**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

Onko teillä keinutuolia? Siinä on hyvä hyssytellä itkusta vauvaa ja äitinki hermot leppää, ko voi olla paikallaa, eikä tartte käveleskellä ympäri huushollia. Jos vauvalla ei olekkaan nälkä, vaan imuhalut on kovat vattan kipristelyjen takia? Onko teillä tutti käytössä? Jos ei ole, iin kannattais ehkä kokkeilla, se vois helpottaa "liiallisseen" imuhalukkuutteen. Vattallaan voi nukuttaa kärttystä vauvaa, mutta ite en uskalla yöllä vattallaan nukuttaa, mutta päivällä, ko voi ite tarkkailla unta se on ihan hyvä keino. Ja polvien päällä vattallaan ja pyllylle taputtelu on kans hyvä konsti. Ja sitten vain hammasta purren etteenpäin. Ja kaikista tehokkain, vaikkaki vaikein keino, on se, että ko äiti on rauhallinen niin vauvaki rauhottuu paljon helpommin. Tiän kyllä kokemuksesta, että oma mieli on väsyneenä ja ressaantunneena vaikea pittää levollisena ja rauhallisena, mutta jos siinä onnistuu, niin tehoaa kyllä vauvaanki.

En oo kaikkia tekstejä lukenu, eli voi olla, että jokku näistä vinkeistä on jo teillä kokkeiltu ja turhaks koettu...

muoks.. Ja selästä voi vauvan vattallaan maatessa silittää jämäkästi pyörivillä liikkeillä. Tullee vauvalle turvallinen olo ja helpottaa ilman aiheuttammaan kipristellyyn.
 
Kylläpä oli kuin omaa juttuaan oisin lukenut kun luin tuon Apan viestin :D Mä oon sitä mieltä kans että kaksi ensimmäistä oli niitä harjotuskappaleita ja kolmannesta ja varsinkin tästä neljännestä osas ottaa kaikki niin paljon lunkimmasti ja osas nauttia kunnolla. :heart: Itelläkin kauhea vauvakuume vaivaa edelleen :LOL:

Ei ees nyt jaksa vetää ressiä vaikka huomenna pojan ristiäiset ja kaiken teen ite :p Sentään isommat mummolassa yökylässä niin kummasti helpottaa.

On vissiin aika eri systeemit nuissa neuvoloissa, jollain tosi tiheään vauvanki kanssa.Meillä kävi yhesti kotikäynnillä reilun 2vkon iässä ja nyt seuraava neuvola 1kk iässä.

Mutta nyt siivoomaan ja kakkuja väsään =)

Maikka+poika tasan 3vkoa
 
Luinpa uuestaan tuon tekstini ja piti tulla vielä tarkentaan, että tuo hammasta purren etteenpäin ei tarkottanu mittään sinne päinkään, että pittäis vaan pittää raivostumiset yms sisällää ja yrittää hymmyillä vaikka tuntus, että koko maailma kaatuu niskaan! Tarkotin vaan sitä, että pitäs yrittää hyväksyä tilanne, eikä koittaa päästä sitä pakkoon. Eli ajatella, että tilanne on nyt tämmönen, mitä vois keksiä helpotukseks. Ja jos tuntuu, että väsy iskee, niin kaikki helpotuskeinot käyttöön; puhistuspyyhkeet, lastenhoitoapu, kotitöitten unohtaminen (usko pois, ei ne pyykit mihinkään karkaa), einesruoat yms. Ja koita purkaa hermoja johonki, tämä palsta on siihen kyllä hyvä, mutta ehkä vielä tehokkaampi, jos voisit jollekki ihan oikealle ihmiselle purkaa. Esim miehelle, ystävälle, äitille tms.. Koita jaksaa! :hug:
 
Iltaa tännekkin, aloitetaan perinteisesti ja kerrotaan yöstä :D eli meillä nukuttiin tällä kertaa =) Nyt on sitten vasta vuoroisesti koko päivän nukkunut huonosti, just nukahti kolmen tunnin nukutus session päätteeksi sitteriin kun keinuttelin =)

Nyt täytyy jatkaa HuutoNet juttuja, sain jo neidin pieneksi jääneet vaatteet sinne laitettua myyntiin, nyt pitäis vielä omia laittaa :wave:
 
Moikka!

Kiva oli kuulla apan kuulumisiakin... :hug:

Täällä valvottu viime yö lähes kokonaan... |O Taisi neidillä alkaa sitten nuo vatsavaivat kunnolla... Eipä ole hänkään nukkunut... Tunnin pätkissä hän nukkui ja valvoi välissä pari tuntia ja kipristeli mahaansa. Puol kuus mies käski mut pehkuihin ja sain nukkua reilut 3 tuntia ihan yksin, ja nukuinkin kuin tukki. Mut eipä näillä unilla pitkälle pötkitä. Vatsaa tytöllä vääntää ihan samalla tavalla kuin esikoisellakin. Eli eipä se korvikkeen vaihtaminen loppujen lopuksi niin hirveesti auttanut. Tää päivä on kanssa mennyt vatsaa vääntäessä ja pikku unilla. Mun käy mun pientä tyttöä niin sääliksi. :( Jotenkin mä arvasin, ett kun esikoisellakin oli se "koliikki", niin kyllä se hällekin tulee, mutta kuitenkin toivoin toisin. Vyöhyketerapiakuuri odottaa neitiä, jos viikon päästä edelleen ollaan samalla linjalla. :D Onneksi tietää jo viime kerrasta, ett mitä voi tehdä, niin ei ihan ummikkona tartte olla. kantoliinan kaivoin jo esiin, oli esikoisen kanssa korvaamaton apu, kun ei viihtynyt hiljaa missään muualla kuin siinä.

Tämmöistä tänne... Oli pakko tulla tänne purkamaan, kun on niin hirveen paha mieli ja kauhee väsy... :(

Suzyco: En minäkään usko, ett maitoallergiasta on kyse. Pienten vauvojen vatsa on niin herkkä... Tiedän tunteesi. Kyllä itselläkin on ollut tänään hermo hiukan kireällä, kun ei ole moneen yöhön saanut nukkua... Tsemppiä sulle ja :hug:

Asrai: Mulla on noita nukin koliikkia ehkäiseviä tuttipulloja, mutta kun tuo neiti vaan imee niin hurjana... Ja tosi kurjaa on se, ettei viitsi enää tyhjentää tissejä kunnolla. Sinnikkäästi silti yritän enkä anna ihan heti periksi.

Jos ensi yönä saisi nukkua edes kaksi tuntia yhtä kyytiä, se olisi luksusta... Taitaa mennä yö kävelyn ja hyssyttelyn merkeissä... :| valmiiksi jo pelottaa... No, mies menee taas pakoon tytön huoneeseen ja antaa aamulla mun nukkua, niin sovittiin... Mut on se vaan kamalaa, kun viime yönäkään en enää tolpillani meinannut pysyä!!!! |O Ehkä se tästä iloksi muuttuu... Tää vauva-aika kun on kuitenkin niin lyhyt... =)

Riikkuli ja pikkuinen 2vkoa ja 3 päivää ( Muuten esikoisesta alkoi tää "koliikki" täsmälleen neljä vuotta sitten, muistan päivämäärän niin hyvin... Tulee hiukan nostalginen fiilis, jos tämäkin vauva aloittaa nyt... Heillä kun on todella se päivän heitto synttäreissä... :D )
 
Nyt tulee äklötys asiaa!!

Onko teillä tullut vuodon yhteydessä isompia hyytymiä vielä.. Päivällä vuoto alkoi rajumpana taas ja sitten tuli noin kananmunan kokoinen klimppi tai ns. solumöykky.. Mietin vain että onkohan ihan normaalia.. Synnytyksestä tulee maanantaina kolme viikkoa..

Riikkuli: iso voiman hali sinne ja toivon mukaan ei nyt olisi sitä koliikkia.. :hug:

Vieläkö teillä mieliala heittelee? Täällä toisinaan yhtä vuoristorataa. Hetkessä alkaa itkettämään ihan pienikin asia ja välillä olen niin energinen ja iloinen.

jepe.. täytyy taas poistua pojan luokse.
 
Iso kiitos apalle ja muillekkin! :) Nyt toi mukelo on pikkasen rauhallisempi ja nukkuu nyt sohvalla mahallaan, välillä kyllä kitisee ja kipristää unissaan. Mä ajattelin että tilaan meille maanantaina vyöhyketerapia ajan, ajattelin että parempi nyt heti hakee kaikki mahdollinen apu kun odottaa että vaiva pahenee ja hermot lyhenee... Mies ja äiti on onneks tosi ihania ja hoitaa kyllä että mä pääsen välillä pois ja kuuntelevatkin oikeen kivasti. :)

Rillukka: Kai se aika normaalia on että voi tulla hyytymiä jos niitä nyt ei ihan kamalasti tule. Kohtuun on voinu jäädä jotain raskausmateriaalia ja se tulee sitten ulos ja verikin saattaa hyytyä kököks jos oot pitkään paikallas. Jos et oo kipee vatsastas niin tuskin on syytä huoleen,kohtu tulehdus jos tulee niin sen kyllä huomaa,ainakin mulla se oli niin kipee etten voinu kunnolla kävellä ja pienikin tärähdys oli tuskaa. Mulle tuli kohtutulehdus edellisen keskenmenon jälkeen.

Riikkuli: Toivottavasti teille ei tule koliikkia... :hug: voimia...
 
Huomenta |O Taitaa täällä ketjussa olla vauvoja jotka valvoo enemmän kuin niitä jotka nukkuu "kiltisti". Meillä sitten eilen KOKO PÄIVÄNÄ nukuttiin yhdet reilun tunnin unet ja muuten vain 5-15min pätkiä. Kahdeksalta illalla nukahti sitten yöunille ja klo 20-03 välillä syötiin NELJÄ kertaa |O sitten valvottiin klo 06 asti ja sitten nukuttiin klo 11 asti yhdellä syötöllä välissä |O Että silleen ja huomenna alkaa taas isännällä työt ja esikon kans pitäis herätä aamulla aikaisin |O Taidan laittaa esikon anopille yökylään kyllä yhtenä päivänä jos nää rytmit jatkuu näin "hyvinä"

Jälkivuoto mulla on pysynyt poissa nyt pari päivää ja toivottavasti ei palaakkaan enään.

Vaipoista meillä tällä hetkellä käytössä Pampersit. Mutta ollaan kokeiltu Muumeja ja Liberojakin, kun noita ilmais näytteitä oli aika paljon. Tarjouksesta olen vaippoja ostellut varastoon sekä Liberoja että Pamperseja. Saa nähdä mikä sitten jää käyttöön. Esikolla Libero oli paras/toimivin :)

Nyt täytyy lähteä tekeen ruokaa jotta päästään esikon kans pulkkamäkeen :) Nukuttiin niin myöhään että ei keretty jalkapallokouluun ja piti keksiä sitten jotain tilalle niin onneks tuossa vieressä koulun pihalla on iso pulkkamäki ja esikolle kelpas tämä korvikkeeksi :)

:hug: ja voimia muillekkin jotka valvovat vauvojen kanssa yöllä tai päivällä :heart:

Uudet tervetuloa joukkoon, mukavaa kun meitä on paljon :D

Saparo + Niko 3vko2pvä
 
Vauveli valvoi eilen klo 19-24 välisen ajan! Ennätys tähän mennessä. Ensimmäistä kertaa "jouduin" nukuttamaan vauvan, kun tajusin, että reppana on rättipoikki mutta ei osaa nukahtaa. Tähän menessä nukahtanut tissille tai sitten väsymysten merkkien ilmentyessä olen nostanut sänkyynsä ja sinne on sitten nukahtanut omaa tahtiansa.

Noin 4-3 h pätkissä nukutaan taas onneksi.

Shamandalie, kiitos tiedosta tuon haalarin suhteen, ei siis kannata ruveta vaihtamaan pienempään.

Kiitokset kokotaulukosta Tiitulle.

Nyt minulle alkaa tulla masennuksen oireita, valitettavasti. Tähän asti olen jaksanut hyvin huolehtia kaikesta ja huolehdin tietenkin vieläkin, mutta olo on alakuloinen. Riskiäiti olen tuon masennuksen suhteen, aiempi masennus, yksinäisyyden tunteet raskaana ja lapsen synnyttyä.
Onneksi on ensi viikolla minulla neuvola ja äitiyspuolen neuvolantäti on hyvä ihminen ja ammattilainen työssään.
 
MM-:lle voimia!! :hug: Hienoa, että sulla kiva neuvolantäti, niin voit ottaa asian puheeksi ja saat varmasti apua!

Täällä alkanut pojalle ilmaantua itku/kiukkukohtauksia d-tippojen aloituksen jälkeen. Taitaa vääntää massua :( Toivottavasti alkaa pian helpottaa, kun toinen niin säälittävä huutaessaan pää punaisena!

Onko kaikilla jo vauvalle nimi löytynyt? Täällä vielä vähän mietinnässä...

Apalla ja Asrailla vauvakuumetta... täällä ei oo kyllä sellaista näkyvissä. Synnytyksen jälkeen olin varma, että poika jää ainokaiseksi... nyt kyllä osaa jo ajatella, että ehkä vielä joskus :whistle: Mutta ei siis vielä aikoihin!!!
 
rillukka: Kyllä mäkin siirryn olohuoneesta muualle imettämään, jos meillä vieraita on. Mua ei sinänsä häiritse imettää julkisesti, kun ei sitä isosti tarvii tehdä... Mutta pääasiassa sen vauvan ruokarauhan takia siirryn toiseen huoneeseen, kun muuten kaikki kyttää kun "on se niin suloinen"... :headwall: Onhan se, kuten moni muu isompikin mutta ei siinäkään ihan iholla kytätä kun toinen syö. :saint: Ja syöminen meillä kestää 10-30 min, yöllä menee toi puol tuntia kun huilaa välillä, enkä mäkään läheskään aina hereillä pysy...

Riikkuli: Meillä tyttö hikkaa monta kertaa päivässä. Hyvää on se, et enää se ei satu mun häntäluuhun. :D Ja yleensä hikka tulee syömisen jälkeen, sitten tulee pukluja... :/ Vettä meillä on pullossa valmiina... Jos hikka yllättää eikä maito kelpaa, niin pullosta saa sit vettä puristettua suuhun niin et joutuu sen nielemään niin saa hikan pois.

minimi: Meillä ainakin tyttö syö epätasaisin välein, ja iltaisin saattaa syödä puolen tunnin välein kun tankkaa yötä varten. Ja mulla oli alkuun rinnan päät ihan ruvella, kun neiti niin imi, niin olen silloin aloittanut rasvaamisen ja vieläkin rasvailen kun tuntuu että alkaa aristamaan. Ja kun maitoa on niin paljon, että rinnat on kuin kivet, niin pumppaan reilusti maitoa pois ennen imetystä, koska silloin imettäminen sattuu huomattavasti vähemmän... Ja tuttia kannattaa koittaa, jos vauva haluaa jatkuvasti tissille, mutta kun siihen pääsee ei sitten kuitenkaan syö... Meillä tyttö sairaalassa vaan lupsutteli, ja se kipetytti rinnan päitä ennestään. Sai tutin, ja imeskeli sitä. Toisilla imemisen tarve on niin suuri, että kuitenkaan ei sitten jaksa enää syödä vaikka tarvii jotain imutella... Ja mä en ainakaan suosittelisi rintoihin kylmää, koska ensinnäkin musta se tuntuu epämiellyttävälle ja toiseksi eikö kylmä lisää rintatulehduksen riskiä? Korjatkaa jos olen väärässä. :)

polka: mä olen nyt pakastanut noihin matkapullon pusseihin, matkapulloa kun meillä ei ole (eikä sitä kuulemma enää valmistetakaan...) ja niitä pusseja saatiin. Se on hyvä mun mielestä, kun se on niin iso, niin sinne jää sitten tilaa vielä laajentumisellekin (mä olen nyt laittanut sellaisen reilun desin per pussi).

suzyco: Voimia... :hug: Voisiko olla korvissa tulehdusta? Kun silloinhan imeminen saattaa sattua korviin. Tai masu vaivaa? Ja samaa mieltä kuin polka, ettei pienet vauvat kiukuttele... Sen ne oppii vasta paljon isompana... Ja mustakin tuo 2dl tuntuu isolle, meidän kummipoika 4kk juo sen verran kerralla ja sillä pärjääkin sitten parisen tuntia... Toki kaikki on yksilöitä, että ei sais vertailla, mutta silti tuo tuntuu isolle määrälle...

Hienoa että apalla arki sujuu. :) Eipä täälläkään valittamista, vaikka viimeyönä valvoin (vauva tosin nukkui ja ähisi niin mä en saanut nukuttua :kieh: ) Saako udella, miksei teille enää vauvoja saisi haaveilla? :ashamed:

suzycolle vielä: Onko vauva koko ajan haluamassa tissille vaikka on muiden sylissä? Meidän neidillä tulee aina nälkä kun on mun sylissä kun maito haisee. Muiden sylissä on ihan hiljaa ja katselee... ;)

Vaipoista: Meillä on vielä käytössä pampersin kakkosvaipat, mutta kun vähän painoa saadaan vielä lisää (tai nykyinen paketti tyhjäksi ;)) ajattelin koittaa Lidlin kolmosia. Ne kun on muistaakseni 4-8kg. Ykkösiä (eli siis niitä new baby vaippoja?) meillä ei ollut käytössä kuin se yks pikkupaketti, ja äitiyspakkauksen liberon pienet saatiin just väkisin käytettyä... :LOL:

MM-: :hug: Onneksi kuitenkin itse tunnistat että alkaa oireita olla, ja osaat niihin suhtautua asiallisesti. Paljon voimia. :hug:

Voimia myös kaikille muille, joilla vauva-arki ei ole ihan niin ruusuista. :hug:

Eilen katseltiin mun vanhempien luona esikoisen ristiäiskuvia, ja nyt on kyllä pakko myöntää, että saman näköisiähän nuo ovat. :D Alkuun olin sitä mieltä, ettei ne nyt niin saman näköisiä ole, mut on ne... :D No, ilmankos sitten aina kutsuu väärällä nimellä ;) (sillähän ei ole merkitystä, että esikoista on kutsuttu jo yli 2v ja toista alle kuukausi... ;))

Nyt neiti nukkuu miehen sylissä ja haisee kakalle. :x No, eiköhän tuo pian heräile, niin päästään vaihtamaan. :D Suunnittelin, että kun esikoinenkin herää päiväunilta, niin pistän isännän lasten kanssa ulos ja pesen olohuoneen maton... Siinä kun on iloinen jugurttiläiskä... Onneks on muutenkin vaalea matto, niin ei se siinä just näy... :whistle: (Tässä vaiheessa pitää kiittää isoa vessaa niin mahtuu sen kotona pesemään... ;))

Nyt sohvalle pötköttämään niin saadaan lapset hereille. :wave:
 
Kiitos kaikille imetysvinkeistä. Maitoa kun on nyt alkanut tulemaan, rauhoittuu tyty paremmin, saa varmaan paremmin itsensä täyteen. Tosin nyt tuntuu että päiväsaikaan imee hyvin, kuukahtaa ja pitää ihanat pitkät paussit, sitten yöllä on jotenkin hermona ja syöntitiheys kiivaampi, eikä oikein rauhoitu. No, vasta tässä on 3 yötä kotona, eiköhän se siitä. Makuullaan en ole vielä pystynyt imettämään ollenkaan, ekoina päivinä ei löytynyt asentoa jossa vauva olisi saanut tissin suuhunsa lähellekään oikein, sittemmin en ole muistanut edes kokeilla. Ehkä nyt kun istuessa alkaa rinta löytymään paremmin, voisi kokeilla makuuasentoakin.

minimi + Kurttu-Unelma 5vrk (niin, oikeastaan en kuulu tähän listalle kun mentiin tammikuulle!!!)
 
minimi: kyllähän sä tänne kuulut, samassa pinossa kun odoteltiin. :hug: :)

Niin, etsin nyt kuvia molemmista tytöistä, tosin kuvan niin erilaiset ettei oikeen näy miten saman näköisiä oikeesti on...

Esikoinen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1405671.jpg

ja kakkonen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1405689.jpg

Täytyy koittaa ottaa kakkosesta joku sellanen kuva missä ois samalla tavalla kuin esikoinen jossain kuvassa... Ja noissa kuvissa esikko on parin kuukauden...
 
Tännekin ajattelin ilmoittaa, että poika syntyi vihdoinkin 4. käynnistysyrityksellä 27.12. Vaikka arvio oli 4,5 kg, niin syntyessään "vain" 3985g ja 53 cm ja pipo 36,5cm.

Synnytys oli hieman dramaattinen, mutta ei kamalan vaikea. Kesti kalvojen puhkaisusta n. 9 tuntia ja ponnistin 14 min. Ilokaasun ja epiduraalin voimin mentiin alusta loppuun. Imukupilla tuli napanuora kaulan ympärillä maailmaan pikkuinen 1:n pisteen vauva. Elpyi onneksi ihan parissa minuutissa. Mutta kamala oli fiilis ku vauva oli syntynyt ja jäätiin miehen kanssa kaksin huoneeseen kun kaikki kätilöt ja lääkärit syntäs vauvan kanssa ulos huoneesta. Ei ihan heti tuu ikävä tuota fiilistä.

Sairaalassa vietettiin viikko. Pojan hemppa, kalkki ym arvot oli tosi huonot, koska napanuora jouduttiin katkaseen heti pään synnyttyä. Mutta onneksi kaikki on nyt ihan hyvin, vaikkakin sydämestä löydettiin 3 mm reikä. Lääkäri totesi löydöksen olevan tosi yleinen ja vaaraton. Turhaan ei asiaa kuulemma tarvitse murehtia...

Vihdoin kun vauvan arvot olivat hyvät, aloin ite mennä huonompaan suuntaan. Mun epparihaava oli ollut erittäin kipeä ja 5:nä päivänä en enää pystyny liikkuttamaan 10:tä senttiä jalkaa ku kipu sai itkun tulemaan. Lääkäri tsekkas sen ja totesi sen olevan tulehtunut pahemman kerran. Poisteli joitain tikkejä ja puhdisti paikat ja kahdeksi päiväksi antibioottitiputukseen. Lisäksi vielä mulla todettiin virtsatie-infektio.

Eli täytyy sanoa, että elämäni rankimmat 2 viikkoa ovat olleet joulukuussa 2007. Kotiin päästiin vihdoin 2.1. ja nyt vasta pystyn istumaan sen verran koneella, että pääsin lukemaan teisän jutut ja kertomaan omani.

Imetys sujuu hyvin. Päivät nukutaan ja yöt valvotaan.Päivä päivältä tuntuu tämä vauva-arki paremmalta. Tuntuu, että on taas elossa, kun tuo 2 viikkoa sairaalassa vei kokonaan voimat ja mieliala oli täysin nollassa.

Ja niin kuin joku muukin sanoi, kiva huomata, että samojen vaikeuksien ja ilojen kanssa täällä painitaan, ku välillä tuntuu, että ainoastaa mulla on välillä vaikeeta tajuta miksi vauva raivoaa tissillä yms.

Ja oikein ihanaa vauvan tuoksuista uutta vuotta kaikille! :)

Minky ja poitsu 11 päivää
 
Voi Minky teillä on ollu todella dramaattinen alku! :hug: Onneksi kaikki on kuitenkin kääntynyt hyväksi.

Päivärytmi on edelleen meilläkin hakusessa. Poitsu herää yleensä n 2 aikaan yöllä syömään, ja sitten nukahtaa, sitten herää taas juuri kun olen saanut sen takaisin petille ja itse nukahtanut, ja sitten taas ylös... :headwall: Siinä sitten steppaan olkkarin ja makkarin väliä puolet yöstä pää hajalla. Koitin imettää makuultakin, mut eihän tuo suostunut siinä muuta kuin ähkimään ja huitomaan niin että mieskin heräsi. No, kuten muutkin on todenneet niin ihanaa ettei olla ainoita!

Meillä ei olla ristiäisistä puhuttu vielä mitään. Äiti tuossa tosin soitteli ja kyseli päivämäärää, kun ovat yhden viikonlopun reissun päällä ja toivoi ettei siihen ainakaan laitettaisi niitä. No, ei tullut kyllä mieleenkään. Huono äiti ei edes jaksa ajatella pojan ristiäisiä...

Sarjassamme tyhmät kysymykset: Onko teidän vauvoilla iho hilseillyt??? Meidän poika tuntuu "luovan nahkaansa", iho ei siis tunnu kuivalta vaan hilseilee palasina kauttaaltaan, eikä rasvaaminen auta. Onko se joku alkuvaiheen juttu vai pitäisikö sitä enemmän ihmetellä?
 
Oisku: meillä kans herran iho "hilseilee" ja kysyin asiaa neuvolasta niin sanoi että ihan normaalia. Jos haluaa niin kuulemma saa öljytä (esim. Ceridal) Rasvausta kuulemma ei suositella nykyään vauvan iholle vaan öljyä.
 
Shamandalie: Tänään täällä on ollut tosi hyvä päivä, neiti aamusta oikeen hymyili moneen kertaan eikä päivälläkään oo kitissy,saa nähdä mitä ilta tuo tullessaan...masuvaivaa sitten varmaan tää on. Meillä toi 200ml kerralla on ihan normaali määrä,kerran yhtenä iltana vetäs 500lm neljässä tunnissa. Yleensä siis evtää sen 180-200ml ja sitten on n3-4,5h väli ja sama satsi uudestaan. On neiti kyllä sitten kasvanukkin oikeen kunnolla! Pituutta jo 55cm ja painoo 4710g kun lähtö oli 3220 ja 49cm. Sitä en ookkaan huomannu kokeilla että onko sen muiden sylissä nälkä kun mun,tosin mun nyt ei kauheesti pitäis maidolle tuoksua kun en imetä....

Meidän neidillä hilseilee päänahka ja välillä kyllä vartalostakin mutta ei nyt kauheesti...
 
Kiitoksia pikaisista vastauksista! Täytyypä kokeilla öljyä, kotoa löytyy kyllä Ceridalia ja sitten jotain vauvaöljyäkin mitä miehen kaverit toivat varpajaislahjaksi. Toivottavasti on parempi vaikutus. Kumma juttu muuten että ä-pakkauksessa oli se rasva eikä öljyä, mä olen sitä lätännyt pojalle kun ajattelin tietty että pakko sen on olla hyvää kun kerran pakkauksessa on!
 
Kyllä tämä tästä päivä kerrallaan ja kiitos Saparo79 positiivisesta esimerkistä! =) Ja muillekin kiitos myötätunnosta.

Asrai: No täytyy myöntää, et näin jälkikäteen kun muistelee tuota tilannetta niin oli se aika kammottava, mutta nyt olen jo ihan sujut asian kanssa. Asiasta varpaaseen; Eikös sullakin ollut aika paha repeämä? Mites oot toipunut vai oliko se kipeä...

Oisku: Ihania sun miehen kaverit! Meillä varpajaislahjat koostui kossupullosta vaipan ja tutin kera sekä kaiken maailman sikareista. Kummatkin suht turhia meidän perheessä! :D

Nyt taas syöttöpuuhiin... Ja kohta alkaakin yövalvominen. On se kumma kun ei pävällä malta ite nukkua, vaik vauva vetelee sikeitä koko päivän...
 
Iltaa,,,

Täällä taas valvottu yö takana... Pahoin pelkään, että meidän neiti on perinyt isosiskonsa oireet. Viime yö meni taas valvoessa. Neiti nukkui kolma ja puoli tuntia ja senkin pätkissä. |O Vatsaa kipristeli niin hirveesti. Mun oma pikkuinen, kauhee katsoa, kun häneen sattuu... :( Mies nukkui esikoisen kanssa ja mun piti sitten aamulla saada nukkua, mutta eipä pikkuinen nukkunut aamullakaan, joten meni meikäläisen unet siinä. Kiroan nuo korvikkeet, kun niin pahoja oireita aiheuttaa.... Semper aiheutti nyt niin pahoja väänteitä, ett vaihdoin takaisin naniin. En enää tiedä mitä tekisin. Millään ei olla häntä tänäänkään saatu nukkumaan. Valvoo ja kipristelee mahaansa. Pieruja ei tuu, eikä kakkaakaan ilman avitusta. :/ Anteeksi tää kauhee valitus, mutta mä olen ihan loppu.

Olen itkenyt koko päivän(tosi terveellistä esikoisenkin kannalta) Pelkään, ett tää alkaa vaikuttamaan mun mielialaan muutenkin. Mies on ihan tulisilla hiilillä ja ollaan tapeltukin useaan otteeseen tänään. Hän ei vaan ymmärrä kuinka poikki olen ja sanoo mulle välillä aika rumastikin. Perkkk.... Hän on kuitenkin saanut nukkua viime yönä, minä en ole nukkunut kahteen viikkoon kuin korkeintaan kolme tuntia kerrallaan. :kieh:

Silti en päivääkään vaihtaisi pois. Niin paljon olen tätä lasta halunnut. Mun tekee niin pahaa, kun häneen sattuu niin kovaa. Tuttelikorviketta on kai turha koittaa, kun se ei ole yhtään sen parempaa kuulemma. Voi, kun tisseistä tulisi tarpeeksi maitoa... Mutta tasan ei käy onnenlahjat. Onneksi neiti nukkui päivällä 4 tuntia yhden kerran syöden välissä ja seitsemältä nukahti kantoliinaan (korvaamaton apu taas...), vaikka siinäkin heräsi itkuun. Nyt siirrettiin hänet omaan sänkyyn ja on nukkunut seitsemästä asti. Varmaan ihan uuvuksissa pikkuinen... :( Olen hieronut, kantanut, paijannut, silitellyt, mutta mikään ei oikein auta... :( Mulla hajoaa pää ihan henkisesti, mutta myös fyysisesti, niin kauhee hedari on taas... |O

kai tämä tästä. Kiitos kun saa teille purkaa pahaa oloa... Helpotti heti omaa oloa. ja paljon auttoi, kun kävin puolen tunnin lenkillä ihan yksin... ja esikoisen kanssa sen jälkeen saunassa... =) Jos ensi yönä saisi nukkua...

Riikkuli ja pikkuinen 2vkoa ja 4 päivää
 
Iltaa mammat!

Teil on niin hurja tahti kirjoittelussa että aikaa lukemiseen menee ihan hirveesti jos on pariki päivää pois palstalta.. Mutta urakka tehty ja aivoissa liikkuu..ei mitään.. :kieh:

Minkyn tarina jäi mieleen.. Hui mikä alku!! Meidän pienellähän oli kans napanuora kaulan ympärillä syntyessä mutta pääsi syntymään kuitenki ja vähän se pisteistä rokotti mutta ei paljoo. Jälkeen päin vasta ajattelin asiaa tarkemmin ja itku tuli jo pelkästään siitä ajatuksesta kuinka olis voinu käydä. Hölmöä.

Perjantainahan oli terkan tarkotus tulla käymään, ei vaan näkyny mutta kun sit perään soittelin niin oli ihan eri aikataulut mulla ku sillä. Noh, tulee sit huomenna heti aamupäivällä.

Tuossa laitoin jo sähköpostia ratsastustallille ja helmikuulla aloittelen taas tunneilla käymisen, voi kuinka sitä jo odotan. Ihanaa saada pari tuntia viikos omaa aikaa ja ihanaa myös se että pääsee harrastamaan, oon meinaan ihan rapakunnos. Tarttis vähä lenkkeillä mutta säät ei suosi sitä lajia ollenkaa ja kun asutaan lakialla niin arvaatte varmaan et täällähän tuulee ihan hulluna ja alle 10asteen pakkanen tuntuu kolmelta kymmeneltä. Mutta eikö seki siitä.

Jeps ja asiaa ei tosiaan oo, kommentoida piti vaik mitä mut ku en muista mitää.. :ashamed:

Taidan mennä kattoon mitä tv tarjoaa tänään, poikaki nukahti näköjään.. :wave:
 
Voi Riikkuli... :hug: Teillä on sitten oikeen kunnon mahavaivat... :( eikö sun miehes vois joskus valvoo yötä ees puoliks sun kanssa?? Toivotaan että meillä kaikilla joiden pienillä masu vaivaa niin helpottais siinä 3kk pintaan...
 
Voimia teille valvoville :hug:

Meillä alkaaki huomenna sitten arki kun mies palaa töihin :eek: Vähän jännittää miten saan homman käyntiin...

Ristiäisetkin pidetty tänään ja hyvin selvittiin ja tarjottavat riitti. Poikakin otti asian tosi tyynesti vaikka oli talo täynnä vieraita =) Naama kukkii pojalla parhaillaan kuin pahimmassakin murkkuiässä :LOL:

Siitä ihon "kuoriutumisesta" on ollu jotain juttua;Meillä on kuoriutuneet kaikki, myöskin nämä kaksi viimisintä tenavaa vaikkei ookaan yliaikasina syntyneet. Mutta johtunee varmaan siitä kun kellään meidän lapsella ei ole syntyessään ollut sitä lapsenkinaa joka suojaa ihoa tuolla mahassa.

Nyt nukkuun:)

Maikka+ Jaakko 3vkoa 1pvä
 
Huomenta!
Kuinka paljon teidän vauvanne syö kerralla? Pitäis pumpata maitoa valmiiksi kun menen kampaajalle ennen ristiäisiä ni olisi kiva tietää kuinka paljon kannattaisi pumpata. Että isukki ja vauva pärjäisivät kotona ilman nälkä kiukkua
 

Yhteistyössä