kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sori, oli viimeeksi vähän pahamieli kun kävin täällä ja sitten oli niitä raskautumisilmoituksia, niin rupesi harmittamaan niin kovin (siis omasta puolesta, ikuisuus jäsen), mutta nyt on kaikki taas paremmin.

Eli siis tosiaan onnea Sallille ja gekolle onnea kun olette päässeet jo odotusvaiheeseen. Nyt sitten pysykääkin siellä.
Tarroja, liimaa, klemmareita, kuminauhoja ja kaikkea mahdollista teidän pikkuisille.

ON:
Nyt kun ollaan jo vähän perjantain puolella, niin on kp 11. Puolisen tuntia sitten (silloin siis vielä kp 10), kävin veskissä, eikä ovislimoista voinut erehtyä. Seksiäkin on tehnyt mieli koko eilisen päivän ja tekee edelleen ; )

Kaverit laitettiin matkaan toivottavasti juuri oikeaan aikaan, eli illalla. Pitänee ottaa vielä varmistus erä vuorokauden sisään ; )
Nyt vaan toivotaan että joku tyyppi siellä pääsisi perille ja pysyisi siellä.

Jos ei tärppää niin menkat kaiken järjen mukaan alkavat viikolla 45 ja kierto on suht sama kuin viimeeksi eli 25 paikkeilla.

Öitä

Heips,

Täällä taas=)
Tuota, oltiin tänään miehen kanssa ilman ehkäisyä kun lääkäri oli soittanut että hormoni arvo oli alle 1 ja voi jatkaa normaalia elämää. Se että mies tuli sisään oli tavallaan vahinko (eihän keskeytettykään ole varma, mutta..) nyt vaan aloin miettiä, että voiko siitä olla haittaa jos raskaudun ennen ekoja virallisia menkkoja keskenmeno vuodon jälkeen.
Nyt olisi kp 13 jos lasketaan keskenmeno vuodon alkamisesta. Aiemmat pillerittömät kierrot olleet 30 ja 26.

Viikko sitten koiranpentummekin muutti luoksemme asumaan. on se semmoinen ilopilleri=)

Onnittelut tiettty kaikille raskautuneille myös minulta. Toivottavasti ette joudu enään palaamaan tänne ( ei millään pahalla) ja saatte oman pienen nyyttinne=)

Mies lähti metsään jollekin sotimis leirille ja palaa vasta sunnuntaina=/ en oikein keksi tekemistä. Kamu pyys mua mukaan käymään eräällä yhteisellä kaverillamme, mutten jaksa enään tänää.

vierailee tuolta ex-kermiittejen puolelta.

Huomaan, että tämä kermit osasto on hiljentynyt, joka on siis kertakaikkiaan hyvä merkki. täällä on ihmiset pamahdelleet ilmeisesti paksuksi? ja kauris... kuulostaa kliseeltä, mutta kun nyt olet kerran raskastunut aikaisemmin, niin ennemmin tai myöhemmin raskastut taas ja toivottavasti niin että vauveli pysyy kyydissä sen 9kk.

mulla on ainakin semmonen hyvä mieli teidän kaikkien puolesta...koska enpä ole koskaan kuullut tarinaa lapsettomasta joka olisi saanut keskenemenon eikä ikinä elämässään lasta. vai olettekos te?

tsemppiä kaikille. toivottelee milla ja kasa rv 20+2 (eli puoliväli ylitetty...niin se aika juoksee)

Huomenia Kermittäret!

Täällä on tällä hetkellä vähän orpo olo. Olin viime viikolla lääkärissä, joka teki oikein kunnon ultrankin ja positiivista oli se, että sikiö oli elossa, mutta tämän lisäksi löydettiinkin sitten vaikka mitä muita ei niin positiivisia asioita. Esim. kohtuontelossa oli nestettä ja istukassa mustelma. Nyt en sitten oikein edes tiedä mitä tämä raskauden jatkumisen kannalta tarkoittaa eli en osaa/halua iloita tästä raskaudesta vielä yhtään kun se voidaan viedä pois missä vaiheessa tahansa. Parin viikon sisällä pitäisi olla kuitenkin np-ultra joten siellä nähdään taas miltä tilanne silloin näyttää ja sen jälkeen jos kaikki on vielä kunnossa, niin tulee taas ylimääräinen lääkärikeikka.

Tulipa aika negatiivinen kirjoitus tähän sunnuntaiaamuun, mutta toivotaa kuitenkin, että meidän kaikkien asiat kääntyy vielä parhain päin!

T: Kata + kaveri 11+6

heippa mä sain tämmösen runon mun kaverilta. Ja haluan että tekin saatte lukee sen!

""Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
Kuin vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan viellä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro että jokut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalle on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa aiti,
kuinka hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäsipä isä,
miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Viellä joskus saan
Siemenenä kasvaa äidin vatsassa ja isän vahvat käsivarret
ympärillä tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan isä,
joko pian pääsen kotiin?""

p.s jos on kirjotus virheitä niin pahoittelen mutta kun en voi lukea tätä uudestaan ja korjata kun tulee niin pahaolo.

""kuulostaa kliseeltä, mutta kun nyt olet kerran raskastunut aikaisemmin, niin ennemmin tai myöhemmin raskastut taas ja toivottavasti niin että vauveli pysyy kyydissä sen 9kk.""

Jep. Onhan noita kliseitä kuultu, ihan niin että korvista tursuaa.
Ja johan tässä olen pariinkin otteeseen raskaana ollut,
mutta ikävä kyllä se ei ole mikään tae sille, että joskus vauvan saamme : ( vaikka muille niin ei olisikaan käynyt. Mistä noita tietää. Ehkä kukaan ei ole halunnut tulla julkisuuteen asian kanssa.

Niin että kiitos kannustusyrityksestä, mutta se ei nyt oikein auttanut. Ehkä ekan keskenmenon jälkeen olisinkin ollut iloinen tuon kuullessani, mutta en nyt. Ei se oikein helpota enää. Edes uusi raskaus ei helpottaisi. Vasta se ihka ihana ja elävä vauva, jota varjelisi ja pitäisi kuin kukkaa kämmenellä.

Kiitos Lauralle kauniista runosta. Olen sen joskus aiemminkin lukenut jostain, mutta nyt vuodatin pari kyyneltäkin ja otin sen ihan talteen.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.

Kiitos Laura runosta, vaikka mielestäni olen taas päässyt keskenmenojen ylitse ja innolla uutta raskautumista odotan, niin tuo runo sai kyllä liikuttumaan - kaunista. Niihän se on, että jokaiselle on aikansa ja paikkansa.

Pidetään tätä ketjua pystyssä vielä, vaikka moni onkin siirtynyt ex-kermittäriin, niin kyllä meitäkin vielä on ja aina tulee lisää... On tämä tärkeä henkireikä.

Katalle voimia, täytyy olla kauheaa. Mutta eikös sulla ollutkin sitä vuotoa aiemmin. Josko tosiaan olisi niin, että mustelmat viittaa poistuneeseen sikiöön ts. kaksoisraskaus. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa - vaan tietämättömyys on varmasti raastavaa, puhumattakaan siitä, ettei voi yhtään iloita raskaudesta!

Kävin itse tänään tarkastuksessa edellisen km:n takia ja kaikki oli (odotetusti) ok. Eikä tässä kahdessa km:ssä mitään sellaista ole, että voisi jotain tulevasta päätellä. Kromosomihäiriöitä ovat voineet olla, eikä kerro vielä siitä, etteikö seuraava voisi onnistua. Eli ei muuta kuin pystypäin taas eteenpäin. Eli kauris, eiköhän yritetä tästä taas raskautua ja katsoa, mitä tuleva tuo! Milloinkas sulla on seuraava ""jännäys""-ajankohta? Minulla reilun viikon päästä oletetusti.

Kaikille muillekin voimia pimenevää syksyä kohti. Kaamos aika on hyvää aikaa viettää aikaa vällyjen välissä :-)

Ilman muuta painetaan pää pystyssä toivottavasti parempaa tulevaa kohti.
Ei ollut tarkoitus millaa mitenkään loukata tai ""lytätä"", eikä tietysti ketään muutakaan. Alkaa vaan ilmeisesti meikäläisen positiivisuus valua pöntöstä alas samaa vauhtia kuin jokakuinen toiveikkuus : (

Jos ovistuntemukset osui oikeaan, niin ensi viikolla jännäillään täällä.
En vaan jaksa uskoa että olisi tärpännyt, mutta toivotaan kuitenkin parasta.

Kauris,
kiitos suht varhaisen km:n ja sen vaikutuksesta siirtyneen kiertoni, meillä on nyt samat jännä ajat! Eli nyt maagisia voimia kehiin ja toivotaan parasta. Jos oikein toivoo, niin... vaan on tässä se riski, että vain toisella tärppää ja toinen masentuu. Jos kummallakaan ei tärppää niin onpahan taas vertaistukea. Olisipa vaan hienoa jännätä kolmatta raskautta yhdessä... no, vielä peli ei ole menetetty - katsotaan ensi viikolla, miten käy.

Onko kellään jännä aikoja vielä tällä viikolla?

P.S Mullakin on välillä ollut todella pahoja positiivisuuden kadotus hetkiä, kuulunee asiaan.

Heips

Mulla todettiin maanantaina tuulimuna rv 8+1. Huomenna on sitten lääkkeellinen hoito kättärillä kohdun tyhjentämiseksi...

Olikos tässä ketjussa muita tuulimunan kokeneita? Kuinka kauan yleensäkin teillä on mennyt seuraavien menkkojen alkamiseen ja kuinka nopeasti olette plussanneet uudestaan.

Pettymyshän tuo oli, mutta nyt entistä suuremmalla innolla (jos se vaan on manhdollista) uuteen yritykseen!

Pahoittelut Katrille, että jouduit tänne Kermit-osastolle :( Itse en ole tuulimunaa kokenut. Sen sijaan maaliskuussa oli keskeytynyt keskenmeno eli jouduin kaavintaan. Menkat tuli sen jälkeen muistaakseni n. 25 päivän kuluttua eli heti huhtikuun alussa. Uudestaan plussasin elokuun lopulla ja nyt on menossa rv 13+6.

Kevät oli aika rankkaa varsinkin, kun tuttavapiirissa tuli vauvauutisia vähän väliä. Mutta tämä on oivallinen ketju, kun tänne voi purkaa tuntojansa ja täällä muut ovat kokeneet saman.

Voimia sinulle!

voimia sulle katri ! me kaikki saman kokeneet tiedämme tuskas. mulla (tuulimuna rv 10 + )km.sta siis noin kuukausi ja alkaa jännät paikat, sillä emme odottaneet ekoja menkkoja ja pieni toivonkipinä ois plussasta ilmassa , vaikka tiedän et kierto on nyt ehkä pidempi kuin normaalisti, silti...
löysin myös sattumalta toisen ketjun jossa raskautui heti km.n jälkeen... eli toivoa on !!!!!

Paljon voimia Katri sinulle!! Vaikka tusta välillä saattakin tuntua täysin ylipääsemättömältä, niin aika kuitenkin helpottaa tähänkin asiaan. Suru on vaan ensin surtava. Mullakaan ei ollut tuulimuna vaan keskeytynyt keskenmeno viikolla 13+3. Minulla tuli ensimmäiset kuukautiset tasan kuukauden kuluttua, mutta tosi niukkoina. Viikko aikaisemmin lääkäri oli sanonut, että menee vielä useampi viikko koska munasolu ei ole kypsynyt, mutta elimistö siis kehitti niukat kuukautiset tosi ohuesta limakalvosta ilman ovulaatiota. Itseasiassa vielä seuraavakin kierto meni ovuloimatta, mutta ensimmäisestä kierrosta jossa ovuloin, niin tulin raskaaksi.

Voimia katri! Täältä löydät kuitenkin tukea.

Jotenkin tämä pimenevä syys saa vietyä kaikki mehut ihmisestä. Alku viikosta olin vielä hyvällä mielellä, mutta nyt tuntuu taas harmaalta. Ensinnäkin alaselkää juilii ja toiseksi muutaman päivän ajan on ollut kellertävää valkovuotoa. Voivathan ne liittyä kuukautisiin, toivottavasti niin, mutta kaikki kauhukuvat uusista keskenmenoista pyörivät päässä. Vaikka oletetut menkat eivät vielä ole edes kovin lähellä (alle viikko kuitenkin).

Voimia kaikille uusille ja vanhoille, tsempataan toisiamme jotta päihitetään tämä pimeä syys.

Lisäyksenä vielä, että myös katalle voimia! Mikä on olosi, onko mitään merkkejä ""parempaan""? Täytyy olla kauheaa tuo odottaminen (siis että selviää, miten raskaudessa käy).

Ja jottei vielä joku unohdu, niin voimia kaikille muillekin, jo plussanneille ja vielä plussaamattomille!

Sain keskenmenon reilu viikko sitten kun rv oli 12 en tiedä oliko se keskeytynyt keskenmeno vai tuulimuna vaiko rypäleraskaus. Patologin tulos tulee 3 viikon kuluttua ja siitä vasta selviää. Miten te olette aikasemmin tienneet mikä keskenmeno teillä oli esim. tuulimunasta? Pelkään niin kovasti rypäleraskautta kun joutuisi vielä puoli vuotta odottaan ennen kuin voi uudestaan yrittään.

Hyppäsin naapuriketjusta tänne sanomaan pari sanaa rypäleraskaudesta, jos sopii.

Iina, pahoittelut keskenmenosta. Rankaa aikaa..
Itse rypäleraskauden kokeneena, uskoisin, että jos sinulla olisi ollut se, diagnoosi olisi pystytty tekemään. Ultraäänestä näkee, milloin istukkakudos on epänormaalia ja vielä hcg-arvot ovat huiman korkeita. Ainakin näin minun tapauksessani, diagnoosi oli aivan selkeä kaikille osapuolille heti. Enhän tietysti voi tietää, onkoklassiset merkit kaikilla nähtävissä. Jossain mainitaan oireena myös
erittäin voimakas pahoinvointi johtuen juuri hurjan korkeista hcg-arvoista. Minulla ei ollut mitään erityisiä tuntemuksia raskauden aikana.

Tulosten odottaminen on rankkaa, joten lämpimiä ajatuksia sinne.

iina, olen pahoillani puolestas. mulle sanottin heti , et km oli tuulimunaraskaus, koska kun vuoto alkoi ja menin ultraan(rv 10+), kohtu oli liian pieni viikkoihin nähden ja ultrassa näkyi istukka ja lapsivesi, muttei asukasta, on kuulemma tyypillistä tuulimunalle, sikiö ei kehittyny tai on jo surkastunu melkein näkymättömiin.

Pahoittelut Katrille tuulimunasta : (
Meinasi silmät pullistua päästä, kun näin nimimerkkisi. Paljastettakoon sen verran, että ensimmäisiä kertoja täällä kirjoitellessani (silloin ei edes Kermejä vielä oltu perustettu), kirjoittelin oikealla nimelläni, eli Katri.
Siksi siis vähän sävähdin kun näin nimeni taas ilmoittamassa huonoa uutista. Kaimoja siis ollaan.
Sitten kun odotuspuolelta palasin tänne haaveilijoihin, päätin aloittaa tavallaan alusta ja vaihdoin nimimerkin kauriiksi.
Tämä porukka on tullut läheiseksi ja ""tutuksi, vaikka vaihtuukin onneksi : ) aika tiuhaan, enkä siksi enää halunnut muutella nimimerkkiä.

Iinalle myös iso hali ja voimia.

ON: kp 18/kenties 25 ja alavatsaa on juilinut...

Paljon voimia myös Iinalle, kylläpä tulee taas ikäviä uutisia paljon!!

Milla2: Meillä ei ole vielä mitään tietoa mihinkään suuntaan, yritän joka päivä katsella miltä maha näyttää, eihän ole pienentynyt ja eihän rinnat ole pienentynyt jne. Ensi viikolla on np-ultra, joten sen jälkeen ollaan taas viisaampia ja toivottavasti saadaan sieltä positiivisia uutisia. Mutta nyt olen yrittänyt vaan unohtaa koko asiaa, mutta eihän se oikein ole onnistunut.

Viikonloppuja kaikille!!

Mitä kuuluu Tiuhti ?
Ollaan suunnilleen samoissa kierroissa,
joko täti on tullut? Käsittääkseni odotat eka vierailun ennen seuraavaa koitosta, vai ymmärsinkö oikein? Itse olin niin malttamaton , etten malttanu odottaa, vaan yritys alkoi heti vuodon loputtua. nyt siis jo kp31, lieviä haaveita ilmassa,ettei vierailua tulis.....
vielä tuulimunaraskauteen sen verran, et mulla oli tosi ""kovat raskausoireet"" oksetuksesta suunnattomaan väsymykseen ja mielitekoihin, joten hormoonit toimi normaaalisti .

Hei taas,

Se olis nyt kp22 jos lasketaan km vuodon alun mukaan. Aiemmat kierrot ennen keskenmenoa olivat 30 ja 26. Saa nähdä minkä pituinen tästä sitten tulee.

Onko muilla mennyt pitkäänkin ennen kuin ns. raskausoireet ovat kadonneet km:n jälkeen? Itselläni suuta kuivaa ed ja tuntuu välillä olevan vain kuivempi, mahaa alkanut taas nipistelemaan keskeltä ja ala maha turvonnut! Yrittää sitten vaan unohtaa edellisen km:n kun ""oireet"" palaa. Noh, voihan tää johtua muustakin. Ala maha muutenkin kipee ja tuntuu kuin siellä olisi kiviä tmv, eli sama tunne kuin ennen menkkoja, mutta kipeempi. Voisiko olla tulehdus??? huomenna varaan uuden ajan lekuriin.

Epäilin tuossa maha haavaa, ja hoitajaa en saa kiinni tulosten saamiseksi (pe soitin), tulosten kysyminen kun unohtui toviksi kun olo oli ok, nyt taas huono olo ja närästää.. Pitänee laittaa mies huomenna apteekkiin, kun itse olen töissä 12h.

Olen minäkin ""vaivainen""..

Nyt kauppaan ja tekemään ruokaa..
Rattosaa sunnuntaita kaikille..