"Minusta on vain joskus mielekästä saada ihmisten perustelut mielipiteilleen ja se tuntuikin olevan ilmeisen liikaa. Mutta asiasta on silti turha loukkaantua. Muutamat kenties alkoivat piikittelemään toisiaan, mutta siinäkin oli useampi henkilö, joten marttyyreja ei tarvita."
Punnabis Käsittääkseni olen perustellut mielipiteeni, vai enkö? Ja omastamielestäni olen perustellut mielipiteitäni erittäin hyvinkin. Ja turha loukkaantua, en minä loukkaannu sille jos joku kaipaa perusteluja.. En minusta ole edes loukkaantunut, enemmänkin kyllästynyt ja turhautunut tähän jatkuvaan oman mielipiteeni puolusteluun.. Perustelujakaan minun ei kuitenkaan tarvitsisi esittää, sillä mielipide asioissa kun molemmat voi perustella asiansa hienosti, ja olla näin omalta osaltaan oikeassa. Ja marttyyri-sanan käyttö osoittaa sitä, että täällä eräät todellakin piikittelee. se, että "siinä oli useampi henkilö" poistaako se sen tosiasian, etteikö se tuntunut jo vähän ahdistavalta että mitä tahansa kirjoitin siihen hyökätään tyylillä "sunko mielestä läskin vika että köyhä, ei ne saa lisääntyä tai voitais päätellä että pienimunasetkaa ei saa lisääntyä". Tuossa kun ei ollut lainkaan kyse siitä, vaan yritin selventää niille jotka ei ole dokkaria nähnyt, että itse työttömänä koen etten ole köyhä, ja että tämäkin pariskunta vain luultavasti ei osaa käyttää rahojansa järkevästi! Mielestäni dokumentti antoi väärän kuvan köyhyydestä, ja oli siksi huonosti tehty. Ja tämän minä sanoin. Siinä ei ollut kyse lainkaan siitä etteikö heillä saisi/voisi olla vaikka 10 ipanaa, koska mielestäni rahan puute sen kummemmin kuin lihavuus, laiskuus tai muu vastaava ei ole este hyvään vanhemmuuteen. Tämäkin olisi selvinnyt, jos mun kirjotukset luettais ajatuksella, eikä vaan poimita muutamia sanoja tai lauseita sieltä täältä vaan ruokkiakseen omaa negatiivista asennettaan toisten mielipidettä vastaan..
"Minä taas ehkä itse kaipaan välillä muutakin höpötettävää, mutta toki jos se ei sovi tänne niin voin yrittää etsiä sitä muualta. Joskus vaan "kp 1 ja vituttaa", "joo tääl on ovisplussa taas tuloillaan" ja "ehkä raskausoireita" voi toisinaan tuntua hieman ykstoikkoselta _keskustelulta_, johon ei kummoisiakaan ajatuksia mahdu, mutta ehkä se on sitten se tarkoitus. Tämä on ilmeisesti pääasiassa samanlaisille ihmisille, kun minä taas kuvittelin että enemmänkin samassa elämäntilanteessa oleville"
"Naspula, myönnän käyttäneeni kommentti sanaa väärin. Mutta, kun edelleen luen lainaustasi, mielestäni rivien välistä voi edelleen lukea lainaukseni. Pahoittelut, että käytin termiä väärin. Lisäksi en väittänyt, että sinä olisit väittänyt etteivät käyhät/lihavat saa saada lapsia, vaan se oli jatkoa mielestäni suorasukaisille johtopäätöksillesi."
Itsekin olen sanonut, varmaan jo moneenkin otteeseen, että keskustelua, varsinkin mielipide- sellaista rakastan, ku se pysyy asiallisena. Se EI ole asiallista, että vastataan äkäisenä että "Jaa sunko mielestä siis... ja nosori, mutta rivienvälistä huomaan sitä ja tätä, oon eläny sua niin ja näin paljon pidempään" tai muuta sellaista. ei siitä voi rivienvälistäkään lukea kuin että mielestäni dokumentti oli huono, antoi väärän kuvan köyhyydestä ja kertoi enemmänkin parista jolla oli talouden ja elämän hallinta mennyt metsään. Jos kaikesta alkaa etsiä piilomerkityksiä, niitä löytää ihan varmasti. Itsekin olen ylipainoinen (en tosin lähelläkään dokkarin emännän luokkaa), mutten yritä selitellä sitä sillä että terveellinen ruoka on kallista, kun ei se sitä ole. Toistellaan nyt jos menis perille.
Ja ihan tiedoksi, etten ole karkuun juoksemassa, en vain halua jatkaa tätä mielipidekeskustelua enään, koska se on mielestäni siirtynyt keskustelusta väittelyksi. Eikä kenenkään tulisi tuollatavalla kommentoida (marttyyri, karkuun juoksemista) jos joku päättää taukoilla palstailusta.. Vastaavaa, töykeän sävyistä kommentointia tarkoitan, kun sanon että täällä alkaa ilmapiiri olemaan tyly ja "hyökätään" vastaan.
en kyllä jaksa kokoajan perustella omia ajatuksiani, saati sanomisiani, miksi tätä pitää vaan jatkaa kun mielipiteeni asian suhteen ei muutu, eikä pidä kenenkään muunkaan..
Ja toivoisin että lukisitte tosissaan ajatuksella, jos kommentoitte. Niin sitten huomaatte myös sen etten tarkoita pelkästään sinua Punnabis tai Miramei, vaan myös muita ja etenkin itseäni..
Ja anteeksi pyyntöä en ole edes vaatinut, ilmoitin vain että tauko voisi tehdä hyvää.