**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

oon käyny lukees useesti täällä mut kute joku toinenki sanoi niin juts ku on tullu vastaamisen aika, vauvalla on nälkä tai sitte tosiaan on jo ollu tisulla=)

Mutta yritän nyt myös kommentoida noita asioita jos vaan mistan ees osaa...

Meillä vauva syö n kolmen tunnin välein, toki päivällä joskus useemminkin, mutta keskimäärin..
Yöt on mennyt nyt niin että esim viime yönä vauva nukahti 23.15 noin, heräs syömään n 2.30, oli omassa sängyssä nukkumassa kolmen jälkeen ja heräs syömään hiukan ennen seittemää..sitte syötii ja otettii vielä pikku torkut.
edellisyönä nukuttiin 22-11.00 kahdella syöttökerralla :eek:

Meillä tosiaan vauva ähis vatsaansa jotain reilu viikon vanhana ja oon siitä asti antanu cuplatonia ja auttaa kyllä meillä etten uskalla lopettakaan ainakaan vielä...annan liki aina tuon 4 tippaa ennen ruokaa, jos on juuri syönyt, eli alle puoli tuntai aikaa, niin annan joko tipan tai kaksi vain...mutta vaikka yölläkin tuosta on "vaivaa" niin sen kyllä tekee kun tietää että auttaa!

Liinuli: meillä myös vauva välillä imee itseensä tosi paljon aitoa juurikin makuuasennossa, sitten yskii ja päästää uloskin osan mutta aina on hengittänyt sen jälkeen ja yölläkin että älä huolehdi turhaan..vaikka kyllä iteki aluksi pelästyin TODELLA ja ajattelin että alanko selkään jo lyömään mutta ei tarvinnu..tämä "ongelma" lähinnä öisin ku tissit on aivan täynnä maitoa ja vauvalla kova nälkä...mutta yritän välillä sitten ottaa hieman rintaa ulos vauvan suusta että hengähtää välillä ja tuota on alkanut tekee jo itsekin..

Mulla siis myös nuo "suihkutissit"...ja maitoa riittää niin että yöllä jos vauva nukkuu tuon 4 tuntia tai yli, mikä tietysti on mukavaa, mutta kyllä sitten liivin suoja falskaa ja lakanalla on maitoa..olenkin laittanut pyyheliinan nyt siihen rintojen kohdalle alle ettei lakanat ja patjat sotkeennu...tuo kerääjä vois tietysti olla aika hyvä....täytyy kattoo saako aikaseksi hakea=)

Vauvan flunssasta...meillä pikkuherra on aivastellut koko pienen ellämänsä...eli alkoi sairaalassa ja aivastelee vieläkin....sairaalassa sanottiin ettei voi olla flunssaa noi pienellä..tiedä siten..välillä ilmesesti maitoa joutuu menuun ku tuntuu sellaselta tukkoselta mut se lppuu sit ...välil tulee kuivunutta räkää nenust et saa poistettya..ostin pikkuniistäjänkin ja kerran oon käyttäny sitä...
aivasteleeko muiden vauvat????????????? :eek:

kotitöitä tulee tehtyä jonki verra....ei ny ylimääräsiä mut mä nykyää nautin esim pyykkien laittamisesta rauhassa ku mieson vauvan kaa tai tiskaamisesta tmv...ne on saanu iha uuden merkityksen :LOL:
mut ei meil mitää supersiistiä ole, perussiistiä vaan :)

seksiä vähä tekis mieli muttei vielä jotenkn vaa oo ns oikee aika....onneks ollaa molemmat samoil linjoil miehen kans täs asias ni ei tu riitaa ainakaa siitä:)

ritiäiset 17.2 :)

muaki kiinnostas tietää et koska koliikki voi vielä alkaa jos alkaa...koska uskaltaa huokasta...?

poika heräs..jatketaan siisjossai vaiheessa:)

vesseli ja poju huomen 3 vko
 
niin, piti vielä sanoa ku oon ollu tyytyväinen ett' synnytys ei jättäny mitään "jälkiä" itteeni ni pitänee perua nuo sanat......en ole vielä ihan varma, mutta luulen että mulla on peräpukama :ashamed:
muutamina kertoina on tullu ulostaessa verta mutta oon aatellu että se on vaan joku haavauma siinä jossain reiän luona...nyt pari päivää ollu aikalaillakin kipee..mies sanoi ettäkoita sisältä onko siellä jotai pattia, en tuntenut..
mä oon nyt laittanu bepanthenia sinne ulostuksen jälkeen ja katon meneekö ohi, jos ei ni soitan tossa alkuviikolla sit lekuriin...inhottavaa :kieh:

vauva meni toisille päikkäreille, nyt nukkuu varmaan noin pari tuntia ja sit valvotaan kymmeneen asti ja nukkumaan..

Meillä on huomenna MLL:n järjestämä "minusta tuli äiti"-tapaaminen...se järjestetään loka-.joululuussa esikoisen saaneille äideille..
must on tosi kiva mennä tollaseen mukaan ja vielä oikein soitettiin kotiin ja kutsuttiin :)
se alkaa 10 ja kestää 11.30 asti...saapi nähä miten poju viihtyypi=)
 
Vesseli: kiva tuo mll:n tapaaminen! Itsekin oon miettinyt, että kohta ois kiva saada vähän jotain puuhaa ja varsinkin ton meidän 5v. pojan takia. MLL:llä on täällä perhekahvila kolmena päivänä viikossa. Pitäisiköhän käydä katsomassa, en oo tällä meidän uudella asuinseudulla käynyt ikinä perhekahvilas. Myös srk:n perhekerho voi olla kiva. Siellä olisi tolle viisvuotiaalle temppurataa ym. Ja titysti ois kiva itsekin nähdä ihmisiä. Me ei olla kyläilty tai käyty sisällä vielä missään vauvan kanssa.

Kukas kyselikään koliikista..meidän esikon koliikki alkoi oikeastaan jo synnärillä. Kakkosen lievempi koliikki antoi ekat merkit 2-3 viikon iässä. Ja toivotaan, että tän kolmosen kohdalla ei nyt mitään koliikkeja enää tulekaan, ikää alkaa olla jo 7 viikkoa. Pientä vatsankipristelyä tällä on, mutta ei mitään huutamista. Varmaan auttaa tääkin aika paljon, kun kannan vauvaa tosi paljon kantoliinassa. Aloin tänään kantaa jo pystyasennossa kasvot minuun päin. Tää ei oikein enää tykännyt siitä kehtoasennosta ja itsekin oon oottanut, milloin saisin tähän helpompaan asentoon.

Mukavaa viikkoa kaikille ja ekstratsempit kaikkien huutavien vauvojen vanhemmille. Kokemustahan mulla tosiaan on koliikista ihan riittävästi. Esikko karjui 4 kk. Nyt on jo ihana ekaluokkalainen, joka taisi ne karjumisensa karjua vauvana, niin sen jälkeen ei ole tarvinnut enää...joopa joo...murrosikää ootellessa...

Polka ja poika 7 vk
 
Meillä oli tänään ristiäiset! :) Neidistä tuli siis ALISA OLIVIA :heart: :heart: Kaikki meni hyvin,tyttö oli kiltisti ja äiti itki koko toimituksen ajan... :ashamed: Saatiin kivoja lahjoja ja rahaakin ihan mukavasti. :)
 
Vihdoinkin pääsee koneelle. Puoliakaan lukemiani juttuja en kyllä nyt muista :ashamed: ..

Viime yön poika nukkui. Yhellä syötöllä meni koko yö ja äitikin sai nukkua ruhtinaaliset 8h! Poika nukkuu nytkin ja tuskin huutokonserttia tulee tänäänkään. En tiedä, mutta se vyöhyketerapeutti sanoi perjantaina kun soitin sille, että saattaa olla ohi menevä juttu tämä huuto ja niin näyttää olevan :D . En uskalla onnesta kuitenkaan kiljua kun sieltä pilvistä ollaan jo kertaalleen pudottu ryminällä alas. Täytyy nyt nauttia päivä kerrallaan. Huomenna kaikki voi taas olla ihan erilailla. Sukulais nainen kysyi, et miten jaksatte. No pakko jaksaa, ei ole muita vaihtoehtoja.

Rinnalla poika on noin 20-30min. Minä siis edelleen imetän, mutta ainakin kerran päivässä pullotellaan, ettei taito pääse unohtumaan :D ..
Tänään vain loukkasi miehen sukulaisen kommentit tästä minun osa pulloilusta. Poikaa vaan huudatan ja mitä se nyt on kun pulloon pitää maito laittaa ennen kun voi lapselle antaa. Tuli kyllä tosi depis olo ja mietinkin että lähen vetämään siitä paikasta justiinsa :kieh:

Onnea suzyco nimestä.. Hieno nimi tytöllä. :heart:

Lumienkeli onneksi teillä jo paremmin ja voitte kotona olla. Se on niin kamalaa kun lapsi sairastaa ja on niin pieni ja avuton. Itse miettii, kuinka sitä on kauhuissaan kun aikanaan tuo poika sairastuu. Mutta onneksi teillä jo voidaan toipua kotona..

Mutta täytyy tästä läks nukkumaan kun koko talo on jo hiljaisena. Huomenna mennään taas vyöhyketerapiaan..

Rillukka ja pikkumies (vailla nimeä ja ristiäisiä) 1 kk ja 3 päivää
 
Ajattelinpas jottain rustata, ko aamulenkki käytynä, aamukahvi juotuna ja poitsu nukkuu. Kouluhommia pitäis tehä, mutta ei ihan vielä jaksa... :snotty:

Anoppi tullee tännään hoitaan vauvaa pariksi tunniksi, ko mulla on ihan oikeaa koulua, eikä mittään kotihöpötyksiä. Ihan kiva päästä kattoon kaikkia luokkakavereita, meillä on porukkaa luokalla iavan laidasta laitaan, mutta silti tullaan kaikki erittäin hyvin toimeen keskennään. Nähhään paljon koulun ulkopuolellaki.

Siitte pitäs ne ristiäisekki järjestää. Huhi, kukahan tänne tulis vähän rakentaan ja siivoaan..? Vappaaehtosia?! Kättä vaan ylös, jos haluaa joku tulla laittaan meijän mökin juhlakuntoon :wave:

Leipomukset tullee anopilta (on leipuri ;) ) joten minun ei varmaan paljoa muuta tarvi tehä, ko järjestää koti. Siinä vaan onki kyllä tekemistä. Minkäs kokosia ristiäisiä teillä on ollu? Meillä on kututtu 20 aikusta. Lapsia ei sitte muilla ookkaan lähipiirissä ko meillä ja yhellä kummilla puolvuotias vauva. Tuossa on siis vaan mummot ja papat, kummit ja meän omat sisarukset, eli aivan "pakolliset" vaan.

Mulla on jotenki kauhea levoton olo. Hyvällä tavalla. Vähän niin ko lapsena ko tesi, että jotaki oikein mukavaa oli tulossa. Olis joo ymmärrettävvää, jos olis joku kiva juttu tiedossa, mutta ko ei minun tietääkseni oo mittään :/ No se jälkitarkastus alkaa kyllä pikkuhiljaa jännittää, ko sillon saahaan tuomio siittä, saahaanko yrittää nelosta tähän heti perrään. Pelottaa :eek: Ko mie niin toivon, niin mitäs jos se sannooki vaan, että ei puhettakkaan?! Ko nehän sano jo tämän raskausaikana, ettei sais, mutta mie meinaan siis vielä varmistaa, että onko kuinka painava se mielipie...

Jaa mitäs sitte... Tyttö ollu kipeänä, piti lääkärissäki käyttää, ko on pissaillu sänkkyyn. Pissanäyte otettiin, mutta alustavassa testissä ei ainakkaan mittään ollu. Isompi poika on toistaseks ollu terveenä. Vauva on kans ollu tosi limanen, mutta ei ainakaan kuumetta ole ollu. En oo viittiny koko aikaa mittailla, mutta ei ainakkaan oo tuntunu pahasti lämpimältä ja sillon ko oon mitannu, niin korkeimmillaan 37.7 ollu lämpö. Apteekista ostetulla "räkäimurilla" oon limmaa ottanu pois, sillä saa kyllä tosi hyvin! Meillä on ollu ennen se pikkuniistäjä, siittä en tykänny yhtään.

Mie oon huomannu, että tuon superhypermega pissaajan tuotokset pittää sisällään kesto paremmin ko kertakäyttö! :eek: Vaikka ei oo ees "oikeita" vauvan kestoja vaan yhen koon, joitten luulis olevan huonoja vauvalle. Mutta ne siis tosiaan pittää ees sen yhen syöttövälin, ko minkkäänlainen kertakäyttö ei piä ees sitä kolmea tuntia pissoja sisällä. Pyykkiä tullee... :x

Seksistä on ollu puhetta. Meillä on alotettu puuhastelut jo joskus pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Mutta en siis revenny tms. Ei käyny kipeää, oiken mukavaa se oli ;) Ehkäsyä meillä on mietitty tosiaan vaan lähinnä siinä mielessä, että tarviiko sitä ollenkaan :whistle: Mutta jos ei luppaa neloselle heru, vaikka kuinka tinkais, niin sitte pittää kyllä miettiä, mitä tekkee. En oikeen ees tiiä, mitä olis vaihtoehtona, ko voi kuulemma olla mahdollista, että tämä minun mystinen "maksasairus" estää pillerit yms. En kyllä ala minkkään kuminkaan kans värkkäämään koko loppuelämää! |O Hyi helvetti! Eikä putkia saa kyllä kumpikkaan solmuun piiiitkään aikaan, ko ikkää on molemmilla se ruhtinaaliset 23 vuotta. Eikös se niin mee, että vaikka olis kolme lasta, niin pittää se ikärajaki tulla täytteen..? Ei sillä, en mie kyllä haluaiskaan mittään niin lopullista ratkasua, varsinkaan, ko ei tosiaankaan oo semmoset ajatukset, että ei ennää haluttais lapsia.

Hitto tätä oloa! Tosi levoton.... Mikähän mulla oikeen on. Varmaan se on se lääkäri, mikä alitajunnassa pyörii. Siihenki on vielä VIIKKO aikaa :kieh: Enhän mie kestä ittekkään itteäni, jos tämmönen olo on koko viikon!

No joo... Tullee taas pitkä teksti ilman asiaa :D Pitänee siis lopetella ja alkaa niitä koulujuttuja kattelleen... (yritän vaan huijata ittiäni, kyllä mie tiän, että tännään en taija niitä ees aukasta :ashamed: sen verta laiska olo on, että taijan vaan nauttia hyvästä seurasta, eli ittestäni :D )

Apa ja Martti 111207
 
Ai niin... Vauvan kommunikoinnista ollu pajon puhetta. Tuo ilonen herra on viihyttäny meitä hymyllä jostaki kolme viikkosesta asti ja ääniä päästelly jostaki neli viikkosesta. Pari kertaa on jo nauranu ihan ääneenki. Ja leikkiä tykkää tosi paljon, hymmyilee, päästellee äniä ja käet ja jalat vispaa, ko sen kanssa höpöttellee. Mukava ko on jo vähän vastavuorosemppaa tämä seurustelu, eikä toinen vain makkaa reporankana, ko ite leikkii vieressä :D
 
Huomenta vaan täältäkin..

Poika nukkui viime yönkin. Mahaansa ei ole niin itkenyt pariin päivään :D . No tänään mennään taas vyöhyketerapiaan..

Kukas se kyseli aivastelusta? Poika on aivastellu laitokselta asti aika ahkerasti. En ole siihen kyllä kiinnitänyt kauheaa huomioita, kun muuten vointi on hyvä. Pitäisiköhän?? :eek:

Vihdoinkin sain soitettua kirkkoherralle ja suunnilleen sovittua ristiäispäivän. Edistystä alkaa tapahtua pikkuhiljaa. Ei olisi uskonut kuinka vaikeaa on keksiä nimi. Nimikirja on kovassa käytössä ollut jo muutaman päivän..

Täällä jälkivuoto ollut poissa jo kokonaiset kaksi päivää.. Voisi ihan kakkukahvit järjestää asian vuoksi. Onhan tässä reilu kuukausi jo vuodettu kuin seula.. No se saattaa tulla takas, mutta täytyy nauttia tästä vuodottamasta olotilasta. :D

Kappas. Kaveri heräsi pikku päikkäreiltä..

Rillukka ja pikkumies 1kk ja 4päivää
 
tervehdys :wave: !

Mä ymmärsin neuvolassa, että aivastaminen olis hyvä asia, kun siten ne saa sen rööreihin jääneen maidon liikkeelle. Oon siis ollut vain tyytyväinen jokaisesta pärskähdyksestä :saint: .

Krohina öisin on täällä ihan uusissa ulottuvuuksissa. Räkää ei tule, joten ei ole nuhaa, vaan joko sitä maitoa tai kuiva huoneilma...Joka tapauksessa tosi kurjan kuuloista kun pienen rakkaan :heart: hengitys kuulostaa niin raskaalta :( .


Suzycon vauvalle onnea kauniista nimestä? Kuka pappi teillä oli?

Loistavaa, että Rillukan pikkumies nukkuu =) .

Meidän vauvan hymyt on nykyään varmastikin aitoja, koska niitä tulee paljon ja ne kestää pitkään =) . Aivan syötävän suloista :heart: .
Kommunikointiakin on - muutakin kuin kakan äheltämistä :LOL: . Päästää sellaisia ihania vauvaäänteitä :heart: :heart: .

Mä ajattelin nyt alkuun sittenkin ehkä ehkäisyn osalta päätyä kumin kanssa säätämiseen. En jaksa nyt mitään hormonijuttuja :/ .

Kuinka usein teidän vauvat syö hereillä ollessaan? Ehkä siitä on joskus ollut puhettakin, mutta täällä kun tuo syöminen on aika tiuhatahtista, niin kyselenpä teidän kokemuksianne =) .

Ilmoittauduin vauvamuskariin :) . Täytyyhän sitä jotain kehittää, ettei sitten harmita, kun palaa töihin, eikä enää voi vauvan kanssa harrastaa :'( . Työt ei kyllä tunnu kovinkaan läheiseltä aiheelta tällä hetkellä :eek: . Onneks on kuitenkin kiva työpaikka minne palata, sitten kun se aika koittaa.

No, palataan taas myöhemmin. Vois kai sitä joskus vauvan nukkuessa siivotakin :whistle: ...
 
Kirjotanpa nyt vielä tännekin kun tuli kirjauduttua. Oli pakko kommentoida tonne synnytyspuolelle kun porukka tappelee siellä sektio synnytyksestä versus alatie..

Meidänki pimulla on schätzenin mainitsemaa tukkoisuutta öisin,
alkaa aina hiukan ennen aamua, on selkeästi yhteydessä öisiin syöttöihin. Maito se taitaa siellä putkissa rohista.
Päivisin hereillä ollessaan vauva syö kahden tunnin välein..
Illalla tankkaa tiheemmin.

Oliskos jossain vaiheessa mitään ideaa taas tavata?
Siellä olis kiva nähdä muidenkin vauvoja!!
Ainakin sillon Tracy, schätzen ja Anni76 kanssa puhuttiin aiheesta
Nyt Tuitsukin mukaan kun sä viimehetkellä hannasit :D ...
Ketkäs muut olisivat innostuneita tapaamisesta Helsingissä??
 
Heippa :wave:

vesseli Meillä neiti aivastelee välillä monta kertaa peräkkäin ja useita kertoja päivässä. Nuhaa, yskää tms. ei ole kyllä havaittu.

Suzycon neiti oli saanut kauniin nimen :heart:

Oltiin lauantaina minun sedän 50-vuotis juhlissa. Neiti ei sitten malttanut nukkua, kuin 15 minuutin torkut reilun 6 tunnin aikana, kun oli niin paljon kateltavaa :) :whistle: Lopputulos oli sitten se, että neiti oli ihan yliväsynyt ja saimme vasta vaunuajelulla toisen nukkumaan. Mutta kun uni tuli niin sitä sitten riittikin - toinen taisi syödäkin ihan unissaan :)

Töihin ei kyllä ole ikävä :LOL: tarkoitus oliskin olla kotona ainakin pari vuotta, ehkä kolmekin tai sitten vielä kauemmin, jos neidille tehtäis sisaruksia :D Ja muutenkin olen ajatellut, että en välttämättä halua enää palata tuonne työpaikkaan mistä jäin lomalle, mutta katsotaan mitä aika tuo tullessaan :whistle:
Onko muut jo miettineet mitä meinaatte äitiysloman jälkeen? Oletteko jäämässä hoitovapaille?

Neiti on pian nukkunut 3 tuntia vaunuissa ulkona :) Käytiin vajaan tunnin lenkki kävelemässä ja sitten jäikin tuohon etupihalle nukkumaan. Äiti sai rauhassa tehdä lumityöt ja olen kerennyt kotonakin tuohuilla kaikenlaista :) Nyt lähden leipomaan mustikkapiirakkaa :p Katsotaan herääkö neiti just kun saan kaikki aineet kulhoon =)

-Veeruska & Prinsessa reilu 5 viikkoa-
 
No niin, nyt on eka äiti/vauva-tapaaminen käyty ja oli kyllä kivaa=)
Poika oli vähän ihmeissään että mitä kummaa, tämmönen määrä porukkaa ja itkuakin tietty ku oli 9 vauvaa paikalla=)
Mutta kaikenkaikkiaan meni kivasti ja tosi nopsaa vajaa kaksi tuntia...yhen äidin kanssa jolla on 4 viikkoo vanhempi tyttö, saatiin numerot vaihettua ja sovittii menevämme joskus kyläilemään ja vaunuttelemaan=)
Sitte on tota "kerhoa" vielä kolme kertaa, vaikka eka piti olla vaan yht kolme, me ku haluttii sit kaikki se yks lisäkerta=)

Mein poitsu ei oikein vaunuissa nuku..siis nukkuu ku ollaan lenkillä ja liikkeessä, mut ku yritän tuohon pihalle päikkäreille ni nukkuu 5 min ja herää ja sit pitäs pukkii taas vaunuja..tein tota nyt varmaa 5 kertaa mut sit ku toinen itki väsyään niin kovin ni otin sisälle ja nyt on nukkunu sikeesti jo tovin...
onko teidän vauvat nukkunu alusta asti vaunuissa hyvin vai onko pitänyt "opettaa"?

Ehkäsystä....meillä myöskin siis jos tulee tarve ennen jälkitarkastusta, käytetään kumia, mutta sen jälkeen ei mitään...meillä kun tämä esikoinenkin sai alkunsa vuosien yrityksen jälkeen ja muutamien tuhansien eurojen hoitojen jälkeen niin emme todellakaan estä seuraavaa tulemasta jos luomusti tulisi..haluamme siis lisää lapsia, ja jos seuraava nappaisi luomuna nopeesti, olemme valmiit..mutta emme vielä tiedä että jos ei onnistu, jatkammeko hoitoja vai emme..olemme tällähetkellä täydellisen onnellisia edes tästä yhdestä...saapi nähä muuttuuko ajan myötä mieli, ei mietitä tuollaista nyt =)

Susycho:meillä oli tytälle nimeksi Alisa, se on ihana nimi mielestäni :heart:
Pojan nimi onkin hankalampi juttu......

Veeruska kyseli hoitovapaalle jäämisestä....tuosta on ollu juttua, toki täytyy katsoa miten aika menee ja mikä on tilanne sitten, mutta toistaiseksi olemme päätyneet siihen että jäisin hetkeksi hoitovapaalle...
olen ajatellut etten halua laittaa alle vuoden ikäistä lasta hoitoon vielä ja jos hän kuitenkin jäisi meidän ainokaiseksemme, haluan nauttia hänen vauva-ajasta kaikin tavoin...
mieheltäkin kysyin, haluaisiko hän jäädä kotiin mutta vastaus oli heti että ei =)
Kyllä tuo ymmärtää että lapsen kanssa kotona olo e ole mitään "helppoa" vaikkakin hyvin palkitsevaa.
En varmaankaan tuota kolmea vuotta meinaa kotona olla, jo ihan rahallisestikin, mutta kun joskus töihin mene, suunnittelin tekeväni osa-aikaista työtä..mutta nämä nyt on suunnitelmia, kaikki on avoinna ja katsotaan =)

En siis ole tuosta aivastelusta huolissani kun sitä nyt näköjään on monella muullakin...on nää palstat sitten hyvii ku saa tuota vertaistukee!!!!

Me on huomattu tuo myös että jos muka yrittää pitää vauvan hereillä myöhäisempään että nukkuisi aamulla pidempään, vauva on yliväsy eikä nuku oikein millään...eli ei muuta ku poika sänkyy yisiltä ja iteki yrittäs mennä ajoissa...
Viime yönä katottiin leffaa miehen kaa ja poju tankkaili ja trkahteli kunnes nukahti kunnolla puolen yön aikaan ja heräsi syömään neljältä...sitten nukuttiinsiihen puoli kasiin ku kello soi=)

Nyt meen löhöön ku pojuki kert nukkuu ja vähä on väsy olo..illalla tulee mummi ja isomummo kattoo pikku-herraa =)
 
Kuinka usein teidän vauvat syö hereillä ollessaan? Täällä tankataan tunnin - 3 tunnin välein. Yleensä sellainen 2 tuntia on väliä.

Ehkäsy: Luulen, että täälläkin otetaan vaan kumit käyttöön, ku todennäköisesti sisaruksia aletaan pikkuiselle toivoa suht nopsaan.

Hoitovapaalle jäänti: Melko varmasti jään, ellei meillä talous meinaa romahtaa. Mutta tuskimpa näin käy! =)

Suzycon tyttö saanut erittäin kauniin nimen, onnea! :heart:

On varmasti ollut puhetta, mutta kysympä uudelleen.. Miten teidän vauvat on reagoinu d-vitamiiniin? Onko tullu vatsavaivoja enemmän? Kumpaa annatte Devitolia vai Jekovitiä? Mä aloitin d-tipat vasta tänään ja ihan yhdellä tipalla Jekovitiä ku on tuo vatsa vaivannut pikkuista jo aikaisemmin.

Minky ja jäbä 3 ja noin puol viikkoo
 
Minky kysy d-tipoista, meillä meni ensin devitol mut ne aiheutti vatsanpuruja joten vaihdettiin jekovitiin, niistä en oo huomannu.. en kyllä osannu sanoa devitolistakaan kun tuntu että kaikki aiheutti niitä aluks ;) mut ainaki jekovit on ollu ok.
meillä pulmaa aiheuttaa lähinnä pulauttelu, kun aina kun saa tipat suuhun niin yrjö lentää :( enkä oo sit enempää kuitenkaan uskaltanu antaa kun sen viis tippaa.

meillä oli pitkästä aikaa hyvä yö.. emmi söi puol kuus illalla, seuraavan kerran puol 12 yöllä!! ja sit taas puol kuus aamulla!!! olin ihan et mikäs nyt on.. sit ollaan syöty n. kolmen tunnin välein tosin nyt tyttö vetelee sikeitä pihalla ja viime kerrasta on 3,5 tuntia.
Kai se sieltä kohta herää kovalla raivolla, onko muut huomannu että ulkounien jälkeen herääminen on raivoisa? meillä neiti herää kerrasta ilman varotuksia ja armoton huuto.. luulin ensin että ois kylmä tai kuuma mut ei ainakaan vaikuttanut siltä. ja kun se herää joka kerta niin ulkoa.

kiitos murkkuvinkistä, en vielä kokeillu kun nyt näyttää että ollaan pääsemässä niskan päälle =)

mut jos sitä lukis vaikka aamulehden... viime kerrasta onkin aikaa.
ulpu ja emmi
 
Voi hitto mitkä kaksi päivää, tai ei ne päivät vaan ne yöt...

Meillä on menossa ( tähän väliin, taas romutan mun raskausajan äiti-ideologiaa, vannoin että en koskaan puhu MEILLÄ- muodossa, pah. toisin kävi.) (lisään vielä että olin ruusulasieni takaa ihan varma että me myöskin nukutaan pinnasägyssä, omassa huoneessa eikä syödä tuttia)
Niin mut siis meillä on menossa joku saakelin tiheän imun kausi. Tai yö. Meilläkin se nukutus on rumba ja se saattaa kestää kolmekin tuntia.
Ekaväli on onneksi se kolme tuntia, josta mä nukun kaksi, mut sit lähtee, kaksi tuntia, sit puolitoista (siinä vaiheessa mä en ees kerkee nukahtaa) ja sit ähkätään taas aamulla sitä saakelin kakkaa.
Mä en oo nukkunut nyt kahtena vika yönä paljoo mitään. Eilen olin ihan tukka pystyssä koko päivän, tänään on vähä parempi.

Onko teillä mitään vinkkiä että miten toi nyt saataisiin taas pidemmäksi, on tytöllä tullut pieruvaivaakin, kun mahassa on ruoka kokoajan käynnissä...
Ehkä mä tarjoon tissiä vähän turhan herkästi yöllä, kun pelkään että herää ja rupee kitiseen...

Susikoon tyttö saanut nimen, onnea! meillä on Ella Olivia, hyvä toinen nimi!

Ja Porshe, mä mitään hannannut. Mulla oli menoa. Oikeesti. :D
Mutta kyllä tapaaminen kiinnostaa jos aika ja paikka natsaa.

Minäkin jään hoitovapaalle, tarkoitus olisi mennä töihin syksyllä -09.

Meille ei taida tulla toista lasta. Mies ei halua kuin yhden, oikeestaan ei olisi halunnut pakosti yhtäkään, mutta puhuin ympäri. :ashamed:
periaatteessa oon aina itekkin halunnut yhden vain, mutta tuntuu haikealta että toi oli vika raskaus (niin kamalaa kuin se olikin, rakastin sitä mahaa...) ja vika synnytys (niin kamalaa kuin sekin oli :LOL: )

Muutenkin olisi kiva tavata pääkaupunkiseudun äitejä. On jotenkin yksinäistä, ja kun arki rupee rullaamaan ja pääasiana mielessä ei ole milloin saa nukkua, niin olisi kiva saada seuraa. Elmerikö oli melkeen täältä, mä asuin pähkinärinteessä vantaalla, jos joku olis täältä?

Suihkutissin omistajat, veeruska tais olla ainaki, miten teijjän vauvat suostuu syömään siitä tissistä. Tyttö ei suostu syömään ollenkaan, ellen tyhjennä eka ja silloinkin nielee ilmaa ja vinkuu kuin sika. Nyt oon vaan tyhjäänny sitä pakkaseen ja syöttäny toisesta, joka on sitten iltaisin tyhjä kuin patakinnas...

Meillä jekovitit ja ei maha vaivaa tullut, tosin aloitin tosi pitkällä aloittelulla, nyt on vasta neljä tippaa menossa ja syöty jo kolmatta viikkoa.

Tuitsu ja Ella 5 viikkoa, nää maanantai illt on mulle aina jotenkin nostalgisia, illall yhentoista jälkeen aattelen aina että nyt olin synnyttäny.

Tänään on muuten meidän 9.s hääpäivä! :flower:
 
minäkin voisin vihdoin ilmoittautua tälle puolelle.. :wave:
Jotain synnytystarinan näköstä kävin viel tonne odotuspuolelle väsään.. Meidän neiti siis syntyi sektiolla 15.1, klo 16.08.. Painoa oli 3620 g, pituutta 51,5 cm ja pipo 37,3.. :heart:
Lauantaina kotiuduttiin ja nää pari yötä on menny vaan ihmetellessä kuinka toinen voi olla noin ihana! :heart:

 
Sätseen: Meillä oli pappina Jukka-Pekka Ruusukallio, oli pakko ottaa se kenet sai kun oli niin tiukka aikataulu meillä noiden päivien suhteen,muuten oisin halunnu nais papin. Kiva pappi kyllä toikin oli! :)

Tapaamisesta ootte puhunu... en nyt jaksa selata sivuja taaksepäin mutta millonka tää tapaaminen ois??? Vähän kiinnostais kyllä... :) Ja kiitos kaikille nimestä onnittelijoille. :)
 
Suzyco: Me ollaan toivottu häntä :saint: . Puhuiko hän kauniisti?

Porsche: Olen tapaamisessa mielelläni taas mukana, tosin ehkä menee maaliskuulle, että on talous kunnossa :D . Ens kuussa tulee joku ihan säälittävä äitiyspäiväraha. Vain muutamalta päivältä. Niiden maksuaikataulut on jotenkin ihan syvältä :/ . Ja koska en ole vielä uskaltautunut edes paikallisbussiin vaunujen kanssa, niin junassa vasta haastetta onkin :p .

* muoks* Niin ja Mafiamammalle onnea tyttövauvasta :flower: =) !
 
öh onko se nyt näin että jos äidillä maha on kuralla, maidon kautta sama vaiva siirtyy vauvallekin? vedin eilen hirveän määrän gefilusjugurttia tms ja nyt on laksatiiviset vaikutukset näkyvissä myös vauvalla tänään, mulla siis eilen illalla mahaa nipisti. koko päivän vaavi on kitissyt mahaansa ja kakkinut noin tunnin välein (mutta on syönytkin useammin, saattaa olla joku tankkausvaihekin meneillään)

mistä tietää että vauvalla on ripuli? miten ripulikakka eroaa tavallisesta maitokakasta?
 
Sätseen: Ei se nyt mitään paljoo muuta puhunu kun sen mitä pitikin. Ihan kivasti puhu, mutta ei mitään erityistä että ois mieleen jääny. Oli mun mielestä semmonen ihan perus,ei mitään erityisen hyvää muttei missään nimessä huonookaan. Homma hoitui ja tyttö sai nimen,sehän se tärkein olikin. :) Mä itkin kokoajan etten niin kauheesti keskityny papin löpinöihin. :)
 
Suihkutissin omistajat, veeruska tais olla ainaki, miten teijjän vauvat suostuu syömään siitä tissistä. Tyttö ei suostu syömään ollenkaan, ellen tyhjennä eka ja silloinkin nielee ilmaa ja vinkuu kuin sika. Nyt oon vaan tyhjäänny sitä pakkaseen ja syöttäny toisesta, joka on sitten iltaisin tyhjä kuin patakinnas...
Meillä neiti suostuu syömään suihkutissistäkin, mutta yleensä keskeyttää alussa imemisen hetkeksi ja ottaa tissin suusta, joten lopputulos on että olemme molemmat ihan maidossa :ashamed:

Kiitos maidonkerääjä vinkistä sile joka sitä ehdotti :flower: Ostin äsken kauppareissulla sellaisen ja päätin heti kokeilla imetyksen aikaan - maitoa tuli 25 ml :whistle: Ihmekös liivinsuoja on aina imetyksen jälkeen ihan märkä siinä tississä mistä en ole imettänyt ja yleensä paitakin on ihan märkä :eek:

 
Porche kyseli tapaamisesta - olen taas mukana! Mutta, mulla ihan sama kuin Sätseenillä - a) paikallisbussiajelu on vielä kokematta - lähi-Alepassa käytiin seikkailemassa muutama päivä sitten, oli jännittävää :) Ensi lauantai on buukattu eka reissu kaupungille, äiti tulee mukaan henkiseksi tueksi. Etsitään mulle farkut ja vähän edustuskelpoisemat imetysliivit ja käydään lounaalla. Alan olla jo vähän kyllästynyt omiin kokkauksiin :)
ja b) helmikuun finansiaali hirvittää, ilmeisesti vanhempainrahaa maksetaan jotenkin takautuvasti koska helmikuun "palkka" on n. 15% siitä mitä sain töissä ollessa :eek:

Olisi kyllä ihana nähdä Pikkun kaveri-vauvoja!

(.) Meilläkin ristiäiset saatiin sovittua, päivä on 10.02. Odotan ilmeisesti että tarjoilut ja kutsukortit järjestyy kuin taikaiskusta - mitään en ole saanut vielä aikaiseksi asian suhteen :ashamed: Päivät kuluu edelleen yksinomaan pienokaista ihaillessa - tänään Pieni Pöllönpoika vaan syö ja nukkuu, hymyilee hetken lemppari-lampulleen ja nukahtaa taas. Vaunulenkillä käytiin yhden kaverin kanssa kaatosateessa - kotiäitiys sopii mulle, tää on ihanaa :heart:
 

Yhteistyössä