Kakskymppiset yrittäjät 2012

piupiuu Tsemppiä ovis plussan metsästykseen! :)

Mona Lisa Plussaa odotellaan! ;)


Onko teillä oikea vai tekokuusi? Jos teko,niin onko valkoinen vai vihreä?
-Täältä löytyy ihan oikea ja iso joulukuusi, oli pakko käydä hakemassa ihan kunnon kuusi kun kerrankin kämpään sellainen mahtuu :) Ja oikea, ihan sen tuoksun takia, oikea kuusi tuoksuu vaan niin ihanalle :)

Heräsin tänään ennen kellon soittoa kun oli NIIIN kauhee vessahätä, sit ajattelin, että teen r-testin ja tällänen tuli Aijaa.com - 11467625 :) dpo 11 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Kiitos Miwwi ! Ja haamulainen siellä tikussa :heart:

Toivottavasti mulla nyt se ovis ei oo mennyt vielä. :)
Joulukiireiden vuoksi en oo vielä älynnyt niitä testejä ostaa..

Näyttääkö ovistesti siis AINA kahta viivaa vai vaan oviksen aikana ja sen lähipäivinä? Auttakaa tyhmää.. :D
 
Laittelinkin sinulle Miwwi varovaisia onnitteluja tuolla himotestaajien topicissa.. Ihana haamulaunen siellä :popcorn:
Siellä on sitten jännät päivät jouluna josko viiva vahvistuisi..

ON: Dpo 7, ja voi että mahassa on perhosia. Vaikkei plussaa löytyiskään, niin oon ihan älyttömän onnellinen, että yritys on meillä alkanut.. Ei nimittäin mitään oireita enää, joten en juuri oleta testin näyttävän muuta kuin negaa.. Tosin kamala jano on, mutta se nyt tuskin liittyy mitenkään raskausoireisiin. Yleensä en juo ikinä vettä muutoin kun ruoan kanssa tai treeneissä, niin nyt on pitänyt kitata vähän väliä..
 
Oioi Miwwi! :heart: Voisko yhtään paremmalta näyttää noilla päivillä?! ;)

piupiuu: Ovistesteistä. :) Kyllä niissä on lähes poikkeuksetta aina kaksi viivaa. Niin kauan kun se testiviiva on vaaleampi kuin kontrolliviiva, ovulaatiota ei ole tapahtunut. On aika henkilökohtaista onko plussa sitten yhtä vahvat viiva, vai tuleeko testiviivasta vahvempi kuin kontrollista. En tiedä saako tästä nyt mitään selvää, mutta minun blogissa (odotan.: Ovulaation bongaaminen) on nyt tämän kierron testaukset malliksi. Tosin muistin testata vähän myöhään, mutta juuri ja juuri ajoissa. ;)

Joulukuusesta: Meillä on aina ollut aito kuusi. Nyt siis neljäs joulu saman katon alla. Vanhemmillani on ollut n. 12 vuotta muovikuusi, pikkuveljeni pahan astman vuoksi ja itse olen ihastunut niihin valkoisiin kuusiin. Haluaisin sellaisen "pienen" n.80-90 senttisen. :D Mutta mies ei muovikuusta huoli (ei huolisi kuusta lainkaan, ellen minä vaatisi. ;)).
 
piupiuu Grill sulle vastaskin jo tuosta oviksesta :)

Grill Joo, ajattelin, että en varmaan testaa "liian" ajoissa, mutta tosiaan aamulla oli niin kauhee hätä, mikä ei oo normaalia niin ajattelin sit testata, katsotaan kuinka vahvistuu. :) Sullakin pian jännät paikat edessä, toivotaan plussaa. :) :heart:
 
Miwwillä on haamu! Tuliko testiajalla? Toivottavasti tummuu pian :heart:

piupiuu minulla ainakin AINA tulee ovistestiin kaksi viivaa. Oviksen lähellä ovat tasapaksut. Tämä kai vaihtelee myös henkilöittäin ku mulla on niitä munarakkuloita paljon niin sekin saattaa aiheuttaa sen, että näyttää ovista koska sattuu. Pari kiertoa oon aikasemmin testaillu ja koska oon itte tuntemusten mukaan tunnistanut paremmin oviksen, en ole tikkuja enää käyttänyt. Tähän kiertoon tilasin digitaaliset ovistestit, kun on nuo clomit käytössä.
 
Galluppeihin: mulla on lähes kaikki joululahjat ollu ostettuna jo hyvän tovin, muutamaa pientä lahjaa lukuunottamatta. Vihaan mennä tonne ruuhkiin kiertään ja osteleen mitään kun on niin paljon ihmisiä samaan aikaan hössöttämässä :) ruoka kaupassa toki täytyy vielä käydä, jos siellä nyt enää on mitään ostettavaa kun vasta viikonlopulle jätettiin tää kaupassa käynti :) itse haluaisin kuusen kyllä oikean tai tekokuusen ihan sama kumman saisin kunhan vaan mahtus sellanen oikeen kokonen, meillä ei oo mitään fiksua paikkaa mihin sen laittais niin ettei ole tiellä :/

Kysyisin teiltä et onko teillä ollut niin että kun ootte tehny ovistestejä et on jo melkeen ovis mut ei kuitenkaan vielä ihan ja sit tuleekin haaleampi viiva?? Ootan kyllä et ovis olis 26. Päivä tai max. Pari päivää ton jälkeen mut nyt ihmettelen miksi viivat vaaleni tänään eiliseen verrattuna.. Mul on kyllä nyt noita digitaalisia ovistestei varattuna mut ajattelin vasta joukuaatosta eteenpäin testailla niillä :)
 
Lämmöt on nyt ollu pari päivää 36,8, eli ehkä vielä onkin jotain toivoa... Äsken piti mitata vielä kun palelti kamalasti ja nyt niin kuuma että kainalot märkänä.. Näytti 36,9..


Galluppiin meillä on aina ollut oikea kuusi. Vuosi oli väliä kun asuin kerrostalossa, mutta muuten aina on kuusi ollut =) Huomenna pitäis lähtee metsään katselemaan josko löytyisi sopivaa..
 
Kiitos Grill ja Miramei vastauksista :)

(.) En sit vieläkään saanut aikaiseksi niitä ovistikkuja hankkia. Pelottaa että alan sitten hulluna niitä oviksia tikuttelemaan ja sitten tulee stressattua sillon, kun ovisplussa on että pakko pupuilla jne.. :) Olisi vaan kiva tietää tapahtuuko kohdallani ovulaatiota ollenkaan. Aina ollut suht säännölliset menkat ja gyne-tutkimuksissakaan ei ole mitään ihmeitä näkynyt koskaan, selkeesti ovislimoja edellisissä pillerittömissä kierroissa ollut.

Jokaisessa kierrossa on pari-kolme viikkoa kestäviä alavatsakipuiluja, melkoisen pieniä kipuja.. Mistähän lie johtuu, tulisiko kenelläkään mieleen mitään? Jos nyt tärppiä ei käy niin varailen ajan gynelle jos vaikka munasarjat ja muut katottaisiin ultralla ihan varmuuden vuoksi. Alavatsaa painelemalla ei ainakaan ole mitään poikkeavaa tuntunut ja viime kierron kovien alavatsakipujen aikaan lääkäri ei tuntenut sisäkopeloinnillakaan mitään, mutta kaikki ei kyllä näy ilman ultrausta.

Tyhmä kysymys taas, voiko ovislimoja tulla vaikkei ovulaatiota tapahdu?
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 21.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


maijac............kp53/33..................23v..........yk3...............1.lapsi
-90.................kp49/??.................22v..........yk1.................1.lapsi
Skeggo............kp48/39.................20v............yk4..............1.lapsi
Ole luonani aina..kp45/28.............24v............yk1................3.lapsi
millinkäinen......kp35/25-40.............22v.............yk9.............1.lapsi
nnela.............kp31/29................22v............yk3...............1.lapsi

Kp 21-30


Miwwi.............kp29/28-35............22v.........yk3(8)..............1.lapsi
memsie...........kp28/31-37..........22v.........yk9.................2.lapsi
Minnah88........kp26/?...............24v...........yk1...............1.lapsi
Nenni88..........kp23/28...............24v...........yk4................2.lapsi
Grill................kp22/25-32.............22v........yk15.................1.lapsi
Henksuliini93....kp21/30.................19v..........yk6..............1.lapsi

Kp 11->20


Anlii................kp20/27-30(54)..........23v.........yk15............1.lapsi
Taru_.............kp20/22-35..............22v.........yk8................1.lapsi
piupiuu...........kp19/29(38)..................22v.........yk4............1.lapsi
Hopeakissa.....kp18/28-38(107)............24v.........yk9...........1.lapsi
Caro...............kp15/31-41............20v..........yk7..................1.lapsi
Nuttis..............kp13/30..............20v............yk5................1.lapsi

Kp 1-10


Mona Lisa.........kp10/28-40............22v............yk2................2.lapsi
Miramei......... ..kp5/38-40(58)....24v.........yk5(11)............1.lapsi
Leva................kp5/33................23v..............yk6.............1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Miwwi.........dpo11........24.12
Taru_..........dpo8........?
Grill............dpo7..........31.12

Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, susupala, Minnah88, lumihiutale92



Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
(susupala)
Henkari

MARRASKUU
(lumihiutale92)
nanna_
BDU
Mosmos
Pamsku
JeNski91
Niiu

JOULUKUU
AnnuLiisa
Punnabis


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Oi voi...:/

Mun on nyt pakko tulla kans kantamaan oma korteni kekoon tänne keskusteluun... Mun mielestä on myös tosi epäreilua, että vähemmän aikaa yrittäneiden ei sallita olla rikki negatestistä tai että on olemassa jokin yk-raja, minkä jälkeen saa "masentua"... Ehkä juurikin se on osasyynä tähän kärhämään, että kauemmin yrittäneet eivät enää muista miltä ne ensimmäiset yk:t tuntuivat, ja että silloinkin tuntui pahalta? Itse kuuluisin sen pamskun jaottelua mukaan niihin "kauemmin yrittäneisiin", enkä muista, että olisin ihan noin maassa ollut edes keskenmenon jälkeisestä tädin tulosta... Tai siis tottakai se harmitti ja itketti, mutta kyllä se oli pahalta tuntunut jo kaikki aiemmatkin kierrot jostain yk3 lähtien... Ja yk:than ei sinällään kerro viel mitään, koska itelläkin kierrot vaihteli 27-40pvää ni voihan hyvinkin joku yk3-lainen olla vaikka 6kk yrittänyt?
Munkin mielestä täällä on välillä vaikeaa kommunikoida ku itsellä tulee ainakin sellainen olo etten uskalla tänne puolelle kirjoitella, koska se, että kerron kuulumiset aiheuttaa sen, että pidempään yrittäneet pamsku, Grill, Amalia ja Sunflower automaattisesti rupeavat laskeskelemaan, että miten mun lapsi on jo tietyn ikäinen, että he ovat kyllä sitten jo kauan yrittäneet... Enkä tarkoita sitä mitenkään pahalla, mutta vaan tiedän, että näin on, koska itsekin sitä ajattelin silloin...
...ja tottakai muakin ärsytti täällä se, että tulee yk1-läisiä, jotka ovatkin raskaana ennen ku kerkeävät viikkoa kauemmin palstalla pyöriä, mutta en kyllä ikinä viitsi sitä ääneen sanoa (kuten täällä muistaakseni on jollekin sanottu?), koska toisen onni ei ole multa pois, ja vaikka miten ärsyttäisi, että tuntuu, että plussannut on jotenkin mun mielestä "huono vanhempi" (ei täällä oo sellasta ollu kylläkään) ni ei sitä täällä sovi sanoa!
Ihailen suuresti etenkin sunflowerin ja grillin asennetta yrittämisessä; te jaksatte aina olla positiivisia kierrosta toiseen ja ette varmastikaan ole pahoittaneet kenenkään mieltä!<3 myös Miramei on ihailtavan sitkeä sissi kaikesta kokemastaan huolimatta!
Amalialle sen verran, että nimenomaan sun kanssa tuli sillon sitä sanomista, että kun tuntui ettei tänne kehtaa kirjotella... Ymmärrän kyllä jos se oli vaan sellainen masennuskausi, mutta kyllä sitä valitettavasti yrittää aika varpaillaan olla aina kun tänne jotain uskaltautuu kirjoittelemaan...:/ mä toivon sulle sitä plussaa ihan sydämeni pohjasta, ja haluan kuulla kun sen saat, ja huom. KUN!!<3
Pamskulle toivon myös kaikkea hyvää ja ihanaa loppuraskautta; olet nyytin todellakin ansainnut!<3
Haluaisin, että kuitenkin voisitte nähdä tässä keskustelussa sen vähemmän aikaa yrittäneiden puolen ja sen, että henki ei ole täällä enää sama, ja katkeroitumista on ilmassa. En oikein osaa pukea tätä nyt sanoiksi, mutta kaikkea hyvää teille kaikille, ja toivottavasti positiivisempaa seuraavaa vuotta ja plussia kaikille!!

Johanna88 ja pikku tonttutyttö 4kk
 
Viimeksi muokattu:
Luoja tietää etten jaksaisi enää jauhaa tästä, koska (ainakin mun kohdalla) viesti selvästi ymmärrettiin väärin... : / TOTTAKAI saa olla masentunut ja surullinen negasta tai tädin tulosta, ihan missä kohtaa yritystä vain. Minä ainakin korostin noita sanavalintoja, mutta siihenkin lisätäkseni (ettei nyt ketään vaan väärin ymmärrä) en ole loukkaantunut kenenkään sanomisista (ärsyyntyminen on toinen juttu, mutta tässä mielialat heittelee päivästä toiseen miten sattuu), KOSKA minä kyllä muistan mitä se oli vielä silloin yrityksen alussa. Siksi yritän kannustaa ja neuvoa täällä osaamiseni ja tietämykseni mukaan, kuten minua neuvottiin vuosi sitten. Harmi että meistä nyt tuli jostain syystä negatiivisia ja masentuneita ämmiä, tai ainakin ilmapiiri täällä on ilmeisesti sellainen.

Johannalle vielä tästä sinun kommentista "Munkin mielestä täällä on välillä vaikeaa kommunikoida ku itsellä tulee ainakin sellainen olo etten uskalla tänne puolelle kirjoitella, koska se, että kerron kuulumiset aiheuttaa sen, että pidempään yrittäneet pamsku, Grill, Amalia ja Sunflower automaattisesti rupeavat laskeskelemaan, että miten mun lapsi on jo tietyn ikäinen, että he ovat kyllä sitten jo kauan yrittäneet... Enkä tarkoita sitä mitenkään pahalla, mutta vaan tiedän, että näin on, koska itsekin sitä ajattelin silloin..." on pakko sanoa, että minä en ainakaan ikinä ajattele näin. Siksi käyn (tai kävin) myös välillä plussaneiden puolella kurkkimassa, ihan vain kuulumisia. Enää en taida viitsiä, kun ilmeisesti meistä puhutaan aika ikävään sävyyn jossain(?). MUTTA kiitos kuitenkin sinulle sanoistasi minua kohtaan ja hyvää joulua sinulle sekä tytölle! :)

Miramei: Kiva kun teit uuden pinon. Jokos sinne kuuluis siirtyä vai vasta ensi vuoden puolella? Kävin vaan kurkkaamassa että olit eilisen listan sinne pistänyt. :)

Koskas miwwi testaa uudestaan? :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Johanna88
Grill eiköhän sinne voi jo siirtyä :) varmaan monet on joulun reissussa, tai minä ainakin olen jokusen päivän niin ei kai se haittaa, jos otetaan varaslähtö siihen pinoon? :) ja muutkin voi sitä päivitellä halutessaan kuin minä ja Grill, kun aina ei mekään olla maisemissa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Tässä luin tätä keskustelua täältä ihan ihmeissäni taas...

Tuli tosi huono fiilis kun itse olen kuitenkin saanut täältä hyviä neuvoja ja vertaistukea, kun tämä ainut paikka on, jossa yrittämisestä gynen lisäksi oon puhunut.

Tää jäätävyys, katkeruus jne... on mennyt itseltäni ainakin ohi. Ja joku puhui lastentarhameiningistäkin...

Enemmän se tuntuu lastentarhameiningiltä, jos jossain(?) puhutaan pahaa selän takana tämän palstan palstalaisista...

Kurjaa... Toivottavasti tää jää nyt taaksee ja siirrytään uuteen pinoon paremmin mielin! =)
 

Yhteistyössä