Kakskymppiset yrittäjät 2012

Täällähän tunteet käy kuumina. Olen Naspulan kanssa melko samoilla linjoilla, että mielipide-keskustelut on kyllä ihan kivoja, mutta jos pikkuhiljaa siirtyisimme takaisibn "aiheeseen". :D

Täällä kp 30, menkat ei oo alkanut, ei merkkiäkään niistä. Viime kierrot on ollu 29 päivää. Testi negaa. Huoh :( Täällä vielä reissun päällä ollaan, vaan en malttanut olla kirjoittamatta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Punnabis
Ja mielelläni silti kuulisin Ain00n kommentit, jos kerran asiaa olisi.
Sunflower, olisiko sua mikään aihe erityisen kiinnostava, mistä vois jutella että sais ajatukset pois pelkästään raskautumisesta?

Jätän asiani sanomatta kun tiedän jo valmiiksi omista mielipiteistäni millainen haloo siitä nousisi :D Ja riitelemään en tänne ole tullut, mutta jollain tapaa se pitää aina työntää oma lusikkakin soppaan ;D
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Heipsan tänne noin viikon tauon jälkeen :) Täälläpä käy keskustelu vilkkaana.. Mulle voi päivittää kp8/30-31 yk10.

Plussanneille paljon onnea ja tarrasukkia matkaan ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :heart:

Pääsiäisgallup: Uskonnollisessa mielessä ei merkkaa mitään, muuten paria ylimääräistä vapaata ja aikaa läheisten kanssa. Hyvää sapuskaa ja paljon :D Tänäkin pääsiäisenä olisi yhtenä päivän ruokaa tarjolla porukoilla ja yhtenä mummulassa. Kahtena päivänä me kahvitetaan sukulaisia meidän uudessa kodissa..

Kummilapsigallup: Mulla on yksi kummipoika kohta 4v ihana riiviö ja meillä on yksi yhteinen vajaan vuoden ikäinen kummipoika.. Muutenkin ovat sukua niin tulee pidettyä paljon yhteyttä :)

Hahaa, sitten tähän polttavaan puheenaiheeseen mitä täällä on nyt jauhettu muutama edellinen sivu :D En lähde nyt kommentoimaan kenenkään sanomisia vaan kerron oman mielipiteeni asioihin.. Omat vanhemmat on ihan perusduunareita, ylimääräistä ei oo ikinä ollu, mutta kaikki tarpeellinen kuitenkin ja vähän yli. Ei kuitenkaan turhuuksia ja uusia villityksiä. Isovanhemmilta tullu avustusta isompiin juttuihin, kuten ajokorttiin. Mulle on aina opetettu, että töitä tehdään ja muutenvaan ei mennä sossunluukulle. Opiskelut jätin kesken ja menin suoraan työelämään. Myyntityötä tekemään heti 16v ja sitä teen edelleenkin, tosin vähän erityylistä kuin sillon. Ihan on oma valinta, tykkään asiakaspalvelusta, enkä oikein tiedä mitä muutakaan tekisin. Ei siis löydy muuta kun työn ohella suoritettu myynninammattitutkinto. Ehkä joskus vielä opiskelen, mutta sitä ennen tarvii selvittää mitä haluan tehdä. En halua "turhaan " opiskella.. Mieskin on paperiton :D kuulostaapa tyhmältä, mutta siis koulut jäänyt ja tekee perus raksaduunia. Tienaa vähän enemmän kun minä, mutta ei siis kumpikaan järin hyvin. Mulle itselle tärkeämpää on se, että elämässä on asiat noin suurinpiirtein mallillaan ja itsellä hyvä olla. Mulle riittää, että on työpaikka, sen ei tarvi olla mikään huippupalkkanen himoittu duuni. Mä HALUAN tehdä tätä, niin teen. Samoin mies pitää työstänsä, joten en keksi yhtäkään syytä miks pitäis tehdä jotain muuta. Meillä on ihana uusi koti ja muuten kaikki mallillaan. Häitä suunnitellaan vuodelle 2013, jolloin ollaan nuoresta iästämme huolimatta seurusteltu 8 vuotta. Silloin oli tarkoitus olla yksi lapsi, mutta se jää nähtäväksi. Haluan sanoa, että mun mielestä on tyhmää lokeroida ihmisiä työn/varakkuuden perusteella. Me kaikki ollaan yksilöitä ja osalle riittää vähempi, osa vaatii enemmän. Ite oon ainakin tyytyväinen nyt; perusduunarina. En tarvi mitään mitä mulla ei oo. Rahat lasketaan niin, että ne riittää ja vähän jää säästöön. Nää on taas näitä asioita mistä voi vääntää ja kääntää maailman ääriin, mutta se ei johda mihinkään, koska tilanteet ja ihmiset on niin erilaisia. Kiitti ja kuitti! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Lueskelin eilen illalla kaikki (2 sivua) jutut läpi, mutta sitten päätin mennä kommentoimatta nukkumaan. :) Mun mielestä ainakin on kiva kun täällä keskustellaan muistakin aiheista, kun ihan itse raskautumisesta. Sillä no, oikeastaan kaikki asiat on jollain tavalla yhteydessä yrittämiseen. :) Eikä kenenkään kannata loukkaantua näistä asioita, olemme kuitenkin kaikki erilaisia ihmisiä, erilaisia taustoja, haaveita, suhteita... Ja itse pidän siitä, että saan "vilkaista" myös jonkun toisen elämään ja suhtautumisiin sekä asenteisiin. (Ja tulihan minullakin jokin aikaa sitten ainakin Miramein kanssa aika tiukkaa vääntöä silloisesta aiheesta, mutta ei minulla ole siltikään mitään häntä vastaan. Olemme kuitenkin taustoiltamme niin erilaisia.)

Siellä oli tainnut jollain alkaa uusi kierto? No ainakin Nemppiksellä. Pahoittelut ja tsempit tähän kiertoon! :hug:

Itse sitten menin ja romahdin keskiviikon ja torstain välisen yönä! Olin kahden parhaimman kaverini kanssa viihteellä ja kun sitten yön päätteeksi saavuimme majapaikkaamme (toisen kaverini kotiin) alkoivat kaverini tappelemaan jostain aivan turhan päiväisestä, mutta koska alkoholilla oli osuutta asiaan (meillä kaikilla) eivät he minua uskoneet, että antaisivat asian olla ja puhuttaisiin asia aamulla halki.

No siinä he sitten olohuoneessa tappelivat (puhuivat, huusivat, itkivät...) ja minä yritin keittiössä sitten vähän syödä, mutta samalla kuuntelin miten "keskustelu" etenee. Huusin heille sitten, että tuliko heille mieleen että nyt he asettavat minut vaikeaan asemaan heidän väliin ja eivätkö he tajua, että elämässä on vähän suurempiakin murheita. Hetkeksi he hiljenivät, sitten sopivat. Ja minä... romahdin yksin keittiössä ja aloin itkemään. (Ja muistetaan se alkoholi... :headwall:)

Kun sain itseni kerättyä, menin olohuoneeseen aikomuksenani mennä nukkumaan ja heti ovella sammutin kattovalon, että kaverini eivät huomaisi itkuani. No kun sammutin kattovalo laittoin toinen kavereistani pikkuvalon päälle ja "jäin kiinni". Ensin en suostunut kertomaan mitä olin itkenyt, mutta sitten hanat aukesivat uudestaan ja oli pakko sitten kertoa, tästä yrityksestä ja kuinka kauan se on jo kestänyt ja että oli tuo tätikin juuri saapunut kylään...

Että tälläistä tällä kertaa! Kiva romaani tuli taas... :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 6.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


JeNski91..........kp63/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
Ain00................kp60/28................21v........yk1................2.lapsi
SilverBride.......kp33/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
lumihiutale92.....kp31/??...............19v........yk3.................1.lapsi

Kp 21-30


-es-................kp30/24-30............21v.......yk11.................1.lapsi
Miwwi ............kp30/29-35..........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp28/46-160........22v.........yk8.................1.lapsi
Hopeakissa......kp27/28-38............23v.........yk5.................1.lapsi

Kp 11->20


Pamsku............kp18/28-52...........21v.........yk5..................1.lapsi
Anlii................kp17/26-73...........22v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp11/32..............23v........yk3(yk9).......2.lapsi

Kp 1-10


Sunflower11......kp10/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi
Nemppis..........kp9/30-31...........20v........yk10................1.lapsi
Naspula............kp8/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp8/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp7/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi
Lindu...............kp6/28-30.............22v.........yk2..................1.lapsi
Grill................kp4/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Nemppis pahoittelut uudesta kierrosta. Tässä ketjussa tosin aika monille tuo yk10 on ollut SE kierto, eli toivotaan et näin olis teilläkin :)

Grill voisin kuitenkin kuvitella, että nyt on aika helpottunut olo kun sait kerrottua? :) Kuitenkin parhaimmat kaverit kyseessä. Muistan kun omalle parhaalle ystävälle kerroin (oli muutenkin ensimmäinen kerta kun ääneen puhuin asiasta) niin itkuksihan se myös mulla meni :D Miten he muuten reagoivat uutiseen?
 
Viimeksi muokattu:
Amalia: Helpottihan se toki ja kaverit sanoivatkin, että olisin jo aikaisemminkin voinut asiasta puhua heille, koska se on selvästi minua jo pidemmän aikaa painanut. Tietyllä tapaa asia ei tullut heille yllätyksenä, koska he tietävät että olemme jo viime kesänä puhuneet, että lapsi saisi tulla kahden vuoden sisään. Mutta toisaalta he eivät olleet arvanneet, että yritys olisi jo alkanut. Ja toinen heistä oli ihan innoissaan koska olen hänelle puhunut (muistaakseni viime kesänä), että hänestä voisi mahdollisesti tulla kummitäti. :D
 
Grill hienoa, että sait kerrottua ystävillesi asiasta! :)

ON: Meillä on ihanan kamalat seinänaapurit. Jo neljättä päivää (ei tietenkään jatkuvalla syötöllä) kuunnellaan niiden petipuuhia - natisevaa sänkyä..
On nimittäin pinna kireällä, kun natinaa kuuntelee sen puolikin tuntia. Toissailtana meni hermo niin, että koputtelin muutaman kerran seinään - natina loppui siihen. Mulla tuli kuitenkin niin paha mieli siitä, että olin häirinnyt naapureitani ja kävin viemässä heille pahoittelukirjeen ja toivotin munarikasta pääsiäistä. :LOL:

Ovis taisi olla nyt kp16, limailuja, nippailuja... Tästä se taas alkaa. Oireiden kyttäys. Pitää yrittää olla nyt miettimättä koko asiaa. Hyvin se on onnistunut nämä 18 päivääkin! :)
Meinaan menee aika nopsasti päivät, kun tekee jotakin muuta eikä mieti kiertoja, oireita, sekstailuiden kellottamista... aah.
Seksikin tuntuu niiiiin paljon paremmalta, kun ei ole se jälkikasvun tekeminen takaraivossa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Pamsku Kuulostaapa mielekkäältä. :LOL: Täällä kuulu vielä kuukausi sitte vaa kamalia peliääniä seinänaapurista ja sitte välillä vaan, että "voi perk***" tai "ei saat***!!". :D Ei vissiin peit menny ihan nappiin. Nytpä kyseinen jäpikkä onki muuttanu pois. Saapa nähä, millanen uus naapuri on, ku ei oo kuulununna vielä mittään ääniä. :)

ON: Tissit kipiät, hermo kiriänä. Uutta kiertoa jälleen odotellaan alkavaksi. Sitte oliski se "puolen välin" raja jo lähellä, ku vaihtuu kuudes yk. Mutta jotain positiivistakin! Ukko on saanu lopetettua tupakan polton KOKONAAN. :whistle: Yks päivä vaan ilmoitti, että NYT riittää ja hankki itselleen lääkityksen tueksi. Oon niiiin ylpiä ja iloinen! <3 Jospa tälläkin olis suotuisia vaikutuksia. Ja onhan sillä, ainakin simppoihin. ;)
 
Hyvää Pääsiäistä tännekkin!

Tää päivä onkin mennyt nukkues, väsyttän ihan sairaasti. Kaikki oireetkin on hävinnyt mitä aikaisemmin ollut paitsi tuo viiltävä kipu yllättää joskus. Nyt täs penkis istunu jonku aikaa taas, niin ihme "mongerrusta" tuntunu mahas jonku aikaa. No mitä lie paksusuolii.. :LOL:

Pamsku Voi apua :LOL:
 
Hyvää pääsiäistä kaikille! :flower:

ON. Täällä meni oma pääsiäinen plörinäks, kun en päässyt äidille käymään ja mies lähti omille vanhemmilleen hyysäämään siskoaan jonka vauvalla eka pääsiäinen :LOL: En tiedä, varmasti itsekin nauttisin tulevasta raskaudesta täysin rinnoin, mutta että vauva käy äitin masussa trullaamassa, ja haluaa että perhe on yhdessä juhlina, että vauvalla on turvallista ja suku ympärillä...? HUH. Siis juu'u, mahassahan tuo vielä on pitkään, ja tekis mieli ilmottaa että lapsen on ensimmäiset ajat "turvallisinta" olla kotona, eikä kokoajan kyläilemässä.. Vähän hirvittää heidän puolestaan, että mitäpä sitten kun se vauva-ajan ja lapsiperheen arjen todellisuus tulee esiin.. :(

Että tämmöstä tällä erää :D

Naapureista, meidän naapurin vanha, mukava mies saa välillä 80-luvun kohtauksia, ja musiikki raikaa :D ei meitä ole kyllä haitannut kertaakaan, kun ei ole yöllä huudattanu koskaan.. :) Nitinöitä ja natinoita ei (onneksi) kuulu, vessassa välillä kuuluu aamuisin, kun joku oksentelee :x siitäkin olen miettinyt, että onkohan tuo raskaana, kun noin useasti kuuluu, tai sitten syömishäiriö... Jonkun reipas kuukauden jatkunu, että ei ihan jokapäivä mutta melkein satun samaan aikaan vessaan.. Inhottavan selvästi kuuluu.. :O

Ajattelin tässäkierrossa alkaa taas tikuttelemaan ovista, nyt kuitenkin kun pitemmän aikaa taas ollut taukoa siitä, niin päätin että aloitan aikasin :) Joten ensviikosta lähtien yritetään nyt bongailla sitä, suunnittelin jo huomenna ensimmäisen dippailla, ostin noita onneksi reilusti monelle kierrolle..

Jos keskustelu vielä kiinnostaa, niin mua kiinnostais kuulla mitä te ootta mieltä isovanhempien roolista lastenkasvatuksessa ja elämässä.. =) onko ollut / odotettavissa ongelmia sen suhteen..

Mua jännittää hirveesti anoppi, kun on perhepäivähoitaja, ja tuntee kovaa tarvetta tuputtaa tietämystään ja on asenteella että "kyllä mummu saa sitten hoitaa, ei teidän tarvi" "onneksi mummulassa on mummulan säännöt" jne. eli vihjailee ikävästi meidän kykyyn olla vanhempia, hoitaa tai kasvattaa lasta.. Ja kun itse en haluaisi lasta viedä hoitoon jatkuvasti, saati kyläillä kokoajan.. Ja vielä enemmän nyt sen takia, että tulevalla mummula olisi niin eri näkemys siitä kasvatuksesta, ja näköjään on myös sitämieltä että saa myös siihen puuttua.. Ja meidän lapsillamme tulisi olemaan aika monta isovanhempaa; Kaksi mummua ja kolme vaaria (isäpuoleni minulle läheinen, ja olisi luonnostaan "vaarin" roolissa), sekä molemmat isomummut ja isovaarikin olisi luultavimmin vielä elossa (60v ja 61v nyt).. Mun mielestä pitäisi tulevien isovanhempien ymmärtää myös, että lapsella on muitakin sukulaisia, ja ettei aika riitä kaikkien kanssa oleiluun.. Tästä kun oli puhetta, niin anoppi vain tuumas että "onhan se minun esikoiseni lapsi, kai sen kanssa saan viettää aikaa enemmänkin".. :LOL: Minähän en olekkaan (siis juurikin olen) oman äitini esikoinen, sikäli jos sillä pitäisi olla mitään merkitystä.....

Muoks. ja siis todellakin pyrkisin jakamaan mummula-aikaa tasaisesti, ja kylässäkin käytäisi, muttei niin usein kuin ainakin tämä yksi mummu haluaisi... Tuumasipahan hän jopa että "koittakaa saada se lapsi alulle pian (tietää tosiaan että vaikeuksia), niin saa serkukset seuraa toisistaan viikonloppuisin" Miehen siskolla siis tapana olla joka / jokatoinen viikonloppu tuolla, koko vkloppu, ja olettaa että mekin alamme viikonloppuja heillä hengailemaan... :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Lumihiutale ja -es- Pahoittelut uudesta kierrosta. :hug:

Naspula Melkosen vaikian kuuluinen tuleva mummu siellä. Kyllä te varmasti pärjäätte, oletta vastuullisia aikusia ja lapsihan on teidän lapsenne, eikä ensisijaisesti anoppisi lapsenlapsi. :) Eiköhän hän sitten huomaa, että osaatte olla juuri niin hyviä vanhempia, kuin pitääkin. :)

Meillä tuskin tulee olemaan minkäänlaisia ongelmia, miehen vanhemmat varmasti vain sellaisia suloisia hössääjiä ja avuksi tarvittaessa. Minun äitiniäni lapsi/lapset tuskin usein näkisivät ja isäänikin harvemmin. Oma isäni varmaan on sitten se mukava ja vakava vaari. :D Ja mieheni isä sellainen hauska höpöttäjä ja lellijä. :LOL:

Täälläpä ei tosiaan minkäänlaisia tuntemuksia. Paitti tissit kippeet ko mitkä, niinku aina ennen uutta kiertoa ja tätin punasta rätti-sitikkaa. Plöäh. Noh, alkaahan tähän jo melkeenpä tottumaan. Odottaa aina vaan uutta kiertoa jne. Sama pyörä pyörii jo niin, että huvittaa. :headwall:
 
Täällä 21-vuotias tyttönen joukkoonne.
Yritystä takana n. 2 vuotta. Viime syksynä todettiin endometrioosi ja se on todennäköisesti haitannut raskautumista. Leikattiin endokysta ja kiinnikkeitä ja sen jälkeen heti testiin saatiin plussa Kuitenkin rv 6 todettiin tuulimunaksi ja kaavinta tehtiin samalla viikolla 22.2.
Nyt menossa siis kaavinnan jälkeen ensimmäinen normaali kierto ja taas jännäillään Ovulaation luulen tunteneeni viime viikonloppuna ja siitä saakka alavatsa ollut kipeä ja valkovuoto runsasta. Lisäksi eilen nousi kuume 37,2 (normaali lämpö 35,2-36) ja olo on hirveä
Pelottavan saman tuntuinen maha kuin viime plussassa ja jotenkin tuntuu taas että "nyt se on tärpänny", muttei uskalla ajatella vielä liikoja.

Nyt siis kp 20/26-28
 
miuku9 tervetuloa, toivottavasti on tärpännyt ja jaksaa pitää kiinni..

en nyt teitä kaikkia halua masentaa.. juttelin tuossa torstaina kaverini kanssa jonka poika täyttää ensi kuussa 1v. hän oli kuulemma yrittänyt esikoistaan 15 vuotta kunnes oli viimein tärpännyt.. noh.. pakko se on niellä tappio ja totutella siihen että ei ehkä tärppää hetkeen.. ja siitä ystävästäni josta kerroin tuossa joitain päiviä sitten, kertoi nyt itse että laskettu aika on lokakuun 14. 12+6 olis sillä siis nyt. olen kyllä todella onnellinen ystäväni puolesta, mutta silti katkeran kateellinen..
 
Kiitos:)

Juu mullakin serkku tässä yrityksemme aikana jo saanut kaksoset ja juuri syntyi kolmas tyttö. Tosin heillä tärppäsi melkein heti.
Toisaalta olen iloinen mutta toisaalta harmissani kun toisilla tärppää niin helposti.

Olisipa jo viikko eteenpäin että pääsee testailemaan tai sitten odottelemaan uutta yritystä:)
 
  • Tykkää
Reactions: -es-
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LAUANTAI 7.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


JeNski91..........kp64/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
Ain00................kp61/28................21v........yk1................2.lapsi
SilverBride.......kp34/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
Miwwi ............kp31/29-35..........21v........yk2.................1.lapsi

Kp 21-30


Amalia89..........kp29/46-160........22v.........yk8.................1.lapsi
Hopeakissa......kp28/28-38............23v.........yk5.................1.lapsi

Kp 11->20


miuku9............kp20/26-28...........21v.........yk??.................1.lapsi
Pamsku............kp19/28-52...........21v.........yk5..................1.lapsi
Anlii................kp18/26-73...........22v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp12/32..............23v........yk3(yk9).......2.lapsi
memsie............kp12/24-35..........21v........yk1...............2.lapsi
Sunflower11......kp11/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi

Kp 1-10


Nemppis..........kp10/30-31...........20v........yk10................1.lapsi
Naspula............kp9/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp9/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp8/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi
Lindu...............kp7/28-30.............22v.........yk2..................1.lapsi
Grill................kp5/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi
-es-................kp2/24-30............21v.......yk12.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp1/29...............19v........yk4.................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut es ja lumihiutale :(

Tervetuloa miuku! Osaatko yhtään sanoa et mones yk sulla on menossa? Ja onko siis ensimmäinen lapsi toiveissa?

Meillä ei ole onneksi sitä pelkoa et isovanhemmat heittäytyisi hankalaksi. Tai noh, se on sit vaan musta itsestäni kiinni et miten suhtaudun niihin neuvoihin/ohjeisiin mitä sieltä saattaa tulla. Yritän ottaa ne sit hyvin vastaan, mut yleensäkin oon sellainen ihminen et mua ärsyttää jos mua neuvotaan, ellen sit ihan vartavasten pyydä apua :ashamed:
Mut tosiaan miehen vanhemmat on tottuneet siihen et eivät muitakaan lapsenlapsiaan läheskään jokaviikonloppu näe ja ovat ihan ok asian suhteen. Heillä on myös sellainen työ ettei sinne vain yksinkertaisesti voi viedä lasta yökylään, eli sellaistakaan eivät odota. Sen sijaan mun vanhemmille meidän lapsi olis (toivottavasti) ensimmäinen lapsenlapsi ja odotan ihan todella innolla et miten se lapsi varmasti lähentää meitä kaikkia vielä entisestään :)
Mua kyllä alkaa ihan suunnattomasti aina ärsyttää jos luen/kuulen jostain, sellaisista isovanhemmista jotka yrittävät väkisin osallistua liikaa. Tai vastaavasti ihan muutenkin vaan kun kuulee juttuja näistä ärsyttävistä anopeista, niin kyllä verenpaineet nousee vaikka ei todellakaan omakohtaista kokemusta ole :D

Mä juttelin tässä yksi päivä mun raskaana olevan työkaverini kanssa ja jossain vaiheessa hän kertoi, että raskaus oli tullut n.8 vuoden odottelun jälkeen. Jotenkin oli niin luontevaa jutella asiasta sen jälkeen, ja jossain vaiheessa juttu olikin mennyt siihen et mäkin sanoin kaikkee et "niin on se niin ärsyttävää kun toisilla tärppää heti ekasta" ja "rasittavia ne kaikki neuvot et lopettakaa vaan se stressaaminen ja ainaha voi adoptoida" jne. Toisin sanottuna taisin paljastaa itseni. Jotenkin tästä asiasta alkaa olla aina vaan luontevampaa puhua, mitä enemmän aikaa menee.
 
Heipparallaa!

Täällä ilmoittautuisi mukaan yksi kappale elokuussa 22 vuotta täyttävä, 2-vuotiaan erityislapsen äitiemonen. Lyhyesti taustoista, että typykkääni aloin odottaa aikanaan, kun luulin, etten raskaaksi voisi edes tulla, kierrot oli sitä 60-70 päivän luokkaa. Koulu oli hiukan kesken, silloisen poikaystävän kanssa melkoisen tuore suhde, mutta pitkällisen pohdinnan jälkeen päätimme, että jos hän tähän maailmaan on haluaa, niin emme estele. Vauva-aikana todettiin ettei kaikki ollutkaan kunnossa, joka oli sitten isälle liian vaikea paikka. Nyt pitkän ajan jälkeen hänkin on kuitenkin jälleen aktiivisemmin mukana tyttärensä elämässä. Edelliset koulut olen käynyt loppuun, opinnot ammattikorkeassa aloitettu. Töitä siinä ohella sen, mitä vapaapäiviä arkisin on koulusta suotu. Nykyinen poikaystäväni on ollut matkassa nyt vuoden, ja ottanut hienosti oman, itsensä näköisen paikkansa tyttärenikin elämässä.

Vaikka opintoja on itselläni vielä 2,5 vuotta tarvottavana, päätimme jättää ehkäisyn pois kuukausi takaperin. Ehkäpä osittain ajatuksella, että parempi olisi nyt tehdä, kun ei vielä tiedä, mitä tulevan pitää tyttäreni kanssa. Myöhemmin saattaisi jäädä tekemättä, ken tietää.

Jätin tosiaan kuukausi sitten minipillerit pois, joita en edes ehtinyt syömään kuin 2 viikkoa, tätä ennen mentiin kumilla. Sitten päätettiin, ettei noi pillerit olekaan tarpeelliset :) Tässä on vaan nyt se ongelma, etten tosiaan tiedä kiertopäivistä :D 17.-21.2. on viimeksi ollut menkat, pillerit jätin pois tuossa maaliskuun alussa, ja nyt 27.3. tuli 6 päivää hyvin minimaalista tuhrua vaan... tosin suunnilleen niihin aikoihin olisikin menkkojen pitänyt olla, eli pitäisköhän mun nyt sitten siitä laskeskella :) sitten olis kp 12... 4 kunnon menkat on vaan ehtinyt tulemaan esikoisen jälkeen, kierrot tällöin heitelleet, 24, 24, 35 ja 34 päivää. Eli mitä tää nyt sitten olis, kp 12/24-35 ja yk 1, 2. lapsi siis toiveissa :)

Mikäli huolitte mut joukkoonne kirjavaan :)
 
memsie tervetuloa, lisäsin sut listalle! :wave: Hyvä että olet löytänyt uuden miehen joka ei ilmeisesti vähästä säikähdä :) Haluaisitko vähän tarkemmin kertoa et mikä sun tyttären tilanne siis on? Ei ole tietenkään pakko jos et halua puhua, mutta täällä on tunnetusti aika helppo nimimerkin takaa avautua oman elämän kiemuroista.

Ai niin ja se piti vielä sanomani, et tuo "minimaalinen tuhru" on jotain todella ärsyttävää kun ei tiedä mitä se tarkoittaa! Itselläni oli sitä myöskin parissa ekassa yrityskierrossa.
 
Tervetuloa miuku ja memsis! :wave:

Amalia Mulla on kyllä semmonen rasittava anoppi :D On tosi ikävää, kun haluais olla väleissä, mutta kun se on monesti niin vaikeaa! Onneks mies mun tukena, vaikka aina välillä koittaakin selitellä äitinsä sanomisia.. Alussa tää oli ihana mulle ja otti mut aikoinaan avosylin perheeseen; lähestulkoon asuttiinkin siellä ensimmäinen kesä, mies oli juur muuttanu helsingistä äidilleen ja sitten me tapasimme, ja ennen omaa asuntoa "kyläilin" heillä päivittäin ja aloin kulkea sieltä kouluunkin jne.. Sen jälkeen kun oma kämppä löydettiin, ja töitä ja muutenkin oli vähemmän aikaa (ja kiinnostusta) käydä kyläilemässä (matkaa anoppilaan 50km) on välit alkanu viilentyä... Lopullinen niitti oli se, kun kerroimme, siis heti yrittämisen alkaessa, että yritetään vauvaa. Mies on esikoinen, ja anoppi on hirveän mustasukkainen pojastaan. Ei nuoremmista sisaruksista niinkään välitä, eikä heidän elämäänsä hyysää..

Pitää vaan koittaa kestää sitä, ja antaa sanomisten mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.. on vaan kumman vaikeaa välillä, kun tulee semmosta tekstiä että huhhuh, ja "aikuselta" ihmiseltä... :ashamed:
 

Yhteistyössä