Lohduttavaa lukea, että muillakin on tuo vauva-arki välillä rankkaa... Anteeksi vaan, mutta ihanaa tietää, etten ole ainut... ja suuri :hug: kaikille joilla on rankkaa, täältä tulee myötätuntoa ja ymmärrystä... :hug:
Meillä on yöt yhtä showta... |O Olen niin väsynyt, että ei mitään järkeä. Nyt monena yönä neiti tankaa yöt läpeensä, tissi ei riitä enää todellakaan öisin ja korviketta menee purkki yössä. Niin nälkäinen tuo tyttö on. Sitten hän ahmii kaiken maidon tosi nopeaan ja röyhyä ei tule sitten millään. Sitten makuuasennossa alkaa se yökkiminen. Se on niin kamalan näköistä. No, viime yönä tuli heti yökkimisen jälkeen röyhy ja neiti rauhoittui ja nukahti. Eli varmaan tuo yökkiminen johtuu osittain siitä.
Itse röyhytän neidin aina korvikkeen annon jälkeen, mutta kun sitä röyhyä ei sitten tule millään. :/ Se on niin puikassa. kaikki konstit on kokeiltu, mutta piukassa on. Tissin jälkeen tunnustan, etten läheskään aina röyhytä.
Niin, ja meillä vaihdettiin tuo korvike ja ihanuus, neidin maha meni heti paremmaksi!!!!!! Kakka tulee nyt itsellään ja neiti ei enää kiemurtele öisin ja kähise ja itke vatsaansa. Muuten hän kyllä jaksaa öisin kukkua...
Viime yönä neiti nukkui 22.20-01, 02.30-04, 5.20-6.50 ja sitten valvoikin 9 asti. Siinä vaiheessa mies pisti minut nukkumaan ja kappas vauvakin nukahti miehen kanssa ja sitten mies toi taas 11.15 tissille ja taas rumbailtiin pari tuntia. Nyt neiti vetänyt taas 3 ja 1/2 tuntia sikeitä, vaikkei ole varmasti massuann täyteen ennen sitä tankannut... Voi kunpa saisi yöllä nukkua edes kerran noin pitkän pätkän... |O
No, onnellinen olen ainakin siitä, että tuo masu toimii paremmin. Meille ei sopinut tuo kaikkien kätilöitten kehuma Nan-korvike yhtään, vaan semperiä käytetään nyt. Sama kyllä oli esikoisellakin. Semper kävi, Nan ei.
Ja minä poden suunnattoman huonoa omaatuntoa, etten pysty täysimettämään. Minusta imetys on niin ihana ja hieno juttu. Onneksi kuitenkin maitoa tulee sen verran, että tyttö saa sitä kuitenkin pääasiallisena ravintona. Mies on kyllä ollut kivasti tukena koko ajan ja kannustanut sekä imettämään, mutta taasen yöllä sanonut, että ehkä nyt olisi syytä lämmittää maitoa, kun neiti vaan viuhtoo päätään tissillä. Sinnikkäästi meinaa olen yölläkin ensin tissittänyt kauan ennenkuin annan korviketta, mutta minkäs teet kun ei oma maito riitä! :|
Mä en aloittanut vielä d-vitamiinia noitten vatsavaivojen takia ja ostan tota jekovit-tippaa, kun täällä neuvolassa sai devitolia. Voi kuulemma aiheuttaa vatsavaivoja ja meillä esikoisellakin oli sen takia heti jekovitit käytössä...
Mä pyyhin usein vauvan pyllyn kosteuspyyhkeellä... Paitsi kakat pesen aina hanan alla. Tosin sitä tavaraa tulee aikast paljon. Eilen meni neidin huoneen matto pilalle, kun lensi kakat matolle.
Mä soitan ristiäisasioista huomenna tonne virastoon, mutta yritys olisi saada helmikuun alkupuolelle ristiäiset...
Jälkivuodosta: Täällä oli jo kaksi vuotamatonta päivää, mutta tänään alkoi taas. Mä olisin jo ihan valmis sekstailuun, kun ei tullut niitä repeämiä ja epparia ei tarvittu, mut täytyy odottaa, ett vuoto loppuu. Esikoisesta mulle tehtiin se eppari ja meni 5 viikkoa, kun vasta eka kertaa uskallettiin ja oli silloinkin aika kivulias kokemus... :/
Ajattelin tänään polkee spinning-pyörää eka kertaa, kun esikoinen meni mammalle yökylään, niin mies saa hoitaa vauvaa sinä aikana. saas nähdä kuinka jaksaa, kun viimeksi elokuussa polkenut. Kävelylle en ole nyt vaunujen kanssa uskaltanut, kun pakkasta on kuitenkin...
Tulipas romaani... Toivon niin, ett saisin ton pikkuisen rytmin käännettyä toisinpäin... Välillä mietin, ett kuinka hän jaksaakin valvoa niin pitkiä pätkiä, mutta kun hän on öisin ihan tyytyväisen oloinen, niin kai hän kunnossa on... :|
Ihana aarre hän on ja niin suloinen, että häntä jaksaa nuuhkia ja tuijottaa koko ajan... :heart: Ja mun pelko siitä, ett voiko toista lasta rakastaa yhtä paljon kuin ensimmäistä oli ihan turha. Kyllä sitä rakkautta vaan riittää molemmille tasapuolisesti...
Riikkuli ja neiti 13 päivää