Joulutähdet 05 toukokuussa

Huo(h)menta!

Tansku täällä oli samanlainen yö kun teillä - ainakin melkein. 02 aikaan alkoi unissaan kitkuttelu ja levoton pyörintä ja jatkui siitä sitten aamuun asti. Heräs 7.30 eli tavallista myöhempään, ihan loppuaamun nukkui suht rauhallisesti mut ite en enää 6 jälkeen saanut unta. Mun on aina hiukka vaikea saada heti unta kun herään, varsinkin jos heräilyitä paljon, niin tuntui sit et enpä tuon jälkeen pahemmin oo nukkunut. Saatko sä heti unenpäästä kiinni heräilyitten jälkeen?

Peppi mullekin voit laittaa yv:tä jos sille tuntuu. Toivottavasti asiat joita mietit selkiytyvät eivätkä vie yöunia.

Lumikarpalo pitkällä sun raskaus, jaksuja loppumetreille!

Danjuska noissa maalipurkeissa lukee et akryylimaali, ostin ne eilen askartelutarvikeliikkeestä, sit lakkaan ne vielä lakalla niin kestävät hyvin vettäkin.

Minni ihanan kuuloinen reissu!

Mut nyt alkoi kova kitinä jotenkas moi!

lillukka
 
uusiks.. tosin en muista enää mitä hemmettiä kirjotin kun kirjotin sen tekstin joskus 8aikaan mut en ehtiny lähettää sitä..

Niiskis, hienoo et kaikki ok!

Minni, ihana kuulla teistäki!

Jippii, sain eilen ostettuu aidan, tänää ois pitäny lähtee ajele postiin yms mut pätkä on kipeenä, nolottaa ostajalle ilmottaa et sorry, en voi viedä pakettia, paitti toki voinhan mä laittaa ukon asialle!

Yö meni taas valvoissa.. \|O ja illalla erittäin reilua, mä koitin tunnin nukuttaa poikaa ei nukahtanu, kuulin et ukko tuli kotio ja päätin et minuu nähe poika valvokoon koko yön mä en enää jaksanu siin vaihees, siis päädyin kokeilee nukahtasko se sit yksin, isi meni sit ylös ja tadaa, poika nukahti vartissa \|O onko reiluu, kysympähä vaan????
 
Moikka =)

Ihana päivä,ulkona on niin nättiä ja lämminkin B)
Unohdin eilen kertoa,että mun hyvälle ystävälle syntyi noin.1.5 viikoa sitten kaksoset :heart:
Hän odotti ihan yhtä vauvaa ja sai vasta synnytyssalissa tietää ensimmäisen vauvan synnyttyä että tulee myös toinen :whistle:
Ihanat pikkutytöt olivat aika pikkuisia,toinen 1800g ja toinen 750g :)
Vauvat ovat onneksi hyvässä hoidossa ja voivat hyvin :heart:

Lumikarpalo:En ehtinyt eilen sittenkään tekemään niitä munkkeja,äiti toikin tuon tytön kotiin jo aamusta ja viihtyi meillä iltaan saakka,joten en muistanut koko munkkeja
:D Tänään teen niitä,ihan kohta laitan taikinan nousemaan :whistle:

Niiskuneiti:Kiva että kaikki oli kunnossa,mulla oli ihan sellainen tunne että saisit tytön(mulla on aina kaikista jokin hassu tuntemus :D )
Mutta ihanaa että saattekin pikkumiehen :heart:

Huomenna esikko lähtee isänsä kanssa viikonlopuksi meidän mökille Kuorevedelle,tarttis pakata sen kamoja ja ostaa jotain evästä,mies ostaa kuitenkin kaikkea sellaista mistä se ei tykkää :whistle:
Lähtevät kalastamaan ja luontoon kulkemaan,ihanaa että lähtevät yhdessä =)
Mä taidan suunnistaa lauantaina äidin luokse,ollaan kuitenkin sinne menossa syömään sunnuntaina ja varmaan mies tulee sitten mökiltä suoraan anoppilaan jonne mennään myös illemmalla ;)

Millaisia äitienpäivä rutiineja teillä muilla on?
Me ollaan oikeastaan aina oltu syömässä mun mummilla(tänä vuonna ei,kun mummi ja pappa palaavat Ruotsinreissultaan vasta lauantaina niin menis ruuanlaitto kiireeks)Joten syödään mun äidin luona ja siitä sitten mennään anoppilaan käymään :)
Ostatteko yleensä millaisia äitienpäivälahjoja?
Mä olen yleensä vienyt kukkia,mutta nyt ajattelin ostaa kaikille(äidille,mummille ja anopille)jotakin pientä :)

Nyt pitää mennä tekemään se pullataikina ettei taas unohdu :wave:
 
Taas täällä ;)

Me lähdettiin poikien ja mun kaverin sekä hänen tyttönsä kanssa käymään puistossa ja Isossa Omenassa, muuten oikein mukava reissu, mutta Rasmus vaan huusi 95% koko matkan ajasta \|O Kun herra ei viihdy autossa, eikä rattaissa, oli ne liikkeellä tai ei :kieh: Raivostuttavaa :ashamed: Ja siellä ne mummot pälyili, että miksi en tee mitään kun vauva rattaissa huutaa. Kun ei kelpaa tutti, sylissä huutaa ja tiedän, että on kamalan väsynyt ja pitäisi nukkua, mutta ei vaan nukahda :/ Lopulta itki itsensä uneen :ashamed: Tulipa siinä sellainen olo, että en varmasti lähde enää mihinkään pidemäälle noiden kanssa :ashamed: Joonatan oli kyllä tosi kiltisti, kai se tajusi, että sen ei kannata alkaa kitistä, muuten äitillä menee hermot totaalisesti :whistle: Että on tullut tästä kantoliinasta pikkasen liiankin tärkeä meille, kun muualla ei ole hyvä nukkua :eek: Nukutetaan siis tähän liinaan ja siitä siirretään sänkyyn...

Tanskuliini: Voi, jaksamisia kovasti :hug: Tuuhan heti kertomaan sit et mitä tykkäsit Body Pumpista :) Kiitos kovasti, ihana olet :hug:

Lillukka: Kiitos sullekin :hug: Ja harmi, että teilläkin meni yö huonosti :(

Koivunkäpy: Mikäs Pätkällä on? :/ Paranemisia!

Tinttamooses: Voi, olipas pieniä tyttöjä :heart: Oliko tää sun kaveri käynyt sitten ihan normaalisti ultrissa? Uskomatonta, että vielä nykyaikanakin voi noin käydä :D Äitienpäivänä me ollaan käyty mun äitin ja miehen äitin luona yleensä..

No mut, taidanpa jatkaa surffailua kun molemmat pojat nukkuu, ah, mikä ihana rauha :whistle: :D
 
Heippa!

Jemmalle täältäkin kovasti nimpparionnea!! :flower: :flower: :hug:


Niiskuneiti, mukavaa kun kaikki ok. ja pikkumies tulossa Joonakselle kaveriksi. =)

Tanskuliini, harmi kun yö oli risainen. toivottavasti vain yksittäinen tuollainen yö. tsemppiä body bumppiin.

lillukka, Mitäköhän miikka ei söisi siis kaikki ötököistä hiekkaan ja oikeaan ruokaan menee. kaiken kaivaa maasta ja työntää suuhuun. välillä aika rasittavaa. Aleksi kun ei mittään pistänyt suuhunsa. Onkos teillä mitään 28.5 tai 29.5? tuli tuossa mieleen että voisin poikien kanssa tulla käymään päiväseltään teillä, kun on vapaata. kiva kun olet päässyt netti elämään takaisin. =)

tinttamooses, meillä ei suurempia äitienpäivä rutiineja ole kehkeytynyt..yleensä ollaan minun vanhempien luona käyty kahvilla. tänä vuonna ite meen iltatöihin, joten ei ole hirveesti aikaa mitään tehdä. aamuteen ja syöiset jos ite sais sänkyyn niin ihanaa olis. muusta ei niin väliä. äitini löyti jotain pikkujuttuja kultasepänliikkeestä, jotka meinasin käydä ostamassa, muuten saakin ehkä tämän vuoden lahjat mun osalta olla. lähettäkö virtuaalisesti mulle niitä munkkeja. 'munkkifani' :wave: =)

peppi, noi teidän shoppailureissut kuulostaa niiiiin tutuilta. toisaalta ei pitäis antaa periksi ja jättää noiden pikkuipanoiden huutojen takia jättää missään käymättä, mutta mulle melkein aleksin aikaan ja miksei miikankin kävi usein niin etten halunnut noiden huutojen takia mihinkään lähteä. meillä sentään molemmat on jollain tavalla vaunuissa nukkunut, mutta juuri kun olen kaupunkiin päässy niin ovat heränneet. jaksuja kovasti. :hug: mullekkin saa laittaa yv:tä. ja hyvin ne ristiäiset menee. :)

käpysen Villelle paranemisia. :hug:

kellekköhän muulle piti jotain kommentoida... :attn: kun ei muista.

Meille kuuluu ihan hyvää. vapaapäivä tänään ollu, mut aamupäivä oltiin sisällä, kun täällä satoi vettä sieltä ja syvältä. Illalla olis minun tarkoitus lähteä sellaiseen kävelytapahtumaan työkavereiden kanssa. Huomenna olis iltavuoro ja lauantaina aamu ja sunnuntaina taas ilta. Pojat oli hoidossa laittaneet kasvamaan pikkupurkkeihin mustasilmäsusannaa, kummatkin omansa. toivottavasti onnistun ne kasvattamaan ja pitämään hengissä.

sirukohan kyseli noista autoleikeistä...meillä ne on ihan in ollut jo pitkään. Kyllä Miikka yhdellä mun vanhalla nukella joskus hetken leikkii, mut kyllä noi tekniset laitteet ovat meidän pojilla kaikki kaikessa. =)

minni, mukavaa että olette päässet vähän reissaamaan ja rentoutumaan. On teillä kuitenkin sen verran rankat vuodet takana. =)

Ihanaa nyt täällä alkaa päivä valkenemaan ja arska näyttäytyy. taitaa sittenkin tulla illaksi ihan kiva lenkkeily keli. B) =)

taidan hetkeksi mennä lukee päivän posteja ja oikaisemaan itseni, kun pojatkin lepäilevät. =)
 
Heipparallaa! :wave:

Kiitoksia Peppi, Lumikarpalo, Tanskuliini, Koivunkäpy ja Tinttamooses! :)

Minni: Ihanan kuuloinen reissu teillä! =) Missäspäin on Pattaya? :whistle:

Peppi: :hug: ja jaksamista! Mikäs sun mieltä oikein painaa? :/ Kirjoita vaikka yhteisöön, jos se vaikka auttaisi!

Tanskuliini, Lillukka ja Koivunkäpy: :hug:

Lumikarpalo: Onpas sun raskaus tosiaan jo pitkällä! Hirmuisesti tsemppiä loppuraskauteen ja lähenevään synntykseen! :)

Tinttamooses: Me syödään äitienpäivänä joko kotosalla tai sitten mennään jonnekin ulos syömään. Mun äitiä käydään onnittelemassa varmaan Joonaksen kanssa kahdestaan. Mulla ei yleensä ole ollut tapana äitienpäivälahjoja ostaa, pelkän kukan taidan nyttenkin vaan viedä. Mun mummille ja miehen mammalle lähetin kortit.

Nyt karkkipussia avaamaan, minkä ostin aamulla :p Mukavaa päivää kaikille! B)

Jemmalle vielä nimpparionnittelut! :flower:

Jellonalle kiitos! :) <br><br>
 
Heiputi kaikille!

Peppi kuten kerroit tossa on se syy miksi en oikeastaan käynyt missään kahvlassa kun Sami oli vauva. En pojun kanssa tai tytön ja pojan kanssa. Mutta kyl tuo helpottaa kunhan Rasmus kasvaa vielä pikkusen isommaksi elikkäs rupeaa viihtymään syöttötuolissa.

Jos et muuten huomannut niin siinä kirkon päässä ulkona päiväkodin puolella on semmoinen pieni leikkipaikka, jonne Rasmuksen voi laittaa (aikuisen valvonnassa tietysti) päästämmän höyryjä pois.

Nyt sitten seuraa purnutusta:

Mua nyt ruvennut ahdistamaan nää kotinurkat. Koko ajan tekisi mieli pois täältä. Olen totaalisen kypsynyt ruoan laittoon ja lasten hoitoon. Ku pääsis jonnekkin jossa joku muu tekisi nuo yllä mainitut asiat edes viikon ajan... :ashamed: tää sama tunne valtaa mut aina keväisin n. puoli toista kk:tta ennen "kesälomaa".

Kaikille kipeille paranemisia :flower:

T: hetkeksi arjen helpotusta kaipaava Smirge.
 
Huhheijaa, kyllä nyt on kroppaa rääkätty oikein olan takaa :D Peppi, olipas tunti :eek: Eihän meikäläinen pysynyt mukana kun piti kokoajan lisätä tai vähentää painoja... Tää eka tunti meni kyllä lähinnä tekniikan opetteluksi mutta kyllä mulle silti hiki tuli :ashamed: Yritän vastaisuudessa päästä näin torstaisin päivätunnille, ensi viikolla onkin pyhä joten mun äiti sanoi tulevansa hoitamaan tyttöjä (mies on kuitenkin töissä...) joten sitä seuraavalla viikolla otan tytöt lapsiparkkiin :D Saas nähdä särkeekö huomenna joka paikkaan :whistle:

Lillukka: nukahtelin kyl aina välillä Veeran itkujen välissä mutta useimmiten en ehtinyt nukahtaa ennen seuraavaa itkua. Veera nukahti äsken päikkäreille alle minuutissa -ei kai sitä väsyttänyt?! :D Jaksuja sinullekin :hug:

Tinttamooses: me käydään Äitienpäivänä yleensä anopin luona, mun äiti on myös mukana. Nyt appi ja anoppi ovat etelässä joten ollaankin kotona sunnuntaina ja mun äiti tulee meille pizzalle ja kakkukahville :p Ostan omalle äidilleni ja anopille aina kukat sekä jotkut pienet lahjat, esim. viime vuonna ostin t-paidat joissa lukee "mummo on taas vauhdissa" :D Mummoilla oli ne muuten päällä kun olivat tyttöjä hoitamassa meidän Tallinnan reissun aikana :) Ostettiin Tallinnasta lahjat mummoille tällä kertaa. Lähtöpäivänä mies näki yhden liikkeen ikkunassa ihania lahjaideoita, sellaisia maalattuja lasikoristeita joita voi laittaa ikkunaan. Yhdessa oli neljä neliskulmaista pientä lasia roikkumassa toisistaan kiinni, kahteen lasiin oli maalattu tytöt ja kahteen pojat -ostin sen mun äidille, sopii hyvin kun siinä on kaikki 4 lastenlasta =) Anopille ostettiin 2 vähän isompaa neliskulmaista lasia joihin oli molempiin maalattu nätit tytöt.

Smirgelle jaksuhaleja :hug:

Taidan painua pehkuihin vähäksi aikaa, se on moro :wave: <br><br>
 
heips, torkahdin hetkeksi ja nyt yritän kirjoittaa pari juttua, toivottavasti ehdin ennen kuin poju herää...

Jellona voihan vitalis, mulle tulee viikolla 22 eli 28.5. alkaen paras ystäväni 2v. lapsensa kanssa Kuopiosta. Ovat 31.5. asti. Eli nuo päivät ei käy, mut millois sulla ois muulloin sellaisia vapaapäiviä että voisitte tulla käymään, mielellään otan kylään!! Toukokuussa on noitten lisäksi yksittäisiä sovittuja juttuja, kesäkuussa on sitten enempi kun miehellä alkaa loma myös ja lähetään mummoloihin jne. Mutta kyllä me ollaan paljon kotonakin, eli laita vaan ehdotuksia! Kiva ois nähdä!

Smirge tuttu tunne, mä olen kanssa kärsinyt nyt tuosta "kun joku muu tekisi ruuat ja hoitaisi poikaa" tosin haluun mä hoitaa sitä itekin

:heart: mut ruuanlaittoon olen eniten kyllästynyt. Viime keväästä en tätä tunnetta niin muista, silloin tais poikakin syödä vasta maitoa että ite kun jotain hotkais suuhunsa niin se oli siinä. Mutta kouluajoilta muistan, kuinka keväällä alkoi kaiki aina tökkiä, ei huvittanut koulut vaan odotti vaan kesälomaa. Ei noita asioita voi rinnastaa mutta samanlaista tympääntymistä kuitenkin tunteena. Mun mies aloittaa tosiaan kuun vaiheessa loman ja menee töihin sit elokuussa eli pitkä loma tiedossa. Olen yrittänyt nyt järkätä joitain kivoja juttuja tähän toukokuulle, jotta "jaksais" odottaa miehen loman alkua, esim. kaveri tulee loppukuusta.

Täällä sataaaaaaa, siis kahteen päivään ei ole päästy ulos koska valehtelematta sade on liki kaatosateen luokkaa. Aamupäivällä kävi kaveri, jolla on 2 koiraa. Niitä koiria kävin näyttämässä Onnille pikaiseen ulkona ja eilen kävin itse jopa ruokakaupassa ja askarteluliikkeessä. Mut on osannut olla t-y-l-s-ä-ä. Tällä viikolla meillä ei ollut edes perhekerhoa. Ja junamatka Savonlinnaan peruuntui sateen takia. Mut kun aurinko alkaa paistaa ja tulee lämmintä, luonto herää sit oikein kunnolla!

tulipas nyt loppuun pliirumplaarumia.... poistun!
Lillukka
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:28 smirgelaine kirjoitti:
Mua nyt ruvennut ahdistamaan nää kotinurkat. Koko ajan tekisi mieli pois täältä. Olen totaalisen kypsynyt ruoan laittoon ja lasten hoitoon. Ku pääsis jonnekkin jossa joku muu tekisi nuo yllä mainitut asiat edes viikon ajan... :ashamed: tää sama tunne valtaa mut aina keväisin n. puoli toista kk:tta ennen "kesälomaa".
Piti oikein lainata kun tuntuu niin tutulta. Mä olen huomannu kaipaavani töihin!! :eek: :eek: Eilen tuli taaas oman alan lehti, tähän asti olen vaan selannu sen läpi, mutta eilen luin kannesta kanteen, ja olin tosi kiinnostunut! Ehkä aivot tekee pikkuhiljaa työtä sen eteen, että hoitavapaan loppu ei olisi niin rankka. ..vaikka täyttä viikkoa en meinaakaan heti tehdä.. :whistle:

Siru: Meilläkin autot on POP!! Ja ajleea ja päristellähän voi ihan kaikella, laatikoista kirjoihin ja palloihin.. :whistle: Pallon heittäminen on toinen tosi kiva juttu Vilin mielestä, ja kuvakirjat tietenkin myös.

Tinttamooses: Vili herää 6-7 välissä, ihan viimestään 7.15. Mä nukkuisin pidempään, mutta minkäs teet. Arttu aikanaan viihty sängyssä aamuisin, mutta Vili pomppaa heti pystyyn ja huutelee pöö.. Ja itkuks menee jos ei pian pääse pois. Aika hurjaa se sun kaverin juttu, luulin että nykyään kaikki tietää ilman muuta jos odottaa kaksosia! :eek: Oliko sun kaveri käyny ultrat sun muut? Äitienpäivänä mä haluan kakkua, muuten mitään ihmeellistä en odota. Varmaan pitäs käydä anopilla ja mun porukoillakin, joten mikään lepopäivä siitä ei tule.. :kieh:

Peppi, ihan samaa sanon kuin muutkin, luota vaan siihen omaan maitoon! Meillä sekä A että V oli tosi nopeita syöjiä, ja toiset vauvat on oikeita "slow food" muksuja.. ;) Ja ristiäispäivänä mummot tai muut sukulaiset on Jontun viihdytystä varten, niinkun joku muukin sanoi. ..lukki on pitkäjalkainen hämähäkki.. ;) :D

Lillukka: A.Wahlgren kirjoittaa lapsikirjassa siitä kun pieni oppii sanan EI tai EN, silloin hän on oppinut aivan uuden tavan puhua, kun ei voi käyttää kysymyksiä joihin vois vastata ei/kyllä. Esim ei kysytä lähdetäänkö ulos? vaan missä kenkäsi on.. :LOL: Hauska tuo hiekkalaatikkokivi-idea (johan on sana.. ) Mies sanoi haluavansa laittaa koristekiviä hiekkalaatikkoon, siis sellasia kaupasta ostettavia, että niitä voi etsiä aarteina, tai niistä voi rakentaa tien reunoja tms.

Niiskis: Onnea veljeksistä! :hug: Tosiaan, nyt sulla on lähes kaikki vaatteet jovalmiina, mikä on toisaalta hyvä ja toisaalta tylsää.. :whistle: Ainakin musta tuntui siltä!

Minni Oi mikä reissu!! Mua mietityttää matka Norjaan.. :whistle:

Lumikarpalo: Otin ja söin sen appelsiinisuklaan viime viikolla, ja olin mäkin vähän pettynyt. Muistin että se oli krokanttia eikä krispiä.. pienestä se on kiinni! :LOL: Mulla ei silti jääny syömättä.. Jaksuja loppumetreille täältäkin!

Käpärin puhelinVillelle tervehtymistä ja Käpyselle itellensä kahvikänniä. :D

Huh, nyt tais tulla kaikki, Artulla meinaa hihat palaa kun en leiki sen kanssa.. :whistle: Ja tiedoksi ulkopuolisille, ollaan kyllä leikitty tänään mielin määrin! :LOL:
 
Just tommonen tympääntyminen kuten sanooit Lillukka.

Avasin äsken lastenhuoneen oven että josko tuo poju heräis, mutta ei liikettäkään kuulu. Ja toien on jo nukkunut semmoisen reilu 2 tuntia.
Pitää visiin mennä nostamaan rullis ylös.
 
Hannamari: Kiitoksia! :) Mustakin on aika tylsää, kun ei pääse mitään uusia vaatteita ostelemaan :whistle: Tai pääsishän sitä toki, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole kovin järkevää... ;)

Moi taas! :wave:

Smirgelle vielä jaksu :hug: Samoja tuntemuksia on täälläkin TODELLA usein... :whistle: <br><br>
 
Kiva, täällä ollut vähän vilkkaampi päivä :)

Kirjoitan taas niin pysyn kommentoinnissa mukana ;) :D

Jemmalle nimpparionnittelut täältäkin!! :flower: :hug:

Kiitos Jellona :hug:

Niiskuneiti: Kiitos :hug: Täytyy harkita tuota yhteisöön kirjoittamista... En oikein tiedä, että mistä aloittaisin ja mitä kirjottaisin, niin kauheesti varmaan tulis juttua... Mut ihana, kun tiedän, että täältä teiltä saan tukea :heart:

Smirgelaine: Jaksamisia kovasti :hug: Koska sä aioitkaan palata töihin? Kiitos tuosta kirkkovinkistä!

Tansku: Vaikka mä en siellä Pumpissa tehnyt kaikkea ja olin vähän pihalla niin olin todellakin seuraavana päivänä ihan kuollut :eek: :whistle:

Hannamari: Siis mä olin tänään siellä puistossa ja mua rupes ihan kauheesti ärsyttää, kun en sen ötökän nimeä muista :LOL: Ja tajusin kyllä, että se lukki on hämähäkki :whistle: Eikö kukaan tiiä, mistä mä puhun?? Siis sellainen, joka "ahdistettuna" päästää sellaisen ihan järkyttävän hajun, joka ei lähde vaatteistakaan pois... No, ehkä pesun jälkeen... Mut sellanen tosi voimakas haju se on... Se on sellanen pieni, vähän vihertävä, sellanen kuori... tai se on vähän kova selästä :LOL: Minä taas vauhdissa, koitan selittää ja kukaan ei varmaan tajua :LOL: Häiritsee kauheesti!!

Mut nyt laittaa ruokaa :wave:
 
Peppi: minätiedän minä tiedän!! :wave: se on varmaan tukkimiehentäi, semmonen vihreenruskeenkirjavan kukertava??

Jemmalle onnea :flower:

Musta tulee viel kauppanainen, oon innostunu myymään noita ylimääräsiä juttuja, ite oon ain tyytyväinen ku saa myytyä halvalla jollekki jotai mitä ei enää ite tarvii mut toinen tarvii..
Otettiin pikkutorkut, annaki nukku ja poika nukkuu edelleen.

Keletanakuttu! tääl on särkypäivystys vissiin siirtynyt niin että se on joensuussa, yksityisellä, ja niistä yksityisistä ei kukaan muu tee noit leikkauksia ku tuo mille oon menos, ts. kaksmuutaki tekee, ne käy perjantaisin toisessa paikassa, toinen tulee kuopiosta ja toinen lappseenrannasta, eli taitaa olla haavetta vain tää et pääsisin nopeemmin lääkäriin :'(

Smirgelle ja hannarille jaksamista, tiedän tunteen..
 
No niin juuri tultiin tk:sta ja Veralla taas korvatulehdus.Oli yöllä kuumeinen ja arvasin että varmaan on mennyt taas korviin.Nyt saatiin joku 3 päivän kuuri joka pitäis vaikuttaa 10 päivää. Meillä olis juuri ollut korvakontrolli mutta taas ehti saada tulehduksen. Kauanko tälläistä seuraillaan ennen kuin laittavat putket? Vai voiko olla niin että ei putkiteta ollenkaan? Veralla on ollut nyt jo ainakin neljä ellei jopa viisi korvatulehdusta tämän vuoden aikana eli heti kun aloitti hoidon niin siitä se kierre alkoi. Saatiin muuten tytöt tähän lähellä olevaan päiväkotiin hoitoon elokuusta alkaen jee! sitten hoitomatka lyhenee puolella ja ne harvat aamut kun vien niin saadaan ottaa vähän rennommin kun ei tarvi varata matkaan niin paljon aikaa. No joo nyt lopetan ja jatkan vielä täällä töissä.
Aurinkoista säätä täältä sinne missä sataa :whistle: (tuo olkoon puhallus =) )
 
Moikka!

Onpas ollu tosiaan vilkas päivä täällä, kiva =)

Tinttamooses; äitienpäivänä mä saan yleensä valmiin aamupalan, joko sänkyyn tai keittiön pöydän viereen. Ja sitten esikko on tehny varmasti eskarissa jonkin kivan lahjan. Usein mieskin on ostanu jotain, vaikka mun mielestä lasten tekemät jutut riittäisi. Meillä vielä miehen lahjat on kalliita ja hienoja ja mulla on justiin ollu synttäritkin, ni en halua mitään lahjoja. Synttärilahjaksi sain justiin ihanan pinkin kännykän, vaaleanpunainen on siis mun lempiväri :) Onko muilla mitään lempiväriä? (välikysymys ;) ). Sitten äitienpäivänä käydään mun porukoiden luona, yleensä heidän kans käyty jossain syömässä, mut nyt äiti tekee ruoan siellä (ehdotin kyllä, et jos me lapset oltais tehty tai viety äiti taas syömään, mutta se ei hänelle sopinut, kun oli päättänyt tehdä itse). Sit mun mummu asuu siinä vanhempieni pihapiirissä omassa talossa, ni siellä käydään tietty myös. Ongelmallista tuon kaiken ehtimisessä tänä vuonna on mun iltavuoro, mikä alkaa klo 14... tollain lyhyesti ja ytimekkäästi sain sit kerrottua meidän äitienpäivästä. Vielä lisäyksenä, että miehen äidin haudalle viedään joku kukka, mut varmaan jo lauantaina.

Peppi; mäkin sanon, että mullekin saa avautua, jos se auttaa :hug: Usein auttaa, kun jollekin pystyy puhumaan olostaan ja ajatuksistaan. Että älä murehdi yksin!

Nyt pitää laittaa pikkuapinaiset nukkumaan. Katotaan, jos norkoilen tässä koneella myöhemmin... ;)
 
Moi


Oikein hyvää tulevaa äitienpäivää kaikille.

Onnea raskaana oleville ja iloa vauva-arkea eläville.

Tällä erää mun palstailu taitaa jäädä, ei vaan oo resursseja pysyä teidän mukana.

Lämmin kiitos kaikille palsta-ajasta, etenkin perustajille :flower:

Hyvää kevättä ja tulevaa kesää.
Pitäkää huolta toisistanne :flower:

T: kirjaimellisesti uneton
 
taas täällä, taidan kirjoittaa nyt parinkin viikon edestä!

Siru mun lempivärit on vaihdellut, mut ruskea, oranssi ja musta ja tietyn sävyinen violetti tuntuu nyt kivimmilta.

Käpyskä YYTÄ laitettu takaisin! :attn: =)

Hannamari joo, me ollaankin tsempattu jo aiemminkin kun Onni oppi sanomaan ei että ei puhuttais konditionaalissa "lähettäiskö"-tyyliin vaan sanotaan että kohta lähetään jne. Koska noihin kysymyksiin tosiaan voi vastata sen en ja sit onkin inha tilanne et mitäs meninkään kysymään, jos lapsi ei oikeesti saa päättää. Mut Onni vastaa moneen meidän "nyt lähetään"... juttuun kans EN. Sanoo kyllä jos kielletään jostain että "ei saa tehdä noin" myös että "en en"... Hassua!
Voi, kiitos kun sanoit koristekivi-ideasta tai siis miehes, meillä onkin vissiin joku pussin loppu niitä jäljellä ja sit sain tuosta miehesi ideasta taas uuden idean eli ihan yksiväriseksikin voin maalailla kiviä, jospa niille käyttöä ajan kanssa hiekkiksellä löytyy.

Me käytiin laittamassa illalla koko perheen voimin kalaverkko veteen. Mä soudin ja mies laittoi verkon, Onni oli turvallisesti miehen luona istumassa veneen pohjalla. Ja pelastusliivit päällä toki kaikilla. Ja ihan rannan lähellä mentiin. Mua jänskätti vähän vaikka hyvin kaikki meni.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan! hyviä, rauhaisia öitä kaikille!

lillukka

 
moiks!

Huoh.. on taas työn takana pojan nukuttaminen.. ei meinnannu asettua millään...

Sain tänään yläkerran siivottua ja huomenna kun lähtevät mies porukalla sinne mummolaan niin puunaan alakerran =)

Peppi: Ei sillä etten haluais puhua =) On vaan semmonen asia mitä en kehtaa näin julkisesti kertoa kun kuitenkin työhön liittyy.. mut käyn yhteisöön kirjottelemassa kun on aikaa =) ei mitään maata kaatavaa mut ärsyttävää...
Meinasin ehdottaa että se ötökkä on lude mut taitaakin olla tosiaan käpysen sanoma tukkimiehentäi :LOL: en millään saanu päähän vaikka tiiän kyllä mimmosesta ötökästä puhuit :D

Lumikarpalo: Tulehhan sitten kertomaan kuulumisia ja että miten Joel pärjäsi vieraan lapsenvahdin kanssa sillä aikaa =)

Tanskuliini: :hug: toivottavasti tuleva yö olis parempi!

Koivunkäpy: Joo ei oo tuo nukkumaan laittaminen aina reilua.. päikkäreille saan minä laittaa vaikka kuinka ja kauan niin nykyään kun isä tai lapsenlikka laittaa niin rupee tosi hyvin.. Poitsulle paranemista!

Tinttamooses: Yleensä ollaan oltu anoppilassa tai minun porukoilla äitienpäivänä mut nyt ollaan kotona. Kun pitkästä aikaa vapaa viikonloppu niin haluan olla ihan rauhassa kotona. Tatu käy iskän kans yhden yön reissun mummolaan huomenna. La tuleevat sitten pois.

Smirgelaine: hurjasti jaksuja ja :hug: ... tiedän tunteen... mutta nyt tuntuu että askareihinkin on enemmän energiaa kun käy töissä.. tai no harjottelussa mut kuitenkin.. vaikka tuntuu että on koko ajan kaaos kun ei kerkee mitään tehä niin silti mielekkäämpää tehdä mitä ennen.. tulikohan tarpeeks epäselvasti... :whistle:

Neve: Veralle paranemista. Ikäviä nuo korvatulehdukset.

Uneton: Tule ees kuulumisia aina välistä kirjottamaan... :hug:

mut nyt miestä vielä jututtamaan ennen kun töihin lähtee.
 
Ei mun pitänyt enää kirjoittaa, mut oli sit pakko tulla kuitenkin...

Uneton: Ikävää, jos sun palstailu nyt jää kokonaan, mulla ei ole aikaa kirjeitä enää kirjoitella, ainakaan tässä vaiheessa, mutta haluaisitko vaikka sähköpostia lähetellä ja sitä kautta kuulumisia vaihdella? :hug: Tai mä haluaisin, mutta jakatko/haluatko sä..

Ja todellakin, KIITOS Danjuska!!! Se siis todella oli LUDE, jota tarkoitin, pelastit mun päivän ja tulevat yöt :LOL: Lukki ja Lude, eiks se nyt oo ihan sama :whistle: Huh, johan helpotti ;)

Koivunkäpy: Jaksamisia hampaan kanssa :hug: Miten V voi?

Siru: Mun lempiväri on ruskea..., tykkään kyllä punaisestakin ja monesta muustakin väristä :whistle: :D Mut toi ruskea taitaa olla nyt ihan ykkönen ja se näkyy myös lasten vaatteissa :D Ja kiitos sullekin :hug: Onneksi mulla on maailman ihanin äiti, jonka kanssa pystyn puhua kaikesta :heart: En kyllä tietäis, että mitä tekisin ilman äitiä :'( :heart:

Lillukka: Ihanan kuuloinen venereissu teillä ollut! :) Mitä Onni tuumas veneilystä?

Danjuska: Kirjoita ihmeessä yhteisöön :hug:

Pääsispä sitä ajoissa nukkumaan tänään vai jääköhän taas vaan haaveeksi...

Pöh, kyllähän mä haluan teille kertoa, että kävin tänään ensin tekemässä salilla mun ohjelman ja sen jälkeen menin Pilatekseen, en oikein osaa päättää, että tykkäsinkö vaiko enkö, sen voin kuitenkin sanoa, että vaatii ihan äärimmäistä keskittymistä! Eikä sitä ihan hetkessä opi, mutta on varmasti tehokasta, kun oppii tekniikan :)

Hyvät yöt!<br><br>
 
Palasin kuin palasinkin... mies lähti yövuoroon jne. Terveisiä vaan Danjuskalle :wave: Miten monta yötä peräkkäin sun mies tekee? Meillä 4 tai 5, nyt meni viidenteen yöhön, että huomenna saan nukkua sen viekus :heart:

Olin saanu ystävältäni sähköpostia, missä oli linkki #&%?$!*äidin päiväkirjaan. Nauroin ihan vedet silmissä, en tiedä oliko väsymyksellä osuutta asiaan vai oliko ne oikeasti niin hauskoja. Käykää katsomassa, vai onko jollekin tuttua jo?

Peppi; mäkin just ruskeaa tykkään vaaleanpunaiseen yhdistettävän. Ja tosi monta ruskeaa vaatekappaletta ostin jenkeistä. Ja Lillukkakin tykkäs ruskeasta =) Äidit on hyviä kyllä olemassa, jos ne on hyviä :) Mun on myös ja tosi rakas, sille voi kertoa kans kaikesta.

Uneton; koita jossain välissä laittaa jotain kuulumisia, vaikket niin meidän juttuja lukisikaan :hug: Jaksamista!

Mun pikkuprinsessaisella oli tänään se kouluun tutustuminen. Kumpaa mahtoi jännittää enempi, mua vai häntä ;) Eilen illalla hän kyl oli ihan surkeena, että ei hän sinne voi mennä, kun ei mitään osaa, kun ei edes kertolaskuja osaa vielä :LOL: Lotan opeksi tuli mun vanhan tutun äiti. Kiva juttu, on pitkä kokemus opettajan työstä ja on sellanen auktoriteetti. Luokalle tulee näillä näkymin 10 tyttöä ja 10 poikaa. Muutaman tytön Lotta tunsikin entuudestaan. Aika monella aloittaa perheen ensimmäinen lapsi koulutien.

Nyt pakko mennä taas treffeille nukkumatin kanssa. Tulis sit kans ajallaan. Hyvää yötä!
 
Huomenia kaikille :)

Esikko läks eskariin,onneksi taksi oli inan myöhässä kun veny tää aamu :ashamed:
On kyllä kivaa että nyt on onnistunut loistavasti täällä uudessa paikassa tuo taksihomma :)
Edellisessä paikassa jossa asuttiin saattoi taksi jättää likan kyydistä ja raivos muksuille minkä kerkes :whistle: :eek:
Joka aamu sai kytätä sen tuloa haukkana keittiönikkunasta :/
Mutta nyt on ihana kun saa rauhassa mennä taksille ja mikäli ei ehditä tuohon tienpäähän niin ajaa sitten ovelle saakka odottelemaan =)
Peppi ja Hannamari:Kyllä se ystäväni kaikki ultrat sun muut kävi ja todella ihmeissään oli itsekin asiasta :D

Jellona78:Justiinsa laitoin munkit tulemaan,toivottavasti ovat hyviä vielä ;)

Smirgelle jaksuja :hug:

Tanskuliini:Mukavan kuuloiset lahjat olette äitienpäiväksi hankkineet,voi kun itsekin löytäis jotain tuollaista :)

Neve05:Se varmaankin riippuu ihan terveyskeskuksesta ja lääkäristä miten kauan tarkkaillaan korvia ennenkuin putkitetaan,mutta meillä Oskari sairasti todella monta tulehdusta ennenkuin putket laitettiin ja vielä niidenkin jälkeen sairasti muutaman kerran :/
Yksityisellä tietty pääsee aika pian putkitukseen.
Nyt onneksi korvat olleet kunnossa,mutta joka päivä annan sitä lehmänmaitoa sille
:/

Siru2006:Mun lempiväri on sininen :D
Samoin meidän tytöllä oli viimeviikolla tutustuminen kouluun ja mua jännitti varmaan enemmän kuin sitä ;)
Täällä pikkukoulussa aloittaa tänävuonna 4 ekaluokkalaista,joten siitä voipi päätellä kauanko tuo kyläkoulu tuossa vielä säilyy :'(
Uneton:Harmi jos lopetat kokonaan palstailun,olisi mukava kuulla välillä teidänkin kuulumisia,jospa yrität edes joskus tulla pikaseen kertoileen kuulumisia :hug:

Tänään täytyy pakata esikon tavarat,kun sinne mökille lähtevät miehen kanssa,ja voi olla että mun isä tulee illalla tai sit vasta huomenna käymään.
Nyt aamusta tulee keskimmäisen tytön uusi kummitäti kylään,selvennän senverran että ollaan ottamassa keskimmäiselle yhtä uutta kummia,koska hänen kummit eivät ole vuosiin ottaneet yhteyttä ja tyttö ihmettelee kun muiden sisarrusten kummit käy mutta hänen ei,niin päätettiin ottaa yksi kummi lisää :)
Nyt pitää mennä aamutoimiin,kohta muksut herää niin ei saa rauhassa kahvitella :whistle: :wave:
 
Huomenta.

Yö meni ihan kivasti :)

Pyysin, että mun kaveri tulis käymään meillä tänään, on Jontun kummi. Just laittoi viestiä, että voisi tullakin. Kiva.

Oli kyllä jännä peli eilen! Hyvä Suomiiii :D

Siru: Kiva, että teidän tyttö sai tutun ja hyvän opettajan =) Eikun pitihän mun... Mistä sitä äitijuttua (sähköposti?) pystyy käydä kattomassa?

Tinttamooses: Kiva, että teidän keskimmäinen sai uuden kummin, varmasti tytöstä itsestäänkin mukavaa :)

Pitiköhän mun jotain muuta? Ei kai.<br><br>
 

Yhteistyössä