+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

Minä ainakin ymmärän että jotkut ovat yrittäneet pitkään ja uskon se että se on rankkaa kun toiset vaan tulee ja eka yrityksellä plussaa. Itsellä ei vain onnekseni ole omakohtaista kokemusta ja toivon ettei minun kaltaisiani heti paksuksipamahtavia syyllistetä siitä, että homma lykästää heti. Itse en ainakaan halua "leuhkia" asialla ja koen olevani todellakin onnekas ollessani tässä tilanteessa. Ja ymmärrän kyllä hyvin, jos pitkään yrittäneitä harmittaa. Jokaisella on tunteet ja niille ei mahda mitään. Asia on myös todella arka jos tulosta ei todellakaan tule.

Silloin kun tähän pinoon eka kerran kirjoitin, otsikosta päättelin, että tänne saa kirjoitella jotka toivovat ja olettavat mahdolliseksi plussan joulukuussa. Ei asiaa voi ennustaa, enkä itsekkään olisi omalla kohdalla näin vielä käyvän. Tässä kuussa voi plussan saada ensi yrittäjä tai sitten se joka on jo vuosia yrittänyt. Joskus se tapahtuu jos on tapahtuakseen.

Eikös tuolla ole nuita jo pitkään odottaneiden pinojakin joissa voi oikein urakalla purkaa tuntemuksia ja siellä oletettavasti on paikalla tyyppejä jotka ymmärtää( jos meikäläiset ei). Ja edelleenkin voi kirjoitella myös tähän tai mihin vain mihin itse haluaa.
Sovussa ja hyvässä yhteishengessä täällä ollaan ja itse ainakin toivon jokaiselle teille tietä tähtiin ja paaaaaaaljon plussia. <3

Nyt päätä särkee ja väsyttää. Kolmen tunnin päästä ollaan jo matkalla rautatieasemalle..
 
Niinhän se on. Mutta mua vaan ärsyttää se (tai ehkä mä en vaan tajua), et miten täällä muka jotain SYYLLISTETÄÄN jos saa plussan?? Siis en ihan oikeasti käsitä.. Mulle on oikeasti ihan sama kuka plussaa ja kuka ei, koska en tunne täältä ketään henkilökohtaisesti. Mutta koska tää on vauvaa toivovien palsta, niin onhan se kiva jännäillä yhdessä ja siksi täällä roikunkin. Mutta sitä en tosiaan käsitä et miten täällä syyllistetään ketään..

No niin, RIP. :)
 
Nyt on apteekin testi vessan kaapissa odottamassa aamua =) nippailee tuohon alavatsalle sillen hassusti, seuraavaksi siirryn lukemaan ihmisen anatomiasta mitä kaikkea siltä alueelt5a oikeasti löytyy...itse pähkäilin olisko kohtukipuja ?
 
mg: kiitän ja kumarras... jännittää ihan pirusti.

Ja taas puutun kiukkua aiheuttaneeseen keskuteluun voi kun olisinkin ollut semmoinen joka täällä kävi pyörähtämässä... mutta jos olisin vain pyörähtänyt olisin jäänyt tätä tukea jota täältä olen saanut paitsi ja mikä hauskinta kun tätä kuumeilu aikaa jaamme täällä voimme sitten odottajissa jakaa ja ihmetellä tämä on kaiken kaikkiaan mahtava matka ja täällä sen voimme jakaa kasvottomasti, ja tuoda kaikki tunteet esiin. Ihana kun on ihmisiä joiden kanssa kierrot menee lähes samaa jne. en mie täällä normaali elämässä viitti kamalasti huudella et nyt olis se päivä ja nyt tulee sellaista limaa jne. Onnittelen jatkossa jokaista niin kuin tähänkin asti mutta esim. mg:n kohdalla elän tilannetta jo enemmän "tunteella".
 
Juu ei jäädä jauhamaan, mut lähinnä tuolla syyllistämisellä kait pitäis sanoa että täällä tunnutaan ärsyyntyvän siitä jos joku eka kierrosta plussaa. Eli sitä tarkoitin syyllistämisellä.. Ja moni sanoo ettei voi olla jonkun tuttavan raskaudesta onnellinen, kun on kerrasta tärpännyt...
Eli siis lyhyt johtopäätös heti raskaaks tulevat ei ymmärrä pitkään yrittäneitä ja päinvastoin...

Nyt meen ja niin edespäin..
 
Tähän pinoon voi tulla myös pyörähtämään (eihän kenellekään pitkää viipymistä toivota), mutta suurin osa varmaan tulee mukaan positiivisen otsikon rohkaisemana. Pitempään porukassa viipyneistä on ajan myötä muodostunut tiivis ydinporukka, jonka kuumeilussa on mukana enemmän tunteella. Uusiakin tuohon tiiviiseen ydinporukkaan on mukaan päässyt ja pääsee edelleen (omasta aktiivisuudesta paljolti kiinni), joten mitään sisäpiiriä ei täällä tarkoituksella pidetä.

Itse en pitempään kuumeilleiden pinoa kokenut omakseni (ehkä en osannut siellä kirjoitella) enkä myöskään lapsettomuuspuolelle osaa asettua. Tämä tuntuu oikealta itselleni, koska täällä on sellaista toivoa ja vertaistukea, jota kaipaan. Parissa muussa pinossa kirjoittelen satunnaisesti (pco ja Terolut) ja koen saavani niistä tukea. Ne eivät silti ainoina kirjoittelupaikkoina riitä vaan kaipaan aktiivista ajatusten vaihtoa monipuolisemmista näkökulmista. Omalla kohdallani on ahdistava ajatus, että kirjoittaisin vain pitkään kuumeilleiden kanssa, Terolut- ja pco -pinoissa sekä lapsettomuusosiossa. Sellainen varmaankin veisi vähäisenkin toivon ja uskon, lannistaisi entisestään. Mielestäni on myös nopeasti raskautuvilta ajattelematonta kommentointia, että pitkään raskautta yrittäneet kuuluisivat omiin pinoihinsa. Siitä saa mielikuvan, että olemme nopeasti raskautuvien silmissä viallisia ja he itse normaaleja.

En tarkoita pahoittaa tällä kenenkään mieltä. Tarkoitukseni on vain ottaa kantaa esille nostettuun keskusteluun ja kertoa omat tuntemukseni ja kokemukseni aiheeseen liittyen. Tarkoitukseni on siis antaa näkökulmani sellaisillekin julki, jotka eivät vastaavassa tilanteessa ole olleet ja sen kautta voi pitempään yrittäneiden tunteisiin ja ajatuksiin samaistua. Mahdumme tänne kaikki erilaisista taustoistamme huolimatta ja se on jopa rikkaus. Tunteita saa ja pitääkin purkaa, mutta joskus toki sattuu sanavalinnan kanssa tahattomia kömmähdyksiä ja väärinkäsityksiä tai sitten tunteita kuohuttava aihe saa aikaan ylireagointeja. Koitetaan päästä niistä yli ja pitää yhteishenki lujana. :)
 
Eipähän tarvinnut rahoja testeihin laittaa. Täti tuli kylään kauppamatkalla. Eli kp 1 tänään.
Tosiaan niissä edellisissä testeissä jotain haamua oli näkyvissä, tässä viimeisimmässä eilen testatussa ei mitään. Eli olisko siellä kuitenkin joku käynyt kääntymässä... Tiedä sitten... Vähä on outo fiilis.
 
macy gray
Onpas sulla outo tilanne... Plussa olis kyllä saanu tulla :hug:

MolliMelooni
Toi testi on jotenki tutun kuulonen. Onkohan se se sama millä joskus testasin ja siihen tuli just semmonen plussaviiva mut väärin päin ja sitten häviski... Ja meillä mieski sen näki etten kuvitellu :D

anniala
Pahottelut menkoista ja onnea uuteen kiertoon :hug:


Kävin lueskelemassa tuota vanhaa ketjua jonka joku oli nostanu... Siis tuosta kn: tunnustelusta...
"Harrastaako" joku sitä täällä? :D



Täällä taitaa olla hedelmälliset ajat alkamassa, kai... Mahaa jomottelee ja selvästi alakerta märempi :D On tässä onneksi jo pupuilukausi alotettu muutama päivä sitten :D


Mitä tulee pinossa kirjotteluun niin mulle on aivan sama kuka täällä kirjottelee. Ja se plussan saaminen, sehän ei ole meidän käsissä.
Kyllä sitä plussaa toivoo aivan jokaiselle :)
Ite ainaki tunsin itteni tervetulleeks pinoon ja viime aikoina ilmapiiri on jotenki menny alamäkee, toivosin et nää eripurat nyt voitas haudata...
 
Viimeksi muokattu:
Luulen, että näihin tunnelman kiristymisiin on syynä väärinkäsitysten lisäksi joulustressi, hormonimyrskyt ja pettymysten aiheuttamat tunneryöpsähtelyt. Varmaankin myös yrityksen venähtäminen aiheuttaa omat paineensa ja saattaa joskus vaikuttaa kommentointiin. Hyvähän se on, että täällä avoimesti pystyy tunteistaan ja ajatuksistaan kirjoittamaan. Muitten on silloin hyvä muistaa, että todennäköisesti kommentit eivät ole mitään henkilököhtaista. Jos on, niin kirjoitus on tapana silloin suunnata tietylle henkilölle ja voihan sellaisessa tapauksessa yksitysviestejäkin käyttää.

Kaikilla ei kemiat natsaa ja varsinkin näin kirjoittaen keskustellessa väärinkäsityksiä tulee herkästi. Mielestäni olisi sääli lopettaa nämä pinot tämmöisten eripurien takia, kun pääasiassa kuitenkin on hyvä henki ja pinolaisista toisilleen paljon vertaistukea. Jos joku kokee tulleensa porukkaan jonka kanssa ei ole samalla aaltopituudella, niin sitten kannattaa poistua ja etsiä itselle paremmin sopiva pinkka. Kaikki jotka tänne kokevat kuuluvansa ja haluavat porukassa olla, saavat täällä pysyä. Toivoisin kaikilta täällä (siihen toivottuun plussaan asti) pysyviltä sitä, että omalta osaltaan pyrkisi pitämään yhteishengen hyvänä ja tunnelman lämpimänä. Asioista saa ja pitää keskustella, mutta tulenarkojen aiheiden muotoiluun kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Tämä koskee siis myös itseäni. :D
 
Musta on ainakin ihana asia, kun täällä voi kertoa tuntemuksistaan. Ihan kaikista. Ja varsinkin semmoisista, joita ei voi sanoa ääneen todellisessa elämässä... Juurikin nää kaikki ihanat lima-jutut :D ja kateudenpeikot, onnenhuumat ja muut... Siksi musta on hyvä olla juuri tässä pinkassa. :heart:

Salainen toive: Tunnustan olevani ropeltaja. :ashamed: :LOL:
Siitä juuri ajattelinkin oviksen menneen, kun napukka on kiinni ja kovempi, eilen vielä apposen auki ja pehmeä...
 
Salainen toive > Mulla on ilmeisesti niin lyhyet sormet, etten paikkojani yllä tunnustelemaan. En siis ole tuohon napukkaan perehtynyt, mutta olen kyllä mielenkiinnosta käynyt mainitsemaasi pinoa lukemassa. :D

anniala > :hug: Ei olisi tarvinnut tätin sinnekään tunkea, varsinkin kun vaikutti niin lupaavalta.

Minnarun > Piti vielä tuosta jännittämisestä sanoa, että samaistun tunteeseesi. :D Toivottavasti sulle pärähtää selkeä plussa ruutuun huomenna ja mulle sitten vaikka tammikuussa. :D Kirmaahan odottajien puolelle vauvaliimapurkin kera ja kisko loput loppukiertolaiset perässäsi. Itse koitan kiskoa alkukiertolaiset tai hypätä jonkun muun siivellä mukaan masua kasvattelemaan. :)

Glögimukillinen hivelee makuhermojani ja kohta siirryn saunan lämpöön. Väsymyksestä huolimatta unta on ihan turha odotella kovin aikaisin, joten koitan ottaa rennosti. Mieliala heilahteli taas koko päivän, joten yritän nyt rauhoittua ja antaa tunteille mahdollisuuden purkautua. Hämmennys on vielä pettymystä suurempi, mutta molempia pitää yrittää käsitellä. Tunteiden väliaikaisesta tukahduttamisesta on aina se haitta, että niiden käsiteltäväksi kaiveleminen on työlästä ja käsittelemättä jättäminen kuormittaa henkisesti paljon. Onneksi mies tulee taas viikonlopuksi tuekseni ja saadaan vähän kahdenkeskistäkin aikaa. :heart:
 
Lisey
Tää palsta on kyllä ehoton! Yks hyvä ystävä vain tietää tästä meijän toisen lapsen yrityksestä. Ja en mä kyllä sille kehtais sanoa mistään limoista tai siitä millanen kn kuulemma on oviksen aikaan tms. :D

Tuosta ropeltamisesta...Tuosta täällä palstalla lukenu ja uteliaisuudesta pitäny itekki tutkia :ashamed: :LOL: Mut siis tosiaan ku viikonloppuna ihan kova ja eilen alko mahaa jomottelemaan lievästi. Tänään sitten ku koklasin niin pehmeempi ku eilen ja jotenki auennu...
Ja alakerta märempi... Liekkö ovis sitten tulossa tms. :D
 
Moikka, täällä onkin taas tapahtunu mun "joulutauon" aikana! Suuren suuret onnittelut plussanneille, ihanaa! Saispa pian seurata itse perässä! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia teille matkaan.

Lämmin halaus mg... Olisin ehdottomasti suonut siellä pikkuisen olevan. Ihailtavaa, että pystyt näkemään hyvän puolen (jos sitä semmoiseksi voi sanoa, eli raskausmateriaalin poistumisen niin että testi ei enää näytä haamujakaan...) :hug: Jaksaisipa se pieni nyt tarrata kiinni seuraavasta kierrosta...

Pakko sörkkiä vielä tätä nopeasti plussaamisasiaa... Oon miettiny sitä moneen kertaan ja kukapa meistä ei haluaisi plussata ekasta yk:sta. Kun se ei sitten taas kuitenkaan ole itsestä kiinni niin näkisin asian niin, että ei niin kauan yrittäneet (joihin itsekin lukeudun, koska vasta yk 4 menossa) vois osoittaa vähän ymmärrystä pitempään yrittäneitä kohtaan. Mä en ainakaan ole huomannut, että täällä ei iloittaisi kaikkien plussista, mutta nopeasti onnistuneiden osa on kuitenkin helpompi ja siks mun mielestä ymmärrys ei olis liikaa vaadittu. Ja tää ei oo kehenkään kohdistettu, ihan vaan yleisesti mietin tätä asiaa. Harva ihminen kun pystyy täysin ymmärtämään jotain mitä ei itse ole kokenut. Toki mun mielestä kaikilla on oikeus purkaa tuntojaan tänne, negan saaminen sattuu ihan aina oli yk:ita takana kuinka paljon tai vähän tahansa. Itse olen tullut tänne muistaakseni sen yk 1:sen aikana ja koin itseni kyllä täysin tervetulleeksi ja tuntemuksiani olen saanut purkaa, tukeakin täältä on löytynyt loistavasti. Enpä mäkään missään muualla haluais kp:sta ja yk:sta ja nänneistäni puhua... Mustakin meitä mahtuu tänne moneen junaan jakaan kokemuksia!
 
Onnea plussanneille!! :heart:
Voimia negan kärsineille! :hug:
Ja kolmannen haaveilijalle ISO hali surun johdosta :hug:

En nyt oikein osaa mihinkään mitään vastata :D
Minun puolesta MG voit, jos vain kerkeät ja jaksat, edelleen päivittää listaa.

Kyllähän itsellekkin vihan vihlaisu silloin tällöin tulee, kun joku plussaa, kateellinen itserakas kun olen.

Ja oma napa. Tänään ovis-plussa kellon tarkasti. Alkaa olla aika vakio, ollut nyt sama kp 13 ovis-plussa jo parissa kierrossa. Tässä kuva: Aijaa.com - 7222094.jpg
Ylin on eilisen ja kaksi muuta tämän illan. Piti taas testata, näyttääkö sofin testi myös plussan.
Ja tästä vihasta vielä, itse itkin juuri tänään miehelleni ovis-plussan jälkeen, kun hän halusi mielummin lähteä ulos kavereiden seuraan, kuin hyödyntää plussan. En todellakaan arvannut, että minulla (kyllä, edelleen, olen itserakas) voisi näinkin kauan kestää sen plussan saanti. Olen hyvin turhautunutkin tilanteeseen, koska greippimehusta ja vitamiineista ei ole tuntunut olevan hyötyä (no joo, enpähän ole ollut flunnsassa :D ). Itkin hänelle myös sitä, kuinka välillä tuntuu, että yksinäni kuumeilen. Muutenkin kun ei tästä tilanteesta voi kuin yhdelle kaverille tuolla siviilissä jotain kertoa. Ja kuinka hän ei tunnu käsittävän, että se munasolu kun irtoaa, ei ole aikaa hukattavana, ettei sen hedelmöitys onnistu enään ensi viikolla (se kun ei nyt mitenkään voi tajuta, että niitä varmojapäiviä onkin aika pirun monta). Mutta kylläpä helpotti itku. Sai samalla selvitettyä itselleen ja miehelle turhautumistaan ja tunteitaan. No, plussa hyödynnettiin ja mies meni menojaan :D
 
Salainen toive Piti minunkin käydä sitä lueskelemassa. Oon joskus tunnustellut, mutten ole pistänyt muistiin. Nyt sitten piti mennä kokeilemaan ja merkkaamaan tiedot ylös :D Ihan hyvä tuo mun käyttämä kalenteri, sinne voi senkin tiedon kirjata. Mutta tuossa olisi jotain asiaa aiheesta metkun sivuilta: Perhesuunnittelun kotisivut
"Suurin hedelmöittymisen mahdollisuus on juuri ovulaatiopäivänä, jolloin kohdun lima on runsainta, kohdunnapukka pehmeä ja sen suu auki. Ovulaatiopäivä on se päivä, jolloin lämpö on kohonnut tai sitä edeltävä päivä."
 
Ei saa ymmärtää väärin, toki olen iloinen niiden puolesta jotka nopeasti plussaa. En todellakaan toivo, että kakki joutuvat vuosia yrittämään. Se mikä minua ärsyttää, on se tahdittomuus. Muutamia kommentteja: "Onneksi nyt tärppäs ku on kauan jo yritetty" yk3 tärppäs heillä. "Itse en voi sanoa tähän mitään kun molemmat lapset saanu alkunsa yk1" toinen kaveri purki sydäntään lapsettomuudesta. Itse en tuolloin vielä kuumeillut saatika tiennyt mitään raskaaksi yrittämisestä ja kuitenkin pystyin osallistumaan keskusteluun. Tällaisia kommentteja tarkoitin.

On: täti taitaa tulla ihan just kylään. Varaan ajan lääkäriin, koska taas menkat alkaa dpo9-10. Kierto on pitkä,mut ovis tulee vasta kp.20. Mulle saa päivittää ikä 28.
 
Mulla kyllä vaikuttaa niin paljon myös se henkilö joka kertoo raskaudesta. Juurikin sellaiset jotka kehuvat kuinka helppoa se on ottavat mua päähän. Yritän kyllä iloita kaikkien puolesta mutta se on hyvin vaikeaa kun saa kommentin että ”eihän siinä ole mitään sen ihmeempää kun työntää sisään…”. En usko että kukaan syyllistää kuitenkaan niitä joilla heti ekasta tärppää. Ainakaan itse en sitä ole kokenut vaikka esikoinen ekasta tärppäsi. Silloin tuntui vaikealta kertoa niille joilla tiedän olevan vaikeuksia. Tällä palstalla on helppo vilpittömästi iloita kun ei tunne toisia henk.koht. vaan tietää vaan sen oman nyytin toiveen ja unelman. Suodaan se onni heille joille lapsensaanti helppoa ja toivotaan paljon plussia niille joille se on vaikeampaa.
MG: Tuollaista en ole tiennyt digitesteistä. Voi kun olisi se aamu joka siitä vahvistuu
 
NEGA tyylipuhdas sellainen... ajattelin kyllä et olisin jättäny testaamisen myöhemmälle mutta testasin kuitenkin tikkua on väännelty ja käännelty etsitty jonkinlaista toivoa mutta ei ole joten tädin odottelua sitten oireet on kyllä niin mukavat että en meinaa negaa uskoa...
 
Huomenta kaikille!


MolliMelooni: En ole kuullutkaan tuommoisesta Clinic-testistä. :ashamed:
Minnarun: Voi ei. :( :hug: Voisiko kuitenkin olla vielä liian aikaista? Kun noi sun oireet on niiiiiiin hyvät kumminkin..?
Zanca: Onnea oviksesta! :) (ja kovin tuttua kiukkua siellä sulla... :D )

mg: :hug: Toivon teille tosiaan parempaa ja onnekkaampaa uutta vuotta. :heart:



Lämmöt nousi kuin nousikin, jeeeee! 36,7 tänä aamuna. :)
Mutta silti väitän itsepäisesti, että nyt on jo dpo 2, koska ne maanantaiset ovisoireet oli niin selvät ja rajut.
Tästä se piinailu taas alkaa... :$

Ihanaa päivää kaikille!

 
Hyviä kommentteja monelta tähän tunteita nostattaneeseen keskusteluun. =) Tosiaan koitetaan olla armollisempia toisiamme kohtaan puolin ja toisin. Ei asiat ole aina niin yksinkertaisia mitä äkkiä luulisi.

Esim. itselläni on virallisesti nyt yk 4 menossa vaikka yritys alkoi viime keväänä. Ensimmäistä yhteistä lasta toivoimme, minulle kolmatta ja miehelle ensimmäistä. Meillähän tärppäsi silloin heti ensimmäisestä minkä otimme suurella ilolla vastaan, mutta huonosti kävi. 3kk raskauden jälkeen saatoimme pienen poikamme haudan lepoon. Suuren surun keskellä kahdehdin jopa heitä, jotka eivät onnistu tulemaan raskaaksi ja heitä, joilla keskenmeno tulee heti alkuraskaudessa. Mietin kuinka paljon helpommalla olisin päässyt heidän sijassaan. Kuinka minun ei olisi tarvinnut tehdä sitä päätöstä, joka on raskaana sydämessäni lopun ikääni. Kukaan teistä, joka ei ole kokenut sitä, ei voi ymmärtää sen tuskan määrää. :'( Siksi minusta tuntuisi todella kurjalta, jos itse tässä lähikiertoina plussaisin ja saisin vastaavia kommentteja mitä muutamat ovat täällä saaneet. Ihan varmasti olisin onneni kukkuloilla plussasta ja haluaisin hehkuttaa sitä täällä, koska missään muualla en uskalla sitä sanoa ääneen vielä piiiiiitkään aikaan. Sen virheen tein viimeksi ja kuinka tuskallista olikaan selitellä kaikille mitä oli tapahtunut ja miksi en ollutkaan enää raskaana. Toisaalta olen myös kokenut pitkän yrittämisen tuskan. Vuosikausien vauvakuumeen jälkeen esikoista yritettiin silloin ikuisuudelta tuntuneet 9kk ja olin jo varma, ettei minusta tule koskaan äitiä. Ymmärrän siis nekin tunteet oikein hyvin.

Me jokainen katselemme tätä elämää niiden omien värillisten lasiemme takaa. Koemme asioita omien kokemusten kautta ja on vaikea samaistua ihmiseen, joka on kokenut erillaisia asioita. Toivon, että voisimme silti jokainen hiukan miettiä ennen kommentointiamme miltä tämä toisista tuntuu, jos sanon näin - tämä koskee myös minua niinkuin mg:kin totesi. =) Jos siis joku plussaa, onnitelkaamme ja jos emme voi omista syistä onnitella, olkaamme hiljaa. Jos joku purkaa tuntojaan lapsettomuudesta, antakaamme myötätuntoa ja jos emme osaa olla myötätuntoisia, olkaamme hiljaa. Ei loukata toisiamme ainakaan tarkoituksella ja koitetaan välttää myös niitä vahinkoja.
 
Lisey > Oletpa ihanan aurinkoien. :D Itsekin tulee hyvälle tuulelle, kun pirteytesi noin loistaa. :) Lämpöjen nousu tuli ilmeisesti pienellä viiveellä. Itsekin uskon, että se dpo2 on sulla oikein. Plussatuulia ja vauvaliimaa!

Minnarun > :hug: Jalkojen maassa pitäminen on hyvä asia, mutta älä vielä toivoasi menetä. vielä se ehtii haamuksi ja vahvaksi plussaksikin muuttua. :) Toivotaan, että oireet säilyy ja täti pysyy poissa. Muutaman päivän päästä sitten uusi testi, johon toivottavasti ne kaksi viivaa sitten piirtyy.

Komppailen ärsyttäviä kommentteja. Juuri siis se tuntuu pahalta, ettei jotkut helposti raskautuvat ajattele sanomisiaan loppuun asti. Vaikka itsellä helppoa olisikin niin olisi syytä ymmärtää myös muiden näkökulmien ja tilanteiden olemassaolo. Aika sairasta, jos joku ilkeyttään piikittelee. Onneksi se on epätodennäköistä.

Matilda-08 > Täällä on joskus ollut keskustelua digitestin purkamisesta ja sieltä jotain lueskelin. Pitäisikin yrittää etsiä sellaiset ketjut uudestaan luettavaksi tai avata uusi. Jos huominen apteekin testi näyttää edes hailakkaa haamua, niin soitan neuvolaan ja pyydän veritestiä.

Zanca > :D Ihana kompromissi. :D Toivottavasti puuhastelu tuo tulosta.

Omasta navasta tulee nyt avautumista. Tämä olotila on turhauttava. :mad: Alavatsalla jomottelee ja säteilee nivusiin ja reisille varsinkin istuessa. Tämä on tuttu tunne loppukierrosta varsinkin niiltä ajoilta, kun pco oli pahempana. Alkukierrosta en muista tällaista olleen. Ehkä siellä sitten muniksissa on follikkeleiden kilpakypsyminen käynnissä, kun halutkin on koko ajan olleet tavallista runsaammat. Sekin turhauttaa, kun mies ei nyt kotona ole. :D Elohiirikin seikkailee mahassani kusaamassa. Väsyttää, mutta en pääse nukkumaan. Alkuyöstä sitten kyllä valvottaa eikä aamulla millään jaksaisi nousta ylös. Vuodenvaihteen jälkeen on pakko saada rytmi oikaistua ja saatava jotain muutosta tähän olotilaan.

Kuinka nopeasti hcg-määrityksen tulos tulee? Jos saan lähetteen vaikka huomenna, voinko käydä labrassa samana päivänä ja ehtiikö tulos ennen uutta vuotta? En haluaisi pitkittää stressaamista viikonlopun yli. :|

Päivitysasiasta muistuttelen. Toivoisin selkeää vastausta kysymykseen: Vaihtuuko päivittäjä /päivittäjät vai jatkanko minä? Voin jatkaa, jos halukkaita ei ilmoittaudu. Mielelläni väistynkin, sillä olen hoitanut hommaa jo aika kauan ja haluan antaa vuoron muillekin.

Sitten tämän päivän listan kimppuun. En ole muistanut päivitellä etusivua. :ashamed: On näköjään vaikea oppia muistamaan, kun pitkään päivitys tuli vain yhteen paikkaan. Koitan nyt muistaa ja muistuttaakin saa. :)
 
+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +



keskiviikko 29.12.2010


KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
MolliMelooni.............kp38/35-38........32v....2. lapsi......yk3½v
Pikku-Saara.............kp33/30.............28v....1. lapsi......yk4
SiSa78....................kp31/?...............32v....2. lapsi.......yk1/3
Minnäi.....................kp29/31.............31v....4. lapsi.......yk2/13km2
Minnarun.................kp28/29-31........30v....3. lapsi.......yk5
Gabrielle..................kp28/26.............29v....1. lapsi.......yk4
Shiny.......................kp28/?..............23v.....1. lapsi.......yk4
jonna_82.................kp28/29-32........28v.....1. lapsi.......yk7
henssu....................kp26/28.............18v.....1. lapsi.......yk1
JiiMii82....................kp25/29.............28v.....2. lapsi.......yk6
undercovergirl..........kp23/29-31........26v.....1. lapsi.......yk11
bluebaby..................kp23/28.............26v.....1. lapsi.......yk3-4v
Lisey........................kp19/28-32........28v.....2. lapsi.......yk2
Eevaliisa Nwogu........kp18/20-30........26v.....3. lapsi.......yk1
iloksi........................kp15/31-33........28v.....1. lapsi........yk4,5v
Zanca.......................kp14/27-31........26v.....1. lapsi.......yk6
Epa_88.....................kp14/30.......................1. lapsi.......yk3
Salainen toive...........kp13/24-36(44)...22v.....2. lapsi.......yk2
Mariel85...................kp12/?...............25v......2. lapsi.......yk3km2
Liina87.....................kp12/29.............23v......1. lapsi.......yk8
Viola30....................kp11/27..............31v.....2. lapsi.......yk7
Villervalla.................kp11/30..............27v......3. lapsi.......yk1
AiraM.......................kp8/~34........................................yk2
macy gray................kp7/30-34..........30v......2. lapsi.......yk14
Barbamama35..........kp7/23-28..........35v......3./4. lapsi...yk4
lisse........................kp5/30-45......................2. lapsi.......yk2
Viulu........................kp5/28-30.....................4. lapsi.......yk2/6
Matilda-08................kp4/26..........................2. lapsi.......yk3
anniala....................kp2/26-30............23v....2. lapsi
Mirage.....................kp2/26-27...........29v.....2. lapsi.......yk4
myrskytuuli...............kp?/?..................33v.....2. lapsi.......yk2
mileon..........................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi



PIINAILIJAT
MolliMelooni..............dpo13
JiiMii.........................dpo12
Minnarun...................dpo11/13
SiSa78......................dpo11
bluebaby...................dpo11
Gabrielle...................dpo10
jonna_82...................dpo9
Pikku-Saara...............dpo7
Lisey.........................dpo2
Zanca.......................dpo0



PLUSSANNEET 2009
joulukuu: MaybeSomeday ~ Tellu30
PLUSSANNEET 2010
tammikuu: Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
helmikuu: HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
maaliskuu: RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
huhtikuu: Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
toukokuu: Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
kesäkuu: Auneliini ~ samara88
heinäkuu: mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
elokuu: äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
syyskuu: Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
lokakuu: sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
marraskuu: tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu

PLUSSANNEET 2010 joulukuu:
iines83......................9.12. .....kp28/30-34................2. lapsi....yk5
miimii10....................13.12. ...kp39/36...................................yk6
Okaasan....................14.12 ....kp34/28-30.................4. lapsi...yk9
kamiraro...................17.12. ...kp21(31)/30......22v.....3. lapsi....yk1
sandemar..................20.12. ...kp?/?......................................yk2
Leo81........................21.12. ...kp28/28-33.................3. lapsi...yk2
Huldasharks...............21.12. ...kp36/40......................3. lapsi...yk6
kolmannen haaveilja...26.12. ...kp32/28-30......28v......3. lapsi...yk3
kaneli83....................27.12. ...kp32/28-32.......27v......1. lapsi...yk4
koiksa-79...................27.12. ...kp31/28......................3. lapsi...yk1



HAAMUILIJAT
MiiJane76.......19.11.



Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: macy gray


Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta joulukuuta
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä