**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

Kiitos vielä :heart: Tää hormonihirviö pyyhkii silmänurkkiaan, ikävähän tässä tulee odotusaikaa palstailun osalta ainaki :heart: Ootte korvaamattomia!!

Porsche: Hih.. Ei kyl kovin äkkiä unohdu se keskustelu.. :kieh:

Ja kaikille muille vielä isot :hug: ja :wave:

Moikka!
Tänään ensimmäistä kertaa kaupoilla shoppailemassa koko perheen voimalla :D . Neiti käyttäytyi oikein mallikkaasti :saint: - uskalletaan lähteä toistekin.

Minimi ja Tuitsu: Täällä kans toinen tissi on koko ajan täydempi (=isompi) kuin toinen. Johtuu varmaan mun tapauksessa siitä, että siihen tuli alussa niin syvät ikenen jäljet, että aloin aristamaan sitä ja syötin aina vaan toista puolta ja yritin pumpata sitä kipeää |O . En kuitenkaan ilmeisesti pumpannut tarpeeksi ja nyt se on ihan kova, kipeä ja pahkurainen. Mulle on tullut jonkin sortin kynnys syöttää siltä puolelta ja aina kun rohkaisen mieleni, neiti vetää oikein kunnolla väärään kurkkuun :ashamed: .
Yritin nyt "kainalon alta" ettei ikenet osuisi siihen kipeään kohtaan ja se meni varsin mallikkaasti ilman kakomisia =) . Sitä ennen kokeilin normaalisti ja tuli kyllä kaikki prkl:et suusta, kun sattui niin paljon |O . No, omaa tyhmyyttäni kun pihtasin sitä tissiä ekat pari viikkoa :| .

Kiva, että Suzycolla ja Rillukallakin on mennyt vähän rauhallisemmin viime päivät :hug: .

Minimi: Toisesta raskaudesta. Mä taas en pysty vielä ajattelemaan asiaa sen takia, että olen niin hullaantunut ja rakastunut tuohon neitiin, että mietin, voiko sitä rakkautta yksinkertaisesti riittää toiselle lapselle saman verran. Tottakai sitä rakastaisi vaikka kaikkia kymmentä lastaan, mutta voiko tällaisia tunteita enää koskaan tuntea uudelleen, mitä tätä ensimmäistään kohtaan tuntee? :heart: :heart: :heart:

Ärsyttääkö muita, kun ihmiset kyselee onko vauva kiltti? Mun mielestä tuollaisesta vastasyntyneestä ei voi puhua kilttinä tai tuhmana :headwall: . Eihän se nyt hyvänen aika tuhmuuttaan tai pahuuttaan itke, vaan yleensä häneen varmaan sattuu tai on nälkä tai kylmä tai kuuma tms. Ehkä olen todella pikkusieluinen kun hermostun niistä jatkuvista kiltteys-kysymyksistä, mutta mun mielestä kiltteys ilmenee hieman vanhempana kuin kuukauden ikäisenä :/ .

Nyt on kaikki kummitkin pyydetty, joten ei muuta kuin ristiäisiä suunnittelemaan =) . Nyt menen kuitenkin syömään suklaata :p .

Heippa!

Tulenpa minäkin vihdoin tälle puolelle. Meille syntyi poika 7.1.08. Poika on aivan ihana :heart: Keskiviikko iltana päästiin sairaalasta. Kirjoitin juuri synnytystarinaa tuonne odotuspuolelle. Päivät mennyt kotona vauhdilla, vieraita käynyt joka päivä poikaa katsomassa. Kaikki mennyt tähän saakka hyvin. Poika nukkuu ja kakkii paljon mutta jaksaa myös seurustella. Äiti ja isä ovat aivan onnesta sekaisin :heart:

Täytyy alkaa lukea palstaa enemmän paremmalla ajalla, tulin vain ilmoittamaan että vihdoinkin päästy tälle puolelle =)

Misse81 ja poika 5 päivää

ulpu ilmottautuu pitkästä aikaa.. :ashamed:
mut mä en kyllä käsitä että miten ihmeessä tein aika riittää täällä palstailuun!? Mä oon nyt ekaa kertaa Emmin kotiuduttua sairaalasta netissä "kunnolla". nopsaan oon tutuille laittanu s.postia tai ettiny huuto.netistä jotain..

Tuntuu että päivät vaan vilisee ohi! Meillä tyllerö on jo yli kakskuukautta! Saatiin hyvin kiinni ennenaikasuutta. Nyt painoa jo 5,6 ja pituutta 57 cm. Hymyilyssä meni vähän pitkään tai ainakin mitä nyt on tutuilta kuullu kun Emmi vilautti ekan hymyn tossa 7 viikon iässä.
Tällä hetkellä odottelen että hän kääntyisi kyljelleen kun jalat ainaki suihkii ja viuhkii melkosesti jo.

Me painettiin ristiäiskutsuun neidin jalanpohjan kuva sormiväreillä, ja sit laitettiin sellasia ruusuja tiimarista. Ei varmaan kovin persoonallista..
Mitään lorua en tehny, vaan perusvirallisen..

Nyt pitäis teettää kiitoskortteja.. huoh..

Joku reipas siellä jo urheilee!! Voi että! Oon kyllä silläkin saralla ollu tosi laiska! Tai kyllä me heitetään tytön kans joka päivä 1,5 tunnin vaunulenkki mut sen lisäks en oo tehny mitään muuta ku alapään lihaksia
=)
Oon ajatellu että sitte kun meillä on selkeemmät rytmit niin voin alotella taas jumppia ja spinnailua.

Oon odottanu mun jälkitarkastusta ku kuuta nousevaa! Sain ajan vasta 17.1!! Meinasin enste ettei ennen sitä parane sekstailla, mut pitihän sitä kokeilla jo :LOL: ei viittiny isäntää enää kiusata..

Ehkäsyä pitäis nyt miettiä että mikä sitä ois hyvä ratkasu.. Meikäläisen kuukautiset ku päätti sitte palata vajaa kuukausi synnytyksestä :headwall:
ehtiköhän sitä olla siinä tasan kaks päivää ku jälkivuoto loppu ni menkat alko :/

Täällä oli jotain puhetta cuplatonista, me käytettiin sitä kolme viikkoa mut mä koin sen niin hankalaks antaa että lopetettiin ku ei siitä kyllä mun mielestä suurta apua ollu. Jätin ite ruisleivän pois ja siirryin vaaleeseen pullaleipään niin helpotti Emmin masuvaivatki! =) oon myös koittanu välttää sipulia ja kaalia.

Ja sitte vielä kuulin että oliko se disfasyl vai mikä, että sitä annettiin vain kaks kertaa pöivässä!! Olin ihan että perkele kun ois tuon tienny niin en olis koko cuplatonia ostanu! Sitä ku piti ehdottomasti muistaa antaa joka kerralla. =) =)

Tisseistä oli puhetta.. mulla kans niiiiiiiiiiin eriparia! Mutta oih ihanaa kun kerranki on tissit

:LOL:
noo onpa sit tota kengurureppuaki :ashamed:

Onko joku muu huomannu pamperseissa ärsyttävän piirteen jäädä pyllyyn kiinni!!?? Me käytettiin liberoa aluks ja se toimi hyvin mut nyt jäi kakkoset pieneks ja ajattelin kokeilla sit pampersia kun mun mielestä pamperseilla meni jotenki mukavammin tuo seuraava koko asteikko mut eih! Kurja repiä sitä irti pikkusen pyllystä...

Mut taidan värkätä äkkiä iltapalaa että pääsee sitten samantien ite myös nukkumaan kun on imettäny tylleröisen..

jospa tästä taas reipastuis ja ottais aktiivisesti osaa...

Onnittelut teille kaikille :flower: mameille =)
ulpu ja emmi

tuitsu: imetyksentukisivustolla kuulemma kehotettiin (en löytänyt itse juttua mutta näin kerrottiin ja taisi jossain prosyyrissäkin olla) päinvastoin imettämään runsaammasta rinnasta pari kertaa peräkkäin, sinänsä jännä että luulisi että maitoa tulisi sitä enemmän mitä enemmän kulutetaankin. Mutta ajattelin tuota kokeilla kun ei mun systeemit ole toimineet (imettänyt vuorotellen ja lisäksi pumpannut ennen runsaamman rinnan antoa alkupinkeydet pois + joskus muutenkin kun on jo niin pinkeenä vaikkei ole "vuorossa" - hmm, niin, samahan se sitten on antaa imeä kuin että pumppaa ylimääräisiä kertoja, paitsi että en ole pumpannut kuin vähän kerrallaan).
Pää on ihan sekaisin, pitäisi päästä nukkumaan.

Ulpu, hyvän nimen olet valinnut tytöllesi, tännekin muutti Emmi :heart:
Meilläkin hymyiltiin lähes 7 viikkoisina.

Minulla olisi yksi käyttämätön NUK- tutti. Sen lähettäminen vain maksaisi varmasti enemään kuin tuollainen 2 tutin paketti! Meillä tyttö syö Ainun silikonituttia ja onkin tärkeä kapistus.

Tracy: Eikö muuten oo jotenkin kumma tunne tuo rakkaus omaan lapseen? Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että ihminen jolla ei ole omaa lasta, ei voi oikeasti tietää kuinka paljon voi toista rakastaa. :heart: Välillä se tuntuu jopa hieman pelottavalta... :ashamed:

Riikkuli: Onnea kakasta. :D Hyvä että apu on löytynyt. :)

Alkuperäinen kirjoittaja MM-:
Itse en koe noita hymyjen ym. pään kannattelujen kertomista "kilpailuksi".
No mä en ainakaan kilpailumielessä noita ole kertoillut, kun ihan vaan lämpimikseni... :ashamed: Toivottavasti kenellekään ei sellanen olo ois tullu että olisin vertailumielellä niitä selitellyt... :ashamed:

Tuitsu: Meillä nukuttamista tarvitaan toisinaan päivisin, eli kun vaunuihin laittaa niin hetken kun veivaa niin on taju pois. Onneks ei läheskään joka kerta, kunhan vaan osaa oikeella hetkellä laittaa vaatteet päälle ja pihalle. ;)

Schätzchen: Mä kanssa vielä odotusaikanakin mietin, että osaako sitä toista lasta rakastaa yhtä paljon kuin ensimmäistä... Tai siis et voiko kummallekkin sitä rakkautta riittää. :ashamed: Mut kyllä voi. Siinä sit tulee vaan sellanen hankaluus kun ei tiedä kumpaa palluttais. :D Ja mua ärsyttää samoin kans se kun kysytään et onko vauva kiltti... Miten tosiaan tollanen rääpäle voi muuta olla... :D

Misselle tervetuloa vihdoin tänne puolelle. :wave:

peppi: mulla on muutama, laitan ne tänne jos ne on vielä tallessa... ;) Katson kun olen ensin saanut kommentoitua kaikkeen... :D

Ulpu: Meillä ainakin vauva nukkuu paljon ja molemmat tytöt nukkuu n. 3h päikkärit yhtäaikaa, niin silloin ehdin koneella istua. :D Ja meillä kans pampersit jää takapuoleen kiinni... |O No, onneks neiti on niin iso, että kun kotona jo olevat kokoa 2 olevat vaipat on käytetty, saadaan käydä ostamassa Lidlistä koon 3 vaippoja. :D Ne ainakin toimi esikoisella moitteettomasti, joten kokeillaan nytkin. On sitten tyttöjen serkkupojalle tuliaisia jos ei meille sovi. :D Tuo muutamaa kk vanhempi serkku käyttää niitä nyt, joten ei mene hukkaan vaikkei meille sopisikaan. Ja jos ne onkin isoja, niin menee ne sitten jonkin ajan päästä. Muistaakseni ne on 4-8kg, joten saattaa olla melko sopivia... :)

hippula: Meillä on mun vanha kastemekko. :D Mun kummitäti osti sen mulle silloin aikoinaan kastelahjaksi, ja siinä on nyt sitten mun lisäksi kastettu meidän esikoinen ja meidän kummipoika. Ja kastetaan nyt tämä kakkonenkin, jos mekko menee päälle. :D (Itse olin keskonen ja tämä kakkonen on ikäistään isompi, et saas nähdä kuin käy. :D). Tietääkseni ihan joissain pukuvuokraamoissakin saattais olla kastemekkoa, jos ei omaksi halua ostaa.. :)

Meillä onkin tänään ollut ihme aamu. :D Herättiin ajoissa, vauva oli jo klo 9 parvekkeella "päikkäreillä", nyt on pyykit pesty (2 koneellista), kahvit juotu ja nyt ollaan. :D Ajattelin mennä tästä verhot mennä vaihtamaan kun oon tän kirjoitellut ja vauvan syöttänyt, joka hetki sitten heräsi. :D

Iltapäivällä olisi tarkoitus mennä katsomaan mitä esikoinen tykkää Liikunnan ihmemaasta, se kun on tuossa ihan meidän vieressä. (Eli siis koululla kaupungin järjestämä mahdollisuus liikuntaan sisävälineillä 1-12 vuotiaille). Jos tuo tykkää, voisi alkaa siellä käymään kerran viikossa. Se kun on aina sunnuntaisin iltapäivällä. :)

Mutta nyt katsomaan löytyykö ne ristiäisrunot, ja sitten hääräämään. :wave:

Juu, ei ole enää tiettykään se tiedosto tallessa jossa ne kaikki risitäisrunot oli. :headwall: Ei siinä montaa ollut mut..

Mutta meidän kutsuun tulee tällänen:
Kaikki on vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun. Arvaas oikun eikun kuka oon joko arvaat sen? Ullan nimi on Ulla, nimi toinen vaan on mulla. Jos et millään arvaa kerromme sulle sen kotonamme (osoite) päivämäärä. (Ja perässä et ilmoitathan vanhemmilleni tulostasi). Siihen sitten vielä tulostetaan pieni kuva vauvasta. :heart:

Googlesta etsin noita ihan sanalla ristiäisrunot, ja sieltä tuli osoite, olisiko ollut joku perhekerho tms, niin siellä oli. Ja sitten tuli jotku askarteluihmisten palsta, niin siellä oli kivoja vinkkejä.

Toivottavasti on apua. :)

Ihan pikaisesti tulin kirjoittamaan ja neuvoja kysymään..

vihreästä kakasta Meidän neidin kakka on muuttunut vihertäväksi :/ Olen jostain kuullut että se voi olla ihan normaalia, jos vauva ei muuten kipuile vatsaansa. Kuitenkin eilen illalla itki todella sydäntä särkevästi lähemmäs tunnin vatsavaivojaan. Sit helpotti kun sai kakattua. Muutenkin ährää etenkin tissillä jatkuvasti kakkaa ja itkeskelee. Imetys on muuttunut vähän hermoja raastavaksi, kun neidillä tuntuis olevan nälkä muttei huoli etenkään vasenta rintaa. Mulla on "suihkutissit", voisko tuo jotenkin vaikuttaa asiaan? Olen vähän huolissani, toivottavasti joku teistä tietäis asiasta jotain..

Petra ja vauva 4 vkoa+2 pv

Ulpu: Olipa Mukava kuulla sinunkin kuulumisia. :heart: Mä pystyn toistaiseksi käymään vielä koneella, kun mies on vielä viikon isyyslomalla. Piti tota lomaa yhteensä kuukauden. Suuri apu ollut ja jännittää hirmuisesti, ett miten pärjäänkään, kun hän viikon päästä palaa töihin...

Sätsyli (saanko kutsua sua sillä nimellä): Mä kanssa pelkäsin ihan hirveesti raskausaikana, ett voinko rakastaa tätä toista lasta samalla tavalla, muttakuten shamandalie asian ilmaisi, niin voi todella! :heart: Se vaan tulee luonnostaan. Ja voi että kuinka paljon tuota uutta tulokastakin voi jo rakastaa... :heart:

Olikohan suzycolla onnistunut ja rentouttava ilta? Hiukan kateeksi käy, mutta ehtiihän sitä taas... =) Joskus...

Misse: tervetuloa tänne :wave:

Tuitsu: Meillä tarttee nukuttaa usein tohon kantoliinaan, kun neiti ei väsymyksestä huiolimatta millään malta luovuttaa, vaan itkee ja kitisee. Sitten isäntä tai mä laitetaan hänet kantoliinaan ja 5 minuuttia ja neiti n untenmailla. Mies just tänään sanoi, että korvaamaton tää kantoliina... =) Vaunuihinkin tyty nukahtaa hetkessä, mut autoajelut ei tähän tyttöön hirmuisesti tehoa. Se huomattiin esim. Eilen.. :D Ajeltiin puoltuntia turhaan. Hän killitteli melkein koko automatkan... :LOL:

Hippula: Meillä kastemekkona on mun mummun tekemä mekko, jossa on kastettu mun kaikki serkut ja sisarukset+mä, sekä mun esikoinen ja serkun tyttö. Joten meidän neitikin saa nimensä siinä mekossa. Se on kyllä oikea aarre ja ihanaa, kun kulkee suvussa... :heart:

Meilläkin on jonkinnäköistä rytmiä tullut elämään, vaikka ei ikeasti varmaan olekaan. Neiti nukahtaa yöunille siinä 20-21 ja teki enkat eilen. Nukahti klo 20 ja heräs vasta 00.45. Mulla oli tissit kuin kaksi melonia ja se on harvinaista näillä rinnoilla. :LOL: Sitten syötiinkin ja tankattiin yöllä tunnin välein. Klo 4 maissa meidän tyttö on nyt monena yönä herännyt ja alkaa seurustella, vaix kuinka koittais nukuttaa... Nukahti klo6 ja heräs 9.30, söi kyllä taas tissiä välissä. Mulla on varmaan tuota maitoa alkanut paremmin tulemaan, kun korviketta ei mene enää paljoa, yes... Tunnen sen kyllä itsekin ja eilen olin imettämättä kaksi tuntia ollut, niin alkoi itsellään heruttamaan maitoa paidan läpi... Niin, siitä olevinaan rytmistä. Aamulla neiti valvoo pari tuntia ja sitten nukkumaan. Voi nukkua 2-3 tuntia. Sitten klo 14 alkaa yleensä se "koliikki-itku", joka kestää vaiihtelevasti 19.asti. Sitten syödään ja iltatoimet molemmille lapsille samaan aikaan, jotta elämässä ja vauvalle tulisi sitä ns. rytmiä. Sitten tissiä ja nukahtaa. Yleensä kantoliinaan. Meillä tuo itku siis ajoittuu nyt enemmän päiväsaikaan, mikä ei kyllä haittaa sinänsä yhtään. Esikoinen kun huuti just samaan aikaan sen viisi tuntia eli vaan yöllä 02-07. :D Tämmöistä täällä...

Mallasuutetta annoin eilenkin ja tuloksena kauheet ilmavaivat ja illalla ihan hirveen löysä ripulikakka. Pääasia, ett kakka taas tuli. Tänään pidän taukoa tossa mallasuutteessa, kun sekin saattaa itkettää pikkuista...

Hyvää sunnuntain jatkoa teille, neiti heräs nyt 45 minuutin jälkeen...Pitää mennä tissittää... :D

Riikkuli ja pikku-neiti 3 vkoa ja 4 pvää

PETRA Meillä oli myös vihreetä kakkaa, neuvolassa sanoivat et johtuu varmaan siiä että menee niin paljon ilmaa syödessä, sit tuttu sanoi että syynä voi olla myös stressi, ja meillä ainakin se taisi olla syy.. Kun saatiin rauhotettua arki vesikatasrofin, joulun ja ristiäisten jälkeen muuttu kakka normaaliks. Neuvolassa sanoivat kuitenkin ettei syytä huoleen.

Just meinasin kysellä rytmeistä.. Riikkuli niistä jo tossa kirjottelikin..
Kun miten paljon pari kk ikäisen tulee olla hereillä? Kun meillä menee jokseenkin näin... 20-22 menee yöunille jotka on yleensä pisin pätkä noin 4h (on muutaman kerran yllättäny tosin pidemmilläkin) sen jälkeen herää yöllä noin kolmen tunnin välein syömään. (ja taas poikkeuksena viime yö.. syötiin 1-1.5h välein) 9-10 aikaan "herätään" tehdään aamupesut ja jutustellaan yleensä noin 2-3 tuntia sit neiti nukkuu 30 min- MAX 2 tuntia (tästä ollaan yleensä ulkona vähintään tunti). siinä neljän jälkeen on sit taas pidempi tovi hereillä pari tuntia ja sit torkkuu illan pienissä pätkissä ja välillä syö..

Sori tosi sekava mut sellanen mein päivä onkin =) sit kun neiti nukkuu mä meen täällä pää kolmantena jalkana.. teen ruokaa, yritän päästä suihkuun, pukea, pyykätä, tiskata ja järkätä paikkoja..hoitaa ystävyyssuhteita.. Kun ikinä ei tiedä onko nyt aikaa vartti vai kaks tuntia touhuta. ja joskus käy niin että mulle jää hetki istahtaa koneelle. =)
ooks mä ainut kellä on tällästä...

kuulin muuten aikasemminkin kehuja lidlin vaipoista, tarvii kokeilla =) kiitos muistutuksesta! =)

mutta nyt tuolla kuuluu jo kitinää.. nukkuhan neiti jo 45 min...
Sunnuntain jatkoja!
ulpu

Hei..

Taas yksi ärjymis yö takana. Poika heräsi 21:30 3 tunnin unilta ja söi hyvin. Hieman seurusteli ja sitterissäkin viihtyi jonkin aikaa itsekseen. Sitten torkkui sylissä ja itkeskeli välillä, mutta kun hyssytteli niin rauhoittui. Lopulta kahelta toista alkoi se kamala huuto, sain tunnissa pojan nukahtamaan, mutta sängyssä nukkui 5 min. Söi taas hyvin ja huusi 1:30, jonka jälkeen nukkui 6:30. Aamu mennyt parilla syönnillä ja parin tunnin unilla. Nyt sain pienellä itkulla nukahtamaan vaunuihin ja vaunut partsille.. Et sama peli jatkuu.. Olisko pojalla tosiaan niin herkkä vatsa et mun ei kestä syödä mitään sellaista mikä laittaa pojan vatsan sekaisin. :|

nukuttamisesta: Meillä on varmaan yli vilkas 3 viikkonen kun se saattaa olla hereillä kolmekin tuntia. Nukahtaminen on tosi piukassa, mutta kun nukkumaan pääsee niin yleensä nukkuu 2-4 h. Poikaa saa todella sylitellä ja keinutuoli on meillä kovassa käytössä. Sänkyynsä on nukahtanut tasan kerran niin et se on sinne laitettu silmät auki. Tissi riippuvainen on tämäkin muksu. Huvikseen monesti lussuttelee. Illalla on kaikkein vaikein nukuttaa kun siihen saattaa mennä tuntikin kevyesti, vaikka poika nuokkuu sylillä koko ajan. :(

Kukas sitä Nuk-tuttia kyseli. Ainakaan pienemmistä ruokakaupoista sitä ei kuulemma saa, mutta isommista saattaa löytyäkin. Kaveri mulle ehdotti sitä tuttia ja aikoi ostaa kun Rovaniemellä käy seuraavan kerran. Ei tainnut paljon auttaa, mutta tän enempää en tiedä :ashamed:

Nukkuukohan tuo ipana tuolla kun ikäänkuin kikatusta kuuluu koko ajan. Ekaa kertaa nukkuu vaunuissa niin et ne ei ole liikkeellä.

Tervetuloa
ulpu ja Misse :D

Ihanaa Riikkuli et teillä on pikkuinen nukkunut vähän pidempäänkin.. :D

Ristiäiset on täällä vielä järjestämättä ja kastemekosta ei hajuakaan. Seurakunnan lähettämät paperitkin on hukassa :D .. Ei paniikkia :whistle: .. Niin ja pojalle on vasta sukunimi tiedossa. Täytyy tässä ottaa ihan asiaksi ja alkaa miettimään niitäkin kekkereitä.

Juu.. täytyy mennä aamupalaa nauttimaan. Meillä tämä rytmi on vielä kyllä hakusessa..

Rillukka ja pikkumies karvaa vaille neljä viikkoa

ulpu tää teidän elämä on aika lähellä meidän omaa. Poika saattaa olla hirveen kauan hereillä ja nukahtaa tosi huonosti. Ja kun nukkuu mä puunaan ja teet kaikkia hommia hulluna kotona. Ja kun ilta tulee oon ihan tööt :( :D

Ihanaa, mies pärjää hyvin poitsun kanssa :D Mentiin esikon kans jalkapallokouluun ja mies jäi kotiin poitsun kans. Poitsun piti nukkua mutta eipäs nukkunutkaan vaan oli herännyt melkein heti kun lähdimme. Mutta hyvin pärjäs isi valvovan poitsun kans melkein kaksi tuntia. Tutteli oli kelvannut pullosta ja isin syli. Kun kotiin tultiin ja poitsu kuuli ääneni niin sitten tuli kyllä tissin ikävä :D Pitää varmaan ruveta seuraavaa reissua suunnitteleen =)

Rakkauden riittävyyttä mäkin mietein paljon ennen herran syntymää mutta kyllä sitä vaan riittää molemmille yhtä paljon ja ihan yhtä ihanaa tää on kuin esikoltakin :heart:

Nyt mä taidan lähteä päiväunille kun herrakin nukahti just ja esikko leikkii isin kans |O Valvottiin herra kans taas vähän yöllä joten väsyttää |O Rytmit meillä edelleen sekaisin mutta ei nyt tällä kertaa niistä enempää :wave:

Suzycon iltamenoista haluan minäkin kuulla =) . Itsellä on vielä sellainen olo, etten lähtis tuulettumaan, vaikka maksettaisiin B) . Ja niin kovasti kun väitin raskaana ollessani, että sitten heti tammikuussa jo otan osaa kavereiden kolmekymppisille...Noh, niitä on nyt kolmet kylmästi passattu :whistle: ... Eikä edes harmita :p . Niin siihen äitiyteen näköjään hurahtaa :heart: :D .

Riikkuli: Sätsyli on niin mainio lemppari, että saat ilomielin sitä käyttää =) .

Rytmi pysyy edelleen samana ja koko ajan jännitän, että milloin se muuttuu. Tuo rytmi on nimittäin todella hyvä =) . Päivällä neiti voisi toki nukkua enemmänkin - jos kerran sanotaan, että vauva nukkuu 20 h / vrk niin meidän tapauksessa ei pidä kyllä paikkaansa. Mutta jos on tyytyväinen tuohon unimäärään, niin sehän on pääasia :heart: . Päivällä nimittäin ottaa yleensä vain yhdet muutaman tunnin päikkärit ja sitten vaunulenkillä nukkuu n. tunnin. Muuten ihan lyhyitä torkkuja imetyksen päälle. Mutta kun yöt taas nukkuu tosi hyvin, niin olen siitä tosi kiitollinen :saint: . Ja hereillä on kuitenkin hyväntuulinen.

Kastemekko meillä on miehen suvulta vuosikymmenten takaa. Kiva, että on sellainen mekko, jolla on tunnearvoa :saint: .

Lidlin vaippoja ovat kehuneet tosi monet. Täytyypä kokeilla, koska myös meillä Pampersit tarttuu pyllyyn kiinni.

Käyttekö te muut vähän väliä kurkkimassa, kun pikkuinen nukkuu? Mulla on joku ihmeellinen tarve vähän väliä tarkistaa, että neiti voi hyvin ja nukkuu mukavan näköisessä asennossa jne. Yöllä tyydyn nykyään vain kuuntelemaan, mutta päivällä ravaan muutaman minuutin välein ihastelemassa pikkuista.
Tiedättekö mitään kauniimpaa näkyä kuin nukkuva vauva :heart: ? Mä en... :heart:

Krohiseeko muuten teidän vauvat
? Niinkuin olis nuha, mutta räkää ei tule? Meillä krohisee aina öisin ja se on tosi kurjan kuuloista :( . Johtuu kai kuivasta huoneilmasta. Neiti-parka kuulostaa tosi tukkoiselta yöllä, mutta päivällä hengittää ihan normaalisti.

Sätsyli: Meidän neiti krohisee kanssa tosi paljon unissaan... Juu, varmaan johtuu kuivasta huoneilmasta. Lisäksi maitoräkää kerää nenu jonkuin verran ja keittosuolatippoja olenkin useasti tiputellut...Ja minä tarkistan usein, ett nukkuuko pikkuinen ja miten...

Ja tuosta rytmistä ja unista... Meillä todella päivisin nukutaan huonommin. Jos nykyisin nukkuu sen 2-3 tuntia, niin se on ihme. Pikku pätkissä täälläkin. Ja ei pidä meilläkään paikkaansa, ett nukkuis 20h vuorokaudessa. Laskin just yksi päivä, ett hyvä jos sen 17 tuntia tulee vuorokaudessa, kun huutaa tota masuaan, niin ei kyllä silloin nuku! Eilen nukkuin 2 tunnin päikkärit ja edellispäivänä vaunuissa, mutta vain kerran päivässä. Muuten pikku-unilla mennään täälläkin päivisin.

Rillukka: Jos teillä kolliikkia, niin ei siihen kauheesti oma ruokavalio auta. Mulla esikoisesta oli loppujen lopuksi niin tiukka dieetti, etten jätin pois maidon, kahvin, teen, omenat, sitrushedelmät, herneet, sipulit yms kaiken mahdollisen, eikä se mitään auttanut. Itsellä oli vaan kurja olo ja kauhee nälkä koko ajan. Mutta jos teillä auttaa, niin hyvä niin. Nyt koitan välttää kanssa noita ilmaa aiheuttavia tuotteita kuten maitoa ja limuja yms, mutta kahvia on valitettavasti yksi kuppi saatava aamulla, jotta jaksaa painaa päivän... :D

Mutta en kyllä päivääkään tästä äitiyden onnesta vaihtaisi pois, vaikka välillä rankkaa onkin. Kyllä tämä niin palkitsee... :heart: Monena iltana olen miettinyt, ett ajatella, mä olen kahden tytön äiti. Voiko ihanammin asiat enää olla? :heart:

Riikkuli taasen

Rillukka: Onhan sekin jo jotain et on sukunimi tiedossa. :D Meillä on etu- ja sukunimi tiedossa, vielä kun toisen nimen keksis. :D Meillä on sit sentään jo 2 nimeä kolmesta, et vähän paremmin kuin teillä. :D :LOL:

Saparo: Meillä kans isäntä pärjäs vauvan kanssa hyvin, ja maito kelpasi pullosta, mut armoton huuto kun mä tulin kotiin. :D Kaipa tuo sitten muistaa äidin. Tai ainakin sen, joka on ruokakomerona... :D (Parempi sekin kuin se ettei mitään :D)

Sätsyli: (täytyy nyt sit käyttää kerta tykkäät :D) Meillä tyttö krohisee kuin nuhassa. Meillä ainakin menee tytöllä maitoa nenään, niin johtuu siitä. Sitten kun putsaa topsilla, tulee kunnon maitoiset limat. :x Maito ihan valuu nenästä samaa tahtia kun tuo imee... Ja mä käyn kanssa päivisin välillä kurkkaamassa kun tuo nukkuu. Tosin käyn esikkoakin kurkkimassa välillä, siitä on tullut sellanen tapa... Ja nukkuva vauva on ehkä kauneinta mitä on nähnyt, ei muuta parempaa nyt ihan äkkiä mieleen tule... :heart:

Rytmistä ollut puhetta... Meillä on vauvalla ihan hyvä rytmi. Saas nähdä kauan tää säilyy ennen kuin taas muuttuu joksikin muuksi. :D Aamulla meillä vauva heräilee viimeistään 8 maissa (7-8 välillä normaali aika). Siinä sitten tehdään aamupesut ja puetaan päivävaatteet, otetaan vitamiinit ja syödään. Aamun aikana neiti tankkailee tunnin verran tiiviisti ja sit nukkuu sinne 11-12 asti. Sitten jonkin aikaa hereillä, ja 13-14 välillä unille syömisen jälkeen. Sitten tuo nukkuu 16-17 asti ja sitten ilta tankkaillaan ja niiden jälkeen voi pieniä torkkuja ottaa. Ja 18 maissa nukahtaa ja nukkuu tunnin verran. Sitten hereillä tankkailee ja 20.30-22 välillä menee yöunille (ollaan illan aikana tankkailtu olohuoneessa, ja sitten iltapesut ja vaatteiden vaihto ja sängyssä syöty viimeinen kunnon annos ja sitten siirretty omaan sänkyyn). Sitten tyttö nukkuu tavallisesti 02-03 asti, syö ja siirtyy takaisin omaan sänkyyn jos herään siirtämään. :D Sitten voi nukkua aamuun saakka, tai joskus herää vielä siinä 05-06 syömään. :) (Tää ois hyvä meille, mut arvatkaa muuttuuko nyt sit ihan varmana kun ihan julkistin tän meidän rytmin. :D)

Askarreltiin äsken neidin kanssa. :D Painettiin sormiväreillä jalan kuvia paperiin ja ne sitten leikataan ja laitetaan kutsukorttiin... Jospa tästä menis niitä väsäilemään kun molemmat lapset nukkuu...

Sätsyli meidän herra rohisee kanssa ihan törkeesti välillä. Edellisyönä jostain syystä kakoi ihan hirvittävästi, luulin tosissaan että se raukka tukehtuu. En tiedä näkikö poju mun silmistä että oon hädissäni, vai kuvittelinko vaan että sekin näytti hätääntyneeltä. Ei auttanut vaikka yritin saada sen pulkamaan (ja puklaskin pariin kertaan kunnolla) ja lopulta herätin miehen ihan paniikissa. Onneks mies pystyi pitään pään kylmänä ja pulkuttaan poikaa rauhallisesti, juniorikin rauhottu siitä sitten kohtuullisen nopeeta.

Ja kyllä minäkin käyn tirkistelemässä kun poika torkkuu että kaikki on ok, varsinkin ton jälkeen.

Onko teillä jollain unipussia käytössä? Jos on, niin millaisia? Olen harkinnut kun pikkunen touhuaa niin julmetusti ja ilmeisesti se rauhottaisi ainakin joitakuita. Tosin luulen että toi toohottaa joka tapauksessa... Nykyään juniori saa jonkun julmetun ahdistuskohtauksen kun sen koittaa kietoa peiton sisään, ennen rauhottu ja tykkäs siitä.

Meilläkin toi ristiäisasia on edistyny, mun äiti ja isi lupas että voidaan pitää niillä. Eli me säästytään siivomiselta! Eipä sillä, laskeskelin että kutsuttuja olis n 20 ihmistä, eihän meillä olis niin paljon edes tasseja ja kahvikuppeja, jouduttais syömään kertakäyttöastioista...

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Meilläkin toi ristiäisasia on edistyny, mun äiti ja isi lupas että voidaan pitää niillä. Eli me säästytään siivomiselta! Eipä sillä, laskeskelin että kutsuttuja olis n 20 ihmistä, eihän meillä olis niin paljon edes tasseja ja kahvikuppeja, jouduttais syömään kertakäyttöastioista...
APUA! |O Ei muuten meilläkään... :whistle: Ei kai se niin kamalaa ole jos kaikilla ei samanlaisia sit ole, jos vaikka vanhemmilta lainais niin sais sitten kahdesta sarjasta koottua? Ois kuitenkin kaikilla juhlakupit ja -tassit niin eikö se oo pääasia? Ettei ihan mukeja pöytään laita... :whistle:

Kaunis typykkä teillä Shamandalie =) .

Keittosuolatippoja mekin ollaan annettu krohinaan, mutta neitokainen inhoaa niitä :( . Musta on sit kamalan kurja antaa niitä, vaikka tiedän toki itse, että hyväähän sillä vaan tarkoitetaan :/ .

Me pidetään ristiäiset seurakunnan tiloissa, koska meillekin tulee n. 20 henkeä ja se olis täällä meillä kotona ehkä vähän liikaa. Mua ahdistais se hälinä |O .

Meillä on muuten melkein samanlainen rytmi, kuin teillä Shamandalie, paitsi, että päivällä ei nuku noin paljoa. Saattaa kyllä olla hiljaa sitterissä tai leikkimatolla ja katsella telkkaria (huippukasvatusta :kieh: ), mutta silmiään ei malta ummistaa. Meille sopis tämä nykyinen rytmi kans mainiosti, mutta kun sitä niin kovasti olen hehkuttanut, muuttunee se varmaan aika pian :D .

Meilläkin neiti viihtyy tosi hyvin iskän kanssa ja iskä kyllä viettääkin kaiken sen ajan tytön kanssa, mitä ei ole töissä :heart: . Mun ei ole paljon esimerkiksi vaippoja tarvinnut iltaisin miehen kotiin tulon jälkeen tarvinnut vaihtaa =) . Vaihdan toki mielelläni, mutta kun mä saan olla neitokaisen kanssa päivät kaksin, niin annan mielelläni isukinkin viettää laatuaikaa söpöläisen kanssa :heart: .

Nyt täytyy kyllä syödä jotain :p .

Se on kiva vaan jos on kahta sarjaa, nehän voi laittaa hienosti esille. Meillä olis menny vähän turhan boheemiks, jokaisella olis ollu erilainen muki tai kuppi, tsaikasta joihinki kapakeista pummittuihin mainosmukeihin. Ja koska niitä ei kuitenka olis riittäny, kaffet olis juotu kahdessa kierroksessa ja tiskattu välillä! :LOL:

Tuleeko seurakunnasta muuten joku muukin papin lisäksi mukaan, kai niillekin pitää varata syötävää ja juotavaa. Olin unohtanu laskuista.

Yhteistyössä