kaikkea muuta mahdollista kaikille pikku masuasukeille.

kauris

Kiitos ja näkemiin.
Poistun nyt näiltä sivuilta. Äärettömän korkeelta tippuneena!
Kp 2... Eilen niin järkyt kivut ja melkeen yhtä runsas vuoto kuin km:ssa kuukausi sitten, eli eipä jäänyt epäselväksi.
En usko enää mihinkään ""oireisiin"". Mulla oli niitä nyt muka enemmän kuin silloin kun olin oikeesti raskaana.
Plääh. V*itutuksen määrää ei voi kuvailla.
Olen huomannut että tämä nettiriippuvus vaan lisää kuvitelmia. En halua loukata todellakaan ketään. Mutta kun lueskelee kaikkien muiden oireista, niin alkaa kuvitella kaikkee itellekin ja laskee päiviä, tarkkailee alushousuja jne jne. Tiedätte hyvin.
Tsemppiä muille. Ja onnea kovasti plussanneille!!!
Ebba

Voi Ebba,

olen pahoillani sun puolesta =( Itse yritän edelleen elätellä toiveita kun meneillään kp. 29/29. Koko ajan on semmoinen olo, että täti on paikalla ihan justiinsa, mutta niin kauan kun vuotoa ei näy, niin toiveet elää.. On tää niin tuskaisaa!
Toivottavasti sulle käy niin, että kun hiukan ns. ""unohdat"" vauvahaaveet, niin johan tärppää! Tulethan sitten kertomaan heti =)

Milla2: suuren suuret onnittelut ja läjäpäin tarrasukkia pikkuiselle! Ihana joululahja!

Pahoitteluni kaikille uusille tulijoille, tsemppiä ja voimia teille kaikille! Löysitte tienne hyvään paikkaan, jossa kaikki puhuvat samaa kieltä ja ymmärtävät toistensa tilanteen!

Mukavaa illan jatkoa

toivoo Tiuhti