+++JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat+++

Täältä liittyisi uusi kuumeilija joukkoonne Kp 2 (27- 30), 2 lapsi ja yk 1

Hui hui on tää taas jännää...se olis sit joulun ja uuden vuoden välillä ankaraa peittojen heilutteluu :D ....juu kaikki tärkeät päivät käyty katsomassa,"sairasta" kyllä, mutta minkäs sitä itsellesi mahdat kun niin kovasti sitä toista pientä toivoo.

Iloksi :hug: Olen niin pahoillani! Tulin varta vasten katsomaan, miten sulla on mennyt, enkä odottanut muita kuin hyviä uutisia :( Osaako lääkärit sanoa mitään miksi noin käy? Sattuma olisi jo todella huonoa sattumaa! Harmittaa niin teidän puolesta.

Mukavaa joulua kaikesta huolimatta ja pelkkää hyvää uudelle vuodelle.

Oletteko muuten kuulleet tästä Lapsettomuushoidon kärkitekniikka kantaa hedelmää Tampereella - Terveystalo Oli jossakin ohjelmassa vähän aikaa sitten. Hienoa, että uusia tekniikoita kehitetään.

ON: Täällä on suunniteltu seuraava IVF alkamaan tammikuun alussa. Clomeista oli tullut ilmeisesti kysta toiseen munasarjaan joten voi olla että jos jokin,se saattaa estää hoidon tekemisen, mutta reseptit saadaan onneksi ja lääkekatto hyödynnettyä. Lääkäri totesi että mulla saattaa olla vaurioita jäljelläolevassa munatorvessa vaikka auki olikin, ja sen vuoksi raskaus ei tunnu alkavan. Ja mun haasteelliset munasarjat tekee hoitovasteen arvioimisen tosi vaikeaksi, josta syystä munasolut osoittautuu sitten keräyksen jälkeen joko liian raaoiksi tai liian kypsiksi. Että sitä stimulaatiota voi syyttää jos ei meille hoidoillakaan lasta tule, kuulemma. Ihmettelin vielä kun samalla lääkkeellä mennään kun ekassakin vaikka siinä tulos oli huono, kuulemma Puregon kynä on niin helppo käyttää niin turha vaihtaa:O Kaiken kukkuraksi ovis tulee väärältä puolelta nyt joulukuussa joten hukkaan meni tää vika clomikiertokin, olo on taas niin syvältä:headwall:

iloksi > :hug: Tuota uutista en uskonut enkä toivonut lukevani. Voimia kovasti! Toivottavasti keino vielä löytyy, ettei unelmaa biologisesta lapsesta tarvitsisi haudata. :hug:

Ranskis > Tervetuloa! :wave:

Piinailu etenee ja joulu lähestyy. Ei tässä ainakaan vielä ihmeempiä oloja ole, tai ainakaan selkeästi onnistumiseen viittaavia. Jalat on jykevästi maassa ja testi pysyy visusti kaapin ovien takana ensi viikon keskiviikkoon tai torstaihin asti. Olen miettinyt tekisinkö hoitajan ehdottamalla tavalla eli testaisin vasta joulun jälkeen. Luget pitää tuolla tämän hetkisellä annoksella vuodon pois, joten voisin olla huoletta. Jos raskaana olen, niin alkoholilliset joulujuomat tuskin edes maistuu eli sen osalta ei tarvitse stressata. Savuttelun osalta olen olen pysynyt ruosussa eli en ole käynyt tupakoimassa, kun ei kerran tee mieli. Sikäli vaikuttaa hyvältä. Voisin nyt hypätä tuonne listalle takaisin jännäilemään joulun kunniaksi ja katsella sitten myöhemmin mikä on fiilis. Rivi taitaa olla tällä hetkellä
macy gray.....kp23/30-34..........31v........2. lapsi.......yk24 ja dpo9-10

Vähän taitaa joulun lähestyminen hiljentää tätä pinoa. Itselläni ainakin riittää puuhaa ja mukava onkin touhuta jouluisia juttuja. Neulomista ja ompeluhommia on vielä jäljellä eikä kaikki lahjatkaan ole paketeissa. Perjantaina menemme ostamaan loput kaupoista hankittavat ja sitten saakin keskittyä kotosalla puuhailuun. Jännittää saadaanko maailman paras joululahja vai päädytäänkö keräilemään voimia uusiin hoitoihin. Jälkimmäinen tuntuu todennäköisimmältä, mutta pidän kyllä positiivisen pilkkeen silmäkulmassa.

Tunnelmallista joulun lähestymistä!

Jensar > Aika oudolta kuulostaa. Ehkä lääkärit sitten haluaa vieläs eurailla mitä kannattaisi tehdä, että rakkulat kasvaisi sopivaa vauhtia ja saisi kerättyä sopivan kypsyisinä. Ihan yksinkertainenhan tuo kikkailu ei ole ja Puregon-kynällä voi annosta kätevästi säädellä. Toivottavasti se hoitotasapaino löytyy ja seuraava hoito onnistuu hyvin. Jaksamista myös sinulle!

MG: Joo kai tuossa on tarkoitus että saataisiin mahdollisimman tarkkaan säädettävä annos kulloisenkin tarpeen mukaan, kun se kerran on jo tiedossa että stimulaatio hankalahkoa. Kiitos kannustuksesta, miten muuten kun sinullakin oli muistaakseni kysta jossain kierroissa, hävisikö se missä ajassa? Itselläni kyseessä siis ilmeisesti nestettä kerännyt folli edellisestä kierrosta ja koko oli n.17mm. Tämän kierron johtofolli se tuskin oli kun kp7 ja limis 7mm.

Sain eilen illalla kiinni spontaanin lh-piikin digiovistestillä. :) Tuikkasin pregnylin perään ja nyt alamaha aristaa kuin olisi puukolla pilkottu. Eilen ei saatu hyödynnettyä hymynaamaa, onneksi oli jo etukäteistalletuksia. Tänään ohjelmassa pakkohellyyttä.

Iso Kiitos teille kaikille rakkaat kanssatoivojat myötäelämisestä :heart:

Ensi järkytys alkaa väistymään ja tuntikausien googlailun jälkeen tilanne ei enää tunnu ihan niin pahalta. Meidän lähtökohdat eivät todellakaan ole hyvät, mutta siinä ei ole mitään uutta...
Itse olen tiennyt sen jo kauan ja käsittänyt, että jossain kohtaa mättää.
Meidän solut vaan eivät tajua mitä niiden pitäisi tehdä tavatessa.

Mutta... en ole kaikkea toivoa vielä heittänyt. Yksi hoito on vielä julkisella edessä Sinne on aikaa 5 kuukautta...
Sen väliajan voikin pitää sitten taukoa ja keräillä voimia tulevaa varten.

Jensar sinun innoittamana olen tutustunut vähän enemmänkin tuohon luovutetuilla soluilla tehtyihin hoitoihin. Luovuttaja minulla jo onkin vain rahat puuttuvat. Kiitos, että sanoit asiasta.. en ehkä olisi muutoin lähtenyt sitä asiaa googlettelemaan. :) Kiitos siis siitä :)

Missä muuten te olette hoidossa? Julkisella vai yksityisellä? Toivottavasti stimulaatio onnistuu! Minä kuulun niihin hankalasti stimuloitaviin, jolla rakkulat jäävät tyhjiksi ja munasolut raa´oiksi.
Ensikerralla ehkä tehdään pidempi stimulaatio ja kasvatellaan folleja pidempään.

No, mutta kuitenkin, teille hirveesti tsemppiä hoitoon! Toivottavasti homma menee putkeen!

Bla-bla kiitos sinullekin tuesta ja myötäelämisestä :heart: Ja Kiitos tuosta linkistä! En ollutkaan kuullut siitä aiemmin! Täytynee tutustua tarkemmin aiheeseen. Mukavaa loppuvuotta ja kivaa joulua :)

mg kiitos myötäelämisesta :) Ja tsemppiä vielä piinailuun! Toivottavasti sieltä olisi tulossa Se :)
Ja hienoa oikeesti tuo savuttomuus! Minulla loppui tupakointi kertaheitolla ja lopuksi ikää, ilman mitään epäröintejä :) Olen niin onnellinen, kun lopulta tajusin sen homman!
Minulla kyllä vähän auttoi eräs tupakoinninlopettamis-kirja (Allen Carr Vihdoinkin savuton). Voin kyllä suositella. :)

MolliMeloonille tärppionnea!!! Toivottavasti siellä on nyt solujen kohtaaminen käynnissä !

Minä poistun täältä pikkuhiljaa, sillä yritän saada tämän lapsentekoasian taustalle ja se onnistuu paremmin, kun ei käy täällä kaksplussalla.
En usko, että kuitenkaan lopullisesti poistun. Ehkä käyn sillointällöin lukemassa kuulumisia :)

Kaikkea hyvää teille ja ihanaa Joulua! Toivottavasti loppuvuosi tuo vielä monta plussaa ! Ja ensivuosi sitten plussat lopuille :)

Viimeksi muokattu:
Jensar > Mielestäni voisi olla johtofollikin, kun limis oli noinkin paksu. Mulla on vasta 3-4mm tuossa vaiheessa ja folli 10-14mm, kun pitkistä kierroista lähdettiin hoitelemaan. Kysta mulla hävisi kierron loppuun mennessä tai ehkä paremminkin uuden alkaessa. Kipuilut loppuivat jo aikaisemmin kovemman kipukohtauksen jälkeen, mutta kai se poistui vasta sitten vuodon mukana. Lääkärin kyllä pitäisi erottaa onko kyseessä kysta, folli vai keltarauhanen, mutta ilmeisesti niitä on hankala varmasti erottaa kaikilla laitteilla. Olikos sulla kierron alussa jo jotkut lääkkeet ja millä annoksella? (Anteeksi lahopäisyyteni! :ashamed:)

Iloksi: Me ollaan yksityisellä (VL) mutta rahanpuutteessa pakko varmaan jatkaa rankempia hoitoja julkisella. Onneksi oltiin säästetty rahaa jo ennen kuin oli tiedossa että lasta ei ihan helpolla tulekaan, ja saatiin näin ollen heti vauhtia asioihin=) Mulla on samanlainen aavistus siitä että meille on tullut jotain häikkää, oon sisimmässäni tiennyt sen jo yli vuoden ja nyt pikku hiljaa alkaa lääkärit ja mieskin sen tunnustamaan että jotain on. Meillä vaan on ihan hämärän peitossa kummassa se vika voisi olla vai onko molemmissa, se pitäisi vielä tutkia jos haluaa jomman kumman soluja kuitenkin hyödyntää. Itse oon valmis ihan mihin vaan ja kun kaikki on kokeiltu, voi olla aika luovuttaa ja jatkaa elämää siitä eteen päin. Hienoa että näet jo valoa, olisin itsekin mennyt viimeiseen hoitoon ja menenkin varmaan kun meillä aika koittaa. Katsotaan tuo toinen vielä ensin, jospa jotain uutta selviää. (tuskin).

MG: Mulla oli clomit kp3-7. Yleensä limakalvo ollut kp 11 10mm ja follit 16mm. Nyt kp7 limakalvo 7mm ja follit 10mm toisella puolella ja toisella se 17mm. Lääkäri tosiaan epäili kyseessä olevan kystan, ja ovistestien ollessa nega se tosiaan taitaa niin olla. Kipujakin on hieman. No toivotaan että se häviää eikä haittaa hoitoa jos siihen lähdetään:)

Rakkauspakkaus hei, olen unohtanut onnitella sinua plussasta aiemmin. Siis hirmuisesti onnea! :heart:

Ellamae ;) Hauskalta kuulostaa

Ranskis tervetuloa! Minäkin katson usein nuo ”tärkeät päivät” ihan vaan omaksi huvikseni (tai tuskakseni, kuinka sen nyt ottaa…) :D

Jensar *halaus*

Macy Graylla onkin piinapäivät jo ihan lopuillaan. Toivotaan parasta! Ja hienoa kuulla, että olet pysynyt savuttomana!

Iloksille voimia jatkoon! Ei kyllä ole helppo tie teilläkään, niinkuin ei monellakaan täällä. :(

MolliMelooni pitää ottaa itsekin käyttöön tuo pakkohellyyttä –sana :D Hyvin kuvaava mielestäni. Tärppionnea teille! Päivitätkö muuten listaan kp:t oikein, nyt on menossa kp23Kiitos!

Täällä vahva ovisplussa saatu pregcheckillä, ja tällainen analyyttinen testailija kun olen, piti myös tilata noita mammaksin haukuttuja (Davidin?) ovistestejä myös ja dipata yksi samaan pissaan. Pc:llä tulos huomattavasti kontrollia vahvempi, D:llä taas vähän kontrollia hailakampi viiva. Taidan siis pitäytyä jatkossa Pregcheckeissä.

Jos jatkoa siis tarvitaan ;) Tässä ollaan nyt oltu ”vauvantekopuuhissa” niin hampaat irvessä ja apinan raivolla –fiiliksellä, että päätin itsekseni, että TÄMÄ on NYT se minun kierto, ja yk 8 tärppää. Nih! On kyllä harrasteltu tuota "pakkohellyyttä" (hihittelen täällä itsekseni) ihan tarpeeksi ja oikein ajoitettuna, tänään vielä voisi yrittää "ihanan spontaanisti" harrastella peittojen suojassa ikäänkuin varmuudeksi. Vähän ennen vuoden vaihdetta kuullaan sitten punaisista tuloksista joko tikussa tai pöksyissä. Mieluummin tikussa ;)

Vauvan vauvakuumeilupalstalta näin muuten kuvan, johon oli laitettu hedelmöittymisen todennäköisyys ovulaation ajankohtaan peilaten niin, että muistaakseni yhdynnällä 3 päivää ennen ovista todennäköisyydet oli n. 10%, 2 päivää ennen ovulaatiota oli 28%, päivää ennen 26%, ovispäivänä joku reilu 20%, seuraavana pari prosenttia ja sen jälkeen nolla. En nyt muista noita lukuja tarkkaan, mutta oli jotenkin kiinnostava mielestäni. Mitähän ne todennäköisyydet on tällaisella, jolla luteaalivaihe alle 10-päiväinen? :LOL:

*muoks. parit kirjoitusvirheet korjasin :)

Viimeksi muokattu:
Aiemmin oli 7-8 päivää, viime kierrossa jo 9-10 päivää (jippii!). Lääkärillä kävin tuossa kuukausi sitten, ja ultrassakin, mutta kummankin lääkärin mielestä tilanteeni on ihan normaali, kaikki näyttää normaalilta eikä esim. hormonitestejä suostuttu ottamaan, sillä spontaanin raskautumisen mahdollisuus on heidän mielestään niin suuri. Imetys, joka siis loppui n. 7 kk sitten, voi kuulemma vielä vaikuttaa. Ja sit uudestaan lääkärille kokeilemaan teroja ja käymään kokeissa, jos yritys venyy yli vuotiseksi. Mutta eivät siis apuja antaneet, tosin toinen lääkäri muisti kyllä mainita, että apuja on, mutta "en minä niitä sinulle nyt määrää, ei sulla ole mitään kiirettä, eikä lapsia tehdä allakka kädessä". *Huoh*

Ellamae
Pohdinpa tässä aamulla syntyjä syviä...jos nyt kuitenkin on niin, että oviksen ja menkkojen alun väli on suurinpiirtein aina sen 14 vrk:tta, niin viime kierrossahan sain ovisplussan kp 16.
Menkat alkoi kuitenkin vasta ko 33 eli ovis oliskin ollut vasta kp 19.
Silloin sain kylä tikkuun enää hailun viivan kuten tuon ovisplussan jälkeisenä aamunakin :attn:
Siis???:eek:
Nimittäin nyt kun on kp 19, wc-reissulla tuli TAAS venyvää limaa.
Ihan kuten vko sittenkin...
Ota tästä nyt selvää:headwall:

Taidetaan puuhailla r-testin tekoon asti:kieh:

).( Sen siitä sitten saa...pikaiset joulun toivotukset kuumeilijoille...siis YKSI vierailu palstalla ja johan alkaa raskausoireita pukkaamaan :D
Elokuulta alettiin oikeen yrittämään raskautta ja täällä palstoillakin pyörin sillon ahkeraan! No eipä siinä keretty, ku muutama kierto yrittämään ja sit miehen työ tilanne meni taas siihen, et nähään harvoin ja on vaikee sovittaa "oikeille päiville". No ollaan sit koitettu parhaamme mukaan järjestää aikaa edes sinne päin millon vois raskautua, mut epätodennäköstähän se on, ku kierrotki heittelee sen viis päivää jnejnejne. Onneksi tämän tilanteen pitäis loppua kesään mennessä!!
Anyway...asiaan! Laskelmieni mukaan pitäis olla aika epätodennäköstä, et voisin olla raskaana, MUTTA tissit hämää mua nyt NIIN paljon!! Esikoisesta mun ainoa selkeä raskausoire oli ihan sika kipeet rinnat (muistaakseni) neljä päivää ennen menkkojen alkua. Syksyllä, kun täällä pohdikelin "raskausoireitani", ni aina iso MUTTA oli se, että tissit EI ollu ajoissa kipeet ja sieltähän ne menkatki sit aina tuli. Kerran oli silleen, et edellisenä iltana ennen menkkojen alkua oli kipeet rinnat, mut muuten ei sellast oo ollu. No eilen mun tissit kipeyty oikeen kunnolla ihan niinku esikoisesta ja sama meininki tänään! Tänään on kp27/28-32 (viimiset kierrot ollu tota 30 ja 32) ja sit oon täs kehittäny muitakin oireita...tietty!! Peittoja on heiluteltu vaan kp10, joten eihän sen nyt pitäis olla ees mahdollista et oisin raskaana?! Mua vaan nyt NIIN hämää noi JÄRKKY kipeet tissit!!

Ihminen on kyl oikeesti hullu vauva haaveidensa kanssa :LOL:

Tiuhti83: Mulla oli koko viime kierron loppu aika pahaolo ja olin ihan varma, että nyt oli eri oire kuin ennen ja että olisin raskaana. Enpä ollut. Mulla tissit kipeytyy milloin mitenkin, alkuun ei sitä ollut mutta nykyisin tuntuu aina kipeytyvät. Mulla on nytkin jo ihan älyttömän kipeet ja kp on 21/26-29.
Toivottavasti sulla se on merkki raskaudesta :)

Täällä kp 8 ja nyt vain odotellaan jos ovulaatio vaikka tapahtuisi tässä kierrossa, tänään kyllä vähän aamulla harjoiteltiin ja nyt joka toinen päivä tästä eteenpäin pupuillaan :xmas: Lääkärini sanoi, että jos joka toinen päivä yrittäisi niin se olisi hyvä vauhti. Joten tiedämme mitä teemme siis :LOL:

Heippa, kaipailen mielipiteitä / muiden kokemuksia.. :)

Täällä suunnalla ollaan vaipumassa epätoivon partaalle.. esikoista yritetty nyt puolisen vuotta ja raskaustestejä tänä aikana on kulunut miljoonia, koskaan en oo saanu aikaseks haamuviivoja tms. Nyt menkat tasan viikon myöhässä, oon tehny sinä aikana 6 testiä (kuten sanoin, oon epätoivonen) ja kaikkiin on tullu täysin samanlainen haalea mutta kuitenkin selvä viiva, mitä ihmettä??!!! luulis jo pikkuhiljaa sen viivan vahvistuvan tai menkkojen alkavan. En uskalla uskoo raskauteen.. menkkamaisia kipuja on joka päivä, yleensä niitä on päivän tai kaks ja sit alkaa vuotamaan.... tekeekö kroppa kepposia vai mitä. Tässäpä kuvaa parista haamuilijasta(?)Aijaa.com - 9228502.jpg

Kiitos kaikille jo valmiiks vastauksista :D Yritän olla vaipumatta epätoivoon..

Ellamae
haaveilija90 plussahan tuo on!!Ja ihan vahvakin vielä:heart: Onnea!!!!:flower:

Anastacija olen päätellyt luteaalin olevan se 14 vrk aina, koska menkatkin ovat tulleet suhteessa ovikseen tuolla aika välillä.
Mutta se on toki totta, että noita miehen "jätteitä" saattaa kyllä valua:D
Ja kiva, kun kerroit omalta kohdaltasi tuosta rintojen kipeytymisestä, oli tärppikierto tai ei.

Mulla nimittäin on sama.
Taaskin rinnat kipeät ja jo ajattelin, että ei perskeles, ei tärpännyt.
Mutta sitten luin vanhoja päiväkirjoja ja mm. 3. raskauden kohdalla, juuri tärppikierrossa olin kirjoittanut, että "rinnat aristaa, voihan p...":LOL:
Eli ehkä tämä vaan tosiaan on muuta hormonaalista sotkua tai sitten psyyken aiheuttamaa.

Nyt lähden Kampin ihanaan jouluruuhkaan lahjaostoksille:wave:

Yhteistyössä