+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

Onnea kaneli! :flower:

Pahoittelut Matildalle uudesta kierrosta.

ON: Tänään olisi pitänyt alkaa noin niinkuin teoriassa menkat laskennallisen kierron mukaan. Tämä nostaa mun toiveita, että onnistuin oikeasti bongaamaan sen oviksen silloin puolitoista viikkoa sitten torstaina. :) Jolloin mahdollisuuksia olisi myös tärpille ja odotan menkkoja alkaviksi vasta torstain tienoilla. Tänään on alamahaa juilinut epämiellyttävästi, eilen illalla selkää jomotti. Ab-kuurikin on loppunut ja maha muuten rauoittunut, joten nämä voi oikeasti laittaa oireilun piikkiin. :) Nyt olisi dpo11, tytöstä plussasin juuri näillä lukemilla. Silloin tosin oli ultralla ja hormoneilla varmistettu ovis ja ajoitettu hedelmöitys. Nyt tuntee olevansa ihan tyhjän päällä, kun arvailemalla ja fiilistelemällä joutuu tähtäämään h-hetkeen.

Hitsi, että näin lomaillessa ei ole kovin paljon tekemistä. Ehtii miettiä ihan liikaakin vauvajuttuja ja sen sellaista. Tein loman alkaessa päätöksen, etten koske kouluhommiin ennen vuodenvaihdetta, joten seikkailen sitten netissä vauvasivustoilla... :rolleyes:
 
Matilda -08: :( :hug: Onnellisempaa uutta vuotta siis!
MolliMelooni: Hyvältä kuulostaa!! :)
kolmannen haaveilija: Ihana tulos! :heart:
Minnarun: Hyvät ois oireet... :)
AiraM: Peukut hedelmälliselle loppiaiselle! :D

***

Jos ei ovis oo NYT päällä niin ei sitten koskaan. Tai sitten on jotain to-del-la pahasti vialla... Oikea alavatsa on NIIN kipeä, yhtä jatkuvaa menkkakipua, ei voi edes kävellä normaalisti kun tärinä tekee kipeää!!! :$ Ikinä varmaan ollut näin kipeänä ovulaation (?) aikaan...huhhuh. Syytä olis, että lämmöt ois koholla huomena!!! Niih!! ;) (ja sitten toivotaan, että pe-la-su liikenteeseen laitetut siimahännät ois sopivasti paikalla vastassa... :whistle:)
 
Viimeksi muokattu:
minnarun: Mulla oli ekan kanssa ihan ensimmäinen "oire" tuo tummuminen. Huomasin sen melkein viikkoa ennen plussausta. Hyvältä vaikuttaa =D Ootko imettäny aikasemmin jos maitoa heruu? Mä oon lopettanu imettämisen viime vuoden toukokussa eli yli puoli vuotta sitte ja vielä välillä saattaa tulla molemmista tippa jos puristaa. Oon miettiny niin paljon että onko toi normaalia ja oon lukenu jostain hormoonihäiriöistä joissa seurauksena ovuloimattomuus. Panikoin tota nyt sitten ja varasin lekurillekin jo aikaa...
 
Kiitos myötäelämisestä ja päivityksistä! :flower: Ihanasti täällä on ollut plussarikas joulu. Onnittelut plussanneille näin yhteisesti ja tarrasukkien kera! :flower: Silmäilin kirjoituksia, mutta en oikein jaksa keskittyä. Koitan myöhemmin saada kommentoitua. Päivityksen teen kohta, mutta suosittelen tarkistamaan tiedot. Olen reissusta ja tilanteesta aika uupunut, joten ajatus ei ole ihan skarppi. Kahvikin tuntuu tehottomalta, joten taitaa olla tarpeen laittaa lapselle dvd ja mennä itse viereen vähän pötköttämään.

Ne haaleat haamut olivat plussia. Vuoto pysytteli niukahkona alusta loppuun (Nyt enää pikkuisen tiputtelee) eikä kivut vaatineet lääkitystä, mutta tavallinen täti ei ollut käymäsä. Aaton aattona myöhään illalla kuukuppia tyhjentäessä koin hämmentävän tilanteen, sillä siellä oli raskausmateriaalia. En saanut omasta tk:sta ketään aattona kiinni enkä muutakaan paikka keksinyt, joten poimin puhelimestani synnärin numeron. Hoitaja ei osannut toimintaohjeita antaa, joten sain keskustella päivystävän lääkärin kanssa. Hänen mielestään kyseessä oli alkuraskauden keskenmeno ja sain ohjeeksi toimia kuten kuukautisten aikaan. Nyt alkuviikosta täytyy vielä testata, jotta tiedetään kohdun tyhjentyneen. Keskiviikkoinen laimeasta päiväpissatsa tehty testi ei välttämättä ole luotettava.

Lämmöt ovat entisellään, vuoto hiipunut lähes olemattomaksi, kipuilu samanlaista kuin ennen vuotoa (muniksia nipistelee ja kohtua jomottelee kohtauksittain, välillä tuntuu kipuilua häpyluussa ja emättimessä) rinnoissa on edelleen tuntemuksia. Pieni epäilys on herännyt, että tuolla masussa saattaisi lymyuillä toinen. Todennäköisempää lienee, ettei kehoni vain ole vielä tajunnut tapahtunutta ja oireilu jäänyt päälle. Tilaan nettikaupasta testejä, sillä en halua pienessä apteekissamme asioida. Digi olisi kaapissa, mutta sitä en halua käyttää. Keksiviikkona varmaankin pääsen testaamaan.

Joulu meni ihan mukavasti, kun pakotin tilanteen taka-alalle. Välillä se sieltä pilkisti, mutta onnistuin pitämään muilta piilossa. Mieheni tietenkin on tietoinen ja tukenani. Paluumatkalla eilen alkoi sitten tunteet pulppuamaan vähitellen käsiteltäviksi. Vuodenvaihteen suunnitelmat ovat aikalailla auki siihen asti että tilanne selviää. Jotain aika rauhallista joka tapauksessa on luvassa, sillä en oikein jaksaisi riehakkaampaa juhlimista.

Nyt sinne verkkokauppaan, että testit ehtivät huomisen postissa minulle ja sitten päivityspuuhiin. Mukavaa viikkoa kaikille!
 
minnarun: Mulla oli ekan kanssa ihan ensimmäinen "oire" tuo tummuminen. Huomasin sen melkein viikkoa ennen plussausta. Hyvältä vaikuttaa =D Ootko imettäny aikasemmin jos maitoa heruu? Mä oon lopettanu imettämisen viime vuoden toukokussa eli yli puoli vuotta sitte ja vielä välillä saattaa tulla molemmista tippa jos puristaa. Oon miettiny niin paljon että onko toi normaalia ja oon lukenu jostain hormoonihäiriöistä joissa seurauksena ovuloimattomuus. Panikoin tota nyt sitten ja varasin lekurillekin jo aikaa...

Mie oon imettäny viimeks heinäkuussa 2006 ! tiedän useita kellä maitoa on hieman rinnoissa.... mut jos nää yritys kerrat vaan jatkaa nousuaan kai sekin täytyy tutkituttaa....
 
mg: voi kun siellä olisi vielä joku :heart: aikamoinen juttu =)

JEEEE !!!! pissitulehdus oireita ilmassa =)=)=)=) kaikesta sitä voikaan iloita.

Matilda-08: käy kertomassa lääkärin mielipide asiaan. tietääkseni stressi ym. voi maitoa nostaa ja miulla tosiaan joutuu ihan puristamaan että sieltä tipan saa. Ja niinhän ei saisi edes tehdä.

Lisey: itse kärsin kamalan kivuliaasta oviksesta ja aina yleensä vain toinen puoli on kamalan kipeä...joskus molemmilta puolilta.

mollimelooni: toivotaan että ne mankat jää tulematta.... itse laskeskelen milloin kannattais testailla hcg eritys taulukkoakin tavasin ja aikasintaan miun kandeis torstaina mut järjellä ajateltuna testaisin su tai ma mut eihän tällä hommalla oo järjen kanssa mitään tekemistä ;)
 
mulla katos tuo maidon tihkuminen nyt vasta plussa kierrossa, ihmettelinkin sitä ennen plussaa, että sitä ei enää tulee vaikka puristaa. Kahdessa edelliskierrossa tuli ihan valkoinen maitopisara rinnanpäihin. Imetyksen olen lopettanut jo 11/08. Sellaista kirkasta on tullu mun muitaakseni vähän väliä imetyksien jälkeen. Mun tutulle nousi maito kerran rintoihin kun otti tutun vauvan syliin. se kertoi, että sen paita ihan kastui. Oli kuulemma ollut niin vahva/ihana tunne se vauva sylissä, että maito nousi aivan rytinällä ja sen imetyksestä oli silloin monia vuosia. :D
En tiedä miksi mulla muuttui se ihan valkoiseksi tuossa parin kierron aikana, olisko sitten hormonit niin katossa kun kuumeilee vai mitä.

Minnarun: sun oireet kyllä kuulostaa tutuilta...:whistle:
 
+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +



maanantai 27.12.2010


KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
lisse........................kp41/30-45.................2. lapsi......yk1
MolliMelooni.............kp36/35-38........32v....2. lapsi......yk3½v
Pikku-Saara.............kp31/30.............28v....1. lapsi......yk4
koiksa-79................kp31/28......................3. lapsi.......yk1
SiSa78....................kp29/?...............32v....2. lapsi.......yk1/3
anniala....................kp28/26-30........23v....2. lapsi
Minnäi.....................kp27/31.............31v....4. lapsi.......yk2/13km2
Minnarun.................kp26/29-31........30v....3. lapsi.......yk5
Gabrielle..................kp26/26.............29v....1. lapsi.......yk4
Shiny.......................kp26/?..............23v.....1. lapsi.......yk4
jonna_82.................kp26/29-32........27v.....1. lapsi.......yk7
henssu....................kp24/28.............18v.....1. lapsi.......yk1
JiiMii82....................kp23/29.............28v.....2. lapsi.......yk6
undercovergirl..........kp21/29-31........26v.....1. lapsi.......yk11
bluebaby..................kp21/28.............26v.....1. lapsi.......yk3-4v
Lisey........................kp17/28-32........28v.....2. lapsi.......yk2
Eevaliisa Nwogu........kp16/20-30........26v.....3. lapsi.......yk1
iloksi........................kp13/31-33........28v.....1. lapsi........yk4,5v
Zanca.......................kp12/27-31........26v.....1. lapsi.......yk6
Epa_88.....................kp12/30.......................1. lapsi.......yk3
Salainen toive...........kp11/24-36(44)...22v.....2. lapsi.......yk2
Mariel85...................kp10/?...............25v......2. lapsi.......yk3km2
Liina87.....................kp10/29.............23v......1. lapsi.......yk8
Viola30.....................kp9/27...............31v.....2. lapsi.......yk7
Villervalla.................kp9/30...............27v......3. lapsi.......yk1
AiraM.......................kp6/~34........................................yk2
macy gray................kp5/30-34..........30v......2. lapsi.......yk14
Barbamama35..........kp5/23-28..........35v......3./4. lapsi...yk4
Viulu........................kp3/28-30.....................4. lapsi.......yk2/6
Matilda-08................kp2/26..........................2. lapsi.......yk3
Mirage.....................kp1/26-27...........29v.....2. lapsi.......yk4
myrskytuuli...............kp?/?..................33v.....2. lapsi.......yk2
mileon..........................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi



PIINAILIJAT
anniala......................dpo14
MolliMelooni..............dpo11
JiiMii.........................dpo10
Minnarun...................dpo9/11
SiSa78......................dpo9
bluebaby...................dpo9
Gabrielle...................dpo8
jonna_82...................dpo7
Pikku-Saara...............dpo5



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
2010 syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
2010 lokakuu:
sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
2010 marraskuu:
tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu

PLUSSANNEET 2010 joulukuu:
iines83......................9.12. .....kp28/30-34................2. lapsi....yk5
miimii10....................13.12. ...kp39/36...................................yk6
Okaasan....................14.12 ....kp34/28-30.................4. lapsi...yk9
kamiraro...................17.12. ...kp21(31)/30......22v.....3. lapsi....yk1
sandemar..................20.12. ...kp?/?......................................yk2
Leo81........................21.12. ...kp28/28-33.................3. lapsi...yk2
Huldasharks...............21.12. ...kp36/40......................3. lapsi...yk6
kolmannen haaveilja...26.12. ...kp32/28-30......28v......3. lapsi...yk3
kaneli83....................27.12. ...kp32/28-32.......27v......1. lapsi...yk4



HAAMUILIJAT
MiiJane76.......19.11.
koiksa-79................kp31/28......................3. lapsi.......yk1



Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: macy gray


Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta joulukuuta
 
Viimeksi muokattu:
Kolmannen haaveilija,osanottoni :hug: ja onnittelut plussasta:heart:!!
Kaneli onnittelut =) :heart:
MGtoivottavasti siellä lymyilisi vielä toinen jolla olisi kaikki hyvin!!pahoittelut kuitenkin keskenmenosta vaikka oli sitten toinen kyseessä :hug:
Täällä oireita ON,mutta edelleenkin pidän itseni maan pinnalla ja mietin että ne voi olla niitä tädin tulon merkkejä...mutta eri mitä muissa kierroissa on ollu jatkuva vilu ja sit taas yöllä oli niin kuuma että hiukset märkänä heräsin...nega testattu aamulla mutta nyt on max dpo10,ku en oikeen saanu testeillä kiinni....jeps mut nyt pojan ja ukon kans rakentaan legoilla,uusi atlantis on hiano,kunhan se saadaan valmiiksi!! =)
+++++++++++++++++++++++++:whistle:
 
Mirage > :hug: Kurja täti! :kieh: Menikö tuo nyt oikein, että yk4 pysyy? Korjaan tarvittaessa.

anniala > Jokos olet testaillut? Plussatuulia!

Barbamama35 > Korjasin kiertopäivät. :)

Olikos täällä joku uusi salaperäinen jännäilijä? Muistelen aamupäivällä tekstejä silmäillessä huomanneeni uuden nimimerkin. Rohkeasti vain esittäytymään, niin lisäilen listalle. :)

Minnarun > Onhan sulla kiertopäiviä ihan mukavasti ja dpo:kin sen verran suuri, että oireita voi hyvinkin olla. Testaahan meille tiirailtavaksi. :D Jospa siellä haamulainen kurkistelisi ja vahvistuisi loppuviikosta tiukasti tarranneeksi plussaksi. =)

Oman navan alla kipuilee välillä kovastikin. Alan lämmetä digitestille vaikka tänään tilasinkin neljä apteekin omaa nettiapteekista. :D Testit saapuvat hyvällä tuurilla jo huomenna, sillä sähköpostiin oli saapunut ilmoitus tilauksen toimituksesta. Mielestäni tilaus mahtuu postiluukusta eli ei tarvitsisi lähteä postista hakemaan. Digi ainakin antaa selkeän vastauksen. Jos tuolla kohdussa toinen vielä lymyää, niin tässä vaiheessa pitäisi testissä selvästi näkyä. Apteekin omat sitten jäisivät odottamaan myöhempää käyttöä. Mielialat vaihtelevat rajusti eikä tämä stressaaminen ainakaan helpota asiaa. Haluan selvittää tilanteen mahdollisimman pian.
 
Ihanaisia plussia putkahdellut.

MG:lle voimia ja pidetään pientä toivoa yllä toisesta matkustajasta.

Tyhmä tätikin pukkaa eräillä käymään. Osan otto myös siihen...

Täällä ei siis ole tätiä näkyny ja tuskin kai näkyykään...

Pikkasen meinaa sydän läpättää ja epäusko iskeä.. Ei voinu käydä taas legendaariset. Piti hakea lisempää testejä jotka tehdään sit aamu pissistä, eikä mistään vajaan kaks tunti edellisestä pissistä.

Katoin tossa äsken päivällä tullutta vauva tulossa ohjelmaa tallennukselta ja siinä sit yllättäen synty vauva.. Vauva laitettiin äidin rinnalle ni mulla alko tuntua rinnoissa hassua kihelmöintiä.. Kai ne oli ne vaistot jotka heräs..

Uijui.. Mitenköhän sitä saa nukuttua. Ihan mälsää ku ei hymiiöt yms nappulat jostain syystä pelitä...
 
koiksa: ONNEA :heart:

ON: miulle tuli taas se vahva tunne etten mitenkään voi olla raskaana rinnatkaan ei näytä niin tummilta... jne. liekkö itse suojelua mut kyllä nää miun tunteet käy aikamoista vuoristorataa...taidan huomenna työmatkalla käydä apteekin omia muutaman ni ei tartte enää itseään kiusata ja ylihuomenna testaan.. loppuupa tää oireiden kehittely ei tää oikein hyvää tee... alkaa olla mielenterveys koetuksella.
 
Täällähän on tapahtunut! Valtavasti onnea kaikille plussanneille :flower:
Kuulin jouluna, että tuttu on raskaana. Sinkku, "ilman miestä" saanut raskaus alkunsa. Ottaa niin paljon päähän!

).( Outoja tuntemuksia alavatsassa, jotenkin kiristää. Viikonloppuna vähän tihkutteli, mutta vuoto loppui samana päivänä. Tällaisia oireita ei ole aikaisemmissa kierroissa ollut, mutta koitan pitää jalat maassa ja ajatella mahdollisimman vähän kuumeilua. Tällä viikolla riittää joka päiväksi niin paljon ohjelmaa, että ajan pitäisi mennä nopeasti. Perjantaina testaan (sillon dpo 11) jos täti siihen asti tajuaa pysyä poissa.
Piti vielä oireisiin lisätä vasemman muniksen jomottelua. Samalta puolelta tuntui oviksena kipua.
 
Viimeksi muokattu:
macy gray
:hug: Pidetään toivoa yllä että siellä lymyilisi toinen pikkunen...

Maidon tihkumisesta tuli yks hassu juttu mieleen :D
Yks mun tuttu otti koiranpennun ja sen anoppi ihastu niin siihen koiraan et alko maitoo tihkumaan rinnoista :D Niin ja sillä viimesimmästä synnytyksstä aikaa jo yli 20v :D


koiksa
Onnittelut! Toihan on selvä plussa! :)
 
mg: Onpas tilanne. :| Tsemppistä, jään odottamaan testiä... :hug:
koiksa -79: Onnea, onnea!! :heart:

***

Ja p*skat se mikään ovulaatio ollu, ei ainakaan aamulämpöjen perusteella. :headwall:
Voi itku. :(
 
Isäntä herätti töihin lähtiessä tekemään uusinta testit.. Ensin tein apteekin oman johon tuli eilistä haaleampi viiva.. Tuli epätodellinen olo, et ei voi olla totta, ettenkö ehkä olekkaan... Mietin, että tuhlaanko koko digiä, mut pakkohan se oli. Onneks tein.

Kuvassa ylimpänä eilinen ja sit tämä aamuiset...


Edelleen varovaisella mielellä, mut uskon nyt. Selvä teksti saa uskomaan.
 
koiksa: onnea plussasta=)
Mä oon ehkä maailman huonoin ihminen ja kateellinen p*ska mutta pakko nyt avautua tänne. Sain jouluaattona kuulla uutisen että yks läheinen ihminen odottaa vauvaa. Heillä jo kolmas tulossa ja kehuivat siinä kuinka kaikki kolme ovat tärpänneet kerta laakista. Ei tollasta mun mielestä tarttis alkaa kehumaan kun ei voi tietää muiden läsnäolijoiden tilannetta. Kaiken lisäksi moni on alkanut odottaa että koska meille tulee perheenlisäystä ja he sitten sanoivat ääneen että ettekö tekin vois alkaa jo harkita toista. Sanoin vaan siihen että ei olla harkittu nyt ainakaan hetkeen….Mua otti rehellisesti sanottuna päähän heidän vauvauutiset ja voin myöntää että olen todella kateellinen koska itsekin haluaisin olla raskaana. Muutenkin tässä on nyt tullut viimeisen parin kuukauden aikana paljon vauvauutisia ja mun on niin vaikee osasta niistä iloita. Vaikka muuten olen kyllä sellanen että toisten onni tavallaan tarttuu muhunkin ja oon onnellinen toisten puolesta. Mutten tässä vauva-asiassa ja myönnän sen. Toisten kohdalla on helpompi iloita vauvauutisista kuin toisten. Jos on tuollainen tyyli että kehuskellaan vaan niin ottaa kyllä päähän. Vähän täytyisi miettiä kun kaikille ei yhtä helposti niitä vauvoja tule ja voi olla arka asia. Täällä on helppo iloita toisten vauvauutisista kun tietää että kaikki ollaan tavallaan samassa veneessä ja kuumeillaan yhdessä. Meillä nyt ei yrityskertoja edes ole vielä nimeksikään ettei pitäisi valittaa mutta kuumeilua on jo takana yli puoli vuotta ja nyt kun vihdoin annettiin vauvalle lupa tulla niin ei enää jaksaisi odottaa kun on jo odottanut ennen yrityksen alkua.
Tulihan paatosta kerrakseen:headwall:
 
Matilda -08: Ymmärrän. :hug:

Itsellä kun tuota yritystä on noin vähän takana, niin koitan kovasti olla angstaamatta siitä ainakaan ääneen (vaikka malttamaton minä huutaa sisällä jo että meille-meille-meille-nyt-nyt-NYT), justiinsa sillä kun on niin paljon heitä, joilla se yrittäminen vie kuukausia ja vuosia... Lähipiirissäkin on lapsettomuutta, pari läheistä ystävää yrittäneet vuosia ja onhan se rankkaa katsottavaa. :( En voi edes kuvitella miten pahalta heistä tuntuu, varsinkin kun joku valopää tulla täräyttää juurikin näitä "meillä tärppäsi heti, ei tarvinnut kun saunanlauteilla istua vieretysten" -tapauksia. Jännä miten ei osata ajatella sitä, ettei kaikille niitä lapsia tule tuosta noin vaan, vaikka lapsettomuus on nykyään niin yleistä ja siitä puhutaankin esim. mediassa.

Mutta siis, ymmärrän kateuden tunteesi. :hug: Ei siinä mitään väärää ole, tunteilleen ei voi mitään.
 
mg: digi kehiin =) toivon niin kovasti että sieltä se pieni kyytiläinen vielä löytyis... aika uskomaton juttu :heart:

matilda-08: aika hankala on nauttia toisten onnesta... nyt olen ottanut se linjan et lähinnilleni kerron että yritystä on takana jo jonkun aikaan, josko sais sitten tukea erilailla mut tosiaan meillä menossa yk5 ja tosiaan jos keskimäärin yli 30-vuotiaat joutuu yrittämään vuoden on meidän matka alussa... kerrat kun kasvaa alkaa tulla malttia ja tosiaan aika epäuskoiseksi koko raskautumisen suhteen mutta kierto kerrallaan...

Jonna82: jospa se oli kiinnittymisvuotoa ?

ON: Tänään mennään taas tunteella etten voi mitenkään olla raskaana....taidan haluta nauttia vaan ajatuksesta että olisin raskaana olisihan se aikasta ihanaa :heart: mutta tosiaan tädin tulo viimeitsään palauttaa jalkani maan pinnalle... tänään testien hakuun ja huomen aamuna testi kehiin. Eipähän tartte sitten enää oireita kehitellä.
 

Yhteistyössä