***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Minä täällä taas!! :wave: :p
Niin ja kiitti vielä maukkis kun toimitit kirjekyyhkyn virkaa!! :hug:

Kyllähän minä teille kärsijöille sitä viileetä täältä puhaltelen ja lumia pukkaan!! =) Pulkka on jo lastattu taas isolla kuormalla!!!
:whistle:

Minäki tahon uudet vaunut!!! :headwall: vaikka mulla on ihan hyväkuntoiset jne... mutta ku te kaikki muutkin saatte!!! :x (näin sanoo mun tyttöki aina) Nyt sit mies sanoi että "no elä hättäile, katotaan.." kun oikein surkiana valitin että haluaa uudet.. :p

Joo ja mun ekaluokkalainen poika sanoi eilen mulle että: "äiti, minä varmaan sitte joudun hoitaa vauvaa kun se syntyy että sinä pääset asioille ja lenkille. Ku ethän sinä voi sitä tärkeille asioille ottaa mukaan jos se alkaa siellä itkee.." :heart: Voi jee olin alkaa märisee ihan just!! Ja kun se tuli vielä niin tunteella. Ja nuorempi vetää aina mun masun piiloon ettei se näy! Se vaan sanoo että äitin maha ei saa näkyä. Mikähän siihenki on selitys.?. On ne noi lapset ihania!! :heart:

Mullakin kaveri oli käynyt asioimassa kelalla ja laskemassa sitä päivärahaa.Ite en oo vielä ajatellut asiaa kun ens kerralla sit neuvolassa saan jotain kelan lappuja.

 
Onnittelut Tuitsulle hyvästä vaunuvalinnasta =) Meillä nääs on samanlaiset, tosin v.2001 kuosilla mutta runko näkyy olevan tismalleen sama vieläkin. Onkin olleet kestävät!Ovat olleet meillä käytössä esikoisen syntymästä asti 5/02 tauotta joko vaununa tai kärrynä ja aina vauva-aikana jopa kerrallaan kahden lapsen alla(sisaristuimen kera). Ja mitään vikaa niihin ei ole tullut muutakuin yksi ruuvi piti vaihtaa. =)

Helteet ajaa edelleen hulluksi ja rääpäleelläkin on ollut joku vaisukausi :whistle:
Mäkin voin liittyä siihen alaskanmökki remmiin jos passaa :D

Hikinen Maikka +vaisu rääpäle 22+2


Muoks!Jajepoo; tuo kuullostaa niin tutulta!!!!Yritä olla välittämättä!Ite ootan kauhulla kuhan meillä kerhot ja harrastukset ens viikolla alkaa ja näkee pitkästä aikaa nuita sieltä tuttuja, niin kuinkahan ne kauhistelee!Aatella neljäs tulosa!!!Kauheetahan se on!!!!
 
Ihanat Emaljungat Tuitsulla :heart: Munkin pitäisi tästä reipastua vaunuostoksille - tällä hetkellä vaan tuntuu että työpäivät vie mehut niin että hyvä kun jaksaa kotisohvalle raahautua :ashamed:

Jajepoo - tylsiä tyyppejä kerhossa :| Todennäköisesti vaan kateellisia ja siksi puhuvat mitä sattuu ;) Olen itse huomannut et oon tosi herkkä kaikkiin kommentteihin, esim. tänään työkaveri sanoi että hänen siskonsa kaveri (?) odottaa kaksosia LA tammikuussa, ja sen masu on pienempi kuin mun :eek: Mä olin ihan et häh, siis mun masuhan on just sopiva ja ihana, siis mitäh? Samoin neuvolassa jos täti on sekunninkin hiljaa tai mietteliään näköinen niin epäilen heti et joku on vialla. Höh. Vaikka hyvää ne ihmiset tosiaan yleensä tarkoittaa, kaikkia ei vaan ole siunattu niin suurilla sosiaalisen kanssakäymisen lahjoilla kuin meitä täällä joulukuun pinossa :heart: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Tivoli ja Tracy jutteli ettei kävely oikein luonnista... Kuten jo aiemmin kirjoitin sama meininki täällä. :/ Just mietin et pitääkö se reippaampi kävelykin lopettaa jo nyt? Tuntuu inhottavalle madella, mut pakkohan se on... Jännittää jo vähän valmiiksi mitäs kun koulu alkaa, ja siellä on portaat käveltävänä... No, jos siltä näyttää niin käyn sitten terkkarilla hakemassa hissilupalapun, en aio siksi alkaa portaita kävelemään kun on pakko, jos kerran pahalle tuntuu. Tai alaspäin ei tuota ongelmaa, mut ylös... :/ No, sen näkee sitten..

Ja täällä oli moni muukin joka on saanut jo helteestä tarpeekseen... Mä kuulin sellaisia kauhujuttuja, et muka syyskuukin vielä olisi lämmintä.
Hissilupalappu!?! :LOL: Sori, kuulostaa vaan niin koomiselta, säästöähän se on tuokin ;) (hihi)

ja syyskussa vielä lämmintä? JEEE! Oliskin! Huomenna menen työterveyslääkärille hakemaan lappusia erityisäitiysVAPAUTTA varten, syyskuun alusta olisin jo jäämässä pois töistä, kyllä silloin kelpais löhöillä :p
Olihan siellä pari muutakin joille lämpö maittaa. Ei sen puoleen, jos itsellä on se pääkipuhetki menossa, ei auringossaolo ole miellyttävää. Ja itse asiassa ennen olen ollut hurja saunomaan, nyt ei (silloin harvoin kun edes pääsee tai edes tekee mieli kun on muuten lämmin) oikein jaksa/ pysty kauaa olemaan.

Liikkumisesta vielä, juuri tuota alavatsakipua/pistoa minäkin olen tuskaillut (kellä se neuvolatäti olikaan suu auki ihmetellyt, hieman hönön oloinen todella :eek: ) ja ainakin jos ei mene sietämättömäksi ja olen lenkin vain tehnyt, huomaan jossain vaiheessa ettei enää satu. Mutta vähän välillä arveluttaa, onko viisasta väkisin vain mennä (vaikka koirien kanssa pikku pakko), voiko olla pahaksi? Tuntuu välillä että olisi kohtu pinkeä, välillä että vatsalihakset, joskus taas suolenmutkassa joku pistos, mistä hitosta sitä voi tietää milloin se on vakavaa...

Kun ei tuota liikkumista viitsis kokonaankaan jättää: juuri toissapäivänä tajusin peilikuvasta kuinka on reidet ja peffa repsahtanut, ja mietin kuinka hulluna olen makeaa vetänyt viimeiset pari vkoa, oikein jäi taas tavaksi joka päivä ostaa suklaata tai vähintään jäätelöä. Siispä nyt täällä on kurinpalautus menossa, hedelmiä ja mysliä yritetään syödä karkin sijaan! Katotaan kuinka monta päivää onnistuu. Ja tosiaan liikunta on jäänyt käytännössä kokonaan verrattuna ennen raskautta. Jospa sitten ä-lomalla uimaan opettelis. Se koirien kanssa kävelykin on mieluummin hidasta, nopea kävely alkaa satavarmasti pistämään.

Okei, onhan se selvä että kroppa muuttuu ja tähän asti olenkin vapaasti mahaa roikottanut, mutta jotenkin iski se sellukuva vasten kasvoja. Niin ja vielä yläkropan huonontunut ryhti (joskaan se koskaan ole mikään huippu ollut), kai tuo rintojenkin kasvu tai koko selkärangan ryhdin muutos vaikuttaa, mutta tuntuu ettei hartioita edes SAA suoraksi, yh!

Jaahas, selvästi joku kauhistusvaihe oman kropan muutoksiin menossa. Hmm... Mutta masu on kiva! Vaikka vinkuukin pinkeyttään.

Ja Jajepoo, elä kuuntele niitä omituisia immeisiä, voisihan niille jonkun nasevan kommentin miettiä valmiiksi, vaikkakin tupaavat itse kai loukkaantumaan jos viittaa onneen josta jäävät paitsi?! Ihme tyypejä!
 
Jajepoo ja Maikka jättävät nuo kommentit ihan omaan arvoonsa! Tietämättömyyttään arvostelevat ja noita juttuja ilmaan heittelevät :hug: Joo, onhan se hirvittävää kun lapsilla on paljon sisaruksia elämänsä rikkautena... :D

a itse asiassa ennen olen ollut hurja saunomaan, nyt ei (silloin harvoin kun edes pääsee tai edes tekee mieli kun on muuten lämmin) oikein jaksa/ pysty kauaa olemaan.
Pakko kommentoida tuohon sen verran, että tuo kuumansietokyky kyllä voi tosiaan alentua raskausaikana. Kilpirauhanen alkaa toimia vilkkaammin ja sen myötä hiki pukkaa pintaan helpommin. Itse sairastin kilpparitulehduksen muutama vuosi sitten ja kilpirauhaseni oli silloin siis liikatoimintainen. Nyt "oireet" ovat ihan samanlaiset; hikoiluttaa, lämmönsietokyky on alhainen, rytmihäiriötuntemukset, nukkuminen on katkonaista ja ajatuksenkulku takkuaa vähän väliä. Minimin lailla minäkään en kertakaikkiaan enää pysty saunassa pitkiä aikoja oleilemaan, ja nämä hellekelit ovat todella rankkoja... :/

Mä päätin skarpata ja osallistua ohjattuun liikuntaan syksyllä. Tietäis vaan mille tunneille sitä kannattaisi osallistua :eek: Hyppytunneille ei oikein varmaan kannata mennä, eikä tuo spinnig sytytä yhtään. Bodypumpista tykkään todella paljon, mutta voiko/ kannattaako sitä näin raskauden puolivälissä aloittaa, kun taukoakin on tullut pidettyä viime keväästä asti? Jospa vaan hakeudun johonkin mammajumpparyhmään, missä voi hengailla sinne joulukuuhun saakka... :ashamed:

Turun kelasta vielä; aion itse mennä paikanpäälle asioimaan. Kelan lappuset saan luullakseni ensi maanantaina. Katsotaan, mitä täti mulle sanoo. Suhtaudun jo valmiiksi skeptisesti nopeaan käsittelyaikaan, eipä ainakaan tule pettymyksiä :kieh: . Mä kun haluan äkkiä hypistelemään sitä ä-pakkausta!!! |O (huomaa, kuka on ensikertalainen näissä jutuissa... :ashamed: ;) )
 
Morjens!
Taas on juttua piisannu =)
Ei mulla mitään asiaa ollu,kuhan piti tulla jotain rustaan.
Lumienkeli tervetuloa takasin :wave:
Jajepoo tuomoset komentit kannattaa suoraan antaa mennä toisesta korvasta ulos vain.

Täällä kans mahanpistoa kun vähän enempi rehkii (kumma Tracy75:n neuvolatädin kommentti)minusta kun tuntuu että aika yleinenkin vaiva raskaana.Muutenkin olo alkaa olla samaa luokkaa kun esikon n.2kuukautta ennen laskettua,olenkin tässä miettiny että miten sitä jaksaa lopu ajan.Kun nyt on jo sängyssä kääntyminen ihan kauheeta joka kerta herää kun pitää puhisten ja puhkuen vaihtaa kylkeä.Selkä on aika ok,paitsi kun innostuu siivomaan tai kyykistyy niin saa alkaa miettiin että mites sitä pääsis ylös tästä.Täällä kans alapää turpoaa jos kävelee tai seisoo pitemmän ajan.Sormet ja varpaat on turvoksissa,joten ei voi muuta sanoa kun ihanaa.

Täällä oli kans kirpulla muutama hiljanen päivä ja nyt ymmärrän miksi se harjottelee jotain maratoonia varten nyt,koko ajan aivan mahotonta jyskettä pitää tuolla mahassa,nyt se ei levähä ollenkaan,voikohan siittä olla jotain haittaa?Mukavaahan se on kun ilmoittaa itsestään :)

Täällä jo monet odottavat kelalta uutisia,kuin aikasten olette neuvolasta saaneet laput?kun mulla on seuraava neuvola vasta viikolla 24 sen takia kun aikasemmin ei voi niitä lappusia antaa :/
Meinasin jo tänään käydä neuvolassa kun siellä päin olin että olis ottanu hemban,mutta en sitten viittinytkään ilmoittamatta mennä,viime neuvola oli silloin joskus 13 viikolla.

Minä olen miettiny ja miettiny rattaita,innostuin nuista kolmipyöräisistä,mutta sitten kaikki on sanonu ettei ole hyvät kahelle lapselle varsinkaan jos on eri-ikäisiä,joten aloin katseleen nelipyöräisiä ja ihastuin emmaljungan twin city cross rattaisiin
http://www.emmaljunga.com/start.asp?lang=FI&country=UK
Hinta nuissa on vain vähän liian paljon,pitä käydä kemistä katsoon kun siellä kuulemma myyvät noin 100 euron halvemmalla kuin muualla.

Nyt on kissoista luovuttu ja rankkaa oli :'(
Ei oikein vieläkään tajua että ne on poissa,mutta niillä on nyt hyvä koti missä saa rakkautta ja rapsutuksia.

Tänne kans heltteet kelpaa oikein hyvin B)
Ja salmiakit ja jätski ja sun muut herkut,koko ajan tekis mieli mässätä jotain varsinkin iltaisin.

Oli mulla ehkä sittenkin jotain asiaa :LOL:

Minttuliina ja tuleva maratoonari 21+1
 
Heiij taas.

Porsche: Kiitos kysymästä =) Eskari alkoi ihan hyvillä mielin lapsen osalta mutta ite huomasin sellaisia puutteita systeemissä että vaihdoin eskaripaikan heti alkuun pienempään ryhmään ja päiväkotiversioon. Meillä kun tuo poika saa taksikyydin ja olis saanu heti ekasta aamusta alkaen mutta vein sitten kuitenkin itse mikä oli oikea päätös sillä tää eskarien ope ei ollut ees vastassa pieniä eskareita :eek: Eli poika ois joutunu noin 40minuuttia yksin haahuilemaan siellä outojen lasten seassa, olihan siinä toisten lasten vanhempia mutta ei ketään "firman puolesta". Ja oli siinä muutakin vaikuttavaa tekijää ja tänään sit tutustuttiin päiväkodin eskariin ja jes. Osui ja uppos. Aivan ihana paikka ja pieni 9 lapsen ryhmä :)

Lumienkeli: Juu eipä kestä, kivaahan se vaan on auttaa =) Ja mulla kans on vaunukuume.. Onnex ens viikolla tulee ostamani tuplarattaat josko se lieventäis kuumetta. Vanhoilla vaunuilla pärjätään mutta kun näit juttuja lukee ja kuvia katsoo niin saa nähdä täytyykö vihjailla sukulaisille et tarttis varmaan uudet vaunut.. :whistle: Ite ei aleta ostamaan mut jos sponsori löytyy niin mikä jottei :D

Taas on typeriä kommentteja kuultu.. mur!! Ne on niin ärsyttäviä. Mulle yleisin kysymys on ollu melkein et oliko se vahinko tai niinku aiemmin jo kerroin että hyvänä pitämäni ystävä tuumas et TAAS. Joo et juu taas.. menihän siin taas pitempi aikaki et tärppäski ja tuota tuota.. Räyh!!

Mulle tuli postissa tänään tosi hyvä talvihaalari ihan jorman väreissä, ihana ja laadukas puku mutta niin iso et en haluu pientä sinne piilottaa mut sen verran pieni et ihan turha sitä on säästää seuraavaankaa talveen. Palautukseen menee, harmittaa tosissaan kun hinta oli vaan neljännes normaalista hinnasta :( Mutta aina jotain hyvääkin, saan etsiä jormalle toisen haalarin :D Ja eiku nettikauppoja selaileen kun en jaksa kaupoissa juosta ja haluun et haalari on valmiina niinsaan sitä hypistellä ja sylitellä =)

Niih mut heippa taas hetkeksi mammat :wave:
 
Minttuliinallekkin pakko tulla sanoon viel et ymmärrän sun tuskan.. Ei se oo niin helppoo mitä luulis. Ite oon joutunu luopumaan lemmikeistä ja hevosestani joka oli lapsuudesta asti haave mutta kun sen sain ja aikaa kului (esikko syntyi yms siin välis) niin pitäminen tuli mahdottomaksi lähestulkoon. Pollella on nyt tosi hyvä harrastava koti ja se lohduttaa. Niihin kiintyy niin lujaa ja nyt en vois kuvitellakkaan eläväni ilma kissoja (2kpl) vaikka ne ärsyttääkin välillä =)
 
Turun Kelasta vielä, että meitä palvelikin kiltti setä eikä täti ;) Mutta mikä tärkeintä paketti on nyt kotona hypisteltävänä... tosi kivoja tavaroita, vielä paljon ihanampia kuin Kelan sivulla olevassa kuvassa näytti...
Meille tulee sama sport carbon väri Emmaljungaan kuin Tuitsulle, mutta malli on city cross. Oli minunkin mielestäni niiiiin hienot. Kun oli ne nähnyt muissa liikkeissä ei enää muita halunnut katsoakkaan.... mutta niin on makuasioita nämä. Lastentarvikkeen täti varoitteli, että vuoden 2008 vaunumallit eivät oikein ehdi tulemaan ja että koko varasto on nyt esillä, joten päätöksellä tuntui olevan vähän kiire, vaikka käyttäjä toivottavasti pysyttelee masussa vielä pitkään =)
 
ja ihme ja kumma,vauva oli kääntynyt perätilaan! ihan eilen illalla tais sen tehdä,ihan neuvolaa varten,kun ihmettelin miten ne liikkeet tuntuu siellä alhaalla niin kovina,olikin tällä kertaa potkuja eikä nyrkiniskuja! mutta alhaalla on edelleen,neuvolatätikin joutu mittaa ottaessaan vetää mun housuja alemmas ja alemmas.....
kaikki mitat ja arvot oli kuulemma yllättävän hyvät tilanteeseen nähden,mutta sain uuden ajan jo viikon päähän,kun kaikkia vihlontoja ja supistustuntemuksia ollut paljon,ja olihan se täti huolissaan mun jaksamisesta muutenkin.eka meinas pistää 2vkon päähän mut muutti.....ja lääkärikin on talossa silloin jos tuntuu että haluu tarkistuttaa paikat.

jäi kyllä helpottuneempi olo tästä neuvolasta,vaikka se sijainen onkin hieman huono kuuntelemaan loppuun.....sanoi että häntä alkaa ihan suututtaa kun kuulee miten tuo mun nyt-entinen-mies on välillä käyttäytynyt.......ja kun harmittelin että oon vieläkin katkera kun esikoisenkaan odotuksesta ei antanut mun nauttia,niin oli kyllä oikeestaan terapeuttistakin,siis hyvä kuulla kun sanoi että ihan varmasti saan sen vielä kokea,sen raskauden jolloin voin nauttia täysin,mutta ei varmaankaan tämän miehen kanssa.niinhän mä olin mielessäni haaveillu,että jos vielä joskus tapais hyvän miehen,mutta teki hyvää kuulla ääneen että kyllä,mulla on siihen mahollisuus.

inhottavan kuuloisia noi kommentit mitkä jajepoo ja maikka oli saanu,toivottavasti osaatte unohtaa ne.mullekkin sisko sanoi kun mun ekasta raskaudesta kuuli,että otan osaa,tosin sen annoin anteeks,koska hän silloin aika viimesillään raskaana,vahinkolapsi,tuleva isä asennevammanen,ennenaikaiset supistukset ja sossun tympeä täti ei antaneet kovin paljoa nauttia.....

eipä tänne nyt muuta,pää lyö tyhjää kun ei oo viime öinä saanu nukuttua,tuntuu ettei mahalle löydä hyvää asentoa,ja jos löytyy niin siinä ei kauaa makaa kun veri ei kierrä ja täytyy pyöriä,ja sitten jää yöpaita kyljen alle,ja sit täytyy nousta istuu suoristaa se,kun vatsalihakset ei enää nosta pelkkää mahaa,ja sit täytyy etsiä uus asento,ja sit onkin jo pissahätä,ja sit kaikki alusta.......sitä pahentaa vielä tää helle,ja nyt alkanut närästys........sit sitä jo suuttuukin että kakkaako tässä enää nukuttaa! |O

äh,anteeks,pakko tuokin oli purkaa,vaikka onkin niin ihanaa olla raskaana ja saada tuntea pikkuisen tanssiharjoituksia!!

menninkäinen 23+4

niin se piti lisätä että mulle tuli tänään kelasta päätös,että äitiyspaketti toimitetaan 2 vkon kuluessa...........ettei sentään mee siihen 2kk ennen laskettua aikaa,niin kuin toimistossa täti puhui......
 
tuitsu meillä sama malli mut puna harmaat. kaksostenrattaat on tuon väriset kuin teillä.

onko muilla tullut kävelystä alaselkään särkyä?

tervetuloa takaisin lumienkeli. otahan nyt iisisti :LOL:

aika mennyt siivillä. illalla yleensä huomaa olevansa raskaana isolla r:llä. vaikea löytää hyvää asentoa tai vessassa saa rampata. nyt sit vaivaa armoton päänsärky.

jaahas palaillaan taas ku saan läppärin pistokkeeseen alkaa akku loppua
 
no niin virtaa laitettu tai siis pistoke seinään.

meillä alkais kohta olla suurpiirtein kaikki tarvittavat. ja ehkä tarpeettomatkin kuten ostin imetystyynyn. kantoliinaa ajattelin kans testailla ja kävin viime viikolla sellaisen ostamassa. vielä etsinnässä oli pinnasänky.

mä saan vasta viikon päästä kelan laput :eek: ja täällä varmaan menee ikuisuus ennen kuin saa edes päätöksen. no oottavan aikahan on pitkä

oletteko huomanneet että aika paljon kiinnittää huomiota muihin osottavien masun kokoon?

mut nyt nukkuun. eka luokkalainen menee huomenna jo 8 kouluun.
 
Vastailen ensin kysymyksiin. Kantoliina maksoi 48e
Vakuutuksen otin pohjantähdestä, koska siellä on muutkin vakuutukset. Ja kannattaa sitä vakuutusyhtiöö miettiä ja kilpailuttaa kaikilta osin , jos siihen on vielä mahdollisuus, koska sit kun lapsi on sairastanut jotain joka on korvattu niin ei voi vaihtaa yhtiöö tai se rajataan uudessa yhtiössä pois korvattavista. Olen kyllä tyytyväinen ollut esikoisen pohjantähden vakuutukseen, on vielä niitä vanhoja vakuutuksia joissa ei ole omavastuuta ollenkaan! Sellaisia ei kai ole enää missään!!?

Tämä helle tekee edelleen hulluksi! ja tuskaiseksi! Ja uskon tämän takaisin tulleet pahoinvoinnin johtuvan osin helteestä. Nytkin on hirveä nälkä, mutta ei juurikaan kiinnosta syönti, kun oletettavaa on että kohta katson syödyn satsin pytyssä :p YÖKS! että syökää te van jäätelöö sun muita herkkuja, minä kateellisena luen. (jäätelö on oksennettuna kamalanmakuista - ihan vaan tiedoks, jos joku ei tienny :LOL: )

Mulla tuntui jo jotain 3 viikkoa sitte kävellessä pisto navan vieressä oikealla tai vasemmalla. Ei samallalailla, ku joskus lapsena juostessa alkoi pistää kyljestä vaan kun joku työntäisi jonkun piikin. Eikä kyllä pysty sit kävelemään edes suomalaisella sisulla. ON pakko pysähtyä tai kävellä hitaasti kuin joku mummo ( tai itse asiassa mummot käelee ohi!)
Yritä tässä sitten pitää kunnosta huolta, kun on niin S.....nan kuuma ja sit pistää ja oksettaa. Ärsyttää, neuvolassakin kysyi, että kai olet muistanut liikkua. Juu- tottakai :LOL: :kieh:
Pissahätäkin on kokoajan. Painaa ja puristaa! Tekis mieli perua koko tilauksen! Tai jos sais aikaa käännettyä eteenpäin sinne johki marraskuun puolen välin paikkeille!
Te jotka siellä nettikaupoissa pyöritte ei missään ole tarjolla aikakonetta?
Joo taidan poistua - jutut älyvapaata vuodatusta! Koittakaa kestää!
Onneksi on jo keskiviikko!
Pinkeiju (helteistä seonnut)
 
Tuitsu: Hienot vaunut! Ja hyvät lykkiä (ainakin sisällä ilman vauvaa :D) Kummipojalle on tuollaiset just ostettu, tosin eriväriset, mut se tuskin vaikuttaa "ajo-ominaisuuksiin". :D Hienot ovat. :flower:

Kiva kuulla Lumienkeli etten oo ainu vaunukuumeinen, joka ei niitä oikeesti tarttis. :D Me ostettiin n. 1,5v sitten, kantokassi niihin on ihan käyttämätön, koska tytöllä oli heti ratas käytössä... Mut kun on kuume niin se sitten on. :LOL: Mä tosin en oo ääneen uskaltanut sanoa mitään, salaa vähän kaupassa koittanut kurkkia ja lykkiä uusia vaunuja. :saint: Ja ihana kommentti sun pojalta, ilmeisesti tulokas on odotettu lastenkin puolesta. :heart:

Jajepoolle :hug: Mä en jaksa tajuta noita kommentteja. :eek: :headwall: :headwall: Mä voin sanoa, et olen sulle (ja muillekin joilla enemmän lapsia) vähän kade. Mä haluaisin aiheuttaa ihmetystä (ja ilmeisesti myös pahennusta :kieh: ) ison lapsi katraan kanssa. :heart: Mitä se muille kuuluu jos joku haluaa enemmän kuin sen keskiarvolapsimäärän, mitä se sit olikaan yks pilkku jotain. :kieh: Ja ihan sama, eihän niitäkään sovi arvostella joilla tosiaan on haaveissa se yksi lapsi, entäs ne jotka ei halua yhtään?!?! Ärsyttää sun puolesta (ja muiden jotka vastaavia kommentteja joutuu vastaan ottamaan. Sanokaa vaan pahasti jos hoksaatte siinä vaiheessa. :saint: )

minimi: joo-o, hissilupalappu. :D Kun aikaisemmin hissi oli niin tiukassa käytössä oppilaiden toimesta, että pyörätuolilla liikkujat saivat ikuisuuden odottaa, samoin kuin siivoojat, joten nyt siihen tarvitaan lupalappu. Ihan siis käytännön syistä. :D

Minttuliina: mulle annettiin neuvola viikolle 22+0, ihan vaan sen takia että saan ne paperit. Tais neuvolan täti tietää et jonoa saattaa olla ja toimitus kestää... :D Menikö teidän kissat sellaiseen paikkaan että pääsette niitä aina välillä katsomaan? Vai onko teillä allergia niin pahana ettei edes ei allergiset voi mennä kissapaikkaan? Voi kurjuus, tiedän miltä tuntuu luopua lemmikistä, yhtä rakkaita ne on kuin lapsetkin... :/

Hienoa menninkäinen että pikkukaveri oli kääntynyt. :flower:

Lilleriina: oon huomannut, et nyt on paljon odottajia liikkeellä, paljon enemmän kuin silloin ennen plussausta. :D Kumma, juttu. Vielä ei ole ihan niin paljon näkynyt ihan pieniä vauvoja, mut eiköhän niitäkin kohta... :LOL:

pinkeiju: me kun esikolle haettiin vakuutusta, niin sanottiin ettei sellaisia enää myönnetä jossa omavastuuta ei ole ollenkaan. Ne on kuulemma tullut niin kalliiksi. ;) Meillä on nyt tytöllä sellanen vakuutus, jossa omavastuu on 100e/korvauskerta, ja vuoden sisällä ekasta kuitin päiväyksestä saa hakea kerralla kaikki. Eikä oo väliä, vaikka ois ollut saman sairauden takia useamminkin. Ja lääkkeet lasketaan mukaan siihen kanssa. Onneks ei olla paljon tarvittu, mut kyllä se kuitenkin kannattaa olla... Ollaan nyt tän 2v aikana käyty lääkärissä 2 krt, ja nekin on ollut viimeisen puolen vuoden aikana... Onneks ollut terve tyttö, pitääkin koputtaa puuta. :)

(.): Tänään kouluun, tunnin päästä jos alkais lähtöä tekemään... :) Ihan kiva mennä, jännittää vaan vähän mitä kommenttia alkaa luokkakavereilta tulla kun ei kukaan tiedä että kakkosta odotellaan. ;) Ei sitä kovin helpolla enää piilotella, saati sitten että haluaisikaan. :heart: No, sittenhän sen näkee. :D

Käytiin eilen allekirjoittamassa kauppakirjat, ja nyt sitten saadaan avaimet jo syyskuun viimeisenä perjantaina. :D Jee. B) Eihän tässä ole kuin kuutisen viikkoa, jos en nyt ihan väärin äkkiseltään laskenut... Laskeskeltiin isännän kanssa, että jos sinne pääsee niin vähällä remontilla kun suunniteltiin, niin päästäis sitten mahdollisesti muuttamaan jo lokakuun puolivälissä. :) Voi kun pääsiskin... Taas täytyy tehdä aamukampa siihen et saadaan avaimet. :LOL: Myyjä naureskeli, et kauanko aiotaan heitä seurata, kun se mies oli muuttanut tältä samalta kadulta missä nyt asutaan sinne mikä ostettiin. :LOL: Luvattiin nyt lopettaa seuraaminen... :D Ja päästään sitten syyskuun puolivälissä vielä asuntoa katsomaan ennen kuin saadaan avaimet, jos sitten vaikka kehtais vähän mittailla huoneiden kokoa ym, niin vois ostella sitten tapetteja valmiiksi... :D

Mutta nyt valmistautumaan lähtöön. :wave:

Shamandalie ja Torsti 23+2
 
Heippa! Kauheaasti taas tullut kirjoitusta tälle palstalle... luin jonkin verran mutta en kaikkea. :) Eilen kävin neuvolassa ja kaikki on tosi hyvin! Hemoglobiinikin 126 vaikka pelkäsin että se alkaa kohta laskea. Painoa tullut tosi maltillisesti (vielä), vaan n. 480g/vko. Tuntuu että olen paremmassa kunnossa kun ennen raskautta!! :kieh: Nyt aloin sitten kutomaan pikkuiselle neuletakkia. En ole tähän mennessä vielä ostanut/tehnyt mitään ja onhan tässä aikaa mutta ihana oli käydä hakemassa langat. Kolme pientä lankakerää ja niistä tulee neuletakki!! Oli siinä minulla ja miehellä hauskaa kun kateltiin lankoja ja mietittiin että miten pieni voi kaveri olla kun niistä saadaan vaate aikaiseksi sille. :) Vaunuista näytti olevan paljon juttuja, me ollaan ajateltu että ostetaan Teutonian 3-pyöräiset... Ystävällä on sellaiset ja kehuu kovasti. Kokeilin niitä ja jos siitä nyt jotain pystyi päättelemään niin ketterät ne tuntuu olevan.
Anni ja pikkuinen 20+4
 
huomenta

kommenteista puheen ollen. käytiin tän kuun alussa tytön kans hammaslääkäris ja mulla oli hoitolaiset mukana. lääkäri oli sanonut tytölle, että etkö ens kerralla vois tulla yksin. tyttö parka selittänyt että en osannut tänne yksin(hammaslääkäri oli n. 5kilsan päässä evakossa remppaa) meinasin palata sinne takas kun kuulin. me odotettiin lasten kans odotushuoneessa eikä mulla ollut kuin kolme lasta ja tämä tyttö jota käytin.

taas tulossa kuuma päivä. ei jaksa... tilataan hiukan tuulen virettä vaikka postiennakolla.
 
Anni76, ootteko hommaamassa Teutonian Spirit S3:sta?! Niin mäkin :wave: ! Mitkään vaunut eivät kelpaa mulle noiden löytämisen jälkeen ja miehenkin kanssa kun on riidat riidelty, niin hän suostui tuohon malliin. Vielä kun sen värin osaisi päättää. Meidän kaupungissa ei ole Teutonian jälleenmyyjää, yritin miestä anella taas lauantaina Varistoon mukaan. Saisi viimein asian päätettyä ja tilattua vaunut.

minimi, mulla tuli tänä aamuna - jälleen kerran - hirveä morkkis, kun kattelin peilikuvaa. Olo on niin läski ja turvonnut, eikä mikään ihme, kun olen herkutellut koko kesän ja bodypumpissa käynyt viimeksi toukokuun alussa. Millä helkkarilla sitä saisi itselleen kurinpalautuksen ja jätettyä herkut loppuraskaudeksi pois :kieh: . Mun on pakko ryhdistäytyä näitten syömisteni kanssa. Uusia harrastuksia ei suositella aloitettavan enää raskausaikana ja rv 24 lienee joku raja muutenkin, kun aerobiciä tms. pitäisi vähän hillitä. Meillä alkaa onneksi 2 vkn päästä mammajumppa eräällä salilla, jonne ilmottauduin mukaan. Uimaan aion myös taas mennä, kunhan saan ostettua riittävän ison uikkarin. Kävelyä tietty tulee harrastettua päivittäin, paitsi tällä helteellä ja näillä vatsakivuilla. Nytkin on selkä kipeä, kun en eilen saanut raahauduttua liikkumaan illalla :/ . Jäähtyisi nyt nuo kelit, niin pääsisi taas ulos.

Minttuliina, miksi luovuitte kissoistanne? Mä en olisi vaan pystynyt :'( . Koirakin saattaa olla hankala vauvan kanssa, mutta on ne muutkin pärjänneet, pakko pärjätä meidänkin. Meillä lähinnä koirasta on riesaa eniten siivouksen suhteen, koska pitkäkarvaisena se kantaa ihan hulluna hiekkaa ja roskaa turkissaan sisään. Mies aikoi hankkia meille siivoojan, kun l.a. lähestyy :D .

Shamandalie, missä sä opiskelet, kun kouluun menosta puhuit? Mä tunnen itseni ikivanhaksi tässä vaiheessa :LOL: .

Toisaalta tuntuu hurjalta, että teillä osalla on jo lapset koulussa, kun itse muistaa omat kouluaikansa niin hyvin. Ihan kuin olisi lapsi ollut vasta itsekin.

Typeriä kommentteja on Jajepoo ja Maikka saaneet :kieh: . Kyllähän se tietty tuttavapiiriä saattaa ihmetyttää, jos nuorena on jo useamman lapsen saanut, mutta silti voisi olla hienotunteinen ja pitää mölyt mahassaan.

Mun tarttee alkaa maksella nyt laskuja palkkapäivän kunniaksi, paljonkohan sitä taas jää rahaa jäljelle seuraavaksi 4 viikoksi..
 


Kävimme Femedassa Helsingissä. Pikkuinen oli ihana :heart: Haukotteli ja oli vilkas. Kasvot olivat tutun näköiset ja ihan sisarusten piirteet näkyvissä. Pikkuisella oli kaikki hyvin ja keskikäyrällä mentiin.
Sukupuoli varmistui tytöksi, eli 3. tyttö meille sitten tulossa :D Saatiin dvd muistoksi. Maksoi 150 e kelakorvausten jälkeen. Edellisessä rakaudessa käytiin Felicitaksessa 4 d:ssä. Tykkäsin molemmista paikoista.
 
Kiitos kaikille lohdutuksista :flower:
Ihanaa kun olette olemassa =)

Tivoli kyseli miksi luovuttiin kissoista,luovuttiin niistä miehen allergian takia,koska sillä on tullu nyt hengenahdistusta niin ei uskalleta leikkiä meidän terveydellä,joten kissoista oli pakko luopua.
Monet meiltäkin silloin kun esikko oli tulossa kyseli että koskas kissat lähtee niin sanottiin että ei lähe,on ne lemmikit niin rakkaita ettei niitä tuosta vaan pistetä pois.Kannattee katsoa miten vauva ja koira tule toimeen ja sitten alkaa vasta miettimään pitääkö jotain tehdä.Ja ne karvathan ei haittaa mitään.

Shamandalie :Ei tunneta tätä uutta omistajaa,mutta saamme kuulla sähköpostitse kissoista useasti ainakin näin alussa,joka päivä pitääkin moneen kertaa sähköposti katsoa että onkos tullut kissa kuulumisia.

Tietääkö kukaan mistä sais halvalla kaukaloita?Kun meillä ei ole omaa autoa niin ei haluta siihen kovin panostaa,koska on niin vähänen määrä mitä sitä tarvitaan,mutta kuitenkin tarvitaan semmonen.Onkohan ne 50 euron kaukalot mistään kotoisin,uskaltaako niihin vauvaa pistää?
Toisaalta luulis ettei semmosia myydä jos ei ole turvallisia.

Olisi ihana nähdä nuita 4D ultrakuvia =)
 
Moikka!

Minttuliinalle pahoittelut kissojen lähtemisen vuoksi :hug: Meillä on itsellä vuoden vanha koira, joka ainakin toistaiseksi on hyvin omistusaluinen, vilkas ja pelkää lapsia, että saas nähdä kuinka sen kanssa käy.

Muillakin oli ollut noita pistoksia mahassa kävellessä. Minulla myös. Nyt parina iltana, kun olen rauhallisesti kävellyt tuon meidän mustin kanssa, niin maha menee tosi kovaks ja kipeeks ja sitten alkaa pistää alavatsaan oikealle, vasemmalle tai molempiin. Tätä pinkeyttä jatkuu sitten kotiin asti, missä se onneksi helpottaa yleensä heti. Kyselinkin äsken neuvolantädiltä sähköpostitse, että onko tämä vaarallista ja pitäiskö lenkkeilyä välttää vai antaako vaan pingoitella rauhassa. Lisäksi eilen iski päänsärky, kuten yleensä ukkosen alla, mutta sillä erotuksella, ettei särky ole vieläkään helpottanut vaikka ukkonen meni jo. Panadolikaan ei tunnu auttavan. Lisäksi alaselkää jomottaa koko ajan, liekö niin notkolla, että lihakset on solmussa. Ja väsyttää ja ahdistaa olla töissä :headwall: Ois jo viikonloppu ja sais nukkua vaikka kellon ympäri, kun ei nuo kymmenen tunnin yöunet tunnu riittävän mihinkään. Hemppa kuitenkin ol viime viikolla ihan entisellään :/ Niin ja vielä uutena vaivana on iskenyt aamuinen nenäverenvuoto. Vaivaa melkein joka aamu, alkaa ihan yllättäin, mutta loppuu onneksi kymmenessä minuutissa. Liekö limakalvot kuivanu näin helteellä vai voiko se johtua jonkin aineen puutteesta?

Sori vaan, kamala valitus, urputus ja ahdistus, mutta tuntuu, ettei nyt vaan jaksa, jos ei saa valittaa jollekkin :ashamed: Ainut positiivinen juttu, mikä tästä päivästä tulee mieleen nyt heti on se, että kaveri melskaa masussa niin paljon koko ajan, ettei sillä varmaan mitään suurempaa hätää ole. Mutta parempaa ja aurinkoisempaa päivää muille! =)

Riinuska 23+2
 
Myslivelli onnittelut kolmannen tytön johdosta!
Minttuliinalle ja Tuitsulle vielä että Emmaljungat näytti laadukkailta ja hienoilta. Kas kun en ite törmänny moisiin, tuli sitten ne Briot hommattua, mutta tosi hyvältä nekin vaikuttaa.
Mä hommasin sen Stokken sleepin ja syöttötuolin, pähkinän värisinä,
syöttötuoliin ostin sen oranssin pehmusteen, näyttää tosi hienolta!
Pinnikseen en ostanut vielä pehmusteita kun ei sopivaa löytynyt.
Syöttötuolin käyttöönottoa saa vaan oottaa vielä vuoden :LOL:

Minimikö se pähkäili lenkkeilyn kanssa, mä olen kanssa joutunu
hiljentämään tahtia kun joka kerta alkaa nivusista vetämään,
muuten en kyllä aio lopettaa urheilua vielä, aamullakin kävin lenkillä
ja ai että oli raikas ilma, suosittelen muillekin jotka helteistä kärsii
nimittäin kasin paikkeilla ilma on vielä raikas eikä tullut ollenkaan kuuma.

Maukkis hyvä että sait pojan pienempään ryhmään. Varmasti toimii
paremmin!
 
Minttuliinalle :hug: lemmikeistä luopumisen vuoksi!

Porsche: Oon vihreä kateudesta Stokken sleepistä. Mä en raaski laittaa siihen 600 euroa vaikka se on IHANA.

Hienot kärryt Tuitsu =) !

Eilen myöhästyin bussista ja jouduin kävelemään vajaan kilsan. Koko maha veti ihan kivikovaksi ja sattuikin vähän :eek: . Tracy ja Tivolikos ne sitä samaa valitetteli?

Jajepoo ja Maikka: Älkää välittäkö typerien ihmisten typeristä kommenteista :hug: !

Eilen näin taas ne varaamani Gessleinit kaupungissa jonkun mamin kärrättävinä ja ne oli niiiiin ihanat, että meinasin pakahtua onnesta :heart: . Miten voikin vaunut aiheuttaa tuollaisia onnen tunteita :LOL: .

Kk-palaverissa tänä aamuna leijalin ihan omissa sfääreissäni, kun pikkuinen mylläsi masussa. Jäi talouden tunnusluvut hieman toissijaiseksi siinä masua silitellessä :heart: . Kovin on liikkuvaa sorttia tämä juniori.

Tuttujen veikkaukset menee muuten 10-2 tytölle. Oma tyttöolohan on karvamasun myötä laantunut. Tässähän alkaa jännittää, kumpi siellä möyrii =) ... Perustuu kuulemma vaistoon ja tunteeseen :D . Just...
 
Nyt on sitten käyty toistamiseen r-ultrassa, ja kaikki näytti olevan ok, ihanaa! Eka ultrayritys oli vkolla 20 ja nyt oli rv 22. Painoarvio vauvalle oli 476g. Sukupuoli ei selvinnyt; mitään ulokkeitakaan ei näkynyt, mutta lääkäri sanoi, että voi olla silti ujo poika, joten se jää nähtäväksi.

Tilasin minäkin nyt sitten Vauva-lehden alkaen syyskuusta. Kylkiäisinä tulee joku pussilakanasetti.

Painoa on mulle tullut lisää 6 kg. Mua kans hävettää, sillä liikunta on ollut minimissä ja taas kaikenlaiset herkut on maistuneet todella hyvin!! Tänne kaivattais kans lisää itsehillintää noiden namien suhteen :ashamed: Masun koko ei kylläkään ole kummonen; jos mulla on vaikka verkatakki päällä, niin mitään ei näy...?

Hierojalla oon käyny koko raskauden ajan (työpaikan puolesta). Se on niska- ja yläselkähierontaa. Pari viimistä kertaa oon ollut sillai istualtaan, eteenpäin nojaten. Ei mikään kauhean hyvä asento, eikä se hierojakaan varmaan saa oikein kunnolla hierottua, mutta kai se on parempi kuin ei mitään...

Inhottava kipu ristiselässä! Tuolla lannealueella! Tänään mulla on tällainen kipu ekaa kertaa. Seisoa voi kivutta, mutta vääristelyt ja kaikki muukin liike on tuskaa! Pitäskö soittaa neuvolaan? Vai meneeköhän tää tästä ohi... Olen lomalla vielä tämän viikon, joten ei tarvii työnpuolesta murehtia. Te, jotka olette sairaslomalla selän takia, millaisia kipuja teillä on? Mikä on hoito-ohje? AUTS :(

Margaret 22+6
 
Juu, viime torstaina ultras käytiin ja oli kyl aivan ihana nähdä siel taas pikkuinen, sukupuolta ei ist kysytty, mut kuvien perusteella tultiin siihen tulokseen et jos se ois poika, niinku sen siittä muka näkis.. heh!! :LOL: :LOL: vaavi vastas just viikkoja 21 ja painoarvio oli tällä hetkellä 315g, paljon teil muilla ollut?

käytiin ostaa sit ultran jälkeen pinnasänky pienelle, ensimmäien iso ostos tälle vaaville, tosin ne äitiyspakkauslaatikon pehmusteen ja peiton ja tyynyn oon jo ostanut, sitä pupujussikat sarjaa, aivan ihania!! sitä ku sais viel pinnasängynpehmusteen ja katoksen

tänään sit viel neuvola, äkkiä menee kyl aika.. :)
 

Yhteistyössä