Kakskymppiset yrittäjät 2012

Tervetuloa uusille! :wave:

Täältä löytyy myös yksi hirveä "anoppi" tai no en kyllä sitä ikinä anopikseni aijo sanoa. :whistle:
Itse en voi sitä sietää että minun kotiini tulee joku toinen ihminen vaihtelemaan petivaatteita tai siivoo minun kaappejani.
Esikoistani kun lähdin pusailemaan sairaalaan ja olin tietysti kaiken laittanu kotona tiptop kuntoon ja sairaalakassin valmiiksi minkä mies tuo sinne sitten.
Mies kun tuli meitä hakemaan niin itku sielä sairaalassa pääsi kun näin että hirveä "anoppi" oli mennyt itse valkkaamaan uudet vaatteet vauvalleni kotiin tulemiseksi. Ei siinä mitään mutkun vaatteet olivat likapyykkikorista (kellarissa olleet, se haju!) otettu, 70cm (vauva 50cm) ja ottaen huomioon että oli talvi.. ohut puku, kesähattu, ei tumppui tai mitään. No seuraava järkytys odotti kotona, kun näin esikoiseni huoneen, mikä ei ollut enään sellainen kun olin sen itse sisustannut. Itse olen vannoutunnut kierrättäjä ja suurimman osan hankin kirpputoreilta/tutuilta. No olin tietysti siistiä kirpputori tavaraa lapseni huoneeseen hommannut, mutta mitään niistä ei enään jäljellä ollut.. muutakuin lipasto/hoitopöytä joka on suvussa kiertänyt ja se oli ainut jonka mies oli saanu jätettyä sinne, mutta senkin "anoppi" oli haukkunut että siitä päästävä eroon. : /
No mahto mennä "anopille" perille hormoni huuruiset terveiset silloin miehen kautta, kun ei naamaansa meillä näyttänyt ennen ristiäisiä ja eipä ole pahemmin senkään jälkeen näyttänyt.. Pelkkä ajattelu tuosta tapahtumasta saa näkemään punaista ja varmaan yksi syy sekin että miksi en ole aikaisemmin uskaltannut alkaa hankkimaan toista lasta on tuo "anopin" häsläys. Mutta nytkun sitä ei edes ainut lapsenlapsi kiinnosta edes niin tuskin kiinnostaisi toinenkaan. Ainekaan toivottavasti, mutta luulisi jo sen tietävän tai ainakin oppineen että meille ei ole asiaa hällä ilman minun kutsumista jos henkikulta on tärkeä hälle yhtään :D
 
Noniin, uusi yritys :)

Amalia89 Puhun kyllä nykyään ihan avoimesti tästä perheemme/tyttömme tilanteesta, koska oon huomannut, että se on auttanut mua käsittelemään asiaa. Ja oikeestaan, aloitin nyt syksyllä sellaisen alaan opinnot AMK:ssa, että joudun näitä asioita kovastikin pohtimaan, miettimään ja käsittelemään siinä sivussa. Meidän pikkuisella on siis harvinainen aivojen kehityshäiriö, jonka seurauksena tulee motorisesti paljon perässä (on hypotoninen eli lihasjänteys on alhainen, ei vielä konttaa eikä kävele, mutta nyt on näihin molempiin asentoihin alkanut tulemaan tukevuutta :>), ei puhu, tai no pölpöttää, muttei mitään oikeita sanoja joukosta tunnista (käytän tukiviittomia hänelle puhuessani), ja nyt on 4 kk taistelun jälkeen epilepsia taas kurissa. Mut tosi ihana, suloinen ja aurinkoinen pikkutyttö hän on, ulospäin ei vammaisuus paista.

Tää on nyt vähän tällaista katkonaista kirjoittelua, kun pitää mennä ruokaa laittamaan, mutta myhemmin palailen tuohon anoppiasiaan ;)

Iloista sunnuntaita teille, naiset!
 
Juu esikoinen haaveissa ja yk28 (noin suurinpiirtein:))
Ja nyt siis kp21. Vatsa kipeä edelleen ja tuntuu että menkat alkaa justiisa vaikka vielä viikko oletettuun alkuun.
Tosin kaavinnan jälkeen voi olla kierto sekaisinkin:)
Aattelin tänään käydä hakemassa ovistestejä jos vaikka tulkitsin itteni viikko sitten väärin:D
Anteeksi omanapaisuus mutta mulla ei paljon kokemusta tänne kirjoittelusta, ehkäpä harjoitus tekee mestarin:D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet ja moikka vanhoille! :) Toivottavasti pääsiäinen sujunut mukavasti. Täällä melko tylsää, mutta siihen pääsiäisgalluppiin todeten, sitä se aina on ollut. :p

Tuohon anoppikeskusteluun, ja vähän miettien niitä aikaisempiakin keskusteluja, mietin johtuisikohan erot jotenkin asuinpaikoistakin? Olen saanut käsityksen, että monet teistä asuu pienemmillä paikkakunnilla, voi olla vääräkin. Itse asun pääkaupunkiseudulla, ja vaikka vanhemmilla olisikin vaimet ja asuvat ihan lähellä, ei täällä kyllä todellakaan kukaan tulisi mistään hinnastakaan sisustamaan meidän koteja uudelleen edes minkään lapsen takia, hyvä jos uskaltavat tarjota apua. :D Senkin takia ihmettelin, miksi koette niin uhkaavaksi jos mummelit sitä tarjoavat, koska alussahan se apu voi olla hyvinkin korvaamatonta, jos tulee itselle tunnemyrskyjä (masennusta yms.), niin itse voisin kuvitella että apu olisi todella mahtavaa.

EN tiedä luetteko Hesaria, mutta siellä juuri muistaakseni tämän viikon alussao li keskustelua isovanhemman näkökulmasta, kuinka kommentoida vanhemmille kun heidän lapsensa eivät osaa käyttäytyä. Ihan mielenkiintoinen. Mä oon nähnyt asian näin ennalta sillä tavalla, että vanhemmat kasvattaa ja isovanhemmille tosiaan voisi antaa sitten sen hemmottelu-/naposteluluvan, kunhan se tulee pienissä määrissä. Meillä kun kyse olisi varmaan korkeintaan lyhyistä vierailuista, eikä että lapset asuisivat heidän luonaan viikonloppuja, en usko että isovanhemmilla olisi rahkeita/haluja sellaiseen. En tosin ole oman äitini kanssa keskustellut asiasta, mieheni äiti on jo moninkertainen isovanhempi uuden miehensä kanssa ja he ovat selkeesti ottaneet hieman etäämmän roolin. Mielestäni isovanhemmat voivat parhaassa tapauksessa olla vain suuri rikkaus ja toki pelisäännöt on varmaan hyvä tehdä yhteisesti selväksi, ettei tarvitse sitten aina hiiltyä taustalla. :D Kyllä he varmaan ymmärtävät, jos asiasta rakentavasti keskustelee. Eikä tarvitse aina uskotella, että heillä olisi pahin mielessä, jotkut eivät vain osaa aina hahmottaa sitä toisen näkökulmaa.

Minulle tämä näkökulma on tullut ehkä sitä kautta, että olen lapsuudessani viettänyt jokaikisen viikonlopun isovanhempieni luona, ja pidin heitä jopa enemmän vanhempinani kuin omaa äitiäni. Niinhän sen ei ole tarkoitus mennä, mutta parhaimmillaan he luovat lapselle laajemman tukiverkon ja yhteisöllisyyden tunteen, jonka uskon vain vahvistavan perheyhteisöä. Rajat taas voi jokainen itse mielestäni määritellä, ja vanhempien tehtäväkin on mielestäni ilmaista mihin he odottavat/haluavat kenenkin osallistuvan.
 
Punnabis
Tuohon kirjoitukseesi kommentoiden, että jos tämä miehen äiti olisi joka kerta kysynnyt että voiko olla jotenkin avuksi,tms niin voisi olla että reakoisin häneen aivan toisella tapaa, mutta hän ei ikinä kysynyt sitä minulta. Kylään kun tuli oli mukana uudet lakanat ja peitot, käveli suoraan meidän makuuhuoneeseen ja heitti "vanhat" pois ja laittoi uudet tilalle.
 
Ain00: Miten sun miehes sitten asiaan reagoi? Tai miten tuollainen voi olla mahdollista? :D Selittikö muori sitten syytä tälle toiminnalle? Laitoitteko tilille? Kyllä siis mustakin tollanen tosiaan kuulostaa ihan uskomattomalta, mutta kai oliko muorilla jotenkin mielestään oikeuttava syy tehdä noin?
Ymmärrän hyvin suuttumuksesi! :)
 
Tuo typykän isän äiti, eli toinen mummeista, entinen lähes-anoppini, kyllä tykkää neuvoa... mutta kun mä oon tällainen suorasanainen ihminen, kerran suustani töksäytin, että kiitos, uskon tietäväni mitä teen lapseni kanssa (joka kuitenkin poikkeaa monilla tavoin ns. normaalilapsesta), niin kyllähän hän sitten sanoi, ettei epäile sitä yhtään ja pyysi anteeksi, jos aiheutti mielipahaa. Sen jälkeen oon suhtautunut hänen neuvoihinsa suopeammin :D Hän käy kyllä edelleen suunnilleen kerran viikossa typykkää vahtimassa, ja suo mulle hengähdystauon, jolloin käyn yleensä kuntosalilla. Eikä sillon aikanaan, kun hänen poikansa kanssa asuin, änkenyt meille koskaan kutsumatta, saatika ruvennut mitään kummempia siellä touhottamaan. Nykyään saattaa joskus vaikka tiskata tiskit ollessaan pikkuneidin kanssa, mutta en siitä ota nokkiini, päin vastoin ;) Eikä enää avaa suutaan satunnaisesta sotkuisuudestakaan, kun kerran avauduin, että tässä yritän tätä huushollia pöyrittää yksin, koulua ja töitä ja erityisarkea yhdistellen. Että aina ei vaan ehdi joka päivä puunaamaan. Meillä on ainakin auttanut suoraan puhuminen.

Mitä tulee tähän nykyisen poikaystäväni äitiin, hän on kyllä niin hieno ihminen, ja monella tavalla hyvin samantyyppinen kuin oon itse, että ainakin uskoisin, ettei meillekään mitään ongelmia tule. Hän on kuitenkin jo parin lapsen mummi, ettei välttämättä sitten sellaista älytöntä touhotusta tule olemaankaan. Mutta kukas sitä tietää, oon mä kuullut näitäkin tarinoita, että ensin on anoppiin hyvät välit, mutta lapsen syntymä muuttaa asiaa :D Mutta yleisesti ottaen olen kyllä Punnabiksen kanssa samoilla linjoilla, ettei isovanhempien kuulu olla kasvattajan roolissa, vaan ennemminkin sitten mummien ja pappojen kanssa tehdään niitä omia juttuja, vietetään sitä lapsi-isovanhempi-laatuaikaa :)

Sellaista mietin, että onko kellään muulla oviksen aikaan poskien kuumotusta?
 
Ain00: Miten sun miehes sitten asiaan reagoi? Tai miten tuollainen voi olla mahdollista? :D Selittikö muori sitten syytä tälle toiminnalle? Laitoitteko tilille? Kyllä siis mustakin tollanen tosiaan kuulostaa ihan uskomattomalta, mutta kai oliko muorilla jotenkin mielestään oikeuttava syy tehdä noin?
Ymmärrän hyvin suuttumuksesi! :)
Ei mies mitenkään tuohon reagoinnut tai mitään muutakaan, hänelle oli ok. Äitinsä kävi hänellä 3v siivoamassa kun kotoa pois muutti,tms..
Eikä mitään selittelyjä tullut miehen äitiltä, hänestä on vain kiva kun voi auttaa. Auttaa kysymättä että tarviiko apua :D
Miehen siskon kämpän heidän äitinsä on moneen kertaan sisustannut ja hoitannut muutot kun sisko lähtennyt miehensä kanssa mökkeilee. Että joo.. kaikenlaisii ihmisii sitä onki. :LOL:
 
Ain00: En kyllä nähnyt itse mitään, mutta kuva tosiaan oli aika heikkolaatuinen, että jos itse näet niin voihan siinä olla! :) Oliko sulla lääkäriaikaa mietittynä?
Ootko myös miettinyt, että sun miehes mahdollisesti odottaa sulta tollasta "automaattista" toimintaa jälkiensä ym. korjaamisessa, jos kerran on tottunut aiemmin itse tuollaiseen palveluun? :p No ehkä olette tuollaiset asiat jo käsitelleet keskenänne. Kuulostaa kyllä hurjalta meiningiltä! :D

Sunflower: Sori kyselit jotain meidän tilanteesta. Kävin muutama viikko sitten gynellä turhautuneena nykyiseen tilanteeseen ja kun kerroin kaikki, niin koska suurin osa mun oireista (endoon ja pco:hon liittyen) on kadonneet ja kierto tasaantunut huomattavasti ja pystynyt laihduttamaan, niin koki että kaiken pitäs olla ihan ok ja valmiina. Tavallaan hyvä uutinen ja tavallaan ihan paska. :D Missä se vika sitten on?! Huono laskutaito? Mutta kuulemma saadaan lähete jatkotutkimuksiin heinäkuussa, jos sillon viim. ei mitään ole tapahtunut.

Tää palsta on kyllä jotenkin auttanut ihan kamalan paljon tässä turhauttavassa odottamisessa ja yrittämisessä. Kiitos kaikille! <3
 
Ain00 Mä KYLLÄ NÄÄN sen haamun tossa! Oijoij mitä jännäämistä, ihan menin sekasin ja ajatus hukkaan kun tuon kuvan kattoin :heart: :heart: Toivon koko sydämmestäni että tuo olis just mitä pitääkin olla :hug:

Punnabikselle anoppikeskusteluun, että kyllähän apu toivottavaa, mutta itse kerroinkin jo ettei yksi mummu voi olla vaatimassa että hänen tulee saada olla enemmän lapsen kanssa, kuin muut mummut, kun meillä olisi noita tosiaan useampia :D 2 mummolaa, yksi "vaarila" vielä erikseen sekä molemmat isomummulat! Ja tuo omatoiminen sisustelu ja muu yksityisiin asioihin puuttuminen on aivan järkyttävää.. Itse en tosiaankaan sallisi tuollaista!

Ja itse olen kyllä anopille tehnyt / tulen tekemään selväksi asiat, enkä "selän takana tuskaile" |O Apu ja neuvot ovat ihana asia, kunhan sitä ei tee niin että ihan tarkoituksen mukaisesti yrittää miniää alentaa ja vihjailee ettei pystyisi ilman anoppia mihinkään.. : /

Muoks. Anopeista/mummuista vielä, että lellittely sallittua kyllä, kun onhan se erityistä olla mummulassa :) mutta se että kokonaan erisäännöt kaikessa, on vähän liikaa.. Tuli oman anopin kohalla sellanen tunne, että meidän tuleva linja kasvatuksen suhteen on täysin väärä, ja aikoisi sen lapsenlapsellekkin opettaa että äiti ja isi on väärässä.. Ei siis pelkästä herkuttelusta tai muusta hauskanpidosta kyse.. Jatkuvasti vihjailee tähän suuntaan, esimerkkinä vaikka kun kerron että haluaisin lapsemme kanssa tehdä asian näin, vastaa siihen että "nooh, onneksi mummulassa ollaan viisaampia" tms.. Se ei mielestäni kyllä ole enään normaalia, ja tuumasin tuohon anopille että "ei taida lasta tohtia päästääkkään mummolaan".. Tähänkin sain vastauksen että "Ette te ilman pärjää"... Suoraan sanottuna itkettää tuollainen käytös, ja väleissä pitäisi yrittää olla :'(

Muoks. Omanapailu melkein unohtui kokonaan :D

Täällä siis eka ovistikku dipattuna, ja liki tasavahva, ihan vain aavistuksen haaleampi kuin kontrolli tuloksena.. Että taidetaan sitten ovistella piankin :)
 
Viimeksi muokattu:
Ain00, kyllä mäkin siinä väriä näin, vaikka tosi haaleeta, mutta väriä kuitenkin! Apua, mä innostun toisten haamuista ja plussista ihan hirmuisesti, vaikken teitä vielä tunnekaan !! :) No mä oonkin vähän tällainen hömppä, elämässä saan suurinta iloa muiden ilosta, ja etenkin sitten jos voin ite tuottaa sitä iloa :p Mä en sillon aikanaan ite tehnyt yhtäkään plussatestiä, sillä olin tehnyt vaikka miten monta negatestiä, kun yhdet menkat jäikin välistä. Yllättäen tieto raskaudesta saatiinkin sitten koulun ulkomaanreissulla, kun sairaalaan jouduin, kp 70+ ehkäpä, ja silloin oli sitten jälkikäteen laskettuna ultran mukaan vasta rv 5.

Täällä kauheet alaselkäsäryt ja turhauttaa, kun en nyt tiedä koska on ovis ollut/tulossa, vai kenties ne kirotut menkat. Toivoisin, että tulis nyt yhdet kunnon kuukautiset, että pääsis oikeesti kiertopäiviä laskeskelemaan :p Mä en oo ainakaan nyt alkuun ajatellut oviksia tikutella, vaan mennään tässä ajatuksella, että pupuillaan, kun mieli tekee (hehe, no ei kyllä meillä tarttis mitään päiviä laskeskellakaan). Vaikka nyt päätettiin, että vauva olis hyvinkin toivottu asia, silti mua pelottaa suunnattomasti, että mitä sitten, jos tärppi kävisikin jo pian. Tää esikoinen kun omaisi jo kaikki valmiudet konttaukseen, mutta kun kukaan ei osaa sanoa, millä tahdilla tässä edetään. Joudun siis kantamaan häntä paikasta toiseen ja kauhistuttaa ajatus, jos mulla olisi iso vatsa ja iso "vauva" hoidettavana. Saako sitä ihmisellä olla tosi ristiriitaisia tuntemuksia mahdollisesti raskautumisesta, vaikka kovasti lasta haluaisikin?
 
mulla oli todella huono viikonloppu.. tai pääsiäinenkö se nyt onkaan.. no ihan sama töissä kävin tänään.. väsynyt, olen aiheuttanut jostain kumman syystä riidan mieheni ja minun välille, ei mitään käsitystä miksi se on niin omituinen.. no se on kyllä on ollut koko viikonlopun töissä ja minä yksin kotona koiran ja liskon kanssa. huoh.. haluaisin jo osata iloita kaikesta. vuoden yrittäminen on saanut minut muuttumaan masentuneeksi. harkitsin jopa kokonaan yrittämisen lopettamista ja ehkäisyn käyttöä, mut se aiheuttaisi vaan ilmiriidan avioliitossani.. haluan lapsia! mutta en jaksa / halua kärsiä tätä aikaa kun mitään ei tapahdu.. (loppuisi jo menkat)
 
voih -es- :hug: Itestä tuntu kans ihan kamalalta kun vuosi tuli täyteen, ja nykyäänkin tunnen oloni niin masentuneeksi.. Myös taukoa mietin tuosta yrittämisestä, muttei sitä sitten malttanut lopettaa.. Jostain olen kuitenkin löytänyt "vielä yhden vaihteen lisää" ja tsempannut, toivottavasti sullekkin se vaihde osuisi! Oletteko käyneet lääkärillä, tai aiotteko..? Jaksamisia ja kaikkea hyvää sulle, toivottavasti kevät piristäisi meitä kaikkia! =)

.. lisko .. :heart: Mikä lisko teillä on, jos sopinee udella?

Ain00 Mitäs sinnepäin haamulaiselle kuuluu? :) Kauhea jännääminen päällä, oikein ihmettelen että miten sitä osaakin olla näin innoissaan toisten uutisista :)

Pientä lemmikkigalluppia, jos haluaa muuta ajateltavaa tähän yrittämiskeskusteluun =) Onko muilla lemmikeitä, ja millaisia? Meillä on kaksi koiraa, sekarotunen paimenkoira ja cavalier, 4 maatiais (sisä)kissaa, kuningaspytoni, akaattikotilo ja pieni miljoonakala-akvaario :D Ompa jotkut kutsuneet meidän kotia eläintarhaksikin! Linnuista haaveillaan, mutta niitä joskus sitten kun on enemmän tilaa "eristää" ne kissoilta :) Ja yrittämiseenkin koskien lisäkysymys, ootteko miettiny / saanu kommentteja eläimistänne lapsia ajatellen? Mulla kova "pelko" siitä, että tuleva lapsemme olisi allerginen, ja anoppi jaksaa muistuttaa että hänen mielestään meidän pitäisi (kuten tyttärensä, jolla oli ulkokissa) luopua kaikista eläimistämme jo edes lasta yrittäessä, koska hänen mielestään on ihan kamala ajatus että lapsi joutuisi elämään eläinten keskellä |O Hänen mielestään koirat ovat kauhea bakteeripesä ja altistaisimme lapsemme vaaralle jo pelkästään sen takia että nehän voi vaikka hyökätä päälle.. :| Ja kissatkin vielä, hänen mukaan rääpivät varmasti silmät päästä alta aika yksikön ja levittävät tauteja koska syövät lintuja ja rottia... (tosiaan, meillä asianmukaisesti hoidettuja, koko ikänsä sisällä eläneitä kissoja)..

Ja ei saa käsittää mua väärin, toki itsekkin tulen olemaan huolissani mutta että liika on liikaa, ja taas nousee esille tässäkin asiassa se, ettemme itse osaisi asiaa käsitellä. Vert. eläimet olisi lasta tärkeämpiä. Mikäänhän ei tulisi koskaan olemaan oman lapsemme hyvinvointia tärkeämpää, ja senkin olen sanonut.. Mutta että minusta ei pelkästään lapsen saaminen olisi pelkästään syy siihen, että eläimistä pitäisi luopua.. Jos ilmenisi allergiaa, tai vaikka koira/t olisi mustasukkaisia tms, niin ehdottomasti etsisimme niille toisen, hyvän kodin..
 
Naspula
Testit loppu kesken :LOL: Mutta aamulla oli samanmoinen viiva kuin eilenkin.
Huomenna aamulla soittelen lääkärille kyselen et mitäs tää on :D
Miehelle en ole vielä tuosta testistä kertonnut ja oon nyt koittan kysellä et lähteekö kuinka aikaisin töihin,tms.. et voisin sit rauhas soitella.. jos oliskin jotain matkassa masussa, niin paljastan sen hälle hänen synttäripäivän :whistle:

Tää päivä on menny niiiiiiiiiiiiiiiiin nukkues ja syödes.. Vatta on pinkee ku ilmapallo ja ihan ahistaa istuminen ku turvottaa.

Taitaa taas tulla ens yöstä uneton kun jännittää jo niin paljon. :p
Mut täytyy vaa olla innostumatta ja haavelematta liikaa niin ei tartte sit tipahtaa korkealta ja kovaa. :D

Ja tuohon lemmikkigalluppiin..
Meillä ei oo lemmikkiä, mutta mummilla on ja esikoinen on siel pari kertaa viikos. Ne on kuin paita ja peppu. Omasta mielestäni olisi vain hyvä jos ihmisit totuttais lapsensa jo vauvana eläimiin niin eivät olis sit arkoja,tms.. (eriasia sitten tietysti jos on allergiaa) Siskoni nuorimmainen on ollut vähän tekemisissä eläinten kanssa ja on kyllä huomannut miten on pelokas eläinten suhteen ja vähän isompia eläimiä pelännyt. Miten sit taas oma lapseni olen totuttanut ihan pienestä pitäen eläimiin. Pihalla kun ollaan niin saa kyllä olla jatkuvasti kiskomassa hihasta ettei olis ihan kaikkii tuntemattomii koirii halailemas :D
 
Viimeksi muokattu:
Noniiin.. nyt olis sit käyty lääkäris ja teki sisätutkimuksen + otettii verikoe ja huomen vietävä viel pissanäyte.

sisätutkimukses sano et kohdunkaula (hmm.. olikohan se se :LOL:) suora ja kohtu suurentunnu. Osas antaa pientä iloo siitä että raskaus mahdollisesti kyseessä. :heart:
Nyt on ollu kyl sellasii viiltävii kipui jossaa lonkan juurel ettei tosika. Tissit tuntu aamul jotenki omituisen pinkeilt, ei siis väriltää vaa siis sillain :LOL: no kumminki, tajusitte varmaa.. :DD Oon kyl niin päästäni pyöräl ettei tosika.

ennen torstaita en kyllä iloitse mistää.. sitku oon 110% varma, ni sit :p
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Yritän tässä samalla kirjoitella kun kummipoikaa (7kk) hoidan. Haastavaa, sillä poika on normaalisti todella aurinkoinen persoona, mutta nyt näyttäisi hampaat kiusaavan niin ei kovin hyvää aikaa hänellä ole. : /

Ain00: Varoivaiset onnittelut! =)

Isovanhemmuudesta: En uskoisi meille tulevan noista tulevista isovanhemmista mitään ongelmaa. Mies on ainoa lapsi, joten anopilleni lapsenlapsi on ensimmäinen. Ja itsekin olen vanhin kolmesta, siskoltani (2 vuotta minusta nuorempi) en uskoisi lasta vielä hetkeen tulevan sillä hänen parisuhde on tällä hetkelle todella monimutkainen. Veljeni on vasta 15v eli myös minun vanhemmilleni lapsi on tod. näk. ensimmäinen lapsenlapsi. :) Apua saadaan varmasti molemmista suunnista juuri niin paljon kuin tarvitaan/halutaan, mutta uskon että vanhempamme myös uskovat ja luottavat meihin kasvattajina. Ja itsellänihän on loistavat välit molempiin miehen vanhempiin ja heidän nykyisiin puolisoihinsa. Anoppini mies saa varmasti myös jonkin "tittelin" mutta emme ole vielä varmoja miten toimimme mieheni isän vaimon kanssa, vaikka hänen kanssa hyvin tulemmekin toimeen. Noh, ei sitä vielä tarvitse tietää. :)

Lemmikit: Meillä on kaksi maatiais kissaa, ulkona viettävät melko paljon aikaa. Mutta myös sisällä viihtyvät. Olen myös vähän huolissani miten suhtautuvat mahdolliseen uuteen perheenjäseneen, mutta en todellakaan ole kissoista luopumassa ellei jotain ongelmia ilmene. He ovat kuitenkin todella kilttejä molemmat ja rokotukset sekä madotukset on hoidettu niin kuin pitääkin. :) Engalnninbulldoggin haluaisimme, mutta suunnitelmissa olisi hankkia lapsi ennen pentua. Ja nyt ei rahatkaan riittäisi siihen sijoitukseen, on ne sen verran hintavia.

Olen tässä pääsiäisen viettänyt pientä hermolomaa, ollut ajattelematta oikeastaan yhtään mitään. :) Siihen nyt päädyin, että jätän oviksen tikuttelun tässä kierrossa väliin kun säästän nyt niiden hinnan tässä kuussa ruokaan. Tuli tuossa muutamat sen verran suuret laskut, että pitää vähän miettiä mitä ostelee ja mitä ei, kunnes saan itse työt alkamaan. No, sinnekin onneksi pääsen jo vajaan kuukauden päästä! Jee. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Ain00 Varovaiset onnittelut myös täältä! =)

Lemmikkigallupiin Koira löytyy, mutta ei ole mitään kommenttia saatu siitä, ettei koira ja vauva sopisi yhteen. Uskon meidän koiran sopeutuvan vauvaan helposti, kunhan vain annamme koirallekin huomiota.

Koiran omistamisesta on minusta siinäkin mielessä hyötyä, että mies ja vauva saa heti alusta asti edes pieniä hetkiä kahdenkeskistä aikaa ja minä taas omaa aikaa, kun käyn koiran kanssa kahdestaan lenkillä. Ja raskauden aikana on hyvä, että on vielä loppuvaiheessa syy käydä joka päivä kävelyllä. :)

Naspula Aika hassuja juttuja ootte saanu kuulla!:LOL: On totta, että eläimissä on bakteereita, mutta sehän on vain hyvä altistaa lasta bakteereille. Liian puhdas koti ei oo hyväksi lapsen terveydelle! Mulla on ainakin semmoinen mielikuva, että ois joissain tutkimuksissa todettu, että eläinten parissa kasvaneilla on esim. vähemmän allergioita. Ehkä kannattaa etsiä joku artikkeli aiheesta ja näyttää sitä, jos joku vielä valittaa aiheesta!:D Eläimet voi toki olla aggressiivisia lapsia kohtaan, mutta ei sitä voi välttämättä ennalta tietää. Ainahan eläimestä voi luopua, jos se ei sitten tulekaan lapsen kanssa toimeen tai lapsi sattuu olemaan allerginen.
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Hihii, Ain00, mun mielestä kuulostaa aika jännältä! :p

Onkos tää nyt sitten kp 15 (tai 50 :D) ja olin aivan varma, että nyt tulee täti kylään.. Eilen juili alaselkää niin maan perhanasti ja rinnanpäät oli superherkät. Kuten mulla yleensä ennen menkkoja. Mut eipä ainakaan vielä alkaneet. Tylsää, kun ei oikein osaa nyt tuosta tuhruttelusta sanoa, ja näin ollen oottaa kuukautisia alkavaksi jonain tiettynä ajankohtana. Muutenkin nyt harmittaa, kun koulusta palatessani isäni kanssa mua odotti selkeesti kuumeinen tyttö, ja nyt sitten pitäis lääkäriin lähteä, kun hän päiväuniltaan herää... Huomenaamulla olis ollut kauan odotettu puheterapeuttivisiitti, jonka nyt jouduin perumaan, ja pidän peukkuja ristissä, että joku neidin isovanhemmista pääsis häntä ees jokuseksi tunniksi katsomaan, kun huominen on just sellainen päivä, kun ei paranis olla pois yhdeltä kurssilta... mahtavaa siis tänne.

Tuosta eläinkeskustelusta, meillä ei ole mitään lemmikkejä, eikä ole koskaan lapsuudenkodissakaan ollut siskon astman vuoksi. Paitsi akvaario. :D Enkä itse ole niin kovin eläinten perään, että itselleni ainakaan näillä näkymillä lemmikkiä haluaisin hankkia, mutta kyllä me tykätään kyläillä paikoissa, joissa on elukoita, ja pikkumuru on kovin innoissaan niistä kyllä :) Ja eikös muutenkin juuri tän kaiken "ylitarkkuuden" siisteyden kanssa ja bakteerikammoisuuden sanota olevan kytköksissä lisääntyneisiin allergioihin?
 
Ain00 Varovaiset onnittelut täältäkin! Aij että on ihana kuulla kivoja uutisia :) :heart:

Niin mäki oon käsittänyt, noista allergioista, muttei sille anopille taida kannattaa antaa yhtään syytä mun kiusaamiseen.. Sen päätä kun ei mikään tutkimus tai artikkeli käännä, saa varmasti vaan lisää tuulta purjeisiin.. mun karppaamisestakin aikoinaan oli niin pahalla päällä, kuinka joku voi olla niin tyhmä että tekee itsemurhaa ruualla, vaikka kuinka selitin ettei se nyt ihan niin ole kuin hän luulee.... Alkaa tuntuu pikkuhiljaa kamalemmalta ja kamalemmalta toi anoppi, kun kuulee teidän normaaleista.. :| Miehen isä ei niinkään ole sellainen, vaikka suoraan moittii mieheni lievää ylipainoa (ei mun kuitenkaan) ja muita huonoja tapoja, vaikkapa tupakointia. Urheilevalta isältä tuo on täysin normaalia huolempitoa pojastaan, mutta anoppia en kyllä jaksa :'( aina vältän sinne menemistä kaikin mahdollisin keinoin, jotta voin välttää pahoittamasta mieleni.. Uskon että on mustasukkainen pojastaan, ei niinkään ole minua vastaan.. koskaan ei käyttäydy samoin miehen veljen kihlattua kohtaan, vaikka olemme melkein samanlaisia; sama koulutus, eläinihminen, saman ikäisiä, hiljaisia ja ujoja.. Viihdymmekin kahdestaan hienosti tapahtumissa joissa suku koolla :D

Ja anopin kanssa turha ottaa mitään puheeksi, olempahan jopa "alentunut" kertomaan hälle asiallisesti ja surullisena että tuntuu pahalta kun hän puhuu mulle noin, ja sain takaisin vain kommentin siitä että hänet on kasvatettu ymmärtämään ettei vanhempien ihmisten silmille hypitä?? :kieh: Pillahdin tuona päivänä sitten itkuun ja lähdin, ja sain aikaan melkoisen sodan miehen ja äitinsä välille...

Yrittämiseen liittyvät omanapailut, nyt tikutellu siis sitä ovista ja viiva aina vaan on yhtä vahva kuin kp 10 :O Ei haalene tai tummene, on kyl kamalan limanen olo jatkuvasti alakerrassa.. "jokatoinen päivä" taktiikka nyt käytössä, mutta toivottavasti vielä vahvistuisi tuo.. Lämpöjä en ole mittaillut, kun mäsähti lasinen kuumemittarimme seinään, en ymmärrä vieläkään miten siinä onnistuin :D Käännähdin, ja lensi vain käsistä! Kaikkea sitä kans sattuu. Jotenkin on kuitenki aivan MAHTAVA OLO kokoajan, väsyttää, sataa räntää, töissä huono päivä mutta silti olo on mukava :)
 
Sunflower11
Lemmikeistä, meillä on puol vuotias kolli :D se riittää :D

Täällä päässä on aika hiljaista, kun tosissaan yritetään saada muuta ajateltavaa, huomenna tai to soittaa lääkäri miehen tuloksista. Kauhistuttaa jo. Ollaan juteltu asiasta ja me ei ilmeisesti hoitoihin lähdetä ainakaan vielä. Tarkat "suunnitelmat" vasta kun tiedän kouluun pääsystä, jos kouluun pääsen niin jatketaan "luomusti" kuitenkin.. mut kattoo nyt, on täs aikaa viel miettiä..

Siivoilin ja lähti roskiin kaikki pullot ja tutit ja ruokalaput ym, mitä en halunnu enää katella ja säästää :/
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 10.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


JeNski91..........kp67/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
Ain00................kp64/28................21v........yk1................2.lapsi
SilverBride.......kp37/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
Miwwi ............kp34/29-35..........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp32/46-160........22v.........yk8.................1.lapsi
Hopeakissa......kp31/28-38............23v.........yk5.................1.lapsi

Kp 21-30


miuku9............kp23/26-28...........21v.........yk28.................1.lapsi
Pamsku............kp22/28-52...........21v.........yk5..................1.lapsi
Anlii................kp21/26-73...........22v.........yk7.................1.lapsi

Kp 11->20


KyyneltenHymy..kp15/32..............23v........yk3(yk9).......2.lapsi
memsie............kp15/24-35..........21v........yk1...............2.lapsi
Sunflower11......kp14/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi
Nemppis..........kp13/30-31...........20v........yk10................1.lapsi
Naspula............kp12/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp12/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp11/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi

Kp 1-10


Lindu...............kp10/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Grill................kp8/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi
-es-................kp5/24-30............21v.......yk12.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp4/29...............19v........yk4.................1.lapsi
Jonna_91.........kp2/28-30.............20v........yk2................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä