Joulutähdet 05 toukokuussa

Heippa!

Kiitoksia paranemistoivotuksista, sanoo Otto.

Peppi; ei kuulosta kovin huolestuttavalta Rasmuksen painonnousu, on varmaan omille uomilleen asettumassa, kun syntymäpaino oli sen verran komea =) Katsot mihin suuntaan seuraavilla nla-kerroilla menee, ja kyllä sit nla:ssakin puututaan, jos ei painoa tule.

Danjuska; kyllä Otto on ollut aika räkäinen ja on vieläkin yskäisyyden lisäksi. Nyt yskää ei oikeastaan enää ole. Maha meni ihan veteläksi antibiootista, pitää antaa taas maitohappobakteeria. Opiskeletko nyt uutta alaa vai oletko ennestään ollut samalla alalla? Uuden opettelu on kyl mielenkiintoista, vaikkakin aika rankkaa, kun joutuu koko ajan keskittymään. Jaksamista siihen :D

Niiskuneiti; onpas sunkin raskaus jo pitkällä! Kerrotaanko teilläpäin rakenneultrassa sukupuolta? Haluatteko tietää? Vai tiedättekö jo, ts. kävittekö 3D/4D-ultrassa aikanaan?

Leikkiikö muiden pikkupojat paljon autoilla? Meillä Otto jaksaa päristellä autoilla ja traktoreilla vaikka kuinka kauan ja parkkeeraa niitä vierekkäin ja peräkkäin. Lenkilläkin jaksaa seurailla autoja ja koiria. Toinen millä leikkii paljon, on eläimet. Otto laittaa aina eläimet "juttelemaan" toisilleen. Jännä, miten tuo autojuttu tulee sisäsyntyisesti, koska meillä on kyllä ollut pieniä vauvanukkeja siskon perintönä varsin paljon käytettävissä ja tarjolla. Kyllä Otto jossain vaiheessa niitä nukenvaunuihin laittoi ja työnteli, mutta nyt on autot in.

Nyt pitää mennä, jos vielä ulos menis puuhommia jatkamaan, kun täällä on mitä mainioin ilma.

Moi!
 
hepsis!

Huomenna jo keskiviikko =)

Tämä päivä tuntu tahmovan jotenkin.. Väsytti kauheesti ja päähän koski mutta kokonaisuudessaan ihan ok.
Tatu jäi taas aamulla itkemään ihan täyttä päätä :/

Saattaa ollakkin että oon pe ja la yksikseen jos Tatu lähtee iskän kans hakemaan multakuormaa.. pääsen vasta viideltä niin menis niin myöhään sitten kun oltas perillä.
Aattelin käyttää tilaisuutta hyväkseni ja siivota. en näin viikolla malta kun tekee mieli olla pojan kans kun töistä tulee... ja huilia :whistle:

Minni: Olitteko missä reissussa.. tainnu multaki mennä vähä ohi...

Niiskuneiti: Tuuhhan sitten kertomaan huomisen kuulumiset

Smirgelaine: Hyvä kun kylppäri remppa kohta valmis! Niin olitko millä laivalla? (menny vähä huti...)

Siru: Kiitti =)
Ottaa tosiaan välillä voimille mutta kai tähän tottuu...
Kokonaan oon uudella alalla.. Ammatiltani oon hevosenhoitaja ja lomittajana toimin kans jonkun aikaa mutta sitten tuli stoppi siihen terveyden takia :/ mut jospa se tästä ura urkenis jossain elämän vaiheessa :D
Tatu tykkää leikkiä autoilla ja mummoloissa on ihan tohkeissaan traktoreista :D Tosin kun Tatu ajaa autot kirjasta rakennettuun "autotalliin" niin niitten on pysyttävä siellä.. Jos yritän että eikö nämä lähe ajelemaan niin ottaa ja laittaa takas =)

\|O kai sitä ois nukkumaan mentävä.. oon kirjottanu tätä pienen iäisyyden.. mut hyvä puoli että saan nukuttua kunnolla yöt vaikka mies töissä, kun päivän touhuaa koko ajan =)

mut nyt kaikille hyvät yöt
 
Huomenta :)


Pitkästä aikaa...
Meillä Oskari alkaa pikkuhiljaa parantumaan nuhasta,ihanaa =)
Eipä täällä mitään erikoista ole tapahtunut,aika menee siivillä ja kokoajan ollaan lennetty johonkin tai sitten meillä on joku kylässä :D
Luin kyllä kaikki viestit =)

Siru:Tervetuloa takaisin ;)
Oskari leikkii paljon autoilla ja traktoreilla,ja pihalla kaikki iskän tavarat kiinnostaa ylikaiken.
Mutta tänhetken paras suosikkilelu on pallo,sitä palloa se hokee kokoajan ;)

Tänään tulee keskimmäinen kotiin,oli kaksi päivää mummallaan ja nyt tulee kotiin aamusta.
Tarttis leipoa pullaakin tai itseasiassa ajattelin että tekisin munkkeja,mutta katsotaan nyt.
Mihin aikaan muut tähtöset aamulla herää?
Oskari herää melkein aina seitsemän jälkeen vähän,mutta viimeistään kahdeksalta,tosin viihtyy sängyssään hereillä yksinään vaikka tunninkin,ei itkeskele vaan juttelee yksinään
=)


Ei vaan nyt pitää ryhtyä aamutoimiin,palaillaan :wave:
 
Olen ihan pihalla kuulumisistanne :\| , saatiin eilen illalla tietsikka toimimaan ja vähitellen yritän saada itseäni kartalle ja alkaa sitten taas kirjoittamaankin. Kotiäidin painajainen kun tietsikka on rikki liki kaksi viikkoa

;) , no en ole riippuvainen koneesta, se tuli huomattua mutta kuulumisianne on kiva taas päästä lukemaan.

Palailen,
Lillukka
 
Huomenta!

Viime yö meni vähän huonommin :/ Mulla pyörii niin miljoona asiaa taas mielessä, etten saanut unta :( Mutta ei siitä sen enempää... Nukuin tosi huonosti, Rasmuskin heräs monta kertaa syömään. Tuntuu, että öisin se tankkaa oikein antaumuksellisesti. Vaikka monesti on kyllä syönyt vaan kerran yön aikana..

Kävin eilen siellä Spinningissä ja tuli todellakin kuuma :D Oli kyllä tosi kivaa!! Mentiin sen jälkeen vielä salille, tuli treenattua oikein kunnolla ;) Tuntu, että auttoi lihaskipuihin tuo eilinen. Huomenna voikin sitten olla ehkä paikat taas kipeinä!

Miehellä loppu nyt iltahommat, on sit koulussa ti, töissä ke, to ja pe 8-16. Mut viikonloppu ja maanantai vapaalla.

Meille tulee tänään klo 18 pappi juttelemaan ristiäisistä, jotka siis ovat 12.5. :) Nimikin on jo täysin päätetty, vaikeeta se taas olikin :eek: Koitan tässä siivoilla, oon kohta jopa jo imuroinut :D

Niiskuneiti: Monelta se ultra on tänään?? Tuut sit HETI kertomaan, mitä siellä sanottiin!!! :) Minäkö utelias :whistle:

Smirgelaine: Syön kalkkitabletteja, aina vaan kun muistan :ashamed: Kiva, että teidän kylppäri on jo kohta valmis!

Siru: Mua vaan jotenkin huolestuttaa sekin, että tuleeko mulla tarpeeksi maitoa :ashamed: Mun mielestä Rasmus syö niin vähän aikaa kerrallaan, että mietityttää, että saako sit tarvitsemansa siitä! Väliä syötöissä on 3-4h, joskus vaan 2h. Ja on kyllä tyytyväinen, nukkuu edelleen paljon. Nyt mietinkin, että nukkuuko jopa liikaa... Jotenkin tämän lapsen kohdalla sitä on vieläkin enemmän huolissaan, kun alku lähti niin hankalasti käyntiin. Kuitenkin eri tavalla, mitä esikoisen kanssa, et nyt oon kuitenkin varmempi jne. En oikein osaa selittää :\| Välillä tulee sellainen olo, että jätän koko imettämisen :eek: Sen takia siis, kun ei koskaan tiedä, että paljonko sitä maitoa meni... Meillä Joonatan on ihan autohullu, ollut jo toooosi pitkään. Tykkää autoilla leikkiä ja päristellä, tykkää kattoa ikkunasta autoja jne. Kaikenmaailman kuorma-autot ja kaivurit ne vasta upeita ovatkin :D

Tinttamooses: Hassua, ajattelin just kysellä täältä, että monelta muiden tähtöset heräilevät :D Meillä herätään 6-7 välillä.

Lillukka: Mukava saada sut taas joukkoon :hug:

Mut nyt mentävä jatkamaan siivousta :wave:
 
Niin joo me oltiin Tallinkin Galaxylla. Ja meillä oli A-luokan hytti 9 kannella. Ah mikä rauha :) .

Koinpa minäkin Euroviisu-huumaa. Jouduin eilen käymään kaupungissa. Niin siellä Narinkka-torilla esiintyi Latvian edustusjoukkue. Täytyy sitten univelan uhallakin katsoa semifinaali ja finaali.

Tytöllä on enää 2 viikkoa kerhoa. Sitten se loppuu ja syksyllä tyttö ei enää mene kerhoon. Vaan eskariin. :'( :heart: . Mitähän kivaa keksisi tädeille muistoksi?

*muoks* Meillä herätään tossa 6-8 välillä. Mutta jos poju yrittää herätä ennen kuutta. Niin yritin tainnuttaa sinne vielä uudestaan. Jo ihan sen takia että Sami on nyt useina aamuina ollut tosi huonolla tuulella :(

Meillä on kanssa kaikki rekat, traktorit, mopot jne., kaikki ääntä pitävät kotikoneet aivan POP. Sami leikkii mielellään vispaimella :D lelu-traktorien lisäksi. . Mutta kyllä täsätä pojasta myös pehmopuoli löytyy. Välillä poju laittaa ruokaa,tarjoilee kahvia ja hoitaa Aino-nukkea kantaen tätä kantokassissa ympäri kämppää. :heart: Tai auttaa mua kantomaan käsilaukkua. <br><br>
 
Ilmottautuu mukaan..
Eilinen oli taas niitä päiviä, tää päivä on pahempi, nukuin yöllä huimat 3h, kiitos tuon hampaan \|O

V oli eilen ihana, seiso tos pikkupöydällä ja oli olevinaa puhelimessa, luuri väärinpäin korvalla ja tomerana sanoi vain päivää, päivää :heart:
 
Tervehdys ystävät! :wave:

Siru: Aivan ihanalle kuulosti teidän matkanne! Itselläkin on haaveena edes joskus päästä Amerikkaan :) Kyllä halutaan sukupuoli tietää, toivottavasti se sen verran selvästi näkyisi, että suostuisivat kertomaan. Jos ei näy, niin sitten harkitaan 4D-ultraan menoa =) Meilläkin on autot, traktorit, mopot ym. todella in! Täällä maalla kun asutaan, niin esim. traktoreita näkyy todella paljon ja Joonas on tietenkin aivan innoissaan!

Peppi: Ultra on tänään klo 17.15 ja sen jälkeen mennään vielä miehen kanssa syömään, joten tulen vasta myöhemmin illalla kuulumisia kertomaan tai sitten viimeistään huomisaamuna :wave: :hug:

Koivunkäpy: :hug:

Tinttamooses: Meillä heräillään klo 8-9 välisenä aikana.

Smirgelaine: Onnittelut valmistuvasta kylppäristä! :flower:

Kaikille kipeille yhteisesti iso :hug: ja pikaista paranemista!

Lillukka: Hienoa, että kone on taas kunnossa! =)

Nyt ei muistu mieleen muuta, joten taidanpa lähteä kirjaa lukemaan... Oletko muuten Gerbera (ja miksi ei muutkin) lukenut Jude Deverauxin Suloisia valheita? Luin sen viimeksi ja oli kyllä todella hyvä kirja! :)

:wave: <br><br>
 
Moikka pikaiseen!

Peppi; luota vaan siihen maidontuloon, älä sen takia imettämistä jätä. Varmaan on tosiaan paino vaan hakemassa omaa käyräänsä, kun eihän hänelle nyt koko ajan voi samassa suhteessa tulla painoa, eikö Jonttu ollut kuitenkin aikalailla pienempi syntymäpainoltaan? Miten teillä oli seuraava neuvola? Jos on pitkä aika vielä ennen, niin voi neuvolassa käydä ottamassa välipunnitusta tai ehkä syöttöpunnitusta, jos mietit, että mitä Rasmus sieltä kerralla saa? Jossain neuvoloista saa vaakaa lainaan esim. vuorokaudeksi just noita syöttöpunnituksia varten, eli vauva punnitaan ennen ja jälkeen syömisen samoissa vaatteissa ja vaipoissa. Ja kun muuten on kaikki hyvin menny Rasmuksen kanssa.

Smirgelaine; me ollaan annettu kerho/tarhatädeille mm. mukit, jouluna keittiöpyyhkeet, kukkia, sukat, muita en muista. Nyt pitäis taas keksiä jotkut pienet jutut, kun meillä eskari loppuu. Huomenna on kouluun tutustuminen, apua :) mies on yövuoroissa ja menevät sit luultavasti Oton kanssa mun auton aurauskulmia säädättämään siksi aikaa. Tai sit mummu tulee apuun.

Meillä esikoinen jäi tänään eskarista kotiin, kun valitteli vatsakipua jo illalla. Toivottavasti ei mitään kunnon mahatautia kehitä. Otolla on muutenkin jo antibiootista vatsa sekaisin. Ja kun huomenna on se tutustumispäivä.

Nyt pitää lähteä Oton nukutuslenkille. Ilma on taas ihana, mittari auringossa näyttää 20 astetta B)
 
Ihanaa, molemmat pojat nukkuu :) Rasmus kantoliinassa sylissä ja Jonttu parvekkeella.

Koivunkäpy: :hug:

Niiskuneiti: Miten MÄ voisin muka huomiseen asti odottaa? :eek: :whistle: Nytkin, kun huomasin, että sä oot kirjoittanut niin piti ihan kauheeta vauhtia kelata sivua alaspäin :ashamed: Ajattelin et ootte jo ultrassa käyneet :D

Siru: En mä sentään sitä imettämistä aio jättää, välillä tulee vaan sellainen olo, että tekis melkein mieli :ashamed: Vaikka mä kyllä imettämisestä tykkään ihan hirveesti, mun mielestä se on jotenkin ihanaa, siitä tulee sellainen kiva tunne ja olo :) Ja se on sellainen yhteinen, läheinen hetki vauvan kanssa :heart: No johan meni hempeilyks :D Seuraava neuvola meillä on 29.5., eilen jo soittelin neuvolaan, mut ei ollut meidän täti paikalla... Nyt ajattelin et en ehkä kuitenkaan soita, teidän sanat sai mut luottamaan siihen, että kyllä sitä maitoa tulee jne. :) Tehtiin muuten toissakäynnillä samalla syöttöpunnitus, sai kyllä hetkessä, siis tosi lyhyessä ajassa 40ml :) Nyt vasta muistui tuokin mieleen.

On muuten aivan toooosi ihanaa kun mies ei ole kotona :eek: :whistle: Eiku oikeesti, tosi huippua. Mä oon saanu paljon enemmän aikaiseksi ja oon ollut hyvällä tuulella, kun ei yks makaa tuolla sängyssä eikä saa mitään tehtyä :whistle: En ois kuvitellut, että tää näin hienoa ja mahtavaa olis :ashamed: Ajattelin eka et miten pärjään näiden kahden kanssa, mut paljon paremmin kuin et jos mies olis kans täällä :LOL:

:wave:

Lisään vielä...

Eli apuja, ehdotuksia, mielipiteitä otetaan vastaan! :attn: Eli, meidän ristiäiset alkaa klo 12, joka on Joonatanin päiväunille menoaika :/ Ja sit on tietenkin kahvitilaisuus (kirkon tiloissa) et aikaa menee joka tapauksessa aika kauan... En oikein tiiä, että missä välissä toi poika sit nukkuu? :eek: Ei varmaan ennen sitä, on liian aikaista... Lähteekö sit joku sitä nukuttamaan ja minne ja miten... Huh, stressi tulee kohta tästä asiasta :eek: :whistle: Oikeesti :/ <br><br>
 
Peppi onks ne täällä Espoonlahdessa, ristiäiset siis? Jos vaikka pääsisitte tulemaan sen verta ajoissa että nukutat Jontun vaunuihin jo etukäteen.

Tosin kokemuksen syvällä rintaäänella sanoisin että älä stressaa. Kun ne kullanmurut ottaa ja toimittaa just jonain äksönipäivänä eri rytmin.

Eli pahemmassa tapauksessa jonttu herää jo viideltä ja käy päikkäreille jo 9 aikaan. Ja näin ollen jaksaa ollaa virkku koko toimituksen ajan.


 
Smirgelaine: Niin joo, voishan se noin mennäkin... Mut mihin mä ne rattaat sit laitan? :ashamed: Ja onks tyhmää jos Jonttu nukkuu veikan ristiästen ajan? Eikai sillä oo väliä :D Mut meijän tuurilla Joonatan herää mahdollisimman huonoon aikaan, esim. klo 9, jolloin ei oo väsynyt ennen tilaisuutta vaan sit just kahvituksessa :eek: :whistle: Ja joo, Espoonlahdessa on ristiäiset :) <br><br>
 
Huoks, sain kahlattua kuulumisianne nyt Onnin päiväuniaikaan, mut nolona tunnustan että jotenkin en nyt osaa kommentoida oikeen mitään, kun niin paljon tekstiä on tullut joten sopiiko että laitan jotain meidän kuulumisia ja kommentoinnin aloittelen sitten tästä eteen päin taas.

Eli me käytiin toissavkl:na Lahdessa, Jellona oli kutsunut kahveille, kiitos kutsusta, joku toinen kerta sit tulemme. Tulimme silloin takaisin Lappeenrannan kautta. Olimme miehen tätin synttäreillä ja yövyimme miehen serkulla, jossa reilut 2v kaksoset. Hui hulinaa, kivaa oli!

Vappuna meillä oli mun vanhemmat käymässä, Onnille tehtiin hiekkalaatikko ja käytiin Siikalahdella lintuja katselemassa. Siikalahti on Parikkalassa 6-tien varressa tosi hyvä lintujärvi, kiva alue pienelle retkelle, pääsee rattailla jne. Paistettiin siellä makkaraa ja vietettiin aamupäivä. Jonkin verran linnuista tiedämme, mies enempikin ja näköjään into on tarttunut Onniinkin. Matkii jo kolmenlaista lintujen ääntä, pöllö/huuhkaja on huhuu, pikkulintu ti-tii ja varsi karhea kraak. tänäkin aamuna oikein hihkui kun lintukirjan näki, selailtiin yhdessä. Onko muitten lapset muuten kiinnostunut kaikista mahdollisista kärpäsistä, muurahaisista jne? Meillä poika pyydystää muurahaisia käteensä, yhtenä päivänä oli löytänyt jostain leppäkertunkin ja toi näytille. Ja yhtenä päivänä kiikutti mun nenän eteen kun kitkin kukkapenkkejä, kastemadon :eek: hiukka säikähdin!

Onni on kaivannut mummoa kovasti, joka päivä sanoo mummo mummo ja vaati tänäkin aamuna että 7 jälkeen ois pitänyt soittaa mummolle! Puhuu mummon kanssa puhelimessa usein, mummo osaa kysyä sellaisia kysymyksiä, joihin Onni osaa sitten jotain vastatakin.

Onni on oppinut sanomaan EN. Tärkeä sana, mutta alkuun poika sanoi ihan kaikkeen EN kun sanoin että lähteään ulos/sisälle/syömään/unille jne. Yhtenä päivänä Onni yritti mennä jääkaapille, sanoin että höh, eikö se äiti ole tajunnut että sulla on jo nälkä niin poika vastas EI. Meinas hiukka naurattaa. Tänä aamuna sit kun soitettiin myöhemmin mummolle, mummo kysyi, onko äiti laulanut tänä aamuna sulle, niin vastas että EI OO ja lähti etsimään laulukirjaa, tykkää kovasti kun laulan yhdestä kirjasta. Hassua. Joitain muitakin uusia sanoja on: kato, ajaa, pumpum (pyssy) ja mistäkö on pyssyn nähnyt (jos jotain vierasta kiinnostaa...), mies metsästää niin siks sanan tietää...

Tänään piti lähtä Savonlinnaan junaretkelle muutaman äidin ja lapsen kans mut mönkään meni: satanut kovasti koko päivän eikä olla edes ulos päästy. Ulkona on normaalisti oltu kovasti, olen laittanut kasvimaalle porkkanat ja kasvihuoneeseen jotain myös. Onko muita kasvimaan laittajia, joko olette laittaneet?

Heräämisestä puhetta, meillä herätään aika tarkallee 6-6.30. Ennen kuutta ei meillä sängystä nousta. Peppi arveles kun Onni teki nukkumisenkat viime viikolla mummon ja ukin aikaan. Ei malttanut nukkua kuin 45min-1h päikkyjä ja alkoikin nukkua sit aamusta piiiitkääään, 7.30-8.30 useampana aamuna ja yhtenä aamuna heräs vasta 9.30. Arvaas olinko et HÄH! Heräsin ite silloin 9.22 ja ihan säikähdin!

Mut nyt poju heräs joten palaillaan,

lillukka
 
Heipähei! :wave:

Lillukka: Onpas Onni aika mainio :D Joonas ei ole kyllä vielä mitään ötökkälöytöjä tehnyt, mutta lintujen, perhosten ym. perään katselee kyllä kovasti. Mä meinaan nyt tänä vuonna laittaa ekaa kertaa jotakin kasvimaalle kasvamaan. Porkkanaa, sipulia ja salaattia ainakin :p

Me ei olla oltu tänään ollenkaan ulkona, kun aamupäivällä en jaksanut lähteä ja nyt päivällä on satanut vähän väliä :( No toivottavasti miehen sisko pääsee Joonasta ulkoiluttamaan, kun tulee poikaa hoitamaan ultrareissun ajaksi. Nyt täytyykin alkaa jo pikkuhiljaa valmistautumaan, kun tunnin päästä pitää jo lähteä, kun ihan Turkuun asti pitää ultraan mennä :D

Palailemisiin illemmalla varmaankin! :wave:
 
No niin, nyt on sitten ultrassa käyty! Kaikki oli oikein hyvin, vastasi viikkoja jne. Kyllä meille taitaa olla toinen POIKA tulossa!!! :heart: Saa Joonas pikkuveljen :D Joten eipä meillä taida olla Tanskuliini niille tytön vaatteille mitään käyttöä...kiitos kuitenkin kovasti! :) Kylläpä nyt pääseekin sitten helpolla, kun on pojalle vaatteet jo valmiiksi odottamassa, toisaalta olishan se kyllä ollut todella mukavaa vaaleanpunaisia vaatteita päästä ostelemaan =)

Nyt hoitamaan J:n iltatoimet, joten eipä nyt tämän enempää. Hyvää yötä ja pitkiä unia kaikille! :wave:
 
Niiskuneiti ihanaa että kaikki hyvin ja sitten teilläkin on veljekset :)! Onnea kovasti :heart: jo nyt.

Mies nukuttelee Onnia, mä tulin kattoo et onko Niisku kirjoittanut. Rupesin askartelemaan eli maalaamaan Onnille hiekkalaatikkoon kiviä, teen mm. leppäkertun, mehiläisen ja mitä nyt keksin helppoja tehä.

hyviä unia kaikille, itsekin toivon saavani nukkua. Aamulla heräsin Onnin johonkin unissaan ääntelyyn vaille 5 enkä saanut enää unen päästä kiinni. rasittavaa ja tosi ärsyttävää tuollainen et kun sais nukkua niin sit ei osaa nukkua!

Lillukka
 
iltaa..

Niiskuneidille ja muulle perheelle onnittelut pienestä miehestä =) ..jo nyt
Tinttamooses:Tatu herää tätä nykyä suunnillewen 7.30 Hoidan aamutoimet ennen kun töihin lähden. tosin tänään annoin nukkua kahdeksaan kun tuntu nukuttavan.. sitten kävin varovasti herättelemässä että keretään.

Lillukan kuulumisisa mukava kuulla taas =) Minkälaisella maalilla maalaat kiviä?? Tulee varmaan hienoja =)
Tatu kahtelee muurahaisia mummolassa kun yrittäävät mokomat sisälle tunkeutua aina keväisin.. ja linnut on kans tosi mielenkiintosia.

Peppi: ISO :hug: , Painaako joku muukin mieltä kun tuo imetys asia?? Yritä olla murehtimatta. Eiköhän Rasmus saa tarpeeksi maitoa. Ja tosiaan niin kun jo Siru sanoi niin onhan pojilla eri lähtökohdat jo syntymäpainonsa takia.
Minä luulen että jos Jonttu ei kauheen hirveen, kamalan, aikasin herää niin varmaan valvoo ristiäisten ajan... ainakin Tatulla on taipumus venyttää hienosti uniaan mikäli jotain erikoista on tekeillä =) Saa jonkun ihme virta piikin =) Tai sitten jos on niin väsynyt niin joku sukulainen vaunuja työntelemään että saa pojan nukkumaan =)
Ukin muistotilaisuus sattu sillon tammikuussa just Tatun päikkäreitten ajalle mutta otin pojan sinne mukaan kun mummo sitä sano että hyvä vaan jos ensimmäinen lapsenlapsen lapsi olis mukana vaikkei ymmärräkkään mitään. Mummolle tuntu tuovan vähän lohtua kun sylissä kiehnäs.. mutta hienosti poika jakso olla.. tais venyä kolmisen tuntia unet sillon.

Käpyskälle :hug: , mee lyömään nyrkkiä pöytään hammaslääkärille :D

Töissä meni tänään päin prinkkalaa eräs asia mutta ei siitä tässä nyt enempää \|O ... ottaa vaan pannuun suunnattomasti.

Tatu jäi tänään tosi kiltisti kotiin kun lähdin :D Pyyti vaan lapsenvahtia laittamaan titi nallen pyörimään ja äiti oli unohettu... Mut parempi niin kun että jää huutamaan.. itekki helpompi lähteä kun ei poika jää pahoilla mielin kotiin.

mut nyt öitä kaikille!
 
Pakko oli tulla vielä katsomaan, että jaksoiko Niiskuneiti laittaa nyt jo ultrakuulumisia :D ja jaksoihan se; hurjasti onnea tältäkin suunnalta toisen pikkumiehen johdosta :heart: jo etukäteen!

Lillukka; kivoilta kuulosti Onnin touhut :) Otto olis kanssa ulkona miten pitkään vaan ja söisi mitä vaan eteen sattuu... mahtaako kuinka kauan kestää vielä tuo maisteluvaihe?? Meillä Lotta ei juurikaan syönyt mitään muuta kuin ruokaa aikanaan, että on hiukan erilaista nyt ;)

Peppi; kyllä Jonttu varmaan jaksaa valvoa, kun on erilaista ohjelmaa. Jos ei nyt ihan yliväsyneeksi heittäydy. Teillä on sitten Lotan nimipäivänä ristiäiset :) ja mun toisen veljen 30-vee synttäripäivänä. Ja Snellmannin päivänä eli liputuspäivä on. Luotat vaan siihen maidontuloon, älä edes mieti sellaista mahdollisuutta, etteikö se riittäisi :hug: Ja koita olla stressaamatta muutenkin.

Tinttamooses; Otto herää 8-9 välillä aamulla. Joskus joudun herättämään, kun esikkoa lähden eskariin viemään, usein herää meidän ääniin jo ennen. Ja vknlp:sin herää myös samoihin aikoihin. Nukkumaan menee 21 maissa. Aika samat rytmit tuli siellä reissussakin, vaikka aikaero oli -7tuntia.

Nyt nukkumaan, huomenna on herätys tuntia aikaisemmin, kun meil on se kouluun tutustuminen :eek:

Kauniita unia, autoja ja junia ;)
 
Iltoja!

Täällä tulin vielä pikaiseen käymään, katsomaan onko se Niiskuneiti kirjoitellut ja olihan se! Onnea teille hirmuisesti toisesta pojasta, on se kyllä tosi helppoa, kun just kaikki vaatteet on valmiina jne. :) :heart:

Meillä kävi se pappi ja saatiin sovittua ristiäisohjelmasta =)

Lillukka: Kiva oli lukea teidän kuulumisianne :) Joonatan on kovin kiinnostunut ötököistä, meillä oli sisällä yksi päivä se sellainen kovakuorinen ötökkä, miks musta tuntuu, että sen nimi oli lukki? Mut jotenkin lukki kuulostaa kyllä hämähäkiltä, vai oonko ihan pihalla :ashamed: No, se kuitenkin, joka haisee ihan kamalalta :x Ja se haju ei lähde mistään pois :snotty: Joonatan oli saanut sen käsiinsä ja se haju ei tosiaankaan meinanut pojan käsistä lähteä, vaikka kuinka monta kertaa saippualla pesin :eek: Et on poika kyllä kiinnostunut noista ötököistä juu :D Nukkupa Onni tosiaan pitkään, wau :D

Danjuska: Tässä on nyt aika paljon kaikenlaista, mutta en halua niistä täällä yleisesti puhua... Kiitos ristiäisvinkistä :) Mikä työjuttu ottaa pannuun? Vai etkö halua kertoa? :/

Siru: Kiitos :hug: Joonatan vaan tuppaa olemaan aika hankala, jos on nukkunut liian vähän :whistle: Kiukuttelee ja raivoaa minkä kerkeää :ashamed: Heittelee tavaroita ja itseään :eek: :whistle: Et en jaksais sellasta siellä katsoa, mut on kyllä totta, että kun on tekemistä ja paljon ihmisiä ympärillä niin saattais viihtyäkin :)

Nukahtikohan tuo pienempi poika jo, pääsis itekin nukkumaan, oon ihan poikki :ashamed:

Hyvät yöt :wave:
 
Me oltiin Pattayalla lasten ja minun äidin kanssa,ekaksi oltiin melkein viikko Tukholmassa vanhempieni luona.Tuliaisina komea rusketus...mies jaksaa ihailla..Laihduin reissussa neljä kiloa,kai se oli se helle ja kaikki.Peten mielestä ei haittaisi jos tulisi lihaa luiden ympärille, ettei luut törrötä.mä mietin,että ketähän se on katsonut??Ei mua ainakaan..heh!

Yritin silloin ennen lähtöä käydä tänne kirjoittamassa,mutta se viesti ei kai sitten tullut.Tukholmasta en ehtinyt kirjoittaa ja Pattayalla ei siihen ollut mahdollisuutta.On muuten aivan ihana paikka.Tehtiin kaikkea kivaa.Suosittelen.ol on levännyt ja rauhallinen.

Jenny ei taida ihan yltää Rasmuksen lukemiin vielä painossa,mutta perässä tullaan :D

Mitäs mä muuta aioin..niin, ei kai mulla mitään aikaeroväsymystä ole ollut,paremminki matkustus väsymystä..reissaaminen ei kuitenkaan ole kovin helppoa,äiti oli pelastus kun oli mukana.En oikein ole ehtinyt lukea,joten en oikein osa kommentoida.

Minni
 
Iltoja tähdet,

Sata kertaa on pitänyt kirjoittaa, ja aina keskeyty alkuunsa kun ei jaksa/pysty istumaan koneella, mutta nyt on hyvä ilta.
Vaikuttaneeko että huomenna viiiiihdoin on se odotettu synnytystapa-arvio.


Peppi Kiitos vinkistä, löysin silloin yhteisöstä Kaizan osoitteen ja laitoin kuvan. Kaiza, saitko sen?
Jaa siitä asiasta mistä olit utelias, yritän vielä laittaa pikaisen YV:n. Hyvä että Rasmuksen näppyjuttu selvisi parhain päin, ja että munuaiset kunnossa, on teilläkin jo ehtinyt huolta olla vaikka niin pieni. Tsemppiä kuntosalille. Kuten Tanskuliinille ja Hannamarillekin, ihanalta kuulostaa treeninne ja ohjelmanne, hämärästi vielä muistan miten hyvä olo kuntoilusta tulikaan. Spinnigiä harrastin kans yhteen aikaan (ei kyl uskois nyt kun peiliin katsoo) ja se on tosi kivaa ja addiktoivaa, tunnin jälkeen ei VOI olla pahalla tuulella. Ja hui tuota kahden pienen lapsen arkea..miksei saman perheen mukelot vois nukkua samaan tahtiin?!
Ristiäisnukutuksesta en kyllä osaa muuta keksiä, kuin et jos vaan vois mitenkään nukkua ennen edes vähän aikaa..toisaalta kun on tapahtumaa ja jännää (esim. kahvitilaisuudessa muita pieniä lapsia) niin kummasti ne pienetkin jaksaa valvoa vaikka päikkärit ois nukkumatta. Tai sit nukkumaan rattaisiin kahvisalin aulaan..

Hannamari Appelsiinisuklaata löysin lopulta Turtolan Citymarketista! Tosin aika oli kullannut muistot ja levystä
on suurin osa jäljellä (ihme!). #&%?$!* juttu tuo jos on väärät korvatulehdusdiagnoosit tehty. Tai varsinkin se ettei tiedä onko vai ei..mä en noihin TK:n oikein luota. Onneks kuitenkin nyt menitte muualle, niin oikea laita paljastui. Vai vauvamasua haikailet, no onhan se ihan kiva noin rv30-34 viikoille asti..mut kyllä mä tästä pallosta oisin jo valmis luopumaan, ois kiva vaikka kumartua, kävellä, nousta lattialta tms. normaalisti ilman kipuja ja ähinöitä. Ne mitä viimeks ikävöin masun kadottua olivat, että raskausmahan kans maha saa olla sallitusti kuin iso vaan, ja et kaupoissa ym. saa jotenkin parempaa palvelua isomahaisena (kai ne pelkää että synnyttää siihen paikkaan ja haluavat nopeesti mahakkaan ulos) ja no tietty niitä asukkaan potkuja.

siru2006 Ihanan kuulonen reissu teillä ollut! Jep, tutuilta kuulostaa nuo pojan autoinnostukset, kirjojakin pitäisi Joelin mielestä lukea niin että näyttää vaan autonkuvia ja kysyy "mikä tuossa?", tai traktorin (no hevosetkin menee).

Gerbera Sä synnytätkin sit mun jälkeen :) Ja hyvin kuulostat voivan tällä hetkellä, loppuviikot onkin sitten rauhoittumisen
aikaa (vaikka just sillon ne "pakolliset" viime hetken tekemiset iskeekin päälle.)

Tanskuliini Kyllä tuollaisesta hiekkalaatikkokäyttäytymisestä vois sanoa suoraan, ei kivaa kellekään.

Tigru78 Sullakin noin paljon viikkoja jo! Oletko voinut hyvin?

koivunkäpy Jaksuja :hug:

Danjuska Varmaan sydämeenkäyvään nuo Tatun peräänitkemiset, mutta sellaisiahan ne lapset taitaa olla, itketään perään
ja sitten kun lähtijä mennyt, leikit jatkuu :)

jellona78 Ihanalta kuulosti viikonloppunne, omaa aikaa miehen kans.

smirgelaine Kivan kuulonen reissu sullakin, aina piristää päästä kotiympyröistä pois.

Minni Millaisen reissun te teitte?

Tinttamooses7 Joel herää riippuen paljon miten on mennyt nukkumaan, eli 7-9.00 yleensä. Ja nukkumaanmeno vaihtelee
päikkäreiden mukaan, ei vielä oikein yhdet unet tahdo riittää, mutta jos toiset ottaa, niin valvoo myöhään. Leivoitko munkkeja? (NAM!)

Lillukka76 Kiva lukea kuulumisianne ja hienosti Onni matkii eri lintuja! Ja mä tyhmänä oon sanonu miehelle (joka on kova
luontoihminen) että turha sille pojalle vielä on lintuja eritellä, et sanoo kaikkia lintuja linnuiks vaan..tokihan pieniä tuollaiset kiinnostaa.

Niiskuneiti82 Onnea tulevasta Joonaksen velipojasta! Ja ihanaa että kaikki oli pienellä hyvin ultrassa :heart:

Täällä voidaan yhä paksummin, tänään kävin vielä pojan kans bussilla kaupungilla, mut päätin et sai olla viimeinen kerta (kun pitää seisoa matkatkin rattaiden kans). Kotiin päästyä supisti yhtäsoittoa puolituntia.
Meillä on tosiaan huomenna se synnäriarvio, ja aamulla tulee ihan ekaa kertaa vieras hoitaja Joelille. Puolisen tuntia on aikaa tutustua pojalla ja kertoa hoitajalle pojan "käyttöohjeet", vähän jännää. Mut eiköhän niillä hyvin mene.
Mies lähtee mukaan äippäpolille, tarvinkin tukea kun horjun sektio/ei sektio päätöksen välillä (jos ei ole ihan selvä juttu lääkärien mielestä) ja näkeepä vielä vauvan ultrassa. Kiva tietää sekin onko supparit saaneet
jotain jo aikaan..(rv 36+5)

Nyt täytyy laittautua nukkumaan,

Hyvät yöt kaikille!
 
Huomenta!

Yö meni jo paremmin :) Vaikka illalla meinas usko loppua, kun Rasmus ei meinannut nukahtaa ja mä olin ihan järkyttävän väsynyt :ashamed:

Kävin muuten eilen kävelemässä aika pitkän lenkin koiran kanssa, kun en salille päässyt, tuli sellainen olo, että on pakko jotain kuitenkin tehdä :eek: :D On se kuntoilu ihanaa, kun alkuun vaan pääsee!

Minni: Tepä ootte ollut reissussa, voikun itekin pääsis... jonnekin lämpimään B) Paljonko Jenny painaa?

lumikarpalo: Kiva kuulla teistä! Ja jaksamisia kovasti loppuraskauteen :hug: Mä oon kyllä oikeesti sitä mieltä, että helpompaa ja mukavempaa se on, kun vauva on syntynyt, kuin että se siellä mahassa on! Oikeesti :)

Jaa, mitähän se Jonttu tekee kun on niin hiljaista :whistle:

Rasmus on tänään jo... vai vasta? 7vko :) :heart: Tuntuu kyllä, että se olis meillä aina ollut =)

No mutta, missäs Tansku? :eek: :wave: <br><br>
 
Torstaita B)

Voi kökkö mikä yö :eek: Tuli ihan mieleen viime syksy kun Veera itki vartin välein -viime yönä meinaa tyttö heräili pitkästä aikaa ihan kokoajan... Otin sen lopulta neljän maissa mun viereen patjalle, pyöri siinäkin yli tunnin ja nyt sitten neiti nukkuu vieläkin. Vitsit et väsyttää! En tiedä olisko itkut siitä vesirokkorokotteesta, sen antamisesta on nyt 2 viikkoa ja pakkauksessa sanottiin että oireita voi tulla kolmen viikon sisällä. Tai sitten on tulossa korvatulehdus, samperi :(

Eilen en ehtinytkään kirjoitella, käytiin aamulla perhekahvilassa ja illalla kävin salilla polkemassa 16 kilsaa :D Tänään mun oli tarkoitus ottaa tytöt mukaan salille lapsiparkkiin ja mennä kokeilemaan ekan kerran body pumpia mutta pääsenkin yksin liikkeelle, jee :D Mun äiti on vielä sairaslomalla selkänsä takia mutta selkä on jo ok joten se sanoi haluavansa tulla hoitamaan tyttöjä pitkästä aikaa. Ja mullehan se sopii vallan mainiosti :D

Niiskuneiti: ihanaa, teilläkin on sitten veljekset :heart: Ehkäpä seuraavalla kerralla saatte tytön ;) Mä tosin en taida säästää tyttöjen vaatteita sinne asti... :)

Siru: meidän tytöt tykkää autoista ihan kamalasti! Santerilla on säästössä sängyn alla laatikollinen vanhoja pikkuautoja -arvaa vaan miten tyttöjen kasvot loistaa kun isoveli antaa välillä niille autoja leikittäväksi :)

Tinttamooses: Veera herää yleensä klo 7, samaan aikaan Saarakin heräilee. Nyt on siis poikkeus että Veera nukkuu vieläkin...

Lillukka: tervetuloa taas sivistyksen pariin -siis nettiin :D Veera ei ole mitenkään erityisen iso ötökkäfani. Saas nähdä miten on mökillä kun siellä on aina paljon muurahaisia ja hämähäkkejä... Muistan kun pojat olivat pieniä niin ne söivät kuolleita kärpäsiä mökin lattialta ja murkkuja myös, yök :x

Peppi: mikäs mieltä painaa? Jos haluat jutella, soita/tekstaa/laita yv:tä, ihan miten vaan! Jaksuja :hug:

Koivunkäpy: suloinen Ville, puhuu puhelimessa :heart:

Minni: ette sitten olleetkaan ihan Tallinnassa :whistle: :D Wautsi, Pattayalla! Oli varmaan ihanan lämmintä B)

Lumikarpalo: oletpas sinäkin jo pitkällä! Olikos se niin että tiesit sukupuolen mutta et ole kertonut? Meinaa vaan että jos saatte tytön niin meillä on niitä tyttöjen vaatteita myynnissä vaikka kuinka paljon! :attn:

Jaahas, jos menis katsomaan onko Veeruska herännyt -kai se pitää kohta herätellä että menee yhdeltä sit jo päikkäreille...
Mukavaa päivää kaikille!
Tansku & tytskyt

*muoks* Peppi, täällähän sitä :wave: Kiva kun kaipailit :hug: <br><br>
 

Yhteistyössä