Kakskymppiset yrittäjät 2012

Tiukat mielipiteet on vielä vain jatkuneet, mutta minä taidan nyt jättäytyä pois leikistä. :)

Annie: Kiitos tsempeistä! :) Kyllä minä tuossa aamulla (sitten kun sain masennuskohtauksen loppumaan) pohdin, että monilla on ollut nuo yk 8-10 niitä onnekkaita. Ehkä sitten meilläkin...

Ain00: Yk = yrityskerta/kierto mikä on nyt menossa. :)
 
Miramei saankos mä kysyä? Kysyn silti :D Nuorena sait rahaa kaikkeen, teitkö rahan edestä jotain vai sateliko sitä vain?

Ite jos halusin rahaa, jouduin tekemään sen eteen jotain. Varmaan eka luokkalaisena jo siivosin viikon verran keittiöö että sain 10markkaa rahaa. Meillä siis ei ollut viikkorahaa käytössä, viikonloppu karkkiin sai rahaa 2markkaa. Raha ansaittiin. Aijon omille lapsille käyttää samaa, rahaa ei tipu jos sen eteen ei tehä hommia.
Muistanki joskus teininä kun oli bileet tulossa ja piti saada rahaa tupakkaan ja juomiin.. Varmaan kahen viikon siivoomiset + ruuanlaitot + pyykinpesut piti tehä ja joka päivä ite, tienas just sen verran et sai pikku askin tupakkaa ja halvimman viinipullon :LOL:
 
Voi jestas, naiset! Jännitystä ja naurun-pyrskähdyksiä ei viimeisen tunnin aikana puuttunut, kun luin keskustelut läpi. Kieltämättä pikkasen ärsyttikin jotkin jutut, mutta mielipiteensä/kokemuksensa/historiansa kullakin. :D

Oon vietellytkin melkoisen aikaa hiljaiseloa, mutta hengessä oon mukana ollut, vaikken ole jaksanut kirjoitella. Ihana kuulla plussanneista, onnea kovasti teille onnekkaille! :flower: Pahoittelut negoista ja uusista kierroista. :hug:

Pakkohan se on mullakin tassu työntää soppaan sekaan ja ilmaista lyhyen ytimekkäästi omat ajatukset tutusta aiheesta; varallisuus + muu maailman tärkein, eli varakkuus, raha, kolikot ja setelit. :kieh: Heh, no ei. Siis. Mun mielestä raha ei ole niin tärkeä asia, kuin monille se on. Ymmärrän, että varakkuus tuo onnea ja turvaa. Ymmärrän myös sen olevan edellytys monen monituisiin asioihin. Itse olen tottunut elämään aina pienituloisena ja joskus jopa "kädestä suuhun", kun loppukuusta sähkölasku onkin syönyt kallisarvoisia euroja opintotuen rippeistä.
En ole varakkaasta perheestä, en ole saanut juurikaan mitään. Joskus jopa ruuatta on joutunut olemaan. Äiti kun sattui olemaan holisti ja olin ainoa lapsi (vanhemmat erosivat minun ollessa 1,5v.) Tässä tapauksessa se perheen aikuinen. Lähdinkin 16v. vuotiaana tukiasuntoon, kun lastensuojelun puolelta niin määrättiin. Toki olisin saanut mennä lastenkotiinkin, mutta halusin jo kovasti omilleni, olin itsenäinen ja vahva tyttö. Ja selvisin.
Kokemusteni kautta olen oppinut, että tekemällä kaiken päinvastoin kuin äitini, pärjään kyllä. Haluan opiskella mieluisen ammatin ja päästä töihin. En hae mitään johtaja-tasoista hommaa, ihan vaan rivityöntekijänä haluan toimia. Haluan lapsen, mielellään lapsia, joita rakastaa ja joista huolehtia parhaalla tavalla, mitä minä voin tarjota. Mieheni tausta on aivan erilainen, tuttu ja turvallinen pullantuoksuinen koti ja sisaruksia. Tasapainoinen historia kaikin puolin. Hänen perheensä on juuri sellainen, minkälaisen haluaisin omasta tulevasta perheestämme. :)
Pointtina siis sekavan teksin loppuun, että vaikken välttämättä koskaan pystyisi tarjoamaan lapsille luksus-oloja, rakkautta minulta löytyy. Huolenpitoa, huumoria, hellyyttä, viisautta ja taitoa tarjota elämään sellaiset eväät, että pärjää. Joskus raha ratkaisee, mutta tärkeimpiä asioita ei rahalla saa.
 
Viimeksi muokattu:
Grill pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :(

"kyllähän sitä vanhemmilla voi olla varaakin elättää, mutta minusta lasta ei tarvitse "elättää", eli toisinsanoen maksaa ajokortteja, lukionkirjoja, kalliita harrastuksia sen jälkeen kun lapsi alkaa irtautumaan vanhemmista (eli yleensä kai yläasteen jälkeen)." Juuri näin!

Myöskin mä olen tottunut et jos jotain haluaa, niin sen eteen on tehtävä töitä, ihan lapsesta asti on näin ollut. Koen olevani tosi onnekas kun oon elämäni aikana tavannut ja ystävystynyt hyvin samanhenkisten (ja -taustaisten) ihmisten kanssa kuin itse olen. Monet kerrat on tullut jollain tasolla jopa vähän säälittyä näitä "kyllä isi maksaa"-ihmisiä, voi nimittäin olla aika kova paikka hyväksyä tää elämän kovuus, jos jossain vaiheessa kaikkea ei saakaan enää ns.hopeatarjoittimella.

Ja kun nyt tuo ajokortti-asiakin tuolla vilahti, niin mä olen myös autokoulun maksanut omasta pussista, passikuvia myöten. Ja vaikka miten hirvitti niitä isoja laskuja maksella, niin kyllä olin muuten ylpeä kun kortti oli saatu ja siitä olin itsenäisesti selvinnyt. Samoin kun mun autoa voisi hyvin kuvailla sanoin: "onhan se romu, mutta itse maksettu". Tää nyt on yksi näitä monista esimerkeistä, et millä tavalla oon itsenäistynyt ja valmistautunut aikuisuuteen jo kotona asuessa. Kyllä sitä viimeistään kun omaan kotiin teininä muutti, niin osasi olla vanhemmilleen kiitollinen näistä asioista. Tunsin silloin monia jotka eivät olleet koskaan tyyliin laskua nähneetkään, saatika joutuneet siivoamaan jne.

Vastaavasti meillä mies (niinkuin aiemmin jo kerroinkin, tavallaan ainut lapsi) sai aina kaiken mitä ikinä halusi, mutta sitä kautta on myös joutunut kokemaan ne "rikkaana penskana" olemisen huonot puolet, nimittäin kateuden. Onneksi hän on tässä vuosien mittaan kuitenkin muuttunut huomattavasti itsenäisempään suuntaan, nyt onkin outoa ajatella et miten asiat ovat joskus olleetkin niin eri tavalla. Toisaalta tietty ihan hyvä et ollaan erilaisista perheistä, niin voi sitä kautta miettiä et millä tavoin sitä omaa jälkikasvuaan haluaa kasvattaa. Myöskin mies on sitä mieltä, et tulevat lapsemme saavat ehdottomasti oppia siihen että kaikkea ei todellakaan saa ilmaiseksi. Ja että osattaisiin arvostaa niitä asioita mitkä oikeasti ovat tärkeitä, mikä saattaakin olla haaste tässä hyvin materialistisessa maailmassa.

"vaikken välttämättä koskaan pystyisi tarjoamaan lapsille luksus-oloja, rakkautta minulta löytyy. Huolenpitoa, huumoria, hellyyttä, viisautta ja taitoa tarjota elämään sellaiset eväät, että pärjää. Joskus raha ratkaisee, mutta tärkeimpiä asioita ei rahalla saa."

^--tuo oli vielä pakko kopioida loppuun, oli kyllä sen verran hyvin sanottu :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei ihanaiset!
Ootte hurjasti saanu keskustelua aikaan! Lauantai-sunnuntai välisen yön piipahtamisen ja purkauksen jälkeen tulen jälleen vaan pikaisesti piipahtamassa! :)

Tämä kierto on mennyt hurjan nopeasti! Nyt on ovisoireita - yritän olla sen enempää miettimättä. Greippimehunkin juonnin jätin jo alkukierrosta; niin ällöttävää, että joka kerta lensi kaaressa ylös :D
Peittojakin ollaan heiluteltu silloin kun tekee mieli - ei niin, että milloin ovistikku sanoo hep.
Enkä oikeestaan muuten olisi tajunnut, että nyt jo kp15, mutta "erehdyin" palstailemaan ja näin vahingossa päivitetyn listan... :ashamed:
No, näillä mennään ja yritän nyt loppukierron ajan olla miettimättä sen enempää näitä päiviä!

Pitäkäähän liput korkealla ja keskustelu käynnissä. :) Teitä on ihana lukea! Tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! :hug:
 
Kyyneltenhymy meillä kyllä mukisematta osallistuttiin siivoustöihin, remontteihin ja ihan kaikkeen kotitöihin liittyvään, sillä vanhempieni mielestä kotityöt kuulluu kaikille kotona asuville. Rahaa sai silloin kun tarvi, tili ei ollut koskaan tyhjä. Meillä on tosi tiivis perhe, meillä on aina ollut sellainen yhdessätekemisenmeininki :) Nytkin mennään miehen kanssa kesällä ihan talkoilemalla maalaamaan porukoiden vapaa-ajanasuntoa. Toki saamme sitä myös mielemme mukaan käyttää. Viime kesänä hyvästä tahdosta käsittelin reilun sadan neliön terassin kesälomallani äitin kanssa. Vitsit meillä oli kivaa!
Ja minähän en alaikäisenä ryypännyt, puhumattakaan tupakasta -ensimmäistäkään en ole sytyttänyt tänä päivänäkään. Mulle annettiin neuvo, että älä ikinä juo kenenkään pullosta, saattaa olla vaikka sinolia ja siinä on näkö ja henki koetuksella. Kieltää mua ei tarvinnu, ku tajusin ittekki. Mulla oli rajat ja rakkautta yllin kyllin. Ei raha rakkautta vie ja mun mielestä parasta on tarjota kaikki voitava lapselle.

Mä haluan, että lapseni saa elää pitkän lapsuuden, rakastavassa perheessä, nälänhädästä ja vanhempien palkkapäivistä tietämättä. Että lapsen ei tarvitse huolehtia, sillä sitä varten me mieheni kanssa olemme olemassa häntä varten. Hyvin olen pärjännyt, vaikka kotoa muutin vasta 21-vuotiaana suoraan mieheni kanssa yhteen. Mulla ei oo ollut minkään sortin ongelmia tulla toimeen. Onnellinen olen aina ollut <3
 
Mirameillä ja mulla ei kyllä ajatukset mene yhtään yksiin! itekki asutaan pohjosessa, ja välimatkat pitkiä, ei todellakaan kulje julkisia kui ehkä kerran päivässä ja sekin sikakallista :D en silti koe, että minun pitäisi tulevalle lapselleni maksaa ajokorttia; Ei sitä ole minullekkaan maksettu, ja hienosti olen tullut toimeen.

"Mä haluan, että lapseni saa elää pitkän lapsuuden, rakastavassa perheessä, nälänhädästä ja vanhempien palkkapäivistä tietämättä. Että lapsen ei tarvitse huolehtia, sillä sitä varten me mieheni kanssa olemme olemassa häntä varten."


Mun mielestä tuo oli kamalinta mitä oon pitkään aikaan kuullut, ei lasta voi eikä pitäisi pumpulissa kasvattaa, ja parhaimmat elämänopit olen itse oppinut seuraamalla muiden ongelmia ja heidän kamppailuaan niistä.. Todellisuus kolahtaa ja kovaa, kun sitten se ensimmäinen todellinen vastoinkäyminen tulee.

Tottakai jokainen vanhempi haluaa tarjota lapsilleen vain parasta, mutta on mietittävä, onko se paras kuitenkaan aina hyväksi. Vanhemman tehtävä ei ole antaa liikaakaan tukea, ettei tule tehneeksi lapselle karhunpalvelusta. Pitää ajatella asioita pidemmälle. Vaikka olisin todella hyvätuloinen, saisi lapseni tienata itse oman elantonsa, ei sen vuoksi että olen julma ja itsekäs, vaan sen vuoksi että haluan tulevalle lapselleni vain parasta.
 
Naspula sitä kolahdusta odotellessa.. Toki on läheisiä kuollut ja muuta surullista, mutta... Mulla neljä vuotta enemmän elämää takana kuin sinulla ja olen selvinnyt erittäin hyvin! Vuoden elin 16 vuotiaana jenkeissäkin ja sieltä kotiin ehjänä palasin. Ei sitä jokaista virhettä tarvi tehä oppiakseen. Missä pohjoisessa asut?
 
Miramei pääasia on että on onnellinen :) Mutta siis korjaan käsitystäs nyt musta, me tehtiin kans mukisematta kotihommia koska ne kuuluu kaikille, mutta sillonkun tarvi rahaa niin sillon tehtiin yksin. Vanhemmat opetti ettei raha puussa kasva! Ja en mä kyl aatellu lapsilleni tulevaisuudessa kertoa raha-asioista, isompana vaan oppii ymmärtämään ja haluan että arvostavat pienestä pitäen että rahaa ei syysätä mihinkään pelkän huvin vuoksi. Hupia saa olla, mutta kohtuudella.
Ja lisään vielä että oli mullakin rajat ja rakkautta, vaikka salaa lipittelinki kavereitten kanssa viikonloppusin. Ehkä vaan elin syntistä elämää teininä :LOL:
 
Ehkä jossain vaiheessa on tullut hieman väärä kuva mun "yritteliäisyydestä". :p Pää ei vaan enää kestänyt sitä olemista ja oloni vain paheni, eikä mikään ole niin kamalaa kun siellä pohjalla oleminen, ainakaan minulle. Joten yritin tehdä edes jotain. Siksi Mosmos ymmärrän sinua oi niin hyvin! Kiva, että yritykseni selittää meni sulle hyvin perille. :) Ja se menee tosiaan niin päin, että ensin masennutaan ja sitten vähitellen vaivutaan sinne seinien sisälle, eikä päästäkään pois.

Itsehän mieluusti olisin vapaa herra ja eläisin vapaana taiteilijana ja kirjoittajana, mutta en osaa johtaa itseäni niin hyvin, että siitä tulisi välttämättä juurikaan mitään. Ainakaan vielä. Ja tekemättömyys ja aikaansaamattomuus ahdistaa siis minua juurikin pahiten. Perus suomalainen, kuten jo mainitsittekin tuosta suorittamisen tarpeesta?

Naspulalle vielä, hyvissä dokumenteissa mielestäni osataan johtaa hyvin yhdestä esimerkistä (siinä se perhe) yleiseen tilanteeseen ja siinä mielestäni onnistuttiin hyvin, varsinkin niiden infotekstien johdattelemana. Kyllähän siinä näkyi sen naisen painotilanne, mutta eikä mielestäsi lihavat ihmiset saa saada lapsia tai onko se jotenkin hänen lihavuutensa syy, että hänellä ei ole rahaa? Tietyt peruselementit johtavat/edesauttavat köyhyyteen (mielenterveys, yleisterveys, kriisit), ja voidaan miettiä myös, että mikäli ei koe saavansa elämäänsä hallintaan, miten päivittäinen ruuanteko onnistuu? Siivoaminen? Silloin ostetaan enemmän helppoa einesruokaa, joka lopulta on kalliimpaa ja epäterveellisempää, mutta onko heillä välttämättä mahdollisuuksia/haluja ottaa tästä kaikesta lisätietoa? Heillä näytti olevan kuitenkin sitä täällä meidän kaikkien huutamaa välitöntä rakkautta lastaan kohtaan. "Ei ihme kun on nii köyhä kun on niin läski" on mielestäni kovin ajattelematon kommentti, niin köyhiä kuin läskejäkin kohtaan. En usko, että kukaan kumpaakaan valitsee, eikä tietoisesti hakeudu niitä kohti. Syyt niiden taustoille on moninaiset ja kuten täälläkin on keskusteltu, osa voi jopa olla erittäin tyytyväisiä tilanteeseensa, vaikka toisille se on kauhukuva. Dokumentissakin oli mielestä positiivinen lopetus, vaikka olikin surumielinen. Keskustelunhan voi johtaa siihen kenellä on loppujen lopuksi oikeus lisääntyä? Tätä olen miettinyt oikeasti paljonkin, että millä perustelen haluni _omiin_ lapsiin. Rajataanko sairaat, kodittomat, homot, mielisairaat, muuten sekopäät vai kenties pienimunaiset?
 
  • Tykkää
Reactions: Mosmos
En tosiaankaan suutu noin pienestä :D mun puolesta saatte tehä miten haluatte, kun se kerran on laillista ja yhteiskunta siihen mahdollisuuden suo. Aion kuitenkin opettaa lapselleni korkean työmoraalin, käytöstavat ja kunnianhimoa. En usko että se pennien laskeminen niin hauskaa on, etteikö toisinkin voisi elää. Työ antaa hirveästi, ystävätkin ovat arvokkaita ja matkustelukin on mukavaa. Tämän kaiken voi onnistuneesti yhdistää perhe-elämään :)
 
Varmaan ei ehkä paras väli kysyä galluppia, mutta mua ihan aidosti kiinnostaisi niiden vastaukset, jotka kehtaavat vastata. Elikkäs, Mitä pääsiäinen merkitsee sinulle? Miten vietätte pääsiäistä? :)

Mulle pääsiäinen merkitsee rairuohon kasvatusta ja kananmunien puhaltamista ja sitten maalaamista. Miehen perheen luona käydään syömässä. Ei siis mitään hengellistä merkitystä, mutta nautin juhlista kuin juhlista. Olis ihana, ku olis pikkanen, jonka kans askarrella. Suklaamunia aion muuten piilottaa mun miehelle, katotaan, jaksaako etsiä! :D (Joo, oon ehkä VÄHÄN lapsellinen, mutta elän nyt sitä "lapsuutta", millaista en ole kokenut ennen! :3 ) Me ollaanki molemmat omalla tavallamme miehen kanssa ikuisia lapsia. Horoskoopiltaankin kaksosia molemmat.. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Sunflower11
Galluppiin Ei sillä oikeastaan ole mitään merkitystä, uskonnollisessa mielessä siis. En kuulu kirkkoon.
Rairuohot lasten kanssa on kasvatettu ja laittavat pipot sängyn alle nukkumaan mennessä ja sitten herätessä siellä on pääsiäispupu käynyt munimassa :D
Tosin ollaan vähän muutettu että näin käy päikkäreille mentäessä, ei yöunille, koska aamupalan syömisestä ei tulis mitään jos suklaata on heti tarjolla - huutoa :D
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 3.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


JeNski91..........kp61/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
Ain00................kp58/28................21v........yk1................2.lapsi
Nemppis..........kp37/28-34...........20v........yk9................1.lapsi
SilverBride.......kp31/27.................20v...........yk1.............1.lapsi

Kp 21-30


lumihiutale92.....kp29/??...............19v........yk3.................1.lapsi
-es-................kp28/24-30............21v.......yk11.................1.lapsi
Miwwi ............kp28/29-35..........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp27/46-160........22v.........yk8.................1.lapsi
Hopeakissa......kp25/28-38............23v.........yk5.................1.lapsi

Kp 11->20


Pamsku............kp16/28-52...........21v.........yk5..................1.lapsi
Anlii................kp15/26-73...........22v.........yk7.................1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp9/32..............23v........yk3(yk9).......2.lapsi
Sunflower11......kp8/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi
Naspula............kp6/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp6/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp5/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi
Lindu...............kp4/28-30.............22v.........yk2..................1.lapsi
Grill................kp2/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Gallup: myöskään täällä se pääsiäinen ei merkitse oikeastaan mitään muuta kuin paria vapaapäivää töistä. En ole siis minäkään mitenkään erityisen uskonnollinen ihminen ja muutenkin musta on tulossa vuosi vuodelta vaan jotenkin kyynisempi kaikkia tuollaisia päiviä kohtaan. Ystävänpäivästä esimerkiksi en ole koskaan pitänyt, aprillipäiväkin oli hauska joskus pikkulapsena mutta ei enää aikoihin, ja oikeastaan ennen niin paljon rakastamani joulukin alkaa tuntua jotenkin turhalta kun ikää tulee lisää. Toivon ja uskonkin et tää tulee muuttumaan sit jos joskus lapsia saan. Kyllähän nuo kaikki "erikoispäivät" jotenkin aika perhekeskeisiä ja monesti lapsille suunnattuja on. Sitten varmasti omien lapsien kanssa kyllä askarrellaan vitsat ja käydään isovanhemmat ja kummit virpomassa :) Nyt tyydyn vielä itse olemaan vaan virvottavana omille kummilapsilleni ja muille suvun lapsille.

Tästä voisikin heittää vielä toisekin gallupin ilmoille: Onko teillä kummilapsia?
Mulla on itselläni kaksi kummityttöä, 6- ja 3-vuotiaat :)
 
Pääsiäisgalluppi: Ei mullakaan mitään hengellistä merkitystä ole pääsiäisen kanssa, mutta tykkään rairuohot kasvattaa ja pistin muutamia koristeita (ja sain viimein kahden viikon siivousurakan päätökseen :D), ja toki karkkia syön ja teen jotain hieman erilaisempaa ruokaa kuin yleensä. :)

Kummigalluppi: Meillä on kaksi kummipoikaa, 7kk ja 2v. 2v poika asuu vähän kauempana, joten emme niin kovin usein häntä näe, mutta aina kun vain ehdimme/pystymme. 7kk asuu ihan samassa kaupungissa kuin me ja on hyvien ystäviemme (ja miehen serkun) lapsi, joten häntä näemme ainakin kerran viikossa. =)
 
Pääsiäinen Ei merkitse mulle yhtikäs mitään. Muutakuin sen että hattu lapselle sängyn alle ja kukko munii muniaa sinne. :D

Kummilapsia minulla on neljä ja kohta tulossa viides.
Poika 4v, tyttö 5v, tyttö 6v, tyttö 9v.
 
tuo dokkari oli mun mielestä tooodella surkea.. Ei kertonut kyllä mielestäni juuri mitään, ja jo naisen roima ylipaino kertoi, että suuhun taitaa rahaa mennä rutkastikin. Tavallisella ruualla ei tuollaisiin painoihin päästä, ja herkuttelu on todella kallista! Paljon,paljon kalliimpaa kuin se terveellinen ruoka, jonka kalleutta tuo nainen siinä neuvolakäynnillä valitteli.. Tässä köyhyys asiassa pitäisi muistaa tuo, että on ihmisestä kiinni miten sitä rahaa käyttää. Voishan hyvätuloinenkin olla köyhä, jos kaiken rahan hassaa järjettömyyksiin

Punnabis, missä kohtaa yllä sanon, ettei lihavalla ole oikeutta lisääntyä, tai ylipäänsä siitä kenellä on tai kenellä ei. Tai että se olisi hänen lihavuutensa syy, ettei hänellä ole rahaa. "Ei ihme kun on nii köyhä kun on niin läski" on mielestäni kovin ajattelematon kommentti, sanoit. En ole kommentoinut noin.

Muoks. lähinnä tarkoitin, että jos laskut jää maksamatta tai muuten on vaikeaa rahallisesti, niin voisi tinkiä herkuttelusta jota ihan selvästi harrastetaan, ja muista ei niin välttämättömistä asioista! Kuten vaikkapa parin hieno taulutelevisio? Tai uusi hieno digikamera? Luulis edullisemmankin kelpaavan kun kyse huvista, ei välttämättömyydestä.. Einesruoka vasta onkin kallista, vaikka en herkuttelulla sitä tarkoittanut (en tajua miten kukaan vihtii edes syödä sellasta) ja ihan oikeasti köyhällä ei voi olla varaa lihottaa itseään tuohon kuntoon vaikka mässäisi sitä ruokaa, einestä tai herkkuja.. Mielestäni tuo dokumentti kuvasi pariskuntaa joka ei hallitse rahankäyttöään, ei köyhää...

Mirameille jaksan vaan sen verran, että se että olet elänyt minua hiukan pidempään, ei kerro yhtään mitään. Jo kirjoituksistasi huomaa että et ole käynyt läpi niitä asioita, jotka sun mielestä ei ole ollenkaan vaikeita (työnsaamisen vaikeus) Tai se, asunko missä pohjoisessa. Täällä ei julkiset kulje, ja välimatkat on pitkiä ja sillä sipuli. Enkä silti koe olevani velvollinen kustantamaan lapseni ajokorttia. toivon että lapseni on jo muutenkin siinävaiheessa niin kypsä ja kykenevä, että asuisi omillaan. Ja se ei tee minusta tulevaisuuden huonoa vanhempaa.

Toivoisin vain, että tää palstailu pysyis asiallisena, eikä väännettäis ja käännettäis toisen kirjoituksia. Ja että tää keskustelu nyt jäis pikkuhiljaa, pidän mielipide-keskusteluista niin kauan kun sen sävy on asiallinen. Itse kuitenkin olen tänne tullut pääasiassa purkamaan lapsenyrityksen aikaansaamaa omaa oloani, niin hyvää kuin huonoa, en aiheuttamaan sitä pahaa oloa itselleni lukemalla, tai toisille kirjoittamalla.. Ja ihan turha sitten sanoa, että otin nokkiini, koska eikai kukaan pidä siitä että kirjoittelu äityy mielipiteiden esilletuomisesta väittelyyn siitä, kumpi on oikeassa tahi väärässä...

Huoh. Kyllästynyt.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Amalia89

Yhteistyössä