kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syksyistä sunnuntaita kaikille!

Pahoitteluni kaikille uusille tulokkaille, elämä ei aina kohtele meitä reilusti! Onneksi voi silti myös onnitella niitä, joille testit näyttävät plussaa =) Rutkasti tarrasukkia kaikille plussanneille!

Annuskalle: tädin kyläilyä odotellaan malttamattomasti. Ei vaan ole vielä näkynyt Kaavinnasta jo 4 viikkoa. Kovasti oli aikomus odottaa yhdet visiitit ennen yrityksen alkua, mutta vuodon loputtua tuntui tyhmältä käyttää ehkäisyä. Siitä huolimatta, itellä on kuitenkin vahva tunne siitä, että kohta tätsy kurvaa paikalle ja sen jälkeen yritys alkaa toden teolla uudelleen.

Olen ollut vähän laiska kirjoittelemaan työkiireiden takia, mutta lupaan tulla kertoilemaan, miten tilanne edistyy.. Plussaonnea kaikille!

Tiuhti

Hanna,

Joko teillä on ollut uutta yritystä? Jos vaikka nuo olisivatkin jo uuden raskauden oireita? Voisivat sopia siihen.

Itse pelkäsin aikoinani kovasti tulehdusta, mutta siihen liittyy kuulemma selkeä vatsakipu, joka tuntuu pahalta painaessa vatsaa. Lisäksi pahanhajuinen vuoto sopisi kuvaan. Joten, ehkä ei kuitenkaan (toivottavastikaan) ole kyse tulehduksesta.

Kroppa voi myös tehdä kaikenlaisia tepposia. Miten pitkällä raskautesi oli, kun meni kesken. Oireet voivat jatkua useammankin viikon, mutta kyllä niiden kai pitäisi pikemminkin vähetä kuin alkaa uudelleen.

Pidetään peukkuja, että olisi uusi raskaus!!!

P.S Omat oireet on sellaiset, että täti tulee kylään ihan just. Kuten asiaan kuuluu, menkkojen pitäisikin alkaa lähipäivinä, jos arvioin ovulaation oikein.

Kiitos milla2=)
En usko että olis tulehdus, kipu kadonnut ja vuoto ei haissut.

Menkkamaisia tuntemuksia, joten odotellaan. ""yritystä"" ei ole ollut, muttei myöskään ehkäisyä olla käytetty, joten kaikki on mahdollista.

Niin ja kesken meni aikaisessa vaiheessa eli rv6+4.

Eka luulin oviksen olevan lähellä kun tuli ovis limat, kuivempi kausi alkoi kai eilen ja nyt olis ovis-/menkkamaisia kipuja, ota siitä sitten selvää. Ainakaan petipuuhat eivät olleet oikeaan aikaan jos ovis olikin vasta juuri.

Kaunista tiistaita kaikille.

Joo, täti tuli kylään sunnuntaina ja vuotoa on paljon enemmän kuin normaalisti, muttei yhtään kivuliaat, vaikka niin varoiteltiin....kierto siis ei yhtään myöhästyny. siitä oon helpottunu, et elimistö näkyy toimivan km:n jälkeenkin...Oon yllättyny itsekin miten hyvin, myös henkisesti ,oon toipunu, oon jo ollu erityisen energinen nämä pari päivää, liekö menkka-energiaa...koti kiiltää...

Hyviä fiiliksiä kaikille :)

Se siitä vapaa päivästä jolloin nukun pitkään.. Heräsin siihen kun työmiehet alkoivat repii oveni edestä laattoja irti ja tasottelemaan alla olevaa hiekkaa.. mieletöntä meteliä pitävällä masinalla. Koirankin kanssa tehtii lenkki lähtemällä terassin ovesta jota ei ulkoa päin saa lukkoon! Se oli lyhyt lenkki. Tuossa tiskasin ajankuluksi ja odotan vain koska työmiehet ovat valmiita..

Voikun minunkin kierto pysyisi normaalina, nyt siis kp25 ja ed kiertojen perusteelle odotan tätiä tulevaksi huomenna-maanantaina.

Äsken oli jokin järkevä tekemisen aihe mielessä, mutta unohdin mikä! noh, kai se tulee vielä takas mieleen.

Mukavaa päivää kaikille.

Mulla oli syyskuussa tuulimunaraskaus ja sen jälkeen menkat alko 28 päivää jälkivuodosta. Liittyyköhän vähäiset raskausoireet tuulimunaraskauteen? Nyt oottelen menkkoja, raskaaks tulemista ei olla oikeastaan ees ""yritetty""...

Jospa vaan ottais toisen koiran niin sais näitä vauvojen ympärillä pyöriviä asioita vähäks aikaa pois mielestä. Sekin, että aina miettii ja stressaa niin vaikuttaa varmasti raskaaksi tulemiseen...

Inka:
Tuulimuna rauskaudessa oireet saattavat olla tosi rajut. Täälläkin kirjoitteli yksi nainen, jolla oli hirveää pahoinvointia ja sitten ultrassa paljastuikin tuulimunaksi. Nyt jo onneksi odottavien puolella.

Mutta tuulimunassa on samat oireet kuin hedelmöittyneen munasolun raskaudessa. Ja oireethan ovat yksilöllisiä, joten ei kai niistä oikein voi arvuutella.

Itsellä ei ole ollut kummassakaan raskaudessa mitään huomattavia oireita (ei esim. edes lisääntynyttä pissaamisen tarvetta). Ensimmäisestä ei ole tietoa oliko tuulimuna vai mikä, mutta toinen oli todistettavasti keskeytynyt keskenmeno. Masuasukin sydän vain oli lakannut lyömästä : (

Toivon oikein, että seuraavassa raskaudessa olisi kaikki mahdolliset oireet. Lupaan etten valita ; ) Heh!
No mutta ainakin olisi jotain mistä voisi päätellä, että masussa ehkä on joku vielä hengissä...

Huoh... Kylläpä aika taas mataa... kp 23.

Sain jo Patolgin vastauksen kun soitin sairaalaan ja kysyin. Keskenmeno oli tuulimuna, onneksi. Pelkäsin niin kovasti rypäleraskautta. Nyt vaan sitten oottelen kuukautisia, milloinkohan tulevat?

Tervehdys kaikille! Tulin vain ilmoittelemaan, että eka ultra tänään rv 7+2 ja kaikki OK! Tällä kertaa yksi vauva kyydissä, joka vastasi viikkoja ja sydänäänet kuuluivat eikä vuotoja näkynyt. Nyt vaan sokereita mittailen ahkeraan ja viikon päästä katsotaan miltä arvot näyttävät. Eilen illalla pelko nosti päätään kun sain paperiin aavistuksen rusehtavaa limaa. Gyne tyynnetteli ettei vuotoa näy ja sydänäänet kuuluvat ja että usein tässä vaiheessa vielä istukan alta voi erittyä vanhaa verta. Joten, ainakin hetkeksi voin huokaista hieman helpotuksesta!

Plussatuulen henkäilyjä teille kaikille,

gekko

Onnea Gekko!!

Tänään ihan alla päin, kun flunssaa pukkaa, menkat alkoi ja pimeys vaan lisääntyy. Yli vuosi tässä jo ilman ehkäisyä edetty ja asia ei vaan etene. Ajattelin jo heittää kohta hanskat tiskiin, tulkoon jos on tullakseen... Mutta vaikka sillä asenteella koko ajan mentykin, niin kummasti sitä seuraa oireita ja harrastaa seksiä ovulaation aikoihin jne...

Mutta täytyy sanoa, että gekko sinun uutisesi saivat hyvälle mielelle. Vähän yllättäenkin tällainen uutinen piristi nyt. Toivoa siis on meille muillekin. Rutkasti vaan lykkyä pyttyyn - mutta hyvältä tuo jo vaikuttaa!!!

Kiitos Milla2 ja kata! Nyt täytyy taas palata maanpinnalle nimittäin ei sitä ultran tuomaa lähes huoletonta fiilistä sitten kauaa kestänytkään. Nimittäin heti seuraavana päivänä eli eilen oli päivällä pari kovemmanpuoleista kipua vatsassa ja sitten koko päivän oli alavatsa kipeänlainen. Eikä siinä kaikki, kun töistä pääsin kotiin niin paperiin tuli sellaista ruskeaa limamaista, jossa myös näkyi mukana hieman kirkkaamman väristä verta. Illalla sitä sitten jatkui, vähenemässä määrin kylläkin ja tänään on ainakin toistaiseksi ollut rauha maassa eli ei vuodosta tietoa. Mutta kyllä sitä on pelosta taas jäykkänä. Yritän tässä toivoa, että olisi jotain harmitonta.

Heissan kaikille!

Gekko, toivon todella että kyseessä ei ole mitään vakavaa ja pikkuinen on kunnossa. Voin kuvitella miten paniikissa sitä olisi tuossa tilanteessa! Voimia ja iso hali!

Itse odottelen edelleen tätiä kylään, minne lienee jäänyt kun ei kuulu tänne lainkaan?! Vaan kylläpähän se sieltä tulee kun on tullakseen..

Kamalaa kun on niin pimeää ja märkää, mun puolesta saisi jo talvi tulla todella. Lumi valaisis hiukka tätä pimeää maata.. Mitä mieltä muut olette?

Onkos kenelläkään jännäyksen aikoja lähiaikoina? Tsemppiä kaikille yritykseen ja jännäykseen..

..toivottelee Tiuhti

myrskyistä iltapäivää kaikille... =)

gekko: Toivotaan että kaikki on kunnossa ja vauvalla kaikki hyvin koitahan jaksaa!

Mä kävin maanantaina lääkärissä uusimassa sokeri lääke reseptin ja hormoonilääkkeet.. samalla sain aikaa lapraan ja kun sieltä saan tulokset niin menen kuulemaan lääkärin vastaan otolle tulokset ja samalla jutellaan tästä mun raskatumis yrityksestä kun on jo puolivuotta kulunut ja mitään ei ole kuulunut niin jos nyt saisin vaikka jotain pilsuja että rupeis jotain tapahtuun..

Noh mutta kattellaan taas!!

Heips,
se olis kp31 meneillään. Edelliset kierrot olleet 30 ja 26. Varmaan tuo km sekoitti rytmii, häiritsee silti kun tuo mahakin on taas turvonnut..
Oli tuossa viime yönä taas vti oireita, mietin juuri, lähtiskö tänään lekurii töiden jälkeen vai odottaako tuleeko uudelleen pahempia oireita.

Hei.

Haen vertaistukea..Sain toissapäivänä km:n. Eka raskaus, ekasta ehkäisyttömästä kierrosta. Rv oli 6+jotain.

Olen ehkä jo pahimman pettymyksen yli päässyt, mutta kyllähän tämä karmeeta on silti. Miehen kanssa yhdessä itketty, mutta positiivisesti tulevaisuutta kohti menossa.

Kysymys teille, joilla kokemusta: Kuinka pian on mahdollista tulla uudestaan raskaaksi ja onko toistuvat km:t yleisiä? Mua pelottaa tosi paljon yrittää uudelleen, jos taas tulee km.
Siis tiedän faktat, mutta olisi helpottavampaa kuulla oikeita kokemuksia.
Kiitos jos joku viitsii vastata.
Ebba

Moi,

Mikäs Gekko tilanne? Todellisia tarrasukkia sinne! Voikun selviäisit vain pelästyksellä.

Entä kauris??? Joko on aihetta iloon? Toivoisin niin kovasti sinulle jo plussaa, eikös jännäpäivät ole jo ohitse? Peukuttaa.

Ebba, osanotto kokemuksestasi. Jos kuitenkin positiivista haetaan, niin raskauduit kuitenkin nopeasti. Antaa uskoa, että seuraavakin voisi olla nopeaa. Mitään tilastoja en tiedä, mutta kuulemma km vaikuttaa hormonihoidon tavoin eli voi edesauttaa seuraavaa raskautumista. Keskenmenot ovat yleisiä, eivätkä vaikuta seuraavan raskauden onnistumiseen. Itse olen kokenut jo kaksi km, joista tosin toinen tapahtui niin pian (rv 5+), että en tiedä onko sitä edes korrektia nimittää km:ksi. Voi olla huonoa onnea - toivotaan, tai sitten siitä se putki alkaa (minun kohdallani siis). Mutta yhden km:n jälkeen ei kannata vielä pelätä seuraavaa. Voimia!

Olen Ebba todella pahoillani keskenmenosi vuoksi. Itse sain keskenmenon elokuussa ja jouduin kaavintaan. Normaalisti tuli yhdet kuukautiset ja sen jälkeen tulin raskaaksi uudestaan. Nyt mennään raskausviikolla 8+3. nytkin koko alkuraskaudenajan on ollut niukkaa vuotoa. Ultrassa kuitenkin kaikki oli ok ja sydämen sykkeet näkyivät. Jännitystähän tässä kuitenkin edelleen on varmaan vielä pitkään ilmassa. Toivon sinullekin parempaa onnea tulevassa yrityksessä niin kuin kaikille muillekin!

Pahoittelut Ebba!

Itse jouduin kesäkuun alussa kaavintaan, kun masuasukki oli menehtynyt kohtuun rv 7, eikä tullut omia aikojaan pois. Muistan edelleen kuin eilisen sen tunteen, kun lääkäri kertoi, ettei sykettä löydy. Sillä hetkellä jotain arvokasta viettin minulta pois.
No, yhdet kuukautiset odotin kaavinnan jälkeen, ja miehen kanssa päätettiin ettei luovuteta, ja ensimmäisestä yrityskierrosta sitten meidän hämmästykseksi tärppäsikin. Nyt kasvatellaan masua, ja pahin pelko on jo jäänyt taka-alalle, vaikkei se varmaan koskaan mielestä katoakaan.

Voimia sinulle ja miehellesi, rohkeasti vain katse kohti tulevaa, unohtamatta kuitenkaan surra surua pois.

Muillekin kermittärille plussasäteitä vai pitäisikö sanoa plussatuulia näin syksyn myötä! =)

Terveisin satu-täti ja piipero 17+3

Pahoitteluni Ebballa.

Hain sitten taas antibiotit virtsatie infektioon=(.
Tässä sitä vain odotellaan koska alkaa.. meneillään kp32/26-30. Mahassa älyttömät menkka jullimiset ja tuntuu siltä että alkaa millä sekunnilla hyvänsä.. Työkamut alkaa varmaan kohta ihmettelee miksi ramppaan vessassa vähän väliä=)

Ebballe iso ja lämmin halaus, olen pahoillani puolestanne! Kuulostaa kliseeltä, mutta aika parantaa! Tiedän sen myös omasta kokemuksesta!

Omasta tilanteesta sitten, täti on kurvaamassaa paikalle, eli keskenmenon ja kaavinnan jälkeen kesti 6 viikkoa, että kroppa palautui normaalikiertoon. Tänään siis kp 1/29 ja tästä se lähtee, uusi yritys käyntiin =)

Annuska, missä tilanteessa sinä olet tällä hetkellä?

Hanna, meillä osuu kierrot siis aika lailla samoille viikoille, yritän pidättää tätiä täällä meillä, ettei se tulis sun luo käymään lainkaan =)

Aurinkoista päivää kaikille!

Tiuhti

Milloin teillä muilla on tullut kuukautiset km jälkeen ja minkälaista vuoto on muuten ollut? Itselläni oli rusehtavaa vuotoa 2vko km jälkeen, sitten se melkein loppui mutta alkoikin uudestaan. Kolme viikkoa km jälkeen tuli veristä vuotoa hetken runsaasti ja joku klöntti. Sen jälkeen tähän päivään asti on tullut rusehtavaa vuotoa. Koskahan tämä loppuu ja milloin kuukautiset alkaa? Milloin voi jättää ehkäisyn pois?