**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

UUsi ketju, olkaas hyvä.

Ja oikein mukavaa alkanutta vuotta 2008 kaikille! Ihanan vauvamaisissa tunnelmissa se meillä alkaakin (ja toivottavasti loputkin joulukuun odottajista tulisivat tänne juttelemaan). Viime vuosi oli ainakin itselleni myllerrystä niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä - toivottavasti alkanut vuosi olisi vähän seesteisempi.

Veeruskalle tervetuloa, hauskaa että vauvalla ja sinulla on nyt sama syntymäpäivä! :heart:
 
Joulumami: :D Kiva kuulla etten ole ainut jolla on tuota nukahtamisongelmaa... Tai siis ei nukahtamisessa ongelmaa, vaan hereillä pysymisessä. :D Meillä kans tyttö alkanut heräämään kun siirretään omaan sänkyyn yöllä syömästä... Tosin hän sai tulevilta kummeiltaan lahjaksi tollasen virtahevon, joka roikkuu sängyn yläpuolella ja pehvassa sillä on naru. :D Se sitten soi rauhoittavasti, ja toimii. :D Esikoisella tuollaiset ei auttaneet, mutta tällä vauvalla toimii. :) Siihen kun vielä laittaa tutin suuhun ja unirätin siihen käsien väliin, niin nukkuu samassa. Ja soittopelin ääni onneks niin hiljainen kuitenkin et itekin saa nukuttua vaikka se hetken kiliseekin. :D Kiitos tuollaisten vauvalelujen keksijöille. :D :saint:

Mauahtavaa: Onnea pojalle nimestä. :) Ja jälkivuoto jatkuu täälläkin...

Saparo: Meillä ei tuon kokoiset vaatteet päälle ole menneet ollenkaan. :D Sairaalasta kotiutumisvaatteet oli 60cm, ja just sopivat. :D Ainut mikä on vielä iso vaikka on pienintä versiota, on toppapuku. :D

Veeruska: Usko pois et ihan tarkoituksella neiti odotti et saa saman synttäripäivän sun kanssa. :D Onnea prinsessasta. :hug: :flower:


Kopioinkin tämän koko tekstin tänne uuteen, kun kerran tuli mieleen ennen lähettämistä katsoa onko tammikuun pino jo olemassa. Kiitos Asrai. :flower:

Me saatiin ristiäispäivä päätettyä, ja jos vaan pappi saadaan silloin niin neiti saa nimensä sitten 3.2. :) Valittiin aika noin pitkän ajan päähän, että ehtii sitten rauhassa valmistella. Päätettiin nyt pitää ristiäiset kotona, joten siivoamista se sitten ainakin tietää. ;) Ja ainakin osan tarjottavista haluan tehdä itse, joten hyvissä ajoin on aloitettava leipominen. :) Onneksi tässä vielä on aikaa, kunhan sais vaan ajoissa sitten kanssa aloitettua. ;) Ja etunimi on nyt tytölle valmiina, samoin kummit. Toinen nimi pitää vielä päättää, ja mulla on hyvä ehdotus, saa nähdä hyväksytäänkö se. :D
Kivaa, nyt pääsee ristiäisiä suunnittelemaan, kun häiden jälkeen mietin että mitä sitä seuraavaksi pääsis järjestelemään. :D

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Shamandalie ja tyttö :heart:
 
Ai niin, piti vielä kertoa että pumppailin tuossa ylimääräistä maitoa pulloon, ja edellis päivä isäntä sitten tarjosi neidille pullosta maitoa... Hyvin kelpasi, ja kun seuraavaksi oli nälkä katseli isäänsä ja ähisi suu mutrulla et annas sitä ruokaa. :D Ja armoton huutohan siitä tuli kun iskä antoikin äidin syliin eikä antanutkaan maitoa. :LOL: Eli siis mä pääsen kampaajalle ennen ristiäisiä... ;)
 
hyvää uuttavuotta kaikille

Meillä poika nukahti eilen paria minuuttia ennen 24.00 niin kerkesin isännän viereen kun vuosi vaihtui.. Yöllä kukuttiinkin 1-2 h välein ja nyt mammalla silmien alla kanamunan kokoiset silmäpussit |O
Noh, täytyy ajatella että tämä on vain niin pieni hetki elämästä kun poika on noin pieni ja riippuvainen vanhemmistaan.. Isänsäkin tuumasi aamulla, että on tää rankkaa kun joutuu yöllä heräämään.. Hah sanon minä, tasan kerran heräsi isäntä viime yönä ja senkin ajan oli hereillä 5min :LOL:

tervetuloa veeruska. Kiva kun teillä on sama syntymäpäivä.. Meillä poika päätti haluta oman synttäripäivän, eikä samaa kuin äitillään 12. päivä.

Shamandalie täällä kanssa onnistuu tuo pulloilu ja tissittely ja olenkin jo käynyt pienen reissun et pojalla on lapsenvahti kotona :D
Kyllä sitä kummasti piristyy kun pääsee edes tunniksi ulos ihan itsekseen..

En tiedä onko nuo Rela-tipat ihme ainetta, mutta poika ei ole niiden ekan annon jälkeen eilisestä kitissyt pierujen kanssa :D .. Rinnalla meillä on cuplaton-tipat kanssa..

Niin kiitos Asrai uudesta pinosta :hug:

Rillukka ja yökukkuja 2 vko +1 päivä
 
Oisko jollain hyvää runoa tai linkkiä ristiäiskutsuun? Innostuin nyt niin että itse jonkinlaiset yksinkertaiset mut kivat kutsut tekisin, mutta runoa olen vailla... Tiedän jo suunilleen millaisen kortin teen, mutta ois sitten kiva joku runon pätkä siihen saada... Ite en oo mikään runoilija, joten en viitsi edes yrittää itse väsätä... :whistle: ;)

Muoks. Postitiivarit kahlattu läpi ;)
 
rillukka: hyvä että teillä tipat toimii. :) Ja mäkin uskalsin koittaa tuota pulloa kun tissittely on alusta saakka hyvin sujunut, vaikka toisaalta tuleekin huono omatunto siitä kun pullolle pitää mukamas opettaa... :ashamed:
 
Uusi vuosi ja uudet kujeet =) Ja kiitos Asraille uudesta ketjusta :flower:

Käytiin eilen katsomassa kaupungin ilotulituskin sitten loppujen lopuksi koko perheen voimin. Tosin katsottiin poitsun kans se autosta, hyvin kuului pauke sinnekkin mutta poitsu vaan nukkuin eikä tiennyt asiasta mitään :)

Meillä nukuttiin sitten viime yönä, kahden tunnin välein syötiin ja nyt päivällä on taas nukkunut reilun kolmen tunnin pätkiä. Mietin tuossa kans että johtuukohan tuo yöllä tiheempään syöminen siitä että syö vain yöllä toisesta tissistä ja päivällä molemmista. Nukahtaa yöllä tissillä mutta pitäisköhän vaan herättää ja antaa toisestakin tissistä niin jos nukuttis sitten pitempiä pätkiä? Pitäisköhän testata, ei se muuten taida selvitä :D

Kertokaas mulle noista tipoista RELA ja Disfasyl tai mikä nyt olikaan? Mihin ne auttaa, ilmavaivoihin? Esikolla ei tarvetta ollut niin olen nyt ihan "ööaapisena"? Nyt voisi olla tarvetta....

Äippäpakkauksen toppapuvusta joku kirjoitti joskus niin mä kans ekaks päätin että käytän sitä mutta ostin sitten kuitenkin pienemmän puvun kun edullisesti löysin. Ja hyvä että ostinkin, tuon pakkauksen puvun "keskiosaan" mahtuu koko meidän poitsu eli on aivan valtava. Saa nähdä tuleeko sille käyttöä lainkaan, onko ensi talvena jo liian iso?

Korviketta ajattelin kans poitsulle kohta kokeilla että pääsee isi ja mummi hoitaan vauvaa välillä kun äiti "hypäkällä" useamman tunnin :). Tisseistä ei niin paljon maitoa tule että sitä riittäis jääkaappiin asti. Vettä olen poitsulle jo pullosta antanut mutta ei oikein osaa juoda tuosta pullosta että katsotaan mitä siitä tulee.

Mites muut joko olette urheilut aloittanut? Täällä on toistaiseksi käyty vain vaunulenkeillä ja esikkoa pulkassa vedetty :D Kauheesti huvittais jo hikijumpalle lähteä mutta kai sitä pitää vielä vähän aikaa odottaa :headwall:

No niin enköhän mä ole jo höpissyt tarpeeksi, annetaan muillekkin tilaa...

Saparo + poitsu 14122007 (on niin vanha tuo poitsu että en jaksa laskea enään päiviä :whistle:
 
Hei kaikille! :wave: Olen odotusaikana lähinnä lueskellut ketjuja, aktiivisimmin joulukuisten odottajien (yllättäen... =) ) mutta kommentointi jäänyt vähemmälle. Meille syntyi poika 21.12 aamulla, ja täällä nyt opetellaan tätä vauva-arkea, opettelemista tosiaan riittää!

Meilläkin poika päätti haluta oman syntymäpäivän, l.a oli 20.12 joka olisi ollut myös isän ja mamman syntymäpäivä, mutta poika viivytteli muutaman tunnin ylimääräistä joten nyt on perättäiset päivät.
 
Asrai: Kokeile ihmeessä korviketta, äläkä sen takia pode huonoa omaatuntoa. :hug: Onhan noi lääkärireissut kivampi yksin hoitaa, ja itse aion hoitaa esim. jälkitarkastuksen ajaksi vauvalle hoitajan... Sinne menen todellakin yksin... :whistle:

Ja tervetuloa Oisku, kyllähän tänne mahtuu tietysti. :)
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Ite en oo aktiivisesti jaksanu kirjotella, lueskelen kyllä aktiivisesti joka päivä ja täältä usein löytyykin vastaus mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Meillä vauva-arki lähtee kans pikku hiljaa muotoutuun. Vauva herää yöllä pari kertaa syömään, tosin illan sit tankkaakin lähes koko ajan. Parina iltana syönyt ennen nukahtamista 1½ tuntia. Se on aika rankka sessio, aina kun tissi tipahtaa suusta, nuori mies alkaa huutaa.. Huh.

Onkohan meillä ristiäiset tosi myöhään, kun ne on vasta 17.2? Poitsu on sillon 2kk. Tuntuu vaan, etten aiemmin kykene.. :D

Sitä piti teiltä kysyä, jotka lypsätte maitoo jääkaappiin, että lypsättekö vaan toisen rinnan ja syötön jälkeen vai ennen vai miten?? Mulla kyllä maitoo riittäs lypsettäväks asti, mutta en tiiä missä vaiheessa se ois järkevintä tehä.


Poika huolii kyllä pullon, kun sai sairaalassa siitä aluks lisämaitoja. Nyt on pärjätty hyvin omalla maidolla, tosin rintakumin kanssa. Mä en saa tota syömään pelkästä tissistä. Siitä tulee tosi kamala morkkis, mutta kai se on parempi kumilla omaa tissiä kun pullosta. Täällä oli onneks muitakin rintakumin käyttäjiä. Neuvolassa mua kyllä lohduteltiin, että jos ei saa syömään rinnasta, niin ei se haittaa. Ite oon vaan tosi paljon lukenut juttuja, että kumi on pahasta ja vähentää omaa maidon tuotantoo jne..


Meillä poitsun paino noussu tosi hyvin, perjantaina neuvolassa paino 4020g, syntymäpainosta noussu 200g ja ikää oli sillon 2vk. :) Hyvä niin.
 
Tervetuloa Oisku :hug:

Mirsu: Minä pumppaan monesti ennen imetystä jotain 50 ml, jotta pojalla olisi helpompi ottaa rinnasta kiinni ja sitten imetyksen jälkeen niin paljon kuin tisseistä tulee. Joo jo molemmat rinnat pumppaan..
Monesti ennen pumppausta pidän lämmitettyä jyväpussia rintojen päällä, jotta maito tulisi nopeampaa, joskus pidän kaalinlehtiä.. yksi tapa saada maito nopeasti herumaan on tohotottaa hiusten kuivaajille rintoihin..
Itse alan luovuttamaan, kunhan saan asiat siihen malliin.

 
Huomenta!!
Poika antoi viimeyön mamman nukkua :D
Eilis päivän pienokainen nukkuikin vain tunnin pätkiä ja söi. Pieni kyläreissukin käytiin.
Tänään kylvytellään ja pitäisi uskaltautua niitä kynsiäkin viilaamaan. Mulla niin pelottaa että rikon pienen sormet..
On varmaan ollutkin puhetta jo D-vitamiinien annosta. Annatteko te tipat ennen vai jälkeen ruokailun?? Meillä käytössä Jekovin-tipat.. Vaikka ne maistuu ihan karmealle, niin poika vain nuoleskelee lusikan tyytyväisenä :D

Meillä pakkauksen toppapuku odottaa, että mies kasvaa. Ostin H&M:ltä valkoisen 62 puvun, joka kanssa vielä iso.. Mutta nyt olen huomannut, että kaikki 50 vaatteeet alkaa olla just sopivia, eikä lahkeet roiku niin enää..

urheilusta: en vielä ole aloittanut, mutta suunnitelmissa kovasti :D .. Mulla niin ahdistaa tuo iso maha ja kun ei vanhat housut mene jalkaan.. Vaikka painoa on pudonnut 10 kg, niin toiset 10 kg olen ajatellut pudottaa..

Rillukka ja pikkumies 2 vko + 2päivää
 
Heips

Kiitos tervetulotoivotuksista :hug:

Meillä elämä on alkanut hyvin sujumaan :) Neiti nukkuu, syö ja välillä katselee maailmaa kirkkain silmin. Pahemmin ei ole ainakaan vielä itkua kuulunut, mutta emmeköhän sitäkin vielä saa kuulla =)

Oltiin jo viikko ukkien ja mummien luona Kuopiossa ja hyvin meni reissu :) Joululahjoja tuli runsaasti ja nyt leluja pyörii ympäri olohuoneen lattiaa :D

Imetys on sujunut hyvin.. oikeassa rinnassa joudun käyttämään rintakumia. Nyt on taas maitoa noussut ihan kunnolla ja olen kanssa miettinyt tuota pumppaamista :whistle: Neidillä on aivan selvästi ruokahalu kasvanut ja maitoa menee enemmän kuin aiemmin. Harvoin silti jaksaa imeä molempia rintoja, kun toinen on jo niin täynnä maitoa...

Ristiäiset pidetään 9.2 Kuopiossa :) Eli meilläkin neiti silloin melkein kuukauden vanha. Nimi ja kummit ovat päätetty.

Mutta nyt lähdetään koko perheen voimin ulos, kun kerrankin paistaa aurinko :D

-Veeruska ja prinsessa 19 pv-
 
Onkohan kenelläkään taulukko tms siitä minkäikäiselle lapselle menee minkäkin kokoiset vaatteet? Mietin juurikin tuota ÄP- toppahaalaria, että meneekö se missään vaiheessa lopulta päälle, vai onko sopivimmillaan esim. kesällä? Voisin yrittää sitten vaihtaa sitä esim. 60cm haalariin jonkun kanssa.

Meille on nyt sopivimpia 56cm vaatteet, tyttö oli eilen 53cm pitkä ja painoi jo 4700g.

Mikä autuus, viimeyönä sain nukkua yhdellä heräämisellä! klo 23-05. Viikon ajan minut on herätetty tissiä antamaan noin 2 tunnin välein. Elämä on silloin kyllä ihan vauvantahtista, en pääse sängystä ylös ennen klo 13. Tänään heräsin siis jo klo 5 :)

Asrai, ymmärrän täysin tuon koirien ulkoilutustuskan. "Rento" lenkki menee kahden höyryävän ääliön (puhun siis omista koiristani) kurissa pitämiseen! Yhden koiran kanssa helppoa, mutta eiköhän kaksikin opi pikkuhiljaa.
 
Tervetuloa Oisku =) ja onnittelut poikavauvasta :flower: !

Meillä pikkuneiti kasvaa silmissä. Saas nähdä mitä neuvolassa huomenna sanotaan. :heart:

Mirsu: Mä pumppaan vain vasuria, koska neiti on iskenyt ikenensä siihen sen verran rajusti, että syöttäminen sattuu. Tyhjennän siis vasemman rinnan pumpulla ja syötän oikeasta. Kunhan painauma paranee, pumppaan varmaan molempia, kun maitoa suihkuaa niin voimalla =) .

Urheilua hikoilumielessä en ole edes miettinyt. En taida malttaa olla neidistä erossa :D . Paino putosi viikossa raskautta edeltäviin lukemiin ja vaikka 5 kg olis kiva tiputtaa, niin luotan vaunulenkkejen ja imetyksen voimaan :p . Joskus sitten alan taas juoksemaan, kun siltä tuntuu.

Ä-pakkauksen toppapuku meillä odottaa ensi talvea, ellei sitten ole jäänyt jo pieneksi. Ostettiin 62 cm toppapuku, johon neiti hukkuu, mutta jos maalis-huhtikuun pakkasilla olis sitten sopiva.

Meillä ristiäiset on helmikuun ekana viikonloppuna. Tosin seurakunnalle pitäis ehkä soittaa...Yhdet kummitkin on vielä pyytämättä. Muut kummit liikuttui kunniasta kyyneliin, joten valinta taisi olla oikea :saint: .

Nyt vieraita vastaanottamaan. Niitä onkin piisannut...

Tuntuuko muuten muista siltä, ettei huvittaisi enää koskaan palata töihin
:LOL: ?
 
Huomenta! Herättiin just äsken tai poitsu söi ja jatkoi uniaan :D Tuli tuossa just mieleen että neidillä huomenna kerho klo 9.30. Miten mä selviän sinne jos taas yö valvotaan. No ei auta kun laittaa kymmenen herätystä kännykkään :headwall:

MM: Mä laskeskelin että meillä olis ens talvena käytössä toppapuku 74 tai 80cm. Ja molemmat koot löytyy kaapista jo odottamassa, kaverilta sain toisen ja toinen on esikon vanha. Esikko meillä syntynyt helmikuussa ja hän käytti seuraavana talvena toppapukua kokoa 74cm. Vähän pelkään että tuo äippäpakkauksen toppapuku olis kesällä sopiva, harmi kun olis ollut nätti puku.

Schätzen: Ei ole kyllä kertaakaan käynyt töihin paluu mielessä, ihme kyllä :) Töistä tosin on jo kysytty että milloin tulen takas, inventaariinkin jo kysyivät että tulisinko päiväksi.

Kai se pitäis tämäkin päivä aloittaa, ei taideta uloskaan päästä kun yli 10 astetta pakkasta jos ei nyt päivällä vähän laskis. Hulluks tulee täällä sisällä.
 
Lisämaidosta; siihen ollaan mekin jouduttu turvautumaan, kun tuntuu ettei rintamaito riitä... Mitä merkkiä annatte? Meillä on nyt NAN:ia. Laitan tuttipulloon noin 40ml kerralla, useinkaan ei kyllä yks satsi riitä. Ekaks tietyst koitan imettää molemmista rinnoista, mutta sitten kun poika alkaa läträämään nännin kanssa ja on tyytymätön niin pakkohan sitä on sitten lisäruokaa antaa...

Jälkivuoto on tääl kans semmost "toisaikaista" kun välillä ei tule juur ollenkaan, ja sitten taas ihan kirkkaan punaista verta. Kai se on normaalia.. Olen huomannut, että kun oon ollut vaikka kävelyllä, tulee vuotoa enemmän..

Kestovaippaa oon kokeillut pari kertaa, mut molemmilla kerroilla tuli lahkeesta kakat, eli ei kauheen käteviltä ainakaan nyt vaikuta..

Seksiä en kyllä aio harrastaa niin kauan kuin on tuota jälkivuotoa. Jälkitarkastus on mulla vasta helmikuun alussa, joten kai nyt ennen sitä voi..? En tiiä! Mies kyllä haluis.

Margaret ja poika 051207
 
Mulle ainakin annettiin synnärillä ohjeeksi ettei pitäs seksiä harrastaa ennen kuin jälkivuoto on loppunut, muuten on isompi riski tulehduksille. Ja tietty ne joilla on tikkejä eripuolilla ahteria niin kannattaa ehkä odottaa että niistä pääsee eroon.. Tai niin mä ajattelin tehdä. Jälkitarkastus on mullakin vasta 23.1 ja kyllä täytyy sanoa että kyllä alkaa itellä olla tiukkaa odotella kun muuten jo hyvä olo, alkaa halut herätä talviunesta =)

Meidän eka kestoyritys falskasi vyötäröltä vaatteet märäksi, toinen piti hyvin ja nyt meen just vaihtamaan keston pois, katsotaan mikä lopputulos nyt on :D
 
Heissan!

Tuosta sekstailusta.. Mulla mietityttää kyllä et voinko siis harrastaa erotiikkaa kun mullahan toi jälkivuoto on jo loppunut aikoja sitten. ja sehän ei kestänytkään kuin sen neljä päivää. Vai pitääkö sit odotella sinne jälkitarkastukseen? :ashamed:

Tänään käytettiin tyttöä eka neuvola käynnillä. Paino oli noussut syntymäpainosta tasan 100g. Ainaki terkka oli ihan tyytyväinen et rintamaitoa on ollut ihan riittävästi.

Meillä ei oo mitään kummempaa vauva rintamalla. Tyttö syö ja nukkuu ja vähän jo alkaa hereillä ollessaan seurailla mitä ympärillä tapahtuu.

Tuli tuossa mieleen että jos antaa yhdenkään kerran korviketta niin täysimetys ei enää päde? Asraiko se tätä pähkäili?? Minä en oo edes ajatellut asiaa tuolta kantilta.. Siis kyllä minä omasta mielestä täysimetän vaikka joutuis antaa yhden kerran korviketta. Just jos tilanne on toi että tosiaan äitiki pääsee omille asioille. Höh.. Kai minä oon pöllö sit.. :eek:
 
Hyvää uutta vuotta! Kyllä tulee harvoin enää kirjotettua, vaikka
aikaa on se menee nukkumiseen tai muuhun touhuiluun.

Jälkivuodosta ollut puhetta, täälläkin vielä tulee sillon tällön ihan punaista verta ja välillä on päiviä ettei tule mitään. Huomenna on
tasan kuukausi tytön syntymästä.

Lenkkeily ollaan aloitettu vauvan kanssa, joka päivä olen käynyt reippaita
tunnin lenkkejä säästä riippumatta, kohottaa niin paljon mielialaa
kun saa tuuletettua aivoja samalla.
Meidän neiti on viikon verran itkeskelly mahavaivoja, ja päästelee
kunnon paukkuja. Aamut ja päivät menee hyvin mutta illan tullen alkaa
pikku kipristelyt ja vauva muuttuu selvästi kärttysemmäksi.
Illalla alkaa samalla rinnan kanssa pelleily, eikä mukamas huoli koko tissiä enää vaan huutaa ja heiluttelee päätään senminkä kerkee ja rauhoittuu
samantien kun tarjoan maitoa pullosta (?) Päivällä ei mitään ongelmaa eikä yöllä. MAitoa kuitenkin tulee, mutta mahtaakos tyttö sitten olla niin
malttamaton??
Yöt menee vaihtelevasti, nukkumaan mennään joskus klo 24-02 paikkeilla, siitä vauva nukkuu noin 3-4 tuntia, sen jälkeen alkaa
syömään noin parintunnin välein ja ähisee eikä nukkumisesta enää tahdo tulla mitään. Silmät ristissä sitten yritetään pyöriä sängyssä ja nukkua. Päivällä kyllä nukuttaa eikä mikään häntä haittaa. :)

.. Erotiikka, mitä se on?? :whistle:
Isäntä taitaa olla jo aika tuskissaan, on meinaa tovi vierähtänyt
kun ollaa viimeksi päästy toistemme kimppuun.

Tracyn synnytyskertomusta edelleen oottelen..

Porsche ja Nanna 1kk
 
Mirsu: Mä lypsän aina syötön jälkeen sen rinnan josta vauva on syönyt. Siis kun lypsän, en alkuilasta koska silloin tankkaa useammin niin syötän kaks kertaa peräkkäin samasta rinnasta. Tosin nyt tulee maitoa niin, että pitää alkaa pumppaamaan pikkasen ennen syömistä... Pakkaseen ajattelin pumppailla, niin on siellä sitten jos tarve tulee. :)

rillukka: mä annan vitamiinit aamuisin ennen ekaa syömistä yöunien jälkeen, ja annan ne ihan sellaisenaan ja sit heti tissiä perään. Ja jos on sellaisella tuulella ettei suuta kovin paljon aukaise, niin sitten laitan tipat lusikkaan ja siihen lypsän vähän maitoa ja kaadan suuhun. Menee paremmin alas. :D

MM-: Meillä ainakin esikoinen käytti äippäpakkauksen pukua vielä sinä talvena kun oli 1,5v, tai siis alkutalvella, et uskoisin että pikkasen pienempi puku menee nyt sitten vuosikkaalla ensi talvena. :)

Jälkivuodosta... Se tuntuu nyt loppuneen kuin seinään (ja huomenna oon sitten taas seulana :kieh: ). Eilen illallakin vielä tuli saman verran vuotoa ja pyyhkiessä jäi paperiin ihan reilusti. Ja yön aikana ei taaskaan tullut mitään, kuten jo muutamana yönä, ja nyt tämän päivän aikana ei ole tullut mitään edes pyyhkiessä. Jospa pian pääsis siteistä eroon, alkaa tulla vaippaihottumaa. :D Voi vauva parka, kun ei vielä toivoakaan et pidemmäks aikaa vaipoista pääsis... :D

Urheilusta... Sitä olen miettinyt, ja sille asteelle jäänyt. :D Tai siis vaunujen kanssa olen hikilenkkiä tehnyt, mutta muuta urheilua en ole vielä aloittanut. Tosin suunnittelin, että kotona alan vielä tämän viikon aikana tekemään lihaskuntoa ja sitten tuota lenkkeilyä (kävellen) ja pikkuhiljaa vauhtia nostaen. Mulla jäi laitokselle kaikki kilot mitä odotusaikana lisää tuli, mutta mullahan sitä pudotettavaa oli jo ennestäänkin... Alan taas siihen mitä "harrastin" ennen raskautta; eli kerran viikossa käyn puntarilla ja kirjaan sitten painon ylös... Kummasti se tsemppaa sitten kun voi katsoa minkä verran viikossa on saanut pois. ;) Tavoite on niin paljon ettei kehtaa edes sanoa... :whistle: :ashamed:

Ristiäispäivä varmistui, ja se on nyt sitten se 3.2. Tyttö tuolloin vajaa 2kk. Ei saatu samaa pappia joka kastoi esikoisen ja vihki meidät, mutta ei sitten kuitenkaan haluta sen takia siirtää ristiäisiä, kun just sillon sillä papilla on vapaa viikonloppu... Kotona siis pidetään, ja nyt kun päiväkin on varmistunut niin pääsen väsäilemään kutsukortteja. :p Se on suunniteltu (mielessä) ja runo valittu, vielä kun sais nimen päätettyä. :LOL: Mutta sehän on pienin murhe... ;) Nyt vaan ärsyttää kun anoppi ja mun äiti on alkanut arvuuttelemaan nimeä. :headwall: Okei, se tulee oikeaksi nimeksi miksi häntä nyt ollaan kutsuttu, mutta ei olla sitä vielä myönnetty. :D Ja toista nimeä ei olla vielä edes päätetty, mutta pitäähän noiden silti sitä arvuutella. :kieh:

Eilen muuten isäntä taas syötti tyttöä pullosta, ja sinne meni kaikki 150ml mitkä olin pulloon eilisen aikana saanut. :D On ainakin ruokahalu tuolla kohdallaan... ;)

Mutta nyt vielä pienemmän kanssa vaipan ja vaatteiden vaihdolle ja sitten maidolle, jotta pääsee nukkumaan täällä itse kukin... Ja sitä ennen vielä isommalle tytölle antamaan silitykset ja sammuttamaan valot... :heart:

Shamandalie ja tyttö 22pv :heart:

P.S. Onko Porschen tytöllä jo ristiäiset olleet, että onko Nanna ihan virallinen nimi? Anteeksi vaan, on varmasti juttua ollut mutta multa on mennyt ihan ohi... :ashamed:
 
Huomenta!

Meidän yöt kuulostaa ihan samalta kun äskeinen Asrain kuvailema,
tämäkin huono äiti ;) jättää lapsensa röyhtäisemättä ja jatkaa mielummin unia vauva tissillä kun alkaa riepotella nukkuvaa vauvaa
olkapäällä yön pimeydessä... Siinä käy yleensä niin että molemmat
herää ja saa aloittaa rumban alusta.

Shamandalie, ristiäiset 26.1, eli Nanna ei ole virallinen nimi.
Sulta ei ole menny mitään ohi. :D
Nimeä ei olla vielä päätetty. Miehellä on kaksiosainen nimi, väliviivalla,
ja mulla yksi niin katsotaan nyt annetaanko yksi vai kaksiosainen nimi..

 
HYVÄÄ huomenta =) Me ollaan nukuttu yö (tai syöty on välillä) :D Aamulla herättiin klo 7 ja esikkokin saatiin ajoissa kerhoon. Nyt olis reilu tunti aikaa ennen kuin pitää lähteä hakemaam esikko takas kotia.

Ollaa kokeiltu korvikettakin pullosta ja ihan hyvin maistui, ei kyllä saanut juotua kun joku 50ml . Mutta eiköhän silläkin määrällä hetken pärjää kun on isin tai mummin hoidossa.

"Pierutipatkin on hankittu" ja maisteltu. Kyllä oli herran ilme näkemisen arvoinen kun ekan kerran annoin :LOL:

Asrai/Porche: Täällä kans huono äiti, en jaksa öisin röyhtäyttää :headwall: Ja peesaan Porchea että herää siihen ja sitten pitää saada taas lisää tissiä että uni tulis.

Poitsu on nyt sitä mieltä että häneen pitää keskittyä eli tietokone saa nyt jäädä :wave:
 

Yhteistyössä