Hyvää pääsiäistä kaikille! :flower:
ON. Täällä meni oma pääsiäinen plörinäks, kun en päässyt äidille käymään ja mies lähti omille vanhemmilleen hyysäämään siskoaan jonka vauvalla eka pääsiäinen
En tiedä, varmasti itsekin nauttisin tulevasta raskaudesta täysin rinnoin, mutta että vauva käy äitin masussa trullaamassa, ja haluaa että perhe on yhdessä juhlina, että vauvalla on turvallista ja suku ympärillä...? HUH. Siis juu'u, mahassahan tuo vielä on pitkään, ja tekis mieli ilmottaa että lapsen on ensimmäiset ajat "turvallisinta" olla kotona, eikä kokoajan kyläilemässä.. Vähän hirvittää heidän puolestaan, että mitäpä sitten kun se vauva-ajan ja lapsiperheen arjen todellisuus tulee esiin..
Että tämmöstä tällä erää
Naapureista, meidän naapurin vanha, mukava mies saa välillä 80-luvun kohtauksia, ja musiikki raikaa
ei meitä ole kyllä haitannut kertaakaan, kun ei ole yöllä huudattanu koskaan..
Nitinöitä ja natinoita ei (onneksi) kuulu, vessassa välillä kuuluu aamuisin, kun joku oksentelee :x siitäkin olen miettinyt, että onkohan tuo raskaana, kun noin useasti kuuluu, tai sitten syömishäiriö... Jonkun reipas kuukauden jatkunu, että ei ihan jokapäivä mutta melkein satun samaan aikaan vessaan.. Inhottavan selvästi kuuluu.. :O
Ajattelin tässäkierrossa alkaa taas tikuttelemaan ovista, nyt kuitenkin kun pitemmän aikaa taas ollut taukoa siitä, niin päätin että aloitan aikasin
Joten ensviikosta lähtien yritetään nyt bongailla sitä, suunnittelin jo huomenna ensimmäisen dippailla, ostin noita onneksi reilusti monelle kierrolle..
Jos keskustelu vielä kiinnostaa, niin mua kiinnostais kuulla mitä te ootta mieltä isovanhempien roolista lastenkasvatuksessa ja elämässä.. =) onko ollut / odotettavissa ongelmia sen suhteen..
Mua jännittää hirveesti anoppi, kun on perhepäivähoitaja, ja tuntee kovaa tarvetta tuputtaa tietämystään ja on asenteella että "kyllä mummu saa sitten hoitaa, ei teidän tarvi" "onneksi mummulassa on mummulan säännöt" jne. eli vihjailee ikävästi meidän kykyyn olla vanhempia, hoitaa tai kasvattaa lasta.. Ja kun itse en haluaisi lasta viedä hoitoon jatkuvasti, saati kyläillä kokoajan.. Ja vielä enemmän nyt sen takia, että tulevalla mummula olisi niin eri näkemys siitä kasvatuksesta, ja näköjään on myös sitämieltä että saa myös siihen puuttua.. Ja meidän lapsillamme tulisi olemaan aika monta isovanhempaa; Kaksi mummua ja kolme vaaria (isäpuoleni minulle läheinen, ja olisi luonnostaan "vaarin" roolissa), sekä molemmat isomummut ja isovaarikin olisi luultavimmin vielä elossa (60v ja 61v nyt).. Mun mielestä pitäisi tulevien isovanhempien ymmärtää myös, että lapsella on muitakin sukulaisia, ja ettei aika riitä kaikkien kanssa oleiluun.. Tästä kun oli puhetta, niin anoppi vain tuumas että "onhan se minun esikoiseni lapsi, kai sen kanssa saan viettää aikaa enemmänkin"..
Minähän en olekkaan (siis juurikin olen) oman äitini esikoinen, sikäli jos sillä pitäisi olla mitään merkitystä.....
Muoks. ja siis todellakin pyrkisin jakamaan mummula-aikaa tasaisesti, ja kylässäkin käytäisi, muttei niin usein kuin ainakin tämä yksi mummu haluaisi... Tuumasipahan hän jopa että "koittakaa saada se lapsi alulle pian (tietää tosiaan että vaikeuksia), niin saa serkukset seuraa toisistaan viikonloppuisin" Miehen siskolla siis tapana olla joka / jokatoinen viikonloppu tuolla, koko vkloppu, ja olettaa että mekin alamme viikonloppuja heillä hengailemaan... :attn: