+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

mg: Kävin juuri itse lekurilla purkamassa tuntojani siitä, että kierto vain lyhenee ja pelkoa, että kohtuun on vieläkin jäänyt jotain (kaavinta tehtiin syyskuussa, mutta sen jälkeen ei ole ollut jälkitarkastusta ja siellä oli vielä paljon raskausmateriaalia silloin). Varmuuden vuoksi otettiin hCG arvot ja labrassa sanottiin niiden valmistuvan päivässä. Oli kerrankin aivan ihana lääkäri terveyskeskuksessa, joka teki kaikki mahdolliset tutkimukset ja kokeet. Jos kierto ei pitene parin kuukauden aikana, testataan ovuloinko ollenkaan. Tuli tosi huojentunut olo. Toivottavasti sekin auttaa tässä projektissa, kun ei tarvitse enää murehtia turhista.

Meinaatko mg testata vielä kotosalla? Se digitestikin antoi niin epäselvän tuloksen kuin olla saattaa :O Olisihan tuo hCG testi varmempi tietysti eikä tarvitsisi arvailla suuntaan tai toiseen.

Listan päivitykseen en itse ainakaan jaksa ryhtyä, kun päivittelen jo tuota toista. =)
 
Barbamama35 > Antoihan se digitesti selvän Ei raskaana -tuloksen, mutta sorkkimisen seurauksena muutti mieltään. :D Ne liuskoissa olleet viivat minua hämmentävät. En ole vielä käynyt hakemassa postia, mutta nyt niitten tilaamieni apteekin omien pitäisi siellä olla. Testaan huomenna aamulla ja pyydän sitten lähetteen hcg-määritykseen, jos tulos ei ole puhdas nega. Ajoissa aamulla pitänee olla liikenteessä, että kerkeän. Kiitos vastauksestasi! :flower:

Oi! Olen jo uuden vuoden tunnelmissa kuvia katseltuani. :D Taida uudistaa pinoa vuoden viimeisiksi päiviksi, kun joulukin meni jo. :rolleyes:
 
Onhan tätä kiertoa vielä jäljellä ja tosiaan tyttärestänmi hailakan viivan plussasin vasta kun kuukautiset oli jo myöhässä toivoa on toivoa on ja olevinaan viiva tuli silmien alle !!! ja pulssi jo nous ja sitten kun sitä aloin tiirata ja oikein tarkkailla se tais olla vaan joku varjo...sitä testiä on kuulkaan väännelty ja käännelty ja viivanpaikan siihen saa mut ihan oikeasti tämmöisen höperön tilanteessa ei kovin kannattais luottaa... miulta meinas mennä ihan yöunet ja näin untakin ettei kannattais testata ja näyte josta unessa ois pitäny testata oli ihan laiha olis pitänyt unta uskoa ja jättää testailu !
 
Minnarun > Mulla tuli myös testaaminen uneen. Siinä kyllä piirtyi ihan selkeä testiviiva ja sitä ihmeissäni ihmettelin. En meinannut millään todeksi uskoa. Taisin mieheltäkin kysyä tarkoittaako testitulos sitä, että raskaana olen. :LOL: Toivottavasti tuo sinun unesi tarkoittaa, että plussa on tulossa muutaman päivän kuluttua. Sulla muistaakseni on piinailulistalla kaksi dpo-lukua, joten ehkä hormonimäärä tosiaan on vielä liian pieni näkyäkseen edes hailakkana haamuna. :)

undercovergirl > :D Ymmärrän jännityksesi. Itsellänikin kovasti jänniti testitulos ja varmasti hcg-määrityksen myös, jos sellaiseen menen. Tsemppiä ja rohkeutta! Toivottavasti tulos on toivottu ja pääset odottajiin.

Lykkään näköjään postilaatikolla käyntiä ja olen monta kertaa meinannut ottaa puhelimen käteen soittaakseni lähetettä pyytääkseni. :D Jännitystä ja jahkailua on ilmassa siis täälläkin. :D
 
mg: Olenkin jotenkin tooosi hyvällä (ja positiivisella ;) ) mielellä, ihanaa jos se tarttuu muihinkin. :) Ja minä haluaisin, että jatkaisit päivittämistä. :flower:

Minnarunille pidän peukkuja!!!

Undercovergirl, jään jännityksellä odottamaan... :)

Barbamama35, rankkaa on ollut teillä... :(:hug:
 
Moi kaikille ja onnellista vuoden vaihdetta! :) Hienosti oli plussiakin sadellut, ONNEA!!!

Voi MG olisin niin toivonut että olet raskaana :( Onneksi tammikuu on tulossa ja kohta varmana saatte apuja tilanteeseenne. Jos se sinua yhtään lohduttaa, voi olla kuitenkin myös niin ettet ollutkaan raskaana. Se "raskausmateriaali" kuukupissa saattoi olla ihan vain kohdun limakalvoa ja rauhaslimoja ym hyytymämoskaa, se on tavallista varsinkin pidentyneen kierron jälkeen kun limakalvo hajoaa lopulta siihen paksuuteensa. Lääkärit on toki lääkäreitä mutta heillekin voi sattua puhelimessa virhearvioita. Silkka arvaushan tuo alkuraskauden km on häneltä ollut, kun sinua ei ole tutkittu. Mutta minun arvioni on ettet ole raskaana ollut, ennen keskenmenoa ehtii saada kyllä kunnon plussan testiin jotta vuotaessaan voi ihan raskausmateriaalia nähdä. Ne ihan alun keskenmenot muistuttaa enempi runsaita kuukautisia. Tuohon digitestiinkin luottaisin sen ensimmäisen tuloksen perusteella, näyttö meni varmaan sekaisin rassaamisesta. Sisällä siellä näkyy aina ne haamuset.
Olen todella pahoillani puolestasi ja toivon teille pikaista plussaonnea :hug: Kuulostaa halujesi perusteella ihan siltä, että kyseessä oli niukka hormonien sekoittama kk-vuoto ja nyt on alkukierto kasvavine munarakkuloineen menossa, tsemppiä!! =)

Mitäs te suosittelisitte ovulaatiotesteiksi meikäläiselle? Tilasin tässä taannoin raskauskeijulta testejä ihan vain seuratakseni alkaneita kk-kiertoja, mutta kahdesta pakkauksesta on puuttunut testiliuska kokonaan, pelkkä kosteudenkerääjä on ollut sisällä :mad: Kohtahan se meilläkin yritys alkaa, maaliskuun alusta aletaan yrittää jotta ehdin saada erikoistumisopintoni valmiiksi vaikka heti raskautuisinkin. Saattaa kuulostaa joidenkin mielestä brutaalilta, mutta haluamme että voin sitten olla 100% omistautuneena vauvalle ja esikoiselle jos toisen lapsen alulle saamme :) Tule kevät äkkiä!!!
 
Ei tullut postissa testejä, joten pyysin lähetettä labraan. Neuvola ei voi määrätä hcg-määritystä, joten ihan tavalliseen pissatestiin laitetaan. Hoitajan kanssa siinä hetken juttelin ja kipuiluistani kerrottuani kuulosti huolestuneelta. Mainitsi kohdun ulkoisen olevan mahdollinen ja ohjeisti sen varalta. Silloin kyllä testin pitäisi näyttää selvää plussaa, joten en osaa varpaillani olla. Toki toimin tilanteen vaatimalla tavalla, jos jotain ilmenee. Jälkioireitakin nämä saattavat olla, jos kroppa ei vielä tajua tilannetta. Jos testi on nega, luotan siihen ja elän ihan normaalisti. Vaikeahan tämä alkukierrolle epätyypillinen olotila on unohtaa, mutta ehkä testitulos rauhoittaa mielen.

Tunteet ovat nyt pinnassa ja päätä särkee. Toivottavasti päivälliskokkailut toimivat terapiana.
 
Onpas nyt kasaantunut paljon jännitystä vuoden viimeisille päiville.
MG, toivottavasti ei ole mitään vakavaa nuo kipuilut ja pääsisit piinasta!
Minnarunille kovasti plussatuulia, niin kauan on toivoa kun täti pysyy poissa. ;)
UCG: Tuo kuulostaa niin tyypilliseltä. Ensin jännää ja jahkailee, sitten kun rohkaistuu niin puhelin tekee tenän. Tule heti sitten kertomaan, kun tulokset kuulet!

Mulla on testaaminen ja kuumeilu tosi usein unissa. Yleensä saan plussatestejä, useimmiten vielä sellaisia, että tulee useampia plussaviivoja kerralla. :D

ON: Sain eilen sillä ihmeClinicillä sen viivanpaikan, joka näkyy nyt kuivassakin testissä harmaana. Tietenkin sitten oli pakko tehdä vertailutesti, apteekin omassakin on nyt häviävän himmeä viivanpaikka. Äsken kun kävin lumikolaa hakemassa tarjoustalosta, oli pakko napata hyllystä vielä niitä rfsun testejä, vaikka tiedän että ne ovat huonoja ja epäherkkiä. (Mikä on herkän vastakohta??) Nyt siinä saakelin rfsu:ssakin on sellainen viivanpaikka... :headwall: Sen kanssa tiirailin ihankuin olisin nähnyt hieman väriäkin reunassa, mutta se on varmaan toiveajattelua. Tietenkin sitten olen alkanut huomata kaikkia oireitakin, kun kunnolla keskityn kaikkiin kihelmöinteihin ja nippailuihin.
 
Minnarun Peukut pystyssä!! Jospa vielä vaihtuisi plussaksi!

mg Mä haluan kans et jatkat päivitystä, niin upeita nää pinot! Eikä mun mielestä joka päivä tarvikaan päivittää jos ei ehdi. Toivotaan että labran vastaus tulis ennen uutta vuotta niin ei tarvis pähkäillä sitä viikonlopun yli... Ja postin sais tuoda niitten testien mukana plussaa niihin! Mulla on muuten kierto pidentyny, en oo huomannu sanoa. Näyttää vähän turhan optimiselta noi mun luvut... :saint: Kierron pituudeks vois laittaa seuraavaan päivitykseen 31-32.

kissendaal Kyllä mä ymmärrän sun ajattelutavan, haluat keskittyä sit täysillä vauvaan! Mä oon käyttäny Prisman ovistestejä ja ihan hyvin on toiminu vaikka aluks ajattelin kun olivat niin hailakoita etteivät toimi mun kohdalla mut kyllä sen sit erotti kun ovis on ovella! Laitoitko korvauspyyntöä noista tyhjistä pusseista? Mä tilasin Kotitestistä CB:n digiovistestejä ja sain semmosen paketin, jonka voimassaoloaika meni umpeen alle 2 kk:n päästä ostosta (käytän niitä vaan varmistamiseen, siks toi aika ei riittäny). Monta spostia jouduin kirjoittaan ennen kuin suostuivat hyvittään, ensin meinasivat et joo ne kuuluu käyttää yhessä kierrossa kaikki... Sit sainkin tilalle täyden paketin kauemmaks päivättyjä vaikka tunnustin käyttäneeni kaks siitä vanhaks menneestä paketista. Et ei kannata antaa periks jos on oikeessa!

Barbamama35 Mulla tuli vedet silmiin kun luin sun aiempaa kirjoitusta liittyen toisten tunteiden kunnioittamiseen ja muiden huomioonottamiseen! Just noin se on, samaa yritin sanoa. Tää pino on semmonen voimavara, että olis sääli jos annettais minkään sitä latistaa!

undergovergirl Eikä!?! Sun pitää nyt lainata siks hetkeks jonkun muun puhelinta et saat soitettua!

ON: Pari päivää vielä jos ennen uuden vuoden juhlintaa meinaan testata. Tosin menkat ei vielä silloin oo myöhässä mut voishan siellä jo jotain näkyä! Tosin vasta dpo 11-12 silloin. Oireista en osaa sanoa johtuvatko teroista vai jostain muusta (toivottavasti ihan muusta), mutta tissit on kipeet ja alavatsaa juilii. Ällövaroitus: pissa haisee erilaiselta...
 
Molli melooni: Sori mie ensaa näkymään =( mut luonnossahan se voi näyttää... ei kun uutta testiä ja tänne näytille.

ON: ristiriitaiset tunteet, olisi pitänyt malttaa odottaa testuaksen suhteen. No hieman on täti antanut vihiä mut tosiaan nyt on ensimmäinen kierto kun valkkarit on ihan pöksyihin asti tullut tähän mennessä ollu vain pyyhkäisy vuotoa, joko miun keho alkaa toimia tai.... ja tosiaan pissitulehdus oireet sen kuin jatkuu...
 
MolliMelooni: Minä näen ainakin alimmaisessa kuvassa haalean viivan! :) Johan on jännää...uusintatesti!! ;)
Minnarun: Voi että, toivottavasti sielläkin nyt se plussa pärähtää... Peukut!! :)
Gabrielle: Plussapeukut sinnekin!! :)

Argh, täällä on finniarsenaali hyökännyt jälleen selkään. : / Viime kierrossa ne tulivat vasta viikko ennen tätiä...ovat tosi isoja ja kipeitä, inhottavaa. :$
Te ette usko miten sähläsin tuon aamulämmön kanssa... Olin siis ottanut mittarin viereeni, ja onnistunut sitten pudottamaan sen sängyn ja seinän väliin. :headwall: Metsästin sitä varmaan 10 min taskulampun kanssa ennenkuin bongasin sen. :ashamed: No, koholla se lämpö oli vieläkin vähän, tiedä sitten miten tuommoinen säheltäminen siihen vaikutti, ohhoijaa... :LOL:

:heart: Torstai on toivoa täynnä... :heart:

 
Outoja tapahtuu... eilen en meinannu saada unta kun tosiaan on niin voimakaat pissi tulehdus oireet ihan kamalat kivut ja samat tunteet jatkuu aamulla ja nyt sitten pyyhin limat jotka oli ihan vaaleanpunaiset, tämmöisiä miulla ei vielä ole ollutkaan. Tänään kp 29 eli jos tästä täti kaaraa tosiaan paikalle ni onkos miun kierto sitten vaan 28 ???? ei oo muuten ikinä ollu. Olin kyllä niin varma että tuolla jotain on koko alavatsa on niin hellänä ja siellä on kaikenlaista jomotusta ja nipistelyä ja tosiaan ihan alavatsalla ei muniksissa...no ei tämä ota näköjään onnistuakseen, mie jopa olin näkevinäni siinä eilisessä testissä jotain... no olisihan se pitänyt arvata.:mad:
 
Heipsan täältä taustalta :wave:

Pakko tulla jakamaan ihmetyksiäni tänne, on kyllä niin outoja oireita ja aivan liian aikaisin. Tahtoo uskoa niiden johtuvan alkaneesta raskaudesta, mutta järki samalla hokee ettei vielä voi olla oireita!

Menossa siis tänään Dpo 6 (kp 23/28-30), kierto oviksesta päätellen tuo 30. Dpo 4 alkoi alakertaa jomottelemaan, sellainen silvottu ja turvonnut olo, ihan kuin olisi synnyttänyt juuri. Pahan olon tunteita tulee hetkittäin, eilen teki hirveästi mieli mäkkäriin, mutta kun sain hampurilaisen eteeni en pystynytkään sitä syömään :confused: Illalla on vaikea saada unenpäästä kiinni, heikottaa ja aaltoilevasti kuvottaa, yölläkin heräilen kuvottavaan oloon tai näen unia oksentamisesta :x
Nämä kaikki siis alkanut dpo 4, eli vasta muutaman päivän ollut tälläistä.

Tasan 4 vuotta sitten kuopusta odottaessa kuvotus alkoi myös ennen kuin testi näytti raskautta, suunnilleen rv 3+0 alkoi kuvotus. (ja nyt siis jos rv mietitään niin olisi 2+6).

Noh, aikanaan asia selvinnee kyllä, kiva kun sain purkaa tuntojani :D

Ps. MolliMelooni, minä kyllä näen toodella hailakan viivan tuossa jälkimmäisessä kuvassa, sillein yläreunasta hitusen punertavan, joten kovasti tsemppiä viivan vahvistumiselle!
 
Heissan vaan täältäkin :wave:

Jännät paikat täällä monella käsillä. Päivittäin käyn juttujanne lukemassa, mutta kun omassa olossa ei ole nyt mitään jännittävää (kp. n. 7/34) niin kommentointi jää. Omia oireita kun on niiiiin kiva tarkkailla niin ehkä parin viikon päästä sitten aktivoidun taas kunnolla minäkin. :D

Ihailtavan tarkasti tiedätte omat ovulaatioajankohtanne, kuten nyt adorakin tuossa yläpuolella :). Omasta varastostani löytyy vanha "sylkiovulaatiotesti", oiskohan Donna nimeltään. Onko kellään kokemusta ko. vehkeestä? Joskus sitä testailin huvikseni, mutta en kyllä tainnut paljon hullua hurskaammaksi tulla. Jotenkin siinä kuivuvan syljen pitäisi näyttäytyä saniaismaisena viuhkana kun ovulaatio on käsillä. Hullua jotenkin. :vampire:

Toistaiseksi en ajatellut ovulaatiota lähteä varsinaisesti metsästämään, vaan jatkaa rennolla linjalla. Ehkä tuota Donnaa sentään huvikseni voisin kokeilla. :p Pelottaa vaan että mitäs sitten jos sitä saniaisviuhkaa ei ilmestykään, iskeekö stressi ja paniikki... Äh. Uskoisin kuitenkin, että raskautumisen kannalta rento linja on paras, mutta minkäs teet jos ja kun apuvälineitä on saatavilla... Ja lisäishän se vähän jännitystä keskikiertoonkin tarkkailla tapahtuuko sitä ovulaatiota vai ei. No, katsellaan.

Toivottelen jo nyt oikein hyvää ja PLUSSARIKASTA uutta vuotta 2011 kaikille!! :flower: :heart:

AiraM
 
Minnarun, älä vielä luovuta, voihan se olla jotain muutakin.

Tää palsta kyllä laittaa aina hymyilyttämään, nyt hymeksin yksin (töissä) MolliMeloonin "normaalille tiirailutoiminnalle" :D Ja myös Lisey sulle, voin vaan kuvitella miten oot metsästänyt sitä testiä taskulampun kanssa. :D

Sua AiraM komppaan, et jotkut kadehtittavan hyvin tunnistaa oviksen. Mä epäilin pitkään et se on aiemmin kipujen perustella mitä se ilmeisesti onkaan (ovistestien perusteella). Toissailtana tosin sössin senkin (siis ovistestailun), kun pissin aina suoraan puikkoon, en jaksa mitään kuppia käyttää, niin koko testi meni pilalle kun pissiä vähän roiskahti yli. Anoppi huutelee oven takana, niin ei oo ihmekään ettei sihti pidä. :) Eilen viiva alkoi jo vahvistumaan (kp 11/27), arvioisin et huomenna näyttää ehkä plussaa. Nyt aion (aiotaan) panostaa tähän kiertoon kympillä ajoituksen osalta, et sais oikeesti toivoa sitä toista plussaa sitten seuraavat kaks viikkoa.

Ajatelkaapa sitä, miten hyvin raskaus/ovistestivalmistajilla pyyhkii, kun ME, arvon naiset, ollaan olemassa!!

Paljon, paljon plussia kaikille ja aktiivista uutta vuotta!!
 
Viimeksi muokattu:
Minnarun > :hug: Pikaista paranemista!

Viola30 > Olemme testivalmistajien unelma-asiakkaita. :D

AiraM > Mulla on kokemusta vaan Sofi-ovistesteistä. Varmisteluun olen niitä käyttänyt ja olen ollut tyytyväinen. Paineita ovistestailusta ei ole tullut, sillä me ei muutenkaan ajoiteta seksiä oviksen tietämille tietoisesti. Ollaan puuhasteltu silloin, kun mieli on tehnyt ja mahdollisuus tarjoutunut. Paljolti on siis itsestä kiinni kasvaako paineet testauksen myötä. :)

Oma napa: Testit olivat tulleet tiistain postissa. :headwall: Tilaus ei mahtunut postilaatikon luukusta, joten postinkantaja oli jättänyt saapumisilmoituksen. En vaan huomannut sitä kahden kirjekuoren välistä ennen kuin vasta eilen illalla, kun aloin siirtämään posteja. Olevinaan pläräsin postin tarkkaan huomioiden tuon lapun olemassaolon mahdollisuuden, mutta huomaamatta jäi. Nyt odotan labrasta testitulosta ja se hyvä puolihan siinä on, etten itse pääse tihrustamaan tulosta. :D Negaa sieltä odotan, mutta kotona testattuna varmasti katsoisin hyvin tarkkaan josko siinä sittenkin jotain näkyisi.

Olo ei ole hyvä. Väsyttää kamalasti, mutta kauppaan on jaksettava. Labrassa käynti aamulla oli jo suuri suoritus, kun jouduin lähtemään ennen aamukahvia. Onneksi oli purkki kotona, niin ei tarvinnut labraan asti pidätellä. :D Kipuiluja on, rinnat oireilee, finnejä puskee lisää ja mieliala vaihtelee kuin sormia napsauttamalla. Stressiä ei pitäisi olla muuta kuin tämä tilanne. Pelkään tulehdusta, mutta kipuiluja lukuun ottamatta muita oireita ei ole. Jos tämä ei mene ohi viikonlopun aikana ja testitulos on nega, niin sitten täytynee pyytää tutkimusta. Normaalia tämä ei ole, ei vaikuta edes pco:n tempuilta.
 
Pikasesti käymässä...
Eilen illalla yhtäkkiä kahessa tunnissa nous kuume melkein 40`c :O
Kurkku vähän kipee ja joka paikkaa kolottaa... Mietin jo että onkohan mulla sikainfluenssa tai myyräkuume... Nyt sitten melkein normaali olo... Väsyttää vaan |O Outoo...
Pupuilut jäi eilen välistä mut tänään vaikka pää kainalossa :LOL:
Nyt pietetty huoli että tulis ainaki joka toinen päivä pupuiltua ettei vaan ovis mene ohi...
 
Pöh, uusintatestissä ei näy mitään, eli varmaan tuo viivahko oli vain tuota rfsu:n normaalia häröilyä. Yritän nyt lopettaa testailun toistaiseksi, ettei mene ihan kaikki rahat olemattoman jahtaamiseen. Harmittaa vaan, jos menkat ei alakaan nyt ja plussaa ei tule, niin sitten kierto onkin taas pyllyllään enkä silloin kaksi viikkoa sitten bongannutkaan ovista vaan ihan peruspco-oireilua... :/
 

Yhteistyössä