Kakskymppiset yrittäjät 2012

noniin. en mihinkään tuollaiseen halua edes kommentoida.
(vaikka teinkin sen noin lyhyesti)

kävimme äsken kaupassa mieheni kanssa näimme ystäväämme joka kertoi toisen ystävämme odottavan esikoistaan.. meinas itku päästä.. olen hyvin onnellinen ystäväni puolesta mutta silti niin katkeran kateellinen..
 
-es- ymmärrän täysin tuon tunteen... :hug:

miehen sisko taas kerran (eilen) laittoi minulle pitkän viestin, jossa kertoi että heidän tuleva vauveli olisi tyttö ja kuinka sen liikkeet jo tuntuu ja kuinka koko suku on innoissaan tästä lapsesta ja että heilläkin on kilpikonna-aiheisia vaatteita lapselleen (kerroin aikasemmin, että yritän rajoittaa lastenvaatteiden ostoa ja ostan vain sen aiheisia koska mies pitää konnista - meni siinäkin se että ois jotain "omaa aihetta" mitä ostelis.)... Itku pääs oikeasti.

Mä olen myös onnellinen heidän puolesta, ettei heidän tarvinnut kestää sitä kauheeta odotuksen odotusta ja pettymystä toisensa jälkeen, ja että heille se lapsi on tulossa ja ovat onnellisia..

Mutta tuntuu kauhealta, koska minusta tuntuu että mun elämää "varastetaan".. :ashamed: Ensin he ilmoittivat tosiaan että vauva tulee, samana päivänä mulla alkoi kuukautiset ja vuosi kulunut yrittämisen aloittamisesta.. He olivat saaneet tärpin kolmannesta yrityksestä. Sen jälkeen he kailottivat menevänsä naimisiin ja juhlivansa kesällä, jolloin meillä piti olla häät... Peruin sitten omani.

tiedän ettei minun olisi tarvinut, mutta aikaisemmin olenkin jo kertonut etten halunnut häitä samalle kesälle, kun tuo olisi silloin viimeisillään ja häiden välillä tulisi varmasti vertailua yms.. Parempi näin, mutta ajattelematonta miehen siskolta. Olimme kuitenkin jo kauan suunitelleet häitämme, ja he tasan sata tietoisia siitä.. Ja meinasihan tuo meidän hääpaikkaa lapsensa nimijuhlien pitopaikaksikin...... :'( :ashamed:
 
Voi Naspula :( Ei kuulosta mukavalta.. Kyllä sinunkin pettymykset ja suru vielä iloksi muuttuu, usko pois. :hug:

Kummi-galluppiin: Minulla on yksi kummilapsi, 2,5v poika. Näen häntä harvoin, koska hän äitinsä kanssa asuu toisella paikkakunnalla. Ihana ja suloinen poika, Vaahterämäen Eemelimäinen luonne ja ulkonäkö. :)

ON: Ei minkäänlaisia tuntemuksia, paitti kiukkuilen ku kakara, minkä tiedostaminen saa kiukkuamaan vielä lisää. On se naisen eämä vaikiaa. :D Mulle vois muuttaa kiertopäiviksi sen 28 - 38 kun se kerran silloin tuon 38 päivää oli.
 
Naspula se vähän pitempään on viidesosa elämästäsi. Ei kaikki koskaan elä köyhyydessä ja sillä sipuli. Sinähän se vääristelet sanojani; en koskaan sanonut ettei työn saaminen vaikeaa ole. Mutta mahdollista se on. Varsinkin jos opiskelee alaa. Molemmat vaikuttaa ilmeisen tyytyväisiltä, joten eiköhän tää ollu tässä.
 
Miramei, viideosa? ikähän onkin suoraan verrattavissa noin.. Muttajoo, jos haluat takertua siihen, niin ihampa miten vain. Et tosiasiassa kuitenkaan tiedä musta tai mun elämästä yhtikäs mitään. Huhhuh. En voi muuta sanoa, joten antaa olla kokonaan. Sinähän sen parhaiten tiedät.. :D Mutta voisit edes lukea ajatuksella.

Tämä taitaa pitää vähän taukoa tässä palstailemisessa, joten kuulumisiin! Jospa sitä tulis kertomaan uutisia sitten oviksen aikoihin / lekurin jälkeen ja katsois uudestaan onko tämä nyt sittenkään mun juttuni...

:wave:
 
Naspula älä nyt tällaisen takia palstailua lopeta! :( Kyllähän tää keskustelu nyt meni vähän rumaksi, ja siihen et jyrkkiä mielipiteitä sateli..Mut eiköhän tää tästä palaudu siihen normaaliin, eli raskauden yrittämiseen liittyviin asioihin ja leppoisaan jutusteluun. Sulle nyt sattui vähän hankala alku tällä palstalla, mut suurimman osan ajasta tää on ollut hyvä paikka purkaa ajatuksiaan ja kuulumisiaan, yleensä hyvin samanhenkisten (ja samassa tilanteessa olevien) ihmisten kanssa. Toki teet niinkuin parhaaksi näet.
P.S jos se nyt enää yhtään lohduttaa niin meidän ajatukset tässä kiivaassa keskustelussa kyllä kohtas erittäin hyvin ja olin "aistivani" et myös osa muista, jotka yhtään ottivat tähän osaa, olivat sun kanssa samoilla linjoilla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mosmos ja Naspula
Joo en, tulee vain semmonen olo että en halua täällä olla aiheuttamassa mitään "pahaa verta", ts. jatkamassa tätä kun en osaa olla sanomatta omaa mielipidettäni.. Vaikka hyväksynkin muiden, en pidä siittä että mun mielipidettä arvostellaan ja samalla vaikkapa nyt muita työttömiä niin ankaralla ja ehdottomalla linjalla. Puolustan itseäni ja muita mielestäni "väärinymmärrettyjä" monesti turhankin kiivaasti, kun pitäis antaa olla ja jättää ihme kommentit huomioimatta.. Aina olen ollut tällainen ja tulen varmaan sit olemaankin :)

Muutenkin tuntuu että osallistun "liikaa", kun jatkuvasti kirjoittelemassa, johtunee varmaan kuitenkin siitä että vasta alkanut seurata netin keskustelupalstoja, tai siis kirjoittelemaan näille.. :D

Että pieni tauko vois olla paikallaan, mutta kattoo nyt maltanko tässä kuitenkaan olla kirjottelematta :D Aina kun käväsen koneella kattomassa sähköpostit, pitää käydä kattomassa oisko mitään uutta täällä.. Tähän vois sanoa jäävänsä koukkuun! :D
 
Naspula jatka sinä vaan täällä, lupaan yrittää pysytellä tuolla toisella puolella! :) Huomenna kontrolliultra, sielläpä sitten näkee onko pikkunen jaksanut kasvaa..
Mä oon samanlainen turhankin paljon osallistuva ja ainakin tässä asiassa eri kannalla niin siitähän saa sitten aikaan tällästä sananharkkaa toisen "oman asian aktivistin" kanssa!
 
Tulin toivottamaan munarikasta pääsiäistä kaikille! Ite hilppasen pian unille ja sitten aamulla aikaseen lähen "lomalle" ja palailen astialle... joskus..

Naspula jokainen saa tuoda ääntänsä esiin, jos jotain ei kiinosta lukia niin voi hyppiä yli :) Itellä tulee ripulikausia välillä ja on kaik pakko kirjottaa tänne :D

Kummikyselyyn0 vastaan että omistan yhden ihanan kummitytön joka täyttää syksyllä 5v :heart:

Pääsiäisgallup sanoisin että en uskonnollisista syistä vietä, vaan meillä on perhe ja suku nii rakas keskenään ja tehään hyvää ruokaa ja ja.. Ai, pääsiäismunia ja trulleja ;) Ite vaan ei enään kehtaa kiertää ovelta ovelle (onneks pojan varjolla pääsee) :LOL:

Mutta nyt vedän matkalaukuista vetoketjut kii ja toivon et kaikki on mukana, nappasen buranan huiviin (kamala hammas särky) ja toivon sikeää unta kalloon, kello soittaa jo klo 5 ja toivon et oltas tienpäällä klo7.


Hyvvee piäsiäistä!
 
Mua nyt vähän hämmentää että nk. "kiivas" ja "vihamielinen" keskustelu oli mun mielestä taas antoisa ja erittäin avartava. Eihän kukaan ole kieltänyt kertomasta omia tunteita tai tuntemuksia mitä ohessa tapahtuu ja saahan niitä kommentoida. Minä taas ehkä itse kaipaan välillä muutakin höpötettävää, mutta toki jos se ei sovi tänne niin voin yrittää etsiä sitä muualta. Joskus vaan "kp 1 ja vituttaa", "joo tääl on ovisplussa taas tuloillaan" ja "ehkä raskausoireita" voi toisinaan tuntua hieman ykstoikkoselta _keskustelulta_, johon ei kummoisiakaan ajatuksia mahdu, mutta ehkä se on sitten se tarkoitus. Tämä on ilmeisesti pääasiassa samanlaisille ihmisille, kun minä taas kuvittelin että enemmänkin samassa elämäntilanteessa oleville (joka taas on paljon avarampi asia).

Keskustelussa ei todellakaan ollut mitään hekilökohtaista, ainakaan omalta osaltani. Minusta on vain joskus mielekästä saada ihmisten perustelut mielipiteilleen ja se tuntuikin olevan ilmeisen liikaa. Mutta asiasta on silti turha loukkaantua. Muutamat kenties alkoivat piikittelemään toisiaan, mutta siinäkin oli useampi henkilö, joten marttyyreja ei tarvita.

Naspula, myönnän käyttäneeni kommentti sanaa väärin. Mutta, kun edelleen luen lainaustasi, mielestäni rivien välistä voi edelleen lukea lainaukseni. Pahoittelut, että käytin termiä väärin. Lisäksi en väittänyt, että sinä olisit väittänyt etteivät käyhät/lihavat saa saada lapsia, vaan se oli jatkoa mielestäni suorasukaisille johtopäätöksillesi. Ja se että joku ei ole kanssasi samaa mieltä, ei tarkoita että sinulle ilkuttaisiin, vihattaisiin tai sinun pitäisi juosta eriävien mielipiteiden takia karkuun.

Mutta siis niin, sanokaa toki rehdisti jos tarkoituksena on ainoastaan voivotella muita ja itseä, koska minua nimenomaan auttaa kun voi kokonaisvaltaisesti vain puhua _mistä vain_, erityisesti toisinaan muustakin kun vain lapsista ja raskautumisesti (toki asiat siihen usein liittyy, ja saakin!) koska MITÄÄN EI NYT VAAN PERKULES TAPAHDU. :p Mutta sanokaa, kertokaa säännöt miten täällä saa/tulee olla niin katsotaan mahdummeko kaikki mukavasti sekaan.

Niin että kp 5 kiittää ja kuittaa tältä päivältä :D.

Muoks. Sori mulla taisi olla sivu aika kauan auki, koska näytti tulleen kommentteja jotka tavallaan jo vastasivat laittamiini kysymyksiin. Tuntuu vaan, että ei tänne oikein mahtunut enää yhtään "perushermoilijaa" niin ajattelin jos laittaisin syvällisempiä keskustelunavauksia harvemmin, mutta ei se ehkä toiminutkaan. No, mutta kuitenkin, anteeksi jos olen vaikuttanut palstan harmoniaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Heippa kaikille, tehän olette käyny kiivasta keskustelua täällä.. Täytyihän sitä tulla oma kortensa kekoon tuomaan :D raha/rahattomuus tytön/tyossä käyvä galluppiin omasta kokemuksesta voisin sanoa, että minun ollessa alle koulu ikäinen isämme teki paljon töitä eli tienasi paljon rahaa, saimme paljon kaikkae MATERIAA, mutta muistan monet kerrat kun veljeni kanssa itkettiin sitä kun on isää ikävä eikä isiä näe juuri koskaan kun on aina töissä. Isäni jossain vaiheessa lopetti ne hommat ja vaihtoi ihan perus duunari hommiin. Rahaa ei enää ollut niin paljon (mutta ei myöskään mikään köyhä perhe oltu) mutta saatiin rakas isä kotiin. Joten omakohtaisesti ainakin voin sanoa, ettei se perheen taloudellinen hyvinvointi tuonut meille lapsille hyvinvointia! Vaikka isän työn vaihdonkin jälkeen ollaan paljon saatu, kuten ajokortit ja muutakin rahallista avustusta ruokaan tms. Itselläni on kova työmoraali ja varmasti seinät kaatuisi päälle jos en työelämässä olisi. Nyt kun olen kuitenkin painanut pitkää päivää työssäni (14h) olen alkanut rahan sijaan arvostamaan vapaa aikaa, raha tuo turvaa, mutta ei rakkautta eikä se todellakaan takaa hyvinvointia! Nyky yhteisössämme jossa nuorten ja lasten ei tarvitse oikeasti tehdä kovaa työtä elääkseen, en näe hyvänä asiana sitä että hyvin tienaavat vanhemmat antavat lapselleen kaiken pyyteettömästi ja "ilman että lapsen tarvitsee palkkapäivistä tietää" Entä jos lapsi ei haluakkaan kouluttautua korkealle? Entä jos lapsi ei saa töitä, halua tehdä töitä tai sairastuu niin ettei kykene tekemään töitä, miten lapsi joka on aina kaiken saanut ja joska lapsuus ja nuoruus on ollut hyvin rahallisesti turvattu osaa itsenäisesti elättää itsensä vaikka sillä työmarkkina tuella, joka kouluttamattomalle on todella vähän? Tai kun lapsi kouluttautuu hyvin ja menestyy työssään ja yhtäkkiä syystä tai toisesta menettää työnsä, miten sellainen lapsi tai nuori aikuinen selviää niistä vastoinkäymisistä joita ei ole koskaan nähnyt tai edes ollut tietoinen? Omasta lapsuudestani oppineena, haluan tarjota lapselleni ennenkaikkea turvallisen kodin, rakastavat vanhemmat ja aikaani. Lapset kaipaa aikaa, rakastavaa syliä ja yhdessä oloa, ei rahapussia.

En halua kenenkään mieltä pahoittaa, mutta tuli vaan niin karvaasti mieleen se oma itku ja ne puhelut mitä isälle soitettii "isi, millon tulet kotii?" Ja samaa isä on itsekkin katunut, kun täytin 18 vuotta isä melkein itki ja sanoi että tuntuu niin hullulle että olen täysi ikäinen kun ei koskaan nähnyt kunnolla edes sitä lapsuus aikaa.

Hiljennynpä taas loppu kiertoon asti :D plussa tuulia!
Ja Sunflower pahoittelu uudesta kierrosta, olisit todella jo sen plussan ansainnut <3
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula ja Mosmos
"Ja se että joku ei ole kanssasi samaa mieltä, ei tarkoita että sinulle ilkuttaisiin, vihattaisiin tai sinun pitäisi juosta eriävien mielipiteiden takia karkuun."

Punnabis juuri näin :) Eikä mun mielestä sinunkaan anteeksi tarvi pyydellä!
 
Sunflower11
Ja Sunflower pahoittelu uudesta kierrosta, olisit todella jo sen plussan ansainnut <3
Kiitos :heart:

Mä koitan pysyä parhaani mukaan pois vauvapalstoilta, just sen takia että tulee vähän paha mieli raskausjutuista :| että tämmönen vaihe taas..

Kummigalluun, ei oo kummilapsia. Mulla ei itseasiassa oo yksikään läheinen lisääntynyt vielä :D Tosin enään en kuulu kirkkoon joten oikea kummi en tule koskaan olemaan.

Lapsilla on 4 & 3 kummia.
 
"Minusta on vain joskus mielekästä saada ihmisten perustelut mielipiteilleen ja se tuntuikin olevan ilmeisen liikaa. Mutta asiasta on silti turha loukkaantua. Muutamat kenties alkoivat piikittelemään toisiaan, mutta siinäkin oli useampi henkilö, joten marttyyreja ei tarvita."

Punnabis Käsittääkseni olen perustellut mielipiteeni, vai enkö? Ja omastamielestäni olen perustellut mielipiteitäni erittäin hyvinkin. Ja turha loukkaantua, en minä loukkaannu sille jos joku kaipaa perusteluja.. En minusta ole edes loukkaantunut, enemmänkin kyllästynyt ja turhautunut tähän jatkuvaan oman mielipiteeni puolusteluun.. Perustelujakaan minun ei kuitenkaan tarvitsisi esittää, sillä mielipide asioissa kun molemmat voi perustella asiansa hienosti, ja olla näin omalta osaltaan oikeassa. Ja marttyyri-sanan käyttö osoittaa sitä, että täällä eräät todellakin piikittelee. se, että "siinä oli useampi henkilö" poistaako se sen tosiasian, etteikö se tuntunut jo vähän ahdistavalta että mitä tahansa kirjoitin siihen hyökätään tyylillä "sunko mielestä läskin vika että köyhä, ei ne saa lisääntyä tai voitais päätellä että pienimunasetkaa ei saa lisääntyä". Tuossa kun ei ollut lainkaan kyse siitä, vaan yritin selventää niille jotka ei ole dokkaria nähnyt, että itse työttömänä koen etten ole köyhä, ja että tämäkin pariskunta vain luultavasti ei osaa käyttää rahojansa järkevästi! Mielestäni dokumentti antoi väärän kuvan köyhyydestä, ja oli siksi huonosti tehty. Ja tämän minä sanoin. Siinä ei ollut kyse lainkaan siitä etteikö heillä saisi/voisi olla vaikka 10 ipanaa, koska mielestäni rahan puute sen kummemmin kuin lihavuus, laiskuus tai muu vastaava ei ole este hyvään vanhemmuuteen. Tämäkin olisi selvinnyt, jos mun kirjotukset luettais ajatuksella, eikä vaan poimita muutamia sanoja tai lauseita sieltä täältä vaan ruokkiakseen omaa negatiivista asennettaan toisten mielipidettä vastaan..

"Minä taas ehkä itse kaipaan välillä muutakin höpötettävää, mutta toki jos se ei sovi tänne niin voin yrittää etsiä sitä muualta. Joskus vaan "kp 1 ja vituttaa", "joo tääl on ovisplussa taas tuloillaan" ja "ehkä raskausoireita" voi toisinaan tuntua hieman ykstoikkoselta _keskustelulta_, johon ei kummoisiakaan ajatuksia mahdu, mutta ehkä se on sitten se tarkoitus. Tämä on ilmeisesti pääasiassa samanlaisille ihmisille, kun minä taas kuvittelin että enemmänkin samassa elämäntilanteessa oleville"

"Naspula, myönnän käyttäneeni kommentti sanaa väärin. Mutta, kun edelleen luen lainaustasi, mielestäni rivien välistä voi edelleen lukea lainaukseni. Pahoittelut, että käytin termiä väärin. Lisäksi en väittänyt, että sinä olisit väittänyt etteivät käyhät/lihavat saa saada lapsia, vaan se oli jatkoa mielestäni suorasukaisille johtopäätöksillesi."

Itsekin olen sanonut, varmaan jo moneenkin otteeseen, että keskustelua, varsinkin mielipide- sellaista rakastan, ku se pysyy asiallisena. Se EI ole asiallista, että vastataan äkäisenä että "Jaa sunko mielestä siis... ja nosori, mutta rivienvälistä huomaan sitä ja tätä, oon eläny sua niin ja näin paljon pidempään" tai muuta sellaista. ei siitä voi rivienvälistäkään lukea kuin että mielestäni dokumentti oli huono, antoi väärän kuvan köyhyydestä ja kertoi enemmänkin parista jolla oli talouden ja elämän hallinta mennyt metsään. Jos kaikesta alkaa etsiä piilomerkityksiä, niitä löytää ihan varmasti. Itsekin olen ylipainoinen (en tosin lähelläkään dokkarin emännän luokkaa), mutten yritä selitellä sitä sillä että terveellinen ruoka on kallista, kun ei se sitä ole. Toistellaan nyt jos menis perille.


Ja ihan tiedoksi, etten ole karkuun juoksemassa, en vain halua jatkaa tätä mielipidekeskustelua enään, koska se on mielestäni siirtynyt keskustelusta väittelyksi. Eikä kenenkään tulisi tuollatavalla kommentoida (marttyyri, karkuun juoksemista) jos joku päättää taukoilla palstailusta.. Vastaavaa, töykeän sävyistä kommentointia tarkoitan, kun sanon että täällä alkaa ilmapiiri olemaan tyly ja "hyökätään" vastaan.

en kyllä jaksa kokoajan perustella omia ajatuksiani, saati sanomisiani, miksi tätä pitää vaan jatkaa kun mielipiteeni asian suhteen ei muutu, eikä pidä kenenkään muunkaan..

Ja toivoisin että lukisitte tosissaan ajatuksella, jos kommentoitte. Niin sitten huomaatte myös sen etten tarkoita pelkästään sinua Punnabis tai Miramei, vaan myös muita ja etenkin itseäni..

Ja anteeksi pyyntöä en ole edes vaatinut, ilmoitin vain että tauko voisi tehdä hyvää.
 
Ain00 Kamalan pitkäksi sulla venyny kierto, toivottavasti ratkeaisi, edes jollain tapaa ja pääsisitte uuteen kiertoon :hug: Onko tiedossa mitään, mistä vois johtua noin pitkä kierto? Tuo "keskustelu" vieny ajatukset ihan sekaisin, enkä näin äkiltään muista onko ollut puhetta..
 
Ain00 Kamalan pitkäksi sulla venyny kierto, toivottavasti ratkeaisi, edes jollain tapaa ja pääsisitte uuteen kiertoon :hug: Onko tiedossa mitään, mistä vois johtua noin pitkä kierto? Tuo "keskustelu" vieny ajatukset ihan sekaisin, enkä näin äkiltään muista onko ollut puhetta..
Ei oo mitään tietoa mistä johtuu :/ Enkä oo omasta mielestäni nyt mistään edes stressaillu ja laihiksetkaa ei oo pitän parii päivää pitempää :LOL: Ni ei kyl mitään tietoa. :(
 
Ja nytkun tuota Naspulan tekstiä tuossa luin niin pääsin myös perille että olette keskustelleet tuosta köyhyys dokkarista. Pitkät on piuhat tääl pääs :LOL:
Mut joo.. en paljoa alkuu pidemmälle kattonut, koska eihän ne nyt köyhiltä näyttän, eikä se köyhäks tee et juokset leipäjonois,tms.. kun kotoonta löytyy tietokoneet ja taulutelevisiot. No mut en enempää hämmennä soppaa ja ilmaisin vain mielipiteeni. :whistle:
 
Ain00 tuo on kyl inhottavinta, kun ei mitään hajua mistä johtuisi.. : / Ja ite sitämieltä, että normaali stressi ei noin pahasti sekota, jos aivan nyt ylipääsemättömästi sressaisin nii sit eriasia.. Kaikkihan nyt kuitenkin jollain tasolla stressaa, vaikkapa alitajuisesti :)

Jaksamisia! :hug:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 5.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


JeNski91..........kp62/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
Ain00................kp59/28................21v........yk1................2.lapsi
SilverBride.......kp32/27.................20v...........yk1.............1.lapsi

Kp 21-30


lumihiutale92.....kp30/??...............19v........yk3.................1.lapsi
-es-................kp29/24-30............21v.......yk11.................1.lapsi
Miwwi ............kp29/29-35..........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp27/46-160........22v.........yk8.................1.lapsi
Hopeakissa......kp26/28-38............23v.........yk5.................1.lapsi

Kp 11->20


Pamsku............kp17/28-52...........21v.........yk5..................1.lapsi
Anlii................kp16/26-73...........22v.........yk7.................1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp10/32..............23v........yk3(yk9).......2.lapsi
Sunflower11......kp9/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi
Nemppis..........kp8/30-31...........20v........yk10................1.lapsi
Naspula............kp7/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp7/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp6/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi
Lindu...............kp5/28-30.............22v.........yk2..................1.lapsi
Grill................kp3/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Nopeasti vain, että Naspula itsekin nyt otat sieltä mun riveistä yleisiä heittoja itseesi. Anna vaan olla, koko ajan sanot että kyllästyttää jauhaa näitä ja puolustella sanomisiasi, ei sitä tarvitse tehdä. :) Ja koska olet rohkeasti eri mieltä, niin saat sitten takaisin muiden vastaväitteet. Sitä se _vain_ on. Ja pikkumunaisuudet yms. olivat karrikoituja vitsejä, joiden piti olla NIIN selkeitä, että siitä tajusi kirjoitustyylin, mutta käytän siis jatkossa enemmän hymiöitä. :p

Ja mielelläni silti kuulisin Ain00n kommentit, jos kerran asiaa olisi. :)
Sunflower, olisiko sua mikään aihe erityisen kiinnostava, mistä vois jutella että sais ajatukset pois pelkästään raskautumisesta?
 
Sunflower11
Punnabis: Jaa-a :D Mulla vaan näitä vaiheita tulee, välillä ei "tunnu missään" muiden raskautumiset ym, välillä taas tuntuu pahalta..
Sullakin näyttää olevan noita yk:ta kertynyt, ootteko käyny lääkärissä? (sori jos oot jo kertonut, mut mä oon tämmöi lahopää ja sokea ja taukoilenkin enkä pysy perässä :D)
 
...Hei kertoisiko joku mulle, mikä se on se dokkari josta kaikki puhuu? Oon ihan missannut tän tiedon ja alkoi kiinnostamaan... :ashamed:

Mä ainakin ymmärrän sun närkästykses Naspula. Eihän tässä kukaan varmana ole tarkoituksella toista vastaan hyökännyt, mutta netissä kun keskustellaan on tosi helppo tulla väärinymmärretyksi ja varsinkin ne pienet vivahteet ja rivien välit saa ihan uusia merkityksiä eri ihmisten lukemina. Musta on hienoa, että aiheesta kuin aiheesta täällä keskustellaan ja ihan kunnolla kanssa (sillä eihän se ole pois siitä "oikeasta asiasta" eli niistä ovistikuista ja oireista), mutta voisin ehkä koittaa nätisti ehdottaa, että koitettais käydä keskustelua hieman enemmän yleisellä tasolla, eikä kritisoida toistemme mielipiteitä. Kaikilla meillä kun kumminkin on omat mielipiteemme ja varmana syyt niihin. Että jos jokin mielipide jäisi hämmentämään, kysyttäisiin selvennystä ennen kuin väitetään vastaan?

Ja sanon nyt tähän samaan syssyyn vielä, että sori Miramei jos vähän liian kärkkäästi hyökkäain sun mielipitees kimppuun. Otin sen turhan henkilökohtaisesti ja vähän jo meinasi hermo mennä, kun se keskustelu sisälsi molemmin puolin muutaman vähän toista kritisoivan kommentin. Kun oikeastihan tietysti olen sitä mieltä, että haluaisin tarjota lapselleni taloudellistakin turvaa ja arvostan sitä että itse jaksat nähdä vaivaa sen eteen, minkä koet tärkeäksi. Me ollaan varmana ihmisinä melko erilaisia ja erilaisista taustoista, ja jokaisen mielipiteet pätee vain siihen omaan tilanteeseen.

Parin päivän sivusta seurailu rauhoitti kyllä kummasti omaa mieltä :LOL: Mä jätän teidät taas joksikin aikaa keskittymään siihen vauvojen hankkimiseen ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula

Yhteistyössä