**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

Saparo: Mulla on saman merkkinen rintareppu kun sulla ja ostin ihan siihen kuuluvan suojan, oli mun mielestä kallis 45? mutta vaikuttaa oikeen hyvältä,on suhteellisen paksu ja siinä on käännettävä huppu mikä on musta tosi kiva sitten kun vauvaa voi kuljettaa jo toisin päin niin saa sillonkin sitten hupun päähän. :) Muille merkeille ei edes taida olla mitään suojia, ainakin niin myyjä mulle sano.

maikka: Mä en vielä ole ulkona nukuttanut, ajattelin jutella neuvolassa ens perjantaina tuosta aiheesta. Mulla kun tuo anoppi tuntuu aina tietävän kaiken mua paremmin (vaikka asiat ei hänelle kuuluisi :kieh: ) niin juttelen terkkarin kanssa ulkona nukuttamisesta niin sitten ei ole anopilla(kaan) vastaan sanomista. :kieh: Vaikka mun/meidän asiahan se on, mutta en jaksa tapella... :ashamed: (tällä kertaa :saint: :D )

Asrai: Meillä on pierumoottori. :wave: Joskus menny isännälle sanoon et koittas mennä ees vessaan, mut se onkin sitten ollut tämä meidän pieni neiti... :whistle: :ashamed: Eli miehekkäitä pieruja täälläkin, eikä ne itkuja juuri aiheuta, leveen hymyn vaan jälkeen päin kun on ulos tullut. :D Ja meillä kans neiti hymyilee, alkuun ajattelin ne ilmavaivoiksi (joita osa varmasti vielä onkin), mut ei ne pahimmat ilmavaivat voi tulla aina silloin kun jutustellaan ja killitellään silmiin. ;) Isosiskolleen meidän vauva eniten hymyilee, ja juttelee myös. Siitäkös sisko on onnessaan... :heart:

Myrskynmerkki: :hug: Voimia. Onneksi sulla kuitenkin mies apuna, ettei tarvitse yksin jaksaa koko aikaa... Ja hyvä että välillä "pakottaa" sua vaikka "vaan" saunomaan yksin. :D

Meillä ei neiti sitten sänkyyn nukkunut, vaikka niin väsy oli ettei tahtonut silmät auki pysyä... Sitteriin kun laitoin, oli heti taju pois. :D No, nukkuu nyt ainakin, se on pääasia. Ei siitä varmaan haittaa ole, vaikka tuossakin nukkuu... :)

Meillä on nyt tyttö alkanut olla pitkiä aikoja hereillä. Tuntuu hassulle, kun justhan tuo syntyi (okei, onhan tuosta "jo" kuukausi pian... :whistle: )... Eilen oli kolmisen tuntia hereillä, sitten nukkui pari tuntia ja taas valvoi pari tuntia. :) Tosin torkkui muutaman minuutin aina syömisen jälkeen, mut ei kauan... :)

Viihtyykö teidän vauvat mahallaan? Meillä neiti ei nuku mahallaan, mutta hereillä ollessa tykkää olla joko olkapäällä tai sitten polvella mahallaan. Killittelee sitten siinä. :) Kai sitä pian vois koittaa mitä tykkää olla lattialla täkin päällä?

Koitin eilen sitä rintareppua... Hyvin tuo siinä viihtyi kun imuroin. :D Nukkui ihan tyytyväisenä...

Mutta nyt kahville ja sähköposteja lukemaan ennen kuin pitää mennä aloittelemaan ruokaa... :wave:

Josko itsekin taas raapustaisi muutaman sanan. Eipä täällä tosin mitään kovin ihmeellistä kerrottavaa ole :)

Mietin tuossa että onkohan meillä mitään rytmiä mutta ehkä sitä alkaa pikkuhiljaa olla. Yöunille neiti nukahtaa vasta joskus 1-2 aikaan, syö pari kolme kertaa yön aikana ja sitten alkaa heräillä ennen puoltapäivää. Eli pitkään nukutaan täällä aina aamuisin. Sitten kun nukkuu niin nukkuu hyvin jolloin itsekin saan nukuttua ihan hyvin. En ole kelloa niin yöllä katsonut mutta arviolta sellaisia 3-4 tunnin pätkiä meillä nukutaan.

Eilen käytiin vielä illalla vaunulenkillä ja nukkui sen jälkeen vielä pari tuntia tyytyväisenä vaunukopassa sisällä. Mä alan olla luovuttanut tuon yöllä omaan pinnikseen siirtämisen kanssa kun tuntuu että syönnin päälle kun nukahtaa ja tuntuu nukkuvan sikeästi niin ei tarvi kun peittoa vähän nostaa niin neiti jo hereillä.. Nukkukoot vieressä sitten. Lähinnä siksi siirtäisin että mahduttas ite paremmin nukkumaan kun tuo käärö tuntuu valtaavan puolet sängystä :D

Lumienkeli Mä ostaisin ehkä ihan sellasta mikä on mahdollisimman raakaa puolukkamehua, ei mitään laihaa sokerilitkua. Tai sitten ihan pakastepuolukoita pakastealtaasta? Sulattaa muutaman ja survoo vaikka ja sitä mehua vähän suuhun?

D-tippoja olen kyllä jo antanut ja nostanut annosta melko nopeasti. Kolme tippaa nyt annan päivässä ja aloitettiin ne 1. päivä tätä kuuta... Ei ainakaan vielä tuntuis ihan kamalia vatsanväänteitä aiheuttavan.

Asrai Osta noihin kakkatahroihin sappisaippuaa. Saa ainakin yleensä liikkeistä joissa myydään ruskovillan tuotteita. Varmaan saa muualtakin, ainakin noista luontaistuotekaupoista. Sillä kun hankaa ja antaa hetken vaikuttaa ja laittaa pesukoneeseen niin meillä ainakin lähteny läiskät pyyhekistä ja muista tosi hyvin.

Meillä nuo hymyt taitaa olla vielä aika tahattomia vaikka niitä aika usein tuleekin. Kaipa vielä se oikea hymykin sieltä joskus tulee :) Päätä täällä kyllä kannatelaan melko terhakkaasti, rinnan päälläkin kun on kattelemassa niin kovasti nostaa päätä ja katselee, meinaa vissiin että ei puseron kauluksessa ole riittävästi ihmeteltävää...

Seksiinkin jo uskaltauduttiin mutta täytyy sanoa että nuo kumit on just niin vastenmielisiä kuin nuoruusvuosilta muistinkin =) Taidetaan odotella jälkitarkastukseen jos siellä sitten sais ratkastua jonkun muun menetelmän... minipillerit saattaa olla meikäläisen kaltaiselle huithapelille hankalat, miten muka voi muistaa joka päivä ottaa ihan samaan aikaan? :eek: Kierukastakaan en oikein tiedä ja sterilisaatiota en luonnollisesti halua... jääkö siis muuta vaihtoehtoa kuin selibaatti? :kieh:

Huomenta!!

Täällä sama peli. Poika huusi kurkku suoraa huutoa kaksi tuntia. Välillä rauhoittui kun laittoi sen ns.lentokone asentoon ja hieman heijas sitä. En tiedä.. Pahoin alan pelätä koliikkia, mutta toivon todella hartaasti ja kädet ja jalat ristissä rukoilen että tää ei olis sitä.. Kertokaa hieman koliikista jos teillä on omakohtaista kokemusta. Parina yönä huuto konsertti ajoittuu 23.00-3.00 välille. Nukahtaa lopulta syliin kun oikein hyssyttelee. Nälkää tämä ei oli kun eilenkin söi hyvin ja sitten kamala huuto. Ei se oikein mahaakaan kipristä. Mun syliin ei rauhoitu vaan siihen tarvitaan mies avuksi. Tämä valvoo sitten silmät ristissä sen kanssa kolmeen ja herää kuudelta töihin. Tuttia tuo ei huoli ollenkaan. Sitten kun poika saadaan sadannen kerran sänkyyn ja nukkumaan, niin se saattaa nukkua kuten tänään 2.30- 7.30. Olisko yliväsyä??

Tänään vein tuon poitsun lopulta ulos kun eilen sen niin päätiin.. Tosin vasta itsekin heränneenä ja suurin piirtein yöpaita päällä käytiin pojan syönnin päälle. Tosin lopputuloksena pienet puklut haalarissa :ashamed: . No nyt se nukkuu jo toista tuntia. Pientä vikinää välissä kuuluu ;)

Tilasin Vauvatar-nettiliikkeesta pari aventin-koliikki tuttipulloa kun tuo Mam- merkkinen on ihan paska. Falskaa koko ajan ja siitä tulee niin helkkuren nopeeta se maito.

Täällä haistaan kanssa todella pahalle. Oikein super happamalle maidolla ja hielle. Mulla kun yks päivä tuo alapääkin haisi niin hielle, et meinasin jo Reksonaa sinnekin suihkauttaa. Jotenkin tuntuu, että meikit menee vaan hukkaan tässä naamassa :eek: . No kilot karisee ainakin vauhdilla kun ei oikein kerkeä edes herkutella. En nyt varsinaisesti laihduta, mutta tavoitteena on tuo 55 kg..
but täytyy mennä poitsu kaipaa taas seuraa..

rillukka

Täällä TAAS.. :wave:

Voi Rillukka..koita jaksaa. Meilläkin kitistään ja venkoillaan mutta ei kyllä tossa mittakaavassa mitä teillä. Kyllä noi sun kuvailemat huudot muistuttaa koliikkia,mun mielestä ainakin.

Esikoisellahan oli koliikki..siitä kyselit. Tyttö alotti parin viikon iässä kiljumiset ja huus joka ilta 19.00-01.00..suurinpiirtein. Se oli ihan helvettiä..mikään ei auttanu. Tai joo autto,autoajelu. Jos lähettiin keskellä yötä ajelemaan niin tyttö saatto nukkua sen ajan ja pari tuntia päälle. Toki vauva hetkeksi lopetti,varmaan veti henkeä. Me kokeiltiin hierontaa,kylpyä,kaikkia asentoja mitä vaan voi. Kaikki tipat ja muut kokeiltiin kanssa..jossain vaiheessa se sitten loppu mutta viikkoja ellei kuukausia se kesti. Siitä on jo yli 8 vuotta niin en muista enää kauan kesti.

Mulla kanssa kiloja lähteny kiittettävästi,tosin on varaakin. 4 kiloa raskaus toi ja nyt on lähteny ne plus 7 kiloo!!!!!Eli 11 kg lähti vajaassa kahessa viikossa..eipä tuo oo ihme kun tyttö syö koko ajan. Se imee mut kuiviin..vampyyri. Ihan hyvä tahti kilo/päivässä mutta en nyt haluis ihan tätä tahtia laihtua ;)

Ulkoilusta..mä oon tyttöä käyttäny ulkona hetkittäin ja nyt kahtena päivänä on nukkunu tunnin ulkona. Eli pari viikkosena alotti nukkumaan ulkona ja pakkasta 3 astetta.

Sisaruksista: poika 1 v ja 2 kk on joka päivä kiinnostuneempi vauvasta, kun kuulee tytön ääntelevän niin kipittää heti kattomaan ja hihkuen osottelee. Menee ihan liki ja huutaa MOI! :LOL: ja tää siis apaut sata kertaa päivässä. Välillä paijaa ja välillä silmät kiiluen tuijottaa tytön tuttia,nappaa sen ja nauraen äkkiä karkuun. Yks päivä nappas tutin niin vauhdikkaasti että raapas tyttöressua samalla :(
Välillä halituttaa ja pojan tapa halata on painaa pää toiseen,mihin se sitten sattuukaan. Kun pyytää halaamaan niin yleensä änkeää päänsä kiinni vauvan naamaan tai mahaan. Joskus kolisee päät yhteen mutta ei oo vauvaa satuttanu..

D-vitamiini alotettiin tänään..ja jos siitä tällä viikolla tulee vatsanväänteitä niin jätän kyllä joinain päivinä antamatta tai annan vähemmän kunnes ei kitise enää vatsaansa.

Hymyt: niitä tahattomia tulee,välillä vahingossa just kun oon laulanu tai ilveilly. Sillon on tullu tunne että on ihan oikea hymy. Vanhemmat lapset on hymyilleet vauvakirjan mukaan 1 kk iässä niin että lelun tai hymyn nähdessään on toistuvasti hymyilly ja samalla päästäny sellasen vienon äänenkin yleensä.

Hereillä olosta: tää meiän tyttö on sisarustensa tapaan virkeä. Jaksaa olla hereillä tunteja tosin osa siitä on sitä kitinää mutta tarkkaavaisena killittelee. Nyt kun turvotus laskee niin tuntuu että ne silmät vaan kasvaa ja suurenee niin että tyttö on kohta pelkkää silmää ;) Yleensä tuijottaa valoja ja muutaman kerran on yrittäny sisaruksia seurata kun meuhkaavat.
Neuvolantätikin ihasteli kun oli niin "tikkana" ja yritti seurata ääniä. Hyvin jaksaa päätäkin pitää pystyssä ja mahallaan nostaa päätään reippaasti ja pitää pitkään sen siinä.

Iho: mun lapsilla on kaikilla ollu kanssa yliaikasen iho eli se on "kuoriutunu" ja hilseilly..öljyäminen auttaa.

Täytyy mennä..lapset huutaa. :wave:

Rillukka: Suuri halaus. Täällä sama juttu. Tyttö huutanut vatsaansa koko päivän. Nyt sain vihdoin kantoliinaan nukahtamaan. Valvoi yli kuusi tuntia putkeen eikä viihtynyt muualla kuin sylissä, että näin... :'( Meillä tosiaan esikoisella oli koliikki kanssa ja joka yö klo 02 alkoi kuin nakutettuna huuto. Siihen ei sitten mikään auttanut. kantoliinassa tyttöäkin pidin, mutta heti kun yritin istua tai muuta, alkoi huuto. 07 asti aamulla kesti. Eli kun mies lähti töihin "levätyn" yön jlkeen, niin me mentiin nukkumaan, Tosiaan meillä auttoi se vyöhyketerapia todella hyvin ja itkut loppui ja kakkaa alkoi tulla. Nyt tiistaina mennään tän kakosenkin kanssa. Koita jaksaa. kyllä tää rankkaa on, mutta elämä voittaa, vai mitä? Ja kyllä tuo hiukan koliikilta kuulostaa, mutta älä lannistu...

Niin, tosiaan meillä huudettu koko päivä vatsaa. Sääliksi käy pikkuista. Mitään ei ole voitu tehdä, kun ainoastaan sylissä rauhoittuu ekä aina siinäkään. Neiti valvoi 6 tuntia putkeen ja kipristeli ja huusi vatsaansa. Mua oikein ensi yö pelottaa valmiiksi. Kuinka se nyt yhtä-äkkiä tällai alkoi näin pahana. :'( Nyt neiti on tosiaan kantoliinassa ja mietin, ett uskallanko sänkyynl askeakaan... Niin kauhee olla pikkuisen puolesta, kun häneen niin kovin sattuu... :(

Riikkuli ja pikku neiti tasan 3 vkoa

Olen kanssa alkanut työstää ajatusta, että tää on koliikkia. Vauva nukahti kahden ja puolen tunnin tillotuksen jälkeen sänkyynsä. Pelottaa jo ajatus ensi yöstä. Kaivoin vauvahieronta ohjeet ja jos sitä alkaisi kokeilemaan huomenna.
Vyöhyketerapiaan varaan ajan heti jos tää yö on kanssa huutoa. Meidän kunnassa tuskin kukaan sitä tekee ja täytyis lähtee Rovaniemelle asti kahden ajo tunnin päähän :( .. Riikkuli tämä on sitten todella rankkaa ja voimia sinne teillekin :hug: .. Mulla hirvittää tämä oma mies, että miten se jaksaa töissä kulkea jos tätä ei tästä muuksi muutu. Mietin että muutaman yön jälkeen saa jo koputella mielenterveystoimistos ovea kun tarpeeksi valvoo.

Mutta pitää jotain mukavaakin ajatella. Ihanaa et pääsi ulos tänään ja hieman sai kotiakin laitettua. Pienet ne on ilot nykyään, mutta pakko jostain repiä energiaa. Ja ei tää ole loppu elämä tällaista. Olen työkseni valvonut ja tehnyt yli 30 tunnin työpätkiä ja muutaman tunnin unilla taas jatkanut. Mutta kun on oma lapsi ja näkee sen olevan ihan tuskissaan ja väsy ja ite et voi tehdä yhtään mitään, niin on itse ihan romuna.

No tämä lapsi on ainakin lähentänyt meidän parisuhdetta todella paljon. Hyvin on mennyt tähänkin asti,mutta ei jaksa enää pikku asioista nalkuttaa ja toisen hyvinvointi todella tärkeää..

Hymystä kovasti odotan sitä oikeeta hymyä, mutta vielä ne taitaa olla harjoitus vedoksia poitsulla :D ..

No täytyy koittaa nukkua ennen jos konsertti alkaa.

Kiitos haleista ja kaikesta

suuri :hug: kaikille joilla vauvat itkee mahakipuja..

kyllä olen niin kiitollinen ettei tuo poika itke mahakipujaan kuin hetkellisesti, tämän kaiken kokemani jälkeen vois olla et en kestäis sitä yksin.. :(

aloitin kans d-vitamiinit, jekovitit, meil ohje et 1tippa 2päivää ja 2tippaa 2päivää jne.. mut ehkä aloitan itsekkin vähän varovaisemmin..

piereskelystä: kyl tuolla pojalla on aikas miehekkäät äänet :LOL: :LOL: takapuoli laulaa kyllä todella isoon ääneen, yleensä syönnin jälkeen mutta monesti myös nukkuessaan :)

ei olla viel täällä päästy vaunuileen, mut jos huomenna pääsis vihdoin ja viimein kävelylle, vois kävellä zeppeliiniin ja käydä samalla tytön tarhalla, sopimassa tulevia hoitopäiviä.. (saa tyttö mennä tarhaan taas muutamaks päiväks viikossa, tullaan muuten molemmat hulluiks.. :LOL: :LOL: :LOL: )

eilinen päivä oli kyllä itselläni aivan ihana, käytiin ensin tytön kaa kampaajalla molemmat ja sitten pääsin viel kyläileen ihan yksin ja elokuvissakin käymään :) :) poika oli mummolla päivän, kävin vain välillä syöttämässä.. oli ihanaa saada vähän omaakin aikaa, nyt taas jaksaa..
alkoi jo tuntua ettei jaksais yöllä herätä syöttämäänkään, mutta nyt viime yönä jaksoi taas erilailla kun oli päivän saanut olla itsekseen :)

hymyt: sitä tässä odotellaan, ne tahattomat hymytkin ovat niin syötävän suloisia että :heart: :heart: :heart: ihanaa sitten kun alkaa ottamaan sosiaalista kontaktia kunnolla :heart: varmaan itku pääsee... ja tulee ajatus että kumpa iskä olis myös näkemässä tämän :) mutta kyllähän sen näkee, taivaalta :saint: :saint:

vaihdatteko yöllä vaippaa? mä jouduin alkaa vaihtaan kun tulee pissat ihan yli jos ei vaihda...

nyt nukkuun, jos sais pidemmän pätkän taas nukuttua...

Ihanaa kun sataa lunta =) pyöräteitä ei ole aurattu, työnnät vaunuja ja vedät esikkoa pulkassa, hiki tulee, kannatti käydä suihkussa aamulla :headwall: :headwall: :headwall: ja kohta sama reissu uudestaan edessä kun pitäähän se hakiakkin kerhosta pois :headwall: :headwall: :headwall: Ja illalla jumpalle niin johan on tämän päivän urheilukiintiö sitten täys :kieh:

Ja se kehumani rytmi on meillä taas hukassa, viime yönä syötiin 1-2h välein ja valvottiinkin tunnin verran kolmen maissa :headwall: Tää oli varmaan joku poikkeus :kieh:

Täytyy mennä, poitsu heräs. Täytyy mennä syöttämään ja sitten päästään taas vaunuileen :wave:

Oisku : Meidän Nytteröllä kanssa iho hilseilee. En oo sitä vielä rasvaillu, kun neuvoläntäti täällä oli sitä mieltä, että saattaa tulla sit "rasvau/öljyämis-kierre" jos joutuu pienenä aloittaa. Toki kaivan öljypullon esiin jos tuosta pahenee, mutta nyt näyttää siltä että pinta jotenki kuoriutuu, muttei sinällään oo kuivaa se "alempi" iho.... pikkasen vaikeesti selitetty, mut toivottavasti saa jotain tolkkua!

Riikkulille jaksuja :hug: Meillä kanssa vauva nyt reilun viikon kärsiny ilmeisesti massuvaivoista. Tuntuu, että kaikki hereilläoloajat on pojalla joko syömistä, vaipanvaihtoo tai huutamista. Muutenkin tuntuu aika vaativalta vaavilta. Koko ajan haluaa seurustella hereillä ollessa tai sitten huutaa pää punasena.

Ootteko antaneet Rela-tippoja ja Cuplatonia ihan oma-aloitteisesti vai keskutelleet eka neuvolantätin kanssa?

Tuitsu täällä kans semmosia kuumia aaltoja ettei mitään järkeä. Varsinki yöllä herää siihen, että kaikki yövaatteet (pikkuhousut+rinkkapaita..) hiestä märkiä, kuten myös hiukset, tyyny ja osaksi peittokin! Aamulla kun käy suihkussa niin ehkä tunnin vähän fressimpi olo...ja taas hikeä pukkaa! Ja vauva riepu joutuu vielä tuolla kainalossa suunnilleen asumaan :x :whistle:

Lumienkeli täällä kanssa sammasta suussa... en oo kyllä kuullu puolukkamehusta... täytynee kysyä neukatädilta jos muistas..

Kiitos kaikille tsempeistä ja kaikille joilla vauvalla vatsa vaivaa, niin suuri :hug: . Kyllä me selvitään...

Rillukka: Teilläpä on tosi pitkä matka lähimpään paikkaan josta saa apua. Toivon, ett todella saisitte esim. vyöhyketerapiaan ajan, sillä minä luotan kyllä siihen. Me kokeiltiin nyt aamulla antaa mallasuutetta, kun tuota kakkaa saa edelleen kuumemittarin kanssa ärsyttää ja ne kipristelyt alkaa aina ton korvikkeen annon jälkeen. Nyt on mennyt 3 yötä pelkällä tissillä eli yöt olleet rauhallisempia. Mutta esim tänään neiti ei ollut tyytyväinen sitten ollenkaan. Sain hänet vihdoin vaunuihin nukkumaan ja sielläkin heräs tunnin jälkeen kerran huutamaan. Meillä vielä asutaan keskellä rakennustyömaata, kun kaikki ympärillä olevat tontit rakentaa taloja... :kieh:

Kiekura: Tsemppiä teillekin...ja iso hali :hug: Mä jätin noi rela-tipat nyt kokeilumielessä pois, kun olen kuullut, että se palmuöljy voi massua alkaa vaivaamaan. En anna nyt mitään. Itse juon actimelia ja syön raskausvitamiinia ja magnesiumia. Meillä tuntuu kanssa, ett valveillaollessa ei tehdä mitään muuta kuin huudetaan täysillä. Sylissä rauhoittuu, mutta kun on tuo esikoinen, niin pitäis saada touhuttua muutakin. Onneksi on tuo kantoliina mihin hän myös rauhoittuu, niin jää kädet vapaaksi. Kauhulla odotan, kun mies menee töihin viikon päästä, ett miten pärjään kahden kanssa. Onneksi esikoinen ollut tosi kiltti vaikean alun jälkeen.

Rillukka: Meillä taas ennemmin repii tää huutaminen miehen kanssa parisuhdetta kuin että lähentäis. Mulla on semmoinen mies, ett jos hän ei saa nukkua, niin hermot menee, jee jee!!!! Sama esikoisen kanssa, meillä oli ensimmäiset 3 kuukautta tosi vaikeeta, mutta muuten on aina mennyt hyvin. :D

Tämmöistä tänne tänään. Esikoinen menee tänään mammalle taas yökylään, niin saa hänkin tuota huomiota taas enemmän osakseen ja itse saa aamulla levätä, jos vauvakin malttais nukkua...

Riikkuli ja pikku-neiti 3 vkoa 1 pvää

Morjens mammat!

Tervetuloa ensikseen uudet ja onnea uusille vauvautuneille =) :flower: !

Lueskellut olen näitä päivittäin, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa vähään aikaan.
Asrai: Meidän tyttö piereskelee äänekkäästi ja miehekkäästi =) . Oon siitä kyllä vaan iloinen, koska Disflatylin käytön aloittamisen jälkeen masu on toiminut varsin mukavasti :saint: .
Hymy on varmasti tuolla meidän 3.5 viikkoisella tahaton, mutta niitä tulee usein ja ne on niin suloisia ja hellyyttäviä. Saattaa pitkän aikaa tuijottaa vaikka jotain viherkasvia ja hymyillä :heart: .

Shamandalie: Meidän neiti inhoaa olla mahallaan :| . Iskän mahan päälle nukahtaa usein mahallaan ja siitä nauttii kovasti, mutta lattialla mahallaan saa hepulin :eek: . Ehtiihän sitä sitten mahallaan pitää vähän vanhempanakin :whistle: ...

Tuitsu: Täällä vietetään kans hikisiä öitä. Ensin palelen kun maito nousee ja sitten kun herään, oon ihan hiestä märkä ja hiuksetkin ihan solmussa :p .

Nyt pieni hehkutusvaroitus: Eli olen todella onnellinen :heart: . Neiti noudattaa RYTMIÄ - joskin se varmasti on väliaikaista, koska joka paikassa kerran sanotaan, ettei ton ikäisellä ole rytmiä, mutta meillä on koko viikko menty samalla rytmillä. Pelkäsin vähän isukin töihin paluuta, mutta koko viikko on mennyt mainiosti. Olen ehtinyt syömään, kirjoittelemaan s-posteja, lukemaan lehdet ja meikkaamaankin jopa :D . Yötkin on menny tosi hyvin. Jos näin jatkuu, niin herään kyllä sen pari kertaa yössä oikein ilomielin :saint: . Yritin äsken nukkua päikkäreitä neitokaisen kanssa, mutta kun ei edes väsytä :/ .
Olen ihan hullaantunut tuohon pieneen söpöläiseen :heart: :heart: :heart: .

Riikkulille ja Rillukalle
oikein hurjasti tsemppiä :hug: ! Toivottavasti tilanne alkaa mahdollisimman pian helpottaa :hug: !

Nyt täytyy varmaan lähteä ulkoilemaan kun sää sallii. Palataan :wave: !

Asrai, minä olen jättänyt vaunulenkit koirien kanssa sikseen. Ei hermo kestä ja lenkiltä tullessa olen vain pahemmalla tuulella. Nyt tilasin gentle- leader kuonopannan tuolle 10kk riiviölle, niin saa sen huomion sitten tarvittaessa. Vetämisen lopettamista ja kontaktia harjoitellaan sitten muuten. Jospa tässä kesään mennessä päästäisiin parempaan tilanteeseen. Sinänsä tuota labukkaa on helppo kouluttaa namien avulla, tollerit kai vähän hankalampia kun eivät niin ole ruuan perään.

Sain juuri postissa Hug-a-Bub kantoliinan ja vauva nukkuu nyt tuossa rintaani vasten ihanasti. Tein kietaisuristi 2:n.

Naureskeltu on tänään kovasti, ja päätähän tyttö on kannatellut jo alusta asti. Mahallaankin on ihan pää pystyssä ja välillä on jo kyynärpäätkin ilmassa.

Meilläkin noita koliikkimaisia oireita on ollut iltaisin noin klo 19-24 välillä. Vauvaa itkettää ja karjuttaa, nukkuu noin 10-20min pätkiä tässä välillä. Hiljaa on jos liikkuu ja heijailee. Rauhoittuu sitten kun saa kakan ulos.

Asrai: http://www.symppis.fi/ löysin pannan. Sillä on 2 viikon tyytyväisyystakuukin.
Minä olen jättänyt vauvan isälle aina ja lähtenyt lenkille. Saa aivot tuuletusta samalla.

Kieltämättä nuorempi koira jäi huonolle koulutukselle, ensin voin pahoin 4kk ja loppuraskaudesta olinkin sitten jo vähän jalaton. :)
Nyt elämä pyörii vauva ympärillä ja koirat tulevat siinä sivussa.

Huolitteko vielä meidät mukaan? =) Olen käynyt ahkerasti lueskelemassa ja ajattelin että mikspä sitä ei vois itsekin ottaa osaa keskusteluun.

Esikoisemme, suloinen tyttö syntyi 14.12 (3100g/50cm) pitkän ja rankan taistelun tuloksena. Yhteisen elämän opettelua takana siis kohta kuukauden verran.

Lämpimät halaukset kaikille koliikkivauvojen äideille! Meillä alettiin aikamoiset mahakipuitkut iltaisin kahden viikon ikäisenä ja kyllä siinä itku pääsi useaan otteeseen tuoreelta äidiltäkin. Vyöhyketerapeutti kävi hoitamassa pikkuista kolme kertaa, aloitimme myös rela-tipat. Uskon, että näistä on ollut apua ainakin jossain määrin, vaikka kyllä pieni vieläkin masuvaivoista kärsiii. Itse olen todella herkkävatsainen ja senpä takia tiedänkin aika tarkkaan mitkä ruoka-aineet pysyvät varmasti pois ruokavaliostani.

Meillä iltapäivät ja illat ovat aikamoista "hulinaa". Neiti seurustelee hetken, itkeskelee, haluaa tissille, nukahtelee syliin ja sama rumba alusta. Kädet on kyllä aika sidotut, täytyy opetella kantoliinan käyttö piakkoin kunnolla. Yleensä alkuillasta nukkuu vähän pitemmän pätkän. (on nukkunut kohta 2.5h, heräsi kerran syömään välillä) Vaunuihin nukahtaa päivällä yleensä aina samoin tein (liekö jo masussa oppi rytmikkääseen menoon :D) Yöt menee vaihtelevasti, yleensä ihan ok. Viime aikoina on käynyt nukkumaan 22-24 ja herää syömään ekan kerran n.3 h päästä. Loppuyö meneekin parin tunnin syöttövälein. Aamuyöllä olen usein ottanut vauvan rinnan päälle nukkumaan, kun meno alkaa yltyä vallan rauhattomaksi :LOL:
Mutta kuten kaikki tiedätte, ensi yöstä ei kukaan tiedä :whistle:

Meillä neitokainen pitää öisin ihan hirvittävää meteliä unissaan. Ähisee, puhisee, ärisee, murisee, itkeskelee ja mitä vielä. Onko kellään samanlaistaja mistä kummasta tuo voisi johtua? Viime yönä ei korvatulpatkaan auttanut peittämään ääniä. Luulen, että yritti pusertaa pieruja/kakkaa unissaankin.. On meinaan välillä aika tiukassa.

Nyt kuuluu heräilyn ääniä, äitiä varmaan kaivataan taas.. Kunhan pääsen paremmin sisälle tänne palstalle niin osaan sitten enemmän ottaa kantaa teidän juttuihinne. Pahoittelut tämän kertaisesta omanapaisuudesta..

Ihanaa kun olette olemassa! Täältä on saanut monta vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja huojentuneena lukea toisten samanlaisista iloista ja suruista. -Petra ja tytsy 3 vk+

Tervetuloa mukaan Petra ja tytsy =) !
Meillä neitokainen pitää öisin ihan hirvittävää meteliä unissaan. Ähisee, puhisee, ärisee, murisee, itkeskelee ja mitä vielä. Onko kellään samanlaistaja mistä kummasta tuo voisi johtua? Viime yönä ei korvatulpatkaan auttanut peittämään ääniä. Luulen, että yritti pusertaa pieruja/kakkaa unissaankin.. On meinaan välillä aika tiukassa.
Meillä on sama juttu. Sitä ei kestä kuin hetken, mutta en malta nukahtaa, ennenkuin neiti hiljenee. Päiväunien ähinästä päätellen johtuu ainakin meidän neidillä juuri kakan puskemisesta. Neitokainen myös hengittää välillä todella erikoisesti :eek: . Huohottaa sillai vinkuen :/ ...Tekis mieli nauhoittaa sitä ääntä neuvolaan ja varmistaa, että se todellakin on normaalia eikä vaarallista, kun sairaalassa ainakin sanoivat, että noin pienet hengittelee välillä miten sattuu.
"Vinkuuko" muiden vauvat?

Hei..

Meillä kanssa vauva pitää nukkuessaan todella kovaa ääntä. Puhisee, kitisee, pärisee ja kiemurtelee. Monesti loppuu kun pieru tai kakat tulee.

<schätzchen: täällä vauva kans välillä huohottaen hengittää. Monesti ennen nukahtamista varsinkin. Itsekin olen miettinyt et onko ihan asiaan kuuluvaa. Niin ja vinkuu myös..

tervetuloa uudet.. Mukavaa kun meitä on jo näin monta :D

Niin ja iso kiitos tsempeistä.. Kyllä tästä hommasta hengissä selvitään. Olenkin tänään puhunut parin hyvän ystäväni kanssa asiasta ja kun toisella on itselläänkin ollut koliikki vauva. Kyllä vertaistuki ja tuki muutenkin on niin paljon energiaa antavaa.. Nyt on muutenkin hyvä olo kun sain nukuttua päivällä kaksi tuntia :D .. Tosin mies on maannut sängyn pohjalla koko päivän kun on korkeessa kuumeessa :( .. Elikkä olen saanut koko päivän yksin kantaa tuota toukkaa.. No käytiin me 45min ulkoilemassa tänään..

Riikkuli. Löysin vyöhyketarapeutin joka on samassa kunnassa kun me ja vielä asuu 100 metrin päästä meissä. Täytyy soittaa huomenna sille, et tekeekö se koliikkihierontoja.. Olisi kyllä todella inhottavaa mennä Rovaniemellä asti kun matkakin on niin perk.. pitkä.

Pojalle on ollut nyt parina iltana tapana 19:00-21:00 olla koko ajan tissillä. Välillä nukkuu sylissä 2 min ja taas syödään pari minuuttia ja taas nukutaan, kunnes lopulta kaatuu sänkyynsä.. tehotankkausta ilmeisesti kun tää tissi on sitten ihan veltto ja kevyt..

Niin ja eilen illalla huuto alkoi 23.30, mutta sain pojan rauhoittumaan aika nätisti kun nukahti jo 00:30 nukkui 4:00 asti.. Muutenkin tuon huuto konsertin jälkeen poika nukkuu todella rauhallisesti ja pitkään. Kuulemma ihan tyypillistä koliikki vauvoilla..
Mies lupasi tulla kaveriksi valvomaan, vaikka ei itse jaksakaan kantaa tänään. On se kiva kun on seuraa jos vielä päättää itkeä monta tuntia..
Tällä kyllä vatsa toimii. Yleensä aamulla on isot pläjät housuissa. Pierut vaan on todella piukassa. Kokeilen nyt tuota Disflatyl-tippoja jos auttais cuplatonia paremmin.

Mutta voimia kaikille ja iso :hug:

Rillukka ja pikkumies 3 viikkoa ja 3 päivää

Onneks muillakin on vinkujia =) - saan mielenrauhan silläkin saralla.
Mä sain joskus vauva-lehden kylkiäisenä kantoliinan ja yritin eilen sen ohjeen mukaan solmia sitä... :whistle: Siitä ei tullut yhtikäs mitään. Joko ne kuvat oli ihan peestä tai sitten multa puuttuu jonkinlainen hahmotuskyky :ashamed: .
Vois tehdä kotitöitä enemmän päiväsaikaan, kun neiti kulkis mukana. Ei tulis vaan lorvittua täällä palstalla ja s-posteilla :ashamed: ...
Ihanaa kun tulee viikonloppu ja isukki on meidän kanssa 24 h :D .

Tervetuloa Petra82!

Meidän neitikin pitää mitä ihmeempiä ääniä nukkuessaan :) Välillä nauretaan miehen kanssa ihan kunnolla noille äänille :D Ja jos ei tiedettäis, että äänet lähtee neidistä, vois kuvitella että meillä on kissa kotona :LOL: Eli naukuu ja vinkuu :)

Nukkuuko teidän vauvat kyljellään / selällään? Meillä neiti nukkuu päivät yleensä sitterissä eli selällään. Öisin laitetaan neiti kyljelleen, mutta ei mene kuin muutama minuutti niin neiti on ihan selällään :whistle:

Nyt syöttöpuuhiin ja sitten lenkille :)

-Veeruska ja neiti 4 vk-

Huomenta mammat!

Kas, taitaa kantoliinat olla nyt in, mäkin nimittäin tilasin moisen kapistuksen aikani sen kanssa ihmettelin ja laitoin sen suosiolla
takasin pakettiin ja palautukseen! Ei nimittäin tämän(kään) äipän
hahmotuskyky saanut sellaista solmua aikaiseksi jossa vauva
olisi ollut hyvässä asennossa.
Suosiolla turvauduin vanhaan tuttuun baby Björnin rintareppuun,
lähimmästä vauvatarvikeliikkeestä hintaan 89,-.. Ja ai että miten
helppo kyseinen vekotin on laittaa päälle ja riisua, ja mikä parasta
tyttökin kulkee mukana tyytyväisenä.

Sosiaalisesta hymystä, =) meidän kohta seitsemän viikkoinen on
valloittanut tämän perheen ihan täysin kauniilla ikenet paljastavalla
hymyllä.. Ah mikä tunne kun kun ensimmäisen hymyn sain ja se itseasiassa tuli tasan uudenvuoden yönä kun katsottiin vauvan kanssa raketteja ikkunasta, sillä oli ihana aloittaa uusi vuosi!
Tyttö on alkanut myös "juttelemaan", hentoja ääniä päästelee suustaan kun hänen kanssaan seurustelee.

Neuvolassakin oltiin eilen ja painoa 4500g, hyvä hyvä hyvä, lapsi kasvaa
ja kehittyy.

Tuitsu, hikoilu kuuluu asiaan ne on ne hormoonit kun sanelee,
mulla jatkuu hikoilu edelleen mutta ei enää haise millekään.

Asrai, meilläkin tyttö nukkuu mun kainalossa joka yö ja nukkuu hyvin.
Mitään itkuja ei ole ja itsekin saan nukuttua aivan loistavasti, yösyötöillä
en edes kunnolla herää kun vauva imee rintaa.
Kannatan vauvan vieressä nukuttamista jos yöt vähänkin risaisia.
... Ja piereskelee myös.

Schätzen tämäkin meidän tyttö vinkuu unissaan. Ja välillä jopa kuorsaa alkuyöstä.. :whistle:

Ristiäiset on meillä 26.1 ja nimeä ei ole vielä päätetty, APUA.
Liikaa vaihtoehtoja..

Kantoliinakeskustelua ainakin näkyy olevan kovasti. Meillä on ollut nyt kolmisen viikkoa käytössä tosi hyvä ja HELPPO kantoliina, Tri-cotti -niminen, tarjouksessa alle 50 euroa, olikohan 44 tai jotain. Kaksi ystävääni suositteli tätä ja on aivan loistava. Hetki täytyy vauvaa pitää vielä ns. pikkuvauva-asennossa, mutta vauvan saa silti aika ylös (siis aika lailla kuin istuma-asentoon, jos joku nyt ymmärtää mitä tarkoitan) ja parin viikon päästä saa kokeilla tuota ihan pystyasentoa, ensin vauvan kasvot kantajaan päin. Meidänkin vauvalla on ollut mahavaivaa ja kantoliina aivan korvaamaton apu.

Nyt meillä muutamana päivänä on ollut selvästi helpompaa mahahommien kanssa. Cuplatonitkin lopetin, kun ei niistä oikein kunnolla ollut apua sitten kuitenkaan. En tiedä tottuiko vauva mahakipujensa kanssa tähän kantamiseen, mutta kovasti tätä joutuu kantamaan, vaikka mahaan ei koskisikaan. Samanlaisia sylivauvoja olleet meillä kaikki. Onhan tää fyysisesti tosi raskasta, kuten tiedätte, mutta onnellinen olen, kun näyttäisi menevän nyt ton masun kans paremmin.

Uutena vaivana vauva sai nuhan, joka on jo parantumassa, mutta nielussa on sitkeää limaa, jota oksensi eilen maidon mukana isot kasat pois. Harmi vaan, kun tulee maitokin samalla. Toivottavasti ei nyt sit tuu jotain korvatulehdusta...

Aika lailla tosiaan samanlaista elämää tunnutte viettävän vauvoinenne kuin meidänkin perhe. Tää on sitä rankinta aikaa nyt (monella ainakin). Itsellä on nyt jotenkin jo aika valoisa mieli, kun oon melko varma, et tälle kuopukselle ei nyt enää varmaan koliikki iske (esikolla iski 2-viikoisena ja kesti yli 4kk!), päivät sujuu jo aika kivasti, ulkona valostuu päivä päivältä ja saatiin ihan mukava talvinen keli tänne Pohjois-Savoon: isommat lapset pääsee kohta hiihtelemään.

Nyt kotihommiin, kun vauva vielä nukkuu tässä kantoliinassa!

Polka ja poika pian 6vk (ps: Nimi vieläkin päättämättä!)

Vieläkö huolitte yhden mukaan? Kirjottelin joskus sillon raskauden alussa tonne "joulukuun" pinoon, mutta jostain syystä laiskistuin sitten... Oli Tosi kiva nähdä tuttuja nimimerkkejä täällä tuolta joulumasujen pinosta.

No, mutta nyt siis vihdoin raskaus on päättynyt ja meillä on terve tyttölapsi, syntynyt 21.12.2007 3380g/48cm. Meillä raskaus oli melkoinen tapahtuma, oli jos jonkinmoista leikkausta raskausaikana ja lapsi vielä perätilassa. Lopulta sit syntyikin pylly edellä ja ihan luonnollisesti alakautta. Mut oli ilmeisesti paikallisessa sairaalassa melkoinen näytös, kun ei kuulemma noita ensisynnyttäjiä ja perätiloja oikein usein näe kuin leikkauspöydällä. No, siitä voisin jauhaa loputtomiin niin lopetan ennen ku alotankaan;)

Kiva huomata, että muillakin on samanlaisia kokemuksia, ite olin aivan ihmeissäni ku rupesin synnytyksen jälkeen hikoileen öisin sillä tavoin. Ja edelleen tuo jatkuu... Onko muille tullu hikoilusta "hikinäppyjä"? Mulla niitä on mahassa, selässä ja käsivarsissa. Semmosia pikkunäppyjä vaan, jotka kutisee inhottavasti.

Meilläkin tosiaan äännellään vaikka millä mitalla unissaan ja mäkin oon välillä miettiny, et onko tuo normaalia. Kiva kuulla että muillakin tätä tapahtuu. Meillä kans mahakipuilua tai jotain sen suuntasta on iltasin ja viime yönäkin valvottiin puoli kahteen, kunnes sit lopulta tuli uni ja sit sitä riittikin kyllä useamman tunnin.

Muutamia kysymyksiä muuten: ootteko antanu vauvallenne tuttia? Onko huolinut ja mistä lähtien ootte antanu? Meillä tyttö ei huoli tuttia vaikka oon välillä yrittäny.. en sit tiiä otanko sitä käyttöön ollenkaan vai mitä tekisin?
Onko muilla ollu suussa jo sammasta? Meillä tytöllä on kieli ihan valkonen ja oon koittanu antaa puolukkamehua siihen neuvolan ohjeen mukaan, mut ei oo vielä tepsiny. Ootteko löytäny jonku paremman konstin siihen?

Nyt tuolla taas taidetaan olla tissiä vailla...

Hätähousu ja tyllerö 3vkoa

Kiitos lämpimästä vastaanotosta :flower:

[/b]Jajepoolle lämmin halaus ja voimia! Mä niin toivon että sä jollain tapaa saisit itsellesi välillä aikaa vain olla ja levätä :hug:

Rillukka: Toivottavasti löytämäsi vyöhyketerapeutti tekee koliikkihierontoja!

Etelässä sataa vaakasuorassa vettä..voi kurjuus. Oltiin suunniteltu yhden ystäväni kanssa vaunuttelutreffejä, mutta valitettavasti sai nyt jäädä. Kattoo jos illasta sää vähän paranis. Musta ainaskin tuntuu, että vauva nukkuu yölläkin paremmin, jos ollaan päivällä päästy kunnon vaunulenkille. Puhumattakaan oman olon kohenimisesta.

Veeruska kyseli nukkumisesta..Meillä vauva laitetaan illalla sänkyyn kyljellään, mutta lähes aina hän on kiepahtanut selälleen. Päivällä mä nukutan välillä masullaan, pääsee ilmatkin paukahtelemaan paremmin :D

Harjoittelin tänä aamuna kantoliinan käyttöä ja nyt neiti nukkuukin siinä suht tyytyväisenä. Ensin kyllä karjui kuin pieni leijonanpentu, mutta pian rauhottui. On tää kyllä oikeesti iso apu arjessa, kun ei tartte käsivarrella joka paikkaan retuuttaa :)

Viime yönä meillä nukuttiin yllättävän hyvin. Vaikkakin yhdestä kahteen tyttö itkeskeli ja ähräsi unissaan kunnes vähän jälkeen kaksi heräsi ekan kerran syömään. Mä tietty valvoin koko ton ajan odottaen et koska hän herää kunnolla.

Ihanaa kun tulee viikonloppu ja saadaan olla koko perhe yhdessä. Tosin mun mies harrastaa kilpaurheilua ja lähtee huomenna päiväksi kisoihin. Illalla tulee kaveripariskunta katsomaan vauvaa. Mut onhan sit vielä kokonainen sunnuntai ;)

Semmoista mä vielä kysyisin, että minkälaisia teidän vauvat on hereillä ollessaan? Kuinka pitkään jaksaavat seurustella tyytyväisenä?

No nyt neitokainen heräilee hirmuisen parkumisen kanssa, pitää vapauttaa neiti ahdingostaan :LOL:

palaillaan! Petra ja rinsessa 4 vk-

Yhteistyössä