**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

Huomenta |O

Täällä yö vietetty vanhan tututtavamme vatsavaivojen kanssa.. Poika heräsi puolen tunnin jälkeen syönnin itkemään.. Nostin syliin niin pääsu röyhtäys ja pieru, sitten mies jatkoi unia 1 ½ h. Tämäkin mies touhottaa toisinaan kauheanan tissillä. Pää, kädet ja jalat vispaa hulluna ja etsii tissiä. Pari imasua ottaa ja taas touhotetaan.. Toisinaaan taas niin rauhallisena syö :eek: .. Aamulla poju nukahti meidän sänkyyn, kun ensin puoli tuntia katselu ympärilleen.. Meillä on hyvin harvinaista, että nukahdetaan muuten kuin tissi suuhun. Nyt nostin sen omaan sänkyyn, toivottavasti unet ei siitä kovin häiriinny..

shamandalie kiitoksia tippa vastauksesta. Poika ottaa tipat ihan kiltisti lusikalla. Aamulla minäkin olen ne antanut..

Rillukka ja pikkumies

 
Valoisampaa huomenta täältäkin!

kahden tappopäivän ja yön jälkeenmeillä nukuttiin viime yönä 20-10, tietty syötöt välissä ja yksi vaipan vaihto, mutta nolla huutamista, nolla ähinää, nolla rutinaa ja nolla rintaraivaria!
Mä olin jo eilen aamulla ihan laitoshoito kunnossa, mut sit tuli mun sisko ja sain nukkua pari tuntia kun joku katto ja ei tarvinnut kuunnella joka tohinoita...

Seksiä? Onko se jotain syötävää?

Meilläkin syödään disflatylin lisäksi nyt rela tippoja. Lusikalla mäkin ne annan ja naama on kyllä aina ihanan mutrusssa kun niitä maistelee.

Tänään taas neuvola ja katotaan mitäs tällä kertaa painaa. Viimeksi oli viikossa tullut 500g ja alle kaksi viikkoisena oli jo 300 g yli syntymäpainon.

Jälkivuotoa täälläkin vielä. Välillä ihan niukkaa ja sitten lorahtaa taas. Sais jo loppua, jaksais istua aina vaippa persiissä...Muutenkin jos jonkin sortin suojaa joka paikassa kun tissit tulvii kanssa...

Ilmottaudun myös huonoäiti-kerhoon jotka ei röyhytä yöllä. En varmana uskalla ruveta vatkaamaan kun kerrankin kiljukaula vetää sikeitä. Mä mikään yllytyshullu ole! Muutenkin mä joudun nukuttaan ton aina unille, hyvin harvoin nukahtaa ihan ittestää. (äskön muuten nukahti tohon sitteriin!)

vaunulenkillä oltiin eilen, olsiko sillä vaikutusta hyviin yöuniin? Ainakin omassa päässä tuntu ihanan hyvältä. Kun pääsi ulos ja näki ihmisiä!

palailen,

Tuitsu ja Ella, 2 vkoa ja neljä päivää!
 
mitähän sitä pititaas kirjoittaa... hmm...

ainaki niistä vitamiinitipoista, mulle neuvolan täti sanoi et älä missään nimessä maista niitä et ne on niin pahoja.. :LOL: en muuten oo saanu viel ostettuu niitä, pitäis kyl ku poju jo yli 2viikkoo..

minä kans ilmoittaudun huonoäiti osastolle enkä röyhtäytä yöllä... :ashamed: mut nostan aina poikaa vähän ylemmäs tyynyn päälle nukkumaan ja siihen peitto ympärille ettei valahda alas siitä.. :)

viime yönä meillä nukuttiin jopa NELJÄ tuntia yhteen putkeen 23-03, olipas se ihanaa.. oisko ilta kylvyllä vaikutusta? vaunulenkille ku ei viel oo päästy ku pakkasta niin paljon...

jälkivuodosta.. saattaa mulla kans hävitä ja alkaa uudestaan...

te kenellä tikit, koska ne pitäis sulaa? ku mä huomasin eilen et mulla ihan tikit viel tuolla... ei ne kyl sillee tunnu enää mut näky hyvin :) eikai ne voi vääriä olla.. mä kyl tarkistin viel siltä kätilöltä et varmasti laittaa oikeet tikit.. nimittäin kokemusta et on laitettukki ei sulavat tikit...

meidän pikkumies käyttää vielä 50cm vaatteita, ja neki tuntuu vähä reilulta... :p jokunen 56cm vaate on käytös mut ne on vähä reiluja...

oon tässä pelännyt sitä että onhan tuon pojan isän verinäyte tallessa et saadaan se isyystunnustettua ja olihan se, soitin tänää lastenvalvojalle ajan ja se sanoi et helsingistä onkin jo tullut laput sinne verikokeita varten.. :heart: :heart: onneksi!!

nyt laitteleen ruokaaa!!!
 
TÄÄLÄ MENEE HERMOT!!!!! Sori nyt tulee valitusta enkä jaksa nyt lukee muita juttuja mutta nyt on pakko saada purkautua ja sitten kun oon rauhottunu niin palaan lukeen teidän jutut..

Eli meidän neiti on kumman levoton ollu eilisen ja tän päivän, eilinen päivä meni suht ok, tosi pienillä unilla vaikka yleensä on nukkunu tosi paljon...ilta olikin sitten yhtä kitinää ja syömistä vuoronperään...ei tuntunu kitisevän mahaansa kun ei kiemurrellu ym...ja välillä oli ihan rauhassa mutta jos vähänkin liikahti että veis sänkyyn niin heräs ja kitisi ja söi ja taas kohta kitisi...tätä vaan jatkuu ja jatkuuvälillä neiti oli ihan sammumis pisteessä kunnes taas heräs kitiseen ja syömään..Söikin 21-01.00 aikana 500ml korviketta! Aivan järkky määrä! Sitten nukahti kahen aikaan jotenkuten ja heräs taas 4h päästä syömään 275ml ja pulautti kaikki pihalle...ja eikun taas syömään. Sitten nukahti pariks tunniks. Nyt taas aamupäivä oli ok mutta nyt alko taas kitinä ja syöminen ja kerran jo pulauttikin. Meni niin hermot ja tuli itku itsellä. Onneks äiti tuli käymään ja sain ton kakaran lykättyä sille hetkeks. Nyt laitoin sen väkisin nukkuun ja tutti suuhun...on se siä kitissy mutta nyt tais nukahtaa. En tajua mikä sillä oikeen on??? kuumetta ei oo. Palaa ihan tosissaan päreet sen kanssa! Ei tää vauva arki kyllä musta oo yhtään ihanaa...ootan kovasti jo että toi kasvais ja siihen sais ees jotain kontaktia. Nyt se vaan olla möllöttää ja itkee välillä ja ehkä vahingossa hymyilee omille ajatuksilleen. Ootan sitä että siltä sais tarkotuksellisen hymyn edes. Sitten vois vähän arvuutella sen mielialoja paremmin kun nyt.
 
Suzyco :hug: Voimia teille! Onko vauvalla kakka tullut ihan normaalisti, ettei siksi pulauttele jos kakka ei tahdo ulostautua... ? Meille neukkatäti antoi ohjeen että jos kitisee kovasti niin koittaa hieroa jalkapohjia, toisilla se rauhottaa mukavasti... Muuta en kyllä nyt osaa sanoa tähän hätään...

Meillä tuo unille nukahtaminen on ollut muutamana iltana kyllä sellasta härdelliä että oksat pois.. Neiti ei huuda tai mitään mutta herää täysin hereille joka kerta kun yrität liikauttaa eli nostaa tissiltä sänkyyn nukkumaan... Pari iltaa neiti valvoi varmaan 6 tuntia ottaen vaan sellasia viiden minuutin nokosia välillä.. huoh.. eilen sitten nukahti ja sain siirrettyä sänkyynsä puoli kahdentoista maissa ja nukkui puoli neljään *tuuletus* Minäkään en röyhtäytä yöllä (mutta olen maailman paras äiti tietenkin :saint: ) koska en koe siitä olevan mitään hyötyä kun tuo pikkuinen ei röyhtäise päivälläkään kuin ehkä kerran kymmenestä yrityksestä... Ja sitten jos neiti on hereillä niin oon ajatellu että valvokoon mun vieressä niin mä nukun, mutta neiti pitää kyllä ääntä koko ajan ja kädet ja jalat viuhtoo kuin mitkäkin niin nuku siinä sitten.. ja on jännä kun siirrän neidin vähän kauemmas itsestäni että uskaltaa itse paremmin nukkua ja saa paremman asennon niin ei mene kauaa kun tuo on itsensä hilannut ihan vatsaan kiinni =)

Ja tuosta imetyksestä/korvikkeesta haluaisin nyt sanoa kaikille yhdessä että kenenkään ei pidä tuntea syyllisyyttä siitä jos imetys ei onnistu, maito ei tunnu riittävän ja joutuu antamaan korviketta lisäksi. Ei se ole huono äiti joka pitää huolen siitä että lapsi saa ruokaa tavalla tai toisella vaan se joka ei vastaa lapsen tarpeisiin ja huomaa jos jokin asia ei toimi mutta ei silti tee asialle mitään... Itse imetän rintakumilla kun ei neiti ota pelkkää rintaa suuhunsa ja olen tyytyväinen siitä että lapsi ylimalkaan syö. Olenkin sanonut että mun puolesta saa imeä vaikka pillillä jos se parhaalta tuntuu kunhan syö ja kasvaa :) Ja meillä on muuten kanssa alkanut ilmetä tuota tissillä touhottamista, pari imua, sitten kauhee käsien ja jalkojen vatkaaminen ja ähellys ja taas pari imua tissistä... rasittavaa :)

Onkohan meidän neidillä makuaistia ollenkaan kun se vaan maiskuttelee kun noita tippoja antaa, edes Jekovitille ei irvistä :) Hyvähän se niin on, ei pidä valittaa...

Mulle sanottiin tikeistä että ne sulaa noin neljän viikon kuluessa... osa mulla kyllä lähtenyt jo ennen irti, leikkasin pitkän pätkän lankaa pois tuolta jo varmaan pari viikkoa sitten. Ja pari tikkiä poisti lääkäri kun alkoivat kipeytymään. Eli ei siellä taida ees olla kuin yksi tai kaksi tikkiä enää jäljelläkään... Jälkivuotoa täälläkin tulee vaihtelevasti, välillä ei ollenkaan koko päivänä ja sitten taas kirkkaampaa verta.. blaah, sais jo loppua.

Vitamiineista vielä että oletteko huomanneet että sitä d-vitamiinilisää suositellaan myös imettäville äideille näin talviaikaan... Varsinkin pohjoisemmassa asuville kun tätä valoa ei juuri täällä ole (lue: pimiä kuin per***ssä suurimman osan päivästä :kieh: ) joskaan mulla ei tää kaamos muuten vaikuta kuin että vois nukkua 2/3 vuorokaudesta :)

Meillä oli neuvola eilen ja onhan tuo neiti kasvanut. Pituutta tullut lisää 5 cm, painoa 730g ja hattumitta kasvanut 2 cm kotiutumisesta ja neiti tänään 4 vk :heart: Silmä vähän rähmii mutta nyt näyttäs jo paremmalta kuin eilen... Ja muutenkin kaikki hyvin :) Neiti teki terkalle temput ja pissasi valtavat pissat sinne lattialle kun vaippa otettiin pois :D

Ja kyllä täälläkin nuo 56cm vaatteet alkaa käydä naftiksi, kohta saadaan siirtyä kokoa suurempiin. Eilen just järjestelin noita vaatelaatikoita kun tuntui että on niin täynnä, otin pois vaatteet joita ei ole käytetty vielä kertaakaan (lähinnä kokopotkareita ja aluspaitoja) ja järkkäsin nyt käytettävät vaatteet yhteen laatikkoon ja seuraavaa kokoa olevat toiseen niin on helppo sitten siirtyä kokoa suurempaan...

Jaahas, jos kävis laittamassa pyykkikoneen päälle nyt kun vielä ehtii, alkaa tuolta sohvalta kuulua ähinää ja neiti aukoo silmiään siihen malliin että kohta herätään. On muuten tosi hurjan näköstä tuo kun aukoo noita silmiään mutta vielä nukuttaisi niin silmät pyörii päässä kuin hedelmäpeli ja välillä ei näy kuin valkuaiset.. miettiny jo että onko tuo edes ihan normaalia...

Ainiin, ristiäispäivä meilläkin saatiin sovittua, meillä myös 3.2 juhlat ja nimi tuntuisi olevan jo päätettynä, katsotaan nyt miten käy... Pitäisi tuosta kaupalta käydä tilaamassa vähän syötäviä juhliin, osan teen itse mutta voileipäkakkua ajattelin tilata kaupantädiltä :p
 
Vihdoinkin pääsin taas koneelle. Ei maar, ollapa rahaa sen verran, että saisi ostettua kannettavan, niin olisi helpompaa tää nettisurffailu...nyt kun just kerkee joskus koneelle, ja saa sen auki ja nää sivut auki, niin johan se pikkumies siellä ilmoitteleekin taas itsestään. Saas nähdä kuinka nyt käy :D

Meillä eilen toka neuvola ja pikkumies oli kasvanut kahden viikon takaisesta 2,5cm ja painoa oli tullut reipas 500g lisää, pitkäksi ja hoikaksi pojaksi neukkatäti sanoi. Nyt on 56 senttiset vaatteet passeleita, ainakin tietyn merkkiset, mutta eiköhän tätä rataa kohta siirrytä 62 senttisiin.

Miten muuten annatte noita cuplaton tippoja? Ohjeessa sanotaan, että nestetilkan kanssa. Mä aloitin eilen nuo tipat kokeilumielessä ja annan ne lusikalla suoraan ilman lisänestettä...mä siihen hätään mitään maitotilkkaa saa mistään aikaiseksi :LOL: et ei kai tuosta mitään haittaa ole, vaikkei sekotakaan maitotilkkaa tippojen joukkoon? Heti peräänhän sitä kuitenkin syödään tissiä!!!

D vitskut mä annan aamulla kanssa lusikalla, mullon tissittelyn aikana toisessa tississä maidonkerääjä ja jos onni on myötä, niin saan siihen kerettyä sopivan tilkan maitoa, että voin sitten sekoittaa vitskut siihen. Tähän saakka on pelittänyt hienosti, pikkumies on ottanut vitamiinit oikein hienosti ja sen perään on sitten vielä syöty tissiä, että jäis hyvä maku suuhun :)

Käytättekö muuten noita kosteuspyyhkeitä pyllyn puhistamiseen? Mä oon nyt alkanut käyttämään niitä aina toisinaan. Varsinkin, jos vaippa vaihdetaan syötön jälkeen. Mietin vaan, että miten ihoystävällisiä ne oikeesti on? Neuvolan täti kyllä sanoi, että ihan hyvin voi niitä käyttää, jos ei mitään iho-oireita niistä tule. Helpottaa ja nopeuttaa kyllä kummasti noita vaipanvaihtosessioita!!!

Jätkänpätkä on alkanut myös pulauttelemaan, eilen ja toissapäivänä oli oikein megapulauttelut käynnissä!!! Tänään ei oikeestaan ole tullut kunnon pulauttelua vielä, auttaisko se, että olen yrittänyt nyt kunnolla röyhyttää joka syötön jälkeen ja jopa kesken syötön, kun herra välillä huilii!!! Eilen meni kyllä miehen ja äitin vaatteet useamman kerran vaihtoon tuon pulauttelun takia.
Tosi ikävää tuo pulauttelu.

Täälläkin ristiäiset vasta pikkasta vajaa kaksi kuisena. Nimi on vielä hakusessa...

Täytyy mennä!!!
 
Lohduttavaa lukea, että muillakin on tuo vauva-arki välillä rankkaa... Anteeksi vaan, mutta ihanaa tietää, etten ole ainut... ja suuri :hug: kaikille joilla on rankkaa, täältä tulee myötätuntoa ja ymmärrystä... :hug:

Meillä on yöt yhtä showta... |O Olen niin väsynyt, että ei mitään järkeä. Nyt monena yönä neiti tankaa yöt läpeensä, tissi ei riitä enää todellakaan öisin ja korviketta menee purkki yössä. Niin nälkäinen tuo tyttö on. Sitten hän ahmii kaiken maidon tosi nopeaan ja röyhyä ei tule sitten millään. Sitten makuuasennossa alkaa se yökkiminen. Se on niin kamalan näköistä. No, viime yönä tuli heti yökkimisen jälkeen röyhy ja neiti rauhoittui ja nukahti. Eli varmaan tuo yökkiminen johtuu osittain siitä.
Itse röyhytän neidin aina korvikkeen annon jälkeen, mutta kun sitä röyhyä ei sitten tule millään. :/ Se on niin puikassa. kaikki konstit on kokeiltu, mutta piukassa on. Tissin jälkeen tunnustan, etten läheskään aina röyhytä.

Niin, ja meillä vaihdettiin tuo korvike ja ihanuus, neidin maha meni heti paremmaksi!!!!!! Kakka tulee nyt itsellään ja neiti ei enää kiemurtele öisin ja kähise ja itke vatsaansa. Muuten hän kyllä jaksaa öisin kukkua... :eek: Viime yönä neiti nukkui 22.20-01, 02.30-04, 5.20-6.50 ja sitten valvoikin 9 asti. Siinä vaiheessa mies pisti minut nukkumaan ja kappas vauvakin nukahti miehen kanssa ja sitten mies toi taas 11.15 tissille ja taas rumbailtiin pari tuntia. Nyt neiti vetänyt taas 3 ja 1/2 tuntia sikeitä, vaikkei ole varmasti massuann täyteen ennen sitä tankannut... Voi kunpa saisi yöllä nukkua edes kerran noin pitkän pätkän... |O

No, onnellinen olen ainakin siitä, että tuo masu toimii paremmin. Meille ei sopinut tuo kaikkien kätilöitten kehuma Nan-korvike yhtään, vaan semperiä käytetään nyt. Sama kyllä oli esikoisellakin. Semper kävi, Nan ei.

Ja minä poden suunnattoman huonoa omaatuntoa, etten pysty täysimettämään. Minusta imetys on niin ihana ja hieno juttu. Onneksi kuitenkin maitoa tulee sen verran, että tyttö saa sitä kuitenkin pääasiallisena ravintona. Mies on kyllä ollut kivasti tukena koko ajan ja kannustanut sekä imettämään, mutta taasen yöllä sanonut, että ehkä nyt olisi syytä lämmittää maitoa, kun neiti vaan viuhtoo päätään tissillä. Sinnikkäästi meinaa olen yölläkin ensin tissittänyt kauan ennenkuin annan korviketta, mutta minkäs teet kun ei oma maito riitä! :|

Mä en aloittanut vielä d-vitamiinia noitten vatsavaivojen takia ja ostan tota jekovit-tippaa, kun täällä neuvolassa sai devitolia. Voi kuulemma aiheuttaa vatsavaivoja ja meillä esikoisellakin oli sen takia heti jekovitit käytössä...

Mä pyyhin usein vauvan pyllyn kosteuspyyhkeellä... Paitsi kakat pesen aina hanan alla. Tosin sitä tavaraa tulee aikast paljon. Eilen meni neidin huoneen matto pilalle, kun lensi kakat matolle. :whistle:

Mä soitan ristiäisasioista huomenna tonne virastoon, mutta yritys olisi saada helmikuun alkupuolelle ristiäiset...

Jälkivuodosta: Täällä oli jo kaksi vuotamatonta päivää, mutta tänään alkoi taas. Mä olisin jo ihan valmis sekstailuun, kun ei tullut niitä repeämiä ja epparia ei tarvittu, mut täytyy odottaa, ett vuoto loppuu. Esikoisesta mulle tehtiin se eppari ja meni 5 viikkoa, kun vasta eka kertaa uskallettiin ja oli silloinkin aika kivulias kokemus... :/

Ajattelin tänään polkee spinning-pyörää eka kertaa, kun esikoinen meni mammalle yökylään, niin mies saa hoitaa vauvaa sinä aikana. saas nähdä kuinka jaksaa, kun viimeksi elokuussa polkenut. Kävelylle en ole nyt vaunujen kanssa uskaltanut, kun pakkasta on kuitenkin...

Tulipas romaani... Toivon niin, ett saisin ton pikkuisen rytmin käännettyä toisinpäin... Välillä mietin, ett kuinka hän jaksaakin valvoa niin pitkiä pätkiä, mutta kun hän on öisin ihan tyytyväisen oloinen, niin kai hän kunnossa on... :|

Ihana aarre hän on ja niin suloinen, että häntä jaksaa nuuhkia ja tuijottaa koko ajan... :heart: Ja mun pelko siitä, ett voiko toista lasta rakastaa yhtä paljon kuin ensimmäistä oli ihan turha. Kyllä sitä rakkautta vaan riittää molemmille tasapuolisesti...

Riikkuli ja neiti 13 päivää
 
Lohduttavaa lukea, että muillakin on tuo vauva-arki välillä rankkaa... Anteeksi vaan, mutta ihanaa tietää, etten ole ainut... ja suuri :hug: kaikille joilla on rankkaa, täältä tulee myötätuntoa ja ymmärrystä... :hug:

Meillä on yöt yhtä showta... |O Olen niin väsynyt, että ei mitään järkeä. Nyt monena yönä neiti tankaa yöt läpeensä, tissi ei riitä enää todellakaan öisin ja korviketta menee purkki yössä. Niin nälkäinen tuo tyttö on. Sitten hän ahmii kaiken maidon tosi nopeaan ja röyhyä ei tule sitten millään. Sitten makuuasennossa alkaa se yökkiminen. Se on niin kamalan näköistä. No, viime yönä tuli heti yökkimisen jälkeen röyhy ja neiti rauhoittui ja nukahti. Eli varmaan tuo yökkiminen johtuu osittain siitä.
Itse röyhytän neidin aina korvikkeen annon jälkeen, mutta kun sitä röyhyä ei sitten tule millään. :/ Se on niin puikassa. kaikki konstit on kokeiltu, mutta piukassa on. Tissin jälkeen tunnustan, etten läheskään aina röyhytä.

Niin, ja meillä vaihdettiin tuo korvike ja ihanuus, neidin maha meni heti paremmaksi!!!!!! Kakka tulee nyt itsellään ja neiti ei enää kiemurtele öisin ja kähise ja itke vatsaansa. Muuten hän kyllä jaksaa öisin kukkua... :eek: Viime yönä neiti nukkui 22.20-01, 02.30-04, 5.20-6.50 ja sitten valvoikin 9 asti. Siinä vaiheessa mies pisti minut nukkumaan ja kappas vauvakin nukahti miehen kanssa ja sitten mies toi taas 11.15 tissille ja taas rumbailtiin pari tuntia. Nyt neiti vetänyt taas 3 ja 1/2 tuntia sikeitä, vaikkei ole varmasti massuann täyteen ennen sitä tankannut... Voi kunpa saisi yöllä nukkua edes kerran noin pitkän pätkän... |O

No, onnellinen olen ainakin siitä, että tuo masu toimii paremmin. Meille ei sopinut tuo kaikkien kätilöitten kehuma Nan-korvike yhtään, vaan semperiä käytetään nyt. Sama kyllä oli esikoisellakin. Semper kävi, Nan ei.

Ja minä poden suunnattoman huonoa omaatuntoa, etten pysty täysimettämään. Minusta imetys on niin ihana ja hieno juttu. Onneksi kuitenkin maitoa tulee sen verran, että tyttö saa sitä kuitenkin pääasiallisena ravintona. Mies on kyllä ollut kivasti tukena koko ajan ja kannustanut sekä imettämään, mutta taasen yöllä sanonut, että ehkä nyt olisi syytä lämmittää maitoa, kun neiti vaan viuhtoo päätään tissillä. Sinnikkäästi meinaa olen yölläkin ensin tissittänyt kauan ennenkuin annan korviketta, mutta minkäs teet kun ei oma maito riitä! :|

Mä en aloittanut vielä d-vitamiinia noitten vatsavaivojen takia ja ostan tota jekovit-tippaa, kun täällä neuvolassa sai devitolia. Voi kuulemma aiheuttaa vatsavaivoja ja meillä esikoisellakin oli sen takia heti jekovitit käytössä...

Mä pyyhin usein vauvan pyllyn kosteuspyyhkeellä... Paitsi kakat pesen aina hanan alla. Tosin sitä tavaraa tulee aikast paljon. Eilen meni neidin huoneen matto pilalle, kun lensi kakat matolle. :whistle:

Mä soitan ristiäisasioista huomenna tonne virastoon, mutta yritys olisi saada helmikuun alkupuolelle ristiäiset...

Jälkivuodosta: Täällä oli jo kaksi vuotamatonta päivää, mutta tänään alkoi taas. Mä olisin jo ihan valmis sekstailuun, kun ei tullut niitä repeämiä ja epparia ei tarvittu, mut täytyy odottaa, ett vuoto loppuu. Esikoisesta mulle tehtiin se eppari ja meni 5 viikkoa, kun vasta eka kertaa uskallettiin ja oli silloinkin aika kivulias kokemus... :/

Ajattelin tänään polkee spinning-pyörää eka kertaa, kun esikoinen meni mammalle yökylään, niin mies saa hoitaa vauvaa sinä aikana. saas nähdä kuinka jaksaa, kun viimeksi elokuussa polkenut. Kävelylle en ole nyt vaunujen kanssa uskaltanut, kun pakkasta on kuitenkin...

Tulipas romaani... Toivon niin, ett saisin ton pikkuisen rytmin käännettyä toisinpäin... Välillä mietin, ett kuinka hän jaksaakin valvoa niin pitkiä pätkiä, mutta kun hän on öisin ihan tyytyväisen oloinen, niin kai hän kunnossa on... :|

Ihana aarre hän on ja niin suloinen, että häntä jaksaa nuuhkia ja tuijottaa koko ajan... :heart: Ja mun pelko siitä, ett voiko toista lasta rakastaa yhtä paljon kuin ensimmäistä oli ihan turha. Kyllä sitä rakkautta vaan riittää molemmille tasapuolisesti...

Riikkuli ja neiti 13 päivää
 
Porsche: No hyvä ettei teillä ole vielä ristiäisiä ollut. :D

joulumami: Meidän pienokaisilla onkin sitten samana päivänä juhlat. :D

hippula: yöllä jos ei oo suurta kakkaa niin kosteuspyyhkeillä putsataan peppu niin ei tarvii pesupuuhiin lähteä. :)

:hug: kaikille, joilla vauva-arki ei ole ainakaan tällä hetkellä ruusuista. Toivottavasti pian muuttuisi...

Jälkivuoto oli täällä eilen pois, mutta tänään palasi pelipaikalle. :headwall: Niin tietty just kun pääsin kehumasta... :/

Mutta nyt pitää mennä, että isäntä ehtii ajoissa sählyyn...
 
Kiitos joulumami... :) kakkaa on tullu kyllä harvemmin kun ennen mutta aikamoiset läjät kuitenkin jokapäivä ainakin kerran, aikasemmin saatto tulla pari-kolme pienempää... Täytyy huomenna puhua neuvolassa tästä kitisemisestä. Meillä on kanssa kauhee touhottaan syöttäessä,viuhtoo jokapaikkaan ja kitisee välillä kun hermostuu jostain ja sitten taas ahmii niinkun ei ois ruokaa nähnykkään ja sekunnin päästä meinaa taas nukahtaa... :) Ota noista nyt sitten selvää mitä ne haluaa! :/

Riikkulin pienokaisellakos oli röyhy hukassa?? Ootko kokeillu makuuttaa rintas/mahas päällä mahallaan??sillain että oot puoli istuvassa asennossa? Meillä tulee yleensä tosi komeet röyhyt sillain. Taikka sitten polvien päälle mahalleen, en oo itse viä sitä kokeillu kun just kaveri vasta sano et sillainkin vois saada röyhtäseen, mä luulen et meillä saa sillon kyllä aikaseks vaan puklun kun mahaan kohdistuu sillon niin paljon painetta.
 
Meillä myös tyttö välillä (iltaisin?) viuhtoo tissillä kuin tuulimylly ja välillä syö ja välillä raivoaa. Nostan aina pois kun alkaa näyttää, ettei enää edes muista mitä oli tekemässä. Todella monta kertaa kun olen nostanut kohoasentoon pötköttämään esim. vatsan päälle onkin tullut röyhtäys tai reilut kakat pöksyyn ja sen jälkeen on taas tissi maistunut.
Mutta, toisaalta joskus ei haluakaan tissiä vaan tutin ja rupeaa nukkumaan.
Yleensä kuitenkin ilmeisesti vääntää mahassa.
 
Poika vetelee 4 tuntia unia. Siinä sivussa nukuttiin miehe kanssa 3 tuntia. Mies vain tuumasi et "miten tässä yöllä nukutaan?". Minä siihen, että mulla ei ole edes mitään yötä ja päivää, vaan nukun kun nukuttaa..

Kauan nuo vauvat katsovat kieroon?? Tuli vain mieleen kun toi poika katsoo ainakin vielä..

Tuo viutominen tissillä on kyllä todella rasittavaa.. Sen minäkin olen huomannut et sillon melkeinpä turha mitään tissiä tarjota..

joulumami meillä neuvolassa käskettiin alkaa syömään jo lokakuussa D-vitamiinia ja syödä täytyy ainakin tämä pimeän jakso..

Noh täytyy mennä, kun ne unet nyt pojalla loppuikin..
 
mä täällä lähes itken helpotuksesta, että muillakin syöminen ihan kipeetä.. meillä toi poitsu on nyt muutaman illan roikkunut tissillä jonkun pari tuntia. aina kun tissi tippuu suusta, kun hän nukahtaa, alkaa kamala huuto. sitten oon syöttäny molemmat tissit ja sit nukahtaa vihdoin eikä herää kun siirrän omaan sänkyyn. tänään nyt on sit koko päivän jatkunu sama meno. nyt jo suostunu vähän syömään ilman rintakumia, mutta välillä saa kauheet raivarit. huutaa ja potkii ja tunkee käsiä ja hermostuu kun ei heti malta alkaa imeen.. huh. oon ihan poikki ja tulee niin huonoäiti olo kun hermostuu tollaselle pienelle. eihän se sille mitään mahda, elämä on rankkaa..
ihanaa kuulla, että muillakin siis samanlaista. kuuluu ilmeisesti ikään. huoh. :) kiitos teille. :D
 
Tääl kans niiiiin tuttua teidän jutut! Jäbä itkeskelee iltaisin, valvoo tunteja ennenku puolen yön jälkeen alkaa "yöunille". Ja parin tunin pätkiä nukutaan. Ja korviketta joudun antaa iltaisin minäkin ja armoton huono omatunto. Sit anoppi viel jatkuvasti kyselee et onko oma maito nyt riittänyt vai ootko joutunu antaa korviketta?? Vertaa aina sit miehen serkun lapsiin jotka pulleaposkisia kun äidillä tulee niin hyvin maitoa... |O Tänään itkin itsekin kun vauva huusi suoraa huutoa, olin niin toivoton...mies töissä. Tämmöstä täälläkin.
 
Terve!!
Täällä olis yks lisää :wave:

Onnea vielä kaikille vauvoista!!

Meillä opetellaan elämää 5-henkisenä perheenä ja aika rankkaa on välillä. Väsymys on välillä ihan tajutonta niinkuin täällä monella muullakin. Oon onneks saanu edes hetkeksi levähtää kun mies on syöttäny lypsettyä maitoa tytölle. Tänään kävi niin hyvin että sain nukkua 3,5 h!! Olo on melkein inhimillinen =)

Meillä päivät ja yöt on vaihdellu mutta pääsääntösesti tyttö syö jopa 2-3 tuntia kerrallaan. Sitten on 1-3 tuntia tyytyväinen,välillä ehkä ähisee mutta kyljen vaihto usein lopettaa sen.
Maitoa tulee paljon niinkuin edellistenki kanssa..mutta mun rinnat ei oo kyllä tehty ihan tälläseen tuotantoon,niinpä tässä onkin pari päivää tuntunu että maito ei meinaa riittää. Rinnat ei ehi enää edes tuntua pinkeiltä kun tyttö jo kiljuu ruokaa. Muutama pv sitten lypsin melkein desinkin rinnoista jos tyttö nukku "liian kauan",nyt maitoo tulee just hikiseen 50 ml vaikka syötöstä olis pidempi aika.
Vaikka tää on kolmas niin tuntuu että en vieläkään oikeen osaa tätä imettämistä. Tää vauva sentään ei saa rintaraivareita eikä kauheesti vatsaansa valita (kopkop) mutta silti mä en valitettavasti jotenki koe imetystä helpoksi tai että nautin siitä.
Mä oonkin edellisten perusteella päättänyt että en turhaa stressaa imetystä,jos näyttää että oma maito ei riitä niin sitten annan korviketta. Ja jos meiän arki vaikeutuu tästä vielä enemmän niin sitä suuremmalla syyllä annan.
Välillä on nimittäin vaikeeta kun yrittää imettää toista tuntikausia ja tää meiän 1vee (ja 2kk) mennä tohottaa ympäriinsä ja tekee tuhojaan. Säälittää keskeyttää imetys jatkuvasti kun poikaa pitää pelastaa välillä vaikka mistä.
Vauvan syntymän kunniaksi poika päätti opetella uusia taitoja ;) mm. ovien availu,pöydille ja tuolille kiipeily. Siihen lisäksi kulkee järjestelmällisesti tyhjentämässä kaappeja ja laatikoita :/ Muutaman kerran on itku päässy kun tuntuu ettei mitenkään repeä joka suuntaan,mies on nyt töissä ja pystyy pitämään lomaa parin viikon päästä. Onneksi on kuitenkin välillä muutaman pv peräkkäin kotona kun on vuorotyössä.

Virkeä vauva on tää...ihan kuin sisarensa. Tänäänkin ollu monta tuntia hereillä ja killitelly isoilla silmillään. Laitoksella tuijotti mua sieltä kärrystä muoviseinän läpi pari tuntia vaikka oli vasta 8 tuntia vanha :eek:
Tästä tulee varmaan yhtä villi ja vilkas kuin muistakin..puuuuuh!! Väsyttää jo valmiiks ;)

Mäkään en öisin jaksa röyhtäyttää :ashamed: me ollaan tytön kanssa nukuttu muutama yö sohvalla ettei isän ja isoveljen uni häiriinny niin pahasti. Joinain öinä poika heräs tytön itkuun ja sitten olikin aikamoinen show saada kumpikin hiljaseks ja nukkumaan. Edellisten kanssa en osannu nukkua vierekkäin kun pelkäsin koko ajan että liiskaan lapsen tai että se tukehtuu mun tissiin.

Napa irtosi viikon iässä ja kakkaa tulee tsiljoona kertaa päivässä..iho ok tosi vähän pylly punotti mutta bebanthen autto siihen,talkkia ollaan kanssa laitettu. Relatippoja ostin varuiksi yks päivä kun ähisi niin paljon mutta en ole antanu (isoveljellä ei auttanu vatsaan). Vitamiinit alotan lähipäivinä. Tuttia en ois halunnu antaa mutta vajaa viikko sitten annettiin välillä kun tuntu että imemisrefleksi oli niin raju ja aloin väsymään tosi rankasti siihen tissittelyyn. Nyt ottaa tuttia hetkeks mutta sylkee sen nopeesti pois.

Neuvolan täti kävi tänään ja tytöllä oli paino noussu 320g :) ja siis ikää 12 pv!! Tosi hyvin!! Tuli kyllä hyvä mieli kun sai varmuuden siitä että tästä jatkuvasta loputtomasta syömisesti on ollu jotain hyötyäkin :)

Oma vointi on muuten suht hyvä..hormoonimyrskyä oli viime viikolla mutta nyt on ihmeen hyvä olo vaikka vähän oon nukkunu. Jälkivuoto on loppumassa,jälkisupistuksia oli sitten 4-5 päivää ja hemmetin kipeitä sellasia,särkylääkettä oli pakko ottaa koko sen ajan.
Hartiat on aika kipeet,varmaan tästä sohvalla nukkumisestakin. Ne ja väsymys tekeekin sitten varmaan tän päänsäryn mikä on vaivannu synnytyksestä lähtien..jostain luin että maidon nousu aiheuttaa kanssa päänsärkyä..?!?

Tulihan tarina..kauheesti olis kirjotettavaa mutta ei viiti ihan jonninjoutaviakaan lörpötellä :/ ja tyttö tossa äheltää siihen malliin että meiän parin tunnin syöttösessio alkaa kohta,niinkuin viimisen viikon ajan aina klo 23.00. Jospa sitten nukkuis edes sen 3 h että sais ite vähän sitä kunnon unta.

Jaksamista kaikille jotka valvotte öitä enemmänkin..kyllä se siitä vaikka tuntuu loputtomalta. Mun esikoisella oli koliikki,muistan kyllä hyvin miten hajottavaa se oli,tyttö huusi joka ilta 19.00-01.00. Toinen eli poika kitisi ja jonkin verran huus iltasin vatsaa mutta ei montaa viikkoa onneksi. Miehen kanssa me tässä kauhulla pelätäänkin että tälle ei tulis mitään pahempia vatsavaivoja kun tää arki on aika uuvuttavaa kahden pienen kanssa.

Nyt vauvan luo :heart:
(profiilissa kuva)

Myrskynmerkki ja tiitiäinen 12 pv

 
Hei!!

Kiin: Tervetuloa ja onnea vuoden viimeisestä vauvasta?? :wave: Vai onko joku viel ehtiny sun jälkeen synnyttämään pikkuisen? :)

Oottelen terkkatätiä tulevaksi tuossa 12 paikkeilla, poitsu pääsee puntariin yms.. Seuraava käynti onki sitte ihan neuvolas, kiva kuitenki että tulevat viel tän kerran kotiin asti.

Imetys/korvike asiasta. Ite oon joutunu korvikkeen kans läträämään, toki koko ajan vähemmän vaan. Eilen annoin ennen yöunia pullollisen, vaikka ois omaaki tavaraa tullu varmaan riittävästikki mutta poju nukkuu paremmin sen ekan pätkän ku saa massunsa täyteen kunnolla. Ja kyllä ihan täysimettäjäksi itteni luen vaikka korviketta meneeki joku puol desiä-desi per päivä. Ja siinä samalla on kätevä antaa deetipatki korvikkeen seas.

Mul ei oikein mitää asiaa ollukkaa, kuulumisianne lähinnä tulin lukemaan. Jälkivuoto alkoi taas, johan se oli päivän pois ja ihan verenä eikä sellasena tuhruna.. argh..

Joops, meenpä tästä lukemaan mikä siel odotuspuolella on tilanne, vointeja äidit ja luottakaa vaistoihinne :wave:


maukkis ja vili, melkein kuukausi jo :heart:
 
mirsu: ihan kuin oisin kirjoittanut imettämisestä esikoisen aikaan... :hug: Tuttu fiilis, toivottavasti pian helpottuu syöminen. :hug:

Mötkylä: Tuo vauvojen ja maitojen vertaaminen on älytöntä. :kieh: Siitä muuta saa kuin pahan mielen tuoreelle äidille.. :( Ens kerralla jos mainitsee vielä et jollain toisella on pulloposkiset lapset ym, niin kerro, että edes sisaruksia ei vauva-aikana tule toisiinsa verrata, niin miksi sitten vielä vieraisiin... :kieh: Eikä se korvike tosiaan ole huonon äidin merkki, tärkeää on että lapsi saa sitä ruokaa... :hug:

Tervetuloa Myrskynmerkki ja Kiin :wave:

Sitä piti kysyä, et kuinka kovilla pakkasilla olette ulkoilleet kolmiviikkoisen kanssa? Täällä tänä talvena ekaa kertaa pakkasta -6,7 ja jätettiin tänään menemättä ulos... Ajattelin täältä kysellä et miten muut toimineet... :D Piti vielä esikoinen hoitoon, mutta jäätiin sitten kotiin (mies haki tytön) kun kuitenkin oltais bussilla menty, ja odottelua olisi ulkona kuitenkin tullut jonkin verran...

Nyt pitäis mennä siivoilemaan, appivanhemmat tulee illalla käymään jos mies ei ole ylitöissä... :whistle:
 
Mikä on että rytmit on ihan päin p.....ttä :headwall: Yö taas syötiin tunnin välein :headwall: ja päivällä nukkuu yli kolmen tunnin pätkiä :headwall: Neljältä multa meni hermot ja syötin molemmista rinnoista mutta pakko oli nostaa röyhtäseen kun söi niin paljon ja komea röykky sieltä tulikin mutta virkkui siinä sitten niin paljon että oltiin hereillä reilu tunti. No herra sitten vetäs yli kolmen tunnin uniputken mutta sitten esikko heräs jo seitsemältä niin mun uni jäi kahteen tuntiin ja nyt väsyttää |O Onneks perjantai ja viikonloppu edessä ja isännällä vapaata, saa kyllä nousta aamulla esikon kans jos ens yökin menee yhtä hyvin :headwall:

Tuo äheltäminen ja käsien huitominen on aivan kamalaa, lentoon meinaa meidän herra päästä :) mutta ei toistaiseksi onnistunut. Mä huomasin että kyljellään kun nukkuu niin tuota säheltämistä enemmän kuin taas selällään nukkuu rauhallisemmin. Tissillä täällä ollaan kyllä ihan kiltisti.

Kosteuspyyhkeitä käytetään täällä. Pesen pyllyn aamulla ja illalla ja päivällä jos on tosi isot plörät muuten käytän noita kosteuspyyhkeitä. Esikolla en käyttänyt aluks vaan pesin aina pyllyn niin sen jalat kuivas aivan kauheasti eikä rasvauskaan auttanut.

Kuinkas monella tänään siivouspäivä :wave: Täällä mukava pakkanen (15) niin ajattelin heittää matot ja petivaatteet ulos ja jos siitä sitten sais inspiksen siivoukseen. Oikeestaan olis pakko kun ei ole siivottu sitten joulusiivouksen jälkeen kunnolla :whistle: imuria vain välillä näytetty.

Saparo + Niko 3 vkoa
 
Shamandalie: Me oltiin eilen ulkona kun pakkasta -9. Piti esikko viedä kerhoon ja aikaa matkaan meni edestakaisin puoli tuntia. Hyvin tumppasin hänet vaunuihin ja kun ei tuullut niin ei tuo niin kylmältä edes tuntunut. Neuvolasta meille sanottiin että ulkoilla voi kun pakkasta alle kymmenen astetta.
 
Saparo: Kiitos vastauksesta. :) Taidan sittenkin lähteä käväsemään ulkona jahka oon saanut siivottua, siivouspäivä siis täälläkin. :) (Tosin sen siivouksen valmistuminen edellyttää, että nousee tästä koneelta ylös :kieh: ). Jotenkin niin "hankalaa" toimia omatoimisesti näiden pakkasten ja ulkoilujen kanssakun esikoinen syntyi toukokuussa niin ei ollut miettimistä voiko ulkoilla vai ei. :D
 
Shamandalie: Mä päätin että kun herra nukahtaa niin heti alkaa siivous mutta tässä edelleen olen vaikka herra tuohon sitteriin just simahti :ashamed: Esikon psyykkasin eilen illalla jo siihen että tänään siivotaan. Leikkihuone on kuin pommin jäljiltä, tänään lähtee vanhempia leluja jätesäkkiin ja varastoon. Joulupukki toi leluja paljon ja ens kuussa lisäks neitillä synttärit niin lisääntyy vaan :)

Ei nyt pakko lähteä SIIVOAMAAN jos mua näkyy täällä ennen neljää niin heittäkää ulos :D
 
Saparo: Meillä alkaa neiti kohta varmaan heräilemäänkin, ja se on ainakin varma keino saada hereille kun aloittaa siivouksen. :LOL: No, onneksi ei just muuta ole kuin pyykin pesua, pölyjen pyyhintää ja imurointia, esikoinen aamulla keräili leluja ja nosti mm. nukensängyn lattialta sohvalleen että saan imuroitua. :) :heart: Mä laitoin jo ennen joulua vanhoja leluja talteen, niin nyt on sitten vähemmän kerättävää... ;) Mutta nyt tosiaan pakko mennä... :ashamed:
 
ilmoittaudunpa nyt tännekkin. neiti syntyi 28.12.07 klo 21.21. 3.2 kg ja 50cm. käynnistyksellä syntyi, mun verenpaineen ja valkuaisen takia.

nyt ollaan su asti harjoiteltu taas vauva arkea kotona. yöt valvoo ja päivät nukkuu. itellä tuota univelkaa vaan kertyy.
 
Hei kaikille! Ilmoittaudun mukaan keskusteluun...

Meillä 14.12.07 syntynyt poikavauveli. Alun keltaisuuden jälkeen ongelmia ei ole oikeastaan ollut. Saa kaiken varalta Rela-tippoja. Imetyksen ohella annan vastiketta kun oma tuotanto ei pojalle riitä. Ei stressiä, näin on ruokittu myös kaksi edellistä vauvelia... Tyytyväinen pojanpallero, aina välillä valvotaan tunti-pari yössä.
 

Yhteistyössä