Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 29.11.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskon, että jos jotain oikein kovasti tahtoo, niin siihen pyrkii vaikka vaikeuksia olisi ja tulisikin.
Suru vain ottaa aikaa ja sille pitää antaa aikaa.
Ihminen on mielestäni sellainen ""vempain"", että selviää kyllä, vaikka välillä pahalta, epäreilulta ja epätodelliselta tuntuukin.
Kaikilla on pelkoja. Eikä niissä ole mitään väärää.

Tuli paha mieli kun luki Tuota Tatin tarinaa. On tämä elämä välillä niin epäreilua. Itselläni vain 1 km takana, joten en voi kuin yrittää kuvitella mitä Tatti on käynyt läpi.

Sen olen myös huomannut että kaverit joko välttelee aihetta tai kaikkoavat jonnekin.

Mieheni äiti oli kyllä hengessä mukana kun sain keskenmenon (oli ainut). Emme olleet kertoneet hänelle vielä raskaudesta, mutta km sitten kerrottiin. Hän pyysi että seuraavalla kerralla kerromme hänelle heti raskaudesta .

Voimia kaikille!

Heippa Kermitit!

Uudet ja vanhat...Kauris ja Miina pikaisesti vilkaistuna osui silmiini.
Vuosi on tarkalleen edellisestä km aikaa ja pakko on aika ajoin tänne vilkaista.
Nyt eletään pp6 viimeisestä inssistä ja toivotaan parasta.
Mikä olisi sen ihanampaa kun saada plussaa juuri joulun alla ,viime joulun alla kun oli surua ja murhetta.
kaksi tuloksetonta inssiä tehty tässä välillä ,nyt siis neljäs ja viimeinen.
Plussa tuulta ja Joulun odotusta kaikille tähänkin ketjuun.

Kauris ,vieläkö sulla on osoitteeni tallessa ,minulla on omasi ,vaikka kirjoittelu on unohtunutkin???

¤¤¤Haidi¤¤¤

heips !
surullisesta uutisesta nyt viikko aikaa. Hieman helpompi olla, puhuminen auttaa ja tämän palstan seuraaminen ja tieto siitä, ettei ole suinkaan ainut jolla epäonnistumisia raskautumisessa. pari päivää olen työssäkin ollut ja siellä kahdelle kertonut asiasta kun ei viitsinyt keksiäkään mitään. Lääkkeellinen tyhjennys siis viime viikonloppuna. Vielä vuotaa, mutta on se jo vähentynyt. Vatsa on vähän kipeä, niinkuin kuukautistenkin aikaan, onkohan se normaalia ? pientä lämpöä on, mutta uskoisin sen nousevan reilusti, jos kohdussa tulehdus. Olen sairastanut 90-luvun lopulla munasarjojen tulehduksen (syytä ei löytynyt) ja silloin kuume nousi 39 ja kovat kivut varsinkin selkäpuolella. Kovasti odotan kierron normalisoitumista että edes teoriassa uusi mahdollisuus raskaudelle. Se on hienoa, että tälle palstalle palataan, ja kerrotaan hienot uutiset. Se antaa meille kaikille toivon kipinän! Yritetään uskoa tulevaisuuteen !

Kiitos Anu, että jaksoit lukea tarinani. Vain kohtalotoveri voi ymmärtää miltä tuntuu, kun kaikkoavat läheltä surun kohdatessa. Minun lähisukulaiset eivät ole kokeneet km, joten äitinikään ei osaa antaa tukea. Lähinnä hän oli tyrmistynyt, kun haimme hoidoista mahdollisuutta. Kommentit olivat, että täytyy sitten varautua pettymyksiin. Hoidoista hän ei halunnut tietää mitään. Raskaudesta oli kyllä iloinen, mutta km tullessa sain kuulla vain että, ""enkös minä varoittanut."" Enempää hän ei surua kanssani jakanut, eikä asiaa kommentoinut. Myöhemmin sain kuulla kuinka kaikille äidin sisaruksille oli kerrottu ainaisesta epäonnestani. Niinkuin en aikuisena olisi itse voinut asiasta rauhassa puhua. Nyt saimme vain sääliviä katseita ja selkään taputuksia. Paras tukeni on edelleenkin oma mieheni.
Ihanaa, kun sinulla on tuo tyttäresi. Koen hetkittäisiä iloja leikkiessä tuttavien lasten kanssa.
Ei kenenkään tarvitse vähätellä kokemuksien vähäisyyttä. Yhtä kurjaa se on aina.

Mitenkäs sinä raskauduit? Tarvitsiko käyttää hoitoja?

Iltaa kaikille!

Todellakin, Tatin kertomus vetää sanattomaksi. Yksi km takana, enkä todella tiedä mitä itse tekisin samassa tilanteessa. Todennäköisesti saman, ihmismieli kun on sellainen, kuten Kauriskin kertoili.. Välillä pudotaan korkealta ja kovaa, hajotaan suurin piirtein kappaleiksi.. Surun jälkeen sitä sitten yritetään kavuta ylöspäin kohti sitä saavuttamatonta unelmaa.. Toivon todella, että kaikki kermittäret jonain kauniina päivän sen unelman saavuttavat ts. saavat sen oman pienen nyytin käsivarsilleen!

Omaa napaa sitten, kp. 23/29 eikä oireita vielä havaittavissa. Olen jotenkin pessimistinen tämän kierron suhteen, ei ole sellainen olo, että olisi tärpännyt =( Edelleen tosin semmoinen pieni alavatsan ja -selän kipuilu jatkuu.. Kummallista! Jollei se itekseen lopu kierron vaihteessa, täytynee varailla aikaa gynelle.. Onko kellään muulla ollut tällaista?

Tsemppiä kaikille arkeen ja jouluvalmisteluihin!

Toivoo Tiuhti (jonka omat jouluvalmistelut on vielä aloittamatta =))

Hei kaikille,

tatin tarina sai kylmät väreet selkääni. Olin juuri ajatellut vastata Ainulle noista peloista tulevien raskauksien suhteen, että vaikka pelkoa onkin, niin kuitenkin sitä ei täysin usko, että itselle kävisi niin huonosti, että tulisi toinen km tai sitten kun se käy (kuten itselleni) niin, että tulisi kolmas... eli elämä muokkaa pikku hiljaa siihen suuntaan kuin oma ""kohtalo"" on. Ainakin minä selvisin km:stä hyvin uskoessani, että tämä on vain vahvistava ja opettava kokemus ja toinen kerta sitten toden sanoo. Nyt ajattelen, että kaksi km:ää opetti paljon ja olen todella onnellinen, jos kuitenkin kolmas onnistuu. Mutta tämän vastauksen merkityksen kyllä voi heittää romukoppaan tatin tarinan luettuaan. Sellaista ei kellekään soisi - ei enää ole opettavaista ja vahvistavaa vaan raastavaa ja surullista.

Kun on kokenut itse km:n, on helpompi aavistaa, miltä lapsettomista tuntuu tai jos kerta toisensa jälkeen alku menee kesken. Olethan tatti lukenut sen Hietamiehen tarinan 9 keskenmenosta. Siinä löytyi hoitomuoto lopulta. Mutta jos sinulla on ollut km:t noin aikaisin, niin kyse ei liene tukostaipumuksesta.

Kauheasti voimia tatti sinulle. Me muut taidamme olla amatöörejä tässä, vaikka tietysti jokaisen kohdalla suru on aina omakohtainen.

Kaikille plussia odottaville peukkuja! Itselleni iskee joko flunssa tai sitten... mutta jalat pysyvät vielä maassa.

Mukava myös kuulla teidän vanhojen kermittärien ajatuksia. Ja kyllä tuossa millan jutussa varmasti toden jyvä piilee, mutta sitä on vaikea nauttia, jos ei tiedä, miten tulevaisuudessa käy (itse kyllä yritän nauttia). Vähän sama kuin työtön yrittäisi nauttia työttömyydestään ns. lomana. Jälkikäteen sitä katuu, ettei nauttinut siitä ajasta, mutta vaikeaa se silti on silloin.

Tsemppiä kaikille! (tulipahan taas tarinaa, vaikka piti taustalla pysyä...)

Kiitti Hannallekin ja muille, kun luitte minun stoorini lyhkäisyydessään.

Mekin salasimme ensimmäisen raskauden, sen mitä nyt itsekin kerkäsin kokea enää, anopilta. Kun kerroimme km, hän alkoi suhtautua minuun ymmärtäväisemmin. Oli luullut, etten halua lapsia ollenkaan. Kaikkien vastoinkäymisten jälkeen meistä on tullut koko ajan läheisempiä.

Kirjoitin viestiäni taukoineen niin pitkään, että väliin mahtui monta muuta :-)

Tiuhti: minulla oli viime kierrossa (km:n jälkeinen kierto) kauheaa alaselän kipuilua. Johan tietysti ajattelin, että se on merkki raskaudestakin... mulla on ollut vastaavaa vain kerran aiemmin kun iät ajat sitten kokeilin minipillereitä, jotka lopetin, kun tuntui niin luonnottoman tuskaiselta alaselässä. Mutta ne kivut loppuivat sitten kuukautisiin ja nyt ei enää ole ilmaantunut. Eli voi olla jotain hormonaalista. Jos menee kuukautisten kanssa ohi, niin varmaan ei syytä huoleen.

Milla2:lle. Kyllä mä luin lyhkäsen tarinan E. Hietamiehen km:sta jossakin nettiosoitteessa. Minunkin kohdalla mietittiin tuota tukostaipumusta jo ennen edellistä siirtoa, mutta sitä ei kuitenkaan tutkittu, vaan minulle määrättiin alusta asti käytettäväksi 100 mg Disperiiniä yksi tabletti vrk.
Nyt ehkä mietitään uudestaan. Saas nähdä ...

Kiva, kun annatte tukea ja vinkkejä.

Tsemppiä kaikille! Kyllä minäkin luen teidän juttuja.

2.5 vuotta yritettiin, kävin ultraukset ja papat, mutta muita ei tehty!
Ihan luomuta sitten yhtäkkiä tulin raskaaksi!

Kiitos sinulle itsellesi vain, pahalta tuntui teidän kokemukset!!! Se tosiaan on niin että sitä kaipaa sellaista tukea monelta ihmiseltä, esim. juuri omalta äitiltää ja läheisemmiltä ystäviltä! Ja jonkun verran ainakin minua ja meitä on auttanut se että saa puhuttua nämä asiat lävitse!
Onneksi meillä molemmilla/kaikilla on varmasti kaikkein ihanin tuki tullut omilta miehiltämme!!!
Onneksi he jaksavat tukea, vaikka varmasti heitäkin nämä keskenmenot koskevat yhtälailla!!!

heh, edelleen kyllä olen vielä anu yhdellä n:llä!
Sortsi:)!
Hyviä öitä vaan kassa sisaret!
Onneksi tämä tämöinen ketju on keksitty, että saamme tukea toisiltamme!!!!!

Huomenia.

Onpa surullisia tarinoita, toivottavasti jokaisen tarina päätyy parhain päin.

Tänään pitäisi mennä kaverin synttäreille töiden jälkeen. Nukahdan varmaan heti lasillisen jälkeen=) takana 4 12h työpäivää ja uni rästejä.

Kahden viikon päästä vaihdan uuteen työpisteeseen, jännittää. Tän pisteet tekijät eivät halua että lähden, eikä osaa ymmärtää miksi haluan pois. Kieltämättä tekee lähdöstä ""tuntemattomaan"" hieman haikeampaa. Esimieheni sanoi, että kyseisessä paikassa on paremmat etenemis mahdollisuudet. Tiedä sitten siitä..

Moi kaikki!

Tänään oli jälkitarkastus ja kohtu oli supistunut normaalin kokoiseksi eikä aristusta ollut. Kohdussa kuitenkin oli vielä jotain, kuulemma ehkä verenpurkauma, hyytymä tai palanen kalvoa. Toimenpiteisiin ei ryhdytä vaan nyt seuraillaan josko seuraavien kuukautisten mukana tulisi kaikki pois. Jos kuukautisvuoto ei meinaa loppua ja pitkittyy niin sitten tutkitaan taas tai jos tulehduksen oireita ilmenee.

Uskomatonta kuinka jotkut jaksavat monen epäonnistumisen jälkeen edelleen yrittää ja toivoa. Muiden kokemukset antavat itsellekin uskoa huomiseen.

Mieli alkaa olla virkeämpi ja odottelen kovasti joulua, että pääsee äidin tekemiä jouluherkuja maistelemaan =)
Tuntuu siltä, että täytyy antaa kropan palata ja levätä kaiken tämän jälkeen jonkun aikaa ennen kuin yritetään uudelleen. Sen aikaa yritän nauttia urheiluharrastuksista ja toivottavasti kauniista talvisäästä!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja voimia surutyön läpikäymiseen!

Hei!

Toivon että joko jaksaisi vastata!!!
Mieltäni on alkanut sen parin päivän takaisen maha kivun jälkeen vaivaamaan, että mistä tunnistaa jos on tullut tulehdus???
Onko teillä vuoto muuttunut parin viikon jälkeen sellaiseksi ""punasen oranssiksi"" vai onko kokonaan loppunut?
Vuoto ei haise...lämpöä ei ainakaan vielä ole, mutta kun alasselkä on välillä kipeä ja alamahaa nippailee...
Ajattelin ensin että olisko ovis aika, mut kun toi vuoto on niin ovelaa, voihan se olla tietty et ois limaa siinä mukana mikä tekis ton väriseksi, mut kun vaivaa mieltä, niin vaivaa!!!:)
Onko teillä kenelläkään ollu minkäänlaista tulehdusta...?
Joku muistaakseni puhui tuolla aikaisemmin et olis jotain ollu, mut haluaisin tarkennusta, millaiset olot sillo oli.

Kiitos!
BY- Hysteerinen anu-

Mulla tuo vuodon väri on vaihdellut tässä viikon aikana, mutta se on varmasti normaalia. Ainakaan jälkitarkastuksessa ei tulehduksesta merkkejä ollut. Niin, ja mahassa tuntuu koko ajan jotain, just sellasta oviskipua tai samanlaista ""poltetta"" kuin menkkojen alkaessa.

Mulle sanottiin, että jos kuume nousee ja tulee jatkuvaa, voimakasta kipua niin sitten varmistamaan ettei vaan ole tulehdus. Luulenpa että sinulla ei ole mitään syytä huoleen, mutta jos tuo asia mieltä askarruttaa niin soita sairaalaan ja tiedustele asiasta. Minäkin soittelin gynekologiselle kun viikon päästä (vuotokin oli hyvin vähäistä viikon ajan) lääkkeellisestä tyhjennyksestä tuli kovat kivut ja runsasta vuotoa, mutta se oli ihan normaalia ja loppuikin hyvin nopsaan. Nyt siis tyhjennyksestä kulunut kaksi viikkoa...

Kyllä nuo oireet kuullostaa tutulta. Pari, kolme viikkoakin saattaa vuotaa ja minulla se muuttui lopuksi haalakan vaalean punaiseksi. Samalla värillä on km:n alkanut.
Olen soitellu kyllä hoitavaan yksikköön, jos mieltä on askarruttanut.
Pidemmissä rv km:ssa oli 6 viikon jälkeen tarkastuskäynti.

Kiitos teille, kuullostaa että olette käyneet samaa läpi, mieleni huojentui!!!
Kiitos!
Nyt voinkin (kerrankin) nauttia viikonlopusta. Lapsi menee mummolaan ja pitkästä aikaa taidan käydä tuulettamassa pahat muistot ja olot pois!
Jeps!

Haidi:
On minulla sinun osoite vielä tallessa. Juu, ei ole paljoa tullut kirjoiteltua, kun ei mitään ihmeellistä tai erilaista ole tapahtunut tällä elämän alueella : (

Tänne Kermit palstallekin on välillä vaikea kirjoittaa, kun ei kehtaisi vain kokoajan ilmoitella omia muuttumattomia kuulumisia.
Keskenmenotkin olivat ns. helppoja, eli ei tullut tulehduksia, vuoto kesti vain muutaman päivän ja molemmissa hoitona kaavinta. En käytä mitään lääkkeitä, emme ole käyneet hoidoissa, emmekä edes tutkimuksissa, eikä mitään huomattavia oireita ollut kummassakaan raskaudessa, eikä myöskään ennen menkkoja, joten en oikein osaa muiden kysymyksiin vastata.
Lohduttaa yritän parhaani mukaan, mutta välillä käyn täällä niin harvoin, että viestejä on ehtinyt siunaantua, eikä jokaiseen muista eikä joskus vanhoihin viesteihin kehtaakkaan enää vastata.

Olen siis tällainen neutraali, jos nyt niin voi sanoa ; )

Heippa kaikki!

Tämä keskustelu on hyvä, jotenkin kuitenkin toisaalta tuntee näiden juttujen lukemisen jälkeen vielä pahempaa oloa. Jotenkin vaan tuntee teidän muidenkin pahan olon jotenkin ihmeen voimakkaana. Meidän raskaudesta tiesi kaksi mun kaveria meidän lisäks, joten teillä osalla vaikuttaa olevan hyvä tausta joukko.

Kuukautiset sitten alkoi eilen vaikka ukkokin oli sitä mieltä ettei ne ala. Mieli on todella alla päin ja todella väsynyt. Tuntuu et joka asia vaan itkettää. Jotenkin vaan alkaa usko loppumaan koko touhuun, taas miettii seuraavaa kuukautta kuinka pitää miettiä että vähintään joka toinen päivä, joka toinen päivä ja joka toinen päivä...

Keskenmenon jälkeen ukko on alkanut vaikuttamaan siltä et sillä on todella vauvakuume ja tiedän et se on turhaa mutta tuntuu et tuottaa sille pettymyksen kun ei onnistunut, tietenkin tiedän ettei se pelkästään minusta riipu kai.
On vaan jotenkin kiva kuulla ukon suusta se kuinka paljon se tätä asiaa haluais, silti niin pahalta kun ei voi toteuttaa sen toivetta. Se aluks ei ollu ihan sata innostunut vauva jutusta ja ajattelin jo välillä että pitäisikö odottaa vielä sittenkin, mutta jatkettii silti. Nyt se on kun pikkupoika joka puhuu hienosta pikkuautosta kun se selittää jonkun lapsesta miten ihana se on ja mitä se teki ja sano... Tuntuu et se on lyöny varmaan pahasti päänsä jossain... heh heh
Taitaa mulla olla vaan aika ihana mies...

Kiva jos joku jaksoi lukea...

t:todella väsynyt

Hei!

Olen pyörinyt jo pitempään tuolla lapsettomien puolella kun on lapsettomuushoidotkin jo menossa. Sattumalta eksyin tänne ja tähän ketjuun... Olen kokenut yhden kohdun ulkoisen raskauden ja yhden alkuraskauden keskenmenon.

Nyt on tilanne se että olen raskaana, mutta raskaus ei näytä kehittyvän niinkuin pitäisi. Vaikuttaa vahvasti siltä että kyseessä on keskeytynyt keskenmeno. Syke on nähty sekä vko 6 että vko 7 ultrissa, mutta alkion koko ei vastaa viikkoja. Raskausviikkoja on nyt n. 8+1 ja huomenna on taas ultra jonka tulosten perusteella pitäisi sitten päättää mitä tehdään.

Luin koko tämän ketjun läpi ja sainkin jo vähän kuvaa sekä lääkkeellisestä keskeytyksestä että kaavinnasta, mutta haluaisin kysyä vähän lisää jos vain jaksaatte vastata.
Annettiinko teidän itse vaikuttaa siihen käytettiinkö lääkkeelistä keskeytystä vai kaavintaa?
Jos sait valita; miksi päädyit lääkkeelliseen keskeytykseen ja uskaltautuisitko siihen uudelleen?

Kyselen oikeastaan siksi, että takana on jo hermojaraastavat pari viikkoa ja olen henkisesti aika tiukoilla. Jotenkin tuntuu että haluisin saada tämän homman päätökseen mahdollisimman nopeasti jos huomenna todetaan että mitään toivoa ei ole. Pelkään kuitenkin että jos joudun esim. Hki Naistenklinikalle siellä ei tarjota muuta vaihtoehtoa kuin lääkkeellinen keskeytys ja sitten saan jonkun naurettavat 1 pv sairaslomaa.

Olisin todella kiitollinen jos joku viitsisi vastata.

Ai sinäkin eksyit tälle puolen. Minä olin melkein samassa tilanteessa kesällä -04. Alkion koko ei vastannut rv ja seur. kerralla olisi mietitty jatkosta. En osannut ajatella muuta kun lääkärin sanoja ja odottaa mitä seuraava kerta tuo tullessaan. Tilanne laukesi alkion menehtymiseen. *
Ensimmäisestä raskaudesta näkyi vuodon alettua ultrassa enää vain varjo, joten minut lähetettiin kotiin vuotamaan. Ei mitään muuta.
Seur. kerta* : Minulta kysyttiin: kaavinta vai lääkkeillä poisto? Kumpikin pelotti. Hoitoja suosi lääkkeitä. Oli kuulema luonnollisempaa. Valitsin sen. Pelkään nukutusta ja toimenpidehuoneita. ( Vaikka olen nekin kokenut muussa yhteydessä.)
Olisin voinut heti jäädä osastolle, mutta täytyi hoidella vielä asioita. Sain jonkun pillerin samantien ja ajan tulla seur. aamuna ensin verikokeeseen, sitten osastolle.
Henkilökunta oli tylyn ja kylmän tuntuista. Ensinnäkin sain istua käytävällä yksinään ainakin 45 min. Lopulta sain oman huoneen. Nuori hoitaja laittoi vihaisen oloisena tabletit kohtuuni ja jätti särkylääkkeet pöydälle. Ohjeeksi sain pysytellä pari tuntia paikoillaan, sängyssä, jonka jälkeen supistelun olisi määrä alkaa.
Alkoivat sitten, kivuliaana poltteluna... purin hammasta ja itkin... jossain vaiheessa alkoi vuoto. Istuin WC monet kerrat. Kukaan hoitajista ei käynyt katsomassa. Pidin sitä pahana, niin yksin en olisi halunnut olla.
Olon helpottua hieman lähdin kävelemään käytävälle. Ohi kulkeva hoitaja neuvoi keittämään itse kahvia oleskeluhuoneessa. Sen tein ja luin lehtiä. Ympärillä oli ihan hiljaista.
Iltavuoron vaihtuessa alkoi tapahtua. Pirtsakka keski-ikäinen hoitaja tuli huoneeseeni esittelemään itsensä ja kyseli päivän kuulumisia. Lupasi asioihin vauhtia ja kutsui lääkärin paikalle, jotta pääsisin ultraan ja nähtäisiin, onko kaikki poistunut vai joutuisinko kaavintaan.
Lopulta sain luvan lähteä kotiin. Oli jo ilta ja tuntui ikävältä palata tyhjään kotiin.

En tiedä kumpi on parempi vaihtoehto. Oliko kaavinnalla selvinnyt lyhyemmällä piinalla "" tietoisena tapahtumista"" olosta. En kaipaisi enää tällaista kokemustakaan enää uudelleen. Mutta siihen on varauduttava jos aikoo vielä lasta yrittää.

Minulla tuo päivä sattui olemaan pe ja sain vk:n lopun huilailla, mutta olin kyllä koko vk:n saraslomalla.

Minä (jaksoin) lukea jo ennen P:lle vastaamista. ; )
On se hyvä, että miehemme edes jaksavat vielä uskoa meidän lastensaantiin. Minun mieheni tosin vähän hillitymmin. Ei paljon kommentoi toisten lapsia eikä selosta meidän asioista muille. Mutta sopii minulle, tuo ""ukko"" meinaan ... ; )

Tämä vastaus siis Ainulle.

Hei Polgara!

Olen suunnattomasti pahoillani teidän tilanteesta, varmasti on hermoja rassaavaa, mieli maassa ja tuntuu pahalta!!!
Pienen toivon kipinän kuitenkin heitän teille!!! Toivotaan että kuitenkin kaikki olisi ok!
Mutta kuullosta aikas pahalta tilanteenne...

Kyselit tuosta, kummanko valitsis noista vaihtoehdoista jos tosiaan joutus valitsemaan näiden väliltä...
Itselläni on kaavittu ekalla kerralla, toisella kerralla lääkäri sanoi vain että tämä lääkkeellinen olisi kohdulle vaarattomampaa ja ei rasita niin paljon...
Kauemmin ainakin mulla on kestänyt nyt tämä toipuminen, mutta hormoonallisestikin parempi mielestäni oli tämä lääkkeellinen...
Tottakai tietenkin tämä kaavinta oli sillein ""helpompi"" jos voi näin sanoa, sen takia koska ei itse tiennyt mitä tapahtui...
Mutta jos todellakin lääkärit sanovat että olisi parempi limakalvojenkin osalta toi lääkkeellinen niin uskoisin että se voisi olla nykyään parempi vaihtoehto näistä.
Toivon kuitenkin ettette joudu näistä kumpaakaan kokemaan!
Lääkkeelinen kokemus oli henkisesti kauheampi, mutta kyllä siitä ylitse pääsee, niin kuin kaavinnastakin!!
Onhan kummassakin kuitenkin kyse että keskenmeno on tullut...joten parempi vain että se saadaan äkkiä pois ja että elimistö toipuisi nopeasti ja että elimistö kärsisi mahdollisimman vähän!!!

niin ikävältä kun tämä tuntuukin, niin ikävä kyllä se luonto hoitaa sen pois, joka on esim. vioittunut...vaikka itse sitä ei voi todellakaan ymmärtää, miksi se juuri tapahtuu itsellemme!
Voimia teille!!!