**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

Shamandalie:
Miehistä ollut juttua... Onko mulla joku ihme tapaus täällä kotona? :ashamed: Tuo kun ei valita heräämisistä (tosin ei ähkimiseen herää :kieh: ) ja jopa rauhoittelee mua kun harmittaa kun ei puhinoilta saa nukuttua... :ashamed: Viikonloppuisin mies herää: vaihtaa tarvittaessa vaipan ja nostaa tytön mun viereen tissille. Ja jos on hereillä kun tyttö on syönyt niin röyhtäyttää ja nostaa omaan sänkyynsä. Mun ei tarvii kuin tarjoilla ja pistää syömisen jälkeen eväät piiloon (jos satun heräämään... :ashamed: ). Arkena mä ainakin yritän reagoida tytön heräämiseen nopeammin kuin päivisin, että mies ei heräisi kun menee kuitenkin aamulla töihin. Tosin tuo sanoo ettei haittaa ja nousee mielelläänkin auttelemaan (monesti herää jos pitää vaippa vaihtaa ja tulee siinä sitten auttamaan, vie likaisen roskiin ja silleen...) vaikka aamulla onkin herätys... :heart:
Mä yhdyn kanssa tuohon ihmetapaus-kategoriaan =) . Jos joskus voisi kyllin kiittää miestä siitä, miten huippuisä hän on ollut :heart: . Liikutun pelkästään jo tästä kirjoittamisesta :snotty: . Jos neiti itkee yöllä, mies herää hyssyttelemään vaikka aamulla herää aikaisin töihin. Töiden jälkeen hoitaa vaipan vaihdon kokonaan, samoin viikonloppuna. Kun pääsin sairaalasta kotiin, laittoi ruokaa, siivosi ja hoiti sekä minua että vauvaa. Kertaakaan ei ole sanonut, että häntä väsyttää, vaan on antanut mun viikonloppuisinkin ruveta nukkumaan ja on itse toiminut tutin nostajana kunnes neiti pitää sen suussaan. Ja kaiken tekee omasta aloitteestaan ja omasta tahdostaan ilman että mun on kertaakaan tarvinnut pyytää.
Aivan huippuisukki ja huippuaviomies :heart: .

Jajepoolle isot halaukset :hug: ! Toivottavasti lääke auttaa!!!

ON: Meillä eilen tytön vatsaa kipristi selvästi aika lailla ja hän itki jotakuinkin koko päivän. Kun vihdoin kakkasi, multa tuli itku ilosta :'( =) . Vaihdetaan Devitol Deetippoihin heti tänään. Toivottavasti se auttaa :saint: . Kyllä siinä ottaa äidillä koville kuunnella kun rakas ihana lapsi itkee niin, ettei kunnolla saa henkeä :snotty: . Tänään on onneksi kuin aurinko, kun en antanut D-vitskua ollenkaan.

Hienoa, että Rillukalla vyöhyketerapiasta oli apua :hug: .
 
Juu... En millää oo saanu aikaseks kirjotella kuulumisia :ashamed: Oon kyllä lueskellu melkolailla päivittäin teän juttuja.

Hmmm.... Mistähän kaikesta olittekaan porissu. Ainaki aika monella tuntuu olevan vattavaivasia pieniä. Koittakaa ammentaa jostaki positiivista asennetta, tiän kyllä, että ei ole helppoa. Penkokaa vaikka naapurien kivienki alta, niin eiköhän ees himppunen hyvvää mieltä jostaki löyvy :hug: Meillä poitsu aina välillä kipristellee mahhaa, mutta ei kovinkaan paljoa. Ainakkaan edellisseen muksuun verrattuna.

Rytmeistäki on ollu puhetta. Meillä rytmi vaihtellee vielä aika lahjakkaasti. Kuitenki yöt mennee jo aikalailla saman kaavan mukkaan. Illalla pieni tankkaa ja laittaa unille joskus 22 aikaan, herrää syömään kolmen maissa ja jatkaa saman tien unia ja herättään sitten koko poppoo seittemän jälkeen ko kello soi. Tosin nyt on jättäny jo pari kertaa tuon kolmen syönnin välliin, toivottavasti olis pysyvää, ihana nukkua kokonaisia öitä!

Palautumista oli kans mietitty. Mie oon pallautunu hyvin, mutta mullahan ei tullu repeämiä tms ja istuin kivutta jo heti ko salista päästiin osastolle. Pissankarkailuki (joka oli ihanana kaverina loppuraskauvesta :kieh: ) loppu ko seinään synnytyksen jälkeen. Vuoto loppu kans melkolailla heti, mutta nyt on kolmena päivänä tullu taas vuotoa ja oonki miettiny, josko ne olis jo kuukautiset, ko oli kuitenki jo ihan täysin loppu tuo jälkivuoto. Tai sitten on vaan toiveajattelua, että kierto olis alkanu pyöriin ja uus raskaus mahollinen... :ashamed:

Päivät meillä kulluu oikein mukavasti. Aamulla viiään isommat hoittoon ja tullaan kottiin. Aamutissien ja kahvien jälkeen herra ottaa tirsat ja mie teen kouluhommia. Oonki saanu jo 9 opintopistettä suoritettua tämän vuojen puolella :attn: Oon aikas ylypeä ittestäni, ko en ylleensä oo mitenkään hyvä ottaan itteäni niskasta kiinni ittenäisesti suoritettavien opintojen kanssa... Ja loppukevvääks oon tehny suunnitelman, mitä kursseja suoritan ja oon sopinu kaikkien kurssien kohalla, miten suoritus käytännössä totteutettaan.

Kotitöitä saan oikein hyvin tehtyä. On jotenki niin energinen olo koko ajan. Varmaan johtuu siittä, että se loppuraskauen ressi helpottaa. Nyt ei tosiaan oo ennää mittään ahistusta raskautta kohtaan, uskallan jopa (jos siis lääkärit antaa luvan) alkaa nelosta innolla oottelemmaan. Tosin sen verran tuo raskaus vaikutti, että nyt en ennää oota raskautta innolla ihanana aikana, vaan välttämättömänä pahana lapsen aikaansaamiseks... :ashamed: Ei ehkä ihan terve ajatus, mutta ko siltä se vaan minusta tuntuu...

Oliko täällä muita kestoilijoita? Me ollaan nyt, ko poika on kasvanu, alettu käyttään enemmän nuita kestoja, ko istuvat paremmin pikkuhiljaa. Meillä on toistaseks käytetty vaan noita bum genius 2.0 taskuvaippoja. Tullee toistaseks aika iso paketti, mutta sitten ko alkaa olla liikkuminen ajankohtasta, niin vaipasta tullee ohuempi paketti. Toistaseks tuntuu ihan ok jutulta. Kyllähän ne välillä valskaa, mutta yhtälailla meillä on kertiksetki valkannu.

Mistähän muusta olitta puhunu. Niin, meillä kans alettu jo jottelleen ja muutaman kerran ollaan saatu jo nauttia vauvaan ääneen nauramisesta. On kyllä aivan uskomattoman ihanaa kuultavvaa! :heart:

Ristiäiset meillä on viikon päästä. Remontti on kesken ja kaikkea muuta mukavaa, mutta yritän antaa niitten asioitten antaa olla. Jos joku vieras pittää hirveänä sitä, että remontin keskelle laitettaan juhla eikä esim seurakunnan tilloihin, niin voi sitten kyllä ystävällisesti jättää tulematta. Kummit on pyyetty ja kaikki oli otettuja kunniasta ja alko mielellään. Nimiki on valmiina, mutta on sallaisuus :)

Huomenna olis ukolla vappaapäivä ja isompien lasten ja sen parturi ja kampaaja. Mie taijan käyä ne vauvan kanssa viemässä, että saan ohjeistaa tätille, miten lasten ja päät kynittään, ko en oikein luota tuon ukon näkemykseen tarkasti ohjeistamisesta :whistle:

Parisuhe oli joillaki koetuksella. Kovasti haleja ja varapärreitä sinne :hug: Meillä on kyllä nyt menny oikein hyvin. Oikeastaan paremmin ko ennen, meillä tuo raskausaika otti enemmän suhteen päälle. Ja mies osallistuu niin ko aina ennenki eli ihan kivasti. Vaihtellee vaippaa ja röyhtäyttellee ja hyssyttellee, jos on vatta kipiä. Kovasti tuo van oottaa, että pääsee issyyslomalle viikoksi helmikuun alussa, ko mie käyn yhen lähiopetusviikon koulussa. Ja oottaa kessää, ko sillon se jää hoitaan lapsia kottiin, jos mie vain saan kesätöitä.

Eipä sitä kai kummempia. Täällä alkaa kohta olleen semmoset tappelut isommilla, että taitaa olla parempi, että meen tuomaroimaan.

Kuulumisiin :wave:
 
Kiitos tuesta!!

Tänään parempi päivä :)

Poika on edelleen kipeä mutta ei kuumetta. Jotain kipua sillä on koska itkee välillä kovasti ja on aika flegu. Kuitenkin välillä jaksaa hymyillä ja leikkiä. Ei menty lääkäriin koska kuumetta ei ole mutta meinaan kyllä huomenna mennä jos toi kipuilu ei lopu. Onneks vähän syö ja juo,kun ne vaan pysyis sisällä. Kumma virus on kyllä kun lyö joka paikkaan,nuhallahan se alko :/

Tyttö on onneks nukkunu jotenkuten eikä ole ähränny pieruja tai kakkaa kuin korkeintaan tunnin,sekin jo jotain. Nyt alkaa olla sellanen olo että ehkä tästä selvitään taas..muutama pv sitten tuntu vaan loputtomalta tää valvominen kun kumpikin valvo ja itki. Pyykkivuorikin alkaa pienentymään ja talossa tuoksuu jo muukin kuin pas..a tai yrjö.

Parisuhteesta: tiedän ton tunteen kun tuntuu että mies on täys pässi eikä tajua mitään mistään. Meillä on viime viikkoinakin ollu muutama lyhyt mutta sitäkin rajumpi riita,yleensä liittyy kotitöihin,väsymykseen ja siihen että kuka missä mitäkin eniten tai vähiten. Välillä sitä sortuu vertailemaan että kumpi on just esim nukkunu enemmän tai valvonu..typeräähän se on mutta välillä kyllä vituttaa toi mies ja sen tekemiset. (tai tekemättä jättämiset)

Kyllä mieskin välillä on uskomattoman pitkäpinnanen ja hoitaa lapsia kykyjensä mukaan. Kun poika (hänen ensimmäinen lapsi) syntyi niin pinnaa riitti enemmän kuin nyt. Mä oon pitäny itteäni heikkohermosempana tässä parisuhteessa mutta nykyään mies saattaa räjähdellä ja huutaa täällä ihan pikkujutuista. Sitten se on vielä niin pässi ja ylpee että anteeks ei meinaa pyytää millään..mä sentään sen teen yleensä.

Viime vuonna pojan syntymän jälkeen mulla meinas babyblues iskeä..tai oikeestaan iskikin. Mies oli ihan hukassa mun kanssa kun itkeskelin enkä ollu oma itteni kuukausiin. Mäkin itse tajusin että en ole oma itteni mutta en pystyny "nousemaan" vaan mietin,itkin,marttyroin,raivosin. Kyseenalaistin kaiken mahdollisen; parisuhteen,elämän tarkotuksen, kaiken vaan mitä keksin. Tunsin itteni huonoksi äidiks ja otin kaiken henk.koht itteeni mitä mulle sanottiin. Siinä oli parisuhde koetuksella tosiaankin..ja on edelleen. Mäkin oon ollu viimiset kaks vuotta enemmän tai vähemmän raskaana joten hormoonit on hyrräny ja lujaa,miehellä on ollu kestämistä. Onneks (ja toivottavasti) se muistaa ja tajuaa että välillä ne on ne hormoonit jotka puhuu eikä minä ;)

Joskus kavereitten kanssa onkin puhuttu että vauvan ekana vuotena pitäis olla KIELTO eroomiseen. Oikeesti liian moni eroaa ja riitelee raivosasti kun lapset on pieniä. Väsyneenä tulee sanottua ja tehtyä kaikenlaista..mutta toisaalta niinä aikoina tulee esiin "mistä puusta kukin on veistetty". Miten toimitaan paineen alasena ja kun tulee vastuuta lisää jne.
Toi mun mieskin on näyttäny viime vuotena uusia puolia itestään..hyviä ja huonoja. Hassua on se miten tollanen vähän karumpi mieskin muuttuu lempeäksi kun on vauva sylissä. Ja löytää itsestään sitä lapsenmielisyyttä ton yksvuotiaan kanssa. :heart:

Yrittäkää naiset jaksaa!! Pitäkää ittenne naisena ;) Kyllä ne miehet loppupeleissä on ihania vaikkakin välillä tarttis kaulinta ;)
Kyllä se väsymys aikanaan hellittää :flower:

Nyt ruoan tekoon..moro! :wave:
Myrskynmerkki ja tyttö 3 vk ja 5 pv.
 

Minkä ikäisenä poikasi koliikki alkoi oireilla?

Meillä neiti syntyi 1.1.2008 ja kaikki mennyt todella hyvin tähän asti. Neiti on tyytyväinen ja rauhallinen. Nukkuu, seurustelee, syö ja taas nukkuu. Yöt: menee n. 22.00 nukkuu, herää 3.00-3.30 syömään, syö 3 minuuttia ja jatkaa unia tyytyväisenä, sit 6.00-7.00 syödään taas ja jatkaa unia 9-10.00 jolloin jo herätänkin hänet viimeistään. Isot siskot ovat ottaneet nyytin hyvin vastaan, mutta enemmän 4 ja 2.5 vuotiaista on enemmän työtä kuin vauvasta.

Ulkoilut aloitimme heti tasan 2 vk:sena. Nukkuu 2 unet päivisin vaunuissa, pidän harsoa vaunujen edessä.

Vauvan äänistä: Pitääkö muiden vauvat sellasta possun vinkunaa, vetää niin kuin ilmaa nieluunsa....tai jotain ja sit rohisee kovin syönnin jälkeen....kai se on sitä maitoa , tai löysä kurkunpää tms. MUilla?

Kovin mennään kohti 3 viikkoa ja hyvältä näyttää, ettei tule koliikkia tai vatsavaivoja =)

terkuin Myslivelli ja neiti 2 vk ja 2 päivää :heart:
 
Meillä parisuhe ainaski toistaseks oikein kivalla mallilla. Perhepedissä nukutaan yöt ja jos ite oon hurjan väsy, niin mies näppärästi ohjaa pienen mun rinnalle tai vaihtoehtosesti lämmittää korviketta. Viimeyönäki se oli tuo mies, joka käveli pieni sylissään pitkin kämppää aamun pikkutunneille, ku pojalla masuvaivaa. Hirmu hyvä mies tuo on! :heart:

Viime yönä ei pieni nukkunu sitte montaakaan tuntia, ni nyt onki sitte koko päivän uni maittanu. Välillä heränny syömään ja tuntuu, että nyt ehkä tuo maito riittääkin. Tai ainaskaan pieni ei hamuile lisää ruokaa syötyään, vaan vaipan vaihdon jälkeen nukahtaa lähes samantein uuestaan.

Nyt äsken pistin ekaa kertaa kestovaipan tuon pienen päälle! Tuumasin, että saa nyt toistaseksi roskaaminen tässä talossa riittää... aivan järjettömät määrät kun tuota kertakäyttövaipparoskaa siunaantuisi... Toivottavasti alkaa mahd. pian löytyyn sopiva kestosysteemi.

Itelläki jo hiukka parempi olo. Kai tää mieli tuohon pieneenki heijastuu. Joko alkaa pikkuhiljaa kivut hellittään, tai viimein on lääkitys kohallaan.

Huomenna tulee neuvolatäti kotikäynnille. Voi ku se kattois vielä ton imetyshomman kanssani... ootteks te tarjonnu kahveja noille neuvolatädeille, kun ovat kotiin tulleet? Ku ei mitään havaintoa, kauan se on aikaa meillä käymiseen varannu...
 
Petralle vielä joka suunniteli cuplatonin antamista, neuvolasta sanottiin meille että vaikutus alkaa viikon kuluessa, ettei heti kannata luovuttaa.

Joku kirjotteli että antaa cuplatonia vaan päivisin, onko se auttanut silloin ku mulle neuvolas oikein painottivat että joka kerralla täytyy antaa että se vaikuttaa..

Mä koin ton cuplatonin niin hankalaks et jätin pois.. harmitti kun eivät neuvolossa kertonu siitä et sitä toista annetaan vaan sen pari krt päivässä :(

mullA harso ollu viime päivät ainaki sen takia et tuulee ja sit ettei sada koppaan sisälle..

minimi, jostain oppaista lueskelin että jos vauva pissaa ja kakkaa normaalisti, se saa riittävästi sapuskaa.Äitiyspakkauksessa ainaki oli muistaakseni jotain oppaita..

pitäsköhän m unki jättää kahvi pois, en muistanutkaa et seki aiheuttaa niitä väänteitä...

oi että rillukalle varmaan suuri helpotus jos huudot loppuneet!

=)

mulla on vielä kolme kiloo kirittävää entisiin mittoihin, mut löysä maha taitaa vaatia muutaki ku imeystä. =)

mulla oli jälkitarkastus tänään ja kaikki oli onneks ok, päädyin ottaan minipillerin ehkäsyks, onko kokemusta kellään?

asrain siivousreippautta kadehdin, mä koitan muuten pitää paikat järjestyksessä mut jotenki pölyt pysyy sitkeesti kaihtimissa... :whistle:
Suurin kotityö minkä taidan hoitaa on noi pyykit.

Pulautteleeko muitten kullanmurut? kun musta tuntuu että meillä lentää joka syötön jälkeen, tosin paino nousee hyvin jne et ei sinäänsä ongelma.. mut vaatteet on koko ajan märkiä ja esm ku ulos mennään niin aina joutuu vaihtaan bodyn ainaki kerran ku ei märis ulos voi mennä.

Meillä oli kans aluks tota "mies"ongelmaa, mut kun siitä tarpeeks rähjättiin niin kyl tuo ukkokulta on alkanu mua ottaan hyvin huomiion ja pinna on pidentynyt ähinöitä kuunnellessa.. viime yönä se ei edes heränny yhdellä syötöllä. vaikka muuta väittääkin, kuorsaus kertoi toista :LOL:

Mut mikäköhän siinä on että miehet on aina just niiiiiiiiiin kipeitä ja niiiiiiiiiiiiiiin väsyneitä =) onneks me naiset ollaan kovaa tekoa :LOL:
oikein feministi ulpu iskee.. :)

Ainiiiiii äitini neuvo antaa vatsanväänteisiin ruokailun päätteeks keitettyä vettä pullosta tilkan, onko joku kokeillut tai kuullut tuollaisesta?

mut taidan mennä valmistaan sapuskaa itelle ja ukkelille.
ulpu ja emmi
 
jajepoo: Toivottavasti teille apu lääkkeestä löytyisi. :hug: En osaa sanoa kuin että toivon sulle oikein paljon voimia. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Mä yhdyn kanssa tuohon ihmetapaus-kategoriaan =) . Jos joskus voisi kyllin kiittää miestä siitä, miten huippuisä hän on ollut :heart: . Liikutun pelkästään jo tästä kirjoittamisesta :snotty: . Jos neiti itkee yöllä, mies herää hyssyttelemään vaikka aamulla herää aikaisin töihin. Töiden jälkeen hoitaa vaipan vaihdon kokonaan, samoin viikonloppuna. Kun pääsin sairaalasta kotiin, laittoi ruokaa, siivosi ja hoiti sekä minua että vauvaa. Kertaakaan ei ole sanonut, että häntä väsyttää, vaan on antanut mun viikonloppuisinkin ruveta nukkumaan ja on itse toiminut tutin nostajana kunnes neiti pitää sen suussaan. Ja kaiken tekee omasta aloitteestaan ja omasta tahdostaan ilman että mun on kertaakaan tarvinnut pyytää.
Aivan huippuisukki ja huippuaviomies :heart: ..
Hienoa että jollain muullakin on ihmetapaus kotona. :) :heart: Meillä myös mies omasta halustaan vauvaa hoitelee, ja antaa mulle aikaa touhuta myös esikoisen kanssa. Ja isäntä on innoissaan kun olen pakkaseen maitoa pumpannut ja menoakin on jo tiedossa että hän saa hoidella vauvaa ihan yksin. Ja mulla on hyvä mieli lähteä, kun tiedän että varmasti pärjää niin kauan kun on ruokaa saatavilla. :)

apa on ollut oikeen ahkera, hienoa. :)

myrskynmerkki:
Ihana kuva profiilissa. :heart: Ja toivotaan että alkais teillä nyt sairastelu jo väistyä... :)

ulpu:
Mulle ei ne minipillerit sopineet, mulla menkat kesti tasan viikon (ma-ma), sitten oli kaksi viikkoa taukoa ja taas viikon vuoto. :headwall: Jätinkin ne sitten melko pian pois... Nyt pitäs sitten miettiä ehkäisyä, muistais vaan siihen keskittyä ihan ajatuksella... :ashamed:

Meillä tyttö pulauttelee toisinaan. Tosin ei kovin paljoa, onneksi. Silloin pulauttelee jos on tissit täys maitoa ja haukkoo suihkusta ja sillon tietty menee ilmaakin. Ja joskus silloin jos nukkuu pidemmän pätkän ja ahneesti syö.

Mutta nyt hetkeksi isännän kainaloon sohvalle, huomenna onkin siivouspäivä ja esikoinen innoissaan kun pääsee auttamaan. :heart:
 
Huomenta,

Ulpu:
Ainiiiiii äitini neuvo antaa vatsanväänteisiin ruokailun päätteeks keitettyä vettä pullosta tilkan, onko joku kokeillut tai kuullut tuollaisesta?
Anoppi sanoi samaa, mutta koska kaikissa noissa oppaissa ja lehtisissä on kirjoitettu, ettei vauva tarvitse vettä edes kesähelteillä, en ole vettä sitten antanutkaan. Kai se meidän lapsuudessa oli ihan yleistä, että vettä annettiin, mutta ilmeisesti ei sitten enää tätänykyä... :|

Ehkäisy mietityttää itseäkin. Pillereitä en millään jaksais aloittaa, kun niistä olen eroon kerta päässyt, mutta enpä ole keksinyt mitään muutakaan. Kierukasta on niin monelle tullu sivuvaikutuksia, että sekin vähän epäilyttää :/ .

Meillä neiti on alkanut pulauttelemaan aika lailla, mutta tänään neuvolassa kasvua oli tullut niin hienosti, että hyvä jos itse säätelee sen, mitä jaksaa syödä :D . Painoa oli jo 4.6 kg ja pituutta 56 cm =) .

Th kysyi imetänkö 3 tunnin välein :ashamed: - vastasin että kyllä taidan melkein tunnin välein päivällä imettää :whistle: ... Yöllä onneksi tahti on toinen. Viime yönäkin söi vain kerran 04.00, tosin heräsimmekin sitten jo 6.30 neuvolaa varten.

Nyt täytyy mennä lueskelemaan aamulehti ja matkaopas-lehti - unelmoimaan Kreikan lomasta, joka toivottavasti seuraavana kesänä siintäisi horisontissa, vaikkei tänä vuonna olekaan aikeissa :p ...
 
Meillä pitää juuri tuota kuvailemaasi possun vinkuna ääntä poika syödessään. Kysyin siitä neuvolasta ja täti käski syöttää siinä että kuuli itsekin ja totesi sen kuullostavan ihan normaalilta. Vinkuu siksi kun joutuu hotkimaan kun maitoa tulee tosi runsaasti. Ihmettelikin että miten meillä ei ole vatsavaivoja kun noin joutuu hotkiin, mutta onneksi ei ole. Tosí tyytyväinen pikku-ukko.

Meillä menee yötkin just niinkuin teillä, yhellä pikaisella syötöllä myös. Syö muutenkin aina vaan yhen tissin kerrallaan eikä saa edes sitä tyhjäksi kun tota maitoa tosissaan on.

Ulkona nukutaan meilläkin kahdet noin 3-4h unet päivässä. Ja harso suojaa viimalta ja pakkaselta kuomun edessä.

Maikka+Jaakko kohta 5vkoa

Muoks:Meillä vissiin kans tommonen "ihmemies" :LOL: Hoitaa lapset siinä missä minäkin ja vauvaa myös. Eikä valita. Yhteisestä päätöksestä nuo on "tehty" tai saatu eikä hommat yksin äidille voi kuulua. Enkä tosiaan jaksaiskaan yksin hoitaa neljää alle 6vuotiasta yksin!
 
Pikaisesti kuulumiset täältäkin =) Eilen käytiin 1kk neuvolassa ja komiasti sitä oli kasvettu että maitoa riittää :heart: Nyt painoa oli karvan verran alle 5kg ja pituutta 57,5cm (syntyessä 3740g, 52cm). Herraa ei pistetty mutta äiti sai jäykkäkouristusrokotteen :D Nyt on vasemman käden lihas kipeä :kieh:

Käytiin eilen vähän shoppailemassa ja kyläilemässä lapsien ja kaverin kanssa. Herra nukkui melkein koko päivän kun sai hyvää kyytiä kaukalossa =) No arvasin että se tietää sitten valvottua yötä ja niinhän siinä kävi että yöunille mentiin vasta klo 2.30 ja tuossa puoli tuntia sitten vasta herättiin.

Nyt pitää lähteä syömään aamupalaa :wave:
 
Enkuli: Mulla 2 asteen repeämä ja eppari! En tarkkaan tiedä paljonko tikkejä laitettiin, mutta vajaa tunti mua kursittiin kasaan. Plus, että tämä eppari tulehtui pahasti. Ensimmäiseen viikkoon en istunut, en seissyt, en kävellyt. Itkien pääsin pakollisiin vessareissuihin ja suihkuun. Istuin noin kahden viikon päästä synnytyksestä. Nyt kolmen viikon päästä olo ihan ok. Normaalisti pystyin liikkumaan ja istumaan, vaikkakin haava tuntuu lähes joka tilanteessa. Seksistä voin tuskin haaveilla vielä kuukausiin...

Kakkosella olen yrittänyt käydä päivittäin ja helpottanut tätä Laxoberon tipoilla. Loistava keksintö, joskaan ei kannata annostella liikaa! (Näin kävi ekana päivänä synnytyksestä..) Kaksviikkoa siis niiden voimin sain käytyä kakkosella. Nyt kun viikon olen ollut ilman on peräpukamat pahentuneet ja siksi tekee niin syötävän kipeetä käydä vessassa, joten laxoberon-tipat taas käyttöön. Ne pehmentää vattaa ja se kakka tulee vähän kuin itsestään ulos!

Ihanaa tekstiä... =)

Ja nyt taas herättiin, joten enpä ehtiny ku kakka-asioita jauhaa...

Minky ja jäbä 3 vko ja päivä
 
Huoh.. meillä ei nukuta.. :headwall: tai nukutaan päivällä mutta illalla nukahtaminen on todella kovan työn takana. En käsitä miten on mahdollista että päivällä kun neiti syö ja sitten nukahtaa niin voi rauhassa siirtää vaikka sohvalle koisaamaan mutta illalla jos yrität samaa niin se on samantien hereillä?? :eek: Eilen illalla sain siirrettyä neidin omaan sänkyyn hyvällä menestyksellä niin eikö se ala sitten piereskelemään niin että heräsi taas. Ja kun se ei edes vaan havahdu vaan herää aina killittelemään kunnolla ja saa alottaa nukuttamisen alusta... Nyt sentään neiti valvoskellut pari iltaa ilman sen suurempia huutoja, välillä niitäkin on ollut niin että talo raikaa kun neiti parkuu tunteja... Viime yönä päästiin unille taas joskus 2-3:n aikaan...

Mitään suurempia ongelmia ei meillä miehen kanssa ole vielä tullut. Mulla välillä tahtoo väsyttää kun tuo neiti iltaisin huutaa eikä oikein miehen syliin rauhoitu niin minähän se sitä sitten kanniskelen. No toivotaan että tästä rauhoittuu ja meilläkin joku rytmi tuohon yöhön löytyisi. Muuten mies kyllä auttelee ja seurustelee vauvan kanssa kun neiti on tyytyväisellä päällä. Vaihtaa kyllä vaipat ja muut ja sitten enemmän auttelee mua, laittaa syötävää jne. kun mulla kädet sidottu neitiin syöttäessä tai lohduttaessa... Ja kun meilläkin on maitoa jo pakkasessa niin voi hyvillä mielin lähteä jumpalle tms. vaikka koko ajanhan sitä tulee mietittyä että miten ne nyt pärjää vaikka tiedän ihan hyvin että hienosti pärjäävät :heart:

Oma toipuminen on ollut ihmeen nopeaa. Olen kyllä synnytyksestä asti ollut tosi reippaassa kunnossa eikä ole ollut vaivoja. Maha toiminut kohtalaisesti heti synnytyksen jälkeen, virtsankarkailua ei ole ollut missään vaiheessa mutta se suihkun katkaisu ei onnistunut ihan heti. Nyt sujuu sekin jo ihan kivasti. Pahemmin en ole noita lihaksia kyllä jumpannut. Muutama tikki laitettiin limakalvohaavoihin mutta nekin on parantuneet hyvin, yksi tikinkohta vähän vihoitteli ja se sitten poistettiinkin ja sen jälkeen ollut hyvä olo. Painoa tuli kaikenkaikkiaan mahtavat 21 kg joista synnärille ei jäänyt kuin jotain kuutisen kiloa jos oikein muistan mutta muuten on sitten lähtenyt jo kivasti, n. 15 kg. Jäljellä siis vielä n. kuusi kiloa mutta eiköhän ne tästä lähde, toivottavasti. Ja senkin jälkeen ois vielä semmonen kymmenen kiloa ihannepainoon matkaa... Oonkin nyt yrittänyt olla reipas ja käydä kävelyllä vaunujen kanssa ja ihan jumpallakin kävin maanantaina, kyllä oli hyvä mieli sen jälkeen kun sinne sain aikaiseksi lähteä :)

Jälkivuoto loppui tuossa varmaan pari viikkoa sitten. Seksiäkin uskallettu kokella ja täytyy sanoa että oli just niin mukavaa kuin monen kuukauden takaa muistinkin :D Loppuraskauden ähellyksiä kun ei oikein voi ottaa laskuihin mukaan...

Jälkitarkastus mulla ja vauvalla on ensi viikolla. Meillä terkka oli niin näppärä että varasi kaikki ajat jo silloin ekalla kotikäynnillä niin ei ole tarvinnut niistä huolehtia... pitää vaan muistaa mennä sinne :) Minipillereitä mäkin oon ajatellu kokeilla, saa nähdä miten käy. Pitää vaan muistaa sanoa että haluan sellaset missä varoaika on sen 12 tuntia, jos tunnin sais vaan heittää sen ottaminen niin voin unohtaa koko pillerit... Oonki sanonu että ihmeellistä on ettei mulla noita lapsia ole vielä enempää kuin tämä yksi kun niin monta vuotta niitä pillereitä unohdellut silloin tällöin :ashamed: Kierukkaa jotenkin vierastan, ahdistaa ajatus että tuonne sisälle jää jotain ja sitten se että sehän toimii niin että estää munasolun kiinnittymisen... niin sitten ei voi olla ajattelematta että montakohan vauvaa sieltä spontaanisti abortoituu :( Nämä vaan mun ajatuksia, te jotka olette kierukkaan tyytyväiset niin olkaa rauhassa, en halua moralisoida ketään tai mitään :)

Enkuli ja Apa (ja ehkä joku muukin, ei pysty muistamaan) meillä kanssa osakestoillaan. Päivisin oon yrittäny kestoja pienelle laittaa ja hyvällä menestyksellä. Yöt mennään toistaiseksi kertseillä. Alku takkusi kun tuli kanssa noita ohivuotoja mutta nyt on alkanut pelittää ihan kivasti. Meillä käytössä erilaisia sisävaippoja (kissaluvs contour, se äp:n flanellette, harsoja ja nauhavaippoja) ja siihen hahtuvavillahousut päälle ja täytyy sanoa että ei oo tullu kertaakaan läpi noilla villahousuilla. Alkuun olin tosi skeptinen niitten kanssa mutta hyvin näyttää pelittävän :) On jopa kahdet villapöksyt työn alla, hyvä minä :) Kun vaan muistaisi aina ajoissa vaihtaa kuviin, aika menee niin nopsaan että ei aina huomaa että onkin taas monta tuntia vierähtänyt...

Kotitöitä Teen sen mukaan miten huvittaa. Lähinnä se on pyykinpesua ja tiskikoneen täyttöä. Imurointi-intoilija en ole koskaan ollut vaikka pitäisi kyllä vähän useammin kun on tuo kissakin talossa... Hävettää ihan miten vähän sitä tulee tehtyä...

Jee, huomenna tulee miehen esikoinen taas meille. Kovasti on tyttö odottanut että pääsee näkemään pikkusiskon. Saa nähdä miten sitten suhtautuu kun täällä oikeasti on. Kovasti olisi intoa auttaa vauvanhoidossa, saa nähdä tympääntyykö tällä reissulla koko vauvaan kun ei sen kanssa niin kovasti mitään vielä voikaan tehdä :) Isosisko nyt siis 4,5 vee. Ja toivottavasti saapi nukuttua jos tuo pienempi meuhkaa kaikki yöt, taitaa mennä sisko mielellään päiväkotiin lepäämään :D

Ja aikaisemmin tuolla joskus kerroin että neiti kovin tukkoinen eikä kuule kunnolla, nyt sitten pääsi vihdoin kitarisaleikkaukseen ja samalla huomasivat että oli liimakorva kummallakin puolella -> tuubit korviin. Ja tulos on se että neiti ei enää honota ja alkanut kuulla taas paremmin, nämä siis äitinsä kertomana. Jännittää oikein odottaa tyttöä tänne että pääsee näkemään itse miten hyvin se leikkaus auttoi :)

Tulipa taas romaani :) Hyrr miten siellä on kylmä, -15 näyttää mittari. Ihme ettei kissakaan viihdy pihalla :) Taitaa jäädä ulkoilut tältä päivältä. Ja arvatkaas mitä, täälläkin paistaa taas aurinko! *tuuletus* Tästä sitä mennään taas kesää kohti :)
 
Jajepoo miettisin kaksi kerta tuota Primperanin antamista. Itse olen sitä aikanaan kokeillut ja teki kyllä karmean olon. Aiheutti minulle "ataksiaksi tai vastaavaksi" kutsutun tilan joka oli aivan hirvittävä tunne kaikissa lihaksissa. Pakkoliike jolloin jalkoja ja käsiä piti koko ajan oikoa. Meidän pikkuista näytettiin kanssa koliikin takia yksityisellä kokeneella lastenlääkärillä ja sanoi ettei mitään hoitoa ole, jos ei vaiva johdu maitoallergiasta. Kysy lääkkeestä vielä joltain toiselta lääkärilta varmistukseksi ainakin!!! Meille lohdutti, että aika auttaa. Yleensä itku loppuu kolmen kuukauden kohdalla. Ja onneksi se on jo hiukan helpottanutkin. Tsemppia sinulle. Kyllä se tekee kamalan olon, kun näkee pienen kärsivän eikä voi auttaa. :hug:

Apa Meillä kestoillaan. Kertavaippoja on käytetty vain sairaalassa =) Käytämme erilaisia kuoria prefoldien kanssa. Alkaa niissäkin jyvät erottua akanoista. Äitiyspakkauksen Imse wimse on yllättävän hyvä kuori. Tilasin niitä isompanakin kokona. Eihän se niin nätti ole, mutta toimii.
 
Päivää akat!

Ähelletty yö takana.Eka oli nukahtaminen tiukassa, nukkumaan päästiin taas kahdentoista aikaan, ei huuda mutta killittää juurikin sinä kuuluisana "peurana".
ja sitten syötiin 4 ja 7 ja sitten alkoi taas ähellys. Tyttö nukkuu ite ja minäkin kunnes tajusin taas laittaa korvatulpat. Ärsyttävää toi joka öinen kakkaaminen, kestää vaikka kuinka kauan. Söi taas 9:ltä ja nukku reilun tunnin ja ähinä alkoi taas kunnes otin mahan päälle nukkuun masulteen niin lakkas, kunnes tuli taas nälkä klo 11 ja herättiin.
Nyt nukkuu taas päikkäreitä partsilla ja vieläkään oo kakannut, ulkounet kyllä yleensä auttaa kakkaamiseen.

Ihme asiasta mäkin valitan... Toisten vauvat huutaa tunteja ja mä valitan ku ähisee unissaan. Anteeksi...

Eilen oli kk neuvola ja tytölle tullut 1.1kg syntymäpainoon ja 3, 5 cm lisää. Aivotkin oli kasvanut :D py +3 cm, ei oo tyhjäpää.

Muistatteko akat kun unelmoitiin mahalla nukkumisesta? Ei onnistu vieläkään kunnolla kun on nyt noi tissit. Niin tekisi mieli mut tissiin sattuu. Olis niin kiva ihan X:nä makoilla.

Meilläkin tyttö pitää röhkinää kun oikeen kiljuva nälä on eikä malta syödä rauhassa.

omasta toipumisesta, synytyksestä 4 vkoa ja neljä pvää, akan vkon jäleen jo istuin mutta mitään röhnöttämistä toi eppari ei kestänyt. Nykyään olo on lähes normaali, kiristelee joisakin aseinnoissa niin että muistaa että se on siellä. Kiloja tuli 21 ja nyt on lähteny 14. kakkaaminen on tuskallista edelleen jos maha pääsee kovalle, johtuu pukamista jotka oikeen reippaasti vuotavatkin kun sille päälle sattuvat. Jälkivuoto loppunut jo viikko sitten, silloin tällöin tulee jotain tuhrua. Seksiä ei oo harrastettu, enkä vielä kyllä uskallakkaan...

Auttaako vesi tohon kakan äheltämiseen?
Mä oon antanut vähän vettä kun treenattiin pullolla.

Ehkäsyksi aattelin minpillereitä. Mitään kierukoita en oikeen halua, kuulin että hormoonikierukasta tulee kamalasti finnei...

ja tuli mieleen kun Sätseen puhu niistä "kilteistä" vauvoista. Muakin ärsyttää kun kysellään että onko vauva kiltti. yleensä vastaan että kaikkihan vauvat on kilttejä, mut jos tarkoitat että huutaako niin, ei juuri.
Ärhäkkänä. :kieh:
Ja meille tuli Thaimaan loma esite, sitä haikeena kattelin, just oltiin vuosi sitten ja kyllä mieli tekisi taas. Pitänee tyytyä johonki lähikohteeseen...

Eilisestä hyvittelynä ukko ehdotti että nukkuisin olkkarissa ja hän hoitaisi ekan syötön pullosta ja toisi sitten toisella tissille. :D :heart:
Ja anopilta haettiin matkasänky lasten huoneeseen kun aattelin yrittää tota vihdoin omaan sänkyyn kun on tommonen yöäheltäjä ja kukaan ei nuku, paitsi tyttö itse. On sitten kivempi syöttää makuulteen ja siirtää sitten tyttö omaansa kun on kunnolla tissutellut ja nukahtanut.

Täällä on harmaata ja märkää. Kunnon talvi...

Tuitsu ja Ella 4 vkoa viisi pvää.
 
Vedestä: Mä olen antanut tytölle keitettyä vettä jos tulee hikka eikä tissi siihen kelpaa. Yleensä tuolle tulee hikka syömisen jälkeen, ja jos sitä ei saa nopsaan pois alkaa pulautella.

apa: Mulle kans th suositteli kierukkaa. Mut ainut mikä mietityttää kun se saattaa lisätä vuotoa normaaleihin kuukautisiin verrattuna ja mä vuodan muutenkin aika lailla... :/ Pitää jutella sitten kun menee jälkitarkastukseen.

Mutta nyt taas pitää mennä pesutupaan laittamaan loput kuivumaan. Varasin pesutuvan niin saa sitten samalla päivällä pestyä ja kaappiinkin... Ei tarvii kotona katella montaa päivää isoa vaatevuorta... :D

Hyvää viikonloppua kaikille. :wave:
 

Aika hauskaa, että teilläkin menee noin samanlailla, kuin meillä =)

Minkälainen vauva on nyt 5 viikkoisena ? Mitä jo tekee enemmän, kuin parisen viikkoa sitten yms?

Olisiko kiinnostusta alkaa s-postittelee minun kanssani ? - olisi kiva :)

 
Niin joo, nopeasti kommentoin, että meillä päiväkestoillaan. Eli öisin on pampersit käytössä (ja jää muuten peppuun kiinni, jos ei peppua rasvaa illalla), muuten on ollut harsot ja villahousut käytössä. Pari kertaa on falskannut, mutta pitkät villahousut aika hyvin ottaa kaiken kakan, ja itse vaatteet on likaantuneet vain kerran, lyhyiden villisten kanssa. Eli ihan tyytyväinen olen, mitä nyt pitää pyykätä päivittäin vähintään kerran, että saa kaiken pyykin kuivamaan.
 
Maidon luovutuksesta... TYKSin sivuilta en infoa löytänyt (ja maanantaihin en malta odottaa :D) joten oisko täällä jollai tietoa? Eli sieltä sais kaiken tarvittavan paitsi maidon? Ja hakevat kotoa? Mitä kriteereitä pitää täyttää et kelpaa?

Maanantaina ajattelin neuvolaan soittaa ja kysyä, jos vaikka kokeilis ja jatkaiskin luovuttamista jos se vaan alkaa luonnistua eikä mee päivät sekaisiksi sen takia... :)
 
Täällä mahavaivat senkun jatkuu ja pahenee... oon aatellu kanssa varata ajan vyöhyketerapiaan. Itellä meni kerran jo aika pahasti hermot kun muksu vaan itki kokoajan,suutahdin ja korotin ääntäni sille kun käskin olla hiljaa... :ashamed: Samantien tuli tosi huono olo kun sillain suutuin, mutta muksu ei näyttäny pelästyvän, vaan hiljeni ja senjälkeen nukkukin ihan hyvät päikkärit mun vieressä. Neuvolassa käskettiin vähentää vähän ruokaa ja pitää se parituntia väliä ruokailuilla...nyt tyttö syö tuttia kokoajan tai muuten huutaa ja on levoton. sitten jos antaa enemmän ruokaa niin sillonkin huutaa...en nyt tie et onko sen nälkä vai maha kipee vai molempia??

Muuten menee ihan hyvin kun vaan sais ton lapsen tyytyväiseks. Sunnuntaina on ristiäiset, tytöstä tulee Alisa Olivia. :heart:
 
taas pikakommentti... Mulla ei kyllä hormonikierukka lisänny vuotoa vaan loppu vuoto kokonaan. ei tullu tipan tippaa koko aikana ko se oli. kuparikierukasta oon mieki kuullu, että voi aiheuttaa runsasta vuotoa. ukko tissillä nii hankala kirjottaa.

Ööö juu, siis tämä pieni ukko on tissillä, se iso on vielä töissä :snotty:
 
neuvola kuulumisia.. Miro oli kovasti kasvanut pituutta, 47 cm -- 52,7cm :) ja painoakin oli tullut 3040g -- 4060g. terhakka poika oli, hyvin piti päätäkin jo pystyssä mahallaan ollessa :)
Koska tää jälkivuoto loppuu.... :kieh: :kieh: saattaa olla 1päivä välissä ja taas... :kieh: ois niin kiva olla vähä aikaaa ilman näitä "vaippoja" ennen ku sitte saa alkaa kärsiä taas menkoista...!!

shamandalie: oys ainaki tosi tarkka luovutettavasta maidosta.. esikon aikana melkein aloin luovuttaa vaan oli sitte niin työlästä hommaa... kaikki pitää olla niin puhdasta (ymmärrettävää kyllä) sit ei saa tiety tupakoida ainakaan.. oys hakee maidot kotoa muistaakseni jos asuu jonku tietyn matkan päässä... olipa varmaa apua sulle!! :LOL: :LOL:


Täällä mahavaivat senkun jatkuu ja pahenee... oon aatellu kanssa varata ajan vyöhyketerapiaan. Itellä meni kerran jo aika pahasti hermot kun muksu vaan itki kokoajan,suutahdin ja korotin ääntäni sille kun käskin olla hiljaa... Samantien tuli tosi huono olo kun sillain suutuin, mutta muksu ei näyttäny pelästyvän, vaan hiljeni ja senjälkeen nukkukin ihan hyvät päikkärit mun vieressä. Neuvolassa käskettiin vähentää vähän ruokaa ja pitää se parituntia väliä ruokailuilla...nyt tyttö syö tuttia kokoajan tai muuten huutaa ja on levoton. sitten jos antaa enemmän ruokaa niin sillonkin huutaa...en nyt tie et onko sen nälkä vai maha kipee vai molempia??


mulla poitsu illal saattaa syödä hrveesti ja sit huutaa mahakipua... nyt sitte parina iltana antanu tuttia ja sitte ku ed syötöstä jo ainaki tunti nii sitte annan vasta lisää, sit ei oo huutanu eika pulauttanu niitä pihalle.. et jos antaisit tuttia välillä sillee et se pitäis sen syöttö välin vähä pidempänä? kummityttöni nimi on muuten olivia :heart: :heart: :heart:

paljon on muuten porukkaa jääny pois palstalta.. ois ihan kiva kuullu muidenki joulukuisten kuulumisia.. mm. menninkäinen (hmm.. olikohan...) että jos lueskelette niin kirjoittakaaahan välillä jotain.. :)

ny nukkumattia kattelee :)
 
^ tuttia meillä syödäänkin nyt aivan älyttömästi! Sen on oltava melki kokoajan suussa tai tulee itku. Tää tuttirumba alko nyt kun aloin hiukan rajottaan syömis määrää neuvolan kehotuksesta. Meillä huudetaan silti vaikka pitäs 2 tunnin taukoja...en yhtään tiedä että onko maha kipee,nälkä vai mikä. :/
 


Mä en yksinkertaisesti ole ehtinyt koneelle... Olipas tekstiä tullut... =)

Meillä nuo masuvaivat jatkuu edelleen vyöhyketerapiasta huolimatta. :( Ekan kerran jälkeen neiti huusi 15-21 illalla suoraa huutoa koko ajan. Keskiviikkona oli sitten todella hyvä päivä, tyttö<nukkui koko päivän. Koko vyöhyketerapian huusi suoraa huutoa eka kerralla. Toka kerta meni jo palon paremmin ja hän oikein nautti ja nukkuikin todella hyvin koko päivän, mutta illat huudetaan. Eilen nukkui taas päivän hyvin, mutta koko ilta meni huutaessa. Mikään ei siihen huutoon auta. Vaikka kuinka yrittäisi. Tulee aika epätoivoinen olo. Vatsa selvästi vaivaa, koska tiukkoja pieruja tulee ja kakka edelleen piukassa. Ei tule itsellään millään... :( Muuten neiti on kyllä niin ihana... :heart: Hymyjä satelee sitten kun on parempi olla ja kädet käy ja viuhtoo eri suuntiin. :D

Tutista ollut puhetta... Meillä sitä kovasti yritetään tyrkyttää, mutta harvemmin kelpaa... Jos kaukaloon nukahtaa, niin sitten kelpaa tutti, kun taitaa pysyä hyvin suussa siinä asennossa... :D

Toipumisesta Ollut myös puhetta. Mulla toipuminen ollut todella hyvää vauvan isosta syntymäkoosta huolimatta. Ei tarvittu tällä kertaa epparia enkä revennyt yhtään, joten olo on normaali. Pikkuisen isoa pissahätää on välillä vaikeampi pidättää... :ashamed: Spinningpyörää olen polkenut jo pari viikkoa silloin kun miews on vauvaa vahtinut ja lenkillä käynyt. kakkosasiankin sain jo synnärillä hoidetuksi ja vatsa toimiikin nyt paremmin, kun olen luumumehua juonut...

Tosta veden juottamisesta vauvalle. Meille vyöhyketerapeutti suositteli sitä antamaan ruokailun jälkeen ja pitkin päivää ihan pienet hörpyt, kun kuulemma liukastuttaa suolta ja edistää sen toimintaa... Ollaan pieniä määriä annettu välillä...

Jälkitarkastus on parin viikon päästä ja ehkäisyä en ole miettinyt. Se on varma, etten ota hormonikierukkaa. Se oli mulla viimeksi ja ei sopinut yhtään. Eka vuoden tuhrutteli lähinnä joka päivä, sitten en enää vuotanut oikeastaan ollenkaan, mutta mulla jouduttiin kierukka ns. repimään irti ultran avulla, kun ne langat oli leikattu liian lyhyiksi, niin lääkäri ei saanut sitä kunnolla irti, jäi pikkuiset traumat. tyydyn varmaan pillereihin, vaikka ei ne mulle sovi varmaan, kun ei ennenkään ole sopinut... :(

Imettämisestä: Mulle on tullut kauhee stressi siitä ja olen jo miettinyt lopettamista. Mulla ei ole hajuakaan paljonko sitä maitoa tulee ja joudun edelleen jonkun verran antamaan lisämaitoa. Neuvolassa kun sain noottia, kun neiti oli 2 viikossa kasvanut sen + 800 grammaa, ett pitäis jättää korvike pois, mutta kun huomaan, ettei neiti ole tyytyväinen aina rinnan jälkeen ja sitten alkaa hutaminen ja on pakko pikkuisen lisämaitoa antaa... Mulla on kauhee stressi siitä. Huomaan, ett välillä tulee paremmin ja välillä taas ei... :( Onko kellään mitään hyviä vinkkejä. Kävin imetystukisivuilla, mutta en oikein sanut vastauksia. En todellakaan haluaisi, ett imetys kaatuu siihen, ett mä pelkään ett neiti kasvaa liikaa ja stressaan koko ajan sitä. Eikö vauvan kuulu saada olla sitten pikkuisen bvauvan pullea nykyisin? Ja paljonko tällaisen 1kk:tta vanhan 5130 grammaa painavan tytön kerta-annos maitoa mahtaa olla?

Suzyco: Tuntuu kuin lukisi omaa tekstiä... Meillä kun on ihan sama homma ton meidän neitin kanssa. Miehen isyysloma loppuu nyt ja hän menee maanantaina töihin. kauhulla odotan miten pärjään vauvan kanssa, joka huutaa koko ajan kun on hereillä. Kun on sitten vielä tuo 4-vuotias tyttö hoidettavana. Pelottaa hirmuisesti... :eek: Ja ymmärrän noi tunteesi täysin. Mulla oli esikoisesta silloin just hermo niin kireellä, ett kerran mäkin suutuin vauvalle ja yksinkertaisesti oli pakko jättää hänet hetkeksi omaan sänkyyn huutamaan ja mennä vessaan itkemään, niin loppu olin silloin. Olen kyllä nytkin, mutta kun tiedän, ettei asialle mitään voi, niin on pakko vaan kestää. ja sitten tietää, että se helpottaa kyllä, usko pois. Kohta huomaat, ett hän alkaa tarkkailla kaikkea yhä enemmän ja itkun määrä pikku hiljaa vähenee. ja mene ihmeessä vyöhyketerapiaan, sillä kyllä siitä apua on muutenkin, vaikkei itkut välttämättä lakkaisikaan. Se auttaa verenkierrossa ja muissa tärkeissä asioissa... Voima :hug: sulle... Ja kaikille muillekin joilla tosissaan arki rankkaa tavalla tai toisella...

Mä olen ottanut jo nöyrän asenteen tätä "koliikkia" Kohtaan. En sille mitään voi, vauva huutaa, koska sen on paha olla, yritän helpottaa hänen oloaan kaikin mahdollisin keinoin, jos se ei auta, niin se ei ole enää minun käsissä. kaikkeni olen kuitenkin lapseni eteen yrittänyt tehdä. Ja syli on tärkeä, kun vauva huutaa. Meillä ei ole kyllä kummaltakaan lapselta syliä puuttunut...

Painosta ollut puhetta. Mulla tuli tosiaan se + 22 kg ja 12 on tähän mennessä lähtenyt... Tavoite on kesä. Siloin haluaisin taas olla normaalimitoissa... =)

Siivoamisesta yms touhuiluista ollut puhetta. Mies on toppuutellut useaan otteeseen, että enkä voisi levätä sitten, kun vauva vihdoin nukkuu, mutta en voi.. Siivoan ja touhuan kaikenlaista. En vaan pysty olemaan paikoillani. Kun on hetki omaa aikaa käytän sen terapeuttisesti siivoamiseen... Mulla on kauhea addiktio, ett kodin täytyy aina olla siisti... ghmmmmm onkohan vakavaa?????


Tämmöistä tänne... Tuli taas romaani... kiitti, jos joku viitsii lukea... Ja vauva heräs taas... Johan se 20 min nukkuikin... :kieh:


Riikkuli ja pikku-neiti tasan kuukauden
 

Yhteistyössä