JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Onnea vauveliinille!!! :flower: =) Ihanan suloinen profiilin kuva =)

Mä jännitän synnytystä vaan sen takia et keretäänkö saada lapsille hoitaja vaan joudunko yksin lähteen synnärille...

Taas askel lähempänä joulua;Sain lanttulaatikot tehtyä pakkaseen,huomenna porkkanalaatikot..

Maikka+nelonen rv37
 
onnea VAUVELIINI!

Synnytystä olen sen verran miettinyt et mitä jos lähtö tulee ennen sektiopäivää. Aamuja olis jäljellä 9. Ei vielä jännitä mut malttamaton olen. Pikkuinen painaa alas ja keuhkot on myös lytyssä. Missään ei ole hyvä olla. Nukkunut olen minä myös helv. huonosti. Kylen kääntäminen yhtä tuskaa,jalat puutuu ja lonkkia särkee.

Kiitos maukkis kivasta kuvasta. Ihan kuin olis peiliin katsonut (ainakin olo sen mukainen)

Mietin tossa lapsilisiä, vielä olis jokunen päivä aikaa lapsukaisen syntyä että joulukuussa sais lapsilisät. Mun mielestä typerä käytäntö se että kokonaiselta kuukaudelta saa sen lapsilisän. Kiva niille joiden lapsi päättää syntyä esim. 2 joulukuuta. Pienituloiselle se on tärkeä tulo kuiteskin..

tk & rv 37+6
 
Onnea Vauveliinille! Ihana tyttö!

Margaret: Meillä on lk hollanninpaimenkoira ja sit tommonen kahden sekarotusen tallikoiran risteytys (eli ei mitään tietoa mitä siinä on, mut moni luulee sitä ton holskun äipäks, joten aika paljon samaa näköä). Piti ihan googlettaa et mikä se Asrain "tolleri" on (novascotiannoutaja alkoikin sit kuulostaa huomattavasti tutummalta) ja samoin että miltä näyttää tivolin pon . Aina oppii uutta, en heränny turhaan tänäänkään...

tk82: tulis ihan tarpeeseen lapsilisä täälläkin, mut ei taida olla toivoo että joulukuulle kerkeis saada...

Tuitsun jutuille mäkin oon nauranu. :) Ihan samat ilmiöt kun meillä kaikilla, mut jotenki osaat pukee ne sanoiksi niin hyvin :LOL:

Tota kohdunsuuntilanteentarkistusasiaa kyselin siks, kun tuntuu että jotkut on siitä kohdunsuustaan niin hyvin perillä :) niin kävi mielessä et katotaanko sitä muilla jotenki paljon useemmin... mut kiitos kaikista vastauksista!

Mulla on kans ollu mukava viikonloppu, vaikkakin mies oli poissa. Nukkuminenkin ollu viel normaalia katkonaisempaa kuten monella muullakin, mulla kyllä toi täyskuu vaikuttaa aina siihen suuntaan. Oon käyny kaupungilla tapaamassa kavereita, syömässä, kahvittelemassa ja vähä shoppailemassa (mitä nyt n.20 ? pystyy shoppailee, mut kuitenki) ja jotenki tosi hyvin oon jaksanu! Sit vielä värjäsin tukan eilen (hennalla) niin että nyt on uus ja hieno pää! Tänään kun vielä kaupungille laitoin vähä ripsaria ja muuta pientä ehostusta niin oli lähes hehkeä olokin :)

Synnytyksen lähestymistä ei huomaa kun kalenterista ja siitä et on alkanu tulla niitä "mietin vaan et onks sulla vielä mitään uutisia" -viestejä ja -puheluita.

Vetiver 38+2
 
Mukavaa sunnuntaita täältäkin, tänään on ollut mun vapaapäivä. Päiväruuan tein mutta sen jälkeen mies jäi neidin kans kotia ja mä lähdin jouluostoksille. Ja sainpas melkein kaikki jouluostokset tehtyä, äiti jäi vielä ilman Aino-tossuja kun koot oli loppu :| Tulin kaupungilta, söin ja lähdin kaverille kylään. Kaveri leikkas samalla mun hiukset niin nyt kehtais vaikka lähteä synnyttään ;) Tai väripurkki vielä odottaa vessassa jos vaikka huomenna jaksais värjätä.

Onpas täällä paljon yökyöpeleitä nykyään. Musta taas tuntuu että nykyään nukut yöt paremmin/sikeämmin. Kaksi kertaa kyllä käyn vessassa yössä mutta uni tulee heti uudestaan :)

Vauveliinille hurjan paljon onnea :heart:

Koirista puhetta ollut niin meiltä löytyy villakoiria ja välillä aika montakin. Saa nähdä miten vauva niihin reagoi, onko yliherkkä :D

Mulla tiistaina aamulla se aika äippäpolille (käännösyritykseen) ja nyt on ruvennut jo vähän jännittään että mitähän siellä tapahtuu. Olen nyt yksin menossa eikä mies tule mukaan joten jännittää vielä enemmän mutta eiköhän se tästä.... Mites muut perätilalliset, mennääks edelleen samaan malliin perä edellä :)

Nyt täytyy varmaan lähteä vähän osallistuun tälle päivällekkin tuon tytön hoitoon eli iltapesulle ja nukkumaan neiti :wave:

Niin piti vielä kysymään että onks muut jo miettinyt nimeä pikkuiselle? Mä tässä viime päivät olen ja yks hyvä ehdotus olisikin mutta isäntä ei oikein lämmennyt sille. Pitää miettiä toista jos vaikka toiseksi nimeks sitten tuo mun vaihtoehto tai sitten pitää lämmitellä isäntää....

Saparo + Miko? 36+2
 
:flower: :flower: :flower:

tosiaan terveen kokoinen! =)



tosta että tutkiiko neuvolan täti kohdunsuuta,niin mä oon aina ymmärtänyt niin että se ei tutki,koska sit se vois olla joillekkin epämiellyttävää jutella sen saman henkilön kanssa kuiteski tosi usein,ja ihan muista jutuista.ite oon ainaki enemmän kuin tyytyväinen ettei neuvolantäti tutki,jotenkin se sisätutkimus on aina helpompi sietää kun ajattelee ettei tartte sitä henkilöä tavata välttämättä enä ikinä uudestaan.


täälläkin maha toiminut paremmin kuin hyvin nyt taas pari päivää,kun vaihdoin rautakapselit rautajuomaan,ja sen lisäks ostin uuden purkin maitohappobaktreereja,niitä on yht seittemää erilaista tossa merkissä,joten sekin varmaan tekee osansa siihen että välillä tulee ihan yhtäkkiä kiire vessaan.....eli ummetuksesta pääsin onneks eroon. =)
mutta sit on kans ollu tuota pahaa oloa ja etoamista,ja niinhän se oli viime raskaudessakin vikat viikot......mutta toivossa on hyvä elää,että enteilis synnytyksen olevan lähellä. :D

pitikin teille hehkuttaa että kannattaa noita maitohappobakteereja nyt syyä vielä kun odotusaikaakin on jäljellä,on tutkittu että vähentää vauvan allergioita ja vatsavaivoja....! ja hulivilinkin mahavaivat kuulosti siltä että ko valmisteet vois parantaa mahan oloa,ellet jo käytä.....


mä täällä tuskailen näillä ihme kivuilla,kun taitaa vauvan pää taas alaspainuessaan ottaa kiinni tohon luuhun,kun sattuu ihan kauheasti,rupee huolestuttaa onko pikkusella hätää....kun sitä särkyä on niin vaikea kuvailla etten tiedä osaanko neuvolassakaan selittää....kun ei oo liitoskipua kun tulee siitä kun vauva liikkuu.

mut joo,tännekkin yrittää rantautua tuo flunssa,lapsella jo vähän nuhan alkua,toivon että ite säästyisin,kun niin ahkerasti noita em bakteerejakin vedelty,nyt vielä napsitaan reilusti c-vitamiinia ettei iskis nyt,muuten oon ihan kuitti jos synnytys alkaa flunssavalvomisten keskellä/jälkeen.....


tosta lapsilisästä,on tosiaan vähän epäreilu systeemi toi että seuraavasta kuukaudesta alkaa,onhan se iso raha.ja mä kun vein kelaan muutoshakemuksen,että saan yh-korotuksen,niin pistin siihen että oon ollu yh elokuun ekasta,ku luulin et sit saa ainaski koko kk:lta,niin eikös se tässäkin tapauksessa mee niin et korotuksen saa vast seuraavalta kk:lta..... |O

mut joo,mulla mitään asiaa......
 
Just tulin saunasta. Olipas mukavaa, mut tuskin aiheuttaa supistuksia...;)

Onnea Vauveliinille!!!!

En oo hirveesti miettinyt synnytystä. Ehkä sitä, että osais oikeena aikana lähtee sairaalaan, eikä ainakaan liian aikaisin. Jotenkin aattelen niin, että se synnytys menee niinkuin menee, eikä sitä voi etukäteen suunnitella, niin sit en osaa oikein jännittääkkään.

Vetiver: Mulla ei oo todellakaan selkeetä käsitystä mun kohdunsuusta...

Hei, voisko joku kertoa pitääkö vaunujen renkaiden olla suht tyhjät? Ostettiin eilen vaunut ja nyt huomasin, että renkaat on aika tyhjät, mut kuitenkin sellaiset muhkeet ei siis mitenkään lytyssä ja sit tossa rappujen alla on jonkun muun vaunut ja kokeilen sen renkaita ihan vaivihkaan ja ne oli samanlailla suht löysät...eli millaiset niitten pitää olla?

Hei....
 
Vauveliinille onnea! :) :flower:

Margaret kyseli koirista; meillä on sekarotunen uros (collie,sakemanni,suomenpystykorva) ja miehen koira on pk chihuahua uros myöskin. Moni on ihmetelly meidän outoja rotuvalintoja mutta meillä molemmilla on ollu koirat jo ennen kun tavattiin. Moni on myös ollut ihan varma että chihu on mun ja seropi taas miehen mutta eipä ole niinkään! :) Mä oon aina tykänny koiran kokosista ja näkösistä koirista enemmän kun noista koriste koirista (noin niinkun omaksi jos ajatellaan) mutta kyllä toi miehen mukana tullut chihu on ihan kiva. :) :heart: Collieista tykkään ihan kauheesti ja ilokseni toi mun koira on tosi colliemainen,väritys ja turkki ei niinkään (on kyllä tosi tuuhee mutta pituus on sakemanni tasoa) mutta luonne,vartalo (varsinkin pää) on kyllä ihan selkeesti collielta. Meillä on myös pari tosihyvää collie kaveria, joista yhdellä on luonnontöpö häntä! Aika veikeen näkönen.

Synnytyksen ajattelemisesta: Kyllä se jokapäivä käy välillä mielessä mutta ei sitä kuitenkaan mitenkään kauheesti ajattele. Unia siitä en ole nähnyt ollenkaan. Pikkasen se jännittää ja hirvittää mutta ei nyt mitenkään järkyttävän paljoo. Sitä toivoo että syntyis jo mutta sitten kun alkaa tuntuun että se tosiaan vois kohta syntyä niin iskee sellanen jännitys että hei, en mä haluukkaan,eix tätä vois saada ulos jotenkin muuten?!? :LOL:

Vaunujen renkaista en osaa sanoo kun meillä vaunuissa on ilmakenno renkaat ja niitä ei tarvi pumpata ollenkaan.

Unettomuudesta: Täällä kanssa ollaan iltasin niin virkeitä että ja aamulla taas nukkusin vaikka kuin pitkään...sitten jos yrittää mennä aikasemmin maate niin se on yhtä pyörimistä.

Mulla oli kiva päivä tänään! Kävin eka koirien ja koirakaverin kanssa aamupäivästä 2h lenkillä ja sitten menin kaverin kanssa kaupungille kun hän yllätti ja soitti et lähenkö! Käytiin sitten kiinalaisessa syömässä ja shoppailin sen jälkeen itelleni huulikiillon,korvikset,alkkareita,maton keittiöön ja miehelle ylläriks bokserit. :) Harmi vaan kun sen koko on M ja mä muistin et se ois ollu L ja ostin sitten tietty L koon housut...toivottavasti ne ei oo ihan liian isot... :(
 
Olipas paljon juttua tullu viikonlopun aikana!!

Satunnaisia supisteluja täälläkin. Vauva ilmeisesti tosi ylhäällä edelleen, ainaskin rintakehää painaa peppu istuessa edelleen, ärsyttävää.

Huomenna neuvola, ja lupas tehdä nyt sisätutkimuksen jos supistuksia tuntunu enemmän ku viikko sitten. Ei oo aikasemmin oma täti tehnykkään vaan lääkäri.

Mä nukun yöni tosi hyvin, tiedä mistä lie johtuu....kun meen sänkyyn, vessailen eka noin puolen tunnin välein pari-kolme kertaa ja sit nukahdan, yleensä klo 01 korvilla. Sit päästelen tonne 9-11 asti, välillä 1-2 vessareissua. Oon ihan kiitollinen unenlahjoihini! :saint:

Painoarvioo ei oo tehty mitenkään virallisesti täälläkään. Viimeks kysyin ni neuvolatäti sanoi et nin 3,5 kiloinen olis odotettavissa. Ja lääkäri sanoi et mahtuu tuleen. Onko siis muille tehty tuota kummoisempiakin painoarvioita??

Asrailla ja muillakin ollu masennusta....täällä toisinaan kans. Eilen katottiin miehen kaa elokuva nimeltä onnen potkuja (suosittelen) ja masennuin meidän rahatilanteesta, vaikkei siinä miehen mielestä olekaan mitään masentavaa...eikä nyt niin munkaan... Joskus masentaa vain jotenkin "elämän tyhjyys" tällä hetkellä. Just kun ei oo mitään tekemistä, mies töissä, ulkona harmaata ja mä vain ODOTAN!

Veeruskalla ja muillakin oli kans lappusia tekemättömistä töistä. Täällä kans. Listalla just joulujuttuja, leipomisia ja siivoamisia.

Nyt nukkumaan...
 
Iltaa!

Hurjasti Onnea Vauveliinille :heart: !
Ja Myrskynmerkille hyvää syntymäpäivää :flower: !

Synnytystä en ole pahemmin miettinyt. Kun ei ole aiempaa kokemusta, niin en osaa odottaa mitään. Luulen, että parempi niin. Jostain kumman syystä kuvittelen koko ajan, että lähtö tulisi yöllä ja olen aina aamulla ihan ihmeissäni, ettei mitään erikoista tapahtunutkaan :eek: . Mies taas varmaan jännittää jokaista multa työpäivänsä aikana saamaansa puhelua, että nyt mennään :LOL: .
Toistaiseksi ei kyllä mitään sen suuntaisia merkkejä, että ensi yönäkään lähdettäisiin. Ehkäpä vauva on kuunnellut, että mulla on joululahjaostokset tekemättä :heart: . Hurjasti vauva liikkuu edelleen. Välillä sisäelimet saa sellaista kyytiä, että tuntuu, et taju lähtee B) .

Onneksi ei mullakaan neuvolassa tehdä sisätutkimusta. Terkka terkkana ja lääkäri lääkärinä!
Hyviä öitä! :wave:
 
Onnea vauveliinille :flower:

synnnytystä en ole sen kummemmin nyt miettinyt, moni tuttu kysynyt et jännittääkö? En mä sitä osaa jännittää, en muista esikoisestakaan jännittäneeni. Toivon vaan kovasti, että alkaisi supistuksilla, kun esikoisen synnytys alkoi lapsiveden menolla ja supistukset tehtiin tipalla. Haluaisin kokea ns. luomusynnytyksen, ilman tuota tippaa. Minulla on matkaa sairaalaan n. 5-10min riippuen kellon ajasta. joten tuskin tarvii panikoida ehtimisen kanssa...

Vauvan nimi on ollut päätettynä jo kesästä asti, siis mikäli ultran tyttö pitää paikkansa. Ja minun kun ei tarvitse miehen mielipidettä kysyä, kun isyydestään irtisanoutui... Olisikohan eduskunnan pitänyt tähänkin säätää joku pakkolaki :LOL:

Olen tässä miettinyt ilmoitanko isälle lapsen syntymästä. Mitä mieltä te olette? En ole kuullut hänestä sen jälkeen, kun muutti ennen juhannusta pois. Hän ilmoitti silloin, ettei halua kuulla minusta enää. Kunnioitanko hänen "toivettaan" vai laitanko esim tekstarin, että lapsesi on syntynyt?

uusi vaiva on tänne ilmestynyt - ällöttävä, peräpukama! :eek: Eikä mulla ole edes ollut ummetusta. Mua inhottaa toi kamalasti. Onko muille tullut? Kuinka kestätte?

maitohappobakteereita minullekin suositeltiin neuvolasta. On kuulema hyväksi loppuraskaudessa kovia kokevalle suolistolle, kun vauva möyrii niitä lyttyyn ja sit tasapainottaa aineenvaihduntaa muutenkin. Kuulema kannattaa jatkaa ainakin2 ensimmäistä imetys kuukauttakin, niin vauvakin saa äidinmaidon kautta ja ehkäisee ilmavaivoja ja muita suolisto-oireita.

itkuhälyttmet ajattelin pyytää vauvalle joululahjaks, kun mummi haluaa ehdottomasti jotain vauvallekin lahjaks. Millaiset olis hyvät? Ihan jotain perusmallia olin ajatellut, en mitään videokuvaa lähettävää tai sydämen sykettä tarkkailevaa. Onko jollain kokemuksia hyviä/huonoja jostain tietystä merkistä?

Ai, ja sen jälkeen, kun ostin rennie paketin keskiviikkona-torstaina??? ei ole närästänyt kertaakaan... paketin olo keittiön pöydällä omn riittänyt!

Nyt menen odottelemaan nukkumattia |O

Pinkeiju ja melskaajakeiju 36+0
 
unohdin sitte koputtaa puuta..... :headwall:

eilen kun pääsin sänkyyn niin eikös se kurkkukipu ja vilu iskenykkin heti päälle......nyt on sit ihan naatti olo,pää tuntuu täyttyvän limasta ja särystä ja väsyttää.....ei ihme että meijän neitikin oikeasti kipeenä ollessaan on ihan sylivauva taas,jos sillä tällänen olo on.....mullekkin kelpais syli ja hoiva...... :snotty:

mistä tuli mieleen että tosiaan ei kovin usein kuule että joku ois kesken flunssan lähteny synnyttää,kai se keho tajuu ettei silloin oo voimia...

synnytyksen jälkeen taas on eri juttu.....



hm,tuli tossa eilen kaupungilla vastaan kaveri joka on yhtä pieni kuin minäkin normaalisti,ja sanoi hänkin että näytän jo aika mahtavan kokoselta,edellispäivänä kuulin että mähän oon jo ihan valtava,niiin mä en kyllä ole mitenkään loukkaantunu noista kommenteista,kun varsinkin tuolla marraskuisten pinossa tuntuvat ahkeraan harmittelevan miten tuntuu moiset kommentit tosi pahalta.......kun ihmiset jotka harvemmin näkee,niin näkevät sitte kerralla sen ison muutoksen mahassa,ja kommenttihan on siis mahasta,ei naisesta ylipäätänsä.musta se on ihan normaalia että ihmisillä tulee ekana mieleen joku iso-sana,kun näkee jonkun valmiin vauvamahan.......

niin se asiani ydin oli siis,pääsin taas jaarittelemaan näin lyhyesti :ashamed: ,että eikös ole vähän ristiriitaista,kun oikein ajattelee,kun nainenhan kaunistaa itseään periaattessa saadakseen mahdolliset isäehdokkaat kiinnostumaan itsestään,siis niinkuin se on geeneissä että jossain vaiheessa ainakin nainen haluaa ja yrittää olla oikein hehkeä ja haluttava,jotta saisi potentiaaliset lisääntymiskumppanit esille,mutta sitten kun nainen on raskaana ja siis parhaillaan tekee sitä elämänsä tarkoitusta noin niinkuin evoluution kannalta,ja siis on varmistanut sen lisääntymisen,niin silloin onkin sitten murheissaan kun ei ehkä näytäkkään viehkeimmiltään......kun eihän tässä tilassa oikeastaan tarvitsisi enää herättää kiinnostusta vastakkaisessa sukupuolessa,noin niinkuin suvunjatkamismielessä.......

ja siis tätä mietin kun itsekkin tunnen olevani ihan valas ja ihmisten ilmoilla kun liikkuu niin tuntuu että ihmisten katseet on vaan lähinnä sitä järkytystä että noin nuori ja varmaan äpärä tulossa tms.

ja tuo (ex)mieskin kun kehuu ulkonäköäni niin en voi kun nauraa,tuntuu että eihän se voi tosissaan sellaista sanoa,sehän on selvä että vaan yrittää imarrella!!

oon jotenkin alistunu tähän valaskohtaloon.....


jooo,mun pää taitaa tosissaan olla limaa täynnä kun tälläsia täällä selitän! :ashamed:


menninkäinen :snotty: 38+4
 
pinkeijulle vielä,mä ostin tollaset doron digitaaliset itkuhälyttimet,joissa 2vanhempien yksikköä jotka on kans radiopuhelimet keskenään(niinkuin sellaisia tarvitsisin...)+vauvan hälytin,mutta ostin kyseisen pakkauksen vaan kun oli tarjous,muuten oisin ostanu philipsin sen perusitkuhälyttimen,jtn50e on yleensä hinta sillä....samalla siis halvin.
 
vauveliini onnittelut :flower:

mä täällä niin niin kipeänä ettei ole enää tosi. onneks parin tunnin päästä neuvola.

menninkäinen oon sairastanut tätä räkätautia jo syksystä ja käynyt monta kertaa lääkärissä. kun nuha on pois niin yskä vaivaa ja päin vastoin. ei oo enää kiva :kieh:

mut nyt syömään ettei vaan ole paino päässyt laskemaan. tuun sit kertoon mitä ne sanoi...

lilleriina ja tonttutyttö 36+2 (mummuolle selvännäkijä sanonut että tulee vilkas tyttö)
 
onnittelut vauveliinille :hug: :flower: :heart:
nyt vähän paremmin nukuttu yö itellä takana.että toivo nousee että tässä vielä nukun kunnon öitä joskus ;) olin jo NIIN epätoivoinen :ashamed:
menninkäiselle oon ite syöny lacto seveneitä (maitohappobakteereita) nyt 2kk.aattelin koittaa onko apua allerkioihin...
ja nyt tieten pitäs auttaa tuohon löysyyteen...mut voi olla tosiaanki vaan kun suolessa mulla nyt niin vähän tillaa...
eemmaalle kirjotit siittä sukulaises risoista.meillä esikko ekalla.kuorsannu koko pikku ikäsä.ja angiinoitten yhteydessä menny AINA nielu tukkoon mutta pallautunu normaaliksi kun saanu kuurin.nyt otettu 3 kertaa nieluviljely mutta angiinaa ei ole.joku niitä turvottaa...viime yönä tyttö meni risojen kans ni tukkoon että oksenteli vaan.mies käytti päivystyksessä ja meinas lääkäri että aikoo kiiruhtaa leikkausta! pittää nyt pittää peukut pystyssä että saatas se aika pian kun ei se oo nyt voinu syyä kunnolla kun sanoo et käy ni kipiää :( koulusta joutunu olleen resusten öitten takia paljon pois kun eihän se jaksa siellä käyä kun yöt joutuu yskiin...näkkee uloskin päin että sillä kurkku turvonnu.jospa kitarisojen poisto auttas sillä sun sukulaisella :hug: ite en oo siittä kuorsauksesta ollu tytön kans huolissaan kun olin aatellu että nukkuu vaan ni siki :ashamed: mutta lääkäri otti heti kurkkupolilla asian onkeen ja sanoi että jos LAPSI kuorsaa ja vuodessa 6-7 nuha tms romuskaa niin nielurisat yleensä poistetaan...mutta tuosta iästä en tosiaan ossaa sannoo kun meillä on jo 7v.
tuo oli ootuksen vierestä mut eemmaalle tekstiä :D
tännään itellä terkka nla.ite tykkään kans että terkka on terkka ja lääkäri lääkäri, joka "kopeloi"...aattelin tännään kysästä terkalta vähän koko arvioo...
 
Huomenta |O

vauveliini
ONNEA :hug: :flower:

Myrskynmerkille myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Lenkkeilystä Itse olen käynyt yksin päivällä 4-5 kilometrin lenkin ja koettanut vielä illalla houkutella miehen saman pituiselle lenkille eli lähes päivittäin tulee lenkkeiltyä 8-10 kilometriä :)

Vauvan nimistä Täällä nimet päätettiin jo ennen plussausta :D. Mietittiin vaan kerran automatkalla nimiä ja päätettiin jo silloin, että jos meille joskus oma pikkanen suodaan niin nuo nimet annetaan :heart:

Omaan napaan: Tosi huonosti nukuttu yö takana :ashamed:. Rupesin big brotherin jälkeen nukkumaan, mutta eipä uni sitten halunnut tulla :kieh:. Pyörin sängyssä kunnes sitten alkoi tosi kovat "kuukautiskivut" alavatsassa. Niitä sitten kestikin tuonne aamu kuuteen, jolloin vihdoin sain unen päästä kiinni (siihen saakka torkkunut) ja eikös sitten vähän vaille 7 miehen herätyskello alkanut päristä :kieh: Ja nyt kun sais nukkua niin minun pitää lähteä kävelee neuvolaan |O Voi olla, että ilapäivällä otan kunnon päiväunet :)

Mutta nyt on lähdettävä neuvolaan...

Mukavaa viikonalkua kaikille :hug:

Veeruska & Heppu Huoleton 39+0
 
Tulipas nukuttua =) . Melkein tuli huono omatunto, kun heräsin näin myöhään.

Veeruska:
Lenkkeilystä Itse olen käynyt yksin päivällä 4-5 kilometrin lenkin ja koettanut vielä illalla houkutella miehen saman pituiselle lenkille eli lähes päivittäin tulee lenkkeiltyä 8-10 kilometriä :)
Ihailtavaa. Jos mä olisin viimeisen 3 kuukauden aikana edes harkinnut käveleväni tuollaisia matkoja, olisin varmaan synnyttänyt jo aikaa sitten. Niin paljon supisteli kävellessä. Mutta ryhdistäydyn liikunnan osalta sitten vaunujen kanssa :whistle: ...

Itkuhälyttimet
aiotaan ostaa tänään ja luotetaan taas puskaradion suositukseen, että se Philipsin melkein perusmalli 16 kanavalla on erittäin hyvä, yksinkertainen ja toimiva. Hinta on kai joku 60-70 ?.

Nimet on hyvässä yhteisymmärryksessä päätetty jo kauan sitten. Pojan nimen kanssa tuli pientä mietintää, mutta sekin on nyt päätetty.

Pinkeiju: Sinuna en soisi ex-miehellesi sitä kunniaa, että saisi kuulla lapsen syntymästä. Omapahan oli valintansa :$ .

Maitohappobakteeria ja D-vitamiinia suositeltiin myös meidän neuvolassa, mutta enpä ole vielä ehtinyt kumpaistakaan hankkimaan. Toisaalta tuntuu niin typerältä ahmia kaikenlaisia pillereitä siinä uskossa, että ne auttaisi allergioihin tms. kun ei meidänkään vanhemmat niitä ole aikanaan syöneet ja itselläni ei ainakaan ole minkäänlaisia ruoka-aineallergioita. Mutta tietysti ajat muuttuu...
Olisittepa kuulleet minkä saarnan mummoni piti, kun kuuli, että graavi kala on kiellettyjen listalla listeriavaaran takia :LOL: ... Ei ollut 50-luvulla B) .

Mutta nyt aamupalalle. Mukavaa alkanutta viikkoa!
 
Empä oo taas jaksellut kirjotella, mut lukenut oon teidän jutut joka päivä :)

Heti omaan napaan, sori :x Oon nyt kahtena edellisenä perjantaina ollut ä-polilla siitä raskausmyrkytysepäilystä.. Kaikki ollut kuitenki suht ok, ja viimeperjantaina sain sit taas nyt seuraavalle perjantaille ajan sinne, eli kontrollikäyntejä koko ajan.. Viimeksi oli vauvan painoarvio 3,1kg :heart: Verenpaineet mulla on lääkityksestä huolimatta aika korkeat, pe oli 153/92. Kuitenkaan vielä sillon ei ollut proteiinia pissus...

No tänään oli neuvola, niin eiköhän kaikki ollu sit pielessä :/ Paineet korkeat edelleen vaikka oon lisännyt lääkeannosta, pissas oli ekaa kertaa proteiinia, Hb oli vain 90! :'( Lisäksi neuvolantäti soitti sinne ä-polille ja kyseli verikokeista jotka mulle sillon kolme päivää sitten siellä otettiin, niin hoitaja vaan sanoi, että muutama luku oli "punaisella" eli jotain häikkää niissäki sit. Ja se hoitsu sanoi, että näyttää niitä tuloksia lääkärille ja sieltä sit tarvittaes soitellaan mulle... Stressaa kauheesti et kuinka ny kaikki kerralla pieles. Mut onneks vauva liikkuu hyvin, ainaki tänään neuvolas oli kunnon mylläys päällänsä ja sydänäänet oli hyvät :heart:

Mä nyt jo niin toivoisin että alettais siitä käynnistelystä keskustella, kun jo sillon ekalla polikäynnillä siitä oli puhetta. Pelkään niin kovaa et vauvalle käy jotain tuolla masussa :'( Tai mieluusti kyllä haluisin että synnytys käynnistyis itestään mahdollisimman pian.. en jaksais yhtään tätä stressailua ja pelkoa enää.

Anteeks nyt kun tuli niin omanapainen viesti, kaikki juttunne oon kuitenki lukenut. Tsemppiä kaikille joilla murheita ja muutenkin voimia näille loppuviikoille kaikille :hug: :heart:

vauveliinille oikein paljon ONNEA :heart: :flower:

mmiilia ja poikuli 38+1 <3
 
Huomenta kaikille, taas uusi viikko lähti käyntiin =)

VAUVELIINI ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Täällä pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana =) En käynyt vessassa kuin kerran ja nukuin tosi sikeästi koko yön. Olo ihan erilainen kuin normaalisti, täytyy varmaan alkaa touhuamaan jotain kun energiaa nyt normaalia enemmän. Viikonloppuna yöt meni valvoessa ja vessassa juosten ja päivällä oltiinkin ihan naatteja...Tsemppiä muille kans unettomuudesta kärsiville!

Painoarviosta ei täällä mitään tietoa, ei ole kertaakaan terkka sanonut mitään. Kerran kun kävin päivystyksessä supistelujen takia niin arivoivat silloin olevan keskikäyrillä painon suhteen. Myöskään kohdunsuun tilannetta ei täällä terkkari arvioi. Siksi odotankin innolla ensi viikon lääkärineuvolaa että mikä tilanne on. Itsellä sellainen olo, että on varmasti tapahtunut jotain kun supisteluja ollut jo pitkään ja vähän väliä vihloo tonne alas ja menkkakipuja ajoittain....mutta eihän sitä tiedä. Ensi viikkoa odotellessa :whistle:

Täällä myös käytetty noita rintaliivien jatkokappaleita, ei mahdu millään kiinni ilman niitä, suosittelen myös niitä joilla ympärys käy pieneksi.

Olin viikonloppuna syömässä vanhojen työkavereiden kanssa, kyllä teki hyvää päästä vähän tuulettumaan. Tosin olo oli kyllä sen oloinen kun syönyt mahan täyteen hyvää ruokaa, istunut ahtaissa mammafarkuissa monta tuntia jotka juuri ja juuri mahtuivat vielä jalkaan...seuraavana päivänä olikin mukavat turvotukset taas jaloissa ja käsissä...huvittaa noi nakkisämpylät tuolla alhaalla....

Monilla alkaa viikot olla täydet, kuullostaa niin paljolta teidän viikot kun itsellä vasta 35+, no perässä tullaan kuitenkin =)

Misse81 35+3
 
Vauveliini: Ihanaa, onnea todella paljon!!! :heart: Todella suloinen tyttö ja ihan todella hyvänkokoinen viikkoihin nähden... :flower:

Tämä nainen heräs just, kun todella huonosti nukuttu yö takana... |O Joka pissakäynnin jälkeen supisteli, mutta ei kestänyt kuin minuutin verran... Mä alan olla tähän ihan kypsä... :headwall:

Joku kyseli vaunujen ilmakumipyöristä. Kyllä ne ihan napakan täynnä kuuluis olla, ainakin me aina pumpataan ne aika täyteen, paljon mukavampi kävellä niitten kanssa, kun niissä on kunnolla ilmaa...

Vauvan nimestä: Meillä on tytön nimi ollut jo pitkään valmiina, mutta pojan nimestä emme ole päässeet miehen kanssa yhteisymmärrykseen... :kieh:

Schätzchen: Toi itkuhälytin on hyvä perushälytin. Ostin sen esikolle aikanaan.

Lenkkeilystä: Kävelyllä olen yrittänyt 2-3 kertaa viikossa käydä. Välillä se on tuskaa ja välillä ei ongelmia, riippuu poraako vauva päätään just tohon häpyluuhun ja nivusiin. Tänään pitäisi taas neuvolaan kävellä... |O

Pitäisköhän munkin risat poistaa... :whistle: mä kuorsaan ihan hirveesti tällä hetkellä.... :ashamed: Mies oli kännykkäänsä yöllä nauhoittanut mun kuorsaamista! Voitteko kuvitella? Sitten hän kuunnellutti sitä mulle, ett kun hän ei tän takia saa nukuttua! Mä luulin, etten ole pahemmin viime yönä nukkunut, mut ilmeisesti hiukan ainakin... :LOL: Mut loukkaannuin kyllä miehelle... Mulla on muutenkin tän lihomisen ja nesteturvotuksen takia niin epäseksikäs olo, vaikka mies kehuu kauniiks yms, mutta kun peiliin ei huvittais kauheesti vilkaista...

Synnytyksen miettimisestä: Mä mietin sitä tosi paljon. itse asiassa olen alkanut pelkäämään sitä hirveesti... Mä en niitä supistuksia pelkää, vaan ponnistamista... Muutenkin mä olen satavarma, ett täällä on aika isokokoinen vauva...

(.): Mä jo niin odotan tota synnyttämistä... Siis, että saan nyytin syliin.... :xmas: Mutta mitähän tää on? Supistelee, eikä mitään tapahdu.... Mä alan olla jo niin väsynyt niihin supistelusessioihin. Täytyy neuvolassa kysellä ja mä haluaisin kyllä tietää, ett onko 2 viikossa tapahtunut uusia muutoksia kohdunsuulla, kun viimeksi oli 2 senttiä auki ja kohdunkaula pehmeä, mut sitä oli jäljellä viel 2-3 senttiä. :| Tahtois tietää, ett onko noista supisteluista ollut hyötyä... Pikkuinen on ainakin ollut tosi vilkas monta päivää. Jostain luin, ett vauvan hiljaiselo loppuviikoilla kohdussa enteilis synnytystä eli täällä ei ilmeisesti pelkoa. Esikoisen kohdalla en muista, kun se synnytksen alkaminen tuli niin puun takaa...

Onko jollain muulla kuin mulla kauhea itsekriisi kroppansa suhteen? Tää on jotain hirveetä tää mun itseinho tällä hetkellä. Kun vaan turpoo ja paisuu ja tietää, ettei mahda sille mitään. Mä pelkään, että jään tämöiseksi valaaksi! Toisilla lähtee kaikki imettäessä, muta vaikka itse imetin 7 kuukautta, niin mulla oli tosi kovan työn takana saada kilot pois. Hoikistuin kyllä, mutta töitä sain tehdä ja paljon sen eteen, ett olin entiseni. Mulla tuli esikoisestakin se 23kg raskausaikana.

Tää nyt oli tämmöistä valitusta... Sori naiset! :heart:

Riikkuli 38+1
 
Huamentz!

Viime yö meni taas... :headwall:
Sitkun sai unta niin näin taas vaihteeksi unta mun kuolleesta vaarista ja kun herää on semmoinen jännä spooky-olo että on pakko herätä, pistää kaikki valot päälle ja olla kattomatta peileihin. Siellä kun voi olla kummituksia.
Ja aamulla toi kaikki tuntuu niin naurettavalle. :D

ootekos miettinyt jo kivunlievityksiä?
Ite aattelin pyytää epiduraalin jos sen vaan kerkee saamaan, ja jos ei niin jotain kohdunkaulanpuudutetta ja ilokaasua cocktailina.
Mikä hiton pointti noilla aqua-rakkuloilla on? eli ideahan ois siis se että selkää juilii niin prkleesti että ei supistukset tunnu pahalta?
Vähän sama idea että synnytyshuoneesta läytyis leka jolla voi sitten vaikka sormet tai sääriluun murtaa, niin ei muista tuskissaan että supistaa? :D :/

Kiva että teillä on kivaa kun luette mun juttuja.
Sekopää saa aina kavereita! :LOL:

Vauveliinille onnea vauveliinista!
Iso tyttö noille viikoille! :heart:

Milloinhan me alkupään oottajat saatais jakautua, en taida olla ainakaan eka. kun tunnu miltään. yhtään miltään. Pitänee ruveta kokoileen niitä ässiä. Vessan voisi siivota ja jos mä oon tarpeeksi kauan kuumassa suihkussa niin oliskos se yksi ässä? Sitä kolmatta mä en ees jaksa... mikään akrobaatti oo!

Kekki, pitää lähteä postiin. Myin mun äitiysbyysat pois. Ja sit vois ikäydä minttusuklaa ostoksilla ja kävellä vähän jos rupeis vaikka suppaamaan.

Hitto se on kuulkaan 7 päivää laskettuun aikaan!

Tuitsu ja Tirppa, kicking like a... rv 38+6
 

Yhteistyössä